Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Leszno arrow Kupić pływalnię czy budować od nowa?

Radni zwiedzali nieczynny Akwawit

Kupić pływalnię czy budować od nowa?

16.09.2020. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Jarek Adamek)
Radni Leszna zastanawiają się nad propozycją kupna nieczynnej pływalni Akwawit. Dziś obiekt odwiedziła Komisja Edukacji, Kultury i Sportu oraz inni radni miejscy. Dyskutowano też nad pomysłem budowy nowego obiektu: hali widowiskowo-sportowej z pływalnią. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pół roku temu, w lutym właścicielka Centrum Konferencji i Rekreacji Akwawit zaproponowała samorządowi Leszna sprzedaż pływalni wraz z zapleczem oraz parkingiem. Oferta opiewa na cenę 3 milionów złotych, choć prezydent Łukasz Borowiak już miesiąc temu zapewnił, że można wynegocjować niższą cenę, nawet 2 miliony złotych. Problemem pozostaje jednak koszt przywrócenia zamkniętej od kilkunastu miesięcy pływalni do użytku. Szacunki z 2018 roku mówiły o ponad 6 milionach złotych, zdaniem prezydenta mogłoby to być kilkanaście milionów.

Dziś w CKiR Akwawit odbyło się posiedzenie Komisji Edukacji, Kultury i Sportu Rady Miejskiej z udziałem wszystkich radnych. Podczas posiedzenia okazało się, że dokładnie dziś, 16 września, przypada 29 rocznica rozpoczęcia budowy pływalni. Prezes spółki Edyta Kulka oprowadziła radnych oraz miejskich urzędników po obiekcie pokazując
im między innymi puste niecki basenowe, część SPA oraz piwnice zawierające zaplecze techniczne. Prezydent Łukasz Borowiak przyznał, że na razie nie wiadomo, ile miałoby kosztować przywrócenie pływalni do „życia”. -Powołałem specjalny zespół, który ma wykonać taką ekspertyzę, jednak musimy na nią poczekać około dwóch miesięcy - powiedział. Borowiak zwrócił uwagę na to, że obiekt wymaga bardzo poważnych prac. -Mała niecka przecieka, należy gruntownie wyremontować dach i wymienić stolarkę okienną, do tego dochodzi kwestia instalacji grzewczych i gazowych - powiedział - przebudowy i dostosowania do obecnych przepisów wymagają wszystkie drzwi i schody wejściowe.

Z drugiej strony przejęcie pływalni miałoby kilka atutów. Prezydent poinformował, że prowadzi rozmowy na temat przywrócenia dostaw ciepłej wody z zakładu Akwawit - przypomnijmy, że basen 30 lat temu skorzystał z tej nowatorskiej i ekologicznej technologii. Dodał, że właśnie na teren pływalni mogłaby być przeniesiona siedziba Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, mieszcząca się w wymagającym kapitalnego remontu „Czarnym budynku” przy Stadionie Smoczyka. Wskazał także na pomysł modernizacji kortów tenisowych, które nowy właściciel, Leszek Janusz chce przekształcić w nowoczesny obiekt sportowy. -Chcemy to zrobić do jesieni przyszłego roku, pływalnia i hotel byłyby tu znakomitym zapleczem gwarantującym organizację zawodów na najwyższym poziomie - powiedział sam Leszek Janusz, namawiając radnych do kupna obiektu. Jego zdaniem „Akwawit” to znakomita marka, którą można wciąż wykorzystać do przyciągnięcia ludzi do Leszna.
Radni zapoznali się także z alternatywą wobec kupna pływalni Akwawit, czyli budową zupełnie nowego obiektu hali widowisko-sportowej z pływalnią. Miałaby ona powstać na przejętych od Skarbu Państwa gruntach na Antoninach. Architekci Grzegorz Tatarka i Przemysław Olejnik opracowali tak zwany program funkcjonalno-użytkowy określający wstępne założenia budowli. Są one takie, żeby hala była dostosowana do wymogów, jakie federacje sportowe stawiają rozgrywkom najwyższych lig koszykówki, siatkówki czy piłki ręcznej i pomieściłaby 5 tysięcy widzów. Pływalnia zaś obejmowałaby zarówno 25-metrowy basen sportowy, jak i część rekreacyjną. Mieściłaby się tam także siedziba MOSiRu. -Szacunkowe parametry budynku to 9 tysięcy metrów kwadratowych zabudowy i 13,5 tysiąca metrów powierzchni użytkowej - mówił Grzegorz Tatarka - wstępny koszt to od 60 do ponad 80 milionów złotych.

Łukasz Borowiak poinformował, że miasto szuka już możliwości dofinansowania inwestycji. -Na razie w grę wchodzi Ministerstwo Sportu, być może też nowa unijna perspektywa finansowa, będziemy rozmawiać z Marszałkiem Wielkopolski o tym, żeby budowa hali z pływalnią stała się strategiczną inwestycją w nowym WRPO - powiedział.

Sami radni są dość podzieleni co do wyboru. -Ja bym nie kupił pływalni, budowa nowej hali jest kusząca, ale oczywiście wszystko zależy od pozyskania pieniędzy - powiedział Adam Kośmider (PiS). -Musimy pamiętać, że będziemy budować nie dla siebie, ale dla przyszłych pokoleń - dodała Hanna Kotomska (PL18). -Poczekamy na kosztorys zapowiedziany przez prezydenta, wtedy podejmiemy decyzję - stwierdził Przemysław Górzny (KO). -Byłabym bardziej za kupnem i modernizacją pływalni, Akwawit to jednak pewna renoma - powiedziała Adriana Machowiak (KO).

Prezydent Łukasz Borowiak zapowiedział, że ostateczna decyzja co do kierunku, w jakim pójdzie samorząd, musi zapaść do końca roku.


 
Komentarze (158)
1. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 16-09-2020 17:46
Jeśli miasto wybuduje nową pływalnie i halę sportową na 5 tys miejsc,to będzie super. Z drugiej strony jeśli solidnie wyremontować Akwawit to też będzie OK,a hala swoją drogą. Szkoda,że z Akwawitem tak wyszło bo jak na rok 1993 w którym powstała pływalnia z zazdrością patrzyli na nią inni w kraju.Dopiero po 4 latach od powstania Aquaparku w Lesznie powstawały podobne pływalnie.
2. Dodane przez Adrian24, w dniu - 16-09-2020 17:49
Nowe i tylko nowe a z akwaitem niech się bujaja Ci co to doprowadzili do ruiny A nie teraz jeszcze kasę zgraną
3. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 16-09-2020 17:51
Raczej to są bezradni tego miasta niż radni.
4. Dodane przez Waldemar, w dniu - 16-09-2020 17:58
A Pan A.G. nie jest już najemcą kortów przy Akwawicie? Czyżby biznes nie wypalił tak jak przy Ćwiczni i sklep na Rynku? Główny oponent powstania Galerii Goplana. I dlatego dziś starówka wygląda jak wygląda.  
W swoich punktach handlowych w Galerii Leszno ceny jak na Batorym, towar słabej jakości i brak kupujących. Wystarcz, że w Lesznie powstałby Decathlon lub Go Sport i Pan A.G. wypada z rynku.
5. Dodane przez Radek, w dniu - 16-09-2020 18:01
Ile razy jeszcze będzie powołana komisja, ile razy jeszcze będziemy czytać artykuł o tym czy może to czy tamto. 3 lata temu zamknięto pływalnie i tyle. A komentującemu 1 to radzę przestać żyć wspomnieniami bo to cię zgubi.
6. Dodane przez Orion, w dniu - 16-09-2020 18:02
W takim tempie to moje wnuki nie dożyją nowej pływalni.
reklama
7. Dodane przez !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, w dniu - 16-09-2020 18:06
W tej sprawie działała już komisja pod przewodnictwem radnego Adama Kośmidra.Wykonano i opłacono ekspertyzy, poniesiono inne koszty i wydano opinię końcową - obiekt zbyt zużyty technicznie i moralnie, remont nieopłacalny i zbyt kosztowny.Teraz temat wraca i co to znaczy, że tamta komisja i poniesione koszty to tylko tak sobie, ale teraz to na poważnie podchodzimy do problemu. Znowu ekspertyzy i nowość program funkcjonalno - użytkowy.Prezydent Borowiak w swoim programie wyborczym na pierwszym miejscu 8 najważniejszych decyzji w nowej kadencji ujął cyt." wybudować nowoczesną halę widowiskowo - sportową wraz z basenem". Podobnie Adam Kośmider startując na senatora R.P. powyższe zadanie miał w swoim programie.Oczywiście Leszek Janusz z oczywistych względów jest mocno zainteresowany tym, aby Miasto modernizowało Akwawit. Marka marką, ale Akwawit jest na tyle zużyty technicznie, ale także moralnie, że na dzisiaj jest prawie skansenem o przesadnie wysokiej hali głównej, ścianie z oknami montowanymi na kit ( cała ściana do wymiany ) itd. Pływalni potrzebuje także hotel.Tylko budować nowy, zgrabny, funkcjonalny obiekt. W kwestii zakupu - przecież ten obiekt można kupić moim zdaniem za przysłowiową złotówkę, gdyż właściciel nigdy nie będzie go " reaktywował". Kupić za przysłowiową złotówkę,po tej transakcji zmienić plan przestrzennego zagospodarowania i sprzedać obiekt wraz z działką, a pieniądze przeznaczyć na budowę nowej pływalni.
8. Dodane przez Do 1, w dniu - 16-09-2020 18:10
Jeśli to, jeśli tamto. Jak na razie to nic nie ma
9. Dodane przez i, w dniu - 16-09-2020 18:11
kupić akwawit - zrobić np. halę usługowo-handlową, a basen wybudować za środki unijne
10. Dodane przez do 5, w dniu - 16-09-2020 18:20
Tak są wspomnienia,ale piękne. Tym bardziej miasto jak najszybciej musi ten problem rozwiązać. Albo budować nową pływalnie,albo robić kapitalny remont Akwawitu.
11. Dodane przez !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, w dniu - 16-09-2020 18:20
W tej sprawie działała już komisja pod przewodnictwem radnego Adama Kośmidra.Wykonano i opłacono ekspertyzy, poniesiono inne koszty i wydano opinię końcową - obiekt zbyt zużyty technicznie i moralnie, remont nieopłacalny i zbyt kosztowny.Teraz temat wraca i co to znaczy, że tamta komisja i poniesione koszty to tylko tak sobie, ale teraz to na poważnie podchodzimy do problemu. Znowu ekspertyzy i nowość program funkcjonalno - użytkowy.Prezydent Borowiak w swoim programie wyborczym na pierwszym miejscu 8 najważniejszych decyzji w nowej kadencji ujął cyt." wybudować nowoczesną halę widowiskowo - sportową wraz z basenem". Podobnie Adam Kośmider startując na senatora R.P. powyższe zadanie miał w swoim programie.Oczywiście Leszek Janusz z oczywistych względów jest mocno zainteresowany tym, aby Miasto modernizowało Akwawit. Marka marką, ale Akwawit jest na tyle zużyty technicznie, ale także moralnie, że na dzisiaj jest prawie skansenem o przesadnie wysokiej hali głównej, ścianie z oknami montowanymi na kit ( cała ściana do wymiany ) itd. Pływalni potrzebuje także hotel.Tylko budować nowy, zgrabny, funkcjonalny obiekt. W kwestii zakupu - przecież ten obiekt można kupić moim zdaniem za przysłowiową złotówkę, gdyż właściciel nigdy nie będzie go " reaktywował". Kupić za przysłowiową złotówkę,po tej transakcji zmienić plan przestrzennego zagospodarowania i sprzedać obiekt wraz z działką, a pieniądze przeznaczyć na budowę nowej pływalni.Przewidzieć miejsce na hotel ( goście przyjezdni, ale zgrupowania sportowe, eventy itd.). W kwestii finansowania - a co z Partnerstwem Publiczno - Prywatnym? Jest nawet prawdopodobnie w U.M. stanowisko tylko dla P.P.P.
12. Dodane przez Konrad, w dniu - 16-09-2020 18:23
Przyszli po rozum do głowy i stwierdzili ze Akwawit lepszy niż młyny
13. Dodane przez Zen, w dniu - 16-09-2020 18:28
Wypowiedz 7 jest na rzeczy!!!
14. Dodane przez ?????????, w dniu - 16-09-2020 18:30
W Polsce jak jest problem to powołuje si komisje wielokrotnie ze skutkiem opłakanym.Popatrzcie na źródła i miejsca korozji, popatrzcie na skomplikowaną i nieczynną 3 lata instalacje ( przestój szczególnie jej szkodzi ), przecieki,odpadające płytki,okna montowane na kit itd. przecież to już w dobie galopującego postępu nie obrażając nikogo niemalże muzeum, a przecież potrzebujemy basenu co najmniej na kolejne 30 - lat. Czy mogą być jakieś wątpliwości co dalej?
15. Dodane przez do 4, w dniu - 16-09-2020 18:32
Jak mówił mi śp dziadek,na świecie są tzw.hamulcowi.Prawda galeria Goplana zmieniłaby rynek na lepsze.Byłby ruch w obie strony.
16. Dodane przez Radny, w dniu - 16-09-2020 18:46
to moim zdaniem bardziej pytanie o to na co Miasto stac na dzisiaj a nie czy remontowac czy budowac.ale ja sie pewnie nie znam.
17. Dodane przez Sąsiad, w dniu - 16-09-2020 18:53
To jakiś żart. Jakie rozmowy z osobą która nie wypłaca wynagrodzeń.!!!Wstyd Panowie Radni Panie Prezydencie .Kto ma odwagę sie zapytać. Komornicy czekają. Matki czekają od grudnia .!
18. Dodane przez marek, w dniu - 16-09-2020 19:08
za rozsądne pieniądze brać Akwawit, jednak cena musi być adekwatna do stanu i tego co dzieje się obecnie na rynku z takimi usługami, sprzedający niech się cieszy że w ogóle ktoś to chce.Podpisać umowę na remont z dobrą firmą, która ma doświadczenie z takimi budynkami, tak żeby nie było za chwilę niekończących się poprawek, oczywiście odszkodowanie za opóźnienia. Budowa nowego fajna sprawa, jeśli obiekt powstanie w 2-3 lata to ok ale jak ma to trwać 10 lat to dziękuję
19. Dodane przez k, w dniu - 16-09-2020 19:10
Kupić Akwawit, wyremontować Trapez, przyłączyć Wilkowice i będzie hala a podpuścić ich pod budowę pływalni i dwie pieczenie na jednym ogniu
20. Dodane przez Odp.1, w dniu - 16-09-2020 19:14
Akwawit to ruina na tą chwilę. To że obiekt został w miarę posprzątany i powieszono stare obrazy nic nie znaczy .To przypudrowanie jak i wielu spraw nic nie da .Nowy Budować!!!bez układów
21. Dodane przez Pływak, w dniu - 16-09-2020 19:26
Kupić, nie kupić?! 
To pytanie woła o pomstę do nieba. 
Tylko w interesie hotelu Akwawit jest wznowienie działalności basenu, bo napędzi im klientów! 
Radni zacznijcie szanować publiczne pieniądze tak, jakby to były wasze prywatne ciężko zarobione i zacznijcie je wydawać w ten sam sposób a sami sobie odpowiecie, czy warto wkładać tyle kasy w ruinę.
22. Dodane przez Daniel, w dniu - 16-09-2020 19:51
Nie potrzebujemy ani Akwawitu, ani nowej pływalni. Za dobrze macie?
23. Dodane przez xyz, w dniu - 16-09-2020 19:57
Czy to jest normalne, że ostatnio poszczególne komisje rady miasta odbywają się albo jako 3-godzinne wycieczki po śródmieściu miasta albo w siedzibie Policji a teraz w sali bankietowej budynku pływalni Akwawit. To wszystko wygląda jak czyjeś lobbowanie i poddawanie się rady miasta czyimś wpływom.
24. Dodane przez PL, w dniu - 16-09-2020 19:58
Leszno z halą na pięć tysięcy yes! yes! yes! 
CRS w Zielonej Górze z widownią na pięć tysięcy widzów, zbudowano za 141 milionów złotych. 
Jest basen z fajną częścią rekreacyjną dla starszych i najmłodszych. 
Sale konferencyjne, gastronomia, mały handel. 
Leszno ze sportami halowymi nie zapełni pewnie w 1/4 trybun tego molocha, serce by chciało ale rozsądek mówi nie. 
Tamto miasto ma ok. 120 tysięcy mieszkańców, inny rynek pracy, inne płace, granice miasta ok 20km od centrum z poważnymi inwestycjami z licznymi miejscami pracy. Zasięgnąć języka u prezydenta Kubickiego z Zielonej Góry o koszty utrzymania obiektu i ewentualne straty bo pewnie dopłacają do CRS-u. 
Pomysł na biura MOSiR-u w nowym basenie to już przegięcie! 
Wydłubać trochę skarpy stadionu przy szatni piłkarzy i finito!  
Niech siedzą tam gdzie są albo wynająć u sprawdzonego partnera, w Lespinie! 
Najem to żart!  
W małym Lesznie głupota goni głupotę!
25. Dodane przez nn, w dniu - 16-09-2020 20:03
Przecież my żadnego remontu nie potrafimy zrobić.
26. Dodane przez ą ę, w dniu - 16-09-2020 20:06
Teraz następne miesiące komisji i obiekt dalej będzie popadał w ruinę. A patrząc na foty to stan jest dramatyczny.
27. Dodane przez do 20, w dniu - 16-09-2020 20:10
Remont Akwawitu to nie 6 mln,a min.15 mln.Jednak jakby był solidnie wyremontowany to czemu nie.Sama bryła jest ładna, duży obiekt,a nowa hala to min. 40 mln.Razem z remontem Akwawitu daje 55 mln.
28. Dodane przez Tomek72, w dniu - 16-09-2020 20:15
Szanowni Państwo - uważam że miasto powinno zachować się RACJONALNIE i jak dobry gospodarz przedstawić KONKRETNE OPCJE - plan A - budowa nowego obiektu - ten plan powinien obejmować KONKRETNE wyliczenia - koszty budowy, koszty utrzymania, wpływy z biletów i abonamentów i KSZTAŁT BASENU - bo Leszno potrzebuje AQUAPARKU, który zastąpi Akwawit - na początek proszę pojechać do kilku obiektów np Trzebnicy, Kościana, Polkowic, ale też Wrocławskiego Parku Wodnego czy Aquaparku w Tarnowie Podgórnym ... 
W takim przypadku powinien też pojawić się pomysł co "z dziurą po Akwawicie" ... 
 
Plan B - Reanimacja i MODERNIZACJA Akwawitu - tu BARDZO CHĘTNIE usłyszałbym opinię Pana dyr. Stefana Grysa
29. Dodane przez Były pracownik Akwawit, w dniu - 16-09-2020 20:18
Proszę jak stać Prezes na wszystko ...tylko pracownicy dalej czekają z niczym .Kiedy wynagrodzenia !!!Za pracę.
30. Dodane przez Ja, w dniu - 16-09-2020 20:18
I po co oni tam poszli każdy jak jeden zero pojęcia o odnowieniu po co negocjować jak się nie zna kosztorysu renowacji obiektu jaki tam sens ? To tak jak ja bym kupił samochód rozwalony świadomie a nie znam ceny naprawy b się nie znam
31. Dodane przez Obserwator, w dniu - 16-09-2020 20:22
Wybudować Nowy obiekt na lata ...Tu powstanie Biedronka .
32. Dodane przez abc, w dniu - 16-09-2020 20:23
Nikogo nie chce obrazac, ale kto z radnych ma kompetencje, aby podejmowac decyzje o oplacalnosci remontu takiego obiektu jakim jest plywalnia Akwawit?
33. Dodane przez Ben, w dniu - 16-09-2020 20:30
Zapamiętajcie raz na zawsze ZE STAREGO NIGDY NIE BĘDZIE NOWEGO
34. Dodane przez do 24, w dniu - 16-09-2020 20:36
Hala to nie tylko dla drużyn sportowych,ale także na koncerty,wystawy,targi.Nowa hala na 3 tys to minimum.Na mecze Koszykarzy,czy koszykarki jak kilka sezonów grały w ekstraklasie przychodziło ponad 1 tys ludzi.Nie jest powiedziane,że za kilka lat nie będzie żeńskiej drużyny w ekstraklasie,wszystko jest na dobrej drodze.Trzeba patrzeć w przyszłość. Na psie wystawy do Leszna przyjeżdża bardzo dużo ludzi,a do Trapezu wejdzie w sumie niewiele ponad 1 tys z miejscami stojącymi i jest ciasno.Hala na 3 tys miejsc to jest minimum.Mniejsza nie ma sensu.Nowa hala przyciągnie też więcej ludzi na mecze.
35. Dodane przez Fuma, w dniu - 16-09-2020 20:39
Zakup i kapitalny remont będzie droższy od budowy nowego i nowoczesnego obiektu... 
Dalsze dywagacje czy remont czy nowy to strata czasu i pieniędzy...
36. Dodane przez Sumo, w dniu - 16-09-2020 20:40
Co za bzdura Radni zdecydują ? Według mnie przekaz dnia pójdzie z góry i tak zagłosuje większość PL PiS 18 więc nie podniecajmy się radnymi w gruncie rzeczy bezradnymi.
37. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 16-09-2020 20:45
tylko akwawit ,to jest wizytowka Leszna.Ekonomia rzadzi ale sentyment tez rzadzi
38. Dodane przez Ben, w dniu - 16-09-2020 20:47
Zapamiętajcie raz na zawsze ZE STAREGO NIGDY NIE BĘDZIE NOWEGO
39. Dodane przez x, w dniu - 16-09-2020 20:47
Poszli po prostu pooglądać.
40. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 16-09-2020 20:50
DO 33 a sentyment to juz nic nie wart
41. Dodane przez Kasia, w dniu - 16-09-2020 20:53
Do roboty by się wzieli a nie wycieczki po ruinach sobie urządzają.
42. Dodane przez do kom. 28, w dniu - 16-09-2020 21:06
Leszno przede wszystkim potrzebuje zmniejszenia zadłużenia. Nie ma sensu nastawiać się na to, że na nowy obiekt będą waliły tłumy drzwiami i oknami. Już wcześniej było wiele godzin w ciągu pustek na basenie. Zwłaszcza w tygodniu. A teraz baseny są niemal wszędzie w pobliżu. 
 
Pani Kotomska wspomniała o przyszłych pokoleniach. Proszę więc uwzględnić też to, że przyszłe pokolenia będą musiały spłacać zaciągane obecnie zobowiązania. A kolejne pomysły na duże wydatki już się pchają do drzwi. Nowa siedziba UM, nowa kręgielnia, Żwirownia, drogi, ronda i wiele innych. 
 
Przypomnijmy przy tej okazji, co nam obiecano przed 2020 rokiem: 
...będzie to ostatni rok, kiedy miasto będzie emitowało obligacje.  
https://elka.pl/content/view/95661/80/
reklama
43. Dodane przez do kom. 32, w dniu - 16-09-2020 21:08
Radni nie muszą się znać na wszystkim.
44. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 16-09-2020 21:10
Widzę, że SPA też jest chyba częścią tej oferty. Ale co jeszcze? jaki teren wokół? Zwłaszcza które parkingi?
45. Dodane przez Plywak, w dniu - 16-09-2020 21:28
Ile już tych rozmów było ??? Juz dawno miał być grunt na Antoninach i tam piękna pływalnia. A że miasto nie ma kasy to co pół roku wraca temat: kupić akwaWit czy nie kupować. Tylko po to aby mieszkańcy mieli poczucie ze coś się robi jak nic się nie robi. Przecież wszyscy którzy mają pojęcie o budowlance to wiedza ze cały basen akwaWit nadaje się do zburzenia.
46. Dodane przez J., w dniu - 16-09-2020 21:45
Do kom. 45. Czemu od razu do wyburzenia? Trzeba myśleć kreatywnie, nieschematycznie. Sam budynek chyba jest w niezłym stanie, a pomieszczeń dużo i da się je jakoś zagospodarować. SPA ponoć zawsze było dochodowe, więc tam dużo inwestycji nie powinno być. Jeżeli uda się pozyskać dużo środków na budowę nowej hali i pływalni. powiedzmy w takich proporcjach jak przy bibliotece na Meztiga, to budować nowe. A ten obiekt kupić w cenie 2 mln zł, bo to praktycznie w cenie gruntu (jeśli z parkingami). Inne pomieszczenia wynająć lub przenieść tam MOSiR. Lecz zamiast basenu zrobić tam coś innego, bez dużych nakładów finansowych. Ja bym np. rozważył zrobienie w miejscu basenów ładnej palmiarni. Połączyć to z jakąś ścieżką edukacyjną dla dzieci i mielibyśmy przynajmniej ciekawe miejsce na rodzinne, krótkie spacery, także w chłodniejsze dni.
47. Dodane przez xyz, w dniu - 16-09-2020 21:48
Jako Gostyniak powiem wam, jeszcze dlugo bedziecie jezdzic do nas nas na basen(nie mam nic przeciwko. Nowy basen zobaczycie jak swinia niebo, juz widze jak chetnie unia i inne instytucje beda sypac gruba kasa na budowe, teraz w dobie pandemii, zapomnijcie. Wiem jak bylo u nas tez pierwotna kwota spooro urosla, wiec ten wasz za 60-80 pewnie wyjdzie ze 100. Brac akwawit, remontowac, to jest realna szansa na plywalnie w najblizszych latach (przynajmniej budynek juz jest). 
Nowy, hmmm pewnie w nastepnym pokoleniu.
48. Dodane przez Leszcz, w dniu - 16-09-2020 21:58
Proponuję kupić pływalnie razem z hotelem, który może być gotowym budynkiem pod nowy urząd miasta!
49. Dodane przez Franek, w dniu - 16-09-2020 22:06
MROŻEK pływalnia stoi po normalnym rozruchu gotowa do eksploatacji a chcą budować nową Takie numery tylko w Polsce Jak się dowiedzą cała Europa będzie się śmiała
50. Dodane przez xxx, w dniu - 16-09-2020 22:13
A gdzie maseczki i zachowanie dystansu społecznego? Radni bezradni
51. Dodane przez Odp.49, w dniu - 16-09-2020 22:21
Śmiać się będzie jak będziemy ten obiekt remontować. Pan nie wie że stan tego obiektu jest fatalny .A kto to ogrzeje napewno nie sąsiedzi. Tam już prokurator dawno jest A tu przyjdzie za chwilę.
52. Dodane przez do kom. 48, w dniu - 16-09-2020 22:33
Nawet fajny pomysł. Parking jest, trochę pokoi tam jest, każdy z łazienką. Dodatkowe pomieszczenia w budynku pływalni. Na dole SPA żeby się zrelaksować podczas lunchu. Kuchnia na bar też gotowa. Teren dodatkowy czeka obok hotelu. I jeszcze zamiast basenu palmiarnia :) Normalnie rewitalizacja roku gwarantowana :)
53. Dodane przez mietła, w dniu - 16-09-2020 22:35
jeśli ma to być sadzawka do moczenia d... wyremontować Akwawit jeśli ma przynosić zyski wybudować nowy obiekt z efektem wow lepszy niż Wrocław Czy Poznań by ściągnąć jak kiedyś wycieczki z całej polski czy nawet europy, osobiście jeździmy do Wrocławia i jeśli wyremontują Akwawit nadal nie zmienimy upodobań a jak będzie nowa z bajerami zostawimy kasę w Lesznie...
54. Dodane przez Ak, w dniu - 16-09-2020 22:37
Gizowaci cisną jakiegoś Radnego? Chyba czują interes osyatniej szansy. Pozbyć sie ruiny z ogromnym zyskiem. Głowa boli.
55. Dodane przez do 47, w dniu - 16-09-2020 22:37
Kto z Leszna pojedzie na basen do Gostynia,jak 30 minut dłużej i jest na Termach w Poznaniu.Chyba tylko niedzielny kierowca co nie pojedzie do Poznania.Trzeba próbować różnych dotacji,pisać dobre wnioski,przyłożyć się. Musi być w Lesznie nowy,duży basen.
56. Dodane przez Obserwator, w dniu - 16-09-2020 22:44
Maseczki ??? Super przykład. Nałożyć mandaty !!!
57. Dodane przez Były Technik, w dniu - 16-09-2020 22:54
Obiekt ten to ruina .I jeżeli nikt tego nie kupi .To się rozleci. Działa już tylko hotel bez restauracji .Wszystko powoli wygląda jak na wschodzie Polski dzięki starania Zarządzającej.
58. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 16-09-2020 22:57
Panowie Radni gdzie maseczki ?(...)
59. Dodane przez Obserwator, w dniu - 16-09-2020 23:03
Zostawcie jeszcze we władaniu na dwa lata . 
I będzie jak w Warszawie .Brud i smród...szambo wypłynie...BUDOWAC NOWY !!!!
60. Dodane przez Tomek, w dniu - 16-09-2020 23:03
Po co budować, po co kupować za chwilę covid 20 później 21 itd a wiadomo że baseny i hale wtedy będą zamykane
61. Dodane przez Archanioł, w dniu - 16-09-2020 23:04
POWIEDZMY SOBIE SZCZERZE: TEGO MIASTA OBECNIE NIE STAĆ ani na nowy basen, ani na zakup takiej kuli u nogi, ani na zakup nawet dmuchanego basenu w chińskim markecie. Oby na dziś 30-40 mln starczyło na taki remont, nie wspominając nawet o kosztach utrzymania obiektu potem i tym, że kilkuset klientów na godzinę gwarantujących rentowność już nigdy się nie uzyska. Ale i tak nawet, jeśli utopi się tą ogromna kasę, to będzie to już tylko zwykła pływalnia w powiatowej mieścinie, żadna konkurencja i co najwyżej przeciętna atrakcja, bo obecne aquaparki to już zupełnie inny świat na który S-ką dociera się najdalej w godzinkę. Widać, że na wizytę radnych ruiny obiektu przygotowano starannie, a przy odrobinie umiejętności takiemu klientowi bez wysiłku można sprzedać nawet karton kabanosów jako konia wyścigowego z szansą wygrania najlepszych gonitw w sezonie. I szczerze boję się, że radni uwierzą.
62. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 16-09-2020 23:05
BUDOWAĆ NOWY OBIEKT!!! 
Ten za chwilę zabiorą Komornicy !!!
63. Dodane przez do kom. 57, w dniu - 16-09-2020 23:06
Byłeś kiedyś na wschodzie Polski? Gdzie tam widziałeś takie hotele-widma? Czasy się zmieniły. Teraz to oni mogą mówić widząc nasz hotel, ze jakiś budynek wygląda tak kiepsko jak Akwawit w Lesznie.
64. Dodane przez do kom. 53, w dniu - 16-09-2020 23:10
Megalomanię zostawmy bogatym. Teraz na 2-3 dni jeździ się do Suntago Wodny Świat. Nie przebijemy ich. Nie jesteśmy szejkami, a taka niezdrowa rywalizacja nie ma żadnego sensu ekonomicznego. Jeżeli pojedziecie do Wrocławia tylko dlatego, że będzie tam odrobinę lepiej, to jedźcie. Ale nie namawiajcie na rujnowanie kasy miasta. Będzie przynajmniej wtedy więcej miejsca dla innych na naszym basenie.
65. Dodane przez Sąsiad, w dniu - 16-09-2020 23:16
Obiekt ten niszczeje popada w ruinę ludzie którzy tam pracowali czekają za wynagrodzeniem .Panowie Radni naprawdę nie zapytacie o ludzi którzy zostali na lodzie ???zaprosić wszystkich i zapytać Zarządzającą co z tym zrobi.Jak długo jeszcze ludzie mają się prosić. Samotne matki ojcowie .
66. Dodane przez do Pana Leszek J., w dniu - 16-09-2020 23:20
Kup Pan obiekt skoro taki to fantastyczny pomysl za swoje i za te same wyremontuj, a my mieszkancy bedziemy przychodzic i kibicowac.
67. Dodane przez Obserwator, w dniu - 16-09-2020 23:37
Na tej podstawie widzimy jak Radni zachowują dystans nie noszą maseczek.!!! Zarządzającą to wiadomo jej wszystko wolno ponad prawem . 
Do czasu .
68. Dodane przez Sąsiad, w dniu - 16-09-2020 23:42
Woda z Akwawitu .śmiech..Panie Prezydencie czy naprawdę nie wie Pan na czym polegała ta woda ???Te czasy już nie wróca. Tam też wszystko padnie .A najlepiej wyjdzie na tym Prezes .
69. Dodane przez ann, w dniu - 16-09-2020 23:47
Patrząc na projekty architektoniczne w Lesznie z ostatnich kilku lat, nowy obiekt lepszy nie będzie...
70. Dodane przez Dgr, w dniu - 17-09-2020 01:12
Nie czytam waszych wypocin przepraszam ze jestem szczery . Po mojemu zainwestować w coś nowego bedze tańsze niż ratować trupa . Moje komentarze i tak są zawsze blokowane
71. Dodane przez Do 56, w dniu - 17-09-2020 05:12
W jakim celu? Przecież nie są w Czarnobylu tylko na byłej pływalni???
72. Dodane przez Yogi, w dniu - 17-09-2020 06:13
Moim zdaniem odgrzewany kotlet jak ktoś już wyżej napisał, co jakiś czas wraca ten temat i tyle. Pisałem już w lutym że jeszcze długie lata będę odwiedzać basen w Kościanie i tak też się dzieje. Po prostu miasto nie ma funduszy na nową pływalnie i tyle.
73. Dodane przez popieram 54, w dniu - 17-09-2020 06:36
Ktoś tu wyraźnie ciśnie radnych. Sala bankietowa, zwiedzanie... Nie tak powinno być.
74. Dodane przez Do 55, w dniu - 17-09-2020 06:52
Znam bardzo dużo ludzi co jadą na pływalnie czy to do Gostynia czy Kościana a nawet do Góry.
75. Dodane przez pytanie, w dniu - 17-09-2020 07:09
Jak długo trwało to posiedzenie komisji? Omawianie bieżących spraw miasta przez poszczególne komisje Rady Miasta Leszna w dniach 14 i 15 września br. trwało po jednej godzinie http://leszno.esesja.pl Czy to jest celowe działanie braku czasu na omawianie przez radnych wszystkich ważnych spraw miasta i dzielenie spraw miasta na ważniejsze i mniej ważne?
76. Dodane przez ..., w dniu - 17-09-2020 07:10
Wyraźne wpływanie na przyszłe decyzje radnych.
77. Dodane przez Bart, w dniu - 17-09-2020 07:10
Dlaczego nie mówi o KOSZTACH UTRZYMANIA starego i nowego obiektu - to jest najważniejsze, bo dlatego właśnie upadł Basen Akwawit !!! Dopiero po czymś takim można usiąść do stołu !!
78. Dodane przez raport komisji, w dniu - 17-09-2020 07:14
Kośmider: cena remontu za wysoka 
Komisja ds. Akwawitu rekomenduje budowę nowego basenu 
05.12.2018. Radio Elka, Jarek Adamek 
https://elka.pl/content/view/91039/80/
79. Dodane przez Do 57, w dniu - 17-09-2020 07:19
Hotel też ma czasy świetności dawno za sobą, opinie gości hotelowych mówią same za siebie.
80. Dodane przez Ja, w dniu - 17-09-2020 07:33
Pamiętam, jak kiedyś ten basen był dumą Leszna, spędziłam na nim wiele pięknych chwil. Obecnie bałabym się tam pójść, bo obiekt jest w opłakanym stanie i nie wiem, jak duży remont jest potrzebny żeby to wszystko ogarnąć i aby było bezpiecznie. Z drugiej strony - co z robić z nieużytkowanym budynkiem? Trudne decyzje do podjęcia, ale czas leci i nie wpływa korzystnie na stan obiektu, a tu nadal żadnych konkretów.
81. Dodane przez XYZ, w dniu - 17-09-2020 07:54
Akwawit nie będzie już marką, kto jeszcze pamięta czasy świetności z przed 25 lat ponad? Młodzi z Leszna nie pamiętają a z okolic wszyscy zapomnieli. Hotel Akwawit też już dawno czasy świetności ma za sobą co można się dowiedzieć od gości hotelowych.
82. Dodane przez k, w dniu - 17-09-2020 08:14
Moim zdaniem to budowac nowa a przy takiej budowie za blisko 100mln zl troche oszczedzic i kupic i wyremontowac Akwawit za 6mln bylo by i to i to Tylko uwazac na jedno przy takim rzadzeniu moze i pasc Akwawit i wtedy nie bedzie grzania wody i klops a nowy obiekt to nowy
83. Dodane przez do 46, w dniu - 17-09-2020 08:17
tylko ściany zostaną, a je i tak należałoby docieplić. Dach do rozbiórki. Fasady się rozpadają - do rozbiórki. Niecka basenu zarosła grzybami, popękana i również nadaje się do rozbiórki. No to może zjeżdżalnie ktoś prywatnie kupi, bo przeglądu już na pewno nie przejdzie.
reklama
84. Dodane przez Do 71, w dniu - 17-09-2020 08:28
Życzę zdrowia Ale nie życzę przejść koronawirusa.  
Lepiej zapobiegać. /Budujmy Nowy Obiekt bez tych zbędnych komisji .Szkoda czasu i pieniędzy.
85. Dodane przez Wojtek, w dniu - 17-09-2020 08:31
Wybudować nowy aquapark!!! Wrocław jak i Poznań mają super aquaparki a Leszno nie ma nawet dobrego basenu. Z dziećmi żeby jechać aby pozjeżdżały na zjeżdżalniach pobawiły się to trzeba jechać do innego miasta. Szkoda słów. Wybudujcie nowy duży aquapark i na 100% ludzie będą chętni na ten basen którego niestety w Lesznie nie ma...
86. Dodane przez scorp, w dniu - 17-09-2020 08:42
nowa hala na 5 tys. dla kogo? koszykówka, pilka ręczna to nie żużel
87. Dodane przez popieram 61, w dniu - 17-09-2020 08:43
Oczywiście, że dziś, po 6 latach trwonienia pieniędzy, nie stać nas już na nic. Niech radni nie zapominają, że niedawno powzięli decyzję o przystąpieniu do budowy Leszczyńskiego Centrum Nauki (dawna wieża ciśnień), które, zdaje się, będzie w całości finansowane z pieniędzy miasta a koszt budowy to około 6 milionów złotych i potem cororoczne finansowanie działalności. Od 2017 roku o 1,4 miliona złotych zwiększy się, o ile dalej będzie istniał, finansowanie Teatru Miejskiego, w związku z umownym zaprzestaniem finansowania z Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu. Olbrzymie coroczne stypendia studenckie, becikowe, bezzwrotne stypendia doktoranckie. Szkolnictwo, opieka społeczna. Tu milion, tam milion i tak robią się wydatki.
88. Dodane przez 50+, w dniu - 17-09-2020 09:16
W normalnych warunkach bym zadał pytanie, czy lepiej remontować 20 letni samochód, czy kupić nowy bardziej ekonomiczny. 
Lecz żyjemy w szczególnym czasie, gdzie Rada i Prezydent jest po prostu SŁABY.
89. Dodane przez Ja, w dniu - 17-09-2020 09:18
Kupić ale tylko za jedną złotówkę. Nic więcej.
90. Dodane przez Do 87, w dniu - 17-09-2020 09:38
Polityka budżetowa Leszna? To jeden wielki skandal i brak kompetencji radnych i prezydenta.
91. Dodane przez ?, w dniu - 17-09-2020 09:44
Czy basen Akwawitu ma wymiary basenu sportowego? Bo chyba tylko taki warto mieć.
92. Dodane przez Janeczek, w dniu - 17-09-2020 09:49
No tak. wszyscy krzyczą budować nowy! 
Już widzę kiedy taki obiekt powstałby w Lesznie. Za 10 Lat nie wcześniej!!! 
Opowiadanie bajek już przestało mnie bawić. 
Szczególnie w wykonaniu aktualnych władz Leszna. 
Zagospodarowanie terenów po Goplanie i Metalplaście , rewitalizacja starówki, remont 12 w granicach miasta, remont mojej Święciechowskiej, nowy Ueząd Miasta itd. To przykłady , że z inwestycjami w Lesznie zawsze pod górkę
93. Dodane przez Ania, w dniu - 17-09-2020 09:52
Wyremontujmy Akwawit! Wizytówka Naszego Leszna! Gdzie tylko się jechało I mówiło się że mieszka się w Lesznie to zawsze padało pytanie "tam gdzie ten słynny basen?! Ale pomyślmy jeśli stawianoby Nowy obiekt to kiedy by on powstał? Za 10lat? Jestem za Akwawitem całym SERCEM!
94. Dodane przez Bob, w dniu - 17-09-2020 09:55
Problem to nie remont akwawitu czy budowa nowego obiektu. Problemem jest ilość basenów, bo zdrowy rozsądek podpowiada,ze każda gmina powinna mieć obiekt basenowy i wcale nie mam na myśli aquaparków tylko zwykly szkolny ,sportowy ,wymiarowy ,kryty basen tak jak przy SP 7. Szkoły posiadają miejsca na takie obiekty brakuje tylko woli samorządów i dyrektorów. Plywanie warto rozpowszechniać wśród dzieci.
95. Dodane przez co za problem?, w dniu - 17-09-2020 09:59
Stoi budynek, wystarczy wynegocjować cenę, opracować dokumentację, wykonać remont i rusza pływalnia. Ile to potrwa? Rok przy sprawnym działaniu albo dwa lata? A ile potrwa budowa nowego obiektu? Obiektu pod który nie ma jeszcze terenu? Koncepcji? 
Poza tym nic nie jest wieczne- to wyremontowane posłuży pewnie 10 lat bez większych remontów a to nowe niewiele dłużej bez remontu wytrzyma. 
Dla mnie wybór jest oczywisty- remontować Akwawit i pozyskać środki na nowy obiekt.  
Proszę pamiętać że obiekt pływalni szkolnej też nie jest wieczny i już niedługo trzeba będzie podjąć decyzję co z nim dalej robić
96. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 17-09-2020 10:02
Niech Pani Prezes zajmie się najpierw wypłatą zaległych wynagrodzeń dla pracowników a potem zajmie się sprawą pływalni...
97. Dodane przez Tom Cooper, w dniu - 17-09-2020 10:09
Po co te komentarze? Radni zrobią co chcą. Jeśli mieszkańcy chcą wyrazić swoją opinię, mogą to zrobić podczas wyborów. A tak na marginesie, ciągle te same nazwiska, może najwyższy czas wymienić całą radę.
98. Dodane przez popieram 94, w dniu - 17-09-2020 10:09
Nie stać nas na wizytówki i akwaparki. Jedynym rozwiązaniem jest budowa sportowego basenu przy którejś ze szkół, do użytku również mieszkańców. Najważniejsze jest rozpowszechnianie pływania wśród dzieci i młodzieży.
99. Dodane przez Podliczcie dobrze koszty, w dniu - 17-09-2020 10:33
Kilku przedmówców zwróciło uwagę na koszty utrzymania obiektu. I choć już o tym wspomnieli, to ja powtórzę, że to bardzo ważny element podejmowania decyzji. Nie dość, że zostawimy przyszłym pokoleniom zadłużenie, to jeszcze zostawimy im na głowie dodatkowe koszty. A mogą być niemałe. Nie sztuką będzie pochwalić się w kolejnej kampanii wyborczej, że mamy basen. Pochwalmy się, że nie mamy zadłużenia.
100. Dodane przez Luk, w dniu - 17-09-2020 10:37
Co oni chcą remontować ? Wystarczy wodę nalać.
101. Dodane przez xx, w dniu - 17-09-2020 10:46
Od godziny 13:30 w dniu roboczym pół Urzędu Miasta Leszna i radni - na zwiedzaniu basenu. ad 97 - jedynym rozwiązaniem byłby przepis prawny - maksymalnie dwie po kolei kadencje jednego radnego.
102. Dodane przez jo jo, w dniu - 17-09-2020 10:46
zanim by wybudowali to minie wiele wiele latek
103. Dodane przez Budowlaniec, w dniu - 17-09-2020 10:54
Nowy obiekt który posłuży na lata .Remont tego wraku nie ma sensu .Skończmy to oprowadzanie i szopkę wokół tego .Jak wiadomo dlugi tego obiektu są duże a będą jeszcze większe..
104. Dodane przez jupi, w dniu - 17-09-2020 10:54
a nie mozna wyremontować basenu i zbudować hali na tyłach basenu?
105. Dodane przez Koniu, w dniu - 17-09-2020 10:54
Ludzie jesteście do bani! Gdyby akwawit działał cały czas to dalej bym na niego chodził i przynajmniej miał gdzie leczyć chory kręgosłup a moje dzieciaki miały by frajdę ze maja basen w mieście. Aquapark? Jak chce się poślizgać to jadę do wro lbo poznania i tyle. Tu chodzi o możliwość pływania, zajęć dla dzieci o codzienną możliwość skorzystania z pływania a nie zabawy na rurach. Nowego basenu nigdy nie będzie więc jeśli miasto nie wykupi akwawitu to będziemy mieli figę z makiem a nie basen! TYLKO AKWAWIT BAAAARDZO GO BRAKUJE BO SIÓDEMKA TO JEST DOPIERO RUINA! Myślicie ze ten nowy basen będzie lepszy? To się grubo mylicie
106. Dodane przez Odp.93, w dniu - 17-09-2020 11:01
Sercem może Pani być. Ale dzisiejszy Świat patrzy na ekonomię. Musi się Pani pogodzić że coś się kończy i tak już wiele osób i instytucji firm czeka za Pieniędzmi. Nie życzę nikomu .!!!
107. Dodane przez Adam, w dniu - 17-09-2020 11:09
Kasa miasta jest pusta , zatem rozmowa na temat basenu jest bezprzedmiotowa. Remont starego basenu jest drogi i z punktu widzenia ekonomicznego nieopłacalny - zatem budować , ale za co?
reklama
108. Dodane przez obserwator, w dniu - 17-09-2020 11:18
A nie było inżynierów celem wstępnego obejrzenia obiektu a po co ta dziwna wycieczka ?????!!! 
 
A po drugie co do stolarki okiennej to SP 1 od kilku lat straszy oknami przejeżdżających przez Leszno i oczywiście uczniów. Czy tego ktoś od edukacji nie widzi. 
 
A po trzecie to faktycznie zróbcie tam sobie biura, będzie dużo powietrza i światła dziennego.  
BIURA TO CEL NR 1 :-( 
Super pomysł !
109. Dodane przez abc, w dniu - 17-09-2020 11:22
W Akwawicie kasa pusta, w mieście podobnie.Ty nie masz nic, ja nie mam nic to wspólnie zbudujemy fabrykę.
110. Dodane przez Kapral, w dniu - 17-09-2020 11:25
Miną baaardzo długie lata nim zobaczymy nowy basen czy też Akwawit. Ludzie przestańcie się łudzić, kasa miasta jest pusta, miasto zadłużone.
111. Dodane przez Antek, w dniu - 17-09-2020 11:28
Od początku trzeba było postawić na wodny aquapark ,a nie basen,który służył wyłącznie tym którzy chcieli pływać.teraz buduje się się parki wodne.
112. Dodane przez Jan, w dniu - 17-09-2020 11:29
Ślimacze tempo miasta a nad czym tak właściwie sie zastanawiacie? Czy ktoś nie potrafi postawić sprawy "po męsku" czkawka i czkawka zal czasu ale tak sie składa ze WY widocznie go macie. 
A po licho tyle fotek ktoś faktycznie sie wysilił - czy nie wystarczy JEDNA ? I
113. Dodane przez zx, w dniu - 17-09-2020 11:47
Budować nowy taki,aby wszystkim kopary opadły.Aby robił wrażenie jak akwawit w 1993.Hala też nowa,taka,aby wszystkim kopary opadły jak był Trapez w 1987.Środki unijne,inne źródła finansowania są. Zróbmy taki basen i halę, że będziemy dumni.
114. Dodane przez obs, w dniu - 17-09-2020 12:21
Nie może być jedna fotografia. Nie można też wysłać inżynierów (poza Panem Tomaszem Malepszym chyba ani jednego inżyniera w radzie miasta). Ma być lans i dużo szumu wokół rady miasta - najważniejsze są kamery i aparaty fotograficzne.
115. Dodane przez Obserwator, w dniu - 17-09-2020 12:21
Ktoś włożył dużo pracy żeby wypromować Akwawit !!do sprzedaży. To może teraz postara się wypłacić zaległe wynagrodzenia .Ludzie czekają A komornicy rozkładają ręce. Podzielić i po sprawie .Jak ktoś to zacznie remontować to dopiero koszty będą.
116. Dodane przez do 113, w dniu - 17-09-2020 12:29
Ile dorzucisz ze swoich prywatnych pieniędzy na to opadanie kapary?
117. Dodane przez VEL, w dniu - 17-09-2020 13:16
co tak się upieracie ,że w Lesznie musi być pływalnia ? nie darmo Urząd Miasta czyli prezydent nabył Zaborowską żwirownie za ponad 2 bańki tam można się swobodnie kąpąć jeszcze pobyt tam umilą wam występy motocrosów które zniknąć miały ale dalej sie bujają i mieszkańcy nie znaja dnia ani godz kiedy sie tam komarkowicze zlecą i hałasu narobią taki to prezydent stanowczy gościu nawet spych przysłał i go pogonili haaa ale do czasu jak deweloper sie dogada z preziem to może sie skończy bądzmy przy nadzieji
118. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 17-09-2020 13:29
Pytanie jedno zasadnicze czy miasto jest wstanie co roku dokładać do basenu ?Bo wiadomo że żaden Basen nie przynosi dochodu jak niektórzy myślą. Wiadomo że nowy obiekt to Nowy !!!stare jest dobre wino.
119. Dodane przez widz, w dniu - 17-09-2020 13:34
Trwa Sesja Rady Miasta. Trzymajmy się za kieszenie: w przyszłym roku Balonowe Mistrzostwa Świata!
120. Dodane przez sesja, w dniu - 17-09-2020 13:40
Trwa sesja, przemawia Pan Prezydent. Następna sesja wyjściowa rady miasta: do siedziby Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej.
121. Dodane przez do 116, w dniu - 17-09-2020 14:11
Mogę dorzucić 500 zł,jak każda rodzina tyle da będzie super basen.
122. Dodane przez sesja, w dniu - 17-09-2020 14:43
Doprecyzowanie kom.120: następne wyjściowe posiedzenie komisji rady miasta z udziałem wszystkich radnych: w siedzibie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej.
123. Dodane przez pływak, w dniu - 17-09-2020 14:49
Sami znawcy jak widać po fotkach.
124. Dodane przez Basen/korty, w dniu - 17-09-2020 15:12
Stanowcze NIE dla kupna pływalni. Skąd pomysł aby pieniędzmi podatników nadrabiać wieloletnie zaniedbania obecnych właścicieli?  
Korty mają właściciela - osobę prywatną dla której pewne służby mundurowe rozkładają namiot?
125. Dodane przez ad 123, w dniu - 17-09-2020 15:31
Ilu inżynierów przyszło z ulicy K.Karasia 15?
126. Dodane przez ja, w dniu - 17-09-2020 16:33
Czy w innych miastach radni też tak wędrują po mieście, jak w Lesznie?
127. Dodane przez Straznik histori, w dniu - 17-09-2020 16:49
OBECNEGO STANU AKWAWITU WINNI SA:MALEPSZY.KOSMIDER BOROWIAK SZCZOT STALE CZYNNI POLITYCY I ODZNACZANI
128. Dodane przez XYZ, w dniu - 17-09-2020 16:51
Tytuł newsa w punkt; 
" Radni zwiedzali nieczynny Akwawit".
129. Dodane przez wydatki miasta, w dniu - 17-09-2020 17:36
Radni powinni wziąć pod uwagę także fakt, że od stycznia 2021r. rozpocznie działalność Leszczyńskie Centrum Usług Senioralnych na Grzybowie. Ta osobna placówka miasta Leszna będzie do pełnego corocznego finansowania z budżetu miasta Leszna.
130. Dodane przez Anatol, w dniu - 17-09-2020 17:48
Przecież Kośmider kandydując na stołek prezydenta miał już niemal gotowy basen z halą na Antoninach. I połączenie kolejowe z Grzybowa.
131. Dodane przez do kom. 126, w dniu - 17-09-2020 19:00
Czego wy się pierdół ludzie czepiacie? Jeżeli urzędnicy i radni nie wychodzą z urzędu, to narzekania, że siedzą na tyłku i nie wiedzą jak wygląda rzeczywistość. Jeżeli wyjdą i zobaczą na własne oczy obiekt, w sprawie którego mają podjąć ważną decyzję, to narzekacie na spacer.
132. Dodane przez Obserwator, w dniu - 17-09-2020 21:33
Zamknięte pomieszczenia, a praktycznie nikt nie ma maseczek/przyłbic. Oj radni, radni...
133. Dodane przez x, w dniu - 17-09-2020 22:58
Poddawanie w wątpliwość wyjściowych posiedzeń komisji rady miasta zostało wcześniej wyjaśnione.
134. Dodane przez kustosz pamieci, w dniu - 18-09-2020 01:35
Przeciez sa obecnymi radnymi :Malepszy,Kosmider,Borowiak,...odpowiedzialni za sprzedaż Gudzowatemu Akwawit i jego dewastację !!!
135. Dodane przez Ak, w dniu - 18-09-2020 09:50
Przestańcie szastać pieniędzmi podatników. Guzowaci przejeli to w dziwnych okolicznościach i tym powinny zająć sie sluzby specjalne. Cała prywatyzacja to jeden przekręt.
136. Dodane przez mates, w dniu - 18-09-2020 10:30
Ludzie nie oszukujmy się, za 80 mln basen z halą ? Akwawitu z lat funkcjonowania raczej nie przebije, oby dorównał Gostyńskiemu ( co też łatwe nie będzie ) Nowe to nowe wiadomo, ale wydaje mi się że lepiej będzie wydać 14 mln i ogarnąć Akwawit na miarę XXI w. Plany to urzędnicy mają ale przypomniał mi się projekt "NOWEJ" trybuny na Smoczyku... Zadaszenie, trybuny z obu stron, a zrobili po kosztach byle coś stało.
137. Dodane przez Aha, w dniu - 18-09-2020 16:21
Proponuje ta hale widowiskowo- sportową z basenem zrobić w Wilkowicach  
Tam już tylko basenu brakuje podczas gdy inne miejscowości nie maja oświetlenia i chodników  
Ale najważniejsze żeby Wilkowice miały Leszno i reszta powiatu nie musi.
138. Dodane przez 12345, w dniu - 18-09-2020 18:28
Do kom.137 Bo WILKOWICE to nie jest taka tam sobie zwykła wioska na bezludziu :-)
139. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r, w dniu - 18-09-2020 21:07
A CO ROBILI RADFNI I PREZYDENCI,KTORZY ZA DARMO KAPALI SIE W AKWAWICI A MOJA RODZINA Z ZONA NA BEZROBOCIU PLACILA? CZUWAJ!
140. Dodane przez Sąsiad, w dniu - 18-09-2020 21:07
Najlepsze jest że p.Prezydent dogaduje się w sprawie dostaw ciepłej wody .Czy naprawdę nie rozumie Pan że za płotem jest taka sama sytuacja jak na basenie .Ta woda przy obecnej produkcji nie ma sensu i jej nie ma .
141. Dodane przez wiesiek, w dniu - 18-09-2020 21:27
Ci radni to niech za swoje to kupia bo były prezydent M. Tak każe  
A sprzedał ten sam budynek dokładnie za 100 tys. Jak wyliczono , tylko z tym że miasto to wykupi za 100 krotność wyższa cene , to tak zgodnie z umową KPR.
142. Dodane przez (...), w dniu - 18-09-2020 22:02
(...) Naiwni Radni Leszna ile razy dacie sie jeszcze robić w bambuko przejrzyjcie na oczy i wreszcie zróbcie coś aby pomóc byłym pracownikom CKiR Akwawit którzy walczą w sądach o swoje zaległe wypłaty. Wstyd Panie prezydencie Leszna i RadniLeszna
143. Dodane przez Obserwator, w dniu - 18-09-2020 23:11
Akwawit odebrać za długi..I po sprawie utworzyć wspólnotę i działać. Nie doprowadzać do ruiny jak obecnie.
144. Dodane przez Popieram, w dniu - 19-09-2020 13:17
142!!!Popieram mój komornik nic nie może wyciągnąć...Prezydencie Radni w ramach tych ciasteczek i kanapek zróbcie coś!!!
145. Dodane przez Od.142, w dniu - 19-09-2020 13:18
Popieram ....
146. Dodane przez Fan Leszczynskich Olimpijczykow, w dniu - 20-09-2020 02:56
A SYN GUDZOWATEGO FOTOGRAF MA STADNINE B.DROGICH KONI CZUIWAJ!
147. Dodane przez Były pracownik, w dniu - 20-09-2020 15:20
On może mieć tak naprawdę co chce. Ale wstyd że nie zapłacili wynagrodzeń pracownikom.
148. Dodane przez Najszybciej i Najtaniej, w dniu - 21-09-2020 18:16
Najtaniej i najszybciej mozemy (ponownie) mieć dla naszego Społeczeństwa -coś co juz było sprawdzone i funkcjonowało nienagannie (będąc wzorcem dla innych inwestorów-miast polskich)przez 25lat-czyli wielofunkcyjne \"CENTRUM KONFERENCJI I REKREACJI Sp, z o.o.\"- popularna PŁYWALNIA AKWAWIT.Stan techn. Obiektu jest w dobrej kondycji (wyłączone z ruchu urzadzenia .zabezpieczenie przed dewstacja)z czynnymi w dalszym ciagu oddziałami (sauny ,sale rehabilitacyjne,klimatyzowane sale konferencyjne, bar gastronomicny).Wyłączenie z ruchu tegoz obiektu spowodowane było kłótnia w rodzinie wlascicieli a w konsekwencji zaprzestaniem dostaw do Pływalni podstawowych mediów :wody grzewczej oraz wody zimnej).Obecnie Pływalnia posiada 3 koły grzewcze oraz przyłącze wody z sieci miejskiej.Nadto w Fabryce \"AKWAWIT\"(obecnie HGBS) S.A.zmienił sie Zarzad deklarujacy ponowna wspólprace w zakresie w/w mediów.Podsumowujac powyzsza wypowiedz -neleży zauwazyc że liczenie na środki finansowe z UE czy z Min. Sportu dla wybudowania Pływalni za ...80 mln PLN to raczej\"pisanie palcem po wodzie\")-w Lesznie przeciez juz istnieja 2 Pływalnie (tzw. szkolna i Pływalnia \"Akwawit\"-która to nie jest zburzona a wymaga tylko ponownego uuchomienia zgodnie z istniejaca dla niej Decyzja o dopuszczeniu do ruchu z roku 1993).Oczywistym jest ze sama niecka z wodą nie zapewni zysku bezposredniego ale juz z innymi funkcjami obecnie częsciowo czynnymi ( Bar, wynajem sal klimatyzowanych,powierzchni np.weselnych a takze po dostawie cieplika -zawarcie z NFZ Kontraktu na swiadczenia rehabiliacyjne ...juz tak).Takze przyszły własciciel (U.M. Leszna)-mógłby sprostać zapotrzebowaniu szkól z całego miasta i powiatu na nauczanie pływania a my mieszkańcy miasta przestalibśmy jezdzic w weekendy do gorszych technicznie i funkcjonalnie innych pływalni oddalonych o kilkadziesiat km.Liczymy bardzo na tą szybka ściezke najtanszego i najszybszego uruchomienia pływalni w Lesznie. ŁĄCZYMY POZDROWIENIA Z NADZIEJA..!! .(wspomagający Józef i Anna z Leszna ).
149. Dodane przez Odp.kom148., w dniu - 21-09-2020 23:47
Super Pani Prezes .!!!Pan Józef z Panią Anna kupia tą pływalnie. Co tam działa Bar ?To co działa powinno dawno być zamknięte. Woda w butelce .!!!Nie macie Państwo pojęcia o tym co mówicie.
150. Dodane przez Dobre, w dniu - 21-09-2020 23:51
Kom 148 rozwala wszystko .Sal weselnych ?tam nawet restauracji nie ma .//A to co wynajęte sanepid nie sprawdza firmy widmo .
151. Dodane przez Kom148, w dniu - 21-09-2020 23:54
Najszybciej i najtaniej proponuje nalać Państwu w miskę wody i umyć nogi .Śmieszne bez komentarza że są tacy ludzie ..
152. Dodane przez Obserwator, w dniu - 21-09-2020 23:57
Kiedy wynagrodzenia za pracę na tym obiekcie !!!
153. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 22-09-2020 10:13
Wstyd że nie zapłacono ludziom wynagrodzeń a prowadzi się rozmowy z Radnymi i Prezydentem .A gdzie inne płatności.!!!!
154. Dodane przez DO kOMENT. nr 19., w dniu - 22-09-2020 12:43
Odpowiadajac Ci - tak ......-niecka basenowa ma wymary 25,05 m x 16,03m - a zatem sa to min. wymiary (25x16)-dla pływania olimpijskiego nawet. (Jacek z Sekcji Pływania Synchronicznego Pływalni "AKWAWIT"). Czesc
155. Dodane przez Sąsiad, w dniu - 22-09-2020 14:59
Mam nadzieję że Pan Prezydent nie ma zamiaru kupować zlomu .I że wreszcie doczekamy się nowego Basenu który zachwyci jak ten lata temu .Wiadomo do kogo należą komentarze żeby to kupic ...
156. Dodane przez Urzędnik, w dniu - 23-09-2020 11:44
Moje zdanie jest takie .Osoby które prowadzą działalność odpowiadają za to żeby wynagrodzenia wpływały terminowo .Jest to naruszenie przepisu .Panowie Radni Prezydencie zapytajcie i odpowiedz publicznie proszę.
157. Dodane przez Obserwator, w dniu - 30-09-2020 23:36
Ten obiekt jeszcze niedawno przed dwoma laty byl do uratowania .Zarządzającą to tragedia doprowadziła to do ruiny celowo zadluzyla. ZYJE SWOIM ZYCIEM .
158. Dodane przez Sąsiad, w dniu - 01-10-2020 11:48
Biednie niech wejdzie syndyk i odda ludziom pieniądze za pracę. Rozpacz .
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam dom w wyjąt... Leszno 2000000
Hala z częścią biuro... Leszno 10600
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj