Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
5
Maja 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Irena, Teodor,
Waldemar,
DZIEŃ
LEŚNIKA I DRZEWIARZA
Do końca roku 240 dni.
Start arrow Leszno arrow W hołdzie powstańcom

W hołdzie powstańcom

01.08.2013. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_44r.jpg
Cała Polska obchodzi 69 rocznicę Powstania Warszawskiego. O 17.00 w całym kraju - także w naszym regionie - zabrzmią syreny alarmowe, a pod obeliskiem Armii Krajowej w Lesznieodbędzie się manifestacja patriotyczna.

Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jak co roku o 17.00, która to godzina 1 sierpnia 1944 roku wyznaczała początek powstania, w całej Polsce zawyją syreny alarmowe.
Ciągły sygnał trwać będzie przez minutę. Potem pod obeliskiem Armii Krajowej przy ul.Kąkolewskiej rozpocznie się uroczystość patriotyczna - po hymnie i przemówieniu prezydenta Leszna złożone zostaną wiązanki kwiatów i zapalone znicze; następnie odmówiona modlitwa za poległych żołnierzy i cywilne ofiary Powstania Warszawskiego.
Syreny o 17.00 odezwą się także we wszytskich miejscowościach naszego regionu; zachęcamy, żeby w tym momencie oderwać się od naszych zajęć i przez chwilę oddać hołd poległym. (jad)
 
Komentarze (61)
1. Dodane przez Pampalini, w dniu - 01-08-2013 08:50
A kto im kazał ? Zniszczyli Warszawę zamiast czekać do 1945 roku.
2. Dodane przez maks, w dniu - 01-08-2013 10:00
Po co czić coś co dało śmierć ponad 200 tys. ludzi? Kiedy powiemy szczerze że "ktoś" w Londynie pchnął dzieci na ulice z karabinami na pewna smierć ? Nie mam ochoty o tym słuchać a dzisiejszy dzień zawłaszczy sobie w mediach warszawka i pewne kręgi polityczne i będą kręcić do bólu.
3. Dodane przez adamus, w dniu - 01-08-2013 10:00
69LAT TEMU INNE REALIA A TERAZ EMIGRACJA POLAKÓW ZA CHLEBEM -TAKI TERAZ MAMY PATRIOTYZM!!!O TAKĄ POLSKĘ WALCZYLIŚMY!!ŻENADA!!!!LUDZIE KOMBINUJĄ OD PIERWSZEGO DO PIERWSZEGO CO DO GARNKA WŁOŻYĆ A NIE NA JAKIEŚ MANIFESTACJE!!!
4. Dodane przez wielkopolanin, w dniu - 01-08-2013 10:02
dobra, dobra. Z tego (przegranego) Powstania robi się wielkie halo, ogólnopolskie uroczystości, ogromna pompa.. A przecież to porażka na całego. Tysiące niepotrzebnych ofiar, ogromne zniszczenia i to pół roku przed wyzwoleniem stolicy. Gdzie pamięć o Powstańcach Wielkopolskich? To jedyne w y g r a n e Powstanie.
5. Dodane przez impertynent, w dniu - 01-08-2013 10:06
niejaki Bartoszewski władysław powiedział dwa dni temu, że to ich - warszawiaków powstanie, ich rocznica, ich rodzice na Powązkach i wara od tego motłochowi z prowincji.
6. Dodane przez do1 i 2, w dniu - 01-08-2013 10:11
Wypowiedzi ponizej godnosci czlowieka. Wstyd!
7. Dodane przez Operacja Zielony Ogród ? aby jednak nie dotarli po wojnie, w dniu - 01-08-2013 10:26
Samo wycie syren to za mało trza człekom powiedzieć dlaczego upadło. 
Bo zaraz zaczną gderać , że nie warto i takie tam smuty jak w filmie Kanał, reżysera odznaczonego przez Dmitrija Miedwiediewa Orderem Przyjaźni - jednym z najwyższych odznaczeń państwowych Federacji Rosyjskie 
 
Brytyjczycy nie wysłali do Warszawy ponad dwóch tysięcy żołnierzy 1 . Samodzielnej Brygady Spadochronowej gen. Stanisława Sosabowskiego, chociaż uzgodnienia z władzami RP na wygnaniu przewidywały , że ta jedyna jednostka, niepodlegająca dowództwu brytyjskiemu w odpowiednim momencie wesprze powstanie . 
 
Dodatkowo Stalin nie pozwalał aliantom korzystać z lotnisk na Ukrainie. 
Jednak gdy Churchill dostał 3 września kopię wstrząsającego listu wysłanego do Papierza Piusa XII przez warszawskie kobiety, przesłał ją do Franka Roosvelta z apelem wysłania pomocy na wielką skalę i w razie konieczności lądowania bez formalnej zgody Rosjan. 
 
Byliśmy świadkami wspaniałego pokazu siły lotnictwa sprzymierzonych, siły która przyszła za późno. 
 
Napisał gen. T. Komorowski . 
 
110 bombowców B -117 
 
Aby Jałta nie upadła.
8. Dodane przez Jarek, w dniu - 01-08-2013 10:29
Właśnie po co się dali zamordować, gdyby wasze dzieci były mordowane żony gwałcone na waszych oczach to byście wiedzieli dlaczego Ci ludzie poumierali. 
 
Zawsze wiedziałem że w Lesznie są głupi ludzie ale że aż tak to nie, zastanówcie się nad tym co tutaj piszecie bando, nie dla każdego liczy się własna dupcia i wypłata 1500 zł.  
 
Jak nie potraficie zarobić więcej to odłożyć fajki piwko i obgadywanie sąsiada i zabrać się za książkę pracę i wiedzę bo każdy głupi po ulicy chodzi a aspiracje dyrektorskie co najmniej.
9. Dodane przez adamus11, w dniu - 01-08-2013 10:30
Nie wymądrzać się, na pewno wtedy każdy z nas obecnych wziąłby za broń i poszedł walczyć, nikt nie znał wyniku, nie wiedziano jak będzie i tyle. My teraz wiemy jak się wojna skończyła, a oni wtedy?
10. Dodane przez kele, w dniu - 01-08-2013 10:32
Zniszczyli Warszawę, zginęło 250 tysięcy ludzi, wiadomo było że wojna się kończy. Bezsens.
11. Dodane przez zolo, w dniu - 01-08-2013 10:32
Rozumiem, że w rocznice powstania wlkp. jedynego polskiego powstania zakonczonego zwycięsko, Warszawka tez stoi w ciszy na baczność. Mysle ze przekroczono pewien próg rozsądku i miary.To że gdzieś tam w jednym mieście rozgrywa sie to politycznie, to nie znaczy, zeby wciagac w to caly kraj.
12. Dodane przez xyz., w dniu - 01-08-2013 10:58
Bez sensu tyle tyś ludzi oddało życie ! Zrobili to po to żeby nam żyło się lepiej w tym kraju a dzisiaj jest gorzej niż za okupanta brak wymiaru sprawiedliwości ,brak służby zdrowia ,korupcja,biurokracja,politycy którzy mają gdzieś obywatel,bezrobocie,emigracja za chlebem itd. A takie Leszno zamiast się rozwijać umiera brak nowych miejsc pracy kto może wyjeżdża za granice a zostają emeryci i renciści.Leszno za kilka lat będzie dużą wiochą .
reklama
13. Dodane przez Wioskowy, w dniu - 01-08-2013 11:01
Podejśćie jak Warszawka nie stoi  
 
to dlaczego my stoimy  
 
No tak typowe Liszno
14. Dodane przez Solidarnośc Wykleta Alternatywa NoACTA, w dniu - 01-08-2013 11:07
Czy znów bedzie przemawial "kombatant" prezydent T.Malepszy, czy M.Goryniak ?
15. Dodane przez do Jarek, w dniu - 01-08-2013 11:08
Nie obrażaj ludzi z LESZNA jak Ci nie pasi Leszno TO WYPROWADŹ SIĘ NA POLE JAK NIE DBASZ O SWOJA DUPCIE I KASĘ TO ODDAJ JĄ BEZDOMNYM młodzież się uczy i co ma?? praca za najniższa krajowa[jak ja znajdzie] na umowę śmieciowa i pozostaje im po nauce?/? zmywak na zachodzie Polacy są robotni ale nie za darmo a tak się w POLSCE ICH TRAKTUJĘ nie te czasy patriotyzm oddanie -niektórzy jeszcze żyją czasami PRLU??? TO JUŻ NIE WRÓCI
16. Dodane przez Obłęd '44, w dniu - 01-08-2013 11:22
Jestem przeciwnny uruchamianiu syren w naszym regionie i wymuszaniu minuty stania. Czy warszawa i jej mieszkańcy uruchamiaja syreny i stoją na cześć Powstania Wielkopolskiego?
17. Dodane przez Wiekla Polska, w dniu - 01-08-2013 12:07
Obecne społeczeństwo to obraz wymóżdżonego , bezbronnego i zobojętniałego stada , niezdolnego do obrony nie tylko innych ale i siebie . Bezideowa , bojaźliwa tłuszcza bez zdolność współczucia. Elit już nie ma zginęły w powstaniach lub zostały wymordowane. Cześć i chwała bohaterom .
18. Dodane przez Hela, w dniu - 01-08-2013 12:15
Do Janka z komentarza 8-mego. 
Skąd ty masz takie świetne rozeznanie o tym co opisujesz? Przypadkiem sam w tym nie uczestniczysz? 
Proponuję ci poczytać liczne publikacje na temat Powstania, zacznij od tych w języku polskim potem naucz się języków i przeczytaj relacje stron uczestniczących. może zrozumiesz, że ulegasz teraźniejszemu kultowi zasadności powstania nie mającego nic wspólnego z pamięcią o poległych. 
na przyszłość powstrzymaj się i nie obrażaj zacnych mieszkańców Leszna.
19. Dodane przez Mati, w dniu - 01-08-2013 12:35
Dla mnie jest to przegięcie i tyle. Gdyby to powstanie odbyło się w innym mieście nikt by o nim nie wspominał ale że było w Warszawie robi się wielkie halo. To powstanie nie miało w ogóle sensu i tyle pod względem historycznym, politycznym oraz militarnym. Szkoda tylko że Warszawa nie świętuje wygranych powstań jak wielkopolskie i śląskie.
20. Dodane przez PAMIĘCI AK, w dniu - 01-08-2013 12:58
JESTEM ZAŻENOWANY WYPOWIEDZIAMI NIEKTÓRYCH OSÓB JESTEŚMY I ZAWSZE BĘDZIEMY TYLKO POLACZKAMI... PLUĆ NA WŁASNĄ HISTORIE TO JAKBY PLUĆ SOBIE W TWARZ...
21. Dodane przez porażka, w dniu - 01-08-2013 13:09
Jak można w ogóle wspominać o patriotyzmie, jak Polacy są masowo wywożeni z kraju, by usługiwać zachodowi? Kolejny rozbiór Polski trwa w najlepsze. Polska to nie kraj,a kolonia na wymarciu.
22. Dodane przez mały Polak, w dniu - 01-08-2013 13:15
Pochodzę z Warszawy z wyboru mieszkam w Lesznie i kocham oba miasta.Rocznice powstań zawsze obchodzę i sznuje czy to Wielkopolskie bo ważne i zwcięskie czy Warszawskie bo też ważne mimo klęski.Moja babcia przeżyła Powstaniu Warszawskie i wiem od niej jedno poszli się bić bo chcieli być wolni.Szacunek poległym pamięć pomordowanym.A warszawka nie ma z tym nic wspólnego bo prawdziwych Warszawiaków już prawie nie ma.
23. Dodane przez zdegustowany, w dniu - 01-08-2013 13:29
Szkoda tych młodych ludzi, którzy zginęli przez głupotę dorosłych. Polecam wywiad z autorem książki o powstaniu zamieszczonym w ostatnim numerze tygodnika ANGORA.
24. Dodane przez jap, w dniu - 01-08-2013 14:18
Czytam te wszystkie komentarze....i analizując pewne wypowiedzi....może to zbyt duże określenie "wypowiedzi"...ale wypociny może lepiej brzmi...zadaję sobie pytanie: za kogo powstańcy, kobiety, dzieci umierali....oddali swe życie??? im się wydawało, że walczą ze złem, walczą by odzyskać wolność dla nas wszystkich....walcząc tam gdzie byli... w Warszawie... ale okazuje się, że faktycznie chyba ponieśli bezsensowną ofiarę...nie z powodu celowości i sensowności samego powstania...tylko dlatego, że my jako spadkobiercy nie jesteśmy warci ich poświęcenia! 
Ludzie!!! opanujcie się! jakie ma znaczenie czy powstanie miało sens, czy nie...? co ma do tego polityka? co ma do tego przytaczanie rzekomym brakiem zainteresowania ze strony Warszawiaków Powstaniem Wielkopolskim? Zginęli nasi rodacy! nie zapominajmy o tym, ta minuta ciszy jest dla NICH! dla ich pamięci! pochylmy głowy nad ich ofiarą! choć tyle jesteśmy im winni! ja dziś o 17 stanę tę minutę, wezmę swojego syna, który ma 7 lat, za rękę i wspólnie oddamy cześć bohaterom tamtych lat. i jeszcze jedna refleksja....ilu z nas zrobiłoby to samo....z samej tylko miłości do Ojczyzny.... znacie odpowiedź?
25. Dodane przez do małego Polaka z kom. 22, w dniu - 01-08-2013 14:41
A kto to jest "prawdziwy warszawiak"? Leniwy cwaniaczek i ten, który liczy na to, że Wielka Polska i Silesia bedą płacić na warszawskich darmozjadów?
26. Dodane przez Market Garden, w dniu - 01-08-2013 15:01
Daj spokój może jeszcze karzesz czytać o niby pakcie Bek - Ribbentrop ? 
 
Warszawa i tak by zginęła. 
 
Już 15 lipca 1940 Frank oświadczył, iż w sprawie Warszawy Führer postanowił, że odbudowa tego miasta jako polskiej metropolii jest absolutnie wykluczona. Führer życzy sobie, żeby wraz z ogólnym rozwojem Generalnego Gubernatorstwa Warszawa zeszła do rzędu miasta prowincjonalnego. Tak zwany Plan Pabsta zakładał, iż populacja Warszawy zostanie zmniejszona do poziomu 130 000 mieszkańców, a powierzchnia do 15 kilometrów kwadratowych. Nowe niemieckie miasto Warszawa (niem. Die neue Deutsche Stadt Warschau) miało powstać na południe i południowy zachód od warszawskiej Starówki, którą planowano zachować jako dowód rzekomej niemieckości Warszawy[3]. Porażki ponoszone przez III Rzeszę na wszystkich frontach spowodowały, że Plan Pabsta nie został wcielony w życie. Adolf Hitler oświadczył więc Frankowi podczas rozmowy w dniu 6 lutego 1944, że Warszawa musi zostać zburzona, gdy tylko nadarzy się ku temu sposobność[4]. 
W tej sytuacji wybuch Powstania Warszawskiego (1 sierpnia 1944) został potraktowany przez nazistowskich przywódców jako doskonała okazja do rozwiązania polskiego problemu.  
 
...podwyższono wiek dla chcących zawrzeć związek małżeński  
/mężczyzna 28, kobieta 25/, germanizowaniu wyselekcjonowanych polskich dzieci itd. 
 
Nie sposób wymienić wszystkich aspektów życia, które w pełni oddałyby obraz tamtej rzeczywistości. Mimo prób Niemców,ujednolicenia życia Polaków, nie udało im się to do końca. Były jednak problemy, które dotykały prawie wszystkich Polaków zamieszkujących Leszno.  
 
 
Wstęp na targ był możliwy dla Polaków dopiero po godzinie czternastej, kiedy to niewiele już można było kupić. 
 
 
Już we wrześniu 1939 r. nałożono na księdza Antoniego Skórnickiego areszt  
domowy. Prawdopodobnie przyczyną tego było nie wyrażen 
ie zgody Niemcom na wejście do kościoła i uruchomienie dzwonów, jako oznaki zwycięstwa Trzeciej Rzeszy 
 
We wrześniu 1941 r. Niemcy zarządzili niszczenie książeczek do nabożeństwa,  
 
 
Reasumując Warszawiacy i tak długo wytrzymali ten tragiczny niemiecki cyrk. 
 
A sceptycy powstania to zapewne te ptaszki z drugiej klatki . 
Polecam fraszki 
 
Krasicki Ignacy 
 
Ptaszki w klatce 
 
"Czegóż płaczesz? - staremu mówił czyżyk młody - 
Masz teraz lepsze w klatce niż w polu wygody." 
Tyś w niej zrodzon - rzekł stary - przeto ci wybaczę; 
Jam był wolny, dziś w klatce - i dlatego płaczę."
27. Dodane przez maks, w dniu - 01-08-2013 15:04
do 24. jap czy ty wierzysz że ci ludzie gineli z miłości do ojczyzny???? Gineli dlatego że byli młodzi i traktowali to jako coś ciekawego. Winni są ci którzy nakręcali z Londynu całą atmosfere. Czy ty wierzysz że wojna była taka szlachetna i bohaterska? Radze zejśc na ziemie. Polska mesjaszem narodów to ściema i pic na muchy.
28. Dodane przez Walec Historii, w dniu - 01-08-2013 15:10
Jeśli Warszawskie jest bez sensu bo zginęli  
to  
Wielkopolskie też bo niemcy mieli listy uczestników powstania Wielkopolskiego i ich rozstrzeliwali. 
 
Sens powstania zrozumieją dopiero ci co wyjechali / wyjadą za pracą i będą poniewierani na obcej ziemi przez obcą kulturę lub jej brak.
29. Dodane przez Helmut, w dniu - 01-08-2013 15:21
dziadek służył wo oddziałach policyjnych tłumiących powstanie, mówił, że AKowcy spiep... aż się kurzyło i porzucali cywilów bez walki, główne straty policjanci ponosili sami zabijając się o łupy z plądrowanych polskich mieszkań lub tnąc się nożami w kłótniach kto pierwszy prze... gwałconą Polkę, bo te oddziały to był straszny zapity element z kompanii karnych zero dyscypliny, ledwo strzelać umieli, ale na dzieciaków z AK i to było aż nadtto, po latach dziadek żałował, ale mówił, że poszedł z duchem czasu
30. Dodane przez Bartek, w dniu - 01-08-2013 16:21
Wiecie co? Sądząc po większości postów, to dla Was pojęcia Honor, Zasady i Wierność Ideałom są zupełnie obce, nie to co Powstańcom. I chociażby z tej racji należy im się Hołd i uczczenie Ich pamięci. Cześć i Chwała Bohaterom !
31. Dodane przez Miki, w dniu - 01-08-2013 16:25
Ludzie wam się w główkach poprzewracało. Ważniejsze od niepodległości są reality show w telewizji, program co je Gesler itd. Czy uważacie, że ci młodzi wówczas ludzie szli na śmierć z założenia, że powstanie upadnie? Była wola walki o wolność i nadzieja, że ten zryw nie pójdzie na marne. Tym ludziom należy się hołd. Chcieli pokazać zachodowi, że walczą sami o wolność. Rosjanom, że sami tą wolność zdobędą. Mięli nadzieje, że uda się powstrzymać Stalina od obejmowaniem Polski "swoją opieką". Niestety nie udało się. Oni zapłacili najwyższą cenę - swoje młode życie. Nas taką ofiarę WAS nie stać. A co mamy obecnie, to nasza wina. Oni o swoje walczyli, my się biernie przyglądamy. W wielu krajach był strajk ogólnonarodowy, my się rozdrobniliśmy. Nikt z was chyba lekcji z historii nie odrobił. Wszyscy mamy jakieś nadzieje, ale nikt nie chce o nie walczyć. Bierni, ale wierni
32. Dodane przez do 25 Cito!, w dniu - 01-08-2013 17:49
"prawdziwy" Polak nie kibicuje Borussi co znaczy Prusy,czyli obecnie 5 rozbior Polski ...
33. Dodane przez Wiadukt imienia....jednak w Lesznie, w dniu - 01-08-2013 21:44
Zabrakło tylko tego. 
Brytyjczycy nie wysłali do Warszawy ponad dwóch tysięcy żołnierzy 1 . Samodzielnej Brygady Spadochronowej gen. Stanisława Sosabowskiego, chociaż uzgodnienia z władzami RP na wygnaniu przewidywały , że ta jedyna jednostka, niepodlegająca dowództwu brytyjskiemu w odpowiednim momencie wesprze powstanie .  
Mówiąc krótko komandosów. 
 
Mało tego poprzez operację Zielony Ogród zadbano aby ruskim i nie przeszkadzali. 
 
Kto miał taką siłę aby tak tym zakręcić???? 
Wtedy jeszcze Anglicy nie mieli lokalizacji dla państwa Izrael. 
Kto kwiatami witał Radzieckich? 
Kto miał w międzywojennej Polsce przywileje jakich w żadnym innym państwie na świecie nie miał ? 
Ale tak wtedy jak i dziś ciągle mało. 
Dlatego jest tak jak jest 
a wpisy są jakie są.
reklama
34. Dodane przez Wychyl, w dniu - 01-08-2013 22:49
a ja się zgadzam z większością, powstanie warszawskie miało dobre przyczyny, ale w momencie kiedy wojska rosyjskie stanęły to trzeba było przerwać!!! wschodnia część Wawki tak zrobiła, ale Zachodnia walczyła bez szansy na zwycięstwo i stąd ćwierć mln ofiar!!! a do tych co piszą teksty do nas w stylu: 
"Właśnie po co się dali zamordować, gdyby wasze dzieci były mordowane żony gwałcone na waszych oczach to byście wiedzieli dlaczego Ci ludzie poumierali."  
odpowiadam: też bym walczył i nie dziwię się zwykłym obywatelom, mój krytycyzm jest skierowany na wojaków, a szczególnie dowództwo - oni to mogli przerwać, a nie ciągnąć na siłę!! co zyskali?? zniszczenie miasta, mord cywilów i inne reperkusje... i denerwuje mnie "świętowanie" przez ten naród powstania warszawskiego, podczas gdy było wygrane wielkopolskie, albo 1 września zamiast 8 maja i końca wojny!!! nie umiemy się cieszyć z wygranych, tylko narzekać i cierpieć i wołać o przeprosiny za porażki
35. Dodane przez do 33. Dodane przez Wiadukt, w dniu - 01-08-2013 23:03
czym chciałeś tam tą brygadę wysłać? intercity? czy może mieli zrzucić 2000 ludzi ze sprzętem na kilka opanowanych przez powstańców ulic? oczywiście wcześniej musielby przelecieć przez całą III Rzeszę bronioną przez setki myśliwców i dział 
 
jedyne co mogło po wybuchu powstania uratować Warszawę, to błyskawiczne negocjacje ze Stalinem i podporządkowanie całości sił powstańczych PKWN, ale to dowódcom w Londynie popijającym whisky nawet by przez myśl nie przeszło, oni toczyli swoją prywatną wojenkę w obronie utraconych w 1939 wpływów :(
36. Dodane przez jap, w dniu - 01-08-2013 23:18
do maks komentarz 27.... nie jest teraz najważniejsze roztrząsać czy powstańcy ginęli za miłość do Ojczyzny, czy była to dobra sposobność by powalczyć z okupanetem..na zasadzie mam okazje i z ułańska fantazją szli bez broni na świetnie uzbrojonych niemców. ma to jakieś znaczenie? dla mnie liczy się to, że oddali życie za moją Ojczyznę. i za to należy im się szacunek i cześć ich pamięci. natomiast dywagowanie kto ma racje.... nie plujmy na tych co oddali życie. nie proponuj mi zejścia na ziemię, bo bardzo solidnie na niej stoję. każdy zbrojny czyn można po czasie rozpatrywać na wszelkie sposoby.,... teraz jest już łatwo.... skoro tak łatwo przychodzi nam oceniac...po co nasi żołnierze gineli pod monte cassino? po co ginęli walcząc nad anglią? przecież i tak nas angole dymały i wydymały.....rozumiesz logikę ? jeśli nie, to ci powiem... bo nasi żołnierze nie chcieli czekać, nie chcieli by ktoś za nich walczył, z podniesionymi głowami stanęli do walki. uważasz ze nie z miłości do Ojczyzny? jak można coś takiego powiedzieć, jak można to podważyć?jedno jest pewne! nie o taką Polskę i Polaków walczyli...smutne to jest... czytając pewne wpisy....po prostu żal jest tej przelanej krwi.pozdrawiam/
37. Dodane przez Jedyne co solidne na tym wiadukcie to imię .Spytaj go o negocjacje ze stalinem, w dniu - 02-08-2013 09:36
Skąd w kolebce szybownictwa jaką jest Leszno taka ignorancja i brak wiedzy na temat desantu ? Wstyd - kim są wasi nauczyciele historii? 
Ogółem wyprodukowano 3792 szybowce Horsa, w tym wersji Mk.II 1490 egzemplarzy. Szybowce tego typu dobrze sprawdziły się w eksploatacji- Zastosowano je w operacjach desantowych: 10 lipca 1943 roku na Sycylii, 6 czerwca 1944 roku w Normandii, 15 sierpnia 1944 roku na południu Francji, we wrześniu 1944 roku pod Arnhem (19 września transportowano m.in. na nich spadochroniarzy  
 
1 POLSKIEJ BRYGADY SPADOCHRONOWEJ) 
 
raz 24 marca 1945 roku pod Wesel. Szybowce Horsa były holowane w poszczególnych operacjach desantowych przez bombowce: Albemarle, Halifax, Stirling i Lancaster oraz samoloty transportowe C-46 i C-47 
 
General Aircraft G.A.L. 49 Hamilcar (Hamilcar Mk I) brytyjski ciężki szybowiec desantowy z okresu II wojny światowej o nośności 7 ton, zdolny do przeniesienia czołgów lekkich typu M22 Locust czy Tetrarch Mk VII. Największy płatowiec konstrukcji drewnianej produkowany seryjnie przez Aliantów w okresie wojny. 
 
Zważywszy , że kapitał nie zna granic można było pozyskać szybowce od konkurencji. 
Zwłaszcza niemiecki Go- 242 którego narud radziecki kwiatami napewno nie witał 
 
 
 
radziecki szybowiec desantowy konstrukcji Gribowskiego - G-11.  
Jest to konstrukcja, która powstała po ataku Niemiec na ZSRR. Skonstruował go Władimir Gribowski w lipcu 1941.  
Pierwsze szybowce zbudowano jeszcze w tym samym roku. Otrzymały one oznaczenie G-11, od ilości przewożonych żołnierzy (dziesięciu żołnierzy + pilot). Produkcję prowadzono w Szumierlii (w Czuwaszji),  
w zakładzie nr 494 we wsi Kozłowka i w Riazaniu.  
Szybowce G-11 produkowano aż do 1948. Wyprodukowano w sumie około 500-600 szybowców.  
 
 
Szybowce Go-242 już w 1941 roku zostały wprowadzone do jednostek desantowych, ale głównym ich zadaniem stał się transport zaopatrzenia na froncie wschodnim oraz do Afryki Północnej, a do ich holowania używano samolotów Junkers Ju 52. 
Używano ich także do zaopatrywania i ewakuacji wojsk zamkniętych w kotłach przez Armię Radziecką, w szczególności w rejonie Cholmu na Kubaniu i na Krymie.
38. Dodane przez Socjolog / Antropolog, w dniu - 02-08-2013 09:40
Jak ktoś ma mentalność parobka nie zrozumie żadnego powstańca i co tu roztrząsać?
39. Dodane przez do Socjologa i Antropologa, w dniu - 02-08-2013 12:01
Głosy krytyczne nie odnoszą się do postawy walczących żołnierzy czy cywilów czy negowania potrzeby pamięci o poległych. Nie możesz tego zauważyć?  
Krytyka dotyczy całej serii błędnych decyzji dowódców! Po pierwszej rzezi ludności Warszawy należało natychmiast przerwać powstanie! A tak oto mamy największą hekatombę w dziejach Polski! 
Może mi odpowiesz dlaczego po kapitulacji powstania dowództwo niemieckie tak łagodnie obeszło się z czterema osobami podejmującymi decyzję o rozpoczęciu powstania? Powiesz przestrzegali konwencje ale cywilów 
mordowali. Ci panowie trafili do oflagu, potem emigracja no jednemu Sowieci pomogli odejść z ziemskiego padołu. Widzisz niemieccy dowódcy myśleli już wtedy o następnych generacjach Polaków, którzy dokonają osądu ich postaw. 
Opisywanie historii powinno się robić na postawie to faktów a nie tworzyć historię dla pokrzepienia serc. 
 
Cześć i chwała poległym!!!
40. Dodane przez dosadnie, w dniu - 02-08-2013 12:16
Winston Churchill powiedział: 
 
"Jest niewiele zalet, których Polacy nie posiadają,  
 
i jest niewiele błędów, których nie popełnili."
41. Dodane przez Do komentarza 36, jap., w dniu - 02-08-2013 12:26
Jest mi bardzo żal tych ludzi którzy zgineli, to oczywiste. Jednak nadal bede uważał że ich śmierć to totalny błąd , wręcz głupota, jesli tak mozna mówic o ludzkiej smierci. Główna winną obarczam ludzi którzy pojęli decyzje o samym wybuchu powstania, to oni, najpewniej wyszkoleni wojskowi zdecydowali o tym by wysłac dzieciarnie na wojne, na pewna smierć.Jest mi bardzo żal każdego człowieka który tam zginął, kazdego. Ale sam fakt smieri nie czyni nikogo bohaterem. Brat mego dziadka został rozstrzelany w Lesznie w 1939 roku, jego nazwisko jest wyryte na tablicy i nie jest on bohaterem. On został zabity. I jeszcze jedno, mysle że porównywanie jakiego dokonałeś między powstańcami a polskimi żołnierzami w czasie wojny jest nietrafione. Róznica w uzbrojeniu, wyszkoleniu, doswiadczeniu, to przepaść. Ci młodzi warszawiacy gdy brali karabiny( jeśli je mieli)do ręki pewnie szli sie bawić w strzelanie do szwaba. Ale szwab tez strzelał i to tak że trafiał i to było zaskozenie. Powstanie ma swoją drugą historie o której dziś niewiele osób chce mówić, ale ona jest i ukazuje to zdarzenie w duzo innym świetle.
42. Dodane przez ocena uczestników powstania, w dniu - 02-08-2013 14:32
Wielka Polska, Rok V, Warszawa, Poniedziałek, 2 październik 1944 R. 
 
(Uwaga: Wielka Polska była organem NSZ. Poniższy tekst jest niewątpliwie trzeźwą i wartościową oceną Powstania Warszawskiego, mimo, że pisaną na gorąco i bez informacji znanych współcześnie.) 
 
Na ulicach Warszawy panuje złowieszcza cisza. Po obu stronach barykad wstrzymano działania wojenne. To ludność heroicznie bronionej w ciągu dwóch miesięcy stolicy opuszcza miasto. W żadnym z mieszkańców stolicy ta cisza nie wzbudza uczucia odprężenia po wielotygodniowym gwarze walki. Za ciszą czai się bowiem groźne widmo kapitulacji. Słowa, którego unikaliśmy w naszych rozmowach w ciągu całej walki, słowa, które wzbudza w każdym z nas uczucie grozy. 
 
Nie byliśmy entuzjastami idei Powstania, wywołanego w dniu 1-szego sierpnia. Decyzja podjęcia każdej walki musi być w naszym pojęciu dyktowana racją polityczną i poczuciem odpowiedzialności za następstwa wszczętych działań. Jesteśmy jednak również żołnierzami i czyniliśmy to, co każdy żołnierz winien czynić z momentem rozpoczęcia walki; staraliśmy się na odcinku naszej pracy przez podtrzymywanie nastrojów stwarzać dla walki najkorzystniejszy klimat. 
 
Słowo kapitulacja zwalnia nas jednak z tego obowiązu, nakłada zaś na nas obowiązek innego rodzaju: przeprowadzenia politycznej oceny Powstania. 
 
Przy naszych mniej niż skromnych możliwościach rozpoczynać powstanie można było tylko w wypadku, gdybyśmy mieli zapewnioną realną pomoc w działaniach sowieckich. Danych tych nie było. 
 
Nawet w wypadku powodzenia, poza jednym atutem, jakim byłoby jeszcze jedno potwierdzenie naszej woli walki, nie zyskiwaliśmy nic politycznie. 
 
Natomiast w wypadku niepowodzenia, które trzeba było brać w rachubę, zyskiwaliśmy jedną sławę więcej, traciliśmy natomiast wszystko to, co straciliśmy. Niepowodzenie stało się faktem, a oto jego skutki: 
 
Ponieśliśmy olbrzymie straty w sile biologicznej narodu. 
Przysporzyliśmy narodowi polskiemu nowe dziesiątki tysięcy kalek. 
Obróciliśmy w gruzy stolicę Polski. 
Zmarnowaliśmy wielowiekowy dobytek kulturalny. 
Doprowadziliśmy do nędzy dziesiątki tysięcy ludzi. 
Przekreśliliśmy pięcioletni dorobek konspiracyjny przez wyniszczenie i rozproszenie aktywu politycznego, wojskowego, kulturalnego i gospodarczego. 
Doprowadzamy do obozów jeńców wojennych kilkadziesiąt tysięcy oficerów i żołnierzy, którzy przetrwali pięć lat okupacji, a teraz do końca wojny będą straceni dla dalszego wysiłku zbrojnego Polski. 
Dostarczamy nieprzyjacielowi kilkaset tysięcy robotnika, którego Niemcy nie potrafili sami wyłowić. 
Zaprzepaściliśmy olbrzymi kapitał heroizmu, wykuwającego się przez 5 lat okupacji, Heroizm ten był jedyną i poważną siła, jaką dysponowaliśmy w dniach Powstania. 
W zamian za to nie zyskujemy nawet uznania w oczach świata, ceniącego jedynie polityczny realizm, siłę i równowagę psychiczną, romantyczne gesty narodów od dawna już straciły w świecie wagę atutów politycznych. 
 
Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych już może godzinach kapitulacja stanie się faktem. 
 
Pójdziemy na poniewierkę. Pochłoną nas obce miasta i wsie, Wielu z nas nie wróci do stolicy, w obronie której przelaliśmy tyle krwi. 
 
Wszędzie tam, gdzie się znajdziemy, świętym naszym obowiązkiem będzie rozwijać i krzewić te wszystkie wartości, jakie się staną fundamentem pod budowę Wielkiej Polski. 
 
Historycy przyszłych dni ocenią niewątpliwie z perspektywy czasu lekkomyślnie zmarnowany heroizm żołnierza i ludności Warszawy oraz wskażą, jako przestrogę dla przyszłych pokoleń błędy współczesnych. 
 
Niech żyje Wielka, Niepodległa Polska! 
 
Niech żyje Warszawa! 
 
Źródło: Odpis ze skanu: Wielka Polska, Rok V, Warszawa, Poniedziałek, 2 październik 1944 R., str. 1
43. Dodane przez jap, w dniu - 02-08-2013 14:34
do 41... dlaczego uważasz ze moje porówanie jest nietrafione? to że powastańcy nie byli wcieleni do wojska oznacza, że nie byli żołnierzami? jakie to ma znaczenie w tej sytuacji? walczyli i jedni i drudzy prawda? przelali krew wszyscy. mi chodzi o to, że odnoszę się do reakcji ludzi, którzy uważają, iż jeśli powstanie toczyło się w warszawie, to nas to nie powinno obchodzic, albo powstanie nie osiągneło militarnego sukcesu , okazało się porażka to mamy nie wspominać poległych??? przegrali to jest fakt...ale gdy stawali do walki, walczyli z nadzieją, że coś osiągną...nam łatwo jest powiedzieć z perspektywy czasu, że to było bez sensu....że mogli poczekać do 45 roku....no niby jak ? o to mi tylko chodzi. sugeruje poczytać wypowiedzi powstańców, czym się kierowali i jakie mieli nadzieje. my możemy sobie dywagować, ale była wojna a oni chcieli walczyć. oczywiście masz dużo racji w swej wypowiedzi i moglibyśmy sobie długo dyskutować, ale powtarzam .... polegli powstańcy zasługują na te minutę ciszy....ale chyba nie w lesznie...stałem, widziałem... pozdrawiam.
44. Dodane przez do 43, w dniu - 02-08-2013 15:48
Jap, rozsądni ludzie widzą jaką formę przyjęły oficjalne obchody i z nimi nie utożsamiają się, z płytkimi rozmydlonymi wypowiedziami oficjałów i z buczeniem ale to nie świadczy, że negują pamięć o powstańcach. Dominuje forma w której męczeństwo mieszkańców Woli, Mokotowa, Ochoty i Śródmieścia pozostaje w cieniu heroicznych wątków historii Powstania. Jesteśmy uczeni pamiętania o łatwiejszej i przyjemniejszej części powstania, cena, którą przyszło zapłacić Polakom za heroizm spychana jest na margines oficjalnych obchodów i zbiorowej pamięci narodu.
45. Dodane przez Zapomniane Powstanie na Pradze, w dniu - 02-08-2013 19:10
Trzy pamiątkowe tablice w miejscach walk i jedna fotografia tyle pozostało z Powstania na Pradze w 1944 roku. Zanim złożyli broń, powstańcy zdołali opanować tylko kilka mało ważnych budynków. Dzięki decyzji ich dowódcy, ofiary wśród ludności były niewielkie, a dzielnica uniknęła zniszczeń. 
Walki na prawym brzegu Wisły trwały ledwie kilka dni. Już czwartego sierpnia podpułkownik Antoni Żurowski, dowodzący Armią Krajową na Pradze, wydał rozkaz, w którego trzecim punkcie napisał: Wobec przerwania walk w Obwodzie, oddziały mają się ukryć, zakonspirować, nie rozrywając tych związków organizacyjnych, w jakich wystąpiły w chwili rozpoczęcia okresu W.  
 
odpułkownik Antoni Żurowski pisał: Zdawałem sobie sprawę, że jestem odpowiedzialny nie tylko za los żołnierzy, ale i ludności cywilnej, (...) przewidywaliśmy, że Praga zostanie wyzwolona w ciągu trzech dni. Po sześciu dniach (...) zdecydowałem się na przerwanie walki (w tym miejscu natykamy się na pewną sprzeczność wspomniany wcześniej rozkaz o przejściu do konspiracji pochodzi z czwartego sierpnia, co zatem wydano dwa dni póĽniej?).  
 
Niezależnie od daty rozkazu o kapitulacji na Pradze, faktem jest, że nie było zjawiska masowego mordowania ludności. Dlaczego? Istnieją relacje, pomijane milczeniem przez większość historyków, wedle których dowództwo AK na Pradze w trosce o ludność cywilną dogadało się z Niemcami na temat zawieszenia broni. Ponoć pośrednikiem był ksiądz z kościoła pod wezwaniem Najczystszego Serca Marii. Są też inne warianty tej historii. Jednak jak by nie było, liczba zabitych i zamordowanych cywilów na Pradze jest relatywnie niewielka, w porównaniu z tym, co działo się w lewobrzeżnej Warszawie. Ludność cywilna nie była mordowana. Hitlerowcy stopniowo wysiedlali ją, zajmując budynki. Podobno wywożono nawet do 10 tysięcy osób dziennie.  
 
Jeden z uczestników praskich walk, dziś ponad 80-letni (prosił o zachowanie anonimowości), powiedział, że nie chce awantur z prawdziwymi i fałszywymi kombatantami; bo i tacy są. Jego zdaniem, o Powstaniu na Pradze nie pamięta się, bo mało było walk, i mało ofiar.
46. Dodane przez władza ponad wszystko, w dniu - 02-08-2013 18:30
W WARSZAWIE MURY BĘDĄ SIĘ WALIĆ I KREW POLEJE SIĘ STRUMIENIAMI, 
AŻ OPINIA ŚWIATOWA WYMUSI NA RZĄDACH TRZECH MOCARSTW ZMIANĘ DECYZJI Z TEHERANU  
Gen. Leopold Okulicki wypowiedź na naradzie Komendy Głównej AK 
w lipcu 1944 (według zachowanych stenogramów)
47. Dodane przez motto, w dniu - 02-08-2013 18:33
Naród naprawdę męski nie walczy nigdy do ostatniej kropli krwi. 
Na tym polega prawdziwy patriotyzm, patriotyzm obdarzony 
instynktem życia, nakazującym cierpliwość, ostrożność, 
powściągliwość, subtelność taktyczną w dążeniu do celu 
zasadniczego. My natomiast tak bardzo tęsknimy do wielkości, 
do walki&  
Stefan Kisielewski o Powstaniu Warszawskim, 
Tygodnik Powszechny , 24 .09.1945 (fragment)
48. Dodane przez 1944, w dniu - 02-08-2013 18:38
Powstanie nie miało dowódców tylko pomysłodawców, bez honoru. 
Prawdziwych dowódców cechuje odpowiedzialność i dalekowzroczność decyzji.
49. Dodane przez do jap, w dniu - 02-08-2013 18:44
Przeczytaj 
KULISY KATASTROFY  
POWSTANIA WARSZAWSKIEGO  
1944  
Wybrane publikacje i dokumenty  
Wydane z okazji 65 rocznicy  
Powstania Warszawskiego  
dedykowane młodemu pokoleniu  
Polaków ku rozwadze  
znajdziesz w sieci w formacie pdf do ściągnięcia na komputer.
50. Dodane przez Do 39 same fakty prawie tajne, w dniu - 02-08-2013 19:14
39. Dodane przez do Socjologa i Antropologa, w dniu - 02-08-2013 12:01  
Głosy krytyczne nie odnoszą się do postawy walczących żołnierzy czy cywilów czy negowania potrzeby pamięci o poległych. 
 
Opisywanie historii powinno się robić na postawie to faktów a nie tworzyć historię dla pokrzepienia serc.  
 ................................................. 
Cześć i chwała poległym!!! 
 
Mam nadzieję , że jesteś za stosowaniem tych samych standardów w sprawie katastrofie smoleńskiej / faktów/  
 
Tylko skąd pozyskać Fakty????? 
 
Katastrofa w której zginął Sikorski Jakoś Anglicy nie odtajnili a razem w NATO  
A dogadywać się ze stalinem- to niepoważne swoich oddanych generałów mordował tak jak i masy. 
Smoleńsk -inne samoloty z oceanów się wydobywa i składa jak puzle. 
No ale tym razem rząd zachował się odpowiedzialnie powstanie antyglobalne przeciwko  
Rządowi Światowemu nie wybuchło mimo , że emerytur nie będzie . 
Przecież uzbrojeni jesteśmy gożej jak w 1939r 
 
A uzbrojenie kupujemy w państwie którego wtedy nie było - Izrael uzyskał offset, w ramach którego produkuje m.in. podzespoły F-16 dostarczanych także do Polski.  
 
 
Izrael wstrzymał loty F-16I Lotnictwo wojskowe Izraela zawiesiło dzisiaj loty treningowe samolotów F-16I z powodu podejrzenia, że wyposażenie ich kabin może wywoływać raka. http://www.altair.h2.pl/start-973  
Okazało się bowiem, że: W kabinach samolotów F-16I wykryto formaldehyd, który jest środkiem kancerogennym (wg CIOP wchłaniany drogą oddechową może powodować nowotwory jamy ustnej, gardła, płuc). Badania podjęto po sygnałach od pilotów, którzy skarżyli się na złe samopoczucie wywołane przykrym zapachem. O wynikach dochodzenia poinformowano koncern Lockheed Martin, producenta samolotów. Teraz mają zostać przeprowadzone wspólne testy samolotów.  
Samoloty F-16I nazwane w Izraelu \"Sufa\" (Sztorm) to specjalna, dwumiejscowa odmiana sprzedanego Polsce  F-16C/D Block 50/52. Czy polskie Jastrzębie mają taką samą przypadłość jak izraelskie Sztormy ? 
  
Z tej samej notatki dowiadujemy się też, że amerykańska firma Lockheed Martin dostarcza obecnie Izraelowi partię 102 myśliwców F-16I. Mają one kosztować 4,4 mld USD. Przy czym program dostaw jest finansowany z funduszu bezzwrotnego (Foreign Military Financing), czyli z pieniędzy amerykańskich. Mimo to Izrael uzyskał offset, w ramach którego produkuje m.in. podzespoły F-16 dostarczanych także do Polski.  
Pod koniec grudnia 2002 r., polski rząd zdecydował się na zakup 48 wielozadaniowych samolotów bojowych F-16C/D Block 50/52. Wartość oferty wyniosła ok. 3,8 mld dolarów, a z kosztami kredytu szacuje się ją na ponad 4,7 mld dolarów brutto. (Polska kupiła samoloty na kredyt, który musi Amerykanom spłacić.)  To inna forma finansowania zakupu niż w przypadku Izraela. Co jeszcze zastanawia? Koszt zakupu: Izrael 102 samoloty 4,4 mld USD, Polska 48 maszyn 3,8 mld UDS. Na jeden samolot do Izraela USA przeznaczyły 45 mln UDA, na jeden samolot dla Polski wydajemy 80 mln USD. Być może w przypadku Polski wystąpiły znaczne koszty implementacji F-16 (logistyka, w tym uzbrojenie, części), czy jednak to powoduje aż taką różnicę? Ale być może w przypadku Izraela samolot kosztuje mniej bowiem to USA płacą. Cóż swoje pieniądze zawsze wydaje się trudniej niż cudze. 
http://www.bibula.com/?p=1874 
 
DESERT HAWK z udziałem polskich F-16 w Izraelu  
http://www.youtube.com/watch?v=1sBbLYFaE3s 
Z tego wynika fakt , że powstanie w W warszawskim gettcie miało większy sens ? 
 
Palestyńczycy krzyczą na terenach okupowanych przez Izrael Żydzi do Polski i Rosji.
51. Dodane przez Xc, w dniu - 02-08-2013 19:52
Andrzej Solak napisał: 
Nieraz w historii polscy dowódcy, gdy już ich oddziały uległy przewadze  
wroga, bywało, brali broń do ręki i szukali śmierci u boku swych żołnierzy. Tak  
zginął generał Józef Sowiński na szańcach Woli (1831), tak polegli generałowie  
Stanisław Grzmot-Skotnicki w Turłowicach i Mikołaj Bołtuć pod Łomiankami  
(1939). Inni, jak pułkownik Stanisław Dąbek (w kampanii wrześniowej dowódca  
Lądowej Obrony Wybrzeża), odbierali sobie życie, nie mogąc znieść hańby klęski  
klęski przecież przez nich niezawinionej.  
Ani jeden z generałów Powstania Warszawskiego, tak beztrosko wysyłających  
bezbronnych przeciw czołgom i samolotom, żaden z nich nie poległ w walce,  
żaden też nie strzelił sobie w łeb po klęsce, na całopalnym stosie stolicy. Jeden  
(Okulicki) kontynuował walkę w konspiracji. Inni (sześciu, z BoremKomorowskim i Monterem-Chruścielem na czele) grzecznie pomaszerowało do  
niewoli, przechować w niej bezpiecznie swe cenne żywoty do końca wojny,  
potem zaś przyznawać i przyjmować medale, pisać pamiętniki...  
Gloria victis  
Poza dowódcami byli jednak prawdziwi bohaterowie. Żołnierze, którzy  
zacisnęli zęby i wykonali rozkaz, idąc na rzeź bez broni. Chłopcy w zbyt dużych  
hełmach, spadających na oczy. Łączniczki i sanitariuszki, dokonujące cudów  
odwagi. Berlingowcy w postrzelanych łodziach i lotnicy płonący nad  
Warszawą. Cywile znoszący to, co wedle normalnych, ludzkich kryteriów było  
nie do zniesienia. I jeszcze matki, nieulękłe wobec wroga, które miały też  
odwagę (jak zaświadcza prof. Jan M. Ciechanowski, naoczny świadek tego  
zdarzenia) wykrzyczeć Borowi-Komorowskiemu w twarz: Morderco naszych  
dzieci!. To im należą się hołdy, w rocznicę zrywu i na codzień. Im i tylko im.
52. Dodane przez SR, w dniu - 02-08-2013 21:41
Słuchając mowy prezydenta i Marszałek Sejmu dochodzę do wniosku, że nie każda polska krew ma tę samą wartość. W powstaniu zginęło ponad 200 tyś osób, ponad 500 tys musiało opuścić Warszawę bo zniszczono ich domy. Niestety drugiej podobnej tragedii nawet nie ustalono symbolicznego dnia pamięci. W rzezi wołyńskiej policzonych jest 100 tys ofiar a ile rzeczywiście zginęło to już nigdy nie ustalimy, miliony musiały bezpowrotnie opuścić swoje domy. 
Warszawiacy po odbudowie ( za wysiłkiem całego narodu) mieli gdzie wracać - oni nigdy, a jeszcze spotkała ich pogarda, poniżenie i najgorsze ZAPOMNIENIE. 
pozdrawiam wszystkich RS
53. Dodane przez V1,V2 Też nie wieżyli , że są możliwe do zrealizowania, w dniu - 02-08-2013 22:58
Prokuratorom udało się przesłuchać wielu świadków oraz żołnierzy 6. armii 46. batalionu Sturmpioniere. Korzystając z pomocy prawnej RFN, ustalono, że Centrala Krajowych Administracji Wymiaru Sprawiedliwości z siedzibą w Ludwigsburgu wraz z Krajowym Urzędem Kryminalnym Badenii-Wirtembergii prowadziła postępowanie sprawdzające przeciwko byłym, nieustalonym członkom Brygady Szturmowej SS Dirlewanger podejrzanym o zbrodnie na polskiej ludności cywilnej w związku z likwidacją Powstania Warszawskiego w 1944 roku. 
Niestety, umorzono je w kwietniu zeszłego roku. Poszukiwania innej dokumentacji nie dały efektu. Aktualnie w śledztwie trwa oczekiwanie na przetłumaczenie niemieckich dokumentów. 
Historycy wskazują, że zbrodnie niemieckie popełnione podczas Powstania praktycznie nie zostały osądzone. 
Żadne sankcje tych zbrodniarzy nie spotkały, poczynając od dowódców, np. Ericha von dem Bach-Zelewskiego, Reinera Stahela, czy szeregowych wykonawców zbrodni. Dożywali oni swoich dni w spokoju. Jeżeli byli sądzeni, to za inne zbrodnie, jak Zelewski mówi prof. Grzegorz Kucharczyk (UAM). 
Jedyny wyjątek to Oskar Dirlewanger, któremu została wymierzona sprawiedliwość w zachodniej strefie okupacyjnej, według niektórych źródeł przez polskich żołnierzy, gdy się dowiedzieli, z kim mają do czynienia dodaje historyk. 
 
Rząd Niemiec unieważnił zawarte 45 lat temu umowy z USA i W. Brytanią pozwalające wywiadom tych krajów na inwigilację w Niemczech.  
Umowy podpisane przez Republikę Federalną Niemiec z zachodnimi aliantami w 1968 roku dawały służbom tych krajów dostęp do wyników nasłuchu prowadzonego przez zachodnioniemiecki wywiad zagraniczny BND oraz Urząd Ochrony Konstytucji w zakresie dotyczącym bezpieczeństwa amerykańskich i brytyjskich wojsk stacjonujących w Niemczech. 
 
Warszawiacy uczcili 69. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. Uroczystości rocznicowe odbywały się w wielu miejscach stolicy. Powstańcy, kombatanci, harcerze, kibice Legii Warszawa i licznie przybyli warszawiacy złożyli wieńce i zapalili znicze przy pomniku gen. Stefana Roweckiego Grota w Warszawie. 
 
Wojna po raz kolejny opanowała świat głosi przemówienie brytyjskiej królowej z 1983 roku przygotowane na wypadek wybuchu wojny nuklearnej. Tekst wystąpienia opublikował brytyjski rząd. 
Tekst przemówienia opublikowano zgodnie z zasadą, która nakłada na brytyjski gabinet obowiązek ujawniania dokumentów rządowych po 30 latach od ich utworzenia. 
Przemówienie królowej miało kończyć się słowami: Razem musimy przezwyciężyć nowego wroga, módlmy się za nasz kraj i ludzi dobrej woli, gdziekolwiek są. Niech Bóg was błogosławi. 
Przemówienie królowej powstało w czasie, gdy ambasador Wielkiej Brytanii w Moskwie ostrzegał, że wojownicza retoryka sekretarza generalnego KC Komunistycznej Partii Związku Radzieckiego Jurija Andropowa staje się bardzo niepokojąca. W związku z tym brytyjscy stratedzy wojenni przygotowali scenariusz, w którym ZSRS, określany kryptonimem Orange, atakuje Niemcy, kraje skandynawskie, Włochy i Turcję. Atak z użyciem broni chemicznej i jądrowej miał nastąpić później. 
 
 
Zdaniem brytyjskich analityków, NATO musiałoby jako pierwsze przypuścić atak nuklearny, bo w przeciwnym razie poniosłoby porażkę ze strony przeważających sił wroga. 
 
Jak czytamy powyżej czas jest i był ważnym czynnikiem więc nie wpuszczajmy się w kanał  
dlatego inwestorzy II wojny światowej zwlekali 
W pierwszych tygodniach, gdy trzymaliśmy dwie trzecie miasta , około tysiąca zasobników 
wpadłoby niewątpliwie w nasze ręce. Z tak dużą ilością broni i amunicji zdołalibyśmy nie tylko uwolnić Warszawę, ale i ją utrzymać.... 
napisał gen. t, Komorowski. 
 
Churchill dostał 3 września kopię wstrząsającego listu wysłanego do Papierza Piusa XII przez warszawskie kobiety, przesłał ją do Roosvelta z apelem wysłania pomocy na wielką skalę i w razie konieczności lądowania bez formalnej zgody Rosjan.  
&.Świat nie chce wiedzieć o naszej walce , jedynie Bóg jest z nami... 
To treść listu do tego Papierza który jeszcze dzisiaj wielu się nie podoba. 
Ale strach przywódców aliantów przed wyborcami musiał być wielki ,listy odczytane z ambony w USA wstrząsnęły by opinią publiczną. 
 &........................................... 
Byliśmy świadkami wspaniałego pokazu siły lotnictwa sprzymierzonych, siły która przyszła za późno.  
  
Napisał gen. T. Komorowski . 
54. Dodane przez Dalekowzroczność do 48., w dniu - 03-08-2013 08:22
48. Dodane przez 1944, w dniu - 02-08-2013 18:38 
Powstanie nie miało dowódców tylko pomysłodawców, bez honoru.  
Prawdziwych dowódców cechuje odpowiedzialność i dalekowzroczność decyzji. 
........................ 
I jednak coś osiągnęli . 
Nieważne jak się mówi . Ważne , że się mówi. 
Zamiast czytać pierdoły o braterskiej przyjaźni z sowietami oglądajcie nawet w TVP Było nie minęło. 
To może po paru latach zaczniecie jarzyć. 
Hej
55. Dodane przez Wolna sobota, w dniu - 02-08-2013 23:15
Podczas okupacji 
wstęp na targ w Lesznie był możliwy dla Polaków dopiero po godzinie czternastej. 
Gdyby wam w niedzielę sklepy pozamykali to byście sami na czele powstania stanęli a tak łatwo obwiniacie dowódców powstania a znacie choć jednego osądzonego dowódcę SS lub Sowieckiej Armii za mordy na polakach?
56. Dodane przez do 8 i jemu podobnych, w dniu - 03-08-2013 09:53
Bajki to sobie opowiadajcie przy piwku, ale jesli chcecie wypowiadać sie na ten temat to trzeba trochę poczytać, chociaż, jak mniemam w erze komputerów książka to dla was obce słowo.. A tak apropoos, n ic nie jest warte smierci ponad 200 tysięcy ludzi, tym bardziej, że przestępcy wywołuący to powstanie wiedzieli,że wysyłaja ich na śmierć. Nie wiem czy jesteście na tyle dorośli aby mieć dzieci, ale czy wysłalibyście ich do z góry przegranej walki?. Jesli tak to współczuję, że maja takich "rodziców'
57. Dodane przez do 53, w dniu - 03-08-2013 09:55
Poczytaj słownik ortograficzny
58. Dodane przez wlkp, w dniu - 03-08-2013 13:37
Dalekowroczna/y z komentarza 54 zechciej przeczytać komentarz 46i zastanowić nad słowami wypowiadającego je generała. Ich osiągnięcia znajdziesz w komentarzu 42 gdzie autora tekstu trudno posadzić o sympatię do Sowietów. Zauważ , że autor przelewajacych krew powstańców nie dzieli na lepszych i gorszych.
59. Dodane przez Stali i stoją na naszej drodze do Gdańska , Śląska tak jak obiecali w Wersalu, w dniu - 03-08-2013 16:05
Cytaty z darmowych oficjalnych materiałów Muzeum Powstania Warszawskiego. 
 
W 1934 roku przy ambasadzie niemieckiej w Warszawie zaczyna działać ekspozytura NSDAP- jedynej już legalnej partii w III Rzeszy... 
& Naziści ( tu pewien problem bo to też Niemcy) indoktrynują Warszawskich Niemców m. in. 
na łamach miesięcznika Idee und Wille , uprawiającego propagandę według Goebbelsowskiej recepty. 
 
Już w maju 1944 samoloty sowieckie zrzucają nad Warszawą ulotki nawołujące do akcji zbrojnej. 
Obawy o wywołanie powstania przez ludzi Moskwy nie są więc bezpodstawne... 
29 i 30 lipca Radio Moskwa i radiostacja Kościuszko nadają wezwanie do mieszkańców Warszawy : 
Walczcie przeciwko Niemcom. 
 
Więc w intersity i zrobić desant na warszawę i poczytać . 
 
Bo odnoszę wrażenie , że komunistyczne powstanie było by okej. 
 
Czytać trzeba ostrożnie bo jakie tytuły zostały w polskich rękach? 
 
 
Biuro Ochrony Rządu zablokowało przed warszawiakami pomnik Polegli-Niepokonani. Rewidowano dzieci, harcerzy, powstańców i wieńce. Ochroniarze prezydenta przepędzili nawet poczet sztandarowy Narodowych Sił Zbrojnych.  
 
Ale w tym roku ludzie nawet nie zostali wpuszczeni za barierki. Wszyscy zarówno dzieci, rodziny, jak i kombatanci w podeszłym wieku musieli stać z dala od pomnika. 
Z wielką przykrością i zażenowaniem informujemy Państwa, że w dniu wczorajszym doszło w Warszawie do niezwykle przykrej dla nas sytuacji. Po zakończeniu uroczystości rocznicowych na Powązkach Wojskowych poczet sztandarowy Zarządu Głównego Związku Żołnierzy Narodowych Sił Zbrojnych wraz z reprezentacją Zarządu Głównego udał się na cmentarz Powstańców Warszawy na Woli. Niestety pocztu sztandarowego wystawianego przez umundurowaną Grupę Rekonstrukcji Historycznych NSZ oraz Sekretarza Zarządu Głównego ZŻ NSZ nie wpuszczono na całkowicie odgrodzony teren cmentarza, na którym odbywały się uroczystości. W podobnej sytuacji znalazło się wielu Kombatantów i osób, które przyszły na groby pochowanych tam Powstańców członków swoich rodzin pisze Zarząd Główny NSZ. 
Trudno ustalić, jaki był klucz wydawania kart wstępu do strefy zamkniętej, do której bez większego problemu wpuszczano partyjnych działaczy, miejskich urzędników czy ludzi w średnim wieku, którym z całą pewnością nie można przypisać kombatanctwa. 
&.Złość warszawiaków potęgował fakt, że na wielkim, odgrodzonym przez BOR terenie przez prawie całą uroczystość stały setki pustych krzeseł, których nikomu nie pozwolono zająć. 
http://www.naszdziennik.pl/polska-kraj/49879,bor-blokuje-pomnik.html 
&............................................................................................................................................. 
 
Śladami Żydów. Lubelszczyzna z 2011 roku wydaną przez Stowarzyszenie Panorama Kultur, Ośrodek Brama Grodzka Teatr NN w Lublinie, Stowarzyszenie Żydowski Instytut Historyczny i Muzeum Historii Żydów Polskich. 
 
 
 
Niefortunny błąd redaktorski tak dr Marta Kubiszyn i Stowarzyszenie Panorama Kultur, Ośrodek Brama Grodzka Teatr NN w Lublinie tłumaczą umieszczenie w jednej z firmowanych przez nich publikacji oskarżenia żołnierzy Polskiego Państwa Podziemnego o mordowanie Żydów. 
 
...Kubiszyn tłumaczy, że fragment o wymordowaniu uchańskich Żydów dodał bez jej wiedzy jeden z redaktorów, już po ostatecznej redakcji i korektach wprowadzonych przez historyków. 
 
W sprawie publikacji wypowiedział się też Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. 
Uczelnia uważa za niedopuszczalne wprowadzanie jakichkolwiek, a tym bardziej niezweryfikowanych, informacji do tekstu pracownika naukowego naszego Uniwersytetu. Tego rodzaju zniekształcenia prowadzą jedynie do nieporozumień, sporów, a nawet konfliktów 
 
W sprawie publikacji wypowiedział się też Emil Majuk, prezes Stowarzyszenia Panorama Kultur, koordynator projektu Śladami Żydów. Lubelszczyzna 
Wyrażam głęboki żal i ubolewanie z powodu zaistniałej sytuacji. Nie było naszym celem skandalizowanie ani obrażanie i zniesławianie nikogo... 
 
To co jest ich celem i im podobnym takim jak np. : 
Samuel Krakowski, 
Icchak Rubin 
albo  
Reuben Ainsztein , który już w 1974 r . pisał ,,Polscy faszyści podczas powstania prawdopodobnie zabili więcej Żydów jak Niemców więcej nie cytuję ze względu na dobre stosunki z USA. 
 
Czytajcie ale ostrożnie bo nie wszystko warte czytania . 
Kto czyjego rozumy słucha na swój sra. 
A ortografia? 
Po co jak myślicie PO niemiecku lub radziecku.
reklama
60. Dodane przez do poprzedniego komentarza, w dniu - 03-08-2013 18:26
Przytoczone przez ciebie tezy z ulotkamii z radiem Moskwa żadni dojrzali komentatorzy wogóle nie podnoszą w dysputach. Wiedzą wojskowa głoównodowodzących nie byla na poziome mlokosów z podchorążowki? To byli zawodowcy, co prawda przeciętni ale z całym zapleczem i dostępem do informacji.  
Na przyszłość nie szufladkuj poglądów politycznych ludzi komentujących tylko rozważ to o czym napisalii z tym polemizuj!
61. Dodane przez Do 60, w dniu - 04-08-2013 11:41
Cały świat to młokosy z podchorążówki ponieważ dzięki Tesli/ Marconiemu -jak kto woli który wynalazł radio i polskim matematykom i życzliwości polskiego rządu alianci mieli nie ograniczoną wiedzę już przed 1939 rokiem. 
Nie możemy potępiać przywódców Powstania Warszawskiego . 
Powstanie Żydowskie też upadło a powstało nowe państwo Izrael 
które z powodzeniem okupuje od wielu lat tereny palestyńskie. 
Niedziela jest normalnym dniem pracy ale np. w krajach arabskich. 
Powstania to takie samoloty które i tak się wzbiją w powietrze jak powieje wiatr. 
Nie wiadomo gdzie poleci i wyląduje ale mimo wszystko lepiej jak jest pilot. 
No bo kto mnie powstrzyma przed wzięciem udziału w demonstracji 11 września. 
Przywódca to pewnie i tak drugi Lechu. Ale cóż. 
Prezydent Bronisław Komorowski podpisał krytykowaną przez związki zawodowe nowelizację kodeksu pracy, która przewiduje roczny okres rozliczeniowy i ruchomy czas pracy. Do tej pory okres rozliczeniowy wynosił 4 miesiące. Zmiany w kodeksie zostały wprowadzone z inicjatywy rządu, który twierdzi, że to poprawi konkurencyjność polskiej gospodarki. Od początku protestują przeciwko temu związki zawodowe, które twierdzą, iż nowe regulacje pogorszą jeszcze bardziej sytuację pracowników. To właśnie ta kwestia była jednym z powodów bojkotowania przez związki zawodowe obrad komisji trójstronnej i ogłoszenia ogólnopolskiej akcji protestacyjnej, której kulminacja ma nastąpić we wrześniu. Związkowcy planują zorganizowanie m.in. wielkiej manifestacji w Warszawie w obronie praw pracowniczych. 
 
Wracając do tematu- ryzyko , że powstanie się uda zawsze istnieje. 
Przecież mogła być po wojnie Warszawa Wschodnia i Zachodnia zamiast Berlina. 
Polsh Demokratische Republik i Republika Federalna Polski 
Nie trzeba by było samolotami węgla dostarczać do Zachodniej Warszawy bo Sląsk po tej samej stronie Wisły. 
A po zjednoczeniu nikt w UNI nie liczył by namzłotówek wpompowanych we Wschodnią Polskę i tyle . 
Jest jak jest nieudało się, a żale w sprawie ulotek to do kierownictwa Muzeum Powstania Warszawskiego bo leżą na stolikach można brać -polecam. 
Już w maju 1944 samoloty sowieckie zrzucają nad Warszawą ulotki nawołujące do akcji zbrojnej.  
Obawy o wywołanie powstania przez ludzi Moskwy nie są więc bezpodstawne...  
29 i 30 lipca Radio Moskwa i radiostacja Kościuszko nadają wezwanie do mieszkańców Warszawy :  
Walczcie przeciwko Niemcom.  
 
Ja bym tego nie lekceważył ! 
Niech waszmość zwróci uwagę jakie boje masoneria toczy z Radiem Maryja i TV Trwam. 
 
A co do szufladek . 
Nie ja je wymyśliłem , ja się tylko dostosowałem były już w  
W XX wieku, w podziemiach warszawskiego Instytutu Badania Czwartorzędu istniała zamieszkana przez krasnoludki kraina zwana Szuflandią. Jej mieszkańcy żyli w nieprawdopodobnym ścisku i biedzie, pod rządami despotycznego szyszkownika Kilkujadka. Szuflandia nie była jednak jedynym miejscem pobytu krasnoludków. Niektórzy, dzięki tajemniczemu napojowi zwanemu Kingsajzem, zyskiwali ludzkie wymiary. Dzięki temu mogli żyć i pracować jako zwyczajni ludzie 
(...) 
 
 
To koniec.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj