Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
22
Listopada 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Cecylia, Marek
Do końca roku 39 dni.
Start arrow Reklama arrow Cenne porady

Jak napisać regulamin sklepu internetowego?

Cenne porady

24.01.2020. Radio Elka

Regulamin sklepu internetowego to podstawa sprzedaży w internecie. Chroni zarówno sprzedającego, jak i konsumentów. Określa czas wysyłki towaru od momentu zamówienia oraz szczegóły procedury zwrotu. Od chwili wejścia w życie w 2018 roku przepisów z rozporządzenia RODO stał się jeszcze istotniejszy niż dotychczas. Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego, aby w pełni chronił sprzedawcę?
 
Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?
Każdy, kto prowadzi sklep internetowy, musi posiadać na swojej stronie regulamin. Wynika to z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Jako że sprzedaż internetowa niewątpliwie jest usługę elektroniczną, to bez dobrego regulaminu nie zaczniemy pracy nad rozwijaniem sklepu. Co musi się znaleźć w regulaminie?
- zasady korzystania ze strony internetowej,
- zasady obsługi reklamacji,
- zasady obsługi transakcji internetowych (czas wysyłki po złożeniu zamówienia, zasady zapłaty za przesyłkę, za towar itp.),
- określenie dostępnych sposobów płatności,
- określenie, jak założyć i usunąć konto użytkownika,
- informacja o firmie/przedsiębiorcy, który sprzedaje towar,
- określenie wyjątków, w których nie przysługuje klientowi odstąpienie od umowy.

W regulaminie sklepu internetowego nie mogą się znaleźć tzw. klauzule niedozwolone - zapisy niezgodne z przepisami prawa, naruszające dobro konsumenta. Przykładem klauzuli niedozwolonej jest zapis mówiący o tym, że można zwracać towar tylko w oryginalnym i nieuszkodzonym opakowaniu. Z takim zapisem spotkał się praktycznie każdy kupujący w internecie, natomiast - według prawa - nie ma wymogu odsyłania towaru w oryginalnym opakowaniu. Najlepiej, aby w regulaminie po kolei znalazły się następujące punkty: zakres obowiązywania dokumentu, informacje obligatoryjne (wszystko na temat sprzedawcy i używanych w regulaminie pojęć itp.), warunki zawarcia umowy, warunki dostawy, formy płatności, warunki odstąpienia od umowy i reklamacji oraz tzw. postanowienia pozostałe (czyli wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej, ale w logicznym porządku). Regulamin sklepu internetowego musi być czytelny i przejrzysty. Nie zakładajmy, że nikt go nie będzie czytał, ponieważ czasy zaznaczania wszystkich zgód bez ich analizy już dawno minęły. Konsumenci są wyczuleni na każdą próbę naruszenia swoich praw - i dobrze, ponieważ taka postawa sprawia, że rynek staje się jakościowy. Natomiast dla sprzedawców jest to wyzwanie, ponieważ coś, co przez wiele lat było traktowane po macoszemu, obecnie jest bardzo ważnym punktem zakładania własnego sklepu internetowego.

RODO a sklep internetowy
Regulamin sklepu internetowego to tylko jedna z rzeczy, które muszą znaleźć się na stronie sklepu internetowego. Niezbędna jest także właściwie napisana polityka prywatności, czyli dokument szczegółowo mówiący o tym, kto jest administratorem danych osobowych zostawianych przez klientów oraz określający zasady przetwarzania tych informacji. Jest to o tyle istotne, że jeśli w naszym sklepie udostępniamy np. płatność kartą przez internet lub zbieramy adresy klientów do wysyłki towaru, to przetwarzamy tzw. dane wrażliwe. Musimy więc mieć naprawdę sprawnie napisaną politykę prywatności i musi to być dokument niezależny od regulaminu sklepu internetowego.

Co zrobić, jeśli nie chcę pisać regulaminu samodzielnie?
W internecie można znaleźć darmowe wzory regulaminów sklepów internetowych, ale lepiej na nie uważać. Można je wykorzystać jako podkładkę, jeśli dokładnie wiemy, co musi znaleźć się w regulaminie. Jeżeli jednak nie posiadamy takiej wiedzy, to używanie gotowych regulaminów może skutkować tym, że po prostu będą one prawnie nieważne albo będą zawierać klauzule niedozwolone. Za używanie takich klauzul grozi kara w wysokości od 1000 do 1500 zł. W momencie kontroli działalności sklepu przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów może się okazać, że właściciel sklepu internetowego zostanie ukarany mandatem za coś, z czego nawet nie zdawał sobie sprawy.
Z kolei jeśli dojdzie do kontroli przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, to za klauzule niedozwolone przeciwko sprzedawcy może zostać wszczęte postępowanie w sprawie naruszenia interesów konsumentów. Ponadto wszelkie luki w regulaminie mogą na niekorzyść sprzedawcy wykorzystywać nieuczciwi klienci, aby "zarobić" na tej sytuacji. W związku z tym darmowy regulamin sklepu internetowego najlepiej napisać samodzielnie albo zlecić to copywriterowi, który posiada odpowiednią wiedzę prawną i doświadczenie. Koszt regulaminu sklepu internetowego to od 150 do 1000 zł, zależnie od przyjmującego zlecenie copywritera.

Regulamin sklepu internetowego - nie tylko konieczność, ale i pomoc
Posiadanie dobrego, przejrzystego regulaminu sklepu internetowego to nie tylko wymóg prawny. To przede wszystkim jedna z podstaw dla sprzedawcy, dzięki której może on walczyć z nieuczciwymi klientami. Tworzenie regulaminu od podstaw jest czasochłonne, więc wielu przedsiębiorców traktuje to jako zło konieczne, tymczasem na tym powinni skupić się równie mocno, jak na budowaniu atrakcyjności swojej witryny. Żadna firma nie przetrwa bez solidnych podstaw, a regulamin niewątpliwie taką jest. Jeśli tylko wiemy, jak dobrze go napisać.
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
Trzypokojowe mieszka... Poznań 767620
Wynajmę mieszkanieLeszno 1100
Mieszkanie 51,90- 3 ... Leszno 355000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj