Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
3
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Aleksander,
Antonina, Maria,
Mariola
ŚWIĘTO
KONSTYTUCJI
TRZECIEGO MAJA
Do końca roku 242 dni.
Start arrow Leszno arrow Gimnazjum w I LO: ostry spór i brak decyzji

Gimnazjum w I LO: ostry spór i brak decyzji

13.01.2014. Radio Elka, Jarek Adamek
bkoch1301.jpgPrzed dwie godziny radni z Komisji Oświaty Rady Miejskiej Leszna dyskutowali o pomyśle utworzenia gimnazjum przy I Liceum Ogólnokształcącym. Dyrektorka szkoły Barbara Kochanek (fot.) spierała się z samorządowcami, związkowcami i kolegami z innych szkół. Jednak żadne decyzje nie zapadły.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pomysł utworzenia przy I LO gimnazjum z dwoma klasami dyrektorka szkoły Barbara Kochanek zgłosiła prezydentowi Leszna prawie rok temu. Dopiero teraz zajęła się nim Komisja Oświaty miejskiej rady. Kochanek w swoim wystąpieniu przedstawiła szereg argumentów za przyjęciem 50 gimnazjalistów pod skrzydła „Ogólniaka”.

Przede wszystkim podkreślała, że takie rozwiązanie z powodzeniem stosuje aż 25 z 30 placówek Stowarzyszenia Szkół Twórczych, do którego „Jedynka” należy jako jedna z dwóch szkół w Wielkopolsce. -Gimnazjum ma zastąpić sprawdzony przez lata projekt klas zerowych, który nie może być kontynuowany z powodów formalnych - przekonywała. Pani dyrektor przypomniała też, że I LO współpracuje z wydziałami chemii, biologii, fizyki i filologii polskiej Uniwersytetu Adama Mickiewicza. Współpraca owocuje utworzeniem
w liceum klas patronackich, w których uczą pracownicy naukowi poznańskiej uczelni. Właśnie przygotowaniem do nauki w tych klasach służyć ma gimnazjum z klasami biologiczno-chemiczną i matematyczno-fizyczną. Wreszcie, jak podkreślała Barbara Kochanek, jej szkoła ma świetne zaplecze do nauczania, przede wszystkim zaś doskonale wyposażone laboratoria i pracownie.

Argumenty te spotkały się jednak ze zdecydowanym sprzeciwem, i to z kilku stron. Zarówno radni, jak i związkowcy oraz dyrektorzy gimnazjów Leszna zarzucili Kochanek, że „wybierze” do swojej szkoły najlepszych z najlepszych absolwentów podstawówek. -Brak tych „lokomotyw” obniży poziom w innych szkołach - mówiła radna Stefania Ratajczak. Przyznał jej rację Piotr Ciąder, dyrektor Gimnazjum nr 8. -Już utworzenie dwujęzycznego Gimnazjum nr 4 sprawiło, że z mojej szkoły ubyło 24 uczniów, przez co nie ma co się spodziewać tak dobrych wyników egzaminu gimnazjalnego jak w przeszłości - mówił Ciąder. Piotr Gościniak, prezes leszczyńskiego oddziału ZNP dodał, że odciąganie uczniów z innych szkół najprawdopodobniej skutkować będzie koniecznością zwolnień nauczycieli. -Nie zabierzemy nagle 50 dzieci z Leszna - odpowiadała Barbara Kochanek - doświadczenie „Zerówek” i Gimnazjum nr 4 pokazuje, że połowa uczniów może pochodzić z ościennych gmin. Dyrektorka I LO podkreślała też, że gimnazjum przy jej szkole może stworzyć zdrową konkurencję, która podniesie poziom innych szkół.

Koncepcji Barbary Kochanek bronili też rodzice licealistów. -Mówimy o wszystkim, tylko nie o najważniejszym: co jest najlepsze dla naszych dzieci, a przecież to możliwość dobrej edukacji - przekonywała Justyna Małek-Napierała z Rady Rodziców I LO - poza tym należy dać im prawo wyboru jak najlepszej szkoły. Po stronie pomysłu stanęło też dwóch radnych z komisji: Marek Wein i Tadeusz Feliczak, jednak należy pamiętać, że obaj są byłymi dyrektorami „Jedynki” i członkami stowarzyszenia jej przyjaciół.

Jakkolwiek silne byłyby jednak argumenty zwolenników i przeciwników pomysłu, cała sprawa rozbija się o jeszcze jedną, najtwardszą przeszkodę: prawo oświatowe. Okazuje się bowiem, że gimnazjum musi mieć swój obwód - bezobwodowe są tylko gimnazja dwujęzyczne, na przykład leszczyńska „Czwórka”, a gimnazjum przy I LO takiego statusu w zamyśle pani dyrektor nie posiada. Zwrócili na to uwagę zarówno przewodniczący komisji Krystian Maćkowiak, jak i Lucjan Rosiak, naczelnik Wydziału Edukacji UML. Barbara Kochanek i radny Marek Wein stwierdzili, że problem można „obejść”, tak jak zrobiono to w innych liceach w Polsce, jednak Lucjan Rosiak obstawał na stanowisku, że nie można stworzyć fikcyjnego obwodu, obejmującego jedną ulicę lub dwie ulice, przy których nikt nie mieszka. -Nawet jeśli wojewoda nam tego nie zakwestionuje, będzie to śmiech na sali - mówił naczelnik - ciekawe, jak zareaguje na to opinia publiczna?

W posiedzeniu komisji nie wziął udziału prezydent Leszna, radni nie dowiedzieli się więc, jaka jest jego opinia w tej sprawie - wiadomo, że wcześniej Tomasz Malepszy był gorącym zwolennikiem utworzenia dwujęzycznego Gimnazjum nr 4, który to pomysł też budził kontrowersje. Sami radni z komisji uznali zaś, że żadnej decyzji nie podejmą, zasłaniając się tym, że o propozycji słyszą po raz pierwszy. Sprawę odłożono więc na bliżej niesprecyzowaną przyszłość. Najprawdopodobniej już na następną kadencję samorządu. (jad)
 
Komentarze (84)
1. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 14-01-2014 07:42
Po pierwsze-dlaczego każde novum w Lesznie wywołuje tyle kontrowersji? Po drugie- tu decydujacy głos powinni mieć profesjonaliści a więc pedagodzy, po trzecie-do nauki i pracy w Dolinie Krzemowej też nie przyjmują w/g obwodów a w/g umiejętności, po czwarte-kiedy Polska otrzymała nagrodę Nobla z nauk ścisłych/poza francuzką Marią Curie/? I tak już jest-ludzie którzy chcą myśleć inaczej traktuje się jak trędowatych, gejów i cyklistów- Drodzy Radni-jesteście wyrocznią we wszystkich sprawach o których nie macie nawet "zielonego" pojęcia-Leszno-czas na zmiany /nie tylko w oświacie. Poczekamy do jesieni....Gratulacje dla Pani Kochanek, Pana Feliczaka i Pana Weina-to są dla mnie autorytety w tej kwestii.
2. Dodane przez zyga, w dniu - 14-01-2014 07:59
Skoro tak inni dyrektorzy boją się o wyniki to też niech coś nie , a nie przeszkadzają. A dobro ucznia- w ustach nauczycieli i związkowców to demagogia.
3. Dodane przez Ktoś, w dniu - 14-01-2014 08:33
W szkołach najważniejsze powinno być dobro uczniów i ich możliwości rozwoju, a tutaj się martwią o pracę dla nauczycieli:/ To szkoły w końcu są dla nauczycieli czy dla młodzieży i dzieci?? 
Po za tym taka klasa faktycznie by mogła mobilizować grona pedagogiczne w innych placówkach do większego wysiłku - bo teraz mają wygodną wymówkę że mają słabą młodzież z która się nie da nic zrobić co jest absurdem i obelga dla tych młodych ludzi. Zamiast marudzić to trzeba starać się wydobywać z nich drzemiący w nich potencjał!!!  
Szkoda że bombarduje się pomysły tych co chcą coś nowego wprowadzić i przełamać chory Status Quo panujący w gronie placówek oświatowych.
4. Dodane przez no, w dniu - 14-01-2014 08:35
Prawda jest taka, że rodzice posyłają dzieci do Gimnazjum nr 3 i innowacyjnej klasy w Gimnazjum nr 5 (gdzie uczą nauczyciele z 1LO) głównie dlatego, iż liczą na dodatkowe punkty przy naborze do liceum. Faktycznie takie zachowania władz miasta powodują duże dysproporcje pomiędzy gimnazjami.
5. Dodane przez Gringo, w dniu - 14-01-2014 08:50
Popieram Panią dyrektor! Szczególnie zdolnym uczniom trzeba dać jak najwcześniej szansę, by mogli być "Expresami" a nie "Lokomotywami". Deprecjonuje się wartość wykształcenia. Wielu myśli, że każdy może zdać maturę, każdy może ukończyć wyższą uczelnię!? O dziwo to działa. Znam osoby, które gdyby zdawały maturę w moich czasach to nie wiem czy byłyby do niej dopuszczone, a teraz kończą studia i mają żal, że nie ma dla nich pracy,że nie docenia się ich dyplomu. Szlifujmy diamenty,a nie ubolewajmy, że przeciętni uczniowie albo może i zdolni ale niestety leniwi nie będą ciągnięci przez "Lokomotywy". Naprawdę różnimy się od siebie czasami nawet pięknie. Nie jesteśmy tacy sami choć mamy po jednym żołądku. Co do obaw dyrektorów też rozumiem, że może być trudniej ale przecież jest edukacyjny współczynnik wartości dodanej, który pomoże wam ocenić jakość pracy - swojej i grona pedagogicznego. Moim zdaniem największą przewrotnością w systemie edukacyjnym jest fakt, że edukacja jest postrzegana jako przykry przymus, a nie szansa i przywilej. Nie ściągajmy w dół tych, którzy tę szansę chcą wykorzystać!
6. Dodane przez sowa, w dniu - 14-01-2014 09:27
Proponuję iść o krok dalej i utworzyć już podstawówkę , zapewnicie wyścig szczurów dla 6latków.
reklama
7. Dodane przez araifo, w dniu - 14-01-2014 09:28
moim zdaniem to jest walka o godziny dla nauczycieli... wielki spór między szkołami... bo przecież trzeba zachować obecny stan zatrudnienia...bo przecież nauczyciele sa nietykalni... od tego trzeba by wyjść, a nie że są nauczyciele ciągnacy 2-3 etaty w 3-4 szkołach... i niech mi nikt nie mówi że nauczyciel jest wtedy przygotowany na zajęć... z doświadczenia wiem- nauczyciel pytał się nas: "to co chcecie robić na lekcjach w tym roku?"...kpiny!!! najpierw skupmy się na nauczycielach- to ma największy wpływ na uczniów bo ktoś tą wiedzę przekazuję... trzeba wprowadzić system oceny nauczyciela i wtedy jak nie spełnia wymagań to do widzenia!!! tak jak jest normalnie na rynku pracy w normalnych firmach...a nie że taki jeden z drugim dostanie się do szkoły, kilka lat pouczy na poziomie, zrobi dyplomowanego i spokój do grobowej deski...
8. Dodane przez buhaha, w dniu - 14-01-2014 09:29
Najpierw poszli na bal przyjaciół I LO i wszystko uzgodnili, a potem na komisję....
9. Dodane przez bzdura, w dniu - 14-01-2014 09:48
Licea - tworzą gimnazja, 
Gimnazja - tworzą szkoły podstawowe, 
Szkoły podstawowe - tworzą oddziały przedszkolne, 
Przedszkola - żłobki, 
Żłobki - ????? 
 
To co proponuje pani dyrektor to promocja wyścigów szczurów, korporacji, bankierów i cwaniaków występujących pod parasolem ELIT
10. Dodane przez z boku, w dniu - 14-01-2014 09:56
Też zgadzam się żeby utworzyć takie klasy. Skupmy samych najlepszych w takim gimnazjum, otoczmy I LO murem z płotem kolczastym, postawmy z dwóch wartowników aby czasami ktoś mniej zdolny ( niestety coraz bardziej można postawić = biedny) nie zbliżył się do tej szkoły. Dziś zapomina się, że o tym czy ktoś ma wyniki w nauce decydują przede wszystkim pieniądze. W wyścigu dziecięcych szczurów tylko poparci grubym portfelem mogą pozwolić sobie na ekstra lekcje przygotowujące do klas proponowanych przez Panią dyrektor. Nie oszukujmy się. I nie piszcie za chwilę bzdur o szansie także dla biednych ale zdolnych, bo taka nie istnieje. Ta propozycja jest próbą zmian od złej strony. Może potrafię to jeszcze dojrzeć, bo byłem uczniem I LO gdy nikt nie próbował z nas zrobić kasty geniuszy oderwanych od rzeczywistości.
11. Dodane przez leszno miastem patologii w oświacie, w dniu - 14-01-2014 09:58
tworzy się kolejna patologia oświatowa a lesznie.  
po co tworzyć kolejne gimnazja ??? 
pani dyrektor 1 LO boi się o liczbę licealistów w dobie niżu demograficznego i to jest jedyny powód. 
Oby nic nie wyszło z tych chorych pomysłów
12. Dodane przez to klika, w dniu - 14-01-2014 10:09
Całe towarzystwo przyjaciół tej szkoły, to przeszłość historyczna żyjąca w czasach wymuszania poddaństwa szkół leszczyńskich TEJ jednej JEDYNEJ najlepszej szkole. 
Iloma OLIMPIJCZYKAMI może się pochwalić LO nr 1 w Lesznie? - odpowiadam ŻADNYM!!! (i nie chodzi tu o sport - aby było jasne). 
Iloma LAUREATAMI KONKURSÓW WOJEWÓDZKICH mogą się pochwalić leszczyńskie gimnazja? - wieloma. 
I o to właśnie chodzi tej szkole a nie o dobro ucznia. 
I o tym chyba wiedzą dyrektorzy gimnazjów.
13. Dodane przez Greg, w dniu - 14-01-2014 10:34
To jest tylko i wyłacznie walka o przyszłych uczniów jedynki. W dobie niżu demograficznego takie działanie w ogóle nie ma sensu.
14. Dodane przez prawo, w dniu - 14-01-2014 10:43
"Zerówki" łamały prawo, teraz też próbuje się złamać prawo tworząc obwód na którym nikt nie mieszka. 
I WŁAŚNIE POKAZUJEMY MŁODYM POLAKOM JAK ŻYĆ TRZEBA. 
Oto przykład szkoły!!! 
Drapieżnej, byle do przodu, po trupach do zwycięstwa, bezprawnie!!!!
15. Dodane przez Wilkowyjanin, w dniu - 14-01-2014 10:55
Oglądacie "Ranczo"? Polecam. Wczorajsze posiedzenie to scenka wyjęta żywcem z tego serialu. Dwóch przygotowanych merytorycznie radnych kontra "radni z Dopiewa", o "zaprogramowanych" nie wspominając. Wszyscy wiedzą, że pomysł jest dla dzieciaków dobry, że zdolna młodzież od dawna czeka na zgodę, ale... NIE! Jeden "nic nie wie", drugi "powinien wiedzieć pierwszy", trzeci jest obrażony, czwarty szuka dziury w całym. Bo na pewno się nie da. A Wy, gimnazjaliści, pocałujcie nas w nos. Może jeszcze ze dwa posiedzenia? A tak w ogóle, to macie, co macie i tak ma być! Ręce opadają. Nie zapomnijcie ich podnieść, wrzucając za jakiś czas głosy do urn. Na "radnych z Dopiewa".
16. Dodane przez Kaśka, w dniu - 14-01-2014 11:00
elitarne licea, konkursy, olimpijczcy, walka o oceny, wykłady na UAM a i tak potem 95% absolwentów wykonuje głupawe prace do których starczy 15 minutowe przyuczenie, ludzie zamiast tracić czas na głupoty typu wkuwanie dopływów rzek w Argentynie lub warstwy błony jakiejś bakterii już dziś myślcie o biznesie, bo na naukę szkoda czasu, znajomy ma sad i zarabia 100 razy tyle co taki magister 
 
swoją drogą między nauczycielami zaczyna się walka o byt, będą się tłuc o te resztki ucznów z niżu jak jaskiniowcy :) co tylko dowodzi jak ta ich wiedza jest poza szkołą na REALNYM rynku pracy przydatna :)
17. Dodane przez do kom 13, w dniu - 14-01-2014 11:06
Gregu - tu nie o dobro uczniów jedynki chodzi a tak jak napisałeś później - o dobro nauczycieli tej szkoły i tylko tej szkoły.
18. Dodane przez abc, w dniu - 14-01-2014 11:14
po co kolejne gimnazjum w I LO w Lesznie? przecież teraz tam chodzą sami gimnazjaliści! to już nie ta szkoła co kiedyś...
19. Dodane przez Gringo, w dniu - 14-01-2014 12:09
Nie jestem zwolennikiem "wyścigu szczurów" jeżeli on ma polegać na zdobywaniu jak najlepszych ocen ze wszystkiego i za wszelką cenę. Ale dajmy szansę na to by uzdolniona młodzież nie uczestniczyła w "korowodzie żółwi" bo ktoś jest "mniej zdolny" albo jak już wcześniej pisałem zwyczajnie mu się nie chce. W miarę dorastania życiowe wybory powinny być coraz bardziej odpowiedzialne. Jeżeli o mnie chodzi chciałbym żyć w kraju, w którym najlepsi uczniowie zostaną w przyszłości lekarzami,inżynierami, sędziami (szczególnie dotyczy to NAUCZYCIELI), a nie "trochę mniej zdolni". Inna sprawa, że nie chciałbym by ci najlepsi - wykształceni za nasze pieniądze wybrali sobie ( z różnych dla niektórych oczywistych względów) życie poza Polską, ale to już inna sprawa.
20. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 14-01-2014 12:17
Moze jeszcze podstawowke tam zrobic ,Cos takiego w zdrowo pojmowanej demokracji jest niedoprzyjecia segregacja mlodzezy na lepsza i gorsza juz w gimnazjum.Takie dzalania przyczyniaja sie do poglebiania rozwarstwienia spoleczenstwa A tak na marginesie to caly ten system szkolnictwa zatrzymal sie w rozwoju chyba w latach 70.Szkola w takiej formie jest przestarzala i nieefektywna,nieuczy myslenia tylko pod testy potrzebne sa zmiany od podstawowki az do studiow
21. Dodane przez ROB, w dniu - 14-01-2014 12:19
Gimnazja to najbardziej chory wytwór dzisiejszego świata,powinni zlikwidować całkowicie !!!
22. Dodane przez Absolwent ILO, w dniu - 14-01-2014 12:28
Z tego co czytam i widzę każda sytuacja, kiedy w Lesznie jest możliwość stworzenia warunków dla młodzieży zdolnej i pracowitej aby wykorzystać ich potencjał i dać im warunki rozwoju kończy się hasłem równości dla wszystkich to ogarnia mnie przerażenie!!! Mam wrażenie że dla Dyrektorów Gimnazjów, Władz Miasta, Związków zawodowych najmniej istotna jest nasza przyszłość - rozwój młodych ludzi a liczą się statystyki, ciepłe posadki na stanowiskach dyrektorów Gimnazjów bez zbędnej pracy i konieczności stwarzania dla uczniów atrakcyjnych rozwiązań. MASAKRA!!!!
23. Dodane przez g, w dniu - 14-01-2014 13:05
Gimnazja w załozeniu ich twórców miały wyrównywać szanse edukacyjne. Tak więc pomysł z nowym gimnazjum jest bez sensu. Ponadto należy pamiętać, iż omawiany pomysł jest elementem rywalizacji między I a II LO Tu nie o dobro uczniów chodzi, lecz zapewnienie pracy dla nauczycieli z I LO.
24. Dodane przez absolwentka ILO, w dniu - 14-01-2014 13:13
Przeczytałam wszystkie komentarze i stwierdzam jedno - kto chce się uczyć, będzie się uczyć i to bez względu na szkołę. Wszędzie materiał do opanowania jest taki sam. I nic więcej nauczyciel nie nauczy! Sama skończyłam ILO i wielu byłych uczniów uważam jako zadufanych snobów. Skończyłam studia w Poznaniu i również z uczniami IILO! Mówię NIE dla gimnazjum w IIO!
25. Dodane przez zolo, w dniu - 14-01-2014 13:14
-"Nawet jeśli wojewoda nam tego nie zakwestionuje, będzie to śmiech na sali - mówił naczelnik - ciekawe, jak zareaguje na to opinia publiczna?" 
To jest najpiekniejsze zdanie. Tylko od kiedy to opinia społeczna ma jakiekolwiek znaczenie?Wybory sie zblizają?
26. Dodane przez Oświatowiec, w dniu - 14-01-2014 13:16
Bardzo ciekawa jest w tej kwestii postawa Prezydenta Malepszego, który po śmierci Z. Adamczaka przydzielił sobie sprawy oświatowe, choć mało się w nich orientuje. Nie przeszedł na posiedzenie komisji, bo musiałby zająć jakieś stanowisko i tym samym komuś się narazić. W ten sposób "działa" już 40 lat. Podstawa to nikomu się nie narazić i wybory wygrane.
27. Dodane przez jak, w dniu - 14-01-2014 13:50
Jak ktoś jest zdolny i chce się uczyć to i w normalnym gimnazjum swoje miejsce znajdzie. Tworzenie gimnazjum przy LO to jakaś paranoja.
28. Dodane przez jak łamać prawo, w dniu - 14-01-2014 13:52
"Zerówki" łamały prawo, teraz też próbuje się złamać prawo tworząc obwód na którym nikt nie mieszka.  
I WŁAŚNIE POKAZUJEMY MŁODYM POLAKOM JAK ŻYĆ TRZEBA.  
Oto przykład szkoły!!! - pokazują jak łamać prawo a później ..... 
Drapieżnej, byle do przodu, po trupach do zwycięstwa, bezprawnie!!!!
29. Dodane przez załamany głupotą, w dniu - 14-01-2014 14:01
Gimnazja miały wyrównywać szanse,nie oddzielać elity od plebsu. Nikt nie broni "Przyjaciołom Jedynki" założyć prywatnego/społecznego/płatnego gimnazjum. Tam za własne pieniądze mogą robić co chcą.
30. Dodane przez ona, w dniu - 14-01-2014 14:06
To zazdrość i nic wiecej. Jestem matką dzieci, które uczą sie w gimnazjum nr 4. Proszę Państwa ta szkoła różni sie od innych tym, iż tam dzieciom , rodzicom i nauczycielom zależy na edukacji i rozwoju dzieci. Nikt tam do nieczego nikogo nie zmusza. Tam się chce. Dlatego niech powstają takie szkoły póki chętni są. Dlaczego im zabraniać?
31. Dodane przez do kom 22, w dniu - 14-01-2014 14:08
W innych gimnazjach są już takie możliwości, są klasy matematyczne z bardzo dobrymi wynikami, są klasy autorskie itp. 
Przy okazji, Panie absolwencie ile ma Pan lat i jakie gimnazjum Pan ukończył?
reklama
32. Dodane przez ..., w dniu - 14-01-2014 14:08
To zazdrość i nic wiecej. Jestem rodzicem dzieci, które uczą sie w gimnazjum nr 4. Proszę Państwa ta szkoła różni sie od innych tym, iż tam dzieciom , rodzicom i nauczycielom zależy na edukacji i rozwoju dzieci. Nikt tam do nieczego nikogo nie zmusza. Tam się chce. Dlatego niech powstają takie szkoły póki chętni są. Dlaczego im zabraniać?
33. Dodane przez sukcesy jedynki, w dniu - 14-01-2014 14:11
Proszę o przedstawienie jednego laureata konkursu ogólnopolskiego z ostatnich 3 lat wstecz. 
Na Gali Laurów Edukacyjnych miasta Leszna jakoś ich nie widać
34. Dodane przez prosto, w dniu - 14-01-2014 14:22
50 uczniów w jednym gimnazjum, wiadomo że to jest wskrzeszenie "zerówek" ( dwa oddziały). W dawnych czasach, klasy te dawały lepiej się poznać(4 lata) oraz przerobić cały materiał dogłębniej niż w normalnym toku (wg Ministerstwa Edukacji). Nadarzyła się okazja, to dlaczego by nie spróbować tego kontynuować. Nikt z ciemnoty nie doceni nowatorstwa, a żadne nowatorstwo nie przejdzie bez dyskusji. Popieram!  
Praevenire melius est quam praeveniri  
Co do nauczycieli i wypowiedzi Pana Ciądera, każda szkoła zatrudnia nauczycieli takich jakich sobie wybiera. Jedni odbębniają swoje, wyjątki mają w sobie cząstkę powołania i dar przekazywania wiedzy. Żaden uczeń nie wykształci się na mądrą osobę bez pomocy nauczyciela. Choć to nie reguła, bo z ***** bata nie ukręcisz.
35. Dodane przez prawda, w dniu - 14-01-2014 14:32
Do tego gimnazjum nie pójdą dzieci, bo chcą się uczyć! 
Pójdą dzieci, którym rodzice chcą już PO SZKOLE PODSTAWOWEJ ZAPEWNIĆ POBYT W LICEUM. I to jest właśnie wyścig szczurów, cwaniactwo i przebiegłość, i tego UCZĄ i w życiu PROMUJĄ nauczyciele Liceum nr 1 w Lesznie.
36. Dodane przez do kom 34, w dniu - 14-01-2014 14:35
"(...)Żaden uczeń nie wykształci się na mądrą osobę bez pomocy nauczyciela.(...)" 
powiedz to Lorkowi z LO1
37. Dodane przez absolwent 34 LO im.Jana A.Komeńskiego 1965r, w dniu - 14-01-2014 14:45
Po połączeniu jakie imię przyjmie I LO ?
38. Dodane przez ivan, w dniu - 14-01-2014 15:39
połowe belfrów wywalić zaraz bedzie porzadek
39. Dodane przez jedynkowicz, w dniu - 14-01-2014 15:58
Wasze argumenty o drenażu mózgów, cwaniactwie, kumoterstwie itd są niezbyt trafione i opierają się głównie na własnych wyobrażeniach i domysłach niż faktach. 
Chodziłem do ILO kiedy jeszcze funkcjonował program klas autorskich i do takowej właśnie się dostałem. Faktycznie poziom był wysoki, bo najczęściej do tych klas trafiali uczniowie najlepsi ze swoich szkół. Tyle tylko że... trochę więcej niż 50% klasy to byli ludzie dojeżdżający. Często z rejonu 20, nawet 30km od Leszna. Zapewniam, nikt nie bawiłby się w codzienne dojazdy gdyby chodziło o jakąś durną modę za którą nic więcej nie stoi. Idea dyrektorów stojących w opozycji do Pani Kochanek czyli "będziemy na siłę trzymać prymusów, żeby wyrównywali nam poziom reszty" jest zwyczajnie chora. Nie głupio Wam oficjalnie przyznawać, że równacie w dół? Czyli nie chodzi o to żeby najwięcej zyskać, tylko żeby jak najmniej stracić. Komuna pełną gębą...
40. Dodane przez rodzic, w dniu - 14-01-2014 15:48
Zlikwidować gimnazja. To był durny pomysł wiadomo jakiej ekipy. Mniej dyrektorów ,wicedyrektorów, pedagogów, psychologów, sekretarek i całej tej otoczki, która tylko zwiększa koszty kształcenia. Szkoła nauczycielem stoi.Tylko szkoda, że system kształcenia nauczycieli jest tak mizerny.
41. Dodane przez Leming, w dniu - 14-01-2014 15:55
Skończyłem studia na Uniwersytecie Jagielońskim i teraz zarządzam talerzami na zmywaku w Angli ! nara frajerzy .
42. Dodane przez Baśka, w dniu - 14-01-2014 16:51
I LO jest do bani z pewnością nie dla uczniów. ZAbierają najlepszych do zerówek a od siebie ZERO. Przeszłam to ze swoim dzieckiem i wiem.NAJBARDZIEJ PRZYJAZNE LO W LESZNIE TO IILO. Ukłony dla pani dyr. IILO
43. Dodane przez do kom 39, w dniu - 14-01-2014 17:08
potwierdzam, połowa uczniów w klasach autorskich nie była z Leszna a dojeżdzała. To jest do sprawdzenia...
44. Dodane przez hehe, w dniu - 14-01-2014 17:15
do kom.41...Lemingu nie ma takiego uniwerku hehe...jest Uniwersytet Jagielloński... pisze się ,, w Anglii"...,,ty" chyba aktóweczki kolegom tam nosiłeś hahahaha
45. Dodane przez Adam, w dniu - 14-01-2014 17:22
O powstaniu Gimnazjum w I LO mówiono 30.10.2013r.  
Opinie mieszkańców /73 opinii/ są różne, negatywne i 
pozytywne.
46. Dodane przez obserwator, w dniu - 14-01-2014 17:25
Licea - tworzą gimnazja,  
Gimnazja - tworzą szkoły podstawowe,  
Szkoły podstawowe - tworzą oddziały przedszkolne,  
Przedszkola - żłobki,  
Żłobki - ?????  
 
To co proponuje pani dyrektor to promocja wyścigów szczurów, korporacji, bankierów i cwaniaków występujących pod parasolem ELIT
47. Dodane przez do 39, w dniu - 14-01-2014 17:26
Gimnazja mają inne zadanie. One mają wyrównywać szanse edukacyjne, a nie tworzyć większe róznice. Proszę zorientuj się w temacie nim coś napiszesz.
48. Dodane przez Saba, w dniu - 14-01-2014 18:21
Ja uważam , że u Pani Kochanek występuje typowe dla innych szkół - brak godzin dla nauczycieli. Trzeba coś wymyślić, że by sie nie okazało,że nie magodzin bo brak chętnych do I LO. I LO już nie jest nr 1 w Lesznie. Jest lepsze Liceum czyli LO 2. Wyrosła konurencja, a Pani Kochanek nie jest tak dobra jak byli dyrektorzy niestety. Szkoła już nie ma takiego prestiżu jak kiedyś. Brakuje Jej klasy i mądrych decyzji. Jej stosunki z kadrą też nie są najlepsze. I LO yo już przeżytek.
49. Dodane przez brak korelacji, w dniu - 14-01-2014 20:44
Moim zdaniem to nie jest takie jednoznaczne jak podkreślają zwolennicy i przeciwnicy powyższej inicjatywy. 
Zarówno są plusy, jak i minusy, dlatego uważam, że całkowite zaniechanie tego pomysłu byłoby błędem, Należałoby przede wszystkim uwzględnić interesy pozostałych gimnazjów , wspierając zarówno kreatywność tych , którym się zwyczajnie chce. 
z mojego punktu widzenia ta inicjatywa ma mimo wszystko większą wartość niż klasy dwujęzyczne w II LO. 
Przy braku szerszego spojrzenia władz miasta, dwujęzyczność otwiera na świat drzwi młodemu pokoleniu ludzi, którzy prawdopodobnie nigdy tu nie wrócą. 
Inicjatywa I LO daje szansę pozyskania wysokiej jakości fachowców dla miasta, z większym prawdopodobieństwem ich zagospodarowania w przyszłości. 
Okrutne jest to , ze elita zarządzająca tym miastem nigdy nie miała i nadal nie posiada pomysłu jak pomóc młodym prawdziwie pokochać ich miasto.- pozdrawiam Leśny Władek.
50. Dodane przez Obserwator, w dniu - 14-01-2014 19:02
A co z IV LO ??...KAZIMIERZ MALY LIKWIDATOR jedna szkole polozyl na lopatki a teraz wychodzi na to, ze za jego kadencji nastepna sie likwiduje. Gratuluje Panu Dyrektorowi i naklaniam do refleksji
51. Dodane przez xyz, w dniu - 14-01-2014 19:04
szok , mam wrażenie, że wszyscy zapomnieli o najważniejszym - o dobrym wykształceniu dla dzieci , no ale skoro ważniejsze są wyniki szkoły w testach w jakiejś tam rywalizacji ( nie za bardzo chcę rozumieć po co komu taka rywalizacja ). Mam nadzieję, że nasza młodzież sama zdecyduje i zrobi to samo co studenci - wyjedzie i nie wróci . W Poznaniu na pewno znajdzie sobie fajną ciekawą szkołę w której będą mogli się rozwijać ,uczyć w ciekawy sposób,poznawać swoje możliwości, anie tylko zdobywać punkty na testach w rywalizacji między gimnazjalnej w końcu i tak każdy z nich wyjedzie do Poznania czy Wrocławia  
Życzę powodzenia Pani dyrektor , mam nadzieję że uda się wprowadzić to fantastyczne przedsięwzięcie  
Trzymam kciuki
52. Dodane przez do 44, w dniu - 14-01-2014 19:25
Miodek od siedmiu boleści się znalazł.
53. Dodane przez do kom 48, w dniu - 14-01-2014 20:40
To wszystko ma podszycie polityczne, bo pani Kochanek ma poparcie u radnych Marka W. i T. Feliczaka (byłych dyrektorów I LO)
54. Dodane przez Absolwentka, w dniu - 14-01-2014 21:14
Chciałabym zwrócić uwagę na nieco inny aspekt tej dyskusji. Mają rację Ci, którzy piszą o pewnej segregacji gorsi-lepsi, ale zapominamy o pewnej ważnej kwestii. Jeśli uczeń ma możliwość uczęszczania do klasy, w której inni uczniowie, podobnie jak on, mają zapał do nauki i cenią zdobywaną wiedzę, wtedy ma on szansę społecznego dopasowania. Niestety mentalność uczniów w mniejszych placówkach, zwłaszcza wiejskich, cechuje się na tym, że uczący się lepiej są często szykanowani. Sama tego doświadczyłam i chociaż lubiłam się uczyć, to samo przebywanie w szkole było dla mnie koszmarem. Zmieniło się to dopiero w średniej, gdy okazało się, że moim kolegom z klasy również zależy na wiedzy, a chęć nauki i dobre wykształcenie nie jest żadnym odchyleniem od normy.
55. Dodane przez takJest, w dniu - 14-01-2014 21:29
Do tego gimnazjum nie pójdą dzieci, bo chcą się uczyć!  
Pójdą dzieci, którym rodzice chcą już PO SZKOLE PODSTAWOWEJ ZAPEWNIĆ POBYT W LICEUM. I to jest właśnie wyścig szczurów, cwaniactwo i przebiegłość, i tego UCZĄ i w życiu PROMUJĄ nauczyciele Liceum nr 1 w Lesznie. 
Chodzi też i o to, by nauczyciele w pozostałych gimnazjach męczyli się z tymi, którym nie chce się uczyć. Wiadomo, że najłatwiej pracuje się z tymi, którym się chce!!!
56. Dodane przez haha, w dniu - 14-01-2014 21:46
jeśli dziecko urodzone w grudniu poszło do szkoły jako sześciolatek to wg pani dyr. do I LO powinno zacząć chodzić w wieku 11 lat:-) 
to faktycznie podniesie poziom szkoły...
57. Dodane przez były uczeń I LO, w dniu - 14-01-2014 21:49
beznadziejny pomysł
58. Dodane przez absol. I, w dniu - 14-01-2014 22:21
Od ładnych kilku lat w leszczyńskiej oświacie dzieje się niedobrze. Kto o tym zaczyna mówić, ma problemy. Brakuje dobrych dyrektorów po uczciwych konkursach. A tak w ogóle sytuacja jest chora kiedy szkoły walczą o uczniów a nie uczniowie o szkoły. Szukanie furtek, omijanie prawa, czego wy uczycie w tej, czy innej szkole.
59. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 14-01-2014 22:22
Proszę Państwa niech przedszkola będą w przedszkolach, szkoły podstawowe w szkołach podstawowych, gimnazja w gimnazjach, a szkoły ponadgimnazjalne w szkołach ponadgimnazjalnych. A Pani Kochanek niech za bardzo nie walczy, bo za moment UAM porwie jej licealistów do Poznania na rok studiów ,,zerowy''. Stwórz dobre liceum i nie wymyślaj!!!
60. Dodane przez do 7, w dniu - 14-01-2014 22:31
Popieram, tylko kto uczciwie przeprowadzi ocenę pracy nauczyciela. Chyba nie dyrektor? Już teraz brakuje wazeliny. Trzeba by powołać europejską komisje do oceny chyba z 200 tys. polskich nauczycieli.
61. Dodane przez kom 59, w dniu - 14-01-2014 23:05
popieram kom59. 
KOBIETO nie wymyślaj, zabierz się do pracy bo efektów to raczej BRAK w twojej szkole. 
Zobacz i ilu jest laureatów konkursów międzyszkolnych w 2LO (przeczytałam z wypowiedzi na tym forum). 
Jaka szkoła twórcza? 
Tu jak widać są jedynie jakieś dziwne szalenie twórcze pomysły.
62. Dodane przez TowarzystwoSzkołTwórczych, w dniu - 15-01-2014 00:11
Towarzystwo Szkół Twórczych 
polecam wpisanie powyższego do wyszukiwarki lub bezpośrednio: szkolytworcze.edu.pl 
Żenujące. 
Proszę wyświetlić link do "wykaz szkół należących do TST" 
i proszę przeczytać jakie to "potężne" szkoły tworzą owe towarzystwo.  
Myślę, że pozwoli to dać odpowiedź, dlaczego tylko 2 szkoły z Wielkopolski są w tym towarzystwie ("Marcinek" z Poznania to chyba przez pomyłkę). 
Na dowód prężnego działania towarzystwa, jago WIARYGODNOŚCI i komunikatywności DYREKTOREM 1LO w Lesznie jest........ MAREK WEIN (informacja z oficjalnej strony towarzystwa). 
 
Na miejscu dyrektor Kochanek podjąłbym starania o wypisanie się z tej pseudoelitarnej grupy szkół.
63. Dodane przez do 59. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 15-01-2014 00:40
ha ha ha !!! wkrótce nauczyciele zaczną porywać dzieci z ulicy czarnymi wołgami, niż robi swoje, :) :) :) to się porobiło
64. Dodane przez nnn, w dniu - 15-01-2014 01:10
Jeżeli codziennie wstajesz rano we wspaniałym nastroju, uprawiasz kosmiczny seks I to z wielka ochotą, na ulicy wszyscy się do Ciebie uśmiechają, życie jest piękne I nie masz żadnych problemów, a praca sprawia Ci wielka przyjemność  
NARKOTYKOM POWIEDZ NIE!!!
65. Dodane przez matka, w dniu - 15-01-2014 08:51
Pytanie. Jakie ulice wyznaczałyby rejonizacje nowego 
Gimnazjum przy I Liceum Ogólnokształcącym ?
66. Dodane przez Księgowa, w dniu - 15-01-2014 10:15
Oczywiście, że tu chodzi tylko o godziny, a raczej ponad godziny dla nauczycieli, którzy i tak całkiem nieźle zarabiają jak za tą pracę. Dyrektorzy walczą o godziny dla nauczycieli, żeby ci siedzieli cicho jak oni idą w czasie pracy na fuchy do innych "zaprzyjaźnionych" szkół. Stąd te grubo ponad 100 tys.roczne dochody sporej liczby dyrektorów.
67. Dodane przez sowa, w dniu - 15-01-2014 10:23
Jest niż miejsc w gimnazjach chyba dla dzieciaków nie brakuje .To po co kolejne gimnazjum?? za chwilę zamkną jedno LO bo brak kandydatów. LO 1 nie walczy o uczniów o wyniki tylko o godziny dla nauczycieli chcą sobie zapewnić uczniów w LO.
68. Dodane przez kom 62, w dniu - 15-01-2014 11:07
faktycznie to co napisane w kom. 62 
Towarzystwo Szkół Twórczych - śmieszne, bardzo śmieszne. 
Warto zobaczyć ich stronkę na www.
69. Dodane przez K., w dniu - 15-01-2014 11:28
Jestem absolwentem zerówki w I LO i uważam, że nic lepszego na mojej ścieżce edukacji spotkać mnie nie mogło.
70. Dodane przez sukcesy leszczyńskich szkół, w dniu - 15-01-2014 11:29
Wszystkich zainteresowanych zapraszam do zapoznania się z sukcesami gimnazjalistów oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych w latach 2010-2013. http://www2.iilo.leszno.eu/leszczynski-laur-oswiaty.html Wniosek nasuwa się jeden tworzenie Gimnazjum przy I LO to "skok na zdolnego ucznia" i próba przechwycenia pracowitych młodych ludzi aby nie poszli do innych gimnazjów.
71. Dodane przez obserwator, w dniu - 15-01-2014 11:40
Warto przyjrzeć się najnowszemu rankingowi najlepszych liceów w Polsce. Miejsca zajęte przez I i II liceum nie napawają optymizmem. Szkoły ponadgimnazjalne w Lesznie nie kontynuują pracy ze zdolnymi uczniami. Wiele z tych szkół zabiega o laureatów konkursów gimnazjalnych (których jest wielu w mieście) i najlepszych uczniów leszczyńskich (i nie tylko leszczyńskich) gimnazjów. Ci uczniowie są przyjmowani do liceów, a po roku lub dwóch gremialnie uczęszczają na korepetycje. Najlepsze licea dumnie wypinają piersi, że PRAWIE wszyscy zdali maturę. Laureatów olimpiad i konkursów na szczeblu ponadgimnazjalnym ani widu ani słychu. Sądzę, że o tym warto rozmawiać...
72. Dodane przez Piotr, w dniu - 15-01-2014 12:53
adn 71 Zamiast tworzyć kolejne gimnazjum i twór administracyjny, wystarczy powiązać wyniki uczniów po początkowej diagnozie z rezultatami pracy nauczycieli i płacić im za wynik (przykładowych systemów wynagradzania jest 100). No, ale wtedy okazałoby sie, że 50% nauczycieli tak naprawdę uczy w szkole , bo nie ma innego wyjścia :).
73. Dodane przez komentator, w dniu - 15-01-2014 13:27
pomysł z dodatkową klasą gimnazjum bardzo dobry, sprawdził sie już w II LO, chętnych nie brakuje, zdolnym uczniom nie powinno sie zabraniać wyboru dobrej szkoły, jezeli chodzi o dyrektorów którzy boją sie o poziom w swoich szkołach proponuję zabrać się do roboty i podnieść poziom w swoich szkołach 
sam też ma dziecko w wieku gimnazjalnym i nie wyobrażam sobie bym miał na siłe trzymać w gimnazjum w którym nie może sie dobrze kształcić a tylko podnosi dyrektorowi slupki. 
Wielu rodziców może też potwierdzić że zdolni uczniowie przychodzą do domu i na pytanie co ciekawego w szkole twierdzą że nudy, bo pani nauczycielka zajmowała sie innymi którzy nie rozumieli tematu 
nie mam nic do dzieci z gorszymi ocenami bo każde dziecko inaczej przyswaja wiedzę ale dlaczego zdolnym rzucac kłody pod nogi 
a do radnej Ratajczak - jakim prawem chce decydować o możliwościach kształcenia naszych dzieci, jakim prawem rzuca klody pod nogi zdolnym dzieciakom, jakim prawem dba o własny interes polityczny kosztem naszych pociech 
 
Szanowna Pani Ratajczak wara od naszych dzieci, proponuję zająć się innymi sprawami a wpieprzać się w sprawy kształcenia moich dzieciaków, nie po to Pania wybrali i nie za to dostaje Pani diety by decydować gdzie ja mam posłać dzieciaki do szkoly
74. Dodane przez Krystyna, w dniu - 15-01-2014 17:03
Jeśli to ma być Gimnazjum przy I LO z rejonizacją ulic, 
to wszystkie dzieci zameldowane w tym rejonie,będą musiały być przyjęte do tego Gimnazjum.Powstanie w/w 
Gimnazjum może być skutkiem likwidacji innego Gimnazjum.
75. Dodane przez młoda, w dniu - 15-01-2014 17:07
uważam ,że powinno powstać tam gimnazjum ale uwaga pani Kochanek leży na sercu młody człowiek .należy zatem posłać tam najsłabszych gimnazjalistów aby wyrównać szanse Panie Prezydencie proszę to rozważyć!
76. Dodane przez Podatnik, w dniu - 15-01-2014 19:18
Proszę o zapoznanie się z komunikatem Kuratorium Oświaty w Poznaniu z dnia 6.12.2013r. cytat "uczniowie mieszkający w obwodzie danej szkoły będą przyjmowani z 
urzędu, bez postępowania kwalifikacyjnego". To znaczy 
ten wybitny, dobry, średni i słaby.
77. Dodane przez Snickers, w dniu - 15-01-2014 21:08
Kiedyś się mówiło: walnij w stół a nożyce same się odezwą. 
 
Teraz powinno się mówić: Powiedz LO1 lub LO2 a ból(...) sam się wywoła
78. Dodane przez aga, w dniu - 15-01-2014 22:46
A może dyrektor gimnazjum nr 8 zastanowi się dlaczego uczniowie odchodzą z jego szkoły? Może kiepskie wyniki z testów gimnazjalnych to wina nauczycieli a nie uczniów? 
A dla pani dyrektor Kochanek brawo.Chociaż ktoś myśli o uczniach.
79. Dodane przez DO KOMENTARZA 78, w dniu - 16-01-2014 00:26
Pani dyrektor LO 1 myśli jak podebrać najlepszych uczniów z gimnazjów. Przy okazji Gimnazjum 8 ma jedne z najlepszych wyników w Lesznie
80. Dodane przez mars, w dniu - 16-01-2014 13:11
Czytam tak te komentarze i widzę ,że KONKURENCJA je wypisuje w obawie przed utratą pracy .Proszę pomyśleć o dobru ucznia a nie o swojej tylko korzyściach.Dla pani Dyrektor Kochanek to wyrazy szacunku z całego serca...a niektórych komentujących to proszę aby nie zapominali o dobrych manierach i kulturze-pozdrawiam.P.S Przecież 2LO ma już swoją WYLĘGARNIĘ!!!TO O CO CHODZI?
reklama
81. Dodane przez rodzic, w dniu - 16-01-2014 13:17
Dyrektor gim.8 to niech zajmie się swoim podwórkiem bo wiele skłania do życzenia...patologia się rozwija u pana pod skrzydłami.Proszę posprzątać najpierw na swoim podwórku!!!Co drugi dzień policja w szkole a wypowiada się o kimś.
82. Dodane przez Hanna, w dniu - 16-01-2014 19:52
Aga z komentarza 78 - kto rozsądny porównuje dziś wyniki egzaminów gimnazjalnych??? Skoro Gim4 zbiera "elytę" to oczywiste, że wyniki będą zawsze najlepsze! Na tym tle inne gimnazja zawsze wypadną słabiej, ale to już umyka uwadze czytającym bez zrozumienia. Dlaczego media nie poszperają w tzw. edukacyjnej wartości dodanej?
83. Dodane przez śmiechu warte, w dniu - 16-01-2014 22:54
Powiem tyle: jeśli ktoś zna osobiście panią Kochanek, był jej uczniem itd, to pęka ze śmiechu czytając że jej działania wynikają ze strachu o posadę i pensję. Te opinie chyba piszą rodziny dyrektorów gimnazjów. Ja trochę pękam ze śmiechu, a trochę mnie diabli biorą, no ale cóż, takie prawa internetu, że każdy pisze na tematy sobie nieznajome.
reklama
84. Dodane przez do kom 83, w dniu - 17-01-2014 08:38
Znam osobiście panią Dyrektor, ale znam też jej doradców. 
Ponadto I LO zgarnia śmietankę z leszczyńskich i okolicznych Gimnazjów, najlepszych uczniów, chyba nie narzekają na ich (wasz) poziom wiedzy?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj