Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
27
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Anastazy, Andrzej,
Piotr, Teofil, Zyta
Do końca roku 248 dni.
Start arrow Rawicz arrow Lekarze i położne złożyły wypowiedzenia

Rawicki szpital przyjmuje pierwszych ''covidowców"

Lekarze i położne złożyły wypowiedzenia

02.11.2020. Radio Elka, Filip Wybieralski


(Fot. Archiwum)
Od dziś rawicki szpital zaczął przyjmować pacjentów z COVID-19. Przypomnijmy, że to pokłosie decyzji wojewody wielkopolskiego, która przemianowała go na placówkę jednoimienną. Władze szpitala chociaż deklarują pełną gotowość, wskazują jednocześnie, że obecna sytuacja nie jest łatwa. W ostatnich dniach wypowiedzenia umów złożyło bowiem kilku lekarzy, a także część pielęgniarek i położonych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przypomnijmy, że dotychczasowe oddziały szpitalne praktycznie z dnia na dzień przestały istnieć. Budynek przebudowano i podzielono na strefy zakaźne. Na ostatniej sesji rady powiatu prezes szpitala - Tomasz Paczkowski, poinformował
radnych, że w obecnej sytuacji możliwe jest jedynie utrzymanie ''wieczorynki” oraz poradni specjalistycznych, które przeniesiono do innego budynku. Wcześniej rozważano również pozostawienie oddziału ginekologiczno-położniczego, jednak ze względu na duże ryzyko przenoszenia koronawirusa z tego pomysłu zrezygnowano. - Zdajemy sobie sprawę ze złych konsekwencji tych decyzji. Równocześnie mamy nadzieję, że uda się zawalczyć o tą załogę - zwracał się do radnych starosta Adam Sperzyński.

Okazało się, że część lekarzy z tego oddziału złożyło wypowiedzenia. - Na taki krok zdecydowało się kilkanaście osób personelu średniego, w tym część położnych i część osób, które są w wieku emerytalnym i wspierały nas jako pielęgniarki na innych oddziałach - relacjonował radnym prezes Paczkowski.

Jak poinformowała nas dziś wiceprezes Ewa Kaźmieruk - placówka jest w pełnej gotowości, przyjmowani są już pierwsi pacjenci z COVID-19.

 
Komentarze (35)
1. Dodane przez Tuk, w dniu - 02-11-2020 12:09
To musiały być pielęgniarki u lekarze z powołaniem :)))
2. Dodane przez Pielęgniarka, w dniu - 02-11-2020 12:15
Proszę walczyć o ten personel i wspierać ten który pozoztał
3. Dodane przez Extreme, w dniu - 02-11-2020 12:16
W takich przypadkach należałoby się zastanowić nad zawieszeniem prawa do wykonywania zawodu. Także w gabinetach i przychodniach prywatnych.
4. Dodane przez Marecki, w dniu - 02-11-2020 12:17
Pozbawic takich lekarzy i pielęgniarki wykonywania zawodu. Czy zolnierze też odchodzą z armii jak wybucha wojna? Lekarze i urzędnicy to święta kasta myślą że wszystko im wolno
5. Dodane przez Marek, w dniu - 02-11-2020 12:34
Co za ludzie. Państwo ich wykształciło żeby w razie chorób leczyli a onintak postępują. Teraz jeszcze jak będzie wojna to wojskowi jednak stwierdza ze są pacyfistami?bron ich brzydzi. Co za kraj i ludzie
6. Dodane przez POWOŁANIE, w dniu - 02-11-2020 12:57
Nie dziwi mnie to. Słowo lekarz kojzrzy się od dawna z gabinetem prywatnym a nie z leczeniem chorych. 
Wszak mamy pandemie to nie są prywatne wizyty. 
 
Jak bedzie wojna to żołnierze też zrezygnuja z zawodu.
7. Dodane przez Medyk emeryt, w dniu - 02-11-2020 13:01
Spokojnie. To są lekarze o zasadniczo innej specjalizacji niż choćby choroby zakaźne czy nawet szeroko rozumiana interna. Jak nie rozpoznają na EKG zawału serca - to Ziobro będzie ich wsadzał do więzień. To wolą odejść z rozsądku szybciej.
reklama
8. Dodane przez Ft, w dniu - 02-11-2020 13:03
Pozbawić ich prawa wykonywania zawodu. 
Na budowę albo do sklepu niech idą
9. Dodane przez Seba, w dniu - 02-11-2020 13:10
Zwrot kosztów za studia 500tys zł i niech idą do Berlina
10. Dodane przez Hipokrates, w dniu - 02-11-2020 13:11
Jeszcze nie tak dawno raczyliście tych lekarzy i personel plackami. A oni siedzieli pozamykani w swoich pokoikach i mówili w to mi graj. Pasowała taka "praca".Teraz kiedy naprawdę są potrzebni to biorą nogi za pas i uciekają. A co z przysięgą Hipokratesa?!!!
11. Dodane przez Pracownik, w dniu - 02-11-2020 13:39
Każdy ma prawo wyboru w jakich warunkach chce pracować. Jeśli pracodawca zmienia warunki, to można odejść.
12. Dodane przez Tak kom.7, w dniu - 02-11-2020 13:47
Tez tak pomyślałam.  
Moment, dlaczego tak wstrętne komentarze ? Ludzie, jesteście mądrzy przy komputerze ;(
13. Dodane przez Me, w dniu - 02-11-2020 13:48
Mają rację. Kto będzie opiekował się zdrowymi ciężarnymi i innymi pacjentkami ambulatoryjnymi? A kto chce miec leczone zapalenie płuc przez ginekologa ? Z powazaniem to wolne żarty.
14. Dodane przez hanna, w dniu - 02-11-2020 14:39
Ten zawód to służba i to zobowiązuje, a jeśli chcą zmienić profesję to niech odchodzą, społeczeństwo już ma dość zastraszania w każdej dziedzinie życia.
15. Dodane przez Bajka, w dniu - 02-11-2020 14:47
Bardzo rozsądne i odpowiedzialne posunięcie ze strony pracowników ginekologii. Zostając na zakaźnym nie mogą wspierać i leczyć ciężarnych. Przecież mając na co dzień kontakt z zakażonymi nie mogli by przyjmować porodów i otaczać opieką ciężarne, rodzące, kobiety w połogu czy też najbardziej bezbronne noworodki. Chcą dalej robić to na czym znają się najlepiej. BRAWO ZA ROZSĄDEK :-)
16. Dodane przez Alina, w dniu - 02-11-2020 15:21
Uciekają ci lekarze, którzy zawsze nic nie wiedzieli jak człowiek chciał się dowiedzieć co mu jest.
17. Dodane przez Jozek, w dniu - 02-11-2020 15:52
"Prywatne porody" biorą w łeb to po co się narażać
18. Dodane przez klasyk, w dniu - 02-11-2020 15:54
Na ginekologii złożyli wymówienia lekarze, którzy są już na tyle "dorośli", że sami są w grupie ryzyka i powinni być już od jakiegoś czasu w domu, unikając wyjść. Od lat nie można pozyskać lekarzy do rawickiego szpitala i wspomagali oni i tak upadającą ginekologię. Po prostu COVID zamknął pewien rozdział.
19. Dodane przez Rekin, w dniu - 02-11-2020 17:05
Dobrze się stało bo to personel z epoki PRL,nie chciałbym trafić pod taką opiekę.
20. Dodane przez Emeryt, w dniu - 02-11-2020 17:34
KAZDY ma prawo zmienic lub wypowiedziec prace w KAZDEJ chwili. Kazda zmiana umowy o prace musi uzyskac zgode dwoch stron tej umowy,wypowiedziec mozna jednostronnie.
21. Dodane przez as, w dniu - 02-11-2020 18:40
ZZREZYGNOWALI TO JUZ NIE PRZYJMOWAĆ TYLKO NA ICH MIEJSCE INNYCH, BARDZIEJ CENIĄCYCH PRACĘ MŁODYCH LEKARZY.
22. Dodane przez as, w dniu - 02-11-2020 18:41
Całkowita degradacja społeczeństwa nastąpiła... Lekarze uciekający przed leczeniem, nauczyciele przed nauczaniem... SZOK I NIEDOWIERZANIE!
23. Dodane przez Jurek, w dniu - 02-11-2020 20:15
Każdy powinien mieć prawo wyboru. Lekarz i pielęgniarka ma taki sam wybór jak każdy inny pracownik. Nie pasuje Ci zmiana w pracy- kulturalnie podajesz rękę i do zobaczenia kiedyś i gdzieś tam. A jak słyszę komentarze - kazać zapłacić za studia, nie przyjmować już nigdy do pracy, pozbawić prawa wykonywania zawodu itp. to chyba znaczy, że mamy tu zwolenników ustroju panującego w Korei Północnej. I to wszystko pewnie piszą osoby walczące teraz na ulicach o prawo wyboru i decydowania o sobie. Czysta hipokryzja
24. Dodane przez DO 23, w dniu - 02-11-2020 21:43
To nie Korea tylko kapitalizm. W wielu firmach jak zrezygnujesz z pracy to już nie ma powrotu. Ci Judymowie tylko tak choiraczą bo wiedzą, że gdy minie zagrożenie to sobie łaskawie wrócą. Wrócą bo oni i podobni blokują dostępu do zawodu młodym, ktorzy mogliby ich zastąpić. A i oni nie zrezygnują z tej pracy w szpitalu bo gdyby nie szpital to by nikt prywatnie do nich nie przyszedł. Ot i cała prawda?
25. Dodane przez kto, w dniu - 02-11-2020 22:28
Jak to? Bohaterowie uciekają?
26. Dodane przez Dr Doctor, w dniu - 02-11-2020 22:42
Lekarze powinni leczyć zgodnie ze swoim wykształceniem i specjalizacją. Skoro w Rawiczu nie będzie porodów to czego tam mają szukać ginekolodzy i położne?
27. Dodane przez do 24, w dniu - 02-11-2020 22:45
Ok, może nie być powrotu, ale żeby komuś w wieku emerytalnym kazać płacić za studia albo pozbawić prawa wykonywania zawodu bo nie chce zaadoptować się do chorej zmiany w pracy? Komu pielęgniarka albo położna blokuje dostępu do zawodu? Co to ma wspólnego z kapitlizmem? A na nowo przyjąć ich do pracy nikt nie musi.To zależy tylko i wyłącznie od dyrektora. W kapitalizmie rządzi ten co ma dobry towar na sprzedaż-również dotyczy to umiejętności. Pozdrawiam
28. Dodane przez m, w dniu - 03-11-2020 10:18
Osoby krytykujące najwyraźniej nie wiedzą jak działa służba zdrowia w Polsce. Praktycznie każdy wykonujący zawód medyczny jest zatrudniony w kilku placówkach, bo w systemie brakuje kadr. Rozumiem, że nie będzie wam przeszkadzało, że poród waszego dziecka odbierze personel, który jeszcze poprzedniej nocy pełnił dyżur w szpitalu COVIDowym, a w przychodni dziecko zaszczepi wam pielęgniarka, która do 15tej zajmowała się pacjentami z COVID? A może wolicie, żeby ten personel pracował tylko w Rawickim szpitalu? Wtedy w ogóle nie będziecie mieli dostępu do lekarzy, pielęgniarek i położnych a z byle czym trzeba będzie jechać 100 km bo wszędzie będą braki personelu?
29. Dodane przez ale, w dniu - 03-11-2020 17:51
Szpital został poświęcony ,szczególnie oddział ginekologiczno położniczy daleko od centrum mała liczba porodów ogólnie większość oddziałów położniczych powiatowych ma problemy kadrowe i ledwie zamyka grafiki . Najlepsze , że szefostwo prywatnego szpitala jakim jest SP Rawicz Sp zoo. łyknęło to po lini partyjnej jak pelikan zachęcona dobrą kasa ( 100 łóżek i tylko 6 respiratorów to jakieś nieporozumienie ) . Po co hospitalizować lekko chorych Covidovych tylko dla kasy i aby nie zarażali innych wokoło ( izolacja )chyba , że personel . Osobiście nie chciałbym żeby leczył mnie na zapalenie płuc ginekolog ( chyba , że zapalenie przydatków ), choć na covid nie ma leczenia . Lepiej już aby leczył mnie rodzinny internista , anestezjol a najlepiej zakażnik .
30. Dodane przez tomek, w dniu - 03-11-2020 20:03
Dla wszystkich znawców przysiegi oto jej tekst:  
 
"Przyjmuję z szacunkiem i wdzięcznością dla moich Mistrzów nadany mi tytuł lekarza i w pełni świadomy związanych z nim obowiązków przyrzekam: 
 
obowiązki te sumiennie spełniać; 
służyć życiu i zdrowiu ludzkiemu; 
według najlepszej mej wiedzy przeciwdziałać cierpieniu i zapobiegać chorobom, a chorym nieść pomoc bez żadnych różnic, takich jak: rasa, religia, narodowość, poglądy polityczne, stan majątkowy i inne, mając na celu wyłącznie ich dobro i okazując im należny szacunek; 
nie nadużywać ich zaufania i dochować tajemnicy lekarskiej nawet po śmierci chorego; 
strzec godności stanu lekarskiego i niczym jej nie splamić, a do kolegów lekarzy odnosić się z należną im życzliwością, nie podważając zaufania do nich, jednak postępując bezstronnie i mając na względzie dobro chorych; 
stale poszerzać swą wiedzę lekarską i podawać do wiadomości świata lekarskiego wszystko to, co uda mi się wynaleźć i udoskonalić." 
 
gdzie tu jest cos o narazaniu wlasnego zycia i zdrowia w pracy? a pacjentami tych lekarzy co odeszlii (wszyscy na rawickiej ginekologii byli w wieku emerytalnym) kto sie zajmie? ktos sie zrozumieniem wykaze jak z powodu braku srodkow ochronnych taki ginekolog zarazi ciezarna koronawirusem bo musial po szpitalu latac, bez przyotowania do takiej pracy (bo kto nagle ich wszystkich przeszkoli we wszystkich procedurach jak zakazenia uniknac) 
 
ktos zrozumie ze nie wie stary ginekolog jak leczyc ostra niewydolnosc oddechowa u mlodego mezczyzny?  
 
odpowiedz jest prosta - NIE  
 
wiec nie ma sie co dziwic ze ktos ma na tyle rozsadku ze woli odejsc niz udawac ze ten cyrk dziala i narazac siebie i nnych
31. Dodane przez do tomek, w dniu - 03-11-2020 21:22
No właśnie. W punkt.
32. Dodane przez Do 24, w dniu - 04-11-2020 07:24
Potraktowałeś temat wybiórczo. Połączyłeś dwie grupy zawodowe działajace niezależnie. Jest coś takiego jak.presja otoczenia i myślę że to tu nastąpiło. Wiadomo, że pielegniarka nikomu dostępu do zawodu nie blokuje ale już środowisko lekarskie tak i nie ma co tu zaklinać rzeczywistości.
33. Dodane przez Do obrońców lekarzy, w dniu - 04-11-2020 07:31
Mamy trudny czas i jedni bronią lekarzy którzy nie chcą leczyć twierdząc że ginekolog nie ma kwalifikacji. Uważam, że mają i każdy to wie kto wie jak wygląda ścieżka do tego zawodu. Kwestia osobna jest to czy lekarze z grupy ryzyka powinni być na pierwszej linii.
reklama
34. Dodane przez x, w dniu - 04-11-2020 21:34
Nie dziwie się lekarzom i pielęgniarkom 65 + a tych jest z 30 %. Praca z covidowymi pacjentami non stop bez zabezpieczeń i sprzętu to skazywanie ich na śmierć. Chodzicie wszyscy porypani hejterzy w maskach żeby takich nie spotkać i mało się nie osracie ze strachu. A lekarze i pielęgniarki bez sprzętu i zabezpieczeń mają iść na śmierć bo rząd ma to wszystko w nosie ?
35. Dodane przez Prawda, w dniu - 05-11-2020 17:59
A Ci co niby złożyli wypowiedzenie to byli pracownikami szpitala??? Z tego co wiem to nie. Są to lekarze zatrudnieni na kontrakcie z ściśle określonymi obowiązkami. Jak pracodawca zmienia warunki pracy to właśnie wypowiada umowę kontraktową. Więc kto kogo zwolnił??? W Szczecinie jak zmarł doktor na dyżurze, który pracował na kontrakcie którąś dobę to szpital wydał OŚWIADCZENIE, że nie był to pracownik szpitala. A poza tym popieram ICH czytając wpisy nie leczyłbym WAS!!!!!!!!!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj