Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
05.12.2017. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak
Dobiega końca modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Poznań - Czempiń. Pozostały jeszcze do wykonania prace, które nie będą miały wpływu na ruch poiągów, m.in. dokończenie budowy ekranów akustycznych. Przebudowa 32-kilometrowego odcinka kosztowała ponad 807 mln zł.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowały i dostosowały do potrzeb osób niepełnosprawnych osiem stacji i przystanków, ułożyły nowe tory, zmodernizowały 86 km sieci
trakcyjnej, zamontowały pięćdziesiąt osiem nowych rozjazdów oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Zmiany dostrzegą też pasażerowie oczekujący na peronach.
Czas przejazdu pomiędzy Poznaniem a Czempiniem ma być krótszy o 10 minut. Na razie jednak trwa modernizacja odcinka od Czempinia, przez Leszno do Rawicza, dlatego trudno w tej chwili mówić o szybszym podróżowaniu. - Te prace zakończą się w 2020 roku i wtedy będziemy mogli mówić o całkowicie zmodernizowanej trasie i efektach związanych z prędkością. Wtedy pokonamy trasę z Poznania do Wrocławia w około 90 minut - przyznaje Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
1. Dodane przez Stachu Rupieć, w dniu - 05-12-2017 08:19 Jakiś tam Wolny mówi, że szybciej pojedziemy i jak mu ty wierzyć
2. Dodane przez bnm, w dniu - 05-12-2017 09:23 niestety przez ciągłe zmiany rozkladow jazdy - 6-7 razy w roku musialem zrezygnowac z pracy bo nie dalo się tego wytrzymać. Szef też nie mógł tego wytrzymac, że co 2 miesiące skladam wniosek o zmianę godzin pracy.
3. Dodane przez Tamten, w dniu - 05-12-2017 09:28 Czy ktoś wie, kiedy rozpocznie się budowa wiaduktu w Klonówcu?
4. Dodane przez tentam, w dniu - 05-12-2017 09:55 a czy ktoś wie co się dzieje z odcinkiem drogowym Słonin - Czempin? budowa ruszyła w maju i miała trwać najpóźniej do września a mamy grudzień.. Czyżby znaleziono tam zaginiony złoty pociąg?
5. Dodane przez Zibi, w dniu - 05-12-2017 10:00 Czas się skraca przejazdu ale niektóre miejscowości takie jak Oborzyska Stare Drużyną Poznańska Puszczykowo będzie miało mniejszy dostęp do kolei bo "fachowcy" z Urzędu Marszałkowskiego doszli do wniosku że lepiej uruchamiać pociągi przyspieszone - decyzja jakieś kuriozum bo dotyczy pociągów dowożących do pracy a np przyjeżdżający pociąg przed godzina 7 do Poznania. Zamiast być lepiej to podróżnych korzystającym z tych przystanków ogranicza się dostęp do kolei
reklama
6. Dodane przez no, w dniu - 05-12-2017 10:31 Z Poznania do Wrocławia w 90 minut bez zatrzymania pociągu na stacji Leszno? To express będzie. (podobnie jak pociąg bezpośredni z Leszna do Warszawy)
7. Dodane przez do 3, w dniu - 05-12-2017 10:50 Podobno będzie to dzień po tym jak skończy grać Wielka Orkiestra
8. Dodane przez do kom. 3, w dniu - 05-12-2017 11:06 Jak widać w terenie to prace już ruszyły i stanęły (zima). Ciąg dalszy pewnie w kwietniu.
9. Dodane przez do 2, w dniu - 05-12-2017 11:40 Bzdury gadasz, pociągi są co godzinę, nawet jak są korekty kilkunastominutowe to zawsze można pojechać wcześniejszym. Ja dojeżdzam codziennie z Leszna do Poznania i nie narzekam.
10. Dodane przez KAKER, w dniu - 05-12-2017 13:35 POPIERAM KOM 9 CHRABIA BO NIE CHCE MU SIE TYLKA SZYBCIEJ PODNIESC
11. Dodane przez Kamyczek, w dniu - 05-12-2017 15:00 A może trzeba było przejść na zasilanie prądem zmiennym przy okazji modernizacji.?
Czesi wyeliminują napięcie 3 kV na sieci kolejowej? -(...) 13 lis 2014 - Ministerstwo Transportu Czech oraz zarządca infrastruktury kolejowej SŽDC zleciły opracowanie studium wykonalności dotyczące zmiany napięcia 3 kV prądu stałego na 25 kV prądu zmiennego. Studium dotyczyć będzie ponad połowy sieci trakcyjnej kraju, która ma napięcie 3 kV. ...........................................................
Rynek kolei próżniowej i hyperloopa to struktura, która dopiero zaczyna się tworzyć. Ostatnie inwestycje w kolejne powstające firmy są warte setki milionów dolarów. Perspektywa czasowa jest bardzo długa, a potencjał innowacyjny dla polskiej gospodarki ogromny. Na 11 firm działających w tej chwili na świecie dwie pochodzą z Polski, a liczne wygrane w konkursach pokazują, że Polacy mają niezbędny potencjał intelektualny podkreślił. Co więcej, ów potencjał innowacyjny może mieć bardzo duży wpływ na automatyzację całego transportu szynowego technologie zastosowane w Hyperloopie mogą być potem adaptowane dla potrzeb klasycznej kolei. To zadanie dla grupy PKP, która będzie prawdopodobnym operatorem tego hipotetycznego systemu zaznaczył.
Zdaniem Pączka Hyperloop nie zastąpi któregokolwiek ze środków transportu, ale będzie uzupełniał istniejące. Jeśli KDP będzie miała prędkość nie 300-350, ale 200-250 km/h, co z punktu widzenia efektywności inwestycyjnej wydaje się o wiele bardziej rozsądne możemy mówić o swoistym wykorzystaniu renty zapóźnienia. Zamiast importować rozwiązania francuskie i prędkość 350 km/h, zainwestujemy w tabor 200-250 km/h, który polscy producenci są w stanie dostarczyć. Być może w perspektywie 10 lat uda się wykonać żabi skok na tę nową technologię, (...)
12. Dodane przez do 9 i 10, w dniu - 05-12-2017 15:18 Taaa w nocym rozkładzie między godz. 7.00 a 9.00 dwie godziny przerwy I to ma być rozkład dla pracujących??? Ile godzin można czekać pod pracą???
13. Dodane przez facio, w dniu - 05-12-2017 19:23 a pociągów od 10 grudnia o połowe mniej śmieszne co
reklama
14. Dodane przez Stefan, w dniu - 06-12-2017 09:55 Do 9. Do Poznania dojeżdżam już ponad 30 lat (od czasów szkoły średniej). Jakoś w połowie lat 80-tych pociąg jeździł do Starego B. 58 min a teraz to niestety jest różnie !! jak ktoś jeździ raz na tydzień to może wcześniejszym pociągiem a jak co dziennie to !!@##$$ (tu trzeba użyć mocnych słów).
15. Dodane przez Jan, w dniu - 06-12-2017 15:35 A Ja tam koleja jechalem ostatni raz do Gostynia przez Racot w 1978 r I nie mamz tego tytulu kompleksow ani starganego sumienia ze nie wspomagam PKP
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.