Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2025
Sobota
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Leszno arrow Halloween

Cukierek albo psikus

Halloween

31.10.2015. Radio Elka, Dorota Kozanecka

(fot. Łukasz Witkowski)
Halloween to zwyczaj przebierania się za potwory i czarownice w przeddzień obchodzonego w Polsce Dnia Wszystkich Świętych. Dzieci z chęcią ruszają w przechadzkę po swojej okolicy, zbierając słodycze. Choć to święto największą popularnością cieszy się za oceanem, w Polsce od kilkunastu lat również ma swoich zwolenników. Są też przeciwnicy amerykańskiego święta.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kościół katolicki odnosi się krytycznie do tej zabawy i zachęca najmłodszych do udziału w organizowanym Holy Wins
(świety zwycięża), który polega na pochodzie dzieci przebranych za świętych. Przebieranie się za wampiry i czarownice jest przez kościół katolicki kojarzone z kultem zła.

Symbolem amerykańskiego święta jest dynia, w której wycina się twarz potwora czy wampira, a do środka wkłada świeczkę. Młodzież 31 października spędza na tak zwanych „Halloween Party”, imprezach, na których obowiązuje „straszne” przebranie.


 
Komentarze (106)
1. Dodane przez xxx, w dniu - 31-10-2015 23:04 0 0
za ten zwyczaj winę ponoszą rodzice którzy to popierają i pozwalają dzieciom na zło rodem z piekła wzięte
2. Dodane przez Mamuśka, w dniu - 31-10-2015 23:08 0 0
Radość dziecka w tym dniu z powodu niezwykłego ubrania i cukierkow to bezcen....
3. Dodane przez xxl, w dniu - 31-10-2015 23:24 0 0
do kom 1 zgadzam sie a chodzenie po domach i zbieranie cukierów jest dla mnie zwykłym żebraniem
4. Dodane przez fxc, w dniu - 31-10-2015 23:24 0 0
Dobrze, że o tym napisaliście. 
good job.
5. Dodane przez nsz, w dniu - 31-10-2015 23:27 0 0
dno
reklama
6. Dodane przez jp3, w dniu - 31-10-2015 23:34 0 0
Kościół katolicki zapomniał, że adoptował "pogańskie" święto zmarłych? Nie pierwsze i nie ostatnie. Nim Rzym stworzył kościół istniały inne religie.
7. Dodane przez Małgośka, w dniu - 31-10-2015 23:37 0 0
hahahah kom.1 już dawno nie widziałam takiego bigotyzmu, dewota dorwała się do klawiatury hahhah no padłam.....idź na klęczkach i odkup winy tych bawiących się na całego młodych ludzi,a ty xxx na kompie to pewnie świętych obrazków szukasz?
8. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 31-10-2015 23:44 0 0
Do kom. 1. Nie tylko rodzice, bo i durni nauczyciele do tego zachęcają.
9. Dodane przez majka, w dniu - 31-10-2015 23:58 0 0
Od dwóch lat ten "zwyczaj zamiera" napotykając na obojętność wobec przebierańców. Czy chcecie się bawić bawcie się ale pytajcie się czy inni mają ochotę w tym uczestniczyć!
10. Dodane przez krystek jańczak, w dniu - 01-11-2015 00:00 0 0
Tak jest, rodzicie są winni tego tutaj jakżeś powiedział zło rodem z piekła wzięte. Takie sytuacje nie powinny wgl wystąpić ponieważ nie ma sensu aby coś takiego w polskiej kulturze występowało, są to po prostu kwestie sporne z kościołem, one tak jak inne nie powinny być wgl komentowane. Dlatego ja uważam że sytuacje które wystąpiły powinny być jakoś przeciwstawne do halloween, ale skoro dzieci je uwielbiają to nawet dobrze, mają jakieś zajęcie przynajmniej.
11. Dodane przez 27 latka, w dniu - 01-11-2015 00:06 0 0
Jak dla mnie prostacki zwyczaj zaczerpnięty z zagranicy nigdy nie pozwole dziecku na "celebrowanie" takiego czegoś
12. Dodane przez Zwierzak, w dniu - 01-11-2015 00:33 0 0
Od kilkunastu? Co najwyżej od kilku (i na szczęście nie wszędzie). Ciekawe ilu z Was hołdujących to amerykańskie badziewie wywiesi flagę 11 Listopada. PS do Mamuśki. Myślę że gdybyś razem ze swoją pociechą poszła w miejsce pamięci ludzi którzy oddali swoje życie za Ojczyznę i posprzątała lub zapaliła znicz było by to lepszą lekcją na przyszłość niż przebieranie w dziwne stroje i żebranie po domach obcych ludzi o cukierki. Oczywiście nie odbierajmy dzieciakom przyjemności i zabawy, ale w Polsce mamy od tego karnawał, tylko kilka miesięcy różnicy a frajda ta sama.
13. Dodane przez kriss, w dniu - 01-11-2015 00:34 0 0
Czy my wszystko musimy kopiować, nawet takie bzdury???
14. Dodane przez tolerancja, w dniu - 01-11-2015 00:38 0 0
przestańmy narzucać zachowania, jeżeli ktoś chce się bawić po amerykańsku to jego wola i niech się bawi jeżeli nie kradnie, nie przeklina, nie pije alkoholu w publicznym miejscu i nie wysypuje mąki na schody sąsiada itd
15. Dodane przez do xxx, w dniu - 01-11-2015 00:40 0 0
Ignorancie, właśnie to święto (święto zmarłych) wywodzi się z pogańskich tradycji, kiedy to na rozstajach dróg palono ogniska wskazujące zmarłym drogę do domów. Wówczas w domostwach i przed nimi nie palono ognia, aby nie mylić drogi zmarłym. Kościół katolicki pragnąc akceptacji pogan, chcąc przeciągnąć ich na swoją stronę, uznał to święto za swoje, za katolickie. Jak wiele innych świąt i obyczajów. Dzieci natomiast bawią się, tylko i wyłącznie, nie mając pojęcia o szatanie, który istnieje jedynie w wyobrażeniu kościoła jako narzędzie do straszenia maluczkich.
16. Dodane przez kasia, w dniu - 01-11-2015 00:55 0 0
A niech się dzieciaki bawią i maja rdochę ze uzbierały troszkę słodkości a kościół hmmmm tam sie czasem gorsze kazania słyszy:)
17. Dodane przez poznanska Pyra, w dniu - 01-11-2015 01:25 0 0
dotego pastwia sie na dyniach -korbolach wydlubujac im oczy a sami beda kiedys w kolejce do onkologa wyczekiwac.Po prostuswiad do gory nogami ale jest fajnie i robta co chceta bo mamy mozgi wylasowane przez plsraty i inne przekaziory mendialne.
18. Dodane przez Ja 88, w dniu - 01-11-2015 03:45 0 0
Do komentarza nr 1 - A co ci w tym przeszkadza? Jest dobrze niech się bawią. Ps zajmij się sobą lepiej:P
19. Dodane przez Łysy, w dniu - 01-11-2015 05:41 0 0
Tak. A wszyscy Bogowie Świata, siedzą i płaczą.
20. Dodane przez dynia, w dniu - 01-11-2015 07:20 0 0
Halloween u młodego pokolenia pozwala wyrabiać dystans do śmierci. Taki dystans przydałby się każdemu w każdym wieku, zamiast negowania nieszkodliwej frajdy, z powodu lęków przed nieznanym.
21. Dodane przez Precz z czarnymi !!!, w dniu - 01-11-2015 07:29 0 0
A czarnej mafi koscielnej to nie na reke :-)
22. Dodane przez sebaPL, w dniu - 01-11-2015 07:34 0 0
Kosciol katolicki odstraszyl mnie juz kilka lat temu swoja chciwoscia na kase no i tacy jak Wesolowski Gil i setki tysiace takich jak oni
23. Dodane przez hmmm, w dniu - 01-11-2015 07:38 0 0
Przeciez dzieci nie robią nic złego!!! A ile maja radości. To wszystko zalezy od tego jak sie do tego tematu podchodzi. Czy z humorem czy poważnie
24. Dodane przez haha, w dniu - 01-11-2015 07:45 0 0
Oj, jakieś starszej leszczyniance urażą się uczucia religijne, i kabaret gotowy.
25. Dodane przez adammmmmmm, w dniu - 01-11-2015 07:52 0 0
bez sensu mc donald , halloween , walentynki wkrótce dzień św Patryka ?  
co jeszcze ? to usa ma zły wpływ na świat
26. Dodane przez też mamuśka, w dniu - 01-11-2015 07:57 0 0
Na szczęście dzieci tego nie rozumieją w takich kategoriach jak dorośli. 
Dla nich to doskonała okazja by się poprzebierać i pozgarniać garstkę słodyczy - to dla nich frajda! Przecież na co dzień, zwłaszcza w szkołach słodyczy nie jedzą ;) 
Z drugiej strony byłoby super, gdyby tak samo hucznie obchodzona np. Andrzejki, czy Podkoziołka :)
27. Dodane przez JAN, w dniu - 01-11-2015 08:07 0 0
DOBRZE ZE NIKT NIE POZAWIJAŁ W PAPIERKI DOPALACZY I NIE DAŁ TYM DZIECIOM.BEZMYŚLNOŚĆ RODZICÓW.POTEM BYŁBY PŁACZ I SZUKANIE WINNYCH.
28. Dodane przez Kiero, w dniu - 01-11-2015 08:07 0 0
Im dalej na zachód to jest wiekszy syf.
29. Dodane przez Wojtek, w dniu - 01-11-2015 08:34 0 0
Zapomnieliście że Boże Narodzenie Wielkanoc Noc Świętojańska Zielone Świątki czy Zaduszki to wszystko pogańskie święta a je obchodzimy także poznajcie święto które obchodzicie od korzeni a później je krytykujcie
reklama
30. Dodane przez justib, w dniu - 01-11-2015 08:39 0 0
A ja nie mam nic przeciwko hallowen. Kto chce niech się bawi. Szczególnie dla dzieci to wielka frajda. Dlaczego mamy im odbierać tą przyjemność. W ich życiu przyjdzie jeszcze czas na zadumę i refleksję. Kto nie chce niech nie obchodzi ale niech też nie narzuca swojego zdania innym. A no i nie wszyscy są katolikami. Z góry nie zakładajmy że każdy jest wierzący. Trochę tolerancji wielcy szanowni katolicy.
31. Dodane przez Daniel, w dniu - 01-11-2015 08:56 0 0
Obchody Halloween wzbudzają ogromne kontrowersje, szczególnie wśród rodziców tych dzieci, których przedszkola i szkoły zorganizowały halloweenowe bale. Rzecz jasna, są to głównie rodziny katolickie. Wyznawcy idei kochaj bliźniego swego jak siebie samego z założenia i bez refleksji walczą z halloween. Trzeba dodać, że nie rozumieją ani genezy tego święta, ani sensu, ani, niestety nie mają szacunku do tradycji, do której tak często się odwołują. 
 
Opór przed obchodzeniem tego święta, bo jest zapożyczone jest absurdem. Nie ma w Polsce święta, które istnieje od zawsze i jest nasze polskie. Wszystkie święta mamy zaadoptowane przez kościół lub państwo i modyfikowane wielokrotnie wedle potrzeb. I prawie wszystkie są pogańskie! Święto pogańskie to powód dlaczego Kościół katolicki odrzuca halloween. Jednocześnie zapominając, że inne święta przez kościół hołubione : Wielkanoc, Trzech Króli, Boże Narodzenie są właśnie pogańskie! Kościół katolickie czerpie z pogaństwa ile wlezie. Już nie po raz pierwszy kościół pokazuje jak bardzo jest sprzeczny sam w sobie i niekonsekwentny. 
Czym zatem jest pogaństwo? Termin pochodzi od łacińskiego pagus wioska. Słowo powstało podczas wzmożonej akcji przymusowej chrystianizacji ok. V wieku, której opierali się głównie mieszkańcy wiosek. Nazywamy poganami wszystkich wyznawców innych religii niż chrześcijańskie, natomiast wyznawanie religii naturalnych to rodzimowierstwo, czyli wiara w tradycyjnych bogów danej kultury. 
Czy katolicy też wierzą w naturalnych bogów swojej kultury? Jeśli tak są -uwaga!- poganami ;-) Przyjmując chrześcijaństwo, przyjęli z zewnątrz system religijny będący obcą tradycją, zapożyczoną. Chrześcijaństwo i dalej katolicyzm nie są wiarą obecną tu od zawsze, tylko przyjętą na pewnym etapie przez społeczeństwa Europy, zresztą nie bez przymusu państwowego. 
Może trudno w to uwierzyć ale tradycja halloween ma już 2 tys. lat! 
Boże Narodzenie święto germańskie, łącznie z choinką. Uważane za naszą tradycję, choć jest świętem obcym, weszło do świąt polskich wraz z przyjęciem przez Polskę chrztu. 
Wielkanoc. Cała tradycja pochodzi z pogańskiego święta Jare Święto pierwszy dzień wiosny.  
Święto Trzech Króli. 
Ochoczo pisane nad drzwiami inicjały trzech króli K+M+B czyli imion: Kacper, Melchior i Baltazar to tradycja wywodząca się wprost z czasów pogańskich, gdy nad drzwiami umieszczano symbole ochronne. Litery K M B odpowiadają runom gebo, ehwaz i berkanan, symbolom ochronnym, umieszczane właśnie nad wejściem. Księża katoliccy po prostu zmienili znaczenie. 
Kapliczki stawiane przy drogach i na rozstajach -  
Ten zwyczaj zawdzięczamy starożytnym rzymianom którzy na rozstajach dróg czy skrzyżowaniach ulic stawiali kapliczki opiekuńczym Larom staro italskim bóstwom. Tam też składali Larom ofiary w postaci kukiełek i piłek z wełny. W zamian Lary otaczały opieką okolicznych mieszkańców. Dzisiaj w podobnych kapliczkach kładzie się kwiaty, pali świece i tego samego oczekuje od ich obecnych rezydentów czyli Jezusa i Maryi. Stary zwyczaj przyjął nową formę.
32. Dodane przez ted, w dniu - 01-11-2015 08:59 0 0
Te obchody, są zwykłym draństwem, bo jak nazwać szyby obrzucane jajami, jak nie wpuścisz, a jak się odezwiesz, to przekleństwa i wyzwiska,jedenie policję zgłaszać.Jak ich postraszysz tu uciekają.TO JEST ŚWIETO HALLOWENN
33. Dodane przez Wiocha-Jędrzychowice np, w dniu - 01-11-2015 09:04 0 0
dzieci mają frajde...a śmiać mi się chce z tych zadufanych osób ,które gaszą światła w domach i udają że ich nie ma ,żeby tylko dzieciakom kilku cukierków ne dać-jeszcze by zbiednieli!!! Hahha-snoby!
34. Dodane przez Hej, w dniu - 01-11-2015 09:09 0 0
Ja obchodze "DZIADY" prawdziwe święto moim przodków, a nie jakieś watykańskie zabawy w walkę, kto więcej kwiatów i zniczy postawi na grobie. Hallowen też obchodze, bo jest 31 października i nie ma nic wspólnego, nie koliduje ze świętem z 1 listopada. Radość dzieci jest NAJWZNIEJSZA!
35. Dodane przez wyborca, w dniu - 01-11-2015 09:21 0 0
Najlepsze Halloween zrobił nam poseł Dziedziczak strasząc swoją twarzą na wszystkich głównych drogach. Wszyscy się z nas śmieją jakiego bałaganiarza wybraliśmy, który już na drugi dzień ma nas w nosie. Pani Andżelika też nie jest za piękna. DZIĘKUJEMY !
36. Dodane przez sebaPL, w dniu - 01-11-2015 09:22 0 0
Do kom 1 a co powiesz na gejostwo ,pedofilstwo ITD w kosciele katolickim ???
37. Dodane przez sebaPL, w dniu - 01-11-2015 09:34 0 0
Moge sie zalozyc ze za 10 moze 20 lub 50 lat kosciol katolicki zaakceptuje to cale Hallowwen bo pomiedzy tymi dzieciakami beda tam ministranci z puszeczkami chodzic co beda zbierac datki na biedny kosciol bo coraz mniej ludzi uczeszcza na msze i tym coraz mniej daje na tace a kosciol lubi mamone.
38. Dodane przez Zawiedziony, w dniu - 01-11-2015 09:44 0 0
Tyle słodyczy wczoraj przygotowałem a przyszła tylko jedna mała grupka "duszków". Będę musiał wydać innym teraz prawie setkę Snickersów, Marsów, M&M's i tym podobnych słodyczy bo przecież sam tyle nie zjem. Myślałem, że dzieciom brakuje w szkołach słodyczy i przyjadą, więc zapasa czekał. Ale chyba już się odzwyczaiły od ich spożywania ;) W takim razie nie przychodźcie za rok bo raczej już nie będę zaopatrzony.
39. Dodane przez ja, w dniu - 01-11-2015 10:00 0 0
Ja np nie obchodzę Halloween i szczerze mówiąc mam w nosie czy inni świętują czy nie. Nich sobie łażą dzieciaki po domach po cukierki - ich sprawa i ich rodziców. Niech tylko ci rodzice wytłumaczą swoim pociechom, że powinni mieć szacunek do osób, które rezygnują z Halloween, a nie obrzucają domy jajami i mąką jak cukierka nie dostaną!!!
40. Dodane przez aga, w dniu - 01-11-2015 10:16 0 0
do kom 1 zło rodem z piekła wzięte bo padne nie no lepsze sa babcie niosące krzyże pod kościołem a po mszy stojące jeszcze z godzinę i obgadujące swoich sąsiadów ludzie dajcie spokój tym dzieciom niech się bawią .Pozdrawiam wszystkie mochery
41. Dodane przez sebaPL, w dniu - 01-11-2015 10:30 0 0
Do kom 40. aga masz na 1000% racji to sa swiete mochery co wszystko wiedza i wszystko slysza .
42. Dodane przez Elmo, w dniu - 01-11-2015 10:31 0 0
"Święty zwycięża"...dobre sobie. Kler próbuje zagrabić kolejne święto z którym sobie nie radzi. Tak samo walczyli wieki temu z gromnicami w oknach, pisankami i Marzanną-w 18 wieku o tej porze zrzucano kukłę Judasza z wierz kościołów, niestety zabawa nie podeszła wiernym.
43. Dodane przez Piechu Pyra, w dniu - 01-11-2015 10:42 0 0
ZASTRZEGAM że pisząc nie czytam 40 poprzednich komentów. Halloween to durna,nie nasza pseudo tradycja. Wracam wieczorem do zamkniętego domui co widzę??? Upaprane mąką drzwi,schody, wejście. Szlag mnie trafia,ponieważ muszę sprzątać po bandzie niewychowanych przez rodziców gówniarzy... Gdybym dorwał i złapał za rękę,to zapewne wezwałbym policję i zgłosił przestępstwo naruszenia miru domowego (art.193KK-polecam), a potem zadzwonił do rodziców tych dzieci z propozycją posprzątania po swoich nieletnich.
44. Dodane przez PEDERASTO, w dniu - 01-11-2015 10:44 0 0
Pogański kraj pogańskie obyczaje!!! Aga z kom.40. Ty nie jesteś chyba normalna? Proponuję odwiedzić psychiatrę!!! Co ty za porównania dajesz?
45. Dodane przez Do przeci, w dniu - 01-11-2015 10:56 0 0
Co wam przeszkadza znieranie cukierkow?? W boZe narodzenie tez bedziecie przeganic kolednikow?? Jak dzieci chca i sprawia im to radosc to niech chodza
46. Dodane przez Egon, w dniu - 01-11-2015 11:01 0 0
Wczoraj późnym popołudniem grupa 15-16 latków w Dino na Zatorzu kupiła paletę jajek. Ciekawe komu dom obrzucali bo chyba placka nie piekli. Na dodatek najstarszy z nich (ekspedientka to sprawdziła) kupił litr wódki. Masakra.
47. Dodane przez sebaPL, w dniu - 01-11-2015 11:17 0 0
A moze mochery katolickie cos o sp.Wesolowskim i tym drugim Gilu lubiacych dzieci kaplanach ???
48. Dodane przez aga, w dniu - 01-11-2015 11:44 0 0
do kom44 proponuje wrócić do pierwszej klasy szkoły podstawowej tam uczą czytania ze zrozumieniem to nie było porównanie .Pozdrawiam
49. Dodane przez r, w dniu - 01-11-2015 12:04 0 0
Czy wczoraj ok 21 widziano spadającą gwiazde - meteor?
50. Dodane przez Czy jeszcze POLAK., w dniu - 01-11-2015 12:18 0 0
A co na to powiecie ludzie jak czarni chodza po domach z dziecmi (niby to jakis zwyczaj chodzenia po koledzie,wizyta duszpasterska :-) a tak naprawde czekaja az im ktos z domownikow wreczy koperte ( czy to jakis zwyczaj katolicki ? ) Ponoc ten zwyczaj jest tylko obchodzony w Polsce i nielicznych niejscowosciach w Bawari tam gdzie sa polscy ksieza.
51. Dodane przez do kom. 46, w dniu - 01-11-2015 12:41 0 0
Może ćwiczyli sztukę kulinarną starając się zrobić likier jajeczny, tzw. ajerkoniak ? ;)
52. Dodane przez zagadka, w dniu - 01-11-2015 12:49 0 0
Czy ktoś może wie i wytłumaczy czym się różni Helloween od marszu świętych? :-)
53. Dodane przez Ja też mamuśka, w dniu - 01-11-2015 13:00 0 0
do kom 2, Ja też jestem mamuśką i może radość jest wielka dla dziecka, ale jak daje się dzieciom cukierki to i tak złośliwie papierem zrobią bałagan, pastą do zębów i mąką, jaja też były, i mamuśka daje to wszystko dzieciom?Ja cukierki dawałam wszystkim dzieciom, a taki bałagan zrobili, że szok :(
54. Dodane przez bonzo, w dniu - 01-11-2015 13:22 0 0
wczoraj jak przyszły durne dzieciaki to i m w tytce dałem to co posprzątałem kotu z kuwety,pewnie już do mnie nie przyjdą banda bezmózgich szympnasów!!!!
55. Dodane przez abc, w dniu - 01-11-2015 13:29 0 0
Krytykujecie dzieci i rodzicow za poganskie swieto- a poganskim swietem tak na serio stalo sie Boze Narodzenie. Juz jutro co niektorzy "dorosli" pobiegna do sklepow po ozdobki bozonarodzeniowe, bo moze nie starczyc.Boze Narodzenie to juz nie jest swieto duchowe tylko biznesowe.Dlatego bardziej sie martwie o nasza polska tradycje niz zabawy dzieciakow.
56. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 01-11-2015 13:29 0 0
Do komentarza 46 - może "ajerkoniak" robili ;-) 
 
Do wszystkich popierających zagraniczne święta i zwolenników "halogenu" - może tak zaimportowc do nas słynna gonitwe byków z Hiszpani ? Skoro dzieci mogą niszczyć mienie (bo inaczej tego nazwać nie można) osobą nie chcącym w tym uczestniczyć to może parę byków mogło by przebiec po samochodach fanom "halogenu" ?? Albo zaimportujmy święto pomidora z Włoszech i obrzucajmy nimi całe miasto W tym elewacje wcześniej wspomnianych fanów "hologenu"?? 
 
Pamiętajcie wywieście falgi 11 listopada !
57. Dodane przez żenujące, w dniu - 01-11-2015 14:05 0 0
Większość powołuje się na dzieci, że jak chcą to niech się bawią. Dla dzieci zapewne jest to frajda i to jest zrozumiałe. Ale jak dorosłe osoby robią z siebie idiotów, szczególnie kobiety ubierają się w jakieś łachmany, malują twarze to już jest żenujące. Nie ma się co dziwić dzieciom, jak widzą dziecinadę wśród dorosłych.
58. Dodane przez wowatr, w dniu - 01-11-2015 14:37 0 0
uśmiech dziecka bezcenny - i wcale nie chodzi o te kilka cukierków większość dzieci sra na te dropsy bo mają w domach całe komody słodyczy, po prostu bawią się przebierają i maja radochę a jak nie stać jednego z drugim na kilka cukierków za dziecięcy uśmiech i kreatywność to mi was żal i nie ważne czy to święto afroamerykańskie, czy pogańskie, czy jakie tam jeszcze!
59. Dodane przez jaca, w dniu - 01-11-2015 16:16 0 0
księża też powinni żyć w celibacie a jednak wielu z nich tego nie przestrzega . Przy tym halloween to pikus
60. Dodane przez Mirek1976, w dniu - 01-11-2015 16:17 0 0
dlaczego musimy tak bezkrytycznie przyjmowac te głupie amerykańskie, pełne komercji tradycje ? Mamy wiele swoich....
61. Dodane przez Świadek historii, w dniu - 01-11-2015 16:56 0 0
Do 56. WŁAŚNIE !!!
62. Dodane przez Najbardziej mnie bawią, w dniu - 01-11-2015 17:12 0 0
Nie głąby katolickie, które nie mają pojęcia że tak naprawdę, każe święto jakie obchodzą, ma pogańskie korzenie a jedyne największe w kalendarzu - żydowskie.  
Jednym z POLSKICH świąt jakie jest NASZE, to DZIADY. Widać teraz tych wielkich PATRIOTÓW, jak bardzo znają POLSKĘ i to co POLSKIE. 
Pominę młotów, co tam się chwalą tymi kuwetami itp. itd. Trudno, nie wszyscy muszą być normalni.  
Jednak najbardziej bawią mnie ci, co to oczekują że każde dziecko musi koniecznie biegać po grobach żołnierzy, czy miejscach historycznych, bo bez tego nie ma życia. Ogarnijcie się.  
Ja wiem że PIS wygrał wybory, ale to nie musi oznaczać, że teraz obowiązkowo każdy ma iść swoje odbębnić na parafię czy przed pomnikami.  
W kraju, który najbardziej godnie szanuje swoich patriotów, bohaterów, USA, nikt nie zagania siłą dzieciaków do obchodzenia świąt, dbania o miejsca pamięci. Wiecie dlaczego PSEUDOPATRIOCI? Bo nie ma tam takich głąbów, którzy wmawiają im że jak tego nie zrobią, to są złymi amerykanami. Nie. To właśnie WASZE postawy odpychają młodych od pamięci do miejsc i do historii. Do kultywowania tradycji i polskości.  
Nikt, nigdy nikogo nie zmusi do patriotyzmu, nawet jak wszystkie przedmioty w szkole zastąpi na przemian religią i wychowaniem patriotycznym. Wzbudzi tylko jeszcze większą awersję do takich imprez.  
Jestem rodzicem, ale nigdy nie będę zmuszał moich córek do takich zachowań. Dlaczego? Bo nie. I zawsze będę izolował moje dzieci od takich nawiedzonych idiotów.
63. Dodane przez uboga krewna, w dniu - 01-11-2015 17:46 0 0
Tak, pamiętajmy, wywieśmy flagi 11 listopada. 
Polecam film YT "Gdzie są flagi - oryginał".
64. Dodane przez greg, w dniu - 01-11-2015 18:02 0 0
Głupie "święto", dzięki któremu pod moją nieobecność w domu jakieś gówniarstwo obrzuciło mi dom jajkami i zostawiło na progu pełno dziwnych mikstur, których nie można domyć. Za rok kamera wszystko nagra i na policję z tymi rozwydrzonymi bachorami.
65. Dodane przez do 62, w dniu - 01-11-2015 18:37 0 0
Słownictwo masz jak z chlewa. Nikt ci głąbie nie zabroni przebierać swoich córek za duszki. Ale jak się naprawdę nimi staną to będziesz 1 listopada płakał przy grobie gdzie spoczywać będzie ich ciało. A może nie... może będziesz rozdawał cukierki chichoczącym zjawą. Jak bedziesz rodzicem, którego dziecko zmarło zrozumiesz. Teraz twoja wypowiedź tylko może bawić takich idiotów jak Ty.
66. Dodane przez do Ciebie kolego., w dniu - 01-11-2015 18:59 0 0
Napisz coś lepszego :P bo to było słabiutkie. Pokonałam Ciebie już w pierwszym zdaniu. Miłego wieczoru!
67. Dodane przez Do kom. 66, w dniu - 01-11-2015 20:39 0 0
Nie mam pojęcia kogo chciałeś pokonać i czym. Ale jeżeli pisałes to do 62. to nikogo nie pokonałeś. Raczej rozśmieszyłeś. A co jeżel 62 nie jest katolikiem i nje obchodzi tego śmkesznego święta zmarłych?
68. Dodane przez Matys, w dniu - 01-11-2015 22:15 0 0
Lepiej zapal znicz na grobie patrioty zamiast zakładać strój idioty.
69. Dodane przez Do 17, w dniu - 01-11-2015 22:15 0 0
A ty do jakiego doktora w kolejce stoisz?
70. Dodane przez Raffi, w dniu - 01-11-2015 23:47 0 0
Głupie gówniarskie zabawy! Doszło do tego, że rozwydrzone bachory już nie żebrzą - one najzwyczajniej wymuszają haracz! Prawdą jest, że coraz częściej, gdy nie dostaną tego po co przyszli, mszczą się brudząc elewację, albo śmiecąc przed domem!  
Wina leży tylko i wyłącznie po stronie mało rozgarniętych rodziców, którzy pozwalają swoim pociechom na każde - choćby najgłupsze nawet zachowania! Żal mi tych biednych dzieci i ich niedorozwiniętych rodziców! Myślą sobie tacy tatuś i mamusia, że jak przebiorą pociechę za diabła, śmierć, albo żywego trupa i wyślą ją na żebry to zrobią z Polski Amerykę! Oj, wieje niektórym wiatr pod beretem!
71. Dodane przez oburzony, w dniu - 02-11-2015 02:10 0 0
Ja generalnie nie mam nic do halloween, jak dzieciaki chcą to niech się w to bawią - wisi mi to. Ale niech to robią między sobą lub z osobami które mają ochotę się w to bawić!!!!! A ja np. nie mam takowej ochoty. Zapukali do mnie do drzwi otworzyłem i kulturalnie poinformowałem iż nie obchodzę tego święta i nic im nie dam. To dzieciarnia co zrobiła? Obrzuciła mi drzwi jajkami, a na wycieraczce miałem kilogramy mąki!!!! Co to ma być!!?? Gówniarzernia niech się lepiej do nauki weźmie, bo same głupoty w głowach. Pamietam jak sam byłem dzieciakiem to takie przebieranki były w karnawale, jakiś balik etc. ale nikt się nie przebierał w wamiry i nie żebrał po domach cukierków!!! Bo taką sytuację z osobą która nie uznaje tego święta uważam że trzeba nazwać ŻEBRANIEM!!!!!
72. Dodane przez Honkisz, w dniu - 02-11-2015 08:37 0 0
Takie coś powinno być prawnie zabronione jako próba obalenia przemocą ustroju Polski.
73. Dodane przez Raffi, oburzony, w dniu - 02-11-2015 08:39 0 0
Zabawni jesteście. Nie ma co. A najbardziej podobają mi się wkręty o tych tępych rodzicach.szczególnie "oburzony" kiedy wyjechał z tym żebraniem. Rozbawiłeś mnie chłopie. Ale o księdzy na kolędzie tak nie powiesz? A w kopertach tępy ciemnogród aje dużo więcej. A przychodzi ktoś i żebrze. Ta gównażeria zwyczajnie się bawi. A skoro trafiła na takiego buca to dostał na co zaslużył. Ja także nke obchodzę wielu świąt, a jestem zmuszany do ich praktyki. Jakoś tego nie zauważasz. Niestety, ale jedynym głąbem jesteś w tym gronie tylko ty. Ja także pamiętam bale z dzieciństwa. Taka komunistyczna tradycja.  
Raffi. Chciałbyś mieć mikron tego rozumu, którzy mają ci "tępi" rodzice. Za chwile napiszesz że tych rodziców nie stać na cukierki. Stać. Tobie żal tych dzieci, a mnie żal takich tępych maślaków. Niestety, dla twojej tępej, niedorozwiniętej główki, nikt nie robi z Polski Ameryki. Jedyne co widać w waszych komentarzach, to głupotę i ciemnotę oraz wielkie, wielkie fobie. Durnota połączona z galopującym ciemnogrodem oj, współczuję.
74. Dodane przez buuu, w dniu - 02-11-2015 10:08 0 0
czytam te komentarze i jak zwykle wszyscy na siebie najezdzaja, jeden drugiego miesza z blotem, agresja, agresja i jeszcze raz agresja, leszczyniacy maja chyba jakies kompleksy... A moze by tak zaczac zmieniac swiat zaczynajac od siebie a siac nienawisc...przestane czytac komentarze..
75. Dodane przez do kom 73, w dniu - 02-11-2015 12:51 0 0
Naprawdę bardzo mi przykro że np w Boże Narodzenie nie idziesz do pracy a jesteś zmuszony do dnia wolnego. Doprawdy nie wiem jak Ci pomóc. Straszny kościół i te ich obrzędy. Ale pewnie nie przeszkadza Ci to by ubrać choinkę i postawić pod nią prezent dla swojego dziecka. Wolny 11 listopad też Ci pewnie przeszkadza jak i 1-3 maja, Ale jak obstawiam to jako pierwszy planujesz i wybierasz się na tzw. majówkę. No i o oczywiście aluzja do księży też musiała być, ale bardzo nietrafna, bo jeśli odmowie księdzu to ten nie zdewastuje mi drzwi.
76. Dodane przez Psikus, w dniu - 02-11-2015 13:19 0 0
Dzieciom zabraniacie zabawy wstyd ja znam jedna parafie co ksiądz dzieci wysyła na odpust żeby po domach dary ( jedzenie) zbierały poto by miał czym innych księży napaś to jest Pogaństwo i żebractwo na dodatek wykorzystywanie do tego nieletnich.
77. Dodane przez zzz, w dniu - 02-11-2015 14:41 0 0
DO KOMENTARZA 76: kto zabrania się dzieciom bawić? Dzieci niech się bawią!!! Ale niech nie wciągają w to innych którzy nie chcą i nie mają ochoty na takie zabawy!!!
78. Dodane przez do 75., w dniu - 02-11-2015 14:44 0 0
Tak, straszny ten kościół. Masz całkowitą rację, poza tym o ile mi wiadomo, to nie wszyscy mają wolne. Np. moja żona nie ma. Więc nie za bardzo trafiłeś.  
Prezenty i choinka dla twojej wiedzy ignorancie, to tradycja jak najbardziej pogańska. Sam termin tzw. bożego narodzenia również jest ustawiony w dzień pogańskiego świeta. Jak widzisz więc, mała ta twoja wiedza o świętach i ich pochodzeniu. Tak, aluzja do księży - jak najbardziej trafna. Bardzo, bardzo, bardzo. A te dzieci, takiemu głąbowi to powinny nie mąką i jajkami, ale fekaliami wsmarować.  
do 76. Żebranie kleru katolickiego ma dłuuuugą tradycję. Praktycznie wszystko co posiada, jest wyżebrane.
79. Dodane przez rodzic, w dniu - 02-11-2015 14:47 0 0
Ja tam uważam że my mamy wiele innych okazji do świętowania a nie jakieś tam Halloween i moim dzieciom też to wytumaczyłam i rozumieją to. Nie biegają poprzebierani za cukierkami. Uważam że rozmawianie o tym z dsizećmi jest bardzo przydatne i przynosi efekty a dzieciom, które dzwonią do moich drzwi daję słodycze.
80. Dodane przez Raffi, w dniu - 02-11-2015 15:22 0 0
Bóg jak chce człowieka pokarać, to rozum mu odbiera! Tobie najwyraźniej zapomniał go wcześniej dać! Twój wpis mnie serdecznie rozbawił - każde w nim zdanie świadczy o twojej marnej, komunistycznej edukacji i kompromituje cię na całej linii. Polemika jest tutaj zbędna - wszak nie kopie się leżącego!
81. Dodane przez biedny Raffi, w dniu - 02-11-2015 16:07 0 0
I ubogi w wiedzę, i ubogi w rozum. Mnie z kolei bawią wpisy takich zawsze na kolanach katolików, którzy goowno wiedzą o swoim wyznaniu a dyskutują jak nie doktorzy teologii. Każde zdanie w moim komentarzu, a jestem autorem JEDNEGO, świadczy o tym, że mój rozum ma szersze spektrum spoglądania na sprawy wiary czy też samego praktykowania owej.  
Ale podziwiam twój brak konsekwencji, bo najpierw stwierdzasz że brak mi rozumu, coś tam o jakimś bogu, by za chwilę stwierdzić że komunistyczna edukacja coś tam mi uczyniła. Otóż, nie mogła mi nic ona uczynić w sprawie wiedzy o wyznaniu a już tym bardziej o owej zabawie w wigilię św. zmarłych, bo ani o jednym, ani o drugim nie uczyła. I jak tutaj dalej rozmawiać z kimś tak pozbawionym logiki i wiedzy? Tak, polemika jest tutaj zbędna, i masz rację, trudno się kobie leżącego, skoro samemu się leży.
82. Dodane przez do 79, w dniu - 02-11-2015 16:09 0 0
Masz absolutną rację. Ja także wytłumaczyłem swoim dzieciom że nie potrzebne im są żadne śmieszne święta, czy też jeszcze bardziej śmieszne sakramenty typu komunie czy inne powymyślane. Zakomunikowałem im że jak będę chciał, to im kupię rower, komputer, aparat foto, bez potrzeby świrowania w jakimś kościele kogokolwiek. Też uważam że rozmawianie z dziećmi bardzo dużo daje i dzisiaj moja córka lat sześć mówi, że jest wdzięczna za to że nie chodzi na religię.
83. Dodane przez Monika, w dniu - 02-11-2015 18:00 0 0
To, że kogoś oceniasz, wcale nie świadczy o tym, 
jaka jest dana osoba 
Za to całkowicie określa to, jaki jesteś ty.
84. Dodane przez do 87, w dniu - 02-11-2015 19:17 0 0
Do 87: to gratulacje dla małżonki, jest pierwszą osobą o której słyszałem żeby w dniu ustawowo wolnym od pracy do niej chodziła, wszystkie markety, firmy produkcyjne i usługowe są w tym dniu nieczynne. Ciekawe w jakiej branży robi?
85. Dodane przez haha, w dniu - 02-11-2015 19:28 0 0
Hahah beka z kom 73. Krótkie pytanie: co Ci do tego??? Ktoś zarabia uczciwą kasę to może robić z nią co chce. Ja np. mogę oddać całą wypłatę księdzu i co Ci do tego? Moja kasa mogę z nią robić co chce. Martw się lepiej o swój portfel.
86. Dodane przez tfnk, w dniu - 02-11-2015 19:34 0 0
... żeście lewackie mioty głupsi niż ustawa przewiduje !!!  
 
Prędzej czy później będziecie zdychać to sobie przypomnicie o kościele jak wasz guru jaruzel !!!  
 
CIEMNOGRODY wszystkich krajów łączcie się - i na halloween !!!!!  
Zdaje się, że mamy XXI wiek ?????
87. Dodane przez do kom. 81, w dniu - 02-11-2015 19:35 0 0
w całej rozciągłości popieram kom. 70, 71 no i oczywiście 80. Wypowiadający się w kom 81 to naprawdę p...., człowieku czym prędzej lecz się na nogi bo na głowę to już dawno z późno.Jeśli uważasz, że to jest świetna zabawa dla dzieci to nie ma o czym z tobą dyskutować. Już się ne dziwię dlaczego dzisiejszym dzieciom brak kultury i dobrego wychowania, po prostu biorą wzór ze swoich rodziców. A ta niby zabawa to zwyczajne żebractwo i zakłócanie spokoju normalnym ludziom. Powodzenia w przyszłości!
reklama
88. Dodane przez Beka z kom.84, w dniu - 02-11-2015 21:33 0 0
Może pracować w szpitalu, w hospocjum, na stacji paliw, w policji oraz całej masie zawodów które pracują w dzień ustawowo wolny. Zatkało kakao? Żenada to zapomnieć o tysiącach, jak się samemu siedzi z doopą w domu. Ale nieroby tak mają. Jak widzisz więc, znowu się ośmieszyłeś buraku.
89. Dodane przez do 87, w dniu - 02-11-2015 21:40 0 0
do 87: popieram w 100%. Jacy rodzice takie dzieci, bo to właśnie od nich biorą wzorce pewnych zachowań.
90. Dodane przez Dziadku z 87., w dniu - 02-11-2015 21:41 0 0
O kulturę dzieci się nie musisz obawiać. Na kulturę trzeba sobie zapracować. Wspomniany przez ciebie komentarz jest bardzo trafny. Ja także uważam ten dzień za fajną zabawę i moje dzieciaki równiez bawiły się w ten sposób. W moim domu również nie brakuje słodyczy dla innych dzieci. Ja wiem że moher uciska, ale warto to leczyć. Ja się dziwię że ludzie starsi roszczeniowo oczekują kultury. Na taką trzeba sobie zasłużyć. Zapewniam ciebie że w przyszłości te dzieciaki spokojnie będą jak najbardziej normalme. Bo w przeciwieństwie do ciemnoty, rozróżniają pewne rzeczy. Żenujacy normalni ciemnogrodzianie. I powiem tobie, dla naszych dzieci jesteśmy super rodzicami, bo pokazujemy im wolność.a teraz na kolana i do Częstochowy, nie pisz więcej, zostaw internet mądrzejszym.
91. Dodane przez xxx, w dniu - 03-11-2015 00:25 0 0
dziwi mnie zbieranie słodycz przez dzieci czy rodziców nie stać aby im kupić bo z komentarzy sadzę że cukierki zbierają dzieci ludzi bogatych którzy mają wiarę i tradycje prawdziwie polskie za nic
92. Dodane przez xxx, w dniu - 03-11-2015 00:51 0 0
księży zostaw w spokoju bo oni dzieciom nie każą chodzić po cukierki ale czy ty rodzicu miałeś sumienie po swietnej zabawie twojego dziecka stanąć nad grobem swoich rodziców i z zadumą pochylic nad nimi głowę
93. Dodane przez do 90, w dniu - 03-11-2015 00:58 0 0
no to widac ta kulture u ciebie i twoich dzieci,super zabawa zniszczyc cos komus,dla glupiej zabawy no ubaw po pachy tylko nie dla poszkodowanych.Jak ty ich nauczysz kultury to beda normalme, bo normalne na pewno nie.A CO DO WOLNOSCI TO JA TEZ MAM DO NIEJ PRAWO i nie zycze sobie zeby ktos na mnie wymuszal kupowanie slodyczy za moje ciezko zarobione pieniadze i grozil zniszczeniem mienia.Zapamietaj sobie ze kultura to liczenie sie ze zdaniem innych i naucz te swoje dzieci ze jak nie dostana cukierkow niech uszanuja to ,a nie groza psikusami
94. Dodane przez do kom 88, w dniu - 03-11-2015 02:19 0 0
Kakao nie zatyka, bo nie ma patyka. Powodzenia w przyszłorocznym wysyłaniu dziecka na całonocne żebranie.
95. Dodane przez do 78, w dniu - 03-11-2015 03:19 0 0
Czy Ty tak na serio? Jak można takie głupoty pisać? Toć przecież to całe Halloween to zwykłe ŻEBRANIE. To jest celtyckie święto, a to hasło "cukierek albo psikus" jest stąd że poprzebierani żebracy chodzili po domach i jeśli nic nie otrzymali to grozili nieszczęściem. W Anglii natomiast tak chodzili Ci najbiedniejsi, którzy nazywali to wędrówką dusz, obiecując modlitwę za podarunek. Aluzja o długim żebraniu księży jest conajmniej nie na miejscu lub kompletnie nie przemyślana, bo przecież pierwsi Celtowie obchodzący Halloween chodzili po domach i żebrali jeszcze przed Chrystusem. Pierwsze odwiedziny kolędowe to był XIII wiek, w XVIII i XIX w jednych miejscach piętnowano nawet przyjmowanie danin od wiernych, ale w innych daniny były obowiązkowe (np. w Prusach). Teraz też nie ma obowiązku dawania czegokolwiek księdzu a prawo kanoniczne mówi wprost że ofiara pieniężna jest DOBROWOLNA. Poniąkąd można to nazwać żebraniem, bo jak ktoś otworzy księdzu to przeważnie zwyczajnie głupio mu nic nie dać. Nie mniej fakty i historia mówi jasno że Halloween ma zdecydowanie dłuuuuuuuższą tradycję żebrania niż Kościół. Naprawdę poczytaj trochę o tym całym święcie Halloween bo trochę mało wiesz, a zgrywasz nie wiadomo jakiego eksperta. Pozdrawiam.
96. Dodane przez Żenada, w dniu - 03-11-2015 08:44 0 0
Piszecie że dzieci chodząc po domach żebrzą o cukierka a ksiądz w kościele czy kolędnicy chodzący po domach nie żebrzą. 
Ksiądz z ambony ogłasza że zbiera na remont kościoła to nie żebrze, przecież dostają pieniądze na remonty świątyń. 
Dzieci tyle się natrudziły żeby się pomalować a wy żałujecie kilku cukierków. Wystarczy tej obłudy kościelnej. 
Gdzie wasz miłość do bliźniego.Wielcy katolicy.
97. Dodane przez dokładnie jak w kom. 96, w dniu - 03-11-2015 14:14 0 0
ale co tam. :D Zwolennicy największych żebraków na świecie piszą coś o dzieciach, bawiących się w przebieranki. Katolicyzm to jednak jest szczyt zgnilizny i obłudy. cokolwiek, ktokolwiek inny nie uczyni, Katolicyzm przebije wszystko. A wiecie KATOLE że możecie sobie wykupić zbawienie za dutki? News z Frondy :D Ale wiem, to jest "ofiara" a nie żebranie :d Popieram pomysł jednego z komentujących. Za rok podpowiem dzieciakom aby smarowały fekaliami drzwi katoli. To co te durnoty tutaj nie nawypisywały to się nie jeden rzekomy święty w grobie przewraca.  
A do kom. 95, proponuję dokładnie zapoznać się z historią swojego kościółka, bo bredzisz.
98. Dodane przez do 97, w dniu - 03-11-2015 21:24 0 0
a wiesz co powkładali w USA do cukierków co dawali dzieciarom,więc uważaj co w przyszłym roku dostaną twoje
99. Dodane przez xxx, w dniu - 03-11-2015 22:48 0 0
halloween to nie święto nie ma go w kalendarzu jak szybko zabłysło tak szybko zgaśnie
100. Dodane przez nieodpowiedzialni rodzice, w dniu - 03-11-2015 22:50 0 0
A moim zdaniem rodzice którzy wysyłają dzieci nocą, w Halloween po domach są zwyczjanie nieodpowiedzialni i brak im wyobraźni. Zabawa? Ok. Ale jak skończy się tragedią to będzie płacz. Przecież nikt nie wie kto otworzy dzwi i kto będzie po drugiej stronie, czyż nie? Jak trafią na jakiegoś psychola lub zboczeńca który zaprosi je do środka po "cukierki" mając rzeczywiście inne zamiary to tragedia gotowa. Drodzy rodzice, sięgnijcie po rozum do głowy póki nie jest jeszcze za późno!!! Bo jak się czyta wiadomości z kraju, czy nawet z Leszna i okolic to psycholi i zboków jest pełno.
101. Dodane przez do 97, w dniu - 03-11-2015 23:02 0 0
Oczywiście że znam historie kościoła, co nie zmienia faktu że podczas Halloween po domach chodzili ŻEBRACY chcąc datków i jeśli ich nie otrzymali to to grozili nieszczęściem. A działo się to w czasach przed Chrystusem!!! Możesz krzyczeć, wyzywać innych od katoli itd. i obrażasz ale historii i pewnych faktów nie zakrzyczysz. Dzieci naśladują tamtych żebraków a więc są żebrakami (świadomie lub nieświadomie). Teraz możesz dalej najeżdżać kościół, bo innych argumentów nie masz. Pamiętaj w Halloween żebrano już ponad 2 tys. lat temu. Bez odbioru, bo z kimś tak opornym na wiedzę dot. tego święta nie ma sensu dyskutować.
102. Dodane przez omg, w dniu - 03-11-2015 23:07 0 0
Rozumiem ten cały psikus gdy ktoś otworzy drzwi i odmówi itd. zabawa to zabawa. Ale gdy kogoś nie ma w domu, wraca zmęczony po pracy i widzi (za przeproszeniem) gówno na drzwiach to normalnie ręce opadają. Co to za zabawa?? Dodatkowa robota i tyle. W przyszłym roku 31 października spuszczam psa ze smyczy.
103. Dodane przez 31.10, w dniu - 03-11-2015 23:22 0 0
31 października to także święto w Kościele Szatana, ciekawe ilu z was to wie? A ta cała dynia wydrążona i podświetlona umieszczona przed domem oznaczała, że jego mieszkańcy czczą szatana i przez to należą im się względy i opieka demonów. Dzień też nie jest przypadkowy bo wierzyli oni w to że w nocy z 31.10 na 1.11 bóg śmierci przytłacza boga słońca. Temu bogowi śmierci składano ofiary. Aby te ofiary uzyskać to druidzcy kapłani chodzili od domu do domu prosząc o tłuste cielęta, czarne owce i ludzi. Tym, którzy dawali obiecywano dobrobyt, a tym, którzy się nie poddali, grożono i przeklinano. Od tego pochodzi wyrażenie poczęstunek albo psikus. Dziwi mnie to że w XXI wieku, w cywilizowanym (wydawało by się) świecie ktoś celebruje takie szatańskie święto. A kto to robi nieświadomie to jeszcze gorzej, bo świętuje coś o czym nie ma pojęcia. Szczyt idiotyzmu.
104. Dodane przez frustracie i hipokryto z 90, w dniu - 04-11-2015 02:16 0 0
Pokazujesz im wolność? Czyli rozumiem że za rok w ramach tej wolności i pokazywaniu dziecku wszystkiego wyślesz je na Marsz Świętych. Dobrze rozumiem? Czyż w ramach wolności dziecko nie powinno spróbować wszystkiego i same zadecydować?
reklama
105. Dodane przez do kom. 101 nawiązując do kom. 97, w dniu - 05-11-2015 10:24 0 0
Bardzo mądry Twój komentarz, właśnie w podobny sposób chciałam odpowiedzieć komentującemu nr 97, ale byłam zła na siebie, że dyskutując z kimś takim pozwoliłam sobie na zniżenie się do jego poziomu, a nie powinnam do tego dopuścić. Pozdrawiam i cieszę się, że są jeszcze też ludzie na odpowiednim poziomie.
106. Dodane przez Historia, w dniu - 05-11-2015 12:15 0 0
Halloween wywodzi się z celtyckiego obrządku Samhain. Ponad 2 tys. lat temu w ten dzień żegnano lato, witano zimę oraz obchodzono święto zmarłych. Celtowie wierzyli, iż w dzień Samhain zacierała się granica między zaświatami a światem ludzi żyjących, zaś duchom, zarówno złym jak i dobrym, łatwiej było się przedostać do świata żywych. Duchy przodków czczono i zapraszano do domów, złe duchy zaś odstraszano. Sądzi się, iż właśnie z potrzeby odstraszania złych duchów wywodzi się zwyczaj przebierania się w ów dzień w dziwaczne stroje i zakładania masek. Ważnym elementem obchodów Samhain było również palenie ognisk. 
 
Irlandzcy imigranci sprowadzili tradycję do Ameryki Północnej w XIX wieku. W drugiej połowie XX wieku święto trafiło do zachodniej Europy. Halloween w Polsce pojawiło się pod koniec lat 90.  
Forma świętowania wigilii Wszystkich Świętych. 
W centrum świętowania chrześcijańskiego jest Jezus Chrystus. W halloween można stwierdzić nieobecność: Jezusa Chrystusa, Najświętszej Maryi Panny, krzyża, zmartwychwstania, odkupienia, kapłana, Eucharystii, modlitwy. Można z czystym sumieniem stwierdzić,że halloween z duchem chrześcijaństwa nie ma nic wspólnego. 
Żeby dziecko zrozumiało czym jest dzień wszystkich świętych trzeba wytłumaczyć dla czego nie powinniśmy obchodzić halloween
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie 47 m? | o... Leszno 389000
Leszno najtaniej 95 ... Leszno 554000
Mieszkanie 43,46 m? ... święciech... 395000
Działka budowlana 10... Jezierzyc... 112000
Gronowo ul. myśliwsk... Leszno 539000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj