Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
28
Marca 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Aniela, Antoni, Jan,
Sykstus
Do końca roku 278 dni.
Start arrow Leszno arrow Stadion Smoczyka kosztuje więcej, niż zarabia

MOSiR odpowiedział radnej Ratajczak

Stadion Smoczyka kosztuje więcej, niż zarabia

17.08.2021. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum)
Koszty funkcjonowania Stadionu Smoczyka w tym roku wynoszą już ponad 223 tysiące złotych, podczas gdy przychody od klubu i spółki Unia Leszno są o ponad 17 tysięcy mniejsze. Tak wynika z odpowiedzi na zapytanie radnej PiS Stefanii Ratajczak. MOSiR przedstawił też zestawienie wpływów i dotacji za ostatnie osiem lat.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Radna Stefania Ratajczak złożyła pod koniec lipca zapytanie w sprawie wpływów do kasy Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji z tytułu wynajęcia Stadionu Smoczyka. Pytała o pieniądze za „wynajem stadionu, części budynku, tablicy świetlnej i za monitoring wieży oraz połączenie z internetem”. Pytanie dotyczyło też wpływów od innych
podmiotów oraz wielkości inwestycji miasta w stadion od 2014 roku. Radna pytała także, ile wynosi miesięczne utrzymanie stadionu.

Odpowiedź, przygotowana przez MOSiR, zawiera trzy zestawienia. Pierwsze to należności brutto od KS Unia Leszno oraz Unii Sportowej Spółki Akcyjnej. Wynika z niego, że spółka płaciła kilka razy więcej niż klub, w kolejnych latach wpływy stopniowo rosły: w 2014 roku spółka zapłaciła 83,6 tysiąca złotych, zaś klub 31,2 tysiąca, w 2017 roku przychód od spółki wynosił 96,8 tys., zaś od klubu 37,6 tys., zaś w 2020 roku spółka zapłaciła prawie 270 tysięcy złotych, zaś klub 36,2 tys. W tym roku do lipca należność brutto to 182,3 tysiąca złotych od spółki i 23,7 tysiąca od klubu - łącznie 206,3 tysiąca złotych.

Natomiast łączny koszt utrzymania stadionu za siedem miesięcy tego roku wynosił 223,8 tysiąca złotych brutto. Najwyższy był on w maju: wynosił 50,3 tysiąca złotych, najniższy zaś w lutym: ponad 23 tysiące. Wynika z tego, że w tym roku stadion jest „na minusie”: niedobór to 17,5 tysiąca złotych.

MOSiR przedstawił też zestawienie miejskich dotacji na modernizację stadionu od 2014 roku. Łącznie wyniosły one prawie 3,2 miliona złotych: najwyższa to 2 174 533 złote w 2017 roku, zaś do lipca tego roku dotacja wynosiła niespełna 22,5 tysiąca złotych.

Cała treść pisma - kliknij TUTAJ.
 
Komentarze (122)
1. Dodane przez andrzej, w dniu - 17-08-2021 14:04
najlepiej zniszczyć i nie będzie problemu
2. Dodane przez Jarek, w dniu - 17-08-2021 14:07
ogłosić upadłość, rozebrać i wybudować 2 wieże !!!
3. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 17-08-2021 14:11
Na szczęście dla zestawienia, duża część kosztów została poniesiona przed 2014 rokiem, jak wymiana siedzisk i monitoringu. Nie wiedziałem jednak, że oddzielnie płaci klub i oddzielnie spółka. W komentarzach pojawiały się niższe kwoty wpływów. Choć do tych wydatków należałoby jeszcze doliczyć tzw. promocję miasta przez sport. A to już byłoby sporo dodatkowych milionów.
4. Dodane przez BlackCat, w dniu - 17-08-2021 14:16
Może mi ktoś mądry napisać, dlaczego wiele razy świecą reflektory na stadionie, a tam się nic nie dzieje? To jest to 23 tys z lutego?
5. Dodane przez podatnik, w dniu - 17-08-2021 14:17
Układy mają to do siebie że ktoś musi na tym tracić a że płatnikiem jest samorząd to już inna para butów
6. Dodane przez proponuję, w dniu - 17-08-2021 14:21
zrobić na stadionie targowisko i będzie wtedy zysk i spokój
7. Dodane przez Kibic, w dniu - 17-08-2021 14:21
Może by tak pokazqc kto i ile zarabia w tej spółce.
8. Dodane przez źródło, w dniu - 17-08-2021 14:29
http://bip.leszno.pl/artykul/171/5401/stefania-ratajczak ,ostatnia pozycja.
reklama
9. Dodane przez dziad, w dniu - 17-08-2021 14:30
Gdybyż to jeszcze była cała prawda... Ale zapewne te ochłapy wiedzy radnej wystarczą. Dziennikarzom też bo nie ma zwyczaju zadawać pytania
10. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 17-08-2021 14:30
Szanowna Pani radna Ratajczak niech Pani nadal majstruje przy wpływach od spółki i klubu Unia to wkrótce się okaże , że nasze miasto to ostatnie dno na mapie województwa w konkurencji sportowo-kulturalnej .Już nas biją takie miasta jak Kościan , Gostyń i Rawicz , gdyż organizują wiele imprez różnego typu .Natomiast u nas jest coś na skalę Polski to właśnie żużel , o którym słyszy cała Polska nie tylko sportowa .Ten niedobór (debet) w kwocie 17 tysięcy złotych to ja mam przy sobie jak idę do Biedronki na zakupy .Wstydziłaby się Pani być taka drobiazgowa , jak zdobędziemy kolejny tytuł mistrza Polski to dostanie miasto tą kasę , wielu ludzi kochających ten sport przedłuży w tych trudnych czasach satysfakcję życia w tym naszym nieszczęsnym Lesznie Dokładnie wiesz Radna ,że uderzasz w kibiców , a to się na pewno przełoży na wybory do gmin w przyszłym roku i takich matron jak Pani już w ratuszu nie będzie . Po Pani myśli można wnioskować , że to co jeszcze mamy dobrego chcesz zniszczyć . .Otóż takie Pani stanowisko zniszczy Panią UNIA TO ŚWIĘTOŚĆ TEGO MIASTA i malkontenci piszący ,że to sport niszowy być może mają rację , ale to nasz sport leszczyński , który jest najlepszy w Świecie , gdyż mistrz Polski to praktycznie drużynowy mistrz świata - niechętnie pozdrawiam Panią
11. Dodane przez europ, w dniu - 17-08-2021 14:31
ile nas kosztuje utrzymanie szop kościelnych zwanych obiektami sakralnymi lepiej zburzyć to a fundusze przeznaczyć na sport
12. Dodane przez Jarek, w dniu - 17-08-2021 14:34
Prezes i zarząd za dużo biorą.
13. Dodane przez KSUL, w dniu - 17-08-2021 14:35
to idzcie do kaczora i jego judów, którzy zrobili sztuczna inflacje i cene prądu podniesli by ich koledzy i rodzinki w spolkach panstwa mogli pozarabiac.
14. Dodane przez M, w dniu - 17-08-2021 14:39
Zamknąć stadion, a nie jeszcze do niego dopłacać.
15. Dodane przez Miki, w dniu - 17-08-2021 14:45
Niech te pani wezmie się za robotę do ktirej ja wybrali. Ciagle szuka dziury w całym i węszy afery. Może zabierze się za utwardzanie ulic i ich sprzątanie oraz przycinanie krzewów a nie spółki w spółce i jaka strata. Logiczne ze stara będzie
16. Dodane przez Adam, w dniu - 17-08-2021 14:50
Ten stadion to przestarzały zabytek.
17. Dodane przez kibic, w dniu - 17-08-2021 14:56
jak to sie ma do tego co mówiła druga radna o jakiś 3 tysiacach za wynajem? no nijak:D Poza tym pokazcie mi w tym kraju jeden stadion piłkarski czy żużlowy, który na siebie zarabia. Pani radna odkryła Ameryke jako Kolumb 500 lat temu:D
18. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 17-08-2021 14:57
najlepiej rozebrać , sprzedać teren i niech kolejną biedronke postawią
19. Dodane przez Ad 10 Eugeniusz, w dniu - 17-08-2021 14:58
Podaj swe dane -chętnie wymienię korespondencję.A głupoty wciskają innym.
20. Dodane przez ok, w dniu - 17-08-2021 15:16
Jeśli straty to dlaczego zawsze musimy mieć najdroższy skład z całej ekstraligi? Zmontujcie ekipę która będzie jeździła za średnie pieniążki. Będą większe emocje a nie same gwiazdy i nudne wygrywanie cały czas. Lepsze emocje by były gdyby Unia walczyła o utrzymanie się albo w lidze niżej o awans xD Wtedy byłaby radość, można by było wtedy zrobić tańsze bilety i ludzi byłoby może i więcej
21. Dodane przez Djdhd, w dniu - 17-08-2021 15:20
Co znaczy promocja miasta przez żużel.Co miasto zyskało na tym niech klub napisze takie sprawozdanie?Co miasto zyskało no co?????
22. Dodane przez do 15, w dniu - 17-08-2021 15:23
Albo Unia labo utwardzenie ulic. Niestety trzeba wybrać. Albo sucho w Gronowie albo na stadionie. Na wszystko nie ma kasy. Wreszcie radni wzięli się za ten prywatny folwark pod pretekstem promocji miasta. Wystarczy Leszno porównać z Nową Solą i czar promocji pryska.
23. Dodane przez Goliat, w dniu - 17-08-2021 15:26
Jeśli dobrze rozumiem raport obejmuje rozliczenia od 2014 czyli rok w którym Borowiak zaczął zarządzać miastem, jeśli tak jest to mój dalszy komentarz jest zbędny.
24. Dodane przez do10, w dniu - 17-08-2021 15:33
nie chodzi o majstrowanie tylko o prawdę i sprawiedliwość i ekonomię , ja jestem facet postępowy i Biedronce zgodnie z zaleceniami płacę karta płatniczą
25. Dodane przez Do kom 11, w dniu - 17-08-2021 15:40
A co takiego organizuje Kościan, Rawicz czy Gostyń ? Leszno oprócz ekstraligowego żużla, ma futsal w elicie,kluby sportowe na 1 ligowym poziomie.Często organizuje zawody na lotnisku,w tym Mistrzostwa Świata jak szybowce,balony.Na stadionie lekkoatletycznym często zawody lekkoatletyczne i wiele innych.
26. Dodane przez Bart, w dniu - 17-08-2021 15:47
Najlepiej jeszcze zniszczyć żużel w Lesznie i wtedy będziemy już na samym dnie, gdyby nie żużel, to pewnie nikt by nie wiedział, że takie miasto jak Leszno istnieje... Jest to jedna z niewielu rozrywek w tym smutnym jak D... mieście.
27. Dodane przez zaciekawiony, w dniu - 17-08-2021 15:47
Ciekawe co na to sponsor tytularny? Moim zdaniem powinni się do tego odnieść. Jakiś nadzór nad finansami mają ..
28. Dodane przez Do 20, w dniu - 17-08-2021 15:49
Unia,gdy zdobywała tytuły, nigdy nie miała najdroższego składu w ekstraklasie.Gdyby jeździli w 2 lidze to byś marudził, że niski poziom.
29. Dodane przez ekonom, w dniu - 17-08-2021 15:54
no jest promocja i rozwój gastronomi przez żużel -kibice w dużej ilości kupują bułki z klopsami i kapustą
30. Dodane przez do kom. 10, w dniu - 17-08-2021 16:09
do kom. 10. 
Bardzo niegrzeczny komentarz. 
Rolą radnego jest między innymi kontrola wydatków przez miasto. 
I to robi pani radna. 
A na ten tzw. debet niech się zrzucą kibice UL. 
I po problemie. 
Pzdr  
:)
31. Dodane przez Do kom 25, w dniu - 17-08-2021 16:21
Te miasta mają choćby pływalnie której w Lesznie tak bardzo brakuje.
32. Dodane przez Ja, w dniu - 17-08-2021 16:30
To może podajcie jak procentowo wyglądają wpłaty od Unii a jakie od Polonii i jak to wyglada z kosztami w obu przypadkach zwłaszcza ze polonia cala zime trenuje przy oświetleniu a tylko Unii sie czepiacie
33. Dodane przez Dav, w dniu - 17-08-2021 16:30
Po co nam stadion jak jest w Berlinie
34. Dodane przez Do 10 Eu GENIUSZ, w dniu - 17-08-2021 16:30
Jestem kibicem, czytam to co piszesz i odnoszę wrażenie, że nie jesteś kibicem a politykiem ! Piszesz bzdury, a powoływanie się na promocje miasta zostało już wyplute i zużyte przez innego lokalnego polityka. Ludzie mają dosyć tej mantry i składania się przez płacenie podatków na żużel.
35. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 17-08-2021 16:34
Kolego z 25 Leszno ma futsal , kosza, ręczną i kręgle i przyznaje Panu rację .Tylko kto to ogląda , to są imprezy dla garstki ludzi na poziomie wsi zabitej dechami . Widziałeś na tych imprezach pożal się Boże wozy transmisyjne z Warszawy , widziałeś tam Canal + , dziennikarzy , którzy w podnieceniu , a jednak emocjonujących się wielkością tak małego miasta w tej dyscyplinie sportu , która leje potęgą Wrocławia, Gorzowa, Lublina etc.O to tutaj chodzi chłopie , a nie ,że przeciętny obywatel Polski będzie nie rozróżniał pasienia polskich krów od naszego miasta .Zamknij się jak nie masz nic do powiedzenia w orientacji co Lesznu jest naprawdę potrzebne - pozdro
36. Dodane przez Mieszkaniec PL, w dniu - 17-08-2021 16:34
To niech prywatny klub sportowy UL dopłaca aby chociaż wyszło na zero.
37. Dodane przez LESZNO, w dniu - 17-08-2021 16:49
LESZNO JEST WYPROMOWANE DOSKONALE W KRAJU.ŻUŻEL,SZYBOWCE,BALONY,A TAKŻE POKAZY LOTNICZE NIE ZNISZCZMY TEGO.UNIA JEST OD 1938 PIĘKNA HISTORIA ,NAJBARDZIEJ UTYTULOWANY KLUB.
38. Dodane przez uczony, w dniu - 17-08-2021 17:07
rozwiązać spółkę i pieniędzy starczy powołać społecznego zarządcę
39. Dodane przez sebaPL, w dniu - 17-08-2021 17:13
Ja serdecznie dziękuje za taką promocje Leszna przez ten "sport" Panie Borowiak.
reklama
40. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 17-08-2021 17:14
Pomnik żołnierzy Armii Czerwonej róg ulic Starozamkowej i Lipowej też radnym przeszkadzał wiec rozebrano, a teraz tam jest spory bałagan, leżące butelki tzn małpki i inne śmieci i nikogo to już nie interesuje. 
Był pomnik był porządek pomnik usunięto pozostał śmietnik. 
Oby tak nie było z ponad 80-cio letnim i najbardziej utytułowanym klubem żużlowym w Polsce.
41. Dodane przez Do kom 30, w dniu - 17-08-2021 17:20
Na debet Unii zrzucę się jak wszystkie debety spółek miejskich w ten sposób zostaną rozliczone w tym Teatr Miejski Miejski - dla garstki ludzi, Zakład Komunikacji Miejskiej krążące po Lesznie nowoczesne i puste autobusy i inne.
42. Dodane przez Patriot, w dniu - 17-08-2021 17:29
Ooo to płacą za wynajem stadionu tyle co za wynajem orlika. 
Pozdrawiam leszczynskie waly
43. Dodane przez Jac, w dniu - 17-08-2021 17:30
Podnieść podatki ceny biletów sto procęt w górę i kasa się wyrówna
44. Dodane przez Fff, w dniu - 17-08-2021 17:34
Proszę napisać ile zarabiają zawodnicy i reszta działaczy Unii Leszno ?
45. Dodane przez Antek, w dniu - 17-08-2021 17:41
17 tys straty to żadne pieniądze. Naprawdę robimy awanturę o takie grosze ? Przecież Unia płaci za stadion i to nie mało.
46. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 17-08-2021 17:42
Zaorać.
47. Dodane przez odn. 23, w dniu - 17-08-2021 17:47
Ja traktuję rok 2014 jako rok bazowy, bo obecny prezydent zaczął kadencję (sic!) na sam koniec 2014 roku, w listopadzie/grudniu 2014 a potem, w następnych latach, to już pooo-szło!
48. Dodane przez do kom. 10, w dniu - 17-08-2021 18:00
Co za beznadziejny tekst. Jak widać, Pani Ratajczak to jedyna osoba, która ma odwagę dopytywać o informacje, które interesują mieszkańców, a Pan pisze, że powinna się tego wstydzić?? Gdybym mógł, to dodałbym Pana do ignorowanych użytkowników, bo takich bezmyślnych komentarzy wolałbym tutaj nie widzieć.
49. Dodane przez ala, w dniu - 17-08-2021 18:11
stadion rozebrac i urzadzic park dosc dokladania do pryvatnego klubu
50. Dodane przez do kom. 15, w dniu - 17-08-2021 18:11
Ta pani właśnie w ten sposób wykonuje pracę, do której została powołana. Jeżeli nie rozumiesz tak prostych spraw, że radni powinni m.in. nadzorować działania lokalnej władzy i potrzebują do tego rzetelnych danych, to ugryź się w palec i nie chwal się swą niewiedzą.
51. Dodane przez do kom. 17, w dniu - 17-08-2021 18:16
Bardzo proszę. Stadion Narodowy w Warszawie, a obecnie, PGE Narodowy zarabia na siebie.
52. Dodane przez ciekawy, w dniu - 17-08-2021 18:18
To ile ten KLUB płaci za godzinkę wynajmu ??????? 
A ile godzi...nek miesięcznie tam wynajmują ? 
Pytam, tak przekrojowa wiedza cenną jest ; /
53. Dodane przez No właśnie, w dniu - 17-08-2021 18:21
dlaczego tak często widać zapalone reflektory wieczorami, podczas gdy na stadionie nie ma treningów? Po co ktoś robi tam te gigantyczne sztuczne koszty? 
 
Żużel promocją miasta? No dobra, a co mieszkańcy miasta z tej promocji mają? Czy ktoś oprócz Klubu i Spółki na tym zarabia? Czy przyjezdni coś u nas kupują? Czy wynajmują hotele, czy zostawiają swoje pieniądze? Nie. No więc o co chodzi z tą promocją? 
 
Chodzi o to, żeby ktoś z Ustrzyk Dolnych, Swornych Gaci, czy Gorzupi Wielkiej wiedział, że istnieje Leszno, a w nim stadion żużlowy?  
 
Jak zwykle megalomania i przerost formy nad treścią. Jakie to nasze, żałosne i małe. Ale tak, Leszno słynie z żużla Panowie Szlachta! Kęsim, kęsim!
54. Dodane przez obserwator, w dniu - 17-08-2021 18:22
Żużel, żużel, na co to komu potrzebne?
55. Dodane przez do kom. 17, w dniu - 17-08-2021 18:25
W 2020 roku klub zapłacił 36,2 tys. zł, czyli ok. 3 tys. miesięcznie właśnie. Teraz ma pełniejsze dane, na których będzie mogła podawać aktualne informacje. Być może wcześniej dane na temat tego, ile płaci spółka nie były dostępne. A powinny. Gdyby od razu były dostępne, to od razu można by się na nich oprzeć.
56. Dodane przez BIP, w dniu - 17-08-2021 18:25
W takim razie jak do tego mają się następujące słowa: 
Pan Prezydent Borowiak ( & ) 18 mln zł miasto wydało w okresie 10 lat na modernizację tego stadionu. Dzisiaj poprzez wytyczne ekstraligi mogę powiedzieć, że nie jest to stadion wielofunkcyjny, gdzie odbywały się także mecze piłki nożnej, bo kuriozalna propozycja ze strony akurat telewizji, spowodowała, że trzeba było wypalić trawę, a poprzez wypalenie trawy na podstawie tych wytycznych, nie mogą odbywać się zawody piłki nożnej, czy mecze piłki nożnej, które muszą być zgodne z regulaminami Polskiego Związku Piłki Nożnej ( & ) [BIP Leszno, Rada Miejska, Protokoły z sesji, protokół z Sesji RM, 27.2.2020r., str. 40, 41/77]
57. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 17-08-2021 18:27
Teraz swe wyniki finansowe za ostatnich 7 lat powinien mieszkańcom i radnym przedstawić klub i spółka. Wtedy mielibyśmy dopiero pełen obraz tego, kto robi interes na tym stadionie i mieście, a kto nie.
58. Dodane przez do kom. 26, w dniu - 17-08-2021 18:32
Nie chciałbym nikogo obrazić, ale Pan to musi mieć chyba smutne życie, jeśli inni muszą Panu organizować rozrywkę.
59. Dodane przez info, w dniu - 17-08-2021 18:36
W artykule jest dziennikarski odnośnik do odpowiedzi MOSiR dla pani radnej a nie ma odnośnika do treści interpelacji, bo nie jest przytoczone, czy o to dokładnie w odpowiedzi chodziło pani radnej.
60. Dodane przez do kom. 26, w dniu - 17-08-2021 18:38
A kto powiedział, że ograniczenie miejskich pieniędzy ma zniszczyć żużel w mieście? Jaki jest bilans na linii miasto - klub i spółka? Jeżeli przykładowo miasto przelewa im z 2,5 mln rocznie (nie wiem dokładnie ), dostaje 250 tys zł rocznie, to by znaczyło, że oddają nam tylko 10% i to ledwie na utrzymanie stadionu. Bez remontów, monitoringu i innych kosztów. A przecież niedawno byliśmy informowani, że same transmisje tv klub ma dostawać 3-4 mln zł więcej za rok niż obecnie. Tak więc nawet bez miejskich pieniędzy i tak klubowi zostanie dużo w kasie. To gdzie tu mowa o upadku klubu??
61. Dodane przez O4, w dniu - 17-08-2021 18:43
DNO !
62. Dodane przez do kom. 32, w dniu - 17-08-2021 18:45
Nie wiem czy to jest aktualne, ale kiedyś pisano tak, że za prąd miasto płaci co miesiąc ryczałt bodajże w wys. 10 tys. zł, bez względu na to ile tego prądu będzie wykorzystane. Jeżeli tak jest nadal ( warto to sprawdzić ) , to znaczy, że nie ma znaczenia kto korzysta z obiektu.
63. Dodane przez do 10., w dniu - 17-08-2021 18:48
No to się dorzuć do tego debetu drobnymi z kieszeni spodni w których idziesz do biedry i nie jęcz. Dopisz Cię do grona sponsorów, dostaniesz plakietkę honorową. Powiesisz sobie w biurze, albo raczej w stołowym. Co za łajza. Wiesz, dlaczego w Lesznie nic nie będzie, gdy żużel pójdzie na dno? Zużel już dawno utopiił wszelką aktywność sportową w tym mieście.Teraz topi się sam.
64. Dodane przez do 40, w dniu - 17-08-2021 18:51
Świetnie, że Pan o tym wspomniał. Zniszczyć, zdewastować, zostawić. Tak mi sie kojarzy borowiakowszczyzna
65. Dodane przez do kom. 56, w dniu - 17-08-2021 18:59
Te 18 mln w ciągu ostatnich 10 lat oraz 3,2 mln zł w ciągu ostatnich 7 lat nie muszą stać ze sobą w sprzeczności. Należałoby sprawdzić kiedy rozliczono koszty modernizacji stadionu, siedzisk, wieży sędziowskiej i monitoringu. Monitoring bodajże w 2013 roku i wtedy wydano chyba 750 tys. zł. A za resztę pewnie dużo więcej.
66. Dodane przez Miastowy, w dniu - 17-08-2021 19:03
Wynająć stadion temu kto da więcej aby miasto miało zysk a nie temu co głośniej skomli i woła o jeszcze.  
Ja też promuje Leszno bo tu mieszkam i płacę podatki. I co?!!! może w zamian miasto zaproponuje mi darmową działkę pod nową siedzibę firmy.
67. Dodane przez Do kom 35, w dniu - 17-08-2021 19:07
Eugeniusz,wymieniłem co jest w Lesznie oprócz żużla i cieszę się bardzo,że żużel jest na wysokim poziomie.Jednak na mecze futsalu też przyjeżdżają wozy transmisyjne i były w Lesznie na Trapezie nie raz,bo ekstraklasa futsalu jest pokazywana na żywo na jednym z kanałów sportowych.Przed pandemia na halę przychodziło na mecze ponad 1 tys co jest dobrym wynikiem na hali.Lesznu potrzeba wielu dyscyplin sportowych jakie są obecnie.Jednak największym sportem,który najbardziej promuje jest żużel, a także szybownictwo i baloniarstwo w 63 tys Lesznie,w którym sportu na dobrym poziomie jest bardzo dużo. Ekstraliga żużla, ekstraklasa futsalu, 1 liga ręczna, 1 liga damski kosz,dobra szermierka, lekkoatletyka,kręgle, szybowce,balony, sporty walki,pływanie i wiele innych.Jak na miasto 63 tys sportowo wpadamy bardzo dobrze,nawet na tle większych miast. Taki klub jak Unia Leszno to wielka Duma dla całego regionu.
68. Dodane przez Proszę o podpowiedź, w dniu - 17-08-2021 19:09
Może dla kogoś to oczywiste, lecz dla mnie nie, dlatego proszę o podpowiedź. Jak to się dzieje, że pieniądze wpływają zarówno od spółki jak i od klubu? Na stronie Unii jest napisane Unia Leszno Sportowa Spółka Akcyjna. Spółka ta ma odrębna osobowość prawną od klubu? Jeżeli tak jest, to jakim podmiotem jest klub, jeśli nie SSA?
69. Dodane przez pytanie, w dniu - 17-08-2021 19:18
Przeglądając w BIP rejestr interpelacji radnych zadaję pytanie: czy to możliwe, że od listopada 2018 r. czyli od początku obecnej kadencji samorządu - ani jednej interpelacji nie złożyli radni Adam Kośmider i Tomasz Malepszy?
70. Dodane przez z KOSCIANA, w dniu - 17-08-2021 19:26
taki piekny stadion przetrwa o takim w Koscianie mozemy tylko niestety pomarzyc ale za marzenia przeciez nie karaja
71. Dodane przez Do 67, w dniu - 17-08-2021 19:47
Jak piszesz pochwalne propagandowe wpisy to podpisuj się Ją Jarząbek i zaczynaj wpis od lubi dubu. A teraz coś od siebie: w Lesznie sport już upadł. Twoja propaganda tego nie zmieni.
72. Dodane przez do kom. 69, w dniu - 17-08-2021 20:03
Może mają dostęp do informacji pozyskiwany innymi kanałami niż interpelacyjne? A może nie chcą być zbyt dociekliwi, by własnego gniazda nie rozdrapywać?
73. Dodane przez Obserwator, w dniu - 17-08-2021 20:32
W dyskusji zabrakło opinii na temat wydanych setek tysięcy złotych z budżetu Miasta na warsztaty jazzowe , dla miejskich muzyków jazzowych oraz znakomity festiwal Barok plus, który jest oblegany przez ogromną ilość miłośników. A dzięki tym imprezom wieść się niesie w całej Europie o Lesznie.
74. Dodane przez odn. 72, w dniu - 17-08-2021 20:38
Pytanie brzmi: czy to możliwe, że od listopada 2018 r. czyli od początku obecnej kadencji samorządu (ponad 2,5 roku) - ani jednej interpelacji nie złożyli radni Adam Kośmider i Tomasz Malepszy?
75. Dodane przez do 10, w dniu - 17-08-2021 20:45
Jak promocja miasta przez żużel.To sport zaściankowy .Poza kilkoma miastami w Polsce zupełnie nieznany.Byłem w sanatorium .Nikt z obecnych tam osób nic nie wiedział o tym sporcie..A gdzie dopiero wiedzieć w których miastach go uprawiają. Poza tym jeśli już jakaś promocja dla wybranych to chyba antyreklamowa. W tv pokazali jakie buractwo tu jest gdy zawodnicy olali wszelkie zasady. dobrego wychowania. Wolę tu 2 ligę .Takie same emocje ,a koszty 5-krotnie mniejsze.Chcesz jako kibic utrzymywać klub proszę bardzo ale płać na niego,a nie każ mi płacić .Masz wymagania płać..
reklama
76. Dodane przez Do71, w dniu - 17-08-2021 20:47
Bardzo ładnie opisał. Jeśli nie masz nic do powiedzenia mądrego to milcz.Być może sam upadłeś,bo na pewno nie sport w Lesznie.Szkoda tylko,że Leszna nie ma chociaż w 3 lidze piłki nożnej i było by super.
77. Dodane przez bnl, w dniu - 17-08-2021 20:56
Co to za strata. W miejskich instytucjach, spółkach np. oświacie są marnotrawione każdego roku dużo większe pieniądze i jest ponoć wszystko OK.
78. Dodane przez Z Kosciana, w dniu - 17-08-2021 21:04
Z tym stadionem w Koscianie to odleciales.
79. Dodane przez Adek, w dniu - 17-08-2021 21:12
Lepiej pomyślcie kto dołoży się na przyszłoroczny kontrakt dla Emila, żeby nadal jeździł w naszym mieście.
80. Dodane przez do kom. 65, w dniu - 17-08-2021 21:25
Słuszna uwaga. 18 mln zł miasto wydało na modernizację stadionu w latach od 2010 do 2019 (10 lat). Skoro w latach 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 (6 lat) miasto wydało 3,0 mln zł (z tabelki dla radnej), to w takim razie w latach 2010, 2011, 2012, 2013 (4 lata) miasto wydało na modernizację stadionu 15 mln zł. Teraz należałoby zapytać MOSiR, ile miasto zainwestowało w modernizację stadionu w 4 latach, tj. 2010, 2011, 2013, 2013 i na co konkretnie. Wydaje się, że wydatki inwestycyjne (np. zakupy) oraz na remont stadionu są wykazywane każdego roku w BIP, Urząd Miasta, Budżet w latach, Sprawozdanie opisowe, Komentarz finansowy (tekst) lub/i też Dotacje (tabele).
81. Dodane przez ocena, w dniu - 17-08-2021 21:44
Faktycznie jest to sport niszowy i sorry ale plebejski. Wyzwala emocje, które przejawiają się głównie w wyartykułowaniu trzech słów k...., ja p......, ..... ... ( nie PiS tylko ich). Ewentualnie dochodzi do tego kilka zwrotów personalnych np ty ch... lub ty p.... . Tyle emocji z tego sportu. Na stadionie połowa kibiców z powiatu dokładająca się do żużla w postaci biletu. Bo tamtejsze samorządy nie dołożą. Czyli Leszno ciągnie samo ten "kulturalny" wózek za fotkę z idolem i pomachanie łapką po wygranym biegu. Po przegranym też miasto dołoży. Iść z dzieckiem na stadion to poszukiwanie miejsca, gdzie może by dziecko nie dosłyszało komentarzy kibiców, ale trudno znaleźć. Może jednak klub podniesie ceny dla kibiców i przejmą utrzymanie tego sportu bo naprawdę żal patrzeć na to widowisko.
82. Dodane przez do 75, w dniu - 17-08-2021 21:53
Wymyśl inną bajkę.. Jak twierdzisz,że 2 liga to te same emocje to jesteś laik.Może cały czas jesteś w sanatorium i Cię nie wypuszczają.
83. Dodane przez Edek, w dniu - 17-08-2021 21:53
Brawo Pani Ratajczak, wypełnia Pani prawidłowo obowiązki radnego tak trzymać i powodzenia.
84. Dodane przez Kris, w dniu - 17-08-2021 21:55
Brawo dla " ocena "
85. Dodane przez do 68, w dniu - 17-08-2021 21:59
Klub sportowy Unia Leszno i Unia Leszno Sportowa Spółka Akcyjna (w tabelce dla radnej wymieniona chyba nieprawidłowo jako Unia Sportowa Spółka Akcyjna) to dwa różne podmioty w ramach Polskiego Związku Motorowego jako polskiego związku sportowego posiadającego osobowość prawną. (www.pzm.pl) Pod tym samym adresem (Strzelecka 7) istnieje także Amatorski Klub Sportowy Leszczyńskie Byki . Klub Sportowy Unia Leszno (z tabelki dla radnej) prawdopodobnie płaci MOSiR-owi na takich samych lub podobnych zasadach, jak inne kluby sportowe w mieście i jest klubem potocznie rozumianym jako klub amatorski (?). Klub Sportowy Unia Leszno jest jednym z amatorskich klubów sportowych (?) miasta Leszna. Unia Leszno Sportowa Spółka Akcyjna to prywatna firma (spółka akcyjna, Unia Leszno Sportowa S.A.). (Jeśli jest inaczej, proszę o sprostowania)
86. Dodane przez aaaa, w dniu - 17-08-2021 22:03
Jeżeli coś nie przynosi zysku , to nie wkłada się w to pieniędzy , mówimy o upadłości albo bankructwie !!!!!
87. Dodane przez Do kom.34 leszczyniak, w dniu - 17-08-2021 22:03
Masz racje ! Ten z kom. 10 to nie polityk ale narodowy socjalista! Ten cwaniaczek twierdzi że jak idzie do Biedronki to na zakupy ma 17 tys w kieszeni. Nie wierz mu ten typ uprawia gebelsowska propagandę! A jeśli faktycznie je ma to chyba z tej 3 mlnowej dotacji rządowej na działalność dwóch rodzimych stowarzyszeń faszystowskich od niejakiego "patrioty " Bakiewicza na propagowanie tych ideii w Lesznie!
88. Dodane przez Lol, w dniu - 17-08-2021 22:04
Wszystkie stadiony sa deficytowe w tym kraju ale skad ta radna ma to wiedziec
89. Dodane przez Kris, w dniu - 17-08-2021 22:15
Może by tak wpływy z reklam na stadionie trafiały na konto MOSiRu?? To byłoby sporo przychodu! W końcu stadion należy do nich. A nie do UL 
Przynajmniej te które są na stałe! Nie tylko na czas meczu. Pozdro
90. Dodane przez sportowiec, w dniu - 17-08-2021 22:40
Ludzie.Taki klub jak Unia,powinno się szanować i wspierać. Bądźmy dumni z tego co mamy,a mamy wiele,także oprócz żużla.Jako sportowiec amator,lubię jeździć rowerem i mimo pół wieku bez problemu zrobię rowerem 100- 120 km w niezłym czasie.Wielu krytykuje wszystko,a nie robi nic.Obecnie dla większości młodych 20 latków przejechać rowerem 30 km to Himalaje.Młodzi do sportu,a nie sanatorium.Z takim podejściem dzisiejszej młodzieży za 20 lat nie będzie NIC w kraju.
91. Dodane przez Z mediów, w dniu - 17-08-2021 22:48
W środę 18 sierpnia w Warszawie odbędzie się spotkanie władz PGE Ekstraligi z prezesami klubów. Jego celem będzie omówienie szczegółów nowego kontraktu telewizyjnego. Przypomnijmy, że umowa opiewa na rekordowe 242 miliony złotych. Uzyskane przez kluby środki finansowe mają być przeznaczone nie tylko na rozwój pierwszej drużyny. Pracujemy nad listą spraw związanych z takimi rozwiązaniami, na których skorzysta dyscyplina, ale także kluby. Plandeki, odwodnienie, (...) to są pewne ramy działań - mówił Wojciech Stępniewski ...
92. Dodane przez PL, w dniu - 17-08-2021 22:52
Proszę o audyt OSiR w Lesznie bo logika każe wątpić w te liczby podawane przez dyrekcję tego podmiotu! 
Panie Kryjom, ile miasto miało dołożyć do otwartego basenu na ten, skrócony przez pana sezon letni? 
Jak ta wielkość ma się do utrzymania tego przestarzałego molocha jednomianowego? Ktoś przerzuca koszty z niego na basen/boiskopiłkarskie/stadionlekkoatletyczny/lodowisko?! 
Zaniżanie kosztów to oszustwo wobec radnych i nas mieszkańców?! 
To przestępstwo?! Panie Borowiak, pan to ogarnia?
93. Dodane przez Krisss, w dniu - 17-08-2021 22:59
Zwolnić Kryjoma i będziemy na plusie
94. Dodane przez Zenon, w dniu - 17-08-2021 23:08
To niech cos mądry prezydent wymsli żeby zdobyc pieniądze na stadion bo bez zuzla to już nic ciekawego w LESZNIE nie bedzie.
95. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 18-08-2021 06:38
Leszno to małe nudne miasteczko bez rozrywki z starym średniowiecznym stadionem.
96. Dodane przez do kom.95, w dniu - 18-08-2021 07:52
Wyrazy współczucia dla twojej Rodziny...
97. Dodane przez Z Kosciana, w dniu - 18-08-2021 08:01
Koscian to małe 3 razy mniejsze miasteczko od większego Leszna Stadionów nie ma co porównywać ponieważ kościański można nazwać najwyżej boiskiem W przypadku atrakcji i różnic pomiędzy miastami się nie będę wypowiadał ponieważ każda myśląca istota bez problemu wskaże różnice dzielące te miejscowości na korzyść Leszna którego serdecznie pozdrawiam Niestety takie wpisy zakompleksionego kolesia tylko wystawia nam opinie o mieszkańcach i naszej miejscowości
98. Dodane przez Demon, w dniu - 18-08-2021 08:02
Czy ktoś może policzył ile miasto ma utraconych korzyści z tego powodu, że kościół nie płaci podatku od nieruchomości? Setki tysięcy rocznie? Ile jest w Lesznie kościołów? Ta kasa leży na ulicy, tylko z "niewiadomych" powodów Państwo rezygnuje z tych wpływów.
99. Dodane przez do kom. 89, w dniu - 18-08-2021 08:38
Chyba faktycznie przydałby się solidny audyt w MOSiR albo pełniejszy raport, bo jeżeli faktycznie jest tak, że pieniądze z reklam na stadionie trafiają tylko do klubu, to powyższe zestawienie może być mocno niepełne. Przestrzeń miejska stadionu oszpecona reklamozą, a zyski z tego tytułu tylko dla klubu?
100. Dodane przez ech, w dniu - 18-08-2021 08:50
Patrze na te wasze komentarze i tak sobie mysle, ze jestescie wszyscy strasznie smutnymi ludzmi, te wylewacie swoje zale pod tymi artykulami... NIe ma nic pozytywnego w was, czytelnikach portalu. To smutne.
reklama
101. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 18-08-2021 09:08
Kościan: Wielki park rozrywki z wieloma atrakcjami (Leszno brak) 
Kościan: Kajaki (Leszno brak) 
Kościan: Wielka pływalnia (Leszno Brak) 
Kościan: Ściana wspinaczkowa (Leszno brak) 
Kościan: Rewitalizacja łazienek gdzie jest wiele atrakcji (Leszno brak) 
W Lesznie tak naprawdę nic nie ma, nie ma atrakcji i rozrywki. I kto tu ma racje i argumenty? Leszno już dawno przestało być atrakcyjne i nawet podszywanie się pod mieszkańca Kościana nic ci nie da panie kolego. Przegrywasz na całej linii gdy pojawiają się merytoryczne argumenty. A jedynie co masz to dziecinne teksty...
102. Dodane przez Do 101, w dniu - 18-08-2021 09:22
Zapomniałeś dodać: Nowa Hala widowiskowo sportowa czy obserwatorium astronomiczne. Zaś w Kościanie Obra posiada oświetlony stadion lekkoatletyczny. Tych rzeczy też brak w Lesznie.
103. Dodane przez Prawda, w dniu - 18-08-2021 10:13
Prawda Kościan to piękne i nowoczesne miasto.
104. Dodane przez Leszno to stan umysłu, w dniu - 18-08-2021 10:17
Panie Kryjom, nie potrafi Pan zadbać o rentowność jednostki samorządowej. Panie Borowiak, Pan Kryjom do usunięcia ze stanowiska. Pokaż Pan, że jesteś człowiekiem, który dba o miasto, a nie o znajomości, o kumpli.
105. Dodane przez JA, w dniu - 18-08-2021 10:19
Byłem na odkrytych basenach w Żmigrodzie około 40 minut jazdy od Leszna...rewelacja !!! Super zjezdzalnie dla dzieci... Bilety 18 normalny i 10 ulgowy na cały dzień...może by stworzyć taki park wodny w Lesznie...
106. Dodane przez vvv, w dniu - 18-08-2021 10:44
Cały czas nie wiemy, jaki czynsz, czysty czynsz lub czynsz netto Unia Leszno Sportowa S.A. płaci miastu, poza rachunkami np. za energię elektryczną. Pytamy, bo cały czas są wobec miasta zwiększane wymagania finansowe a ukrywane dane beneficjenta wydatków miasta. Od 2014 roku nie było żadnej kontroli rzeczowo-finansowej w MZK czy MOSiR (?) ze strony rady miasta, komisji rewizyjnej. Radni wolą nie interesować się dogłębnie, rzetelnie, finansami miasta, nie zależy im na dobrym gospodarowaniu, na mieście.
107. Dodane przez Do 102, w dniu - 18-08-2021 11:04
A ile drobnych rzeczy jest w Kościanie których w Lesznie nie ma. Jak np kolej aglomeracyjna...
108. Dodane przez Do 105, w dniu - 18-08-2021 11:37
Prawda, brakuje w Lesznie wszystkiego.
109. Dodane przez miki, w dniu - 18-08-2021 11:44
Ciekawe komu aż tak zależy na atakowaniu klubu o ponad 80 letniej tradycji. Najbardziej utytułowany klub w Polsce i olbrzymia reklama dla miasta to się widać nie liczy. Tysiące kibiców na meczu to też bez znaczenia? No i ile ma kosztować wykorzystanie stadionu na 10 meczy u siebie plus treningi. A czy za boisko do piłki i bieżnie też spółka ma płacić? To jest jakaś farsa. Może zlikwidować to wszystko i zrobić działki dla deweloperów? W końcu z stadionem Polonii tak zrobili więc mają wprawę.
110. Dodane przez do kom. 109, w dniu - 18-08-2021 12:08
A teraz napisz gdzie widzisz atak na klub w artykule? Chociaż jedno zdanie zacytuj. Radni są zobowiązani do kontroli miejskich pieniędzy, dlatego radna postanowiła dowiedzieć się jaki jest stan faktyczny związany ze stadionem. I gdzie w tym jest atak? Jeżeli ktoś twierdzi, że klub powinien być święta krową i nie wolno nikomu słówkiem szepnąć o nim, ani tym bardziej sprawdzać jakie są wydatki i przychody miasta związane ze stadionem, to mocno przesadza. Albo celowo próbuje manipulować i wmawiać innym, że klub jest pokrzywdzony.
111. Dodane przez do kom. 85, w dniu - 18-08-2021 12:24
Dziękuję za sugestie, ale coś tutaj mi się nadal nie układa w całość. Jeżeli klub ma oddzielną osobowość prawną od spółki, to jaka ona jest i kto zarządza klubem jeśli nie spółka? Może ktoś z dziennikarzy zechciałby to wyjaśnić dokładniej?
112. Dodane przez grzes, w dniu - 18-08-2021 12:34
wzrost cen biletów za 3...2...1...
113. Dodane przez do kom. 111, w dniu - 18-08-2021 14:13
Na wiki jest również personalne info dot. klubu i osobno spółki, jest też info z KRS (Krajowy Rejestr Sądowy). Też mam niedosyt tej wiedzy. Niby osobno a jednak jakby razem. Może ktoś coś doda?
114. Dodane przez do kom. 113, w dniu - 18-08-2021 14:37
Ja nie widzę osobno danych dotyczących spółki i klubu na Wiki. Widzę jeden wpis w połączeniu klub i SSA. Napisano tam Unia Leszno polski klub żużlowy z Leszna. Pełna nazwa Unia Leszno Sportowa Spółka Akcyjna. Dla mnie rozdzielenie tych wpłat na spółkę i na klub pozostaje niezrozumiałe. https://pl.wikipedia.org/wiki/Unia_Leszno
115. Dodane przez do kom. 114, w dniu - 18-08-2021 15:47
Też nie widzę. Było. Podam może wyciąg z KRS: https://krs-pobierz.pl/unia-leszno-sportowa-i69816 Nie wiem więcej. Najlepsze, że na każdym kroku inna nazwa oraz inne info. Tutaj link do Fogo Unia Leszno (Sportowa S.A.!?) https://unia.leszno.pl/dane-klubu/
116. Dodane przez z czym do ludu, w dniu - 18-08-2021 16:54
3 miliony ma sam Zmarzlik w Gorzowie.... 3 miliony dostawał od Lublina (+helikopter na "dolot" na mecz), Milion euro dostał Lublin w zaszłym roku tylko z funduszy europejskich, 3,5 miliona dostaje Wrocław od miasta.... A stadion w zeszłym i tym roku stoi "pusty" przez covid....
117. Dodane przez do kom. 116, w dniu - 18-08-2021 17:37
Wrocław daje 3,5 mln zł rocznie? To miasto ma planowane dochody na ten rok w wys. 5,4 mld zł. Leszno ma planowane dochody na poziomie 490 mln. Zachowując zasadę proporcjonalności, to gdybyśmy przekazali klubowi 320 tys. zł rocznie, to byłoby podobnie. Z Motorem nie ma się co porównywać, bo znalezienie sponsorów należy do klubu. Lublin ma wsparcie spółki Skarbu Państwa Lubelski Węgiel Bogdanka, wchodzącej w skład ENEA. Mieli też wsparcie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego i jednego z najbogatszych Polaków - Zbigniewa Jakubasa. Do czego prowadzą licytacje na najdroższych zawodników widać po FC Barcelona, która ma przez to poważne problemy finansowe.
118. Dodane przez Do 108, w dniu - 18-08-2021 18:14
Skończ już z tymi bredniami i nie pisz sam ze sobą. Kościan to dziura przy Lesznie.W Kościanie tylko wiejskie festyny,kiepski sport,brak galerii,brak kultury,teatru,dobrej edukacji,oświaty,dużych imprez sportowych,czy dużych pokazów, jak w Lesznie,lotnicze.
119. Dodane przez rejestry, w dniu - 18-08-2021 19:49
Przydałby się rejestr organizacji sportowych Leszna, stowarzyszeń kultury fizycznej nieprowadzących działalności gospodarczej, wpisanych do rejestru Prezydenta Miasta Leszna, stowarzyszeń kultury fizycznej zarejestrowanych w KRS, uczniowskich klubów sportowych, prywatnych firm sportowych. Na www. Leszno.pl/organizacje pozarządowe/baza NGO/sport wpisuje się kto chce, kiedy chce i jak chce. Nie ma osobnego wykazu 33 klubów i 46 sekcji sportowych miasta Leszna (nazwa, adres, kontakt, dyscyplina/dyscypliny sportu). https://www.leszno.pl/Dzien_Kultury_Fizycznej(...)w_liczbach.html
120. Dodane przez wyborca, w dniu - 19-08-2021 07:04
Brawo dla Pani, nie dostała odpowiedzi telefonicznej więc 
słusznie zrobiła, składając zapytanie do Pana dyr.
121. Dodane przez TAWIK, w dniu - 20-08-2021 04:58
Jeżeli iść tym tropem to biblioteka miejska też generuje koszty, szkoły - również. Gmina ma obowiązek dbać o rozwój swoich obywateli - proponuję radnym i prezydentowi by zaczęli organizować na stadionie ciekawe imprezy dla mieszkańców Leszna. Niech ten stadion zacznie żyć nie tylko żużlem. Może wtedy na siebie zarobi?
122. Dodane przez obserwator, w dniu - 21-08-2021 11:24
W końcu coś się w tym temacie ruszyło. Glówną zasadą radnych, ale przede wszystim mediów (!), powinno być należyte wypełnianie powierzonej im misji. Radni mają dbać o dobro wspólne, a nie tylko świecić facjatami podczas jakichś eventów. Media z kolei mają węszyć, dociekać, poszukiwać informacji w celu należytego i rzetelnego informowania społeczeństwa o różnych sprawach. 
 
Koszty wynajmu stadionu Smoczyka to tylko wierzchołek góry lodowej. Z autopsji wiem, bo miałem z tym do czynienia, że jest wiele sekcji sportowych w Lesznie, które najpierw otrzymują od miasta dofinansowanie na działalność (każda sekcja składa wnioski o przynznanie finansowania z propozycją kwoty a miasto się do tego odnosi przyznając pieniądze bądź nie, idzie to sprawdzić), a na końcu okazuje się tak, że koszty wynajmu sal, ma których odbywają się treningi są tak wysokie, że z tego całego dofinansowania zostają ochłapy.  
 
A szczytem wszystkiego swego czasu było to, jak w Trapezie odbywała się mistrzostwa rangi ogólnopolskiej. Miasto fajnie się dołożyło finansowo do organizacji, ale za wynajem Trapezu przez 4 dni policzyli tyle, że nic z tego nie zostało.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący ryd... Rydzyna 629000
Dom leszno ul. krzyc... Leszno 495000
Ostatni skrajny dom ... Leszno 535000
Kłoda dom z pompa ci... Kłoda 469000
Kłoda ul. fiołkowa !... Kłoda 399000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj