Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Dwanaście drużyn wzięło udział w wyścigach drezyn ręcznych podczas Turystycznego Pikniku Dworcowego w Krobi. Zwyciężyła osada Ochotniczej Straży Pożarnej z Krobi z wynikiem 32 sekund. Miłośnicy starych pociągów też się nie zawiedli, na krobski dworzec przyjechał zabytkowy pociąg Biskupianin.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
II Gminne Zawody w Wyścigach Drezyn Ręcznych okazały się wspaniałym pomysłem na spędzenie soboty w Krobi. Wystartowało 12 drużyn, każda po 4 osoby.
- W regulaminie nie ma podziału na kategorie wiekowe, każda osada może składać się z
osób w dowolnym wieku. Żeby wygrać trzeba mieć determinację i wolę walki. Znacząca jest technika, odpowiednie ustawienie drezyny. Ważne też jest to, by osoba, która rozpędza drezynę miała sporo siły - mówił Adam Sarbinowski, sędzia.
Drużyny miały do pokonania trasę 200 metrów. Najlepszy czas osiągnęła załoga OSP Krobia, która obroniła zwycięstwo z zeszłego roku.
- Brałem udział w drużynie "Gang Misia Jogi powraca", przedział wiekowy w drużynie to od 10 do 14 lat. Są to trudne zawody, trzeba mieć siłę, ducha walki, adrenalinę i kondycję, a zespół musi być zgrany. Nasza technika polega na tym, że kładziemy się całym ciężarem ciała na rurze, by przyśpieszyć jazdę - opowiadali uczestnicy wyścigów.
Podczas pikniku odbył się też przegląd piosenki turystycznej i koncert Jerzego Filara. Około godziny 18.00 na dworzec zawitała wolsztyńska zabytkowa lokomotywa z wagonami. Pociąg "BISKUPIANIN" przebył trasę Krobia - Krotoszyn - Krobia.
Organizatorem imprezy był Urząd Miasta Krobia. (kk)
1. Dodane przez Drugie dno, w dniu - 07-07-2014 06:53 Dlaczego Zbigniew Jakubas nie mógł kupić ani jednej akcji PKP Cargo? Przedstawiciele PKP SA nie chcą się wypowiadać na ten temat. Jednak z nieoficjalnych źródeł dowiadujemy się, że powodów mogło być kilka.
Innym, być może najważniejszym powodem, dlaczego kontrolowana przez Zbigniewa Jakubasa firma nie dostała akcji PKP Cargo, jest możliwy konflikt interesów. Inwestor aktywnie bowiem działa w branży kolejowej. Kontroluje producenta taboru kolejowego - nowosądecki Newag. Firma produkuje i modernizuje pociągi pasażerskie. Zajmuje się też modernizacją lokomotyw spalinowych. Zależna od Newagu spółka Newag Gliwice produkuje i naprawia lokomotywy elektryczne.
W przeszłości kolejowe spółki Zbigniewa Jakubasa modernizowały lokomotywy dla PKP Cargo. Przewoźnik kolejowy testował też nowe lokomotywy Griffin produkowane przez Newag Gliwice.
Tak . To o tym człowieku radzą w podsłuchach jak Go jeszcze bardziej okraść.
Chyba tylko dlatego , że zamieszczał reklamy mennicy w Naszym Dzienniku. Ale w w Slavonskim Brodzie nikomu to nie przeszkadzało. do 200 km/h Pojazd uzyskał najwyższe oceny na Międzynarodowych Targach Innotrans 2012 w Berlinie.
Producent lokomotyw Newag Gliwice oraz chorwacka firma Duro Daković Specijalna Vozila podpisały dzisiaj umowę o współpracy obejmującą wspólną budowę czteroosiowej, jednosystemowej lokomotywy elektrycznej Griffin typu E4ACU.
Dokument określa stałą i wieloletnią współpracę obejmującą transfer technologii oraz wymianę doświadczeń w zakresie produkcji lokomotyw elektrycznych. Będą to pierwsze lokomotywy tego typu produkowane w Slavonskim Brodzie.
- Wdrożenie współpracy ze znaną polską spółką gwarantuje wzajemne korzyści dla gospodarek obydwu krajów. Jest to duże wydarzenie dla Duro Daković, ponieważ produkcja lokomotyw powróci do Slavonskiego Brodu po 23 latach. Umowa pozwala nam na sprzedaż lokomotyw wyprodukowanych w Chorwacji w krajach UE oraz na rynkach poza UE. Mając na uwadze zapotrzebowanie HŻ Cargo na lokomotywy, mamy nadzieję, że dzięki produktom dobrej jakości, konkurencyjnym cenom oraz pakietowi dodatkowych korzyści, wspólnie z Newag Gliwice zdobędziemy zaufanie tego przewoźnika - mówi Vladimir Kovacević, prezes zarządu Duro Daković.
Elektryczna lokomotywa Griffin typu E4ACU przeznaczona jest to prowadzenia pociągów towarowych o masie do 3200 t z prędkością do 160 km/h oraz pociągów pasażerskich z prędkością do 200 km/h. Charakteryzuje się m.in. najwyższym stopniem bezpieczeństwa, jakością oraz inteligentnym systemem zarządzania energią. Pojazd uzyskał najwyższe oceny na Międzynarodowych Targach Innotrans 2012 w Berlinie.
U nas preferuje się firmy krzaki na których rosną zegarki
2. Dodane przez Para, w dniu - 07-07-2014 11:53 Mennica Polska złożyła zapisy na ponad 4,2 mln akcji PKP Cargo. Łączna wartość złożonej oferty to prawie 300 mln zł. Nie kupi jednak żadnej. - To dyskryminacja - mówi Zbigniew Jakubas główny akcjonariusz i szef rady nadzorczej spółki. PKP Cargo to największy kolejowy przewoźnik towarowy w Polsce i drugi po Deutsche Bahn w Unii Europejskiej. Udział PKP Cargo w krajowym rynku przewozów pod względem wykonanej pracy przewozowej wyniósł po ośmiu miesiącach tego roku 59,18 proc.http://biznes.onet.pl/mennica-polska-zlozyla-(...)cje-pkp-cargo-n,18520,5584740,news-detal
3. Dodane przez Fakty nie szkolne, w dniu - 07-07-2014 12:09 Film dla pasjonatów kolei Prezentacja lokomotywy PM-36 - Paryż 1937 https://www.youtube.com/watch?v=tMJzt2BFx4w To tej Polski wszyscy się boją co za czas od projektu do realizacji!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nawet okupant doceniał nasz przemysł W latach 30. XX w. wiele europejskich zarządów kolejowych eksploatowało parowozy w specjalnych otulinach aerodynamicznych mających zwiększyć ich prędkość. PKP także prowadziły próby z tego typu maszynami. Właśnie dlatego powstała seria Pm36.
Projekt nowego parowozu powstał przy konsultacji prof. Adama Xiężopolskiego i z udziałem inż. Kazimierza Zembrzuskiego w 1936r. w Chrzanowie. W następnym roku zbudowano 2 maszyny serii Pm36. Pierwsza z nich, Pm36-1, posiadała otulinę aerodymamiczną, natomiast parowóz Pm36-2 dla celów porównawczych został zbudowany bez tej otuliny. W sumie seria Pm36 liczyła 2 egzemplarze.
Pm36-1 został w 1937 roku wysłany na Wystawę Techniki i Sztuki w Paryżu, gdzie zdobył złoty medal. Tą właśnie maszynę widać na filmie. Potem, aż do wybuchu II wojny światowej pracował na PKP, a w 1939 r. został przejęty przez władze niemieckie. Do 1942 roku prowadził pociągi pospieszne na liniach Warszawa - Kraków i Warszawa - Łódź.
4. Dodane przez Anka, w dniu - 07-07-2014 12:51 Ten festyn z roku na rok coraz gorszy!!!!!!! Kiedyś to był fajny festyn rodzinny, dużo atrakcji , zabaw, piosenek śpiewanych przez dzieci, a tego roku to porażka. Wpuścili jakiegoś starszego Pana z gitarą który zamiast śpiewać to opowiadał jakieś głupie historie ze swojego życia - co to kogo obchodzi. I to przez niego zabawa taneczna wieczorna trwała TYLKO GODZINE - i śmiechy bo tylko do 21.00 PORAŻKA Dzieci bardziej się bawiły przy muzyce tego chłopaka młodego niż dziadka z gitarą. Tak na prawde gdyby nie te ciuchcie to BYŁBY NAJNUDNIEJSZY FESTYN JAKI MOŻE BYĆ- a z roku na rok coraz gorzej. Panie Burmistrzu może lepiej wogóle nic nie robić niż się ośmieszać .
5. Dodane przez Ekonomist, w dniu - 07-07-2014 16:48 Nie czepiajcie się burmistrza . Sytuacja jest poważna. Dla laika tylko śmiesznie wygląda. Czy poprzez budowę kolei Krobia podupadła?
6. Dodane przez gość, w dniu - 08-07-2014 20:27 Festyn ubogi artystycznie. Występ pana z gitarą to raczej porażka. Zabawa taneczna niespodziewanie bardzo szybko zakończona. Ludzi przychodzi coraz więcej a atrakcji coraz mniej ???!!!
7. Dodane przez Olin, w dniu - 08-07-2014 22:34 Czego się boicie ? Napiszcie kto rządzi koleją w Unii Europejskiej, Europie, UIC. Prawda was wyzwoli. Nam zostały faktycznie drezyny.
W zeszłym roku Koleje Rosyjskie poinformowały o rozpoczęciu działań na rzecz budowy szerokiego toru do Wiednia przez Ukrainę i Słowację. Za projekt odpowiada spółka joint-venture JV Breitspur Planungsgesellschaft mbH, której udziałowcami są narodowe koleje Rosji (RŻD), Słowacji (ZSKK), Austrii (OBB) i Ukrainy (UZ). Połączenie sieci kolejowych Rosji, Kazachstanu i Ukrainy szerokim torem z sercem Europy miało zwiększyć możliwości rozwoju przewozu ładunków. Obecnie zarówno przewoźnik kazachski jak i rosyjski inwestują w terminale portowe w Chinach. Zakończenie wszystkich prac powinno umożliwić zaoferowanie klientowi w jednym okienku usługi przewozowej z Państwa Środka nad Dunaj. Trzeba przy tym pamiętać, że naszym celem nie jest budowa linii o rozstawie 1520 mm do Wiednia tylko zwiększenie konkurencyjności transportu kolejowego z Azji mówił w zeszłym roku prezes Kolei Rosyjskich Władymir Jakunin. Władymir Jakunin, szef Kolei Rosyjskich, nie może wykonywać żadnych operacji finansowych w dolarach, a jego aktywa w Stanach Zjednoczonych zostały zamrożone. Urzędnik jest jedną z dwudziestu osób objętych ogłoszonymi wczoraj (20 marca) przez Baracka Obamę sankcjami w związku z sytuacją na Krymie.http://www.rynek-kolejowy.pl/51456/jakunin_ob(...)ie_oburzone.htm
Rosjanie nigdy nie żywili nienawiści wobec nikogo, nawet wobec Niemców, choć w czasie II wojny światowej zginęło ponad 26 mln naszych ludzi. Taka jest dusza narodu rosyjskiego. Nie godzimy się jednak na to, żeby ktoś nas zabijał i tłumił przyszłość naszych dzieci. Jeśli ktoś tylko zechce z nami współpracować, będziemy najbardziej efektywnym, wytrwałym i wiarygodnym partnerem przekonywał Jakunin. Na to zdają się też liczyć niemieckie firmy, które były obecne na kongresie w Soczi.rynek-kolejowy.pl/53050/rzd_i_polityka_jakunin_nie_zywimy_nienawisci_wobec_nikogo.html
Władimir Jakunin, szef RŻD, podtrzymuje rosyjski punkt widzenia na kwestię zajęcia Krymu. Na Krymie 90% populacji była i jest rosyjska. Nie chcemy, by nasi ludzie byli podpalani przez nazistów, jak to miało miejsce w Odessie.rynek-kolejowy.pl/53056/rzd_rozwoj_kolei_na_krymie_to_nie_nasze_zadanie.html
www.rynek-kolejowy.pl/.../jakunin_objety_sankcjami_usa_koleje_rosyjs... 21 mar 2014 - Nie będzie on mógł przeprowadzać jakichkolwiek transakcji w dolarach ani ... UIC będzie musiało sobie jakoś poradzić bez prezesa z KGB.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.