Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Rusztowanie spadło na trakcję kolejową
Wypadek na budowie wiaduktu
Rusztowanie spadło na trakcję kolejową
11.08.2018. Radio Elka, Emilia Wojciechowska
(fot. Emilia Wojciechowska)
Na sieć elektryczną nad torami w okolicach Klonówca runęło rusztowanie. Pracownicy, którzy byli w tym czasie na konstrukcji, zeskoczyli na ziemię. Trzech z nich jest poszkodowanych. Na miejsce przyjechały karetki pogotowia, strażacy, policja. Ruch pociągów na trasie Leszno-Poznań jest wstrzymany.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Do zdarzenia doszło po godzinie 15.00. - Najprawdopodobniej silny podmuch wiatru sprawił, że rusztowanie na budowie wiaduktu przechyliło się i zatrzymało na sieci elektrycznej
- powiedział Zbigniew Wolny z PKP PLK.
Ucierpieli trzej pracownicy, obywatele Ukrainy, którzy byli w tym czasie na rusztowaniu. Jeden z nich uskarżał się na ból nogi. Po rannych przyjechały karetki pogotowia. Wezwano też straż pożarną, policję i służby techniczne kolei.
Wypadek spowodował duże utrudnienia na kolei. Pociągi zostały wstrzymane. Do pracy przystąpiła ekipa wykonawcy wiaduktu. Przy pomocy dźwigu postawiono i zabezpieczono konstrukcję. Po około trzech godzinach ruch przywrócono, ale tylko jednym torem, bo nad drugim uszkodzona była sieć trakcyjna. Awarię musieli usunąć pracownicy kolei.
Wypadek zdarzył się na budowie wiaduktu drogowego, jest to inwestycja realizowana w ramach modernizacji linii kolejowej Czempiń - Rawicz.
1. Dodane przez Czytelniczka, w dniu - 11-08-2018 15:46 Jakieś fatum ostatnio k rąży w powietrzu. Przedwczoraj zerwana linia trakcyjna wczoraj przejechany mężczyzna, a dziś kolejne życie ludzkie zagrożone na rusztowaniu.
2. Dodane przez władeczek, w dniu - 11-08-2018 16:06 Co te ukraincy znowu wymyślili , Będzie się nam wszystko walić na głowy Zwłaszcza to co ci zza wschodu wybuduja u nas . Strach sie bać
3. Dodane przez Kasia, w dniu - 11-08-2018 16:07 Trzeci dzień normalnie nie można dojechać do Poznania jaja i kpiny
4. Dodane przez Gość, w dniu - 11-08-2018 16:09 Gdzie są nadzory?
5. Dodane przez mgr nauk społecznych, w dniu - 11-08-2018 16:51 Trzeba nie mieć wyobraźni żeby w ten sposób rusztowanie stawiać.
6. Dodane przez Już, w dniu - 11-08-2018 17:17 Dojna zmiana
7. Dodane przez Archanioł, w dniu - 11-08-2018 17:29 W zasadzie to już norma i trwałe skojarzenia z koleją.
8. Dodane przez Do 5, w dniu - 11-08-2018 17:34 Nie masz pojęcia a piszesz głupoty. Tak się stawia rusztowanie ale trzeba je dobrze zabezpieczyć ze wszystkich stron.
9. Dodane przez Jarosław, w dniu - 11-08-2018 17:35 Od poczatku tej budowy mialem zle przeczucie ze cos sie wydazy.
10. Dodane przez 3000 V =, w dniu - 11-08-2018 17:42 Włosi rozrabiają
Astaldi zapewnia, że wykona tę inwestycję w ciągu 29 miesięcy, a okres gwarancji wyniesie 72 miesiące.
Poza kończeniu przebudowy tego odcinka linii E59 i szlaku Leszno Czempiń (to zadanie wykona torpom) pociągi pasażerskie pojadą na całej trasie Poznań Wrocław z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Tym samym podróż najszybszym pociągiem na trasie między tymi dużymi miastami skrócić się do 80 minut (teraz ponad 160 km trasa jest pokonywana w około 120 minut).
Linia Wrocław Poznań to ważny odcinek Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T), gdyż magistrala E59 to najkrótsze i najdogodniejsze połączenie północnej części Europy z krajami naszej części Europy i Bałkanów.
Najlepszą ofertę w przetargu na modernizację linii kolejowej E59 Wrocław Poznań na odcinku od granicy województwa dolnośląskiego do Leszna złożyła spółka Astaldi. PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o wyborze najkorzystniejszej oferty w tym przetargu. Astaldi zaproponowało 355,09 mln zł netto za wykonanie przebudowy tego fragmentu linii E59. Inni oferenci wycenili zaś swoje usługi na kwoty od ponad 469 mln zł (Torpol) do 410 mln zł (konsorcjum Porr Polska Construction, Porr Bau, Trakcja PRKiI, Comsa, PKP Energetyka).
11. Dodane przez Ehe, w dniu - 11-08-2018 17:48 Wiatr zrobił swoje. Oby nikomu się nic wielkiego nie stało bo widok był kiepski.
12. Dodane przez as, w dniu - 11-08-2018 18:52 Już jadą pociągi
13. Dodane przez Rafał, w dniu - 11-08-2018 19:00 Czy ktoś używał głowy przy stawianiu tego rusztowania ?? gratuluje mistrzowie ....
14. Dodane przez Gość, w dniu - 11-08-2018 19:32 Czy wiadomo kiedy ruszą pociągi ?
reklama
15. Dodane przez Akcja Wisla, w dniu - 11-08-2018 20:38 Ukraina forever
16. Dodane przez kierowca, w dniu - 11-08-2018 20:48 Gdzie można zobaczyć jak będzie wyglądał ten wiadukt po jego zbudowaniu ? Czy może to jest tajemnica ?
17. Dodane przez Wojtek, w dniu - 11-08-2018 20:49 Rusztowanie zapewne zostało postawione zgodnie z przepisami. Ale wystarczyło pomyśleć i zabezpieczyć odciągami aby się na tory nie przewróciło w razie szkwału.
Porażenie prądem stałym 300 V raczej nieuleczalne. Powinni dostać urlop okolicznościowy aby mogli udać się do Częstochowy dziękczynnie za to , że przeżyli a przełożony do pierdla nie pójdzie. Aczkolwiek wygląda na to , że urządzenia Elesteru-PKP i PKP Energetyki zadziałały co jest optymistyczne w tym całym nieładzie.
XXXIV Ogólnopolska Pielgrzymka Kolejarzy na Jasną Górę
W sobotę 4 listopada odbyła się coroczna XXXIV z kolei Ogólnopolska Pielgrzymka Kolejarzy na Jasną Górę. W tym roku rozpoczęła się konferencją w Bazylice, po której pielgrzymi przeszli Drogę Krzyżową na wałach z pochodniami oraz uczestniczyli w Apelu Jasnogórskim i Pasterce Maryjnej. Pielgrzymka to zwyczajowe już spotkanie duszpasterzy, rodzin kolejarskich, przedstawicieli MIB, administracji i związków zawodowych. Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce jak co roku wziął w nim udział by pochylić głowy w modlitwie.
Mamy wtedy na uwadze tę służbę kolei, która umożliwia milionom ludzi każdego roku przemieszczać się z jednej miejscowości do drugiej, aby tam, gdzie się udadzą, nawiązali na nowo, czy nawet odzyskali swoje relacje ze znajomymi, najbliższymi, aby przeżyć bardzo ważny czas razem zwłaszcza gdy jest to czas świąteczny
- mówił abp Jędraszewski.
Dziękując kolejarzom za ich poświęcenie i gotowość do służby abp Jędraszewski ocenił, że właśnie to ich doświadczenie potrafi najbardziej radykalnie określić sytuację ludzi innych zawodów przymuszanych do tego, żeby pracowali w niedzielę czy inne święta - nie, aby innym służyć przede wszystkim, lecz aby właściciele ich zakładów mogli zbić dodatkowy majątek.
18. Dodane przez BULI, w dniu - 11-08-2018 22:02 Czy na tej budowie jest jakiś nadzór. Na oko rusztowanie około 10m wysokości, aluminiowe wolnostojące bez odciągów i dodatkowo to zbrojenie o wielkiej masie własnej. Szczęście w nieszczęściu że nikomu nic poważnego się nie stało. Gdyby w nocy to wiatr przewrócił
19. Dodane przez Blondi, w dniu - 11-08-2018 22:56 Astaldi pracuje od Leszna do Rawicza. Tam pracuje Torpol.
20. Dodane przez Budowlaniec, w dniu - 12-08-2018 01:08 Ilu znawców budowlanych tu widzę a robić niema komu zapraszamy na budowę i zobaczycie realia polskiego budownictwa . A co do nadzoru to oni mają teraz wakacje jak zawsze nigdy ich niema jak są potrzebni
21. Dodane przez Uratiwani, w dniu - 12-08-2018 08:30 Najważniejsze,że mamy braci K,którzy szybko przywrócili ruch pociągów.
22. Dodane przez Zofia, w dniu - 12-08-2018 08:55 Jacy Włosi??? Cwaniaczek wynajał ekipe i niby remontuje...Konto ma we Włoszech to kasy nie zabiorą.A pracownicy to ekipa z łapanki.Potrwa jeszcze ze 2 lata to dopłacimy kolejne miliony. Fajny pomysł na zostanie milionerem
23. Dodane przez Roman, w dniu - 12-08-2018 09:23 Zawsze myślałem że kolej jeździ na 1000 v prądu stałego.
24. Dodane przez Tesser, w dniu - 12-08-2018 09:29 Nie trzeba być "znawcą" budowlanym, aby nie zauważyć, że coś jest nie tak, skoro byle podmuch przewraca rusztowanie, które jest w bezpośrednim kontakcie z linią kolejową - nadzór na wakacjach?realia budowlane? nie ma wytłumaczenia na taką lekkomyślność!
25. Dodane przez Emeryt, w dniu - 12-08-2018 09:47 Wspňłczuję kierownictwu Sekcji.
26. Dodane przez abc, w dniu - 12-08-2018 11:13 W wyniku przetargu wybrano najkorzystniejszą ofertę, czyli najtańszą, czyli najgorszą
27. Dodane przez kol, w dniu - 12-08-2018 13:55 Kolej jeżdzi na 3000 v prądu stałego
28. Dodane przez miki, w dniu - 12-08-2018 13:56 Jest niedziela, jutro wiele osób będzie musiało niestety skorzystać z usług niesławnej PKP. Oczywiście jak na monopolistę przystało żadnej informacji czy ruch jest przywrócony czy nadal są jakieś trudności.
29. Dodane przez Do 8, w dniu - 12-08-2018 14:46 O tym właśnie pisze.
30. Dodane przez do kom 23, w dniu - 12-08-2018 14:49 Sieć trakcyjna tramwajowa zasilana jest napieciem 600V prądu stałego. Takim samym napięciem zasilana jest sieć dla trolejbusów. ..........................................
1894 Lwów, tramwaj elektryczny (Siemens & Halske odbieraki lirowe; pierwsza kolej elektryczna w polskiej przestrzeni kulturowej) 191423 KPEV: kolej sudecka (Zgorzelec Wrocław), ~15 kV 16T Hz sieć z liną nośną
1936 PKP: Warszawa początek elektryfikacji węzła pierwsza elektryfikacja sieci krajowej w polskiej przestrzeni kulturowej; zdecydowano się na zasilanie napięciem stałym 3000 V z siecią górną; elektryfikacja obejmowała tunel średnicowy w Warszawie
31. Dodane przez online, w dniu - 13-08-2018 12:17 Pewnie paiery na stawianie rusztowań zrobili online. BHP też online. Modne ostatnio bardzo i wygodne czyli nikt nic nie wie...
reklama
32. Dodane przez Michu, w dniu - 13-08-2018 14:10 Zastanówcie się za nim coś zaczniecie pisać. Nie znacie się i takie pierdoły piszecie a w swoich domach pewnie żarówki nie potraficie wymienić.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.