Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartKościan Miasto przejmie nieczynną linię kolejową
Czekają na akt notarialny
Miasto przejmie nieczynną linię kolejową
02.02.2016. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak
W najbliższym czasie władze Kościana mają podpisać akt notarialny związany z przejęciem nieczynnej linii kolejowej do Grodziska Wlkp. Chodzi o tory znajdujące się w granicach miasta. Gmina wiejska Kościan jest już po takich formalnościach. Pomysł na wykorzystanie linii to i turystyka, i transport towarowy.
(Fot. Monika Kaczmarska-Banaszak)
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Ma to dla nas znaczenie i sentymentalne, i przyszłościowe - przekonuje burmistrz Kościana, Michał Jurga: - Linię kolejową łatwo zlikwidować, natomiast odtworzyć najczęściej się już nie da, dlatego też przy modernizacji linii kolejowej dążyliśmy do tego, aby na stacji Kościan były dwa wypięcia, dwa rozjazdy,
żeby pociągi mogły kierować się w stronę Opalenicy albo w stronę Grodziska.
Gmina wiejska Kościan przejęła już linię kolejową, leżącą w jej granicach. Jednym z powodów były walory turystyczne. Okolicznościowe przejażdżki organizowane były m.in. podczas dożynek w Kiełczewie. Warto też pamiętać o koncepcji budowy zbiornika retencyjnego w Sepienku, gdzie docierają tory. - Myślę, że bardziej istotne znaczenie tej linii może być w przyszłości wykorzystane gospodarczo. Czekamy na podpisanie przez GDDKiA kontraktu na ten nasz kościański odcinek S5 i zakładamy, że ten tor z bocznicą w Bonikowie może być dobrą ofertą, która wpłynie na obniżenie przejezdności naszych dróg, tych ciężkich transportów z kruszywami, ładunkami - mówi Andrzej Przybyła, wójt gminy Kościan - Dla mnie ważne funkcja tego toru wiąże się z wrysowanym w studium gminy Kościan obszarem na węźle Kościan Północ (w obrębie kiełczewskim) kolejnej strefy gospodarczej. Bardzo często inwestorzy przy szukaniu nowych lokalizacji pytają jednak o tradycyjną linię kolejową.
Linia kolejowa przejmowana jest nieodpłatnie na zasadzie przekazania w wieczyste użytkowanie. Samorząd musi ponieść tzw. koszty operacyjne, np. opłatę za podpisanie aktu notarialnego czy koszty przygotowania wycen.
1. Dodane przez modry, w dniu - 02-02-2016 13:30 00 Sluszny pomysl warty upowszechniania w calym regionie.
2. Dodane przez kasa, w dniu - 02-02-2016 14:07 00 Wszystkie władze w kraju zarządzajace taborem kolejowym i torami przespali 25 lat na stołkach.Teraz wielkie halo bo sie pali to studnię kopia.Tak jest w całym kraju bezradnosć dewastacja głupie zarzadzania spółki złodziejskie.Ponadto tiry i auta osobowe w czesci dopomogły pkp,tak jak PGR,RSP,browary,gorzelnie ,suszarnie ,cukrownie inne zakłady dewastacja itd obudził sie car z kosciana
3. Dodane przez krzyś, w dniu - 02-02-2016 15:00 00 jestem ciekaw kiedy uruchomią trase czempiń-jarocin
4. Dodane przez jan, w dniu - 02-02-2016 17:40 00 bardzo mądre rozumowanie !
5. Dodane przez @, w dniu - 02-02-2016 19:23 00 Lepsze to jak złomiarze ale kolej natychmiast trzeba znacjonalizować tak jak we Francji.
1938 upaństwowienie kolei, powstanie SNCF.
Wraz z kryzysem naftowym w roku 1973 porzucono ideę zasilania szybkich pociągów za pomocą paliw ropopochodnych na rzecz trakcji elektrycznej. Rok później eksperymentalny elektryczny zespół trakcyjny, Zébulon rozpoczął testy. W ciągu 20 miesięcy przejechał blisko milion kilometrów, z czego 25 tys. z prędkościami powyżej 300 km/h. Zadowolenie rządu francuskiego z postępów nad pracami nad pociągiem dużych prędkości przejawiło się w pełnym sfinansowaniu badań w roku 1976. Po wielu problemach, 25 kwietnia 1980 fabrykę opuścił pierwszy z seryjnych składów TGV
Budowa nowych linii przeznaczonych dla tych pociągów jest we Francji przedmiotem zainteresowania polityków oraz obietnic wyborczych.
Od strony czysto ekonomicznej dane na temat dochodowości przedsięwzięć związanych z TGV są trudne do oszacowania. Dokładne dane na temat rzeczywistej rentowności całej sieci TGV nie są znane, gdyż SNCF jest dotowana zarówno bezpośrednio, jak i poprzez udział państwa, a także instytucji europejskich i samorządowych w budowie jego infrastruktury oraz w zakupach taboru. SNCF twierdzi, że notuje znaczące zyski na trasie Paryż Lyon, a cała inwestycja w budowę nowej linii zwróciła się w ciągu dekady. Z drugiej strony, uruchomienie połączenia TGV Brive-la-Gaillarde Limoges Orlean Lille wymagało subwencji władz samorządowych w wysokości 5,6 mln EUR. W latach 2008-2010 subwencja została zmniejszona do 2,2 mln EUR
6. Dodane przez Walerian S, w dniu - 02-02-2016 20:36 00 Ot, takie sobie snucie snujów .Tor z Grodziska do Opalenicy dawno już rozebrany więc nie rozumiem jak będzie można kierować pociągi do Opalenicy .
7. Dodane przez Ryszard, w dniu - 02-02-2016 23:02 00 Wracamy do 20 wieku kiedy pociągi kursowały do Grodziska to nie było blokow,domow jednorodzinnych przy torach nie wiem jak to sobie birmistrz wyobraża. Teraz to tylko jest ruina.czyżby jeszcze parowoz dymiący miał jechać? Mamy wystarczajaco duzo dymu z kominow.
8. Dodane przez Robert, w dniu - 02-02-2016 23:11 00 Chyba to poroniony pomysł na kolej.Rozebrac tory i droge rowerowa super turystyka i krajobraz
9. Dodane przez waldemar, w dniu - 03-02-2016 07:40 00 tor mocny na podkładach betonowych -nowy był budowany i zlikwidowano linie kolejową do Grodziska. popieram mądre posunięcia Władz .
reklama
10. Dodane przez ŻAL, w dniu - 03-02-2016 07:45 00 OBY TAK NIE STAŁO JAK ŚMIGIELSKĄ PO PRZYJĘCIU OD PKP, CZEŚĆ TORÓW ROZEBRANE W STARYM BOJANOWIE ORAZ W PLANIE JESZCZE JEST ROZBIÓRKA MOSTU TUNELU, ORAZ ZASYPANIE TUNELU.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.