Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Kościan arrow Nie żyje kierowca, młoda pasażerka w szpitalu

Tragiczny wypadek na "piątce"

Nie żyje kierowca, młoda pasażerka w szpitalu

01.10.2018. Radio Elka, Piotr Pewiński

(fot. Piotr Pewiński)
Kierowca toyoty auris zginął w wypadku na drodze krajowej nr 5 pomiędzy Kościanem i Kawczynem. Samochód, którym jechał zderzył się z busem. Poszkodowana została też pasażerka, do szpitala przetransportował ją śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Do wypadku doszło około godziny 17.30. - Według wstępnych ustaleń, kierujący toyotą auris 71-latek, jadący od strony Poznania w stronę Kościana, z niewyjaśnionych przyczyn zjechał na przeciwległy pas ruchu, gdzie zderzył się z nadjeżdżającym z naprzeciwka
samochodem dostawczym
- mówi Radosław Nowak, oficer prasowy kościańskiej policji. Z kolei według świadków zdarzenia, samochód osobowy zahaczył o pobocze, przez co jego kierowca stracił panowanie nad pojazdem.

Pasażerowie busa o własnych siłach opuścili pojazd, jednak w osobówce zakleszczone były dwie osoby. - Przy użyciu sprzętu hydraulicznego strażacy wykonali dostęp do poszkodowanych, jednocześnie była prowadzona pierwsze pomoc. Została podjęta reanimacja mężczyzny, niestety lekarz stwierdził zgon - relacjonuje Dawid Kryś, oficer prasowy KP PSP w Kościanie.
Samochodem podróżowała również nastoletnia dziewczyna, która w ciężkim stanie została przetransportowana śmigłowcem Lotniczego Pogotowia Ratunkowego do szpitala.

Droga przez ponad 3 godziny była zablokowana. Ruch kierowano objazdami przez Pianowo i Stare Oborzyska.

Trwa ustalanie dokładnych przyczyn i okoliczności zdarzenia. Warto zaznaczyć, że niecały miesiąc wcześniej, również doszło do śmiertelnego wypadku, niemal w tym samym miejscu.
 
Komentarze (24)
1. Dodane przez Szaman, w dniu - 01-10-2018 19:42
Kolejny raz "5" co sie dzieje ludzie..
2. Dodane przez do 1, w dniu - 01-10-2018 20:27
Jak to co? Debilizm! Wczoraj jechałem do Poznania i z powrotem. Tyle półmózgów tam się kręci, że szkoda gadać! Wyprzedzanie na trzeciego to przecież norma na tej trasie. Baran jeden z drugim zyska na tym może 5 minut! Brawo
3. Dodane przez były katolik, w dniu - 01-10-2018 20:37
Objazd przez Gostyń?Może lepiej przez Krotoszyn?
4. Dodane przez Arm, w dniu - 01-10-2018 20:47
I gdzie jest policja, na 5tce wypadki to norma. Zawsze kiedy przyjeżdżam do Polski, to omijam szerokim łukiem tą drogę. Bo tutaj wszyscy myślą, że są niesmiertelni
5. Dodane przez gsk, w dniu - 01-10-2018 21:03
do kom. 1 nic takiego się nie dzieje, to tylko szybkość !
reklama
6. Dodane przez Kościaniak, w dniu - 01-10-2018 21:14
o godzinie 16 na Ponienem w kierunku Kościana są 3 pasy. 
chwila nie uwagi a masz na sobie z naprzeciwka niespodziankę. Nie twoja wina, ale szkoda ze giną ludzie
7. Dodane przez Frustrat, w dniu - 01-10-2018 21:17
Wiecie dlaczego tak jest? Po prostu ludzie jeżdżą jak (...). Wyprzedzają na trzeciego, jeżdżą na zderzaku i wyprzedzają tylko dla samego wyprzedzania bo za chwilę i tak muszą się zatrzymać na skrzyżowaniu albo w korku. Takim debilom powinno się dożywotnio odbierać prawo jazdy. Droga nr 5 w kierunku Poznania powinna być nieustannie patrolowana nieoznakowanymi radiowozami a czuby i buraki powinni być surowo karani
8. Dodane przez Xxx, w dniu - 01-10-2018 21:45
Tak  
Objazdy które były jednym wielkim korkiem  
Brak słów
9. Dodane przez Ddd, w dniu - 01-10-2018 22:28
71lat hmmm w tym trzeba szukać winy. Jeśli ktoś czuje że nie ma takiej orientacji jak młody, poprostu nie jedzie.
10. Dodane przez Kn, w dniu - 01-10-2018 23:38
Ta droga tu jest nawet nie bezpieczna dla rowezystuw bo się pchaja na trzeciego a później ze wypadki
11. Dodane przez realista, w dniu - 01-10-2018 23:42
a te barierki w szczerym polu dbają by nie ucierpiała żadna kapusta na grządce
12. Dodane przez aaa, w dniu - 02-10-2018 03:02
do 9. No tak..młodzi to dopiero mają orientację...
13. Dodane przez Malwinka, w dniu - 02-10-2018 08:08
Ile musi osób zginąć na tej drodze, żeby policja wpadła na to, że stałe patrole i nieoznakowane pojazdy to konieczność tam? Każdego matoła pędzącego na złamanie karku można pozbawić prawa jazdy i przysolić solidny mandat. Jak myślicie Niemcy nauczyli się lata temu kultury jazdy? No poprzez duże mandaty wymierzane skrupulatnie, nie inaczej! Teraz miltikulti w "starej" Europie jest i o kulturze jazdy można zapomnieć, ale dlaczego nie wprowadzić w Polsce dyscypliny? Że też jeszcze rządzący nie wpadli na to jak pięknie na kierowcach można podreperować budżet państwa :) stałe patrole co 10 km na drodze nr 5, kamery z czujnikiem na każdym skrzyżowaniu, na każdych światłach wyłapujące z automatu przekroczenie prędkości i wjazd na czerwonym. I 500 PLN z pozdrowieniami do kierującego. Byłoby na 500+, 300+, babcia+, dziadek+, emeryt+, matka+, bobas+, co tam chcecie+!
14. Dodane przez ula, w dniu - 02-10-2018 09:48
Skoro oceniacie,piszecie, że "5" taka niebezpieczna, to jedzcie zgodnie z kodeksem drogowym i będzie bezpiecznie.
15. Dodane przez uzytkownik dróg, w dniu - 02-10-2018 10:10
do kom.9 spać nie możesz współczuję.pozdrawiam
16. Dodane przez Do 9, w dniu - 02-10-2018 10:33
Widziałeś jaką na słowacji młodzi mieli orientacje?
17. Dodane przez cl, w dniu - 02-10-2018 11:55
Całe szczęście, że niedługo będzie s5, ale co mnie boli, za późno ta trasa powinna już z 10 lat temu powstać. Z innej beczki z koro nie potrafimy zbudować sieci dróg ekspresowych w rozsądnych ramach czasowych, to może powinno się budować , nie drogi ekspresowe, a drogi szybkiego ruchu o przekroju 2+2, z dużymi rondami i inteligętnymi sygnalizacjami, oraz tam gdzie ruch jest mniejszy skandynawski system 2+1. Takie rozwiązania są tańsze zwiększają radykalnie bezpieczeństwo, i mogłyby powstawać znacznie szybciej. Pracowałem chwilę przy budowie drogi , to sa tysiące ton materiału do przerobienia , 1 km drogi ekspresowej to 1000 ton asfaltu, już nawet nie tyle o koszty chodzi co o organizację pracy i możliwości przerobowe takich dużych iwestycji. Dwa większa dyscyplina, zabieranie prawa jazdy równiez za niebezpieczne wyprzedzanie na ciągłej, nie tylko za prędkość.
18. Dodane przez do 17, w dniu - 02-10-2018 12:21
masz b.duzo racji,z jednym wyjatkiem-S5 nie poprawi bezpieczenstwa,rozladuje tylko ruch tranzytowy. od zjazdow z eski do miejscowosci nadal beda wyscigi glupcow,bo jeden z drugim o 1 min szybciej bedzie w domu. na eske w zamian wyjada stada tych,ktorzy beda chcieli sprawdzic szybkosc poniemieckich zlomow. w 100% zgadzam sie z twoim ostatnim zdaniem.
19. Dodane przez Beata, w dniu - 02-10-2018 13:20
Budowac drogi to nie bedzie zderzen czolowych fakt ludzie jezdza jak barany na trzeciego na podwojnej ciaglej a na przeciw jadace auta tak widok krew mrozi w zylach
20. Dodane przez Beata do kom 18, w dniu - 02-10-2018 13:25
Widocznie nigdy nie jechales zadna expresowka i zadna eska
21. Dodane przez do 17. Dodane przez cl,, w dniu - 02-10-2018 13:33
pomysły z 2+1 w polskich warunkach są śmieszne i tak każde audi czy bmw by wyprzedzało pod prąd, albo 2+2 albo szkoda zachodu
22. Dodane przez cl, w dniu - 02-10-2018 14:00
18 S5 poprawi bezpieczeństwo, prosta sprawa odką jest s5 do Wrocławia był chyba tylko jeden śmiertelny w ciągu całego roku, wcześniej było zawsze przynajmniej kilka, a wyprowadzenie tranzytu z miasta to nie jest przypadkiem poprawa bezpieczeństwa? Natomiast to fakt będa wyścigi niemieckich złomów, i z tym też coś będzie trzeba zrobić może odcinkowe pomiary na s-5 docelowo. Działania powinny być dwutorowe budowa bezpiecznych nie koniecznie ekspresowych dróg może być nawet model 2 plus 1 tam gdźie ruch jest mniejszy. I zwiększanie dyscypliny, mandaty powinny odpowiadać wysokości zarobków bo jak ktoś zarabia 10 tyś na miesiac to mandat 500 zł nie jest żadną karą, natomiast jak ktos zarabia 2 tyś to jest znaczna kara, w dobie cyfryzacji nie powinno być problemu z ustaleniem wysokości mandatu, na podstawie PIT. Dalej poprawa jakości szkolenia kierowców bo ta jest tragicznie niska, oraz zwiększenie rygorów przeglądów technicznych aut.
reklama
23. Dodane przez Do Beaty, w dniu - 02-10-2018 14:01
Cale zycie,te zawodowe,spedzam na drogach. Wiec chyba nie wiem co napisalem... Zmienie pewnie lekarza...
24. Dodane przez cl, w dniu - 02-10-2018 15:26
Dwa plus jeden to bardzo mocna redukcja kosztów, połączone z rondami, i inteligentnymi sygnalizacjami zwiększyłyby bezpieczeństwo radykalnie, oczywiście solidna bariera drogowa środkiem i już ci nikt nie wyprzedzi, na odcinkach o jednym pasie , powinny być pobocza na wypadek awarii, usypane ze starego asfaltu albo kruszywa, nie bitumiczne, żeby nikogo wyprzedzanie tymi awaryjnymi poboczami nie kusiło. Natomiast odcinek Poznań- Wrocław jak najbardziej musi być kategoria S ze względu na niebywałe obciązenie ruchem, natomiast np. od Obornik do Piły i dalej nad morze starczyłaby 2 plus 2, lub nawet dwa plus jeden, z dużymi rondami i inteligentnymi światłami. Jeśli dwa na jeden to tylko z mocnymi barierami środkiem.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Leszno sobieskiego -... Leszno 679000
SprzedamLeszno 439000
Dom w zabudowie bliź... Osieczna 550000
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj