Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Lipca 2025
Sobota
Imieniny obchodzą:
Anna, Hanna,
Grażyna, Mirosława
Do końca roku 158 dni.
Start arrow Leszno arrow Dziedziczak: nauczyciele nie zostaną na lodzie

PiS chce likwidować gimnazja

Dziedziczak: nauczyciele nie zostaną na lodzie

04.11.2015. Radio Elka, Jarek Adamek

Szliśmy do wyborów z postulatem likwidacji gimnazjów, więc to przeprowadzimy – zapewnia poseł PiS Jan Dziedziczak. Zapewnia on jednak, że zmiana systemu edukacyjnego nie pociągnie za sobą zwolnień nauczycieli – znajdą oni pracę w ośmioklasowych podstawówkach i szkołach średnich.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Likwidacja gimnazjów i powrót do struktury oświatowej sprzed 1999 roku ma być jedną z pierwszych zmian wprowadzanych przez Prawo i Sprawiedliwość. Poseł Jan Dziedziczak zapewnia, że tak się stanie. -Szliśmy do wyborów z tym postulatem, skoro Polacy nam zaufali,
musimy go zrealizować
- mówi. Zdaniem posła argumentów za rezygnacją z gimnazjów jest bardzo wiele: począwszy od przemocy między rówieśnikami po niski poziom nauczania. -Eksperyment się nie sprawdził, co przyznaje większość społeczeństwa, trzeba więc od niego odejść i stworzyć nową strukturę na miarę XXI wieku - dodaje lider leszczyńskich struktur partii Sławomir Szczot.

Przeciwko likwidacji szkół protestują przede wszystkim związkowcy z ZNP, wyrażając obawę o zwalnianie nauczycieli. Dziedziczak zapewnia, że pracujący w gimnazjach pracy nie stracą. -Nauczyciele będą przechodzić do szkół podstawowych, które będą miały osiem klas oraz szkół średnich, zwłaszcza czteroletnich liceów - mówi. Wprawdzie obecnie kwestia zatrudniania zależy od dyrektorów szkół, jednak parlamentarzysta PiS zapewnia, że uchwalone zostaną też przepisy obligujące do przyjmowania do pracy nauczycieli gimnazjalnych. -Nauczyciele i pracownicy nie zostaną na lodzie - podkreśla - zostaną oni uwzględnieni w reformie, która przede wszystkim ma pomóc w edukacji i wychowaniu dzieci.
 
Komentarze (62)
1. Dodane przez anty-pis, w dniu - 04-11-2015 10:13 0 0
Ponowna (pozorna) reforma szkolnictwa, to wyłącznie NIEPOTRZEBNE KOSZTY. PiS potrafi tylko mieszać, psuć, skłócać, obrażać, niszczyć itd itp. Dramatyczny brak pieniędzy na leczenie, ale na tworzenie nowych województw (to dopiero priorytetowy wydatek!), stawianie pomników, likwidacja szkół, rozdawnictwo pieniędzy - fundusze się znajdą... Podobno "państwo jest w ruinie", a budżet najbardziej nadwyrężony od lat?! Gratuluję priorytetów. No i gratuluję dobrego samopoczucia i wiary w to, że nie będzie zwolnień.
2. Dodane przez Solidarność Niezłomna od 1980r Matura1965r., w dniu - 04-11-2015 10:17 0 0
Gimnazja wprowadził kol.prof minister.Waldek Handke matura 1964r I LO,a z tej samej matury kol.dr płk Edek Klich jest wspólautorem kłamstwa smoleńskiego...!!!
3. Dodane przez boobek, w dniu - 04-11-2015 10:23 0 0
Prosze posprzatac ten smietnik w postaci pana plakatów , juz mamy dosyc ogladania pana facjady w tym lesznie - gdzie sei nie jedzie wisisz czlowieku , wez to posprzataj !
4. Dodane przez PiX, w dniu - 04-11-2015 10:31 0 0
Od 18 lat jestem nauczycielem. Uczyłem w różnych szkołach, od podstawowej do liceum (obecnie w podstawówce). Najgorsze wrażenie - gimnazjum. Sam rząd chyba nie wie czy to jest kontynuacja podstawówki czy wstęp do szkoły średniej (teraz ponadgimnazjalnej)/zawodowej. Chodzi mi o program nauczania. "Młodzieży" się wydaje, że skoro skończyli podstawówkę, to są dorośli. A to są 13-letnie DZIECI. No a za kilka lat, wskutek kolejnej superreformy, to będą 12-latki....
5. Dodane przez lo, w dniu - 04-11-2015 10:40 0 0
Czyli licea pękną w szwach. Już teraz w liceum leszczyńskim młodzież uczy sie w piwnicy i zastanawiam sie czy te sale lekcyjne przeszły weryfikację skoro kraty na oknach i z rur cieknie woda. Czyli idziemy na ilość, typowy brak wyobraźni, kto na to się zgadza?
6. Dodane przez Pisowiec, w dniu - 04-11-2015 11:01 0 0
Do anty pis; Tym wpisem chciałeś zaistnieć a wyszedłeś na barana. 23 lata rządów czerwonych doprowadziła do wielu reform, które dzisiaj żal d...ściska: reforma oświaty - wprowadzenie gimnazjów i sześciolatki w szkole, dalej reforma administracyjna - po co powiaty, OFE, Kasy Chorych, awans zawodowy nauczycieli i tak można bez końca. W końcu wróćmy do normalności. Wzrost liczby urzędników - to nie było rozdawnictwo pieniędzy. Pomyśl zanim chwycisz za klawiaturę.
7. Dodane przez ech, w dniu - 04-11-2015 11:02 0 0
Do dzisiaj, choć od wyborów minęło trochę czasu, nie mogę uwierzyć w to, że ludzie mają tak krótką pamięć. Rozumiem nawet, że wszyscy mieliśmy już dość PO (taka kolej rzeczy, że partia rządząca budzi niezadowolenie prędzej czy później), ale żeby sprzedać się pis-owi za 500 zł???!!! Naprawdę chcieliście zamordyzmu wyznaniowego? Chcieliście ciągłego obwiniania wszystkich o wszystko? Potrzebne wam pozorowane zmiany, stawianie pomników, inwigilacje, niekończące się śledztwo smoleńskie, szukanie afer tam, gdzie ich nie ma, teorie spiskowe graniczące z obłędem?... Bardzo przeszkadzało wam in vitro i prawo zgwałconych kobiet do aborcji? Każda ustawa musi koniecznie być konsultowana z episkopatem, choć konstytucja gwarantuje rozdział państwa od kościoła? No tak, ale to się da załatwić! Zmienią konstytucję i po sprawie... Tragedia
8. Dodane przez xx, w dniu - 04-11-2015 11:07 0 0
Żal kasy na reorganizacje. Jedynie nalezy zwolnić stare narzekajace bez przerwy i chorujace nauczycielki nie radzace sobie z dziciakami w gimnazjum rowniez tym na fotce
9. Dodane przez janek, w dniu - 04-11-2015 11:42 0 0
Szkoła kształci wyborców Kukiza i Korwina. Mają nauczyciele to co wyedukowali! Szkoła jest dla uczniów a nie dla nauczycieli. Powinny być zwolnienia słabych nauczycieli!
10. Dodane przez michu, w dniu - 04-11-2015 11:45 0 0
Do PO hejterów. Trzeba było wylewać żale na forach jak wam za to płacili. Teraz już za późno. A co do sprawy. Jak wyleją z 30 % nauczycieli to będzie akurat. Karta nauczyciela, ZNP i system oświaty to ostatni bastion komunizmu w Polsce i w końcu się skończy.
11. Dodane przez anty-pis do 6, w dniu - 04-11-2015 12:08 0 0
Nie mam potrzeby "zaistnieć". Nie chwalę też niby-reform poprzedników. Nie nazwę cię także "baranem", choć jeśli masz nadzieję na "normalność" w wykonaniu pis-u, to pusty śmiech mnie ogarnia. Również pomyślunku życzę
12. Dodane przez do 8, w dniu - 04-11-2015 12:42 0 0
Nauczyciele nie są od tego żeby sobie radzić z uczniami. Tylko od nauki od radzenia są rodzice
13. Dodane przez karma wraca, w dniu - 04-11-2015 12:52 0 0
Do frustratów, którzy tak chętnie "wylewaliby" z pracy: pamiętajcie, że to, czego życzycie innym, wraca ze zdwojoną mocą. Nie ma ludzi niezastąpionych, was też można na bruk wyrzucić. Ale to będzie już zupełnie inna bajka, prawda?
14. Dodane przez gość, w dniu - 04-11-2015 13:01 0 0
Wojna polsko-polska trwa widzę w najlepsze, panowie anty-pis i anty-po. Jurij Bezmienow miał rację już 30 lat temu.
reklama
15. Dodane przez xxx, w dniu - 04-11-2015 13:02 0 0
nauczyciele nauczycielami, a nikt się nie interesuje tymi pracownikami, którzy szkołę obsługują czyli sprzataczki, woźni, sekretarki i księgowe oni sie juz wogole nie licza bo po co
16. Dodane przez hmm, w dniu - 04-11-2015 13:07 0 0
Czyli zmiana nazwy szkoły spowoduje, że znikną problemy? Te się biorą z samego istnienia gimnazjum? Albo winny jest program, to ten wymaga zmiany, albo nauczyciele, wtedy coś trzeba zrobić aby podnieść ich poziom (temat na długą dyskusję). Jak sama likwidacja szkoły ma podnieść poziom czy zlikwidować problemy przemocy itp?  
Panie Pośle, jeżeli szczerze wierzy Pan, że nikt nie zostanie zwolniony, to zazdroszczę Panu bajki w jakiej Pan żyje. Prace znajdzie cześć i to nie tych naj, tylko tych ze znajomościami. Chyba, że będzie jakiś odgórny przydział.
17. Dodane przez Jan, w dniu - 04-11-2015 13:11 0 0
A ile afer miała po panie nr.7... Śledzctwa nalezy dokonczyc, nie umorzyc.
18. Dodane przez światły rodzic, w dniu - 04-11-2015 13:32 0 0
W tym kraju politycy potrafią spierniczyć to co zaczyna funkcjonować poprawnie. Gadanina o gimbazie to wyssane z palca opowieści. Wiadomo, że młodzież w wieku 14-16 lat przechodzi okres dojrzewania. Jest po prostu nieznośna. na początku XXI wieku chciano ten stan rzeczy trochę zmienić. Dlatego odizolowano tę młodzież od młodszych kolegów i koleżanek. Dzisiaj okazuje się, że to podobno było złe. Zło do będzie dopiero coś innego. Gdy taki 16-latek spotka się na przerwie z 6 latkiem i zacznie mu udowadniać jaki to jest mądry, silny i wszechwiedzący. A nauczyciel nawet nie będzie mógł ich rozdzielić - bo takie mamy prawo (chodzi o nietykalność). Wtedy rodzice będą oburzeni dopiero na system kształcenia i oświatę.  
A jeśli chodzi o komentarze mówiące o pozytywach to pewnie głównie piszą je nauczycie szkół ponadgimnazjalnych. Im na tym najbardziej będzie zależało. W końcu każdy uczeń to dodatkowe godziny do etatu. ŻYCIE.  
Poże ktoś się ze mną wda w polemikę? Wątpię.
19. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 04-11-2015 13:46 0 0
Moim zdaniem trzeba zrewidować kompetencje wszystkich nauczycieli i zostawić jedynie tych , którzy mają powołanie do tej pracy. 
Należy zlikwidować długie wakacje i wszelkie przywileje. 
To nie są święte krowy, koniec z przywilejami i miernością.
20. Dodane przez xxx, w dniu - 04-11-2015 13:53 0 0
czytając Wasze komentarze nasuwa się myśl że nie rozumiecie co piszecie lub nie chcecie zrozumieć. Likwidacja gimnazjum - to nie likwidacja uczniów i nauczycieli - bo uczniów nie ubędzie i nie ubędzie nauczycieli bo ktoś musi ich uczyć.Za to zmniejszy się biurokracja będzie mniej dyrektorów , ich zastępców , sekretarek, księgowych itp.
21. Dodane przez ego, w dniu - 04-11-2015 14:03 0 0
panie Dziedziczak mają właśnie zostać na lodzie czy pan wie ile sztucznych godz niepotrzebnych jest w szkołach? a pan wie dlaczego? walić śmieszne godz i dostawać kase bardzo dużo jest takich właśnie godz w gimnazjum nr 4 sprawdzać te śmieszne warsztaty to co się dzieje w szkołach takie przekrety że tam uciekają podatnikow pieniadze
22. Dodane przez Do kom. 2, w dniu - 04-11-2015 14:04 0 0
Chyba kolega prof. Mirek Handke z AGH w Krakowie, a nie prof Waldek Handke. Nie to pokolenie i nie ten rocznik matury, chociaż to samo liceum
23. Dodane przez do 20, w dniu - 04-11-2015 14:48 0 0
Taki żarcik, jak rozumiem? Jak można sądzić, że nikt nie zostanie bez pracy??? I to nie tylko nauczyciele. Szkoła, to również pracownicy "techniczni". Wiem, że prostej gawiedzi sprawia radość, jak ktoś traci pracę (patrz komentarze powyżej), ale to przecież dramat ludzi i ich rodzin. Jakikolwiek by zawód wykonywali.
24. Dodane przez do 21, w dniu - 04-11-2015 15:19 0 0
Taaak... klasy przepełnione, ale w swoim szaleństwie zawiści piszesz o "sztucznych" godzinach. Chcesz, to sam zostań "na lodzie" - wedle życzenia. Klasy powinny być kilkunastoosobowe (a nie 30-osobowe), wówczas jest możliwość indywidualnego podejścia do dziecka, większy spokój, bardziej zgrana grupa dzieci i - co najważniejsze - można lepiej realizować program nauczania. W cywilizowanych krajach tak jest. A u nas? Najlepiej spędzić po 50 dzieci, pozwalniać połowę nauczycieli, a co! Ciemnym narodem lepiej się rządzi. Co widać po elektoracie pis-u.
25. Dodane przez do 22 Cito!, w dniu - 04-11-2015 15:38 0 0
Oczywiscie,ze Mirek, w 1963r gralem z nim w szkolnej "Balladynie"
26. Dodane przez gimnazjalistka, w dniu - 04-11-2015 15:43 0 0
Likwidacja gimnazjów to największa głupota jaką sobie wymyśli. Dopiero rząd wydał tyle pieniędzy na podręczniki m.in. dla gimnazjum, a teraz po prostu chcą je zlikwidować? Brak słów...
27. Dodane przez do 22, w dniu - 04-11-2015 15:44 0 0
ale zgadzasz sie,ze E.Klich matura 1964r jest wspolautorem klamstwa smolenskiego ?!,a dr W.Handke jest jedynym czystym dzialaczem pierwszej NSZZ"S" w Lesznie?
28. Dodane przez do 6, w dniu - 04-11-2015 15:44 0 0
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/kaczynski-maci(...)imnazjow/9et69c 
 
Kaczyński, Macierewicz i Kamiński głosowali przed laty ZA powstaniem gimnazjów. Pewnie po prostu o tym zapomnieli...
29. Dodane przez Pomysły na miarę pisowskiej "inteligencji", w dniu - 04-11-2015 17:09 0 0
Puknij się chłopie w ten swój łysy łeb. Mało to żeście syfu zostawili po swoich ostatnich rządach.
30. Dodane przez do 2, w dniu - 04-11-2015 17:13 0 0
Stanisław, przestań wreszcie pindolić.Bo jak się czyta te twoje wypociny, to wydaje się, że masz w mózgu tylko jeden temat, ta twoja niezłomna solidarność to dzisiaj zdychająca chabeta.
31. Dodane przez do 6, w dniu - 04-11-2015 17:20 0 0
Czytając twój komentarz odnoszę wrażenie, że to jednak ty jesteś tyn przysłowiowym baranem. Ci, jak ich pogardliwie nazywasz komuniści oddali władzę 26 lat temu. To tobie podobni zaczęli te wszystkie "reformy" o których z taką pogardą się wyrażasz. Nie wiem jakie reprezentujesz pokolenie, ale chyba jakieś szkoły pokończyłeś. A może się mylę?
32. Dodane przez anty pisior, w dniu - 04-11-2015 17:35 0 0
Po pierwsze niech ktoś już sprzątnie Pana wyborcze plakaty. Niedługo zaczną wpadać pod pędzące auta i dojdzie do kraksy. Po drugie dziwie się, ludziom, którzy na Pana głosują nie pochodzi Pan z Wielkopolski tylko z Warszawy! Po trzecie wielu ludziom Sejm i Senat też się nie podoba więc zacznijmy od jego likwidacji ile kasy zostanie w budżecie Państwa. Nauczyciele z gimnazjum nie bójcie się PiS da :p Ja już myślę o emigracji.
33. Dodane przez Anna, w dniu - 04-11-2015 18:16 0 0
Sami eksperci od oświaty w tym pisie... To, że chodziliście do szkoły, nie znaczy, że macie pojęcie o edukacji i oświacie. Polska młodzież ma z roku na rok coraz lepsze wyniki w testach PISA. Za nimi są rówieśnicy z Niemiec czy też Włoch. Gimnazja nie potrzebują likwidacji tylko wsparcia! Ostatnie badania agresji pokazują, że jej największy poziom panuje w szkole podstawowej! Zlikwidowanie gimnazjów nie spowoduje cudownej przemiany młodzieży, problemy wychowawcze pozostaną bo to nie kwestia szkoły tylko teraźniejszych pokoleń.  
Poza tym, skąd nagle pieniądze na kolejną rewolucję w oświacie? Nowe podręczniki, programy, dostosowanie oprogramowania, egzaminy. Wszystkie te zmiany wiążą się z niezliczoną ilością szkoleń - to wszystko przecież kosztuje. Jesteśmy aż takim bogatym państwem? Skoro są takie pieniądze do wydania na oświatę, to dlaczego nie trafiają one na co dzień do szkół?
34. Dodane przez Ikar, w dniu - 04-11-2015 18:31 0 0
Szkolnictwo to najczęściej reformowana dziedzina życia w naszym kraju. I chyba żadna reforma skutku nie przyniosła za to była kosztogenna. A pan Dziedziczak i jego kolesie może niech ustalą priorytety. Ba społeczeństwo nie głosowało za nimi z powodu gimnazjów a obietnic finansowych. Jakich - wiemy
35. Dodane przez do 14, w dniu - 04-11-2015 18:54 0 0
A ty, oczywiście, ten jedyny sprawiedliwy. Panu Bogu świeczkę i diabłu ogarek?... Tak to w życiu bywa, że czasami trzeba się za kimś / za czymś opowiedzieć. Stanie z boku może i jest wygodne, ale się nie sprawdza, jeśli na czymś ci zależy i chcesz o coś zawalczyć.
36. Dodane przez aleksy mazurek, w dniu - 04-11-2015 19:12 0 0
Obecny system całkowicie się nie sprawdził. Gimnazja to niewypał i każdy o tym wie! Siedlisko nieuctwa, rozwydrzenia, patologii i tyle, nie ma państwa w UE, które wykształciło by tak dziwaczny system edukacji jak w Polsce. Gimnazja zabiły też szkolnictwo techniczne i zawodowe. Pamiętajmy, że wraz z ich wprowadzeniem tworzono tzw. Licea Profilowane, z których i po cichu się wycofano. Niestety, technika i normalne zawodówki przez to ucierpiały. Takie są fakty, zmiana jest więc potrzebna! Dzieci i młodzież powinny w jednej placówce przebywać jak najdłużej (odpowiednio 8 i 4 lata, ew. 5 lata w technikum i 3 w zawodówce), wtedy są zupełnie inne możliwości kształcenia a przede wszystkim wychowania, wytwarza się zupełnie inna więź pomiędzy nauczycielami i uczniami i samymi uczniami. A tak co trzy lata zmiany szkoły otoczenia, dodatkowy stres związany z egzaminami etc. Czas więc na zmiany, bo przyszłe pokolenia odpowiednio wykształcone i wychowane będą naszym kapitałem.
37. Dodane przez Lucy 43, w dniu - 04-11-2015 19:19 0 0
Szkoda,że o takim ważnym resorcie jak oświata decydują ludzie, którzy nie mają o tym nawet zielonego pojęcia.Tak jest od wielu lat. Reforma za reformą: były mundurki- po roku zniknęły, pozostał tylko niesmak i niepotrzebnie wydane pieniądze. Zmiana listy lektur też nie przetrwała - młodzież chce czytać ciekawe książki, a nie te pamiętające czasów "przed dinozaurami". Teraz darmowe elementarze dla klasy I, które w ocenie nauczycieli są do niczego. Ponad 90 % nauczycieli klas I oceniło je bardzo nisko. A gdzie w tym wszystkim są te biedne dzieci i ich skołowani rodzice, którzy z roku na rok mają zafundowane jakieś niespodzianki. Niech się to wreszcie skończy. Obecny system już wypracowany od 14 lat jest OK. Nie można wracać do tego co było, bo teraz mamy inną młodzież. Nie wyobrażam sobie w szkole podstawowej 14, 15 latków obok dzieci 5, 6 letnich, które uczęszczają do oddziału przedszkolnego w szkołach. Niech się PIS opamięta i zacznie myśleć logicznie, bo na razie to plany co do przyszłości oświaty ma co najmniej niedorzeczne.Boję się,że ten kaganek oświaty niedługo zgaśnie, bo w referendum wezmą udział ludzie, którzy o swojej edukacji już dawno zapomnieli. To straszne, że o losach polskiej oświaty decyduje elektorat w wieku 70+.
38. Dodane przez do 21, w dniu - 04-11-2015 19:27 0 0
Ja chętnie się dowiem, do jakiej szkoły ty chodziłeś, bo pisać to cię tam nie nauczyli!
39. Dodane przez do Aleksego Mazurka, w dniu - 04-11-2015 20:29 0 0
człowieku - powtarzasz pisowskie regułki. 
Albo jesteś nauczycielem w szkole ponadgimnazjalnej i jest ci to na rękę, że przybędzie ci jedna klasa w niżu demograficznym, lub dziadkiem w wieku pow. 60 lat, który nigdy tak naprawdę nie zetknął się z uczniami gimnazjum lub sfrustrowanym rodzicem ucznia szkoły podstawowej, który boi się kolejnego wyboru szkoły dla swojego dziecka - gimnazjum (albo utracenia "wyrobionych układów" w szkole podstawowej). 
Problemy wychowawcze sprawiają uczniowie SZKÓŁ PODSTAWOWYCH w klasach V i VI i to z winy nadmiernej uległości i strachu nauczycieli tych szkół i dyrektorów przed rodzicami, którzy by osiągnąć swój sukces straszą skargą do kuratorium. Później dzieci czują się bezkarne ale kiedy trafiają do GIMNAZJÓW okazuje się, że wielu nauczycieli i dyrektorów już zastraszać się nie daje. Nagle dzieciaki zaczynają "dorastać" (pozytywnym tego słowa znaczeniu) a rodzic poznaje swoje właściwe obowiązki, przywileje i zadania.  
I TO SIĘ WŁAŚNIE RODZICOM NIE PODOBA!
40. Dodane przez uwaga, w dniu - 04-11-2015 20:32 0 0
Proszę redakcję podanie numeru IP komputera z którego wpisano komentarz nr 36 przez Aleksego Mazurka. 
 
Informuję, że jako dyrektor gimnazjum wystąpię do sądu o zniesławienie.
41. Dodane przez Do 40, w dniu - 04-11-2015 21:05 0 0
Szanowny Panie. Też nie jestem zwolennikiem kolejnej reformy, ale komentator spod 36 w niczym pana nie obraził. Wyraził tylko to co większość społeczeństwa myśli o aktualnej sytuacji w kwestii wychowania szkolnego dzieci i młodzieży.Szkoła twierdzi, ze wychowanie należy do Rodziców, Rodzice,że do szkoły. A prawda jak zwykle leży pośrodku. I Pan jako Dyrektor ośrodka nauczania powinien o tym wiedzieć. Ale wiedzieć to nie wszystko, trzeba też chcieć.
42. Dodane przez bzdury, w dniu - 04-11-2015 21:08 0 0
człowieku z kom 36 
Bzdury piszesz i realiów nie znasz, dziś kiedy dziecko jest zagrożone oceną niedostateczną rodzic szybko ZMIENIA szkołę by spowodować promocję do kolejnej klasy. 
Nie pisz też głupot, że przebywanie tyle czasu w jednej szkole wychodzi dziecku na dobre - bo to jest twierdzenie nietrafne. 
Do brze że dziecko szkołę zmienia, musi wraz z RODZICAMI dokonać wyboru a życie to ciągłe dokonywanie wyboru - zatem uczy się żyć w sposób praktyczny. 
Egzaminy gimnazjalne też wg PISA uczniowie Polskich Gimnazjów zdają lepiej niż np. Niemcy. 
Cały świat oparty jest na testach wiedzy a tobie człowieku ROSJA Putina się marzy na Ziemi Polskiej w roli głównej z Jarosławem K. 
 
Człowieku ogarnij się, bo to wstyd aby były nauczyciel szkoły zawodowej takie bzdury pisał.
43. Dodane przez aleksy mazurek, w dniu - 04-11-2015 21:25 0 0
Widzę, że swoim wpisem wywołałem ostrą dyskusję, przepraszam zatem wszystkich, których uraziłem, a w szczególności pana dyrektora gimnazjum, zaś redakcję o usunięcie wpisu jeśli wywołuje takie kontrowersje.
44. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 04-11-2015 22:02 0 0
Niestety wszystkie pseudo reformy Rządu AWS -UW J. Buzka wprowadzone w 1999 r. okazały się niewypałem. Gimnazja to największa patologia i trzeba wreszcie coś konkretnego zrobić w tej sprawie. Testy w edukacji to chybiony pomysł amerykański, a Polacy lubią ,,wzorce", szczególnie te zza oceanu.
45. Dodane przez Papaja, w dniu - 04-11-2015 22:07 0 0
1. Znieść konstytucyjny obowiązek nauki (nakaz obowiązuje do lat 18). Dopóki państwo nie zapewni bezpłatnej edukacji (patrz, ile rodzice muszą płacić chociażby za komplet podręczników - minimum to 600-800 zł), dopóty nie można kogokolwiek zmuszać do tego, co miało być bezpłatne, to po pierwsze. 
 
2. Zabrać uprawnienia do likwidacji lub uniemożliwić w skuteczny sposób manipulowanie placówkami oświatowymi przez burmistrzów, wójtów i prezydentów miast, to po drugie. To jest najgorsze posunięcie w dziejach kraju w wykonaniu naczelnej władzy, tj. oddanie w ręce lokalnych kacyków, o których mowa, strategicznego elementu państwa, jakim jest oświata. Ludzie ci likwidują bez opamiętania, bezkarnie i bezpowrotnie po 500 szkół rocznie!!! Kto to powstrzyma i na czym się skończy? Czy państwo oddaje we władanie burmistrzom i wójtom armię, policję, transport i energetykę? Nie oddaje, bo szybko ludzie ci zlikwidowaliby lub zrównali z ziemią w imię źle pojętej oszczędności oraz dbałości o własne tyłki. Czy mało nam przykładu zaborów? Czy nie potrafimy uczyć się na błędach? 
 
3. Zlikwidować "kartę nauczyciela", wprowadzić obligatoryjnie "kodeks pracy", tak jak obowiązuje nas wszystkich, to po trzecie. Jest to kolejny pomysł, który uczynił edukacji wielką krzywdę, ponieważ nauczyciele dobrzy i niedobrzy, stali się świętymi krowami. Funkcjonuje w najlepsze powiedzonko z czasów komuny: "Czy się stoi, czy się leży, 3 tysięcy się należy". Ta uprzywilejowana kasta, w bardzo dużym stopniu uwsteczniająca naszą oświatę poprzez różne pomysły typu "podstawa programowa", itp. ściąga w dół całe szkolnictwo publiczne, gdyż nie jest zainteresowana doskonaleniem swojego warsztatu. Oni mają skończone stopnie awansu zawodowego i potem niczym się nie interesują oprócz kasy i emerytury. I tacy ludzie edukują nasze dzieci w następujący sposób: "dwa japka plus dwa japka równa się cztery japka". 
 
Nasza oświata jest zabetonowana XIX-wiecznym systemem pruskim, gdzie w 30-osobowej klasie uczeń nie jest w stanie osiągnąć cokolwiek więcej ponad przysłowiowe "dwa japka". A większość wiedzy dziecko uzyskuje tylko dzięki zaangażowaniu i pomocy rodziców. Lansowany jest wciąż model wielkiej, kilkusetosobowej szkoły, przypominającej do złudzenia koszary wojskowe lub więzienie. Zatrudniani są ochroniarze, monitoring, jeszcze tylko drutów kolczastych brakuje i obóz koncentracyjny gotowy. Według aktualnych badań, szkoła publiczna jest jednym z najbardziej znienawidzonych miejsc przez uczniów. Uczęszczanie do niej traktują jak ciężką i nudną pracę. Z kolei kontrole NIK wykazały (cytuję): "Szkoła publiczna jest jednym z najbardziej podejrzanych miejsc, jakie można sobie wyobrazić". W placówkach tego typu kwitnie wszelka patologia, z wyjątkiem nauki i wychowania. 
 
Kaleki i daleki od standardów europejskich system restrykcyjny wielkiej szkoły, w której nauczyciel często nie pamięta imion uczniów, znajduje pełną aprobatę zwłaszcza lokalnych włodarzy, którzy dzięki komasacji i likwidacji małych szkół wiejskich, zyskują oszczędności tylko dla własnych, często prywatnych potrzeb. Jest wiele przykładów na terenie całego kraju sobiepaństwa miejscowego aparatu władzy tylko i wyłącznie dla własnego dobra, a nie dobra wspólnego. Nie trzeba być wielkim uczonym, żeby domyślić się, do czego to prowadzi. Odpowiednim terminem może być wygłuszanie lub wygaszanie kraju.  
 
Minister edukacji, pani "Luzik-Rostowska", uważa, że nie jest rozwiązaniem problemu przekazywanie szkół fundacjom i stowarzyszeniom non profit. Według niej jest to "pełzająca prywatyzacja", czyli tak jakby to było groźne przestępstwo. Dlatego stara się za wszelką cenę nie dopuścić do niej. Gdyż w rezultacie cały aparat urzędniczy, ciążący jak kamień u szyi, począwszy od MEN, poprzez lokalne wydziały oświaty, a skończywszy na kuratoriach - okazałby się całkowicie zbędny. 
 
Tak się stało np. w Finlandii. Wskutek narodowego referendum oświata stała się tam najbardziej priorytetową dziedziną życia. Nie ulega wątpliwości, że Finlandia przoduje na świecie pod względem osiąganych wyników nauczania, itp. Zawód nauczyciela jest najbardziej prestiżowym, nawet w porównaniu z wojskiem, czy lekarzami. Ale zniknęły z ich urzędów wydziały oświaty, kuratoria i wszelkie, miejscowe inspekcje. Nawet zlikwidowano dzienniki lekcyjne, w szczególności dotyczące ocen!!! Pozostało jedynie państwo jako odpowiedzialne za utrzymanie szkół, wyżywienie dzieci, darmowe podręczniki, opłacanie nauczycieli, ale także ich obowiązkowe DOKSZTAŁCANIE. 
 
Oto co oferuje uczniom szkoła fińska: "wybór, ruch, działanie, wolność, współpraca, rozmowa, różnorodność, energia i radość" (cytat pochodzi z książki Johna Holta "Zamiast edukacji publicznej"). 
 
A co daje polska publiczna oświata, nieważne czy od 6-7 lat, z gimnazjum czy bez: "Budzące zawiść porównania, testy, klasówki, sprawdziany, plusiki, słoneczka, złote gwiazdki, oceny, przymus, groźby, kary, strach, hierarchia i poniżanie". 
 
TO SĄ PALĄCE PROBLEMY, KTÓRE PAŃSTWO I KOLEJNA WŁADZA POWINNA W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI ROZWIĄZAĆ, A NIE GMERAĆ W GNOJU, DO KTÓREGO DOPROWADZILI. ZACZĄĆ OD ROZWIĄZANIA TYCH TRZECH PROBLEMÓW, A DOPIERO POTEM ZMIENIAĆ ZASADY, STRUKTURY, LIKWIDOWAĆ LUB TWORZYĆ GIMNAZJA, ITD. NIE BĘDZIE BOWIEM CZEGO ZMIENIAĆ WKRÓTCE, GDY POZAMYKACIE WSZYSTKIE MAŁE, NIBY TO NIERENTOWNE SZKOŁY Z POWODU NIŻU DEMOGRAFICZNEGO! OD KIEDY TO OŚWIATA JEST DOCHODOWA? 
 
Ludzie, ocknijcie się, bo znów obudzicie się z rękami w nocnikach!
46. Dodane przez do kom 41, 40 i 36, w dniu - 04-11-2015 22:34 0 0
czytamy: 
"Gimnazja to (...) Siedlisko nieuctwa, rozwydrzenia, patologii i tyle..." 
 
i to nie jest pomówienie dla uczniów, rodziców i nauczycieli tych szkół? 
 
Proszę o argumenty!!!! 
albo proszę nie obrażać.
47. Dodane przez testy, w dniu - 04-11-2015 23:28 0 0
Testy dzisiaj, zatrzymany na etapie rozwoju człowieku w latach 80-tych XXw., są podstawą badania wiedzy w całej cywilizowanej Europie (czyt. Europie zachodniej) oraz USA. 
Gimnazjaliści z Polski wg badań międzynarodowych przewyższyli faktycznie zachodnie państwa Europy (jeszcze kilka lat temu byliśmy na końcu tej listy) dzisiaj jesteśmy wyżej od młodzieży Niemieckiej i innych państw zachodnich. 
Jeżeli reforma zostanie wprowadzona, znów będziemy na samym końcu. 
Swoją drogą dzisiaj każdy GIMNAZJALISTA zna np j.angielski w stopniu komunikatywnym. 
Pytanie do zwolenników reformy: znacie chociaż jeden język obcy na poziomie takim jak absolwenci GIMNAZJÓW? (może być rosyjski, niekoniecznie angielski) 
Znacie?
reklama
48. Dodane przez filozof, w dniu - 05-11-2015 00:10 0 0
nuda veritas - naga prawdo 
o jakiej patologii piszesz, podaj proszę chociażby 5 powodów wg których twierdzisz, że gimnazja to patologia
49. Dodane przez Świadek historii, w dniu - 05-11-2015 07:48 0 0
,,Nie obrażać'' to tu się tego nie doczekasz...
50. Dodane przez rodzic który nigdy nie widział polityka. na zebraniu w gimnazjum, w dniu - 05-11-2015 08:51 0 0
cytat: 
"Eksperyment się nie sprawdził, co przyznaje większość społeczeństwa, trzeba więc od niego odejść i stworzyć nową strukturę na miarę XXI wieku - dodaje lider leszczyńskich struktur partii Sławomir Szczot." 
 
Kilka lat temu dziecko pewnego polityka chodziło do Gimnazjum, do tej samej klasy z moim dzieckiem. Chodziłam na wszystkie spotkania, zebrania (może na 2 mnie nie było) ale Pana polityka nie widziałam ani razu.  
Co zatem upoważnia polityków do wyciągania takich wniosków, ów polityk wogóle nie był nigdy zainteresowany pracą Gimnazjum. 
Działania tego polityka obecnie, to spełnianie populistycznych haseł.  
Jak dla mnie, ktoś kto buduje politykę lub jest politykiem spełniając wyłącznie żądania nie licząc się ze skutkami (w tym finansowymi) jest bardzo złym politykiem (...)
51. Dodane przez do polityków, w dniu - 05-11-2015 10:04 0 0
"Eksperyment się nie sprawdził, co przyznaje większość społeczeństwa..." zapytajmy społeczeństwo czy chce dopłacać do górnictwa i innych nierentownych gałęzi przemysłu. Jeżeli odpowie "nie" to je też zlikwidujemy? Pominiemy sobie sprawy bezpieczeństwa energetycznego i nawet nie wysilimy się by sprawić aby stało się ono rentowne. Zawsze się mówi, że w tym kraju jest 40 milionów selekcjonerów reprezentacji piłkarskiej, widocznie wszyscy są też ekspertami od edukacji. Co tam badania pokazujące, że przemoc jest w podstawówkach a nie gimnazjach (te pewnie też do likwidacji), co tam wyniki testów międzynarodowych, co tam, że większość negatywów dotyczy programu a nie systemu podziału. Wydajmy kolejne miliony na nie do końca przemyślane pomysły polityków i to najlepiej na wczoraj, bo po co pomyśleć. Przecież Polak mądry po szkodzie a nie przed.
52. Dodane przez arnold, w dniu - 05-11-2015 10:40 0 0
Myślę, że tą polemikę powinno się już zakończyć, każdy przedstawił swój punkt widzenia i to dobrze, widać ludzie reprezentują różne poglądy, co jest istotą demokracji. Niestety wszystko w rękach polityków, a ci zdecydują za nas.
53. Dodane przez do 52, w dniu - 05-11-2015 12:14 0 0
Jako konserwatysta jestem za systemem 7 + 4..(3 ZSZ,5 technikum).
54. Dodane przez do kom 52, w dniu - 05-11-2015 12:59 0 0
Arnoldzie, przypomnę ci lata 80-te. 
 
Gdybyśmy mieli godzić się ze wszystkim co wymyślają politycy i sprawy nas dotyczące zostawiać w ich rekach - DALEJ BYLIBYŚMY Polską Rzeczpospolitą Ludową.
55. Dodane przez do kom 54, w dniu - 05-11-2015 15:08 0 0
Konserwatywne zachowanie doprowadziło do tego, że nie szliśmy z duchem czasu co będzie teraz? 
Aż boję się myśleć. 
W temacie ty nie powinni się wypowiadać osoby powyżej 60lat oraz ci, którzy dzieci do gimnazjów nie posyłali i niewiele o tych szkołach wiedzą (np. rodzice uczniów szkół podstawowych, którzy w ten sposób chcą uciekać od realnego obowiązku życia, czyli dokonywania wyboru, te osoby tak naprawdę nie myślą o edukacji własnego dziecka tylko własnej wygodzie)
56. Dodane przez Ferdek, w dniu - 05-11-2015 17:31 0 0
Proszę nie podawać IP niby kontrowersyjnego komentarza. Bo nauczyciel tupnął nogą? Cała polska prasa tak tę sprawę ocenia. Wpis nikogo konkretnie nie obraża.  
Tuu jeest Polska! 
Widzisz, redakcjo, tak negatywnie społeczeństwo ocenia polskie szkolnictwo. Każdy podobny temat wywołuje nasze ogromne emocje i proszę nie dziwić się internautom. Jako rodzice na co dzień widzimy funkcjonowanie polskich szkół ale nic nie możemy zrobić. Moje dzieci, Bogu dzięki, już po publicznej szkole - już nie mam z tym nic wspólnego.
57. Dodane przez stary lis, w dniu - 05-11-2015 18:48 0 0
Tak, mamy z tym do czynienia jako rodzice i jest to smutne lub żałosne. Mamy dzienniki elektroniczne lecz brak tam spisu podręczników, brak statutu, wszystko dzieje się "na ostatni moment", płacimy krocie na ksero, płacimy na ochroniarzy, nauczyciele wielokrotnie słabo przygotowani do zajęć, dzieciaki chodzą masowo na korki, nic nie można powiedziec na te tematy bo...dziciak moze wylecieć jak mu źle. Ogólnie dziwna ta polska szkoła.
58. Dodane przez do 57 - starego lisa, w dniu - 05-11-2015 23:25 0 0
Co za brednie wypisujesz... Wkurzają mnie rodzice, którzy bardzo utyskują, że na coś tam muszą płacić za dziecko. A kto ma płacić??? Sąsiad? Nauczyciel? Straż pożarna? Dzisiejsi rodzice wychowanie dzieci oddaliby "szkole", utrzymanie "państwu", opiekę dochodzącej "pani", a urodzenie "surogatce". To po co wam dzieci, drodzy rodzice??? 
P.S. Na "korki" sami niejednokrotnie posyłacie dzieci niepotrzebnie, bo taka teraz moda... A inna sprawa, że nie chce się wam z dzieckiem do lekcji usiąść. 
Też rodzic
59. Dodane przez do 56, w dniu - 05-11-2015 23:31 0 0
Jak byś się dobrze przyjrzał, to zobaczyłbyś, że większość tak negatywnie jednak nie ocenia. A prasa?... Jakaż to wyrocznia? W innych komentarzach pewnie wykrzykujesz, że media kłamią... Na szkołę najbardziej narzekają ci, którzy mieli do niej pod górkę
60. Dodane przez do kom 57, w dniu - 06-11-2015 09:49 0 0
Masz dużo racji ale... 
1. W dzienniku elektronicznym można umieści wszystko o czym piszesz. Dlaczego w szkole Twojego dziecka tego nie ma? To są zaniedbania Szkoły do której Twoje dziecko chodzi, w większości szkół, szczególnie gimnazjalnych te informacje są jawne! 
2. Statut to podstawa i powinien być na stronie www szkoły. Jeżeli go nie ma - jest to problem Szkoły Twojego dziecka. 
3. Płacicie na ochroniarza? To już wiemy do jakiej szkoły dziecko posyłasz. 
4. Dzieci chodzą na korki? W większości szkół, szczególnie gimnazjalnych uczniowie korzystają z pomocy nauczycieli w ramach ich tzw godzin karcianych. Może faktycznie w Szkole Twojego dziecka tzw. "elitarnej" wytworzyła się moda na korki. 
 
Z jednym się zgadzam, dziwna jest ta szkoła do której chodzi Twoje dziecko.  
Pytam, co w tej szkole robi Rada Rodziców? 
Dlaczego nie złożyła petycji do dyrektora tej placówki np w sprawie umieszczenia na stronie STATUTU szkoły. 
Moja propozycja - zmień szkołę swojego dziecka.
61. Dodane przez :(, w dniu - 06-11-2015 09:50 0 0
problem będzie na wsiach gdzie jest po 12 - 15 dzieci w podstawókach i po klasie szóstej jada zwyczajnie do jednego gimnazjum a teraz okaże się że nie stac będzie gmin na takie małe klasy wydłużonej szkoły podstawowej i kilka szkół zwyczajnie padnie przy tej okazji a winni nie będą pisowcy - autorzy tego pomysłu - tylko jak zwykle radni w gminie i wójt bo ta reforma będzie przeprowadzona tak naprawdę przez samorządy a rząd i sejm ograniczy sie do przegłosowania ustaw
62. Dodane przez Marek, w dniu - 06-11-2015 12:31 0 0
A czy ta szkoła opisana w kom.60 posiada BIP? 
Bo ze strony szkoły to faktycznie niewiele informacji.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Słoneczne, przytulne... Leszno 1800
Słoneczne z klimatyz... Leszno 2000
Garaż/magazyn do wyn... Leszno 450
Mieszkanie 68,2 m? |... Leszno 409000
Mieszkanie 3 pokojow... Leszno 319000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj