Pięć sposobów do zastosowania od zarazJak rozwinąć biznes |
28.01.2021. Radio Elka | ||
Z pewnością już wiesz, że własna firma wymaga nie tylko poświęcenia jej czasu, ale także dużych pokładów kreatywności i umiejętności. Musisz decydować, kalkulować, oceniać sytuację, a przy okazji dbać o wysokie standardy świadczonych usług i zadowolenie klientów. To ogrom pracy! Jeśli jednak dostrzegasz potencjał w swoim biznesie i chcesz iść do przodu, warto wprowadzić w życie pięć kroków, które mogą sprawić, że twoja firma stanie się bardziej dochodowa i pozwoli ci osiągnąć zamierzone cele. To dobra motywacja, prawda? 1. Zadbaj o widoczność w sieci Dziś niemal każdy biznes da się reklamować w sieci, choć narzędzia bywają różne. Jeśli nie masz doświadczenia, warto delegować przynajmniej część zadań - agencja SEO, twórca stron internetowych czy specjalista od mediów społecznościowych sprawią, że klienci dowiedzą się o twojej firmie i będą mogli nawiązać z tobą kontakt. Niektóre działania możesz przeprowadzać samodzielnie. Sprawdź, które z nich okażą się skuteczne dla twojej firmy, a które są zupełnie zbędne. Przykładowo, prowadząc zakład fryzjerski w małym mieście, warto zadbać o wizytówkę w Googlach i fanpage, ale profil na Instagramie lub rozbudowana strona internetowa raczej nie są potrzebne. 2. Szukaj osób, z którymi podejmiesz współpracę Razem można osiągnąć więcej - to nie truizm, to stwierdzenie, które znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistości. Jeśli traktujesz wszystkich wokół jak konkurencję, zostajesz zupełnie sam. Tworząc grupę współpracujących osób, masz szansę na wymianę doświadczeń, pomoc i nawiązanie cennych znajomości. W zależności od prowadzonego biznesu, wspólne działania mogą być różne. Przykładowo, jeśli produkujesz ekologiczne świeczki, możesz sprzedawać je na swojej stronie internetowej. Możesz też nawiązać współpracę z osobami prowadzącymi sklepy z wyrobami ekologicznymi, a nawet z innymi twórcami tego typu przedmiotów. Dla wielu to duże zaskoczenie, jakie możliwości daje działanie z innymi ludźmi! 3. Zadbaj o dobre relacje z klientami Klienci i ich doświadczenia to wizytówka każdej firmy. Jeśli zadbasz o to, by byli zadowoleni z zakupów lub z usług, które świadczysz, z pewnością chętnie wrócą, a nawet polecą cię znajomym czy napiszą pozytywną opinię w internecie. Dobrym pomysłem jest regularne pytanie klientów o zdanie - np. przeprowadzanie ankiety raz do roku. Dzięki temu dowiesz się, co odpowiada twoim klientom, a co powinieneś zmienić. Może nawet sami podpowiedzą ci, jakie usługi lub produkty powinieneś włączyć do swojej oferty. Równocześnie pokazujesz odbiorcom, że ich zdanie jest dla ciebie ważne. Kieruj się ideą Walta Disneya: "Rób to, co robisz, tak dobrze, by ludzie chcieli zobaczyć to ponownie i przyprowadzić swoich przyjaciół". 4. Działaj według planu Nawet geniusze czasem potrzebują planu! Dzięki niemu zyskujesz szerszą perspektywę i unikasz chaotycznego, przypadkowego działania, które - niestety - prowadzi do strat i niewykorzystanych okazji. Planowanie możesz przeprowadzać na różnych płaszczyznach - finansowej, marketingowej, a także tej dotyczącej współpracy czy wprowadzania nowych produktów lub usług. Wiele osób ignoruje ten element podczas prowadzenia firmy, jednak warto poświęcić czas na nauczenie się skutecznego planowania. To krok w stronę codzienności, w której to firma pracuje dla ciebie, a nie ty dla firmy. A przecież każdy przedsiębiorca o tym marzy. 5. Ucz się! Jeśli chcesz być najlepszy w tym, co robisz (a przynajmniej nie pozostać zbyt daleko w tyle), regularna nauka będzie niezbędnym elementem prowadzenia biznesu. Szkolenia, webinary i czytanie literatury branżowej to najprostsze sposoby uzupełniania i aktualizowania wiedzy. Warto także czytać specjalistyczne blogi i przeszukiwać internet, brać udział w targach i konferencjach. Jeśli połączysz wiedzę z doświadczeniem, możesz stać się ekspertem w swojej branży, a także pracować bardziej efektywnie. Pamiętaj jednak, że nie da się być specjalistą w każdym temacie i deleguj zadania - pamiętasz przykłady z początku tekstu, takie jak specjaliści od mediów społecznościowych czy agencja SEO (np. poznańska agencja SEOdot)? Znalezienie własnego skutecznego sposobu działania to duże wyzwanie - jednak setki osób każdego dnia udowadniają, że jest ono osiągalne! Ucz się, nawiązuj kontakty, planuj, dbaj o klientów i daj się odnaleźć w internecie. To solidne podstawy, na których możesz budować swoją firmę. Powodzenia! |
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
|
reklama
reklama