Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
3
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Aleksander,
Antonina, Maria,
Mariola
ŚWIĘTO
KONSTYTUCJI
TRZECIEGO MAJA
Do końca roku 242 dni.
Start arrow Leszno arrow Medical broni kontraktu na "wieczorynkę"

Medical broni kontraktu na "wieczorynkę"

17.03.2014. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_nfz_logo.jpgOburzające jest twierdzenie, że lekarze pracujący w naszej przychodni odsyłają do szpitala pacjentów nie wymagających takiego skierowania – czytamy w oświadczeniu wydanym przez kierownictwo NZOZ Medical w sprawie „wieczorynki”. Medical podkreśla, że od sześciu lat należycie wykonuje nocną i świąteczną pomoc lekarską.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jak już informowaliśmy konkurs na świadczenie usług medycznych w ramach nocnej i świątecznej pomocy w Lesznie wygrał NZOZ Medical przy ul. Chrobrego, który pokonał Wojewódzki Szpital Zespolony. Jak informowała dyrekcja szpitala zwycięstwo niepublicznej placówki było efektem konkursowego zapisu mówiącego o tak zwanej „kontynuacji” świadczenia usług medycznych - Medical „wieczorynkę” prowadził przez ostatnie sześć lat.

Dyrekcja publicznej placówki zapowiadając odwołanie od werdyktu sugerowała też, że pacjenci z ul. Chrobrego kierowani są do szpitala nie zawsze po wykonaniu wszystkich wymaganych kontraktem badań. Zresztą - jak mówił jeszcze przed rozstrzygnięciem wicedyrektor Tomasz Karmiński - stała praktyka przyjmowania chorych na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym była głównym powodem przystąpienia do konkursu na pomoc doraźną.

Wynik konkursu odbił się bardzo szerokim echem - zasadę premiowania kontynuacji usług kwestionuje na przykład poseł PO Łukasz Borowiak, którego zdaniem łamie ona zasadę konkurencyjności.

Po jedenastu dniach medialnej burzy głos zabrało kierownictwo NZOZ Medical. W przysłanym do naszej redakcji oświadczeniu podpisanym przez Magdalenę Zakrzewską przychodnia odpiera kierowane pod adresem placówki zarzuty. Na wstępie zaznacza, że konkurs na świadczenia przeprowadzony był na podstawie
rozporządzeń Ministra Zdrowia i zarządzeń prezesa NFZ. -Warunki są jednakowe dla całej Polski - pisze Zakrzewska - niezrozumiałe jest domaganie się, żeby w Lesznie przeprowadzać konkurs inaczej.

Szefostwo Medicalu przypomina okoliczności przejęcia „wieczorynki” - stało się to w 2008 roku, po nagłym, jak czytamy, zrezygnowaniu ze świadczenia tych usług przez szpital. -Przez sześć lat WSZZ nie był zainteresowany sprawowaniem opieki i nie przystępował do konkursów - czytamy w oświadczeniu. Przychodnia na Chrobrego zapewnia też o profesjonalnym przygotowaniu do udzielania pomocy chorym z naszego regionu, informując, że nocna i świąteczna pomoc wymaga zatrudnienia ok. 50 osób. -Na dyżurach codziennie pracuje 3 lekarzy, 3 pielęgniarki, laborantki, technicy radiologii i kierowcy karetki - wylicza Magdalena Zakrzewska. Przyznaje, że lekarze i pielęgniarki prowadzą własną działalność gospodarczą i mają umowy z Medicalem, zaznacza jednak, że procent lekarzy pracujących również w szpitalu jest bardzo niewielki.

-Nie zgadzamy się na obraźliwe traktowanie naszych lekarzy i bezzasadne podważanie ich kompetencji - pisze kierownictwo NZOZ Medical. Największe oburzenie dotyczy jednak zarzutów, że lekarze dyżurujący na „wieczorynce” odsyłają bez potrzeby pacjentów do szpitala. -Twierdzenie takie nie znajduje potwierdzenia w kontrolach przeprowadzanych od 6 lat przez NFZ- konkluduje Magdalena Zakrzewska -wskazywanie, że konkurs powinna wygrać placówka państwowa a nie podmiot prywatny to zaprzeczenie wszelkim zasadom wolnej konkurencji i demokracji. (jad)



Poniżej pełna treść Oświadczenia przesłanego do naszej Redakcji:



OŚWIADCZENIE

Warunki konkursu na świadczenia nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej są ustanowione na podstawie rozporządzeń Ministra Zdrowia i zarządzeń Prezesa NFZ.Warunki te są jednakowe dla całej Polski, dotyczy to również miasta Leszna. Niezrozumiałe jest domaganie się, aby akurat w Lesznie przeprowadzać konkurs inaczej.
Nocna i świateczna opieka zdrowotna to zakres świadczeń należący do rodzaju Podstawowa Opieka Zdrowotna. Jest to przedłużenie czasu pracy lekarzy rodzinnych w godzinach nocnych, w dni świateczne i wolne od pracy.
Świadczenie w/w usług nasz NZOZ rozpoczął na początku stycznia 2008r. WSZZ w Lesznie w trybie nagłym zrezygnował z wykonywania tych usług. Spowodowało to, że obszar miasta Leszna i okolic, obszar zamieszkujący do 150 000 osób pozostał nagle, z dnia na dzień bez zabezpieczenia opieki medycznej w tym zakresie.
Przez okres 6 lat WSZZ w Lesznie nie był zainteresowany sprawowaniem opieki w ramach tzw. wieczorynki, nie przystępował do konkursów na te świadczenia.
Zabezpieczenie opieki zdrowotnej dla tak dużego obszaru wymaga, aby na dyżurach codziennie pracowało 3 lekarzy, 3 pielęgniarki, laborantki, technicy radiologii, kierowcy karetki.
Karetka, która w razie potrzeby zapewnia możliwość transportu pacjentów korzystających z nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej nie może pełnić w tym czasie innych zadań, nie może obsługiwać innych podmiotów. Oznacza to, że personel karetki i karetka musi pozostawać w gotowości przez cały czas trwania dyżurów w ramach nocnej i swiątecznej opieki zdrowotnej.
Aby sprostać takim wymaganiom pracę w ramach tzw. wieczorynki musi wykonywać około 50 osób świadcząc swoje usługi na kilku lub kilkunastu dyżurach miesięcznie.
Utrzymanie takiej ilości personelu, zapewnienie usług laboratorium, pracowni rtg, transportu sanitarnego, leków to ogromne koszty. Nie można więc mówić, że pieniądze przekazywane przez NFZ to dochód placówki.
NFZ ustalając podczas konkursów na świadczenia medyczne ceny oczekiwane i ceny minimalne informuje swoich świadczeniodawców, że niemożliwe jest wykonywanie danych usług poniżej pewnych wartości, gdyż nie pokryłoby to kosztów wykonywanych usług i dowodziłoby ,że usługi te wykonywane są nienależycie.
Lekarze i pielęgniarki pracujący w NZOZ Medical w ramach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej to osoby posiadające własną działalność i pokrywające składki ZUS i podatki ze środków przekazywanych im przez NZOZ Medical.
Procent lekarzy pracujących jednocześnie w WSZZ w Lesznie i w NZOZ Medical na tzw. wieczorynce jest niewielki. Ich praca w NZOZ Medical nie koliduje z praca w WSZZ w Lesznie. Lekarze dyżurujący to lekarze rodzinni, interniści, pediatrzy, lekarze innych specjalizacji lub będacy w ich trakcie. Nie zgadzamy się na obraźliwe traktowanie naszych lekarzy i na bezzasadne podważanie ich kompetencji.
Oburzajace jest twierdzenie, że lekarze dyżurujący w NZOZ Medical odsyłają pacjentów zgłaszających się na dyżur do WSZZ w Lesznie nie wymagających takiego skierowania.
Twierdzenie, że usługi wykonywane przez personel NZOZ Medical w ramach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej przez okres 6 lat były wykonywane nienależycie nie znajduje potwierdzenia w przeprowadzanych przez NFZ kontrolach.
Nie zgadzamy się z tym, że osoby pracujące również w WSZZ w Lesznie miałyby zakaz pracy przede wszystkim w NZOZ Medical.
Oznaczałoby to, że wolno im pracować we wszystkich przychodniach i placówkach także takich, które pracują w ramach NFZ tylko nie w NZOZ Medical.
Wskazywanie, że konkurs powinien wygrać podmiot, który jest placówką państwową, a nie podmiot prywatny to zaprzeczenie wszelkim zasadom wolnej konkurencji i demokracji.


Z poważaniem
Magdalena Zakrzewska

 
Komentarze (65)
1. Dodane przez zmd, w dniu - 17-03-2014 17:51
Na temat jakości oferowanych usług nie ma co nawet dyskutować bo warunki jakie panują często wołają o pomstę do nieba bo żadna inna instytucja nie jest zainteresowana likwidacją tej placówki,widocznie to im się lepiej opłaca by pacjenci przebywali w właściwych nie uwłaczających im warunkach.Jak kiedyś pisałem o tyn jak powinni pacjenci nagrywać co się dzieje podczas tych wizyt w przychodni.Nie będzie szefostwo opowiadać bajek jak to jest pięknie świadczona pomoc doraźna.Nie twierdzę że to jest zła wola właścicieli ale lokalizacji i ilości pacjentów podczas częstych wzmożonych zachorowań gdy niby nie ma epidemii.
2. Dodane przez mama, w dniu - 17-03-2014 18:10
kiedyś lekarz tej przychodni zdiagnozował u mnie zapalenie płuc - dał mi skierowanie na prześwietlenie, za które musiałam sama zapłacić - tak nie powinno być 
 
inny lekarz odmówił przyjazdu do chorego dziecka...nie chce mi się przetaczać argumentów... 
jeszcze inny stwierdził, że dziecko wymyśla - na drugi dzień lekarz rodzinny stwierdził ostre zapalenie tchawicy...brak słów 
moim jedynym błędem było to, że nie znałam swoich praw jako pacjenta - dziś jestem mądrzejsza, wiem jakie są moje prawa i będę tego przestrzegać - mam nadzieję, że nie będę jedyna 
niestety spora część ludzi nie wie jakie są ich prawa i czego mogą oczekiwać ..ale tak to już jest w naszym kraju...że o prawach się nie informuje - samemu trzeba grzebać i walczyć o swoje... 
 
mam tylko nadzieję, że po negatywnych opiniach pacjentów zaczną pracować tak jak powinni, bo ręce opadają jak się słyszy od pielęgniarki w rejestracji, że tu się nie leczy dzieci, że z dziecmi trzeba się udać do rodzinnego lekarza pediatry bo on zna dziecko i pomoże...
3. Dodane przez pACJET!!!!, w dniu - 17-03-2014 18:40
WITAM ...potwierdzam to co tam sie dzieje to woła o pomste ale nikt nie ma potwierdzenia mozna tą przychodnie nazwac na sztuke ze jest obsłóga marna i to całe podejscie diagnozy strzelane bo jezeli choroba na drugi dzien jest inaczej zdiagnozowana przez lekarza rodzinnego no to co tu komentowc ..przypadków jest wiecej no ale prywaciarz bedzie bronił swojej wygranej bo to duza KASA!!! pozdrawiam chorych którzy mam nadzieje nie beda tam korzystac
4. Dodane przez PL, w dniu - 17-03-2014 18:40
Czytając list skierowany do redakcji odnoszę wrażenie, że pacjenci korzystający z wieczorynki na Chrobrego mają jak w niebie. Dlaczego więc było tylu niezadowolonych i tylu domagających się wieczorynki w szpitalu?
5. Dodane przez Mirka, w dniu - 17-03-2014 18:46
kilka razy musiałam skorzystać z pomocy i byłam zadowolona .Na rejonie też są kolejki
6. Dodane przez ANIA, w dniu - 17-03-2014 18:49
PRZYCHODNIA NA CHROBREGO-JEDNA WIELKA POMYŁKA!!!
7. Dodane przez pacjent, w dniu - 17-03-2014 19:01
a ja bardzo pozytywnie oceniam przychodnię na ul.Chrobrego, byłem tam kilka razy , gdyż w mojej przychodni rejestrowano mnie na wizytę do lekarza rodzinnego za trzy dni,albo po 18.00 kazano się udać na Chrobrego, tam lekarz też rodzinny jak się okazało tylko z innej przychodni przyjął mnie bardzo miło .
8. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 17-03-2014 19:10
ciekawe, kto pisze te negatywne komentarze, byłam z dzieckiem w tej przychodni i przyjmował pan doktor pediatra .
9. Dodane przez olo, w dniu - 17-03-2014 21:31
za to ja byłem odesłany z córką ze Szpitala właśnie na Chrobrego. Dodam że po godzinnym czekaniu ... Przyszła(...)Pani Doktor, powiedziała, że nie jest pediatrą i kazała jechać z córką z problemami z oddychaniem na Chrobrego.
10. Dodane przez aida, w dniu - 17-03-2014 19:57
przychodnia na chrobrego jest w porządku tylko z byle powodu się tam nie chodzi lekarze sympatyczni czasem każdy ma gorszy dzień
11. Dodane przez Chorowity człek, w dniu - 17-03-2014 20:05
Wielokrotnie byłem zmuszony korzystać z usług wieczornych i świątecznych, często dzięki mojej przychodni - też z nazwą na "M" - w której człowiekowi z temperaturą pod 40 st. zgłaszającemu się w czwartek każą przyjść w poniedziałek i tylko raz trafiłem na młodego lekarza-człowieka, którego interesuje co dolega pacjentowi. Pozostałe wizyty tamże kończyły się na zapisaniu jakiegoś "leku" bez recepty na 100%, co jak się później okazywało było niewystarczające. Szpital też nie jest krystalicznie czysty pod tym względem. U mnie lekarz nie wiedział jak wygląda normalnie napięta błona bębenkowa, a ciotkę chcieli pokroić żeby sprawdzić czy kość, którą się zadławiła jest gdzieś w gardle. Prawie 2 dni miała czekać na laryngologa, bo szpital nie ma nikogo na dyżurze, ani "pod telefonem". Moim zdaniem w całym Lesznie dobrych lekarzy można policzyć na palcach jednej ręki nie licząc kciuka, a całą winę za sytuację w polskiej ochronie zdrowia ponosi hołdowanie rachunkowi ekonomicznemu - "Zysk ponad wszystko" - ten firmowy, a w szczególności osobisty.
12. Dodane przez anka, w dniu - 17-03-2014 20:08
Pani Właścicielka ani słowem nie wspomniała, że rocznie Medical dostaje za wieczorynkę aż 2 mln zł. I dostaje te pieniądze ryczałtem, czyli co miesiąc taką samą kwotę. Nie ma znaczenia, ilu pacjentów skorzysta z pomocy tej przychodni. 2 mln - to nie jest mało. Poza tym, gdyby prowadzenie wieczorynki było nieopłacalne Medical nie startowałby w konkursach. Żadna prywatna firma nie będzie dopłacać do swojej działalności. Medical też nie. Robi to, bo zarabia, bo mu się opłaca. I tyle. A że ludzie mają uwagi... Warto się postarać, aby ich nie mieli. Warto wyciągnąć z tych opinii wnioski. Na przykład zapewnić pacjentom przyzwoity i dostępny parking...
13. Dodane przez tm, w dniu - 17-03-2014 20:11
w mojej przychodni rejestruje się do lekarza rodzinnego dzień wcześniej ,nie jestem wstanie przewidzieć ,że jutro się rozchoruję, tak więc musiałam skorzystać z pomocy przychodni przy ul chrobrego /wolna sobota ,niedziela,/zostałam przyjęta  
miło ,szybko bez zbędnych komentarzy. Jest jeszcze jeden problem -nie wszyscy mamy możliwość dojechać samochodem ,na Kiepury daleko. Mam nadzieje że zostanie tak jak do tej pory.
14. Dodane przez pacjent, w dniu - 17-03-2014 20:13
uwazam,ze Medical jest dobra wieczorynka.Bylam tam kilka razy z rodzicami i za kazdym razem byli dokladnie zbadani,natomiast wizyty na izbie przyjec nie naleza doprzyjemnosci.Czasem traktuje sie tutaj pacjenta jako symulanta doswiadczylam tego potraktowania
reklama
15. Dodane przez a to ciekawe, w dniu - 17-03-2014 20:23
nigdy w nocy lub w swieta nie widzialem 3 lekarzy na wieczorynce o czym ta pani mowi!!!!!!!!!
16. Dodane przez zenon, w dniu - 17-03-2014 20:57
Ta obsuga na Chrobrego to tragedia nie wspomne o parkowaniu samochodu
17. Dodane przez rat, w dniu - 17-03-2014 21:18
winda za mała na nosze czesto zepsuta smieszne ale prawdziwe
18. Dodane przez Lekarz, w dniu - 17-03-2014 21:31
Drodzy pacjenci jeśli w Medicalu jest tak strasznie a lekarza tam pracujący tak kiepsko leczą to po co w takim razie chodzi się tam leczyć a nie do swoich Lekarzy Rodzinnych . W ostatni weekend codziennie było przeszło 150 pacjentów plus wizyty domowe. Jeśli jesteście odsyłani od swoich lekarzy rodzinny przed południem albo jesteście umawiani na wizyty za trzy dni to problemu nie widzicie, ale jeśli musicie poczekać 1 godz. w Medicalu to już się dzieje wielka krzywda. 80% przychodzących pacjentów nie powinna być w ogóle przyjęta. Wyraźnie jest napisane (można przeczytać na stronie NFZ komu przysługuje prawo wizyty a komu nie) , że pomoc wieczorowa ma za zadanie leczenie nagłych zachorowań, których nie da się leczyć ogólnie dostępnymi lekami i z którymi nie można czekać do następnego dnia a pacjenci przychodzą z kilkudniowymi objawami oczywiście po pracy lub zakupach, bo czasu prędzej nie mieli, ponieważ jest tak wygodniej no i oczywiście u Lekarza Rodzinnego trzeba by było poczekać w kolejce kilka godzin albo i dni a w Medicalu w większości czas oczekiwania nie przekracza 30 min. Gdybym się ściśle trzymał zaleceń NFZ to większość z pacjentów powinienem odesłać. 
Gdyby diagnozowanie chorób było by takie proste i oczywiste to już dawno napisano by programik, wpisałoby się objawy i od razu pokazywałby mi diagnozę ale niestety tak kolorowo nie jest. Choroba rozwija się etapami, dla tego rano będzie ciężko cokolwiek stwierdzić a wieczorem rozwiną się już wszystkie objawy i diagnoza będzie oczywista, ale po co ja to pisze jeśli w Polsce każdy zna się na piłce, polityce no i oczywiście leczeniu. Piszecie o zachowaniu się lekarzy, w takim razie pytam się ile razy w swojej pracy byliście straszeni, wyzywani, obrażani nie wliczając prób pobicia bo tak właśnie wygląda kultura nie tak małej liczby pacjentów Medicala i proszę nie piszcie, że to są zachowania sprowokowane przez nas. Naprawdę coraz bardziej żałuje, że po studiach zostałem w kraju a powyższe posty jeszcze bardziej mnie w tym utwierdzają. Za granicą przynajmniej człowiek byłby szanowany a w Polsce odechciewa się wszystkiego. Nawet w prasie i telewizji cały czas widać nagonkę na lekarzy. 
Śmiem twierdzić, że gdzie by nie była pomoc wieczorowa to i tak będą ciągłe narzekania, taka mentalność. 
 
P.S. Pomysł z nagrywaniem mi się spodobał, w końcu może jacyś pacjenci i ich rodziny zostali by pociągnięci do odpowiedzialności za swoje słowa i czyny bo obecna bezkarność jest naprawdę denerwująca. 
LEKARZ
19. Dodane przez pseudo przychodnia, w dniu - 17-03-2014 21:46
tam wogole nie ma fachowych lekarzy diagnozy biora z książki albo z telefonow komórkowych nie ma odpowiednich specjalistow brak slow ta rzeznie już dawno powinni zamknąć podejrzewam nie jeden lekarz weterynarii by człowieka zdiagnozowal byłem już tam kilka razy i nie chodze unikam tego dziadostwa
20. Dodane przez j, w dniu - 17-03-2014 22:00
kilka razy korzystałam z wizyt ale hm zawsze jeden lekarz, kolejka kosmiczna lekarze mili owszem recepty wypisali ale 100% nie wiadomo dlaczego?odsyłaja na szpital to fakt no cóż a szpital niby jak ?tez duza kolejka jeden lekarz ale przynajmniej mniej biegania bo wszystko na miejscu
21. Dodane przez pluskwa, w dniu - 17-03-2014 22:06
ludzie opamietajcie sie!!! spojrzcie na siebie, tylko potraficei narzekac,zarowno lekarze jak i pielegniarki staraja sie wam pomoc najlepiej jak potrafia, a wy marudzicie ze opieka nie taka, ze trzeba czekac, a gdzie sie teraz nie czeka?!!w szpitalu poczekalibyscie jeszcze dluzej, nie ludzcie sie ze tak by nie bylo, ktoz was raz mial stycznosc z leszczynskim oddzialem ratunkowym to wie ze pan dyrektor bajki opowiada,albo nie byl jednym z nas -pacjentem!!!!!!! 
rodzinni nas olewaja a w Medicalu pomocy lepszej czy gorszej nikt nie odmowil!!
22. Dodane przez ppp, w dniu - 17-03-2014 22:23
widać jaki poziom prezentują osoby umieszczające negatywne komentarze, a zwłaszcza osoba z komentarza nr. 3 chyba ledwo skończyła podstawówkę... (obsługa przez ó-zamknięte) MASAKRA :)
23. Dodane przez ela, w dniu - 17-03-2014 23:03
jeśli chodzi o parking, to na Chrobrego raczej problemu nie ma, bo po 18.00 i w święta jest za darmo,a i na Rynku miejsc parkingowych jest sporo, za to przy szpitalu to w piątek i świątek płaci się po 6,00zł
24. Dodane przez rada, w dniu - 17-03-2014 23:13
do kom.19 Pod zły adres pan trafił bo na ulicy Chrobrego nie ma PZP (Poradni Zdrowia Psychicznego)a sądząc po wypowiedzi taka pomoc byłaby wskazana.
25. Dodane przez do 23 ela, w dniu - 18-03-2014 07:30
po 18 przy szpitalu tez jest za darmo
26. Dodane przez mania, w dniu - 18-03-2014 08:40
ja byłam kilka razy i zawsze był więcej niż jeden lekarz, obsłużona miło i profesjonalnie, a że kolejki no cóż wszędzie są w szpitalu też się czeka nawet wiele godzin, jak jest dużo chorych to i kolejki. ja jestem z usług tej placówki zadowolona tylko faktycznie jakiś chociaż mały parking by się przydał:) pozdrawiam życzę wszystkim dużo zdrowia
27. Dodane przez pacjent, w dniu - 18-03-2014 08:48
W nocy jak pojedzie się na Chrobrego to wielka obraza, że lekarza się obudziło, nie na ten dzwonek się zadzwoniło i standard odesłanie do szpitala. W szpitalu nie mówię, że wszyscy uśmiechnięci i mile do pacjentów nastawieni, ale chociaż przyjmują pacjentów.
28. Dodane przez do pluskwa, w dniu - 18-03-2014 08:52
Widać nie korzystałeś z Medicalu.
29. Dodane przez pacjentka, w dniu - 18-03-2014 09:33
Dwukrotnie zdarzyło mi się skorzystać z usług Wieczorynki na Chrobrego i dwukrotnie było wszystko bez zastrzeżeń. Lekarz zbadał, zrobił wywiad, przepisał skuteczne leki i już. Może nie rzucali się z kwiatami i radością na pacjentów, ale w publicznej służbie zdrowia, gdzie pacjent nie wyciąga kilkaset zł z kieszeni za wizytę to raczej norma. Może i Medical nie jest przygotowany na 10000% do prowadzenia doraznej opieki medycznej, ale przede wszystkim jest w centrum. Nie każdy ma samochód, mpk w nocy nie jezdzi a taksówki słono kosztują- szpital jest przecież na końcu miasta.  
 
PS. Prawdą jest, że połowa pacjentów nie powinna być przyjęta. W któryś piątek tuż po 18, gdy weszłam donieść zaległe dokumenty, poczekalnia dosłownie pękała w szwach od babć z żylakami, którym nie chciało się czekać do rodzinnego...
30. Dodane przez pacjent, w dniu - 18-03-2014 10:10
do kom.18 
Jeżeli lekarzowi dyżurującemu nie chce sie wypisać nawet recepty pacjentowi a cała wizyta kończy sie stwierdzeniem " niech pani kupi sobie ...." to prosze się nie obrażać, a to że Pan gdzieś nie wyjechał po studiach to jest Pana wybór - wielu młodych Polaków nie ma takiego wyboru.Troche wiecej pokory
31. Dodane przez ZAKAZ, w dniu - 18-03-2014 10:13
Wniosek jest prosty - wszyscy lekarze z W Sz Zespolonego tu zatrudnieni na 2-gim etacie -winni odejśc z tego Szpitala ( należy ich zwolnić .) Przeciez ta tzw Przychodnia przy ul. Chrobrego to uraganie człowiekowi który płaci regularnie na ochrone zdrowia swój podatek !!!! Tu ani parkingu - stara kamienica -chory musi się spieszyć z wysiadaniem ( na ulicy jest znak "zakaz postoju " a stan techn. budynku tyej tzw "wieczorynki"- uraga całej Służbie Zdrowia . Czego to doczekaliśmy -płacąc po 40 lat podatek zdrowotny . Janusz Napierski (emeryt).
32. Dodane przez Basia, w dniu - 18-03-2014 10:58
Chyba nie wszyscy korzystali z usług tej placówki??? Byłam zmuszona dwukrotnie korzystać z usług Wieczorynki na Chrobrego! Przy pierwszej wizycie pani doktor zastanawiała się czym zbadać bolące mnie ucho?! Niestety nie znalazła odpowiedniego sprzętu! Przy drugiej wizycie lekarz nawet nie wstał od biurka, żeby mnie zbadać! Nie wypisał recepty radząc abym poszła do apteki po leki, które wypisał na zwykłej kartce! Na korytarzu na ławce leżała kobieta, która musiała odczekać określony czas po zastrzyku (jakby nie było dla niej miejsce w gabinecie zabiegowym)! Uwaga do osoby podpisującej się lekarz: mam wspaniałego i kompetentnego lekarza rodzinnego, i nie ma dla mnie problemu aby na wizytę do Niego poczekać nawet godzinę! Czasami jednak nie mamy wpływu na to kiedy i o której poczujemy się źle! Ale jeśli skorzystałam z tej przychodni dwukrotnie przez lata jej funkcjonowania i za każdym razem wychodziłam bez pomocy, to o czymś świadczy!
33. Dodane przez do kom15, w dniu - 18-03-2014 11:42
swieta prawda,co najwyżej pielęgniarz(mgr)oddziałowy z izby w szpitalu,zdiagnozował u mojego ojca bóle żołądka podczas gdy za 2 godz pojechałem na szpital(w nocy,bez skierowania bo nie miał kto podpisac)a tam stwierdzono migotanie komór serca,skonczylo się 3tygodniowym pobycie na kardiologii i leczeniem do dnia dzisiejszego.Ta tzw wieczorynka to porazka i DYR. JESKE ma racje,skoro prywaciarze mogą walczyc o swój interes to szpital tym bardziej.zwazywszy ze z chrobrego zawsze mogą zrobić spychologie do szpitala ale szpital już nie ma do kogo wysłać,no może do prosektorium......
34. Dodane przez ???, w dniu - 18-03-2014 12:04
Po przeczytaniu wszystkich komentarzy stwierdzam : naród leszczyński jest totalnie tępy a słoma z butów wychodzi tonami.Współczuję wszystkim lekarzom z wieczorynki.Polecam każdemu "pokrzywdzonemu" przeczytać wielokrotnie (bo jesteście tępi) kometarz nr 18 a będzie się wam baranie łby lepiej żyło.Amen.
35. Dodane przez do LEKARZA kom.18, w dniu - 18-03-2014 13:10
Niestety drogi doktorze trudno w waszej placówce zgłosić wizytę do chorego który nie może ze względu na stan zdrowia dojechać na Chrobrego. Częste jest pytanie " a nie boli przypadkiem pana serce?" "a nie czuje się pan słabo"itp. Może lepiej niech pan zgłosi pogotowie bo pewnie i tak będzie trzeba do szpitala. Ot taka diagnoza przez telefon. 
A myślę że zgłaszający wie czy jest mu potrzebna wizyta lekarza POZ czy pogotowia. Ale co tam karetek w Lesznie pełno, niech jeżdżą.
36. Dodane przez anna, w dniu - 18-03-2014 13:30
A czy pacjent w ogóle się nie liczy??????????? 
 
Tyle niezadowolonych komentarz czy ktoś pyta gdzie ludzie chcą aby była \"Wieczorynka\"? 
 
to w końcu przychodnia jest dla ludzi/ 
czy ludzie dla przychodni bo lekarze muszą zarabiać? 
 
Paranoja na Chrobrego najbardziej nieprzyjazne pacjentom są recepcjonistki  
 
a przede wszystkim brak miejsc parkingowych czy w ogóle to było brane pod uwagę  
 
Nie bo po co lekarz ma gdzie zaparkować na tyłach a pacjent i tak się nie liczy po co w ogóle przyjechał i gitarę im zawraca
37. Dodane przez Jac, w dniu - 18-03-2014 13:47
Jeżeli z usług lekarzy korzystamy my to wybór "wieczorynki" powinien odbyć się przez głosowanie. Byłby to najbardziej sprawiedliwy wybór gdyż każdy z nas ma jakieś uwagi i spostrzeżenia, a nie kto da więcej ten kontrakt dostanie.
38. Dodane przez do lekarza km.18, w dniu - 18-03-2014 13:53
Za granicą pacjenci też są lepiej traktowani! Lekarze mają serdeczne podejście do pacjentów.
39. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 18-03-2014 14:06
szkoda tylko że takiej decyzji nie mogą podjąć mieszkańcy miasta czy regionu. wyjdźcie do cholery na ulicę i pytajcie ludzie jakie mają zdanie na ten temat. ja osobiście uważam że ww.pomoc powinna znaleźć swoją siedzibę w szpitalu. to jest odpowiednie miejsce. mój poprzedni komentarz niw został przepuszczony przez CENZURĘ więc teraz napiszę trochę grzeczniej. moi znajomi i ludzie z którymi mam styczność wszyscy zgodnie twierdzimy że "wieczorynka" powinna znajdować się w szpitalu. to coś co znajduje się na ul.chrobrego to po prostu jakeś żarty. nie uprzejme panie, tacy sami plus niedouczeni lekarze... masakra i brak słów.
40. Dodane przez ada, w dniu - 18-03-2014 14:30
Ja korzystałam z wieczorynki wielokrotnie bo tak sie złożyło ze dzieciaki zachorowały akurat na weekend i moim zdaniem dużo tu zależy od lekarza jakie ma nastawienie do pacjenta ale jesli lekarzowi sie nie chce wstac i zbadac dziecko lub sie zastanawia czym zbadac dziecko bolące ucho czy to wogule boli ucho a morze co innego ,no to psu w dupe te wasze studia dyplomy i tak dalej widac jaki rzad taki lekarz.
41. Dodane przez negatywna opinia, w dniu - 18-03-2014 14:43
Niestety moja opinia też jest negatywna . Trzy razy /na szczęście/ musiałam korzystać z ich pomocy i trzy razy negatywne wspomnienia.Pierwszym razem w nocy lekarz po dłuższej chwili wyszedł zaspany, lekceważąco z długopisem w zębach, drugim razem po podaniu zastrzyku miałam jeszcze chwilę posiedzieć w poczekalni, ale w tym czasie owa pani lekarz przechodziła obok mnie dwa razy i nawet nie zapytała czy już lepiej, a trzecim razem syn był z wysoką gorączką i stwierdzono zapalenie oskrzeli mimo że skarżył się na zatoki co zresztą /czyli zatoki/ potwierdził lekarz rodzinny następnego dnia, a oskrzela były czyste!
42. Dodane przez skandal, w dniu - 18-03-2014 14:53
Ja nie wiem co to za\wieczorynka. Jestem niepełnosprawna, nie mogę tam nawet wejść. To poradnia dla dzrowych, ta Medical
43. Dodane przez pacjentka, w dniu - 18-03-2014 15:32
Nie mamy co narzekać. W Kościanie jest gorzej. Kościaniacy, Śmigiel i okolice muszą jechać do Racotu (tam wygrali konkurs) żeby tam przeczytać kartkę, że dyżur ma przychodnia w... WILKOWICACH! Paranoja! Jak można wygrać konkurs i nie przyjmować ludzi! Kogo to obchodzi bo na pewno nie tych co konkurs wygrali. Po co te konkursy?
44. Dodane przez ana, w dniu - 18-03-2014 15:47
często korzystam z ,,wieczorynki"bo dzieci chorują,jestem bardzo zadowolona,do lekarza rodzinnego muszę czekać na drugi albo trzeci dzień,a tu na ,,Chrobrego" MIŁA I FACHOWA POMOC,czasami widziałam z czym tam przychodzą inni ludzie załatwiają i wymuszają to czego od lekarza rodzinnego nie otrzymali,życzę cierpliwości pracującemu tam personelowi
45. Dodane przez nikiii, w dniu - 18-03-2014 15:51
raz miałam nieprzyjemność poszukiwania tam pomocy o 3 w nocy; zeszła zaspana pani (może lekarka) i powiedziała, że do nich to "z bólem głowy czy brzucha to damy jakąś tabletkę, a tak to proszę jechać na SOR"; dodam że chora była blada i słaba a ja musiałam wpakować ją do kolejnej taksówki i na własne ryzyko wozić; jeśli tak mają wyglądać usługi to chyba nie o to chodzi...
46. Dodane przez brr, w dniu - 18-03-2014 19:27
a w szpitalu to jest ok? na oddziale kardiologicznym jest 1 kardiolog- Pani ordynator, a na nocnych dyżurach młodzi lekarze bez specjalizacji i jedna pielęgniarka strach tam trafić.
47. Dodane przez ewelina, w dniu - 18-03-2014 20:12
Każdy z nas ma inne odczucia w stosunku do Medical ja tez mam wiele zastrzeżen do tej placówki ale nie oszukujmy sie tak dzis działaja polscy lekarze i pielegniarki nie mam juz chyba u nas ludzi z powołaniem którzy chcą pomagac tylko liczy sie kasa dla nich taka jest prawda. ja osobiscie wole wezwac pediatre do domu niz jechac na wieczorynke zapłace 100 zł bo tak sie dzis cenia nasi leszczyńscy lekarze
48. Dodane przez instalator, w dniu - 18-03-2014 20:54
inni fachowcy się bardziej cenią, za wymianę uszczelki w zlewie 150,-zł, a szkoła aż zawodowa ukończona.
reklama
49. Dodane przez Zwasze zostaje wam komercyjne pogotowie ratunkowe, w dniu - 18-03-2014 21:28
Szybko fachowo za niewielka oplata to pacjent stawia warunki .lekarz jest dla pcjenta a nie odwrotnie i nikt laski nie robi
50. Dodane przez franciszek, w dniu - 18-03-2014 23:19
Im dłużej zastanawiam się nad obecną sytuacją,tym bardziej odnoszę wrażenie,że szpital nie dość dobrze przygotował się do prowadzenia pomocy doraznej ,a teraz chcąc wyjść z twarzą z obecnej sytuacji,próbuje pogrążyć konkurencję,pisząc niepochlebne opinie na temat Medicalu..a to jest wysoce nieetyczne...
51. Dodane przez Aga, w dniu - 18-03-2014 23:27
Ja jestem zadowolona z "wieczorynki" na Chrobrego. Zawsze trafiłam tam na bardzo miłe panie w rejestracji i kompetentnych lekarzy. Nigdy tam nie dano mi odczuć, że zawracam im głowę. Niestety w szpitalu zawsze było na odwrót. Nie wyobrażam sobie, aby pomoc doraźna nie była w centrum miasta.
52. Dodane przez Do kom. 18, w dniu - 18-03-2014 23:35
Drogi Panie doktorze! Proszę się tak bardzo nie wyrywać do pracy za granicę bo niejeden lekarz wrócił stamtąd z podkulonym ogonem. Dla ciekawości:jeden z lekarzy polskich z dwoma specjalnościami od 2 tygodni szkoli się u mnie tylko odnośnie leków. Jest przerażony ogromem pracy w szpitalu.
53. Dodane przez zadowolona, w dniu - 19-03-2014 00:32
Korzystałam kilka razy z usług wieczorynki,za każdym razem trafiłam na innego lekarza i zawsze byłam profesjonalnie przyjęta.Poza tym dużym plusem jest lokalizacja placówki w centrum miasta.Z rozmów z moimi zanajomymi wynika,że nie tylko ja jestem zadowolona z wieczorynki na Chrobrego.Jasne...zawsze zanajdzie się ktoś,kto nie będzie zadowolony i wiadomo,że takie osoby będą najwięcej się udzielać jeśli chodzi o komentarze...
54. Dodane przez Tomek, w dniu - 19-03-2014 08:42
Odbył się przetarg firma wygrała skąd to całe zamieszanie?? Chrobrego to profesjonalna przychodnia z dobrymi lekarzami
55. Dodane przez ah, w dniu - 19-03-2014 10:23
Chyba te wszystkie pochlebne opinie o Medicalu piszą...
56. Dodane przez mala, w dniu - 19-03-2014 13:25
Byłam tam dwukrotnie z synem i dwukrotnie wyrzucono mnie do szpitala choć jak się potem okazało nie było takiej potrzeby.Tę pseudoplacówke należy szybko zlikwidować.
57. Dodane przez Chytra baba, w dniu - 20-03-2014 02:12
Pani Magdalena Zakrzewska pisze: 
"Zabezpieczenie opieki zdrowotnej... ...wymaga, aby na dyżurach codziennie pracował... ... kierowca karetki. 
 
I dalej: 
 
"Karetka, która w razie potrzeby zapewnia możliwość transportu pacjentów korzystających z nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej... ...musi pozostawać w gotowości przez cały czas trwania dyżurów w ramach nocnej i swiątecznej opieki zdrowotnej." 
 
Ciekawie sformułowane... 
 
Wynika że zatrudnia pani kierowce karetki...  
Do wożenia lekarzy i pielęgniarek na zabiegi? Osobówką...? 
 
Z treści w żaden sposób nie wynika że jakąkolwiek karetkę wieczorynka posiada... 
 
Przytoczony tekst ma uprawdopodabniać takie domniemanie, ale jest tylko przedrukiem wymogów kontraktu... Co karetka powinna a czego nie podczas dyżuru... 
 
Cwanie! Che che che 
 
Proste pytanie za 2 miliony: 
 
Gdzie stacjonuje dyżurująca w wieczorynce karetka, która ma służyć do przewozów pacjentów z wieczorynki do szpitala!? 
 
Wydaje się, że puki co, jest jest jak Yeti... 
Wszyscy słyszeli ale nikt nie widział! 
Jedyna karetka, którą tam widziałem, to była ta reanimacyjna, wezwana do przewozu z leszczyńskiego pogotowia... 
Che che che... 
 
A może kogoś kiedyś ta karetka z wieczorynki wiozła? 
 
Pytanie kieruję do pacjentów, nie zaś wypowiadających się tutaj obficie, etatowych klakierów, broniących swoich lukratywnych etatów.
58. Dodane przez Pacjent., w dniu - 20-03-2014 10:56
Do kom.57.Wystarczyło tylko przejść się do Medicala i wejść na podwórze-tak dużego samochodu w postaci karetki S-ki nie sposób nie zauważyć-polecam wizytę u okulisty.A nie siedzenie po nocach przed komputerem i wypisywanie rzeczy o których w zupełności niema się pojęcia droga Chytra babo-bo jak widać jesteś niedoinformowana.Dla każdego inteligentnego człowieka czytającego oświadczenie właścicieli przychodni oczywistym jest,że jeśli wymogiem jest posiadanie karetki to taki pojazd musi być na stanie.Ale jak widać powyżej dla co niektórych trzeba by użyć odrębnych zdań w stylu-Tak posiadamy karetkę-jak domaga się pisząca komentarz 57.I to pytanie nie jest wcale pytaniem za 2 miliony,bo sądząc po Pani wypowiedzi przeczytała Pani gdzieś na jaką sumę opiewa kontrakt i rzuca tekstami niczym gimnazjalista.Każdy tylko liczy czyjeś pieniądze-a pomyśleli co niektórzy wypisujący tutaj te bzdurne komentarze ile funduszy trzeba miesięcznie włożyć na utrzymanie takiego podmiotu?Środki medyczne,pensje,ogrzewanie itp chyba troszkę są kosztowne-nie sądzicie?Więc cieszmy się,że mamy dostęp do bezpłatnej służby zdrowia,bo jak będzie płatna tak jak w innych krajach to będziecie dopiero inaczej mówić.Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia.
59. Dodane przez j, w dniu - 20-03-2014 12:11
już się boimy płatnej służby zdrowia ha ha lepiej zapłacić i mieć pewność że lekarz zajmie się chorym jak policzyłam kase na wydane leki które zapisywał lekarz a nieskutkowały a byłam na kase chorych z dzieckiem a wizyta prywatna to wyszło taniej a jeszcze sie człowiek zaprzyjaznił z doktorem bo byłam prywatnie a pozatym niby kasa chorych a i tak trzeba dopłacać np stomatolog kanałowe leczenie płatne a co do karetki widziałam jak przyjechała ze szpitala wiec moze dot kom 57 tez ktos to widział
60. Dodane przez Gość, w dniu - 20-03-2014 12:55
Pomyśl o tym komentujący 59,że nie każdego chorego w tych chorych czasach stań na płatne wizyty u lekarzy.Tak jest nasz system skonstruowany,że należna jest nam tzw bezpłatna opieka medyczna,na którą co miesięcznie i tak pobierane są nam jakieś kwoty pieniędzy.Więc pisanie,że lepiej zapłacić itd nie jest adekwatne do obecnego stanu jaki jest w naszym kraju.Jak najbardziej popieram komentarz 58-sam widziałem,że taka karetka stoi na posesji przychodni z tym,że z drugiej strony budynku gdzie jest wjazd.Poza tym mamy wiosnę-hurra.
61. Dodane przez ąlexis, w dniu - 20-03-2014 19:17
Wszystkim proponuję zjeść snicersa!
62. Dodane przez tm, w dniu - 20-03-2014 21:01
a wy myślicie ,że w szpitalu byłoby lepiej,nie sądze . dzisiaj próbowałam się dodzwonić do ventriculusa bez skutku ,żeby zarejestrować się do lekarza rodzinnego.
63. Dodane przez do 61, w dniu - 20-03-2014 22:26
Snickersa? Ależ to niezdrowo! Może Ci zaszkodzić i wtedy staniesz oko w oko z ... WIECZORYNKĄ! :)))
64. Dodane przez Chytra baba, w dniu - 21-03-2014 14:39
Do pacjenta spod 58: 
 
Na wstępie informuję, że zaniepokojona sugestią odwiedziłam okulistę. Nie stwierdził jakiegokolwiek problemu z wzrokiem, ale dzięki za radę. Swoja drogą to zamienne dla przybytków pokroju wieczorynki, że porad medycznych udziela pacjent nie lekarz... 
 
Tyle tytułem wstępu... 
 
Pacjent spod 58 napisał: 
 
"Dla każdego inteligentnego człowieka czytającego oświadczenie właścicieli przychodni oczywistym jest, że jeśli wymogiem jest posiadanie karetki to taki pojazd musi być na stanie." 
Na Twoim miejscu byłabym ostrożniejsza w wylewności tej wazeliny, bo chyba właśnie zakwestionowałeś inteligencję właścicieli... Ale pewnie nawet nie do końca to rozumiesz. Che che che... 
 
Pacjent spod 58 napisał: Wystarczyło... ...wejść na podwórze-tak dużego samochodu w postaci karetki S-ki nie sposób nie zauważyć... Przyjmijmy, że to co piszesz odnajduje odzwierciedlenie w realu... 
 
A ja na podwórzu mam 4 boeingi 777, 2 Dreamlinery A380... W skali 1:100 i słonia w butelce! 
Czy według Ciebie oznacza to, że w Polsce powstał nowy przewoźnik i port lotniczy!? 
 
Tobie się wydaje, że dostawczak z domalowanym napisem "AMBULANCE", oraz literą "S" to karetka S-ka!? Dla każdego inteligentnego człowieka umiejącego czytać jasnym jest, jakie kryteria powinien spełniać zespół i ambulans "S", co określono w ogólnodostępnych rozporządzeniach NFZ. Kolejne w tej sytuacji pytanie za 2 miliony; gdzie załoga rzekomej "S"-ki (zgodnie z ustawą co najmniej 2 ratowników medycznych i lekarz z konkretną specjalizacją.)? Zgodnie z deklaracją Pani Zakrzewskiej cyt: "Karetka, która w razie potrzeby zapewnia możliwość transportu pacjentów korzystających z nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej... ...MUSI POZOSTAWAĆ W GOTOWOŚCI PRZEZ CAŁY CZAS TRWANIA DYŻURÓW w ramach nocnej i swiątecznej opieki zdrowotnej." Prawdopodobnie to kolejny kruczek prawny, pisany drobnym druczkiem, na modłę "Lub czasopisma". Atrapa karetki zgodnie z deklaracją stoi w gotowości, cały czas... stoi i... stoi... i ciągle stoi! Bez załogi nigdzie nie pojedzie. Chyba że pacjent z uprawnieniami sam się przewiezie... W szpitalu karetki wraz z załogami pełnia dyżur 24h/dobę, gotowe do wyjazdu w 2 minuty. Ale oczywiście nie o szpital tutaj chodzi, żeby nie było... Podobne praktyki stosuje większość POZ-tów w Polsce. Podatnicy płacą, gruba kasa idzie na konto właściciela, wirtualne/"papierowe" karetki stoją a jeździ pogotowie ratunkowe, któremu tez płaci podatnik poraz drugi... To prawdziwe perpetuum mobile do wypompowywania państwowej kasy z budżetu NFZ. Tu kieruję do materiału związanego z kreatywna działalnością wiceministra Sławomira Neumanna. 
 
Pacjent spod 58 napisał: 
 
"Ale jak widać powyżej dla co niektórych trzeba by użyć odrębnych zdań w stylu-Tak posiadamy karetkę" 
 
Dodałbym jeszcze "Z ZAŁOGĄ"! 
 
Kontynuując, jaki widzisz problem w pisaniu prostym zrozumiałym dla ogółu językiem? Chyba tylko taki, że nie da się w nim ukryć kreatywnej pokrętnej i wieloznacznej terminologii... Ja doskonale rozumiem znaczenie treści oświadczenia, stad moja plemnika. Schorowani prości..., no może ni aż tak prości(!) ale na pewno schorowani ludzie, rozumują liniowo i łatwo nimi manipulować. Sam jesteś klasycznym przypadkiem. W swoim mniemaniu jesteś lepszym cwaniakiem a i tak dałeś się wkręcić na gładkie słówka, co skrupulatnie zamanifestowałeś na forum. Che che che... Istnieje także prawdopodobieństwo, całkiem spore, że jesteś beneficjentem konserwowanej kontraktem med...calu rzeczywistości. Z dwojga, wybrałem to alter ego, które usilnie chcesz uprawdopodobnić jako rzekomo obiektywne. 
 
Pacjent spod 58 napisał: 
 
"I to pytanie nie jest wcale pytaniem za 2 miliony,bo sądząc po Pani wypowiedzi przeczytała Pani gdzieś na jaką sumę opiewa kontrakt i rzuca tekstami niczym gimnazjalista.Każdy tylko liczy czyjeś pieniądze" 
 
Po pierwsze ergo, suma kontraktu nie jest ujęta "gdzieś", tylko ogólnie dostępna na stronie NFZ! 
 
Po drugie ergo, o ile nie wykracza to poza ramy Twojego intelektu, poproszę o wskazanie które teksy wyczerpują definicję "tekstów ginazjalisty". Ja prosta baba chytra jestem, i chciałabym poszerzyć swoje choryzonty... 
 
Po trzecie ergo, akurat ja w żadnym przypadku nie liczę czyichś pieniędzy tylko swoje własne!!! Płacę dwie składki zdrowotne w przeciwieństwie np. do KRUS-owca z 10 osobowa rodziną i 2 hektarami łąki, za którego składkę płacę poraz trzeci w podatku dochodowym! Za tę kupę szmalu, chcę dostać kompetentną opiekę medyczną a nie napychać kabzę medicalowi, oraz innym prywatnym ZOZ-om utworzonym wyłącznie dla zaspokojenia prymitywnej chciwości! Przekładając na prawa rynku sugerujesz, że idąc do marketu mam bez dyskusji zapłacić za wszystko, co do mojego koszyka zechce wrzucić sprzedawca, grzecznie podziękować i wychodząc zostawić stówkę napiwku na jego Maybacha, za to że wogóle zechciał mnie obsłużyć!? 
 
Pacjent spod 58 napisał: 
 
"cieszmy się,że mamy dostęp do bezpłatnej służby zdrowia,bo jak będzie płatna tak jak w innych krajach to będziecie dopiero inaczej mówić." 
 
Bezpłatnej służby zdrowia!? I tym monecie zwątpiłem w Twoja inteligencję... A może jesteś KRUS-wowcem, albo utrzymankiem MOPS-u? I proszę o konkrety w kwestii tych niedobrych krajów z płatną służbą zdrowia, gdzie istnieje większa niż w Polsce patologia medyczna...? Niemcy, UK, Francja, Szwajcaria, Norwegia...? 
He he he... 
 
Pacjent spod 58 napisał: 
 
"Każdy tylko liczy czyjeś pieniądze-a pomyśleli co niektórzy wypisujący tutaj te bzdurne komentarze ile funduszy trzeba miesięcznie włożyć na utrzymanie takiego podmiotu?Środki medyczne,pensje , ogrzewanie itp chyba troszkę są kosztowne-nie sądzicie?" 
Czyli że co... Właściciele m...calu fundują nam darmowe leczenie i mamy wsadzić m...dę w kubeł, walić czołem o posadzkę i mówić im "dobrodzieju nasz"? 
 
A policzyłeś księgowy, ile funduszy, czasu i energii szpitali i państwowego ratownictwa pochłania finansowanie ekonomicznej spychologii medycznej, stosowanej przez podobne podmioty!? Nieeee!? Za to wyjątkowo skrupulatnie odnotowałeś czas mojego wpisu! Widzę u Ciebie poważny problemy w sferze poznawczej... Zauważasz tak nieistotny szczegół jak godzina wpisu, kiedy całkowicie umykają Ci szczegóły o znaczeniu fundamentalnym dla prowadzonej polemiki... Może warto byś i Ty pacjencie, wybrał się do lekarza....? Tyle że nie do okulisty ale specjalisty bliższego psychiatrze...?
65. Dodane przez medical ma karetkę??????, w dniu - 21-03-2014 18:02
medical może i karetkę posiada (ponoć stoi po drugiej stronie budynku), ale z niej nie korzysta... pacjenci dostają się spod medicalu do szpitala własnymi samochodami lub karetkami S należnymi do szpitala (tzw wezwanie na ratunek)...pracuję w szpitalu...ani razu nie widziałem, aby pacjent został przytransportowany karetką należącą do Medicalu... również pacjenci, do których jedzie lekarz medicalu (rzadkość ale jednak), są transportowani następnie do szpitala karetkami transportowymi ze szpitala lub Skami (względnie karetkami P) - to chyba jednak faktycznie karetka -widmo (ta medicalowa). Chytra Babo - masz absolutną rację.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj