Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
26.05.2017. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak
Do burmistrz Małgorzaty Adamczak wpłynęła petycja mieszkańców Ziemina (z sąsiedniej gminy Wielichowo), którzy apelują do władz Śmigla o rozebranie nieczynnych torów kolejki wąskotorowej. Mieszkańcy chcieliby, aby w tym miejscu powstała ścieżka pieszo-rowerowa.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Petycja została wysłana do radnych Śmigla i Wielichowa oraz do tamtejszych burmistrzów. Pod pismem podpisało się sto dwadzieścia osób, które proszą, aby porzucić plany rewitalizacji kolejki i w miejsce torów wybudować ścieżkę pomiędzy Wielichowem a Śniatami, wzdłuż drogi wojewódzkiej 312. Mieszkańcy Ziemina wskazują, że ścieżka potrzebna jest ze względu na tę drogę, która z roku na rok staje się coraz bardziej ruchliwa.
Aktualnie
jedynym bezpiecznym sposobem dostania się do pobliskich miejscowości jak Śniaty czy Wielichowo jest podróż samochodem. Wieś Ziemin jest szczególnie powiązana z Wielichowem. Korzystamy tam ze sklepów, urzędów, dzieci uczęszczają do szkoły i przedszkola, chodzimy tam do kościoła. Zapewniamy, że wiele osób zdecydowałoby się nie raz pokonać ten krótki 2-kilometrowy odcinek rowerem lub pieszo, gdyby były ku temu warunki. Aktualnie w Zieminie nie ma nawet sklepu spożywczego, więc niektóre osoby udają się poboczem do Wielichowa, ryzykując w zasadzie życie - czytamy w petycji.
Wąskotorówka to nieodłączny symbol Śmigla. Kolejka wprawdzie kursuje tylko w stronę Starego Bojanowa, bo tory w kierunku Wielichowa nie nadają się do jazdy. Tomasz Pawlak, zarządca śmigielskiej wąskotorówki, był niedawno na konferencji w Senacie, gdzie omawiano problem kolejek i szukania pieniędzy na ich rewitalizację, dlatego też wiceburmistrz Śmigla, Marcin Jurga, przekonuje, że na razie decyzji o rozbiórce torów na pewno nie będzie. Władze Śmigla czekają na informacje z centrali, czy będą jakieś znaczące dofinansowania dla kolejek. - Pani burmistrz Wielichowa rozmawiała z burmistrz Adamczak, ale nie ma żadnej decyzji, bo czekamy, czy będą środki na te kolejki - mówi Marcin Jurga - Rozebrać jest łatwo, a postawić z powrotem trudno. Mamy Stowarzyszenie Przyjaciół Śmigielskiej Kolejki Wąskotorowej, które dba o kolejkę, my też chcemy o nią dbać i na chwilę obecną na pewno żadnej takiej decyzji nie podejmiemy.
1. Dodane przez Myszon, w dniu - 26-05-2017 12:58 Moim zdaniem byłoby szkoda. Zniszczyć coś jest łatwo, odbudować - trudniej. Szkoda, że tak często nie potrafimy wykorzystać tego, co mamy w pobliżu, a co stanowi o pewnej wyjątkowości naszej okolicy.
2. Dodane przez KOLEJKA., w dniu - 26-05-2017 13:15 S. K. D. Śmigielska Kolej Dojazdowa -wąskotorowa ma 110 lat i na wzór Wolsztyńskiej jest obięta opieka konserw3atrska (Konserwatora Zabytków )- pamiętajmy ona nie musi jeżdzić ale musi zostać jako ZABYTEK . Joachim D. Poznan (konserwator )
3. Dodane przez Józef, w dniu - 26-05-2017 13:57 Pozwolcie mieszkancom decydowac we wlasnej sprawie. Nikt nie chce rozbierac calego odcinka, ale tylko fragment miedzy Wielichowem a Śniatami. Popieram mieszkancow, ktorzy stawiaja bezpieczenstwo ponad jakies ambicje fanow kolejki.
4. Dodane przez bezan, w dniu - 26-05-2017 14:06 W ZADNYM WYPADKU LIKWIDACJA TAKIEGO ZABYTKU NIE MOZE MIEC MIEJSCA,NAPEWNO SCIEZKA ROWEROWA MUSI POWSTAC A MOZE DA SIE JA POPROWADZIC OBOK TOROWISKA,TA WERSJE ROZWAZYC.
5. Dodane przez Rowerzystka, w dniu - 26-05-2017 14:35 Wynika z tego że sentyment do kolejki jest ważniejszy niż realne zagrożenie życia ludzi. Wystarczy się przejechać drogą wzdłuż torów żeby stwierdzić że to nie będzie rewitalizacja tylko budowa zupełnie nowych torów zapewne za miliony złotych. Poza tym Ziemin walczy o ścieżkę na odcinku Śniaty- Wielichowo (wzdłuż drogi krajowej) , a na odcinku Smigiel - Sniaty może sobie kolejka jeździć jeśli Śmiglowi zależy na pogrążaniu się taką ogromną bezsensowną inwestycją. Myślę że trzeba patrzeć na realne potrzeby ludzi, a nie kierować się sentymentem do przeszłości. Czasy się zmieniły, potrzebne są ścieżki rowerowe, a nie kolejki wąskotorowe. Wystarczy poczytać o kolejce w Rewalu, jak tamtejsza gmina się pogrążyła w długi, inwestując w kolejkę (nad morzem!)
6. Dodane przez Marcin, w dniu - 26-05-2017 21:55 To jeżeli nie warto iść a sentymentem to należy także rozebrać kościoły , synagogi miejsca pamięci II wojny światowej , pomniki przyrody i postawić markety , zrobić parkingi lub zasiać trawę nie lepiej??? Ścieżka rowerowa może powstać obok torów , proszę wziąć przykład z kolejki świętokrzyskiej. Jeszcze przecież nie dawno jeździły do Wielichowa osobowe składy oraz towarowe i nikt jakoś nie ucierpiał . Powedzmy sobie prawdę , tu nie tylko bezpieczeństwo mieszkańców jest ważne ale sami Wy mieszkańcy oracie historię regionu. Tu musi ibyć kolejka i trzeba wybudować ścieżkę rowerową , tak by nie kolidowała z torami . A nie było by przyjemniej by pojechać kolejką , załadować rower do wagonu do tego przeznaczonego i wrócić rowerem ? Czy lepiej zostać tym który się przyczynił do rozbiórki i pieprzyć że sie jest patriotą.
7. Dodane przez $, w dniu - 27-05-2017 00:53 Odbudować może nie do Krzywinia a do Osiecznej przez Wonieść , Wojnowice i do Boszkowa. Doczepić wagon do przewozu kajaków , rowerów , Zieloną Budkę i coś na ząb, o i platformę dansingową. No i lokomotywę parową zasilaną gazem z beczki i heja. Miał bym oszczędności sam bym kópił te tory. A ścieżkę niech za torami zrobią albo prawo policja na drodze niech egzekwuje. Trasa rozciąga się przez szwajcarskie wąskotorowe koleje, a pociąg przemierza przez łąki i górskie przełęcze, okrąża kamienne zamki, przejeżdża 291 mostami i przez 91 tuneli, zahaczając o górskie dziewicze krajobrazy, ekskluzywne kurorty, głębokie wąwozy oraz przepiękne doliny. Dystans wynosi 275 kilometrów, a podróż trwa 7 godzin. A oto maszyna, którą odbywa się podróż: Najtańszy bilet za przejazd kosztuje ok. 510 złotych (2 klasa). Pierwsza klasa jest nieco droższa i kosztuje ok. 895 złotych. Dzieci poniżej 6 roku życia jeżdżą za darmo. Natomiast młodzież od 6 do 16 roku życia płaci 50% powyższej ceny. http://beztroskiewczasy.pl/basniowa-podroz-pr(...)lacier-express/
8. Dodane przez mobil, w dniu - 27-05-2017 07:36 komentarz 4 jest najbardziej OK
reklama
9. Dodane przez Obywatel Q, w dniu - 27-05-2017 14:41 Proponuje żeby osoby które podpisały petycje powinny przekazać swoje prywatne grunty pod ścieżkę... Od kolejki Wara...
10. Dodane przez BS, w dniu - 27-05-2017 18:13 Pewnie! Rozpieprzyć, zaorać, zrobić ścieżkę, po co komu w tym kraju zabytki techniki? Przypominam, że w Polce zniknęło w ten sposób ponad 90% gęstej niegdyś sieci kolejek wąskotorowych, więc to co zostało w Śmiglu to naprawdę niebywały unikat na skalę europejską, którego ochrona tego to nie są "jakieś tam fanaberie fanów kolejki" jak to ktoś "mądry" tu napisał tylko psi obowiązek wszystkich mieszkańców tych terenów. Co do bezpieczeństwa mieszkańców - z tego co pamiętam droga na tym odcinku ma dwa pobocza, można przecież wybudować ścieżkę po drugiej stronie - no ale nie bo wtedy jakiś bamber musiał by zrezygnować z metra szerokości swojego pola - a wiecie, dotacje unijne liczą od metra kwadratowego, więc byłby w plecy o sporą sumkę - stąd taka durna petycja - od skąpych ludzi, którzy wolą zniszczyć kawał dziedzictwa niż odstąpić kawałek swojego pola czy pastwiska na wspólny użytek - to takie polskie.
11. Dodane przez Artur, w dniu - 27-05-2017 23:49 Przecież sciezke można wytoczyć obok torow lub znalez inne rozwiazanie ktore pozwoli uratowac tory. W naszym kraju to najlatwiej wszystko rozebrac i sprzedac. Przeciez ta kolejka to nie oszlifowany diament. Wladze gminy Śmigiel niestety robia wszystko by ow diamenu sie pozbyc po cenie zlomu. Bo niestety w tym miescie nie ma nikogo kto by potrafil wypromowac ta kolejke.
12. Dodane przez OBRĄCA KOLEJKI, w dniu - 28-05-2017 20:12 ELITA RZĄDZĄCA ŚMIGIELSKĄ KOLEJKĄ WĄSKOTOROWĄ POWINNA SIĘ PODDAĆ DO DYMISJI ZA SZKODY W STARYM BOJANOWIE,ROZEBRANIE TORÓW I ZASYPANIE CZEŚĆ TUNELU,
13. Dodane przez Myszon, w dniu - 28-05-2017 21:28 Z wyliczeń zawartych w petycji wynika, że ten ogromny ruch to średnio całe 2 samochody na minutę. Rzeczywiście, groźnie jak diabli.
reklama
14. Dodane przez Adam, w dniu - 30-05-2017 23:11 Przecież to żaden zabytek tylko pochłaniach pieniędzy z naszych podatków!
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.