Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Maja 2025
Sobota
Imieniny obchodzą:
Estera, Joanna,
Zuzanna
Do końca roku 221 dni.
Start arrow Leszno arrow Zamiast głodować oddają krew

Kilkudziesięciu rezydentów protestuje

Zamiast głodować oddają krew

02.10.2017. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Jarek Adamek)
W Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Lesznie rozpoczął się protest lekarzy-rezydentów. Jak podkreślają, ich postulaty nie dotyczą tylko wynagrodzeń, ale też samej reformy ochrony zdrowia. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kilkudziesięciu rezydentów zatrudnionych w leszczyńskim szpitalu spotkało się rano z dziennikarzami, żeby przekazać postulaty swojego protestu. Przemawiający w ich imieniu Grzegorz Antkowski zaznaczył, że rezydentom nie chodzi tylko o postulaty płacowe, choć wynagrodzenie początkujących lekarzy jest bardzo niskie - ich
godzinowa stawka to 14 złotych netto.

-Zależy nam na podniesieniu nakładów na ochronę zdrowia - mówił - w Polsce to niespełna 5 procent PKB, podczas gdy w krajach europejskich, nawet takich jak Rumunia, jest to od 6 do 11 procent. Innym postulatem jest zmniejszenie biurokracji. -Z 15 minut przeznaczonych na pacjenta tak naprawdę poświęcamy mu 5 minut, przez pozostałe 10 wypełniamy różnego rodzaju dokumenty - mówił Grzegorz Antkowski. Rezydenci zwracają też uwagę na zbyt małą liczbę personelu medycznego w Polsce. Jak zapewniają, protest nie jest wymierzony w dyrekcję szpitala, a nawet nie przeciw Ministrowi Zdrowia. -Chcemy go wspomóc w negocjacjach z Ministrem Finansów i panią premier - mówił Antkowski.

Wprawdzie protest nosi nazwę głodowego, jednak tak drastyczną formę podejmie grupa rezydentów w Warszawie. Leszczyńscy lekarze wspierają ją poprzez oddawanie krwi i noszenie koszulek informujących o proteście. Ich akcja nie powinna znacząco odbić się na działalności szpitala - do 10.00 pracował on w trybie dyżurowym, w którym wykonywane były tylko zabiegi ratujące życie, jednak po tej godzinie przywrócono normalne działanie. Jutro rezydenci mają wrócić do pracy.


 
Komentarze (44)
1. Dodane przez renia, w dniu - 02-10-2017 10:38 0 0
Państwo rezydenci-trzeba się nie uczyć i zarabiać wielką kasę w....polityce.Taka metafora sama ciśnie się na usta,jestem również prac.ochrony zdrowia i wiem jak boli brak szacunku dla zawodu. Tak podoba się wszystkim "zachód",bierzmy przykład,jak szanowany jest tam zawód,niosący pomoc zdrowotną i nie tylko,każdy człowiek zasługuje na szacunek,niezależnie jaką wykonuje pracę.Trzymam za was przysłowiowe kciuki!!!
2. Dodane przez Dana, w dniu - 02-10-2017 10:39 0 0
(...), i co jeszcze chcą? może każdemu sprezentować helikopter? :)
3. Dodane przez pielęgniarka, w dniu - 02-10-2017 10:49 0 0
Przykro patrzeć, smutek na twarzy,lata ciężkiej nauki,wyrzeczeń,przygotowań do trudnej pracy z żywym organizmem,dodatkowo w tym zawodzie występują emocje. Panie ministrze Radziwił!!!Tak mało,coraz mniej jest pracowników w ochronie zdrowia(celowo piszę,nie SŁUŻBA)i Pan ten temat ignoruję,udaję,że nie ma problemu????
4. Dodane przez ISTOTNIE., w dniu - 02-10-2017 11:35 0 0
Istotnie - coraz wyższe pieniadze z budzetu Państwa znikaja w Słuzbie Zdrowia - a dzieje sie to wszystko przez kontrakty (otóż jakże często wynoszą one po 16 000 do 20 000 zł - dla zwykłych lekarzy ze specjalizacja ale bez doktoratu). I nie da sie wszystkiego uzasadnić tym że oni CI lekarze tzw "stare wygi" majacy kontrakty - maja tzw. "firmy lekarskie swoje " ale bacznie obserwujmy ze korzystaja (pacjenci z prywatnych Gabinetów ) ze stanowisk diagnostycznych w WSzZ , a leki wypisywane na Oddziałach wg Recepturazu sa rozchodowywane nie tylko na chorych . Dawniej tacy "starzy lekarze" straszyli wyjazdem za granice do pracy - ale jakoś ucichło .... były to strachy na lachy , otóż oni maja tu swoje Gabinety Lekarskie Prywatne , domki jednorodzinne , rodziny a i z językiem obcym nie jest dobrze. Popieramy REZYDENTÓW i jedynym normalnym ruchem Państwa Polskiego będzie przywrócić zatrudnienie lekarzy na Umowe o Prace (etat ). Wtedy pieniędzy na Służbę Zdrowia - wystarczy . (lek.J. W Sz Z ).
5. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 02-10-2017 11:44 0 0

Jak cierpią młodzi ludzie, którzy będąc wcześniej na utrzymaniu rodziców nagle dowiedzieli się, że do ukończenia studiów mieli super życie i że po roku pracy nie kupią sobie nowego domu z ogródkiem za 350 tysięcy złotych.  
Jak boli 30 latka fakt, że już mu nikt nic nie kupi i trzeba oszczędzać i codziennie zaglądać do portfela myśląc, że można dziennie wydać 80 zł i nie więcej. Czy oni wszyscy pochodzą z domów w których na dochód na osobę to prawie 2.500 zł? Aż tyle rodzin w Lesznie ma taki dochód ? 4 osobowa rodzina z dochodem miesięcznym na poziomie 10.000 zł. Ile jest takich rodzin? 
Mamo , Tato zarabiają po 8.000 zł i dorosłe dziecko nie chce pracować za 2.500 zł jak inne dorosłe dzieci w swojej pierwszej pracy.  
Ja o swoim zdrowiu i potrzebach mojego organizmu wiem więcej niż taki rezydent. Tak samo pozostali mieszkańcy. Więc w czym może pomóc choremu rezydent? Powinien pracować przy innym lekarzu i pewnie tak jest.  
Aplikant w kancelarii adwokackiej zarabia podobnie, bo uczy się. Nie chce pracować to nie musi przyjść do kancelarii. Nie zaliczy aplikacji to "żegnamy" przyjdą następni. Aplikant nie powie adwokatowi, że nie będzie pracował za 14 zł na godzinę bo dowie się, że kancelaria była jest i będzie bez aplikantów.  
.
6. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 02-10-2017 12:14 0 0

Zapomniałam dodać, że prywatne kliniki, szpitale też zatrudniają rezydentów. Wynagrodzenie identyczne ale w prywatnej klinice nie da się szantażować pracodawcy, bo albo się tam pracuje albo umowa o staż zostaje rozwiązana.  
.
7. Dodane przez j, w dniu - 02-10-2017 12:15 0 0
nie popieram, wykształcili się za pieniądze podatnika i jeszcze straszą wyjazdem za granicę.
8. Dodane przez kox, w dniu - 02-10-2017 12:21 0 0
W kamasze i do roboty zagnać to towarzystwo!czlowiek czeka 5miesiecy na operacje,ustawia wolne w pracy na okoliczność ową(pracodawca niechętnie się zgadza)a tu jeb i nima operacji,bedzie za miesiąc bo komuś w głowie się z dobrobytu popieprzyło!!!
9. Dodane przez ja, w dniu - 02-10-2017 12:22 0 0
chryste, tym biednym ludziom na filmiku potrzebny jest specjalista - po samych twarzach widać, że przechodzą głęboką depresję ...
10. Dodane przez , w dniu - 02-10-2017 12:33 0 0
Rezydenci i strajk .... masakra jakaś to są dopiero początki ich kariery a oni już zaczynaja na strat strajkiem .... jak tak można .Owszem lekarze z długim stażem pracy to owszem moga strajkowac ale rezydenci chyba raczej to nie jest na miejscu . Albo jeszcze nie do końca nie sa gotowi na swoja ciężka odpowiedzialna prace i dlatego jest ten strajk .....
11. Dodane przez Florek, w dniu - 02-10-2017 12:33 0 0
Do Gośka idź do szpitala to zobaczysz kto będzie koło ciebie chodził na pewno nie lekarze ze specjalizacją tylko właśnie ci młodzi ostatnimi czasy przebywałem w leszczyńskim szpitalu to wiem kto chodził koło pacjentów
reklama
12. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 02-10-2017 12:36 0 0

Zadzwoniła do mnie przed chwilą koleżanka i przypomniała mi, że jej synowa lekarka robiąc specjalizację z dermatologii przez cały rok pracowała w Klinice Dermatologii bez wynagrodzenia!! Tak jest w Poznaniu. I nikt nie dyskutuje, bo to przywilej zostać przyjętym i móc zdobyć tytuł lek.dermatolog. 
.
13. Dodane przez Janosik, w dniu - 02-10-2017 12:42 0 0
Jak jest tak źle to idźcie gdzie indziej. Każdy w swojej pierwszej pracy zarabia mało. Albo bardzo mało. Chyba że pracuje w rodzinnej firmie. Ja skończyłem politechnikę i w pierwszej pracy udowodnili mi że stypendium naukowe to nie wszystko. Co taki rezydent może jako sam bez zgody pełnoprawnego lekarza... Przyznam że 14/h to nie są kokosy ale jak dla człowieka który nic jeszcze nie może to...
14. Dodane przez kornik, w dniu - 02-10-2017 13:13 0 0
W kamasze ich wszystkich. Całkiem się w głowach poprzewracało z dobrobytu.
15. Dodane przez eko, w dniu - 02-10-2017 13:42 0 0
ŻENADA - pierwszy raz widzę głodujących z zakupionymi koszulkami, tylko czekać aż w ramach swej akcji wykupią billboardy i reklamy telewizyjne. Tymczasem naprawdę biedni ludzie pokornie znoszą swój los, ich nie stać na krzykliwe reklamy i strajki bo muszą naprawdę zasuwać. :(
16. Dodane przez Aga, w dniu - 02-10-2017 13:52 0 0
Trzymam za Was kciuki ! Cieszy nas to ze wasze postulaty to nie tylko wzrost płac co wszystkie media próbują wcisnąć ciemnemu ludowi ! Dla nas pacjentów większość z nich jest kluczowa co nas bardzo cieszy ! Nie przejmujcie sie przeciętnym Kowalskim co Was miesza z błotem. Nie od dzisiaj wiadomo ze nasz naród znany jest z tego ze jest szczęśliwy kiedy sąsiadowi tez jest zle. Taka o zawiść ludzka i zazdrość! Do boju młodzi ! Tylko wy możecie cos zmienić w tym betonie .!
17. Dodane przez Do Florek, w dniu - 02-10-2017 13:57 0 0
Koło pacjentów to chodzą pielęgniarki, a im za przejście po salach z rana kokosów się zachciewa ;)
18. Dodane przez Sprostowania, w dniu - 02-10-2017 13:58 0 0
1. "Lekarze pochodzą z rodzin o dochodach większych niż 10.000zł/miesiąc" - nieprawda i bezsensowne pomówienia, nawet nie ma o czym dyskutować. Ja pochodzę z biednej rodziny i też jestem lekarzem. 
2. "Więc w czym może pomóc choremu rezydent? Powinien pracować przy innym lekarzu i pewnie tak jest." 
"Co taki rezydent może jako sam bez zgody pełnoprawnego lekarza... Przyznam że 14/h to nie są kokosy ale jak dla człowieka który nic jeszcze nie może to..." - Lekarz rezydent jest samodzielnym, pełnoprawnym lekarzem, który Was w szpitalu, przychodni czy wieczorynce diagnozuje i leczy z pełną odpowiedzialnością za podejmowane decyzje i działania. Lekarz rezydent to nie to samo, co lekarz stażysta. I owszem, lekarz wie więcej o zdrowiu niż "przeciętny Kowalski", bez względu na to, co się Kowalskiemu ubzdurało. 
3. "nie popieram, wykształcili się za pieniądze podatnika i jeszcze straszą wyjazdem za granicę" - WSZYSCY studenci stacjonarni w Polsce, a więc też studenci Politechnik, Uniwersytetów, PWSZ w Lesznie i innych uczelni są wykształcani za pieniądze podatnika. Tak właśnie funkcjonuje system bezpłatnej edukacji. Nikt nie każe odpracowywać swoich studiów inżynierom, licencjatom ani magistrom, nie odpracowują też pielęgniarki, ratownicy, ekonomiści, mechanicy z wyższym wykształceniem - nikt. Więc dlaczego lekarze mieliby odpracowywać? 
4. "czlowiek czeka 5miesiecy na operacje,ustawia wolne w pracy na okoliczność ową(pracodawca niechętnie się zgadza)a tu jeb i nima operacji,bedzie za miesiąc bo komuś w głowie się z dobrobytu popieprzyło!!!" - nie dlatego, że komuś się popieprzyło w głowie z dobrobytu, lecz dlatego, że taki mamy system ochrony zdrowia. Jednorazowa akcja protestacyjna części personelu nie jest odpowiedzialna za horrendalne kolejki na operacje.  
5. "Zadzwoniła do mnie przed chwilą koleżanka i przypomniała mi, że jej synowa lekarka robiąc specjalizację z dermatologii przez cały rok pracowała w Klinice Dermatologii bez wynagrodzenia!! Tak jest w Poznaniu. I nikt nie dyskutuje, bo to przywilej zostać przyjętym i móc zdobyć tytuł lek.dermatolog." - Nie, praca za darmo to nie jest przywilej, to jest uwłaczające godności pracownika rozwiązanie, które jest wywołane przez niewydolny system ochrony zdrowia i brak miejsc szkoleniowych w innych jednostkach.  
6. "Jak jest tak źle to idźcie gdzie indziej." - Owszem, bardzo chętnie. Sęk tylko w tym, że wszędzie rezydent zarabia tyle samo, czy to w Lesznie, czy w Warszawie, czy w Pcimiu Dolnym, gdyż ochrona zdrowia jest działem budżetówki.
19. Dodane przez Tomek72, w dniu - 02-10-2017 14:02 0 0
Kliknąłem, że popieram protest, choć to nie takie proste... 
 
Dlaczego popieram ? - bo wszyscy wiedzą, że służba zdrowia WYMAGA GRUNTOWNEJ REFORMY ... a nie łatania "z roku na rok" ... 
 
Upolitycznienie służby zdrowia to ABSURD ale jest faktem. 
 
WSZYSTKIE DOTYCHCZASOWE RZĄDY - tak robiły... protesty były ZA KAŻDEJ KADENCJI ... 
 
W Polsce ZDECYDOWANA WIĘKSZOŚĆ ZAWODÓW jest opłacana poniżej średniej Europejskiej. Każdy może powiedzieć, że zarabia za mało, Lekarz, Prawnik, Kierowca, Murarz ... 
 
GENERALNIE SIŁA NABYWCZA POLSKIEJ PENSJI jest po prostu słaba, PRAWIE KAŻDY na zachodzie zarobi więcej, problem w tym, że w przypadku "stanowisk państwowych" - po to, żeby KOMUŚ DAĆ WIĘCEJ - KOMUŚ TRZEBA ZABRAĆ ... 
 
BUDŻET NIE JEST Z GUMY ... Jest w nim określona pula pieniędzy do podziału na wszystkie wydatki budżetowe I ZAWSZE JEST ZA MAŁO ... 
 
Ale protest POPIERAM - BO WIEM, ŻE DLA DOBRA PACJENTA - system wymaga GRUNTOWNEJ PRZEBUDOWY, choć gro spraw to KWESTIA ORGANIZACJI ... 
 
Część papierów jest ZUPEŁNIE ZBĘDNA przy dzisiejszym poziomie informatyki, w kółko wklepujemy te same dane, które POWINNY BYĆ AUTOMATYCZNIE ZACIĄGANE Z SYSTEMÓW CENTRALNYCH. 
 
Poza tym znaczną część pracy papierkowej za lekarza, któremu NIEMAŁO PŁACI SIĘ ZA GODZINĘ PRACY - powinien wykonywać jego asystent. A LEKARZ NIECH SKUPI SIĘ NA LECZENIU ...
20. Dodane przez Azia, w dniu - 02-10-2017 15:01 0 0
Do kom.12-lekarz rezydent to pelnoprawny lekarz. I może wszystko to, co starsi koledzy.  
Do kom.5. Też nie masz racji. Lekarz rezydent w leszczynskim szpitalu dyzuruje sam.  
Do kom.11. Uważasz że to dobrze że dorosły człowiek przez rok pracuje za darmo?Naprawdę uważasz że to \"przywilej\"?Życzę takiego przywileju Twoim dzieciom..bez względu na obrana drogę zawodową. 
Życzę wszystkim zdrowia.
21. Dodane przez Xxx, w dniu - 02-10-2017 15:11 0 0
Ja po 37 latach pracy tez w szpitalu mam 1630 zlotych na reke i do emerytury musze pracowac za taka pensje, bo lekarze, pielegniarki a teraz rezydenci wciaz maja malo i dla naszej grupy zawodowe juz nie starza, lub tez nie zgadzaja sie oni na podwyzke dla nas. Tylko dla siebie pazerne sepy zgarniaja. Nasza praca jest rownie wazna jak ich.
22. Dodane przez Tomek72, w dniu - 02-10-2017 15:34 0 0
Do kom 17:Sprostowania: 
 
"...WSZYSCY studenci stacjonarni w Polsce, a więc też studenci Politechnik, Uniwersytetów, PWSZ w Lesznie i innych uczelni są wykształcani za pieniądze podatnika... 
... Więc dlaczego lekarze mieliby odpracowywać? ... 
 
Co prawda muszę Ci przyznać rację, ale to nie oznacza, że mam to popierać ... 
 
"BEZPŁATNY" SYSTEM studiów (piszę w "" bo to nie jest "BEZPŁATNY" - a finansowany z budżetu) - JEST ZŁY! 
 
To forma inwestycji Państwa (podatnika) w społeczeństwo. 
 
Jak ja studiowałem na polibudzie (1992-1997) to już się mówiło, że to powinno być zmienione. 
 
Czyli, że państwo powinno finansować studia na PIERWSZYM / JEDNYM kierunki na zasadzie kredytu studenckiego - 5 lat studiów na Polibudzie - 5 lat pracy w kraju po studiach w ramach "odpracowania studiów. Każdy rok powtarzany - płatny lub w drodze wyjątku - dodatkowo odpracowywany ... 
 
A w zasadzie powinien tak długo "odpracowywać" studia aż ze swoich podatków spłaci koszt kształcenia...  
 
Polska jest zbyt biedna, aby "za darmo" kształcić studentów, którzy emigrują do innych krajów i tam tym innym krajom generują PKB ...
23. Dodane przez emigrant, w dniu - 02-10-2017 16:22 0 0
czytam komentarze (...)(prawdopodbnie tepy elektorat PiS-u) i nie wierzę że PRL dalej żyje... 6 lat najcięższych studiów i 2200 na ręke? a ile (...)bierze państwowywych pieniędzy kler?!!! Studia lekarskie płatne? to wtedy pójdą na studia dzieci tylko lekarzy i ludzi bogatych, a dzisiaj idą najlepsi. Ale pisowska mentalność to mentalność radziecka. wyssaliście z mlekiem matki głupote, o ile nie z "mlekiem" ojców... Wy po prostu nie powinniście mieć prawa głosowania, was powinno się towarzysze trzymać jak chłopów pańszczyźnianych w średniowieczu, bo na t osobie zasługujecie, powtarzając kłamstwa od wielu lat, że lekarz ma zarabiać najlepiej tyle co kierowca. Tylko że początkujący kierowca (często zacny absolwent gimnazjum) dostaje 1,5 raza więcej niż młody lekarz. Szczerze życzę tym lekarzom lepszych zarobków, a najlepiej żeby wyjechali za granicę, zdobyli tam doświadczenie i zarobili od razu w ciul forsy (...)
24. Dodane przez antoni kosiba, w dniu - 02-10-2017 16:39 0 0
na budowie od razu dostaną 15 zł :-)
25. Dodane przez madry, w dniu - 02-10-2017 17:00 0 0
Nie dawać ani grosza na organizacje pozarządowe i fundacje bo to przecież wolontariusze niby (środki winni zyskać od sponsorów ) a dlaczego są na pensyjce? Bo biedni i bezrobotni ? Dać tym młodym ludziom!
26. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 02-10-2017 18:39 0 0

Z doświadczenia znajomych lekarzy : młoda lekarka, która po studiach pracowała w pogotowiu miała odebrać poród w karetce pogotowia ale tak się bała, że poród odebrał kierowca "Pani doktor ja się tym zajmę" :) I co Wy na to mądrale ? Kierowca za 1.400 zł miesięcznie a Pani doktor za 2.500 zł. 
Inna Pani doktor tuż po studiach gdy pracowała na rejonie podręcznik miała ukryty na kozetce za parawanem i pod pretekstem, że idzie umyć ręce przeglądała strony aby się upewnić "czy na środku to na pewno żołądek czy może jednak wątroba" :)  
.
27. Dodane przez Do kom. 22. Dodane przez Tomek72,, w dniu - 02-10-2017 18:41 0 0
Całkowicie się z Tobą zgadzam! Tylko jakoś nie słyszy się o tym, żeby studenci innych uczelni mieli obowiązek zostawać w kraju albo odpracowywać dług zaciągnięty u podatników, a w przypadku dyskusji o lekarzach ten bezsensowny argument wypływa za każdym razem...
28. Dodane przez Lament, w dniu - 02-10-2017 18:49 0 0
Pokażcie mi biednego lekarza
29. Dodane przez , w dniu - 02-10-2017 19:17 0 0
popieram strajkujących....ale pamietajcie o RATOWNIKACH MEDYCZNYCH!!! PIELĘGNIARKACH !!!!!! ZABRAC 500+ NIEROBOM I DAC PRACUJĄCYM!!!
30. Dodane przez Tomek72, w dniu - 02-10-2017 19:25 0 0
do kom27 (02-10-2017 18:41), 
 
dlatego ja napisałem, że  
po 1) popieram protest - BO CAŁY SYSTEM WYMAGA REFORMY 
po 2) o tym, że studia (zresztą każda inna dobrowolna i finansowana przez państwo ("bezpłatna") - forma edukacji liceum / technikum / zawodówka - też powinna być odpracowana w kraju. 
I oczywiście NIE DOTYCZY to tylko lekarzy, ale WSZYSTKICH kierunków studiów / zawodów. 
 
3) sprawa jest też taka, że z jednej strony WSZYSCY MÓWIĄ, ŻE LEKARZY JEST ZA MAŁO, z drugiej lekarze ze Wschodu (m.innymi z Ukrainy i Białorusi - pracują jako pielęgniarze ... 
 
4) Nie jestem fanem PiS (ale na PiS głosowałem, bo to była i jest JEDYNA REALNA SZANSA NA ZMIANĘ). Jakie reformy zrealizowały poprzednie rządy? Ile razy mówiono o zwiększeniu nakładów a jakie były konkrety? 
 
Problem w tym, że NIESTETY PiS, reformę służby zdrowia traktuje jak partyjną - a powinna być SPOŁECZNA!. 
Brakuje dialogu społecznego, nie widzę KONKRETNEJ DIAGNOZY I STRATEGII, brakuje MERYTORYCZNEJ dyskusji ... 
 
Ale z drugiej strony TOTALNA OPOZYCJA OD SAMEGO POCZĄTKU - pokazała że nie zależy jej na ŻADNYM DIALOGU, wszystko jest na NIE, i WSZYSTKO KONTRA PiS ... 
 
W ten sposób TRUDNO dziwić się PiS, że prą JAK CZOŁG ...
31. Dodane przez do e,igrant wpis 23, w dniu - 02-10-2017 21:05 0 0
Ty chyba faktycznie jesteś emigrant.. I to pewnie ze zmywaka więc wylewasz żale, bo masz kompleks... Po twoim wpisie widać, że inteligentny to raczej nie jesteś..
32. Dodane przez Szerszeń, w dniu - 02-10-2017 21:48 0 0
W życiu nie widziałem "biednego" lekarza. Nawet te młode osobniki (jeszcze nie lekarze), rozśmieszają mnie. Nie podoba sie to droga wolna. Pojadą za granice, zobaczą jakie tam są stawki, podatki, poziom życia.
33. Dodane przez weterynarz, w dniu - 02-10-2017 22:02 0 0
Proponuję im wszystkim wpierw zapłacić za pięć lat nauki za pieniądze podatników . Nawet tego nie umieją uszanować.W Niemczech pół roku za darmo mają praktyki.
34. Dodane przez Julia, w dniu - 02-10-2017 23:44 0 0
Chciałabym przypomnieć, że lekarz rezydent posiada pełne prawo wykonywania zawodu, nie jest stażystą oraz o odpowiedzialności jaka na nich ciąży. Zgadzam się, że wiele osób po kilkunastu latach pracy otrzyma taką samą.pensję, jednak to lekarze muszą podejmować szybko.decyzje ważące o losach człowieka. 
Jeśli sytuacja w Polsce nie ulegnie zmianie za kilka lat nie będzie miał kto leczyć, bo liczba chętnych na studia medyczne, mimo, że nadal duża co roku się zmniejsza
35. Dodane przez Grzegorz T.,, w dniu - 03-10-2017 01:05 0 0
(...) Moi Drodzy - ja jako 64 latek - to ja płaciłem za Wasze kształcenie - zatem Moi drodzy do roboty- zresztą i tak klimatu pomocy nie czujecie - jest wyjście dla Was ( umowny Zachód ) - się zdziwicie - tam Was sprowadzą na poziom - a poza tym po co ja Was .......................
36. Dodane przez Janosik, w dniu - 03-10-2017 10:48 0 0
Są prywatne firmy gdzie nie masz ustalonych stawek jak w budżetówce. Idzcie tam. Zobaczycie czy bez parasola coś potraficie. Wiekszość z młodych lekarzy boi się podjąć jakąkolwiek decyzje. Ale to normalne w każdej pracy. Tylko gdzie indziej nikt tak nie narzeka...
37. Dodane przez , w dniu - 03-10-2017 12:06 0 0
a co tam robi osoba po farmacji wśród lekarzy rezydentów? czy apteka tez protestuje
38. Dodane przez Do poczytania, w dniu - 03-10-2017 16:23 0 0
Dla wszystkich malkontentów i bezrozumnych hejterów: 
https://www.(...)
39. Dodane przez Magda, w dniu - 03-10-2017 17:09 0 0
Do wszystkich, których boli wyższe wykształcenie za pieniądze podatników... A za Wasze podstawowe, zawodowe czy średnie wykształcenie to podatnik niby nie płacił???? Sądząc po komentarzach, to to są dopiero pieniądze wyrzucone w błoto.
40. Dodane przez Władek, w dniu - 03-10-2017 19:10 0 0
Małe zarobki dotyczą nie tylko początkujących lekarzy. Podobnie jest np. z nauczycielami, policjantami. Czy przypadkiem nie zastrajkują też sędziowie? Porobiły się u nas kasty.
41. Dodane przez kogut do 38, w dniu - 03-10-2017 21:25 0 0
ty nie widzisz różnicy pomiędzy policjantem a lekarzem? Policjantem można zostać po szkole zawodowej, wystarczy, że umiesz pisać i znasz tabliczkę mnożenia, biegać i poćwiczyć muły na siłce każdy umie.  
Dla policjanta najniższa krajowa + 1% premii od mandatów. 
W Lesznie zapudłowali kogoś za gwałt a okazało się, że sprawcą był zupełnie inny człowiek, który wpadł we Wschowie i przyznał się do gwałtu w Lesznie. 
Policjant prowadzący sprawę skrzywdził niewinnego człowieka bo mu zeznania gotowe podsunął do podpisania, taki glina powinien siedzieć 5 lat w więzieniu i stracić na zawsze prawo wykonywania zawodu
reklama
42. Dodane przez fx, w dniu - 03-10-2017 23:23 0 0
Jak nie nasi..., to może Ukraińcy? Może będą lepsi i tańsi?
reklama
43. Dodane przez , w dniu - 03-10-2017 23:36 0 0
jak cię nie będzie miał kto leczyć to dopiero zobaczysz. Nawet Ukraińcy nie pomogą
44. Dodane przez ewa, w dniu - 05-10-2017 22:26 0 0
Wiem, że nie ma już dr Judymów, ale być rezydentem i wymagać dużych pieniędzy, za co ? Najpierw praca, a później płaca. Ja 5 lat po studiach zarabiałam grosze, aż do osiągnięć osobistych i nie podnosiłam larum
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Piękne, słoneczne mi... Leszno 2400
Ogródek działkowy ro... Leszno 28000
Działka budowlana z ... Lipno 349000
Szukasz atrakcyjnego... Leszno 275000
Pokoje,kwatery śmigi... śmigiel 930
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj