Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
22
Listopada 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Cecylia, Marek
Do końca roku 39 dni.
Start arrow Kościan arrow Nie żyje kierowca, młoda pasażerka w szpitalu

Tragiczny wypadek na "piątce"

Nie żyje kierowca, młoda pasażerka w szpitalu

01.10.2018. Radio Elka, Piotr Pewiński

(fot. Piotr Pewiński)
Kierowca toyoty auris zginął w wypadku na drodze krajowej nr 5 pomiędzy Kościanem i Kawczynem. Samochód, którym jechał zderzył się z busem. Poszkodowana została też pasażerka, do szpitala przetransportował ją śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Do wypadku doszło około godziny 17.30. - Według wstępnych ustaleń, kierujący toyotą auris 71-latek, jadący od strony Poznania w stronę Kościana, z niewyjaśnionych przyczyn zjechał na przeciwległy pas ruchu, gdzie zderzył się z nadjeżdżającym z naprzeciwka
samochodem dostawczym
- mówi Radosław Nowak, oficer prasowy kościańskiej policji. Z kolei według świadków zdarzenia, samochód osobowy zahaczył o pobocze, przez co jego kierowca stracił panowanie nad pojazdem.

Pasażerowie busa o własnych siłach opuścili pojazd, jednak w osobówce zakleszczone były dwie osoby. - Przy użyciu sprzętu hydraulicznego strażacy wykonali dostęp do poszkodowanych, jednocześnie była prowadzona pierwsze pomoc. Została podjęta reanimacja mężczyzny, niestety lekarz stwierdził zgon - relacjonuje Dawid Kryś, oficer prasowy KP PSP w Kościanie.
Samochodem podróżowała również nastoletnia dziewczyna, która w ciężkim stanie została przetransportowana śmigłowcem Lotniczego Pogotowia Ratunkowego do szpitala.

Droga przez ponad 3 godziny była zablokowana. Ruch kierowano objazdami przez Pianowo i Stare Oborzyska.

Trwa ustalanie dokładnych przyczyn i okoliczności zdarzenia. Warto zaznaczyć, że niecały miesiąc wcześniej, również doszło do śmiertelnego wypadku, niemal w tym samym miejscu.
 
Komentarze (24)
1. Dodane przez Szaman, w dniu - 01-10-2018 19:42
Kolejny raz "5" co sie dzieje ludzie..
2. Dodane przez do 1, w dniu - 01-10-2018 20:27
Jak to co? Debilizm! Wczoraj jechałem do Poznania i z powrotem. Tyle półmózgów tam się kręci, że szkoda gadać! Wyprzedzanie na trzeciego to przecież norma na tej trasie. Baran jeden z drugim zyska na tym może 5 minut! Brawo
3. Dodane przez były katolik, w dniu - 01-10-2018 20:37
Objazd przez Gostyń?Może lepiej przez Krotoszyn?
4. Dodane przez Arm, w dniu - 01-10-2018 20:47
I gdzie jest policja, na 5tce wypadki to norma. Zawsze kiedy przyjeżdżam do Polski, to omijam szerokim łukiem tą drogę. Bo tutaj wszyscy myślą, że są niesmiertelni
5. Dodane przez gsk, w dniu - 01-10-2018 21:03
do kom. 1 nic takiego się nie dzieje, to tylko szybkość !
6. Dodane przez Kościaniak, w dniu - 01-10-2018 21:14
o godzinie 16 na Ponienem w kierunku Kościana są 3 pasy. 
chwila nie uwagi a masz na sobie z naprzeciwka niespodziankę. Nie twoja wina, ale szkoda ze giną ludzie
7. Dodane przez Frustrat, w dniu - 01-10-2018 21:17
Wiecie dlaczego tak jest? Po prostu ludzie jeżdżą jak (...). Wyprzedzają na trzeciego, jeżdżą na zderzaku i wyprzedzają tylko dla samego wyprzedzania bo za chwilę i tak muszą się zatrzymać na skrzyżowaniu albo w korku. Takim debilom powinno się dożywotnio odbierać prawo jazdy. Droga nr 5 w kierunku Poznania powinna być nieustannie patrolowana nieoznakowanymi radiowozami a czuby i buraki powinni być surowo karani
reklama
8. Dodane przez Xxx, w dniu - 01-10-2018 21:45
Tak  
Objazdy które były jednym wielkim korkiem  
Brak słów
9. Dodane przez Ddd, w dniu - 01-10-2018 22:28
71lat hmmm w tym trzeba szukać winy. Jeśli ktoś czuje że nie ma takiej orientacji jak młody, poprostu nie jedzie.
10. Dodane przez Kn, w dniu - 01-10-2018 23:38
Ta droga tu jest nawet nie bezpieczna dla rowezystuw bo się pchaja na trzeciego a później ze wypadki
11. Dodane przez realista, w dniu - 01-10-2018 23:42
a te barierki w szczerym polu dbają by nie ucierpiała żadna kapusta na grządce
12. Dodane przez aaa, w dniu - 02-10-2018 03:02
do 9. No tak..młodzi to dopiero mają orientację...
13. Dodane przez Malwinka, w dniu - 02-10-2018 08:08
Ile musi osób zginąć na tej drodze, żeby policja wpadła na to, że stałe patrole i nieoznakowane pojazdy to konieczność tam? Każdego matoła pędzącego na złamanie karku można pozbawić prawa jazdy i przysolić solidny mandat. Jak myślicie Niemcy nauczyli się lata temu kultury jazdy? No poprzez duże mandaty wymierzane skrupulatnie, nie inaczej! Teraz miltikulti w "starej" Europie jest i o kulturze jazdy można zapomnieć, ale dlaczego nie wprowadzić w Polsce dyscypliny? Że też jeszcze rządzący nie wpadli na to jak pięknie na kierowcach można podreperować budżet państwa :) stałe patrole co 10 km na drodze nr 5, kamery z czujnikiem na każdym skrzyżowaniu, na każdych światłach wyłapujące z automatu przekroczenie prędkości i wjazd na czerwonym. I 500 PLN z pozdrowieniami do kierującego. Byłoby na 500+, 300+, babcia+, dziadek+, emeryt+, matka+, bobas+, co tam chcecie+!
14. Dodane przez ula, w dniu - 02-10-2018 09:48
Skoro oceniacie,piszecie, że "5" taka niebezpieczna, to jedzcie zgodnie z kodeksem drogowym i będzie bezpiecznie.
15. Dodane przez uzytkownik dróg, w dniu - 02-10-2018 10:10
do kom.9 spać nie możesz współczuję.pozdrawiam
16. Dodane przez Do 9, w dniu - 02-10-2018 10:33
Widziałeś jaką na słowacji młodzi mieli orientacje?
17. Dodane przez cl, w dniu - 02-10-2018 11:55
Całe szczęście, że niedługo będzie s5, ale co mnie boli, za późno ta trasa powinna już z 10 lat temu powstać. Z innej beczki z koro nie potrafimy zbudować sieci dróg ekspresowych w rozsądnych ramach czasowych, to może powinno się budować , nie drogi ekspresowe, a drogi szybkiego ruchu o przekroju 2+2, z dużymi rondami i inteligętnymi sygnalizacjami, oraz tam gdzie ruch jest mniejszy skandynawski system 2+1. Takie rozwiązania są tańsze zwiększają radykalnie bezpieczeństwo, i mogłyby powstawać znacznie szybciej. Pracowałem chwilę przy budowie drogi , to sa tysiące ton materiału do przerobienia , 1 km drogi ekspresowej to 1000 ton asfaltu, już nawet nie tyle o koszty chodzi co o organizację pracy i możliwości przerobowe takich dużych iwestycji. Dwa większa dyscyplina, zabieranie prawa jazdy równiez za niebezpieczne wyprzedzanie na ciągłej, nie tylko za prędkość.
18. Dodane przez do 17, w dniu - 02-10-2018 12:21
masz b.duzo racji,z jednym wyjatkiem-S5 nie poprawi bezpieczenstwa,rozladuje tylko ruch tranzytowy. od zjazdow z eski do miejscowosci nadal beda wyscigi glupcow,bo jeden z drugim o 1 min szybciej bedzie w domu. na eske w zamian wyjada stada tych,ktorzy beda chcieli sprawdzic szybkosc poniemieckich zlomow. w 100% zgadzam sie z twoim ostatnim zdaniem.
19. Dodane przez Beata, w dniu - 02-10-2018 13:20
Budowac drogi to nie bedzie zderzen czolowych fakt ludzie jezdza jak barany na trzeciego na podwojnej ciaglej a na przeciw jadace auta tak widok krew mrozi w zylach
20. Dodane przez Beata do kom 18, w dniu - 02-10-2018 13:25
Widocznie nigdy nie jechales zadna expresowka i zadna eska
21. Dodane przez do 17. Dodane przez cl,, w dniu - 02-10-2018 13:33
pomysły z 2+1 w polskich warunkach są śmieszne i tak każde audi czy bmw by wyprzedzało pod prąd, albo 2+2 albo szkoda zachodu
22. Dodane przez cl, w dniu - 02-10-2018 14:00
18 S5 poprawi bezpieczeństwo, prosta sprawa odką jest s5 do Wrocławia był chyba tylko jeden śmiertelny w ciągu całego roku, wcześniej było zawsze przynajmniej kilka, a wyprowadzenie tranzytu z miasta to nie jest przypadkiem poprawa bezpieczeństwa? Natomiast to fakt będa wyścigi niemieckich złomów, i z tym też coś będzie trzeba zrobić może odcinkowe pomiary na s-5 docelowo. Działania powinny być dwutorowe budowa bezpiecznych nie koniecznie ekspresowych dróg może być nawet model 2 plus 1 tam gdźie ruch jest mniejszy. I zwiększanie dyscypliny, mandaty powinny odpowiadać wysokości zarobków bo jak ktoś zarabia 10 tyś na miesiac to mandat 500 zł nie jest żadną karą, natomiast jak ktos zarabia 2 tyś to jest znaczna kara, w dobie cyfryzacji nie powinno być problemu z ustaleniem wysokości mandatu, na podstawie PIT. Dalej poprawa jakości szkolenia kierowców bo ta jest tragicznie niska, oraz zwiększenie rygorów przeglądów technicznych aut.
23. Dodane przez Do Beaty, w dniu - 02-10-2018 14:01
Cale zycie,te zawodowe,spedzam na drogach. Wiec chyba nie wiem co napisalem... Zmienie pewnie lekarza...
24. Dodane przez cl, w dniu - 02-10-2018 15:26
Dwa plus jeden to bardzo mocna redukcja kosztów, połączone z rondami, i inteligentnymi sygnalizacjami zwiększyłyby bezpieczeństwo radykalnie, oczywiście solidna bariera drogowa środkiem i już ci nikt nie wyprzedzi, na odcinkach o jednym pasie , powinny być pobocza na wypadek awarii, usypane ze starego asfaltu albo kruszywa, nie bitumiczne, żeby nikogo wyprzedzanie tymi awaryjnymi poboczami nie kusiło. Natomiast odcinek Poznań- Wrocław jak najbardziej musi być kategoria S ze względu na niebywałe obciązenie ruchem, natomiast np. od Obornik do Piły i dalej nad morze starczyłaby 2 plus 2, lub nawet dwa plus jeden, z dużymi rondami i inteligentnymi światłami. Jeśli dwa na jeden to tylko z mocnymi barierami środkiem.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Osiedle lniane?rosza... Leszno 624630
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
Trzypokojowe mieszka... Poznań 767620
Wynajmę mieszkanieLeszno 1100
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj