Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Skwer u zbiegu ulic Niepodległości i Dąbrowskiego będzie nosił imię Anny Walentynowicz. W tym miejscu wzniesiony zostanie także pomnik poświęcony Ludziom Solidarności. Taką decyzję podjęli radni, choć nie obyło się bez słownych przepychanek.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W wyniku inicjatywy NSZZ Solidarność oddział w Lesznie radni przegłosowali dwie uchwały. Pierwsza z nich dotyczyła nadania skwerowi przy ul. Niepodległości i Dąbrowskiego imienia legendarnej bohaterki Solidarności Anny Walentynowicz.
Radny Ryszard Hayn zastanawiał się jednak czy nie lepiej byłoby wspierać lokalny
patriotyzm.
- Czy aby nazwać ten skwer jakąś postacią solidarnościową, trzeba było sięgać do bohaterów spoza Leszna. Czy nie byłoby nikogo z działaczy Solidarności, którzy tu działali oraz funkcjonowali i byliby godni nadania nazwy. Sięganie do bohaterów gdzieś tam z Wybrzeża wydaje mi się rzeczą nieproporcjonalną do naszych lokalnych sytuacji - stwierdził Hayn.
Wypowiedź radnego oburzyła, radną Hannę Kotomską.
- Wszyscy doskonale wiemy, że to nie są pańscy bohaterowie z tym, że wyrażenie w rodzaju "jacyś tam bohaterowie z Wybrzeża" wydaje mi się zupełnie nie na miejscu.Chyba, że jest to nieznajomość historii bądź czysta złośliwość przemawia przez pana. W każdym razie jest to suwerenna decyzja NSZZ Solidarność oddział w Lesznie i myślę, że nam pozostaje tylko ją uszanować - skwitowała Kotomska.
- Przepraszam, jeśli kogokolwiek moja wypowiedź uraziła. Nie miałem takiego zamiaru - odpowiedział Hayn.Radni 21 głosami za, przy jednym wstrzymującym przyjęli uchwałę w sprawie nadania skwerowi imienia Anny Walentynowicz. W tym miejscu stanie również pomnik Ludziom Solidarności. W tej kwestii radni byli już jednomyślni.
Radni 21 głosami za, przy jednym wstrzymującym przyjęli uchwałę w sprawie nadania skwerowi imienia Anny Walentynowicz. W tym miejscu stanie również pomnik Ludziom Solidarności. W tej kwestii radni byli już jednomyślni.
1. Dodane przez Eugeniusz K., w dniu - 14-09-2015 11:06 00 Łza zawiści i braku poszanowania dla bohaterów tamtych czasów, zakręciła się w oku UB-eka. Kto dał mu tytuł naukowy i za co? Ej, kolesie z partii
2. Dodane przez xxx, w dniu - 14-09-2015 11:08 00 Kiedyś tam były ławki, dlaczego nie możemy do tego wrócić? Podejrzewam że wiele starszych osób by tam chętnie usiadło.
3. Dodane przez Leon, w dniu - 14-09-2015 11:18 00 Takich ikon Solidarności w naszym kraju jest sporo. Niestety o naszym wielkim człowieku Panu Prezydencie Lechowi Wałęsie nikt z szanownych leszczyńskich radnych nie pomyślał? No tak, niedługo wybory i zrozumiałe jest, że PiS gromadzi duże zapasy wazeliny dla Kaczyńskiego i jego bezwolnych (...)!!!!!
4. Dodane przez jozef, w dniu - 14-09-2015 11:26 00 Taaa. Walentynowicz "bliska" Lesznu kożuch ciału. Rację ma H(...) a K(...) jak zwykle "mądrzejsze jajko od kury"
5. Dodane przez Sisi, w dniu - 14-09-2015 11:31 00 Dlaczego nie skwer im Lecha Wałęsy? Niewygodny dziś?
6. Dodane przez fd, w dniu - 14-09-2015 11:38 00 Walentynowicz która opluwała Wałęsę i samozwańczo nazwała się bohaterem narodowym.
7. Dodane przez rafal, w dniu - 14-09-2015 11:47 00 Drogi Leonie dzieki podstawionemu przez pezetpeerowcow Walesie i owczesnej Solidarnosci i jej nie spelnionym obietnicom mamy to co mamy,aferzrystow,rozwalony przemysl,dopiero historia to oceni.
8. Dodane przez kto tu górą, w dniu - 14-09-2015 12:07 00 Nowa władza, nowe pomniki! Komu następne? 15 sierpnia postawiono pomnik Pani Annie w Gdańsku, dziś Leszno się obudziło, czyżby jakiś ,,prikaz" odgórny? Skończcie już z tymi pomnikami a zajmijcie się nędznymi płacami, bezrobociem, przepełnionymi klasami(po 30 o więcej dzieci w klasie), dwuzmianowość w szkołach,jaki to komfort nauki naszych dzieci? A Wy ciągle o pomnikach, zmianach nazw ulic itp... Radni mają działać na rzecz społeczeństwa. Nam nie potrzeba pomników, a ci co chcą je stawiać, niech stawiają za swoje i niech to robią organizacje, którym na tym zależy!
9. Dodane przez Lincoln, w dniu - 14-09-2015 12:30 00 A wlasnie pan Ryszard Hayn ma 100% racje,dlaczego nie nazwac tego skweru imieniem sw. pamieci Pana Zuromskiego? Jego chociaz znamy i pamietamy. A Pani Kotomska niech nie podwaza prawa do wypowiadania swojego zdania przez majacych inne poglady, pani Kotomska nie ma do tego moralnego prawa!
10. Dodane przez do kom. 3, 4, 5, w dniu - 14-09-2015 12:33 00 Obrzydzenie bierze jak się czuta komentarze osób nieposiadających podstawowej i w pełni udokumentowanej wiedzy historycznej. Wybierając patronat Pani Ani radni dali świadectwo prawdzie. Pani Ani była, jest i zawsze będzie prawdziwą ikoną Solidarności, która nigdy nie zhańbiła się współpracą z bezpieką i do końca swoich dni była wierna ideałom Sierpnia 1980, czego nie można powiedzieć o na siłę kreowanych na bohaterów Bolkach, Olkach, Lolkach itd.itd.
11. Dodane przez Stanisław, w dniu - 14-09-2015 12:37 00 Podczs gdy ciągle mamy ważne, nieuhonorowane ulicą/placem postacie z historii Leszna - my znowu zastanawiamy się nad upamiętnianiem postaci które z perspektywy półwiecza bądą średnio nadawały się do zapisania w historii nazwą ulicy. I potem będziemy takie nazwiska jak pani W ważyli na szali historii tak jak teraz to robimy np z Finderem (ok oburzajmy się teraz!; tak jak w czasach Findera oburzaliby się jego stronnincy). Czy nie można spoglądac na tematy upamiętniania w geografii miasta konkretnych osób spoglądąc z perspektywy ostatnich 200 lat? A nie z perspektywy jednego pokolenia? Oczywiście to nie jest łatwe miasto. Bo jak tu zaakceptowac urodzonego w Lesznie przed 1918 rokiem człowieka z umlautem w nazwisku. Lepiej klepnąć spadachroniatrzy z wybrzeża. Coś czuję że mając przed sobą jeszcze z 5 kadencji sejmowych zobaczę i VRP i VIRP...
reklama
12. Dodane przez modry, w dniu - 14-09-2015 12:49 00 Poszukac jeszcze skweru dla Lecha Kaczynskiego
13. Dodane przez Kirk, w dniu - 14-09-2015 12:55 00 Trochę się będę czepiał. Hajn powiedział "gdzieś tam z Wybrzeża" natomiast Kotomska zamieniła na "jacyś tam z Wybrzeża". Jest to dość spora różnica i rzeczywiście druga wersja może być nie na miejscu. Teraz pytanie kto przemienił wypowiedź redaktor czy Kotomska?
14. Dodane przez Marcysia...., w dniu - 14-09-2015 13:03 00 Trochę się będę czepiał. Hajn powiedział \"gdzieś tam z Wybrzeża\" natomiast Kotomska zamieniła na \"jacyś tam z Wybrzeża\". Jest to dość spora różnica i rzeczywiście druga wersja może być nie na miejscu. Teraz pytanie kto przemienił wypowiedź redaktor czy Kotomska?
15. Dodane przez do Stanisława kom. 10, w dniu - 14-09-2015 14:57 00 Słuchaj no kolego, gdyby nie ci Twoim zdaniem "średnio nadający", to byś dzisiaj nie mógł w internecie wypisywać złośliwych bredni. Pani Annie zawdzięczasz, podobnie jak my wszyscy, bardzo dużo więc uszanuj jej pamięć. Zaczęło się od sierpnia 1980 r. a Ona była tego sierpnia największą bohaterką.
16. Dodane przez patriota, w dniu - 14-09-2015 15:17 00 Też zgadzam się z p.Haynem w stu procentach
17. Dodane przez zolo, w dniu - 14-09-2015 16:06 00 A obok pomniczek smolociku... ten tez odegrał swoja role w naszej historii. Pani Anna Walentynowicz zawsze była postacia ruchu społecznego Solidarnośc. Ale dopiero udział w katastrofie lotniczej nadał tej postaci inny , niezasłuzony wymiar.I maja racje ci, którzy pytaja kiedy nastepne pomniki..np Kaczynskiego. Radni pisu powinni sie zastanowic... hahahah prezes patrzy....
18. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 14-09-2015 16:14 00 Poczekamy kilka lat i styropianowcy znajdą się na śmietniku historii. Tam gdzie ich miejsce... A za co ?za oszukiwanie polaków, za miliony ludzi na emigracji i tutaj bez pracy, za głodowe emerytury, za rozkradanie wypracowanego majątku itp
19. Dodane przez wujek dobra rada, w dniu - 14-09-2015 16:20 00 MO Rys znowu nadaje
20. Dodane przez J., w dniu - 14-09-2015 18:34 00 Panie Ryszardzie - powinien pan dobrze wiedzieć kto wtedy z Leszna był najbardziej aktywny dla sprawy, nawet jeśli nie udało mu się rozwinąć skrzydeł tak bardzo jak ludziom z Wybrzeża. Kogo pan by wyróżnił?
21. Dodane przez Jacek, w dniu - 14-09-2015 18:39 00 Anna Walentynowicz zasługuje na upamiętnienie, choć nie ona sama. Wydaje mi się, że można by było szerzej ująć wszystkich, którzy wtedy na to zasłużyli. Szkoda też, że nie dano szansy Solidarności, aby wraz z mieszkańcami zebrać pieniędzy na pomnik. To był ruch oddolny a zbieranie środków jednoczyło by symbolicznie ludzi. Czy oprócz pomnika i ew. tablicy, skwer ten zostanie ciekawie zagospodarowany ?
22. Dodane przez Honkisz, w dniu - 14-09-2015 18:50 00 Solidarność to spółka z o. o.
23. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 14-09-2015 19:54 00 Stawiajcie sobie pomniki gdzie chcecie i ile chcecie, ale nie za moje pieniądze! Czy ktoś z radnych zastanowił się ile będzie kosztował taki pomnik i kto za niego zapłaci? Czy choć przez chwile pomyślał któryś, że Leszczynianie nie chcą wydawać pieniędzy na kolejny pomniki tylko woleliby kolejną wyremontowaną ulice w Lesznie? Zapewne żaden nie pomyślał więc proponuję zrzutę, państwo radni, z waszych diet na budowę pomnika. To was nauczy szanować pieniądze podatnika.
24. Dodane przez jozef, w dniu - 14-09-2015 20:11 00 admin, czym Ci zalazłem za skórę? O co Ty masz do mnie pretensje,że nie puszczasz, żadnych moich komentarzy, które w porównaniu do niektórych są niewinne jak niemowlę w kołysce. Może muszę być takim samym chamem jak niektórzy co sie tutaj wypowiadają?, czy też stosujesz cenzurę dbając o swoją (...), że Cię wypieprzą z ciepłego stołka, bo komentarz jest nieprawomyślny?
25. Dodane przez Świadek historii, w dniu - 14-09-2015 21:05 00 I tak Admin właśnie zawstydził jozefa. Opublikował jego komentarz !!! Admin stał się bohaterem elka.pl. Brawo Admin Szacunek należy Ci się Admin.
26. Dodane przez do kom. 23, w dniu - 14-09-2015 21:09 00 Zgadzam się. Uczmy się gospodarności. Pomnik można postawić za środki zebrane w zbiórce publicznej. Nikomu by to ujmy nie przyniosło.
27. Dodane przez Ardilla, w dniu - 14-09-2015 22:17 00 Ławki zamiast pomnika, może jakąś pergolę, hm, mini fontannę... Miasto dziadzieje, brudna Starówka... Pomnikami nie zdziałamy wiele.
28. Dodane przez erg, w dniu - 15-09-2015 09:20 00 Do kom.3 Brawo nic dodać nic ująć!Kampania wyborcza wazeliniarze!!!!
29. Dodane przez esteta, w dniu - 15-09-2015 19:09 00 Szanowni Radni z klubu jedynej słusznej opcji politycznej! Zwracam sie do Was z apelem. Zadbajcie za miejsce śmierci niewinnych Polaków rozstrzelanych w 1939 r. na Pl. Kościuszki. Chcecie stawiać nowe pomniki a nie potraficie zadbać o już istniejące. Tak bolesne miejsce dla rodowitych leszcztniaków jest przez Was zaniedbane. Porządek się robi z okazji rocznicy a potem się o nim zapomina. O psach obs....jących ten teren przy "niewidomych" właścicielach nie wspomnę! Tym się zajmijcie i potem stawiajcie nowe pomniki. Zapominacie po co zostaliście powołani przez społeczeństwo! I stawiajcie pomniki ale za swoje a nie za pieniądzę podatników! A dotyczy to przede wszystkim Panie i Panów radnych opcji Pomniki i Statuły!
30. Dodane przez lida, w dniu - 15-09-2015 22:28 00 Znowu nienawiść i obłuda.Jak by to było inaczej.To miejsce w tej chwili odwiedzają tylko psy.
31. Dodane przez ALVAREZ, w dniu - 16-09-2015 10:42 00 APELUJE BY POSLUCHAC PANA HAYNA , NR.9,29 ORAZ 30!
32. Dodane przez kiks, w dniu - 16-09-2015 10:52 00 ja uwazam ze mamy wielu wspanialych patriotow leszczynskich ,by nadano ich nazwami ronda.
33. Dodane przez ANDRE, w dniu - 16-09-2015 16:08 00 do kom.1. Słuchaj idioto p. Hayn nigdy nie był UB-kiem.
34. Dodane przez Lincoln, w dniu - 16-09-2015 18:46 00 Informuje Kotomska i innych nieukow ,ze Pan Ryszard Hayn jest doktorem nauk polnistycznych a prace doktorska pisal na temat "Paryskiej Kultury i jej redaktora Pana Giedroycia" w latach siedemdziesiatych pisanie o Paryskiej Kulturz i Giedroyciu to bylo cos odwaznego. Wiec niech Pani Pani Kotomska hamuje swoje "jedrne " tresi wystapien wobec szanowanego nauczyciela,profesora,dziekana,autora licznych prac naukowych, posla obywatela Leszna,wychowawcy akademickiego! Panie Ryszardzie szato ba!
35. Dodane przez halszka, w dniu - 21-09-2015 11:00 00 Jak już, to szapo ba!
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.