Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Marca 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bogdan, Józef
Do końca roku 287 dni.
Start arrow Leszno arrow 50 lokali straszy pustkami

Jaka przyszłość czeka stare miasto?

50 lokali straszy pustkami

12.08.2022. Radio Elka, Filip Wybieralski

(fot. Filip Wybieralski)
To co do niedawna budziło wyłącznie niepokój, obecnie staje się faktem. W okolicach Rynku pustoszeją lokale użytkowe, a w ich miejsce, często od lat, nikt nie podejmuje już nowych działalności. Obecnie w okolicach starówki takich pustostanów jest ponad pięćdziesiąt. O spostrzeżenia z tym związane zapytaliśmy mieszkańców, klientów oraz przedsiębiorców. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Puste lokale

O tym, że na starówce następują zmiany może świadczyć ilość pustych lokali. Próżno szukać tam ulic, które w całości tętniłyby życiem, tak jak to było jeszcze kilkanaście lat temu. Lokali, które mają zaklejone witryny, bądź też są wystawione na sprzedaż lub wynajem, jest w okolicach Rynku około pięćdziesięciu. Część z nich należy do prywatnych osób, część to majątek miasta.

Najwięcej - bo aż dwunastu - doliczyć można się na ul. Łaziebnej, jedenaście stoi pustych przy ul. Leszczyńskich, osiem na Wolności, pięć na Słowiańskiej (do przejścia dla pieszych) oraz Narutowicza (do synagogi). Na tym tle wcale nie lepiej wygląda sytuacja na samym Rynku, gdzie takich lokali jest aż dziewięć. - Przyjechałam do Leszna pociągiem, po wielu miesiącach. Samo centrum jest urokliwe i zapiera dech w piersiach, ale jestem zaskoczona tym, jak wiele sklepów jest tu zamkniętych - powiedziała naszemu reporterowi młoda kobieta. - Tutaj był sklep obuwniczy, tu jak pamiętam był butik z odzieżą, tu moja ulubiona księgarnia. Po witrynach widać, że w międzyczasie w tych miejscach było co innego i też się już zamknęło. Wielka szkoda, bo lubiłam tu
przychodzić
- komentowała, przyznając jednocześnie, że na co dzień duże zakupy robi w galeriach handlowych. - Dziś przyjechałam rekreacyjnie, nie ma czasu, żeby tak sobie pochodzić. Dużym plusem galerii jest to, że wszystko mam w jednym miejscu.

Kiedyś to były czasy...

Na starówce napotykamy również starsze osoby, które pamiętają czasy, gdy Rynek i jego okolice tętniły większym życiem. - Momentami było tak, że Słowiańską nie dało się spokojnie przejść. Szczególnie w soboty, kiedy to sklepy były krócej czynne, a każdy obowiązkowo szedł do mięsnego i piekarni. Od godz. 10:00 zaczynał się prawdziwy ruch jak w Paryżu - powiedziała nam mieszkanka Leszna, którą w tygodniu spotkaliśmy na zakupach. - Lubię tutaj przychodzić, mieszkam niedaleko. W dużych galeriach się nie odnajduję, a tutaj wszystkich znam od lat, spotykam znajomych, nikomu nigdzie się nie spieszy. Może to zabrzmi dziwnie, ale czasem wychodzę na zakupy w celach towarzyskich - tutaj kogoś spotkam w warzywniaku, tutaj porozmawiam z osobą, z którą znamy się z widzenia, a którą poznałam właśnie na zakupach, teraz spotykam pana... To jest właśnie magia tego miejsca - wskazywała.

Pojawiasz się i znikasz

Nieco inną relację przedstawiają osoby, które mieszkają nieco dalej od starówki. Te w większości wskazywały na to, że odwiedzają Rynek wyłącznie od święta. - Często goszczę w ''Delicjach”, czasem zdarza mi się zajść do restauracji. Nie przychodzę tu na zakupy, bo tak naprawdę nigdy nie wiem co zastanę. Zdarzyło mi się już raz wybrać do konkretnego sklepu i niestety pocałowałam klamkę. Jedni się otwierają, po kilku tygodniach ich nie ma. Jak jakieś miejsce przypadnie mi do gustu, to nagle z dnia na dzień widzę kartkę z napisem ''likwidacja”. To dość irytujące - komentowała kobieta, która mieszka na jednym z dużych leszczyńskich osiedli.

Parking lekiem na całe zło?

Z naszym reporterskim mikrofonem udaliśmy się również do takich sklepów, które funkcjonują na starówce od kilku lat i nadal cieszą się dużym powodzeniem. Właściciele tych lokali podkreślają zgodnie, że chociaż mają stałych klientów i na brak obrotów nie mogą narzekać, to jednak trudno im z pozyskaniem nowych. - Przyczyną tego jest brak parkingu - mówi właścicielka sklepu z galanterią skórzaną przy ul. Leszczyńskich. - Często zdarza się, że jak ktoś przyjdzie raz do mojego sklepu, to wróci do niego ponownie. Coraz ciężej jednak o pozyskanie nowych klientów. Młodsze osoby wolą jechać do galerii, gdzie chociażby mają perspektywę wolnych i darmowych miejsc parkingowych. Nie raz słyszałam głosy, że ''chciałam do pani przyjechać, ale nie było gdzie zaparkować”. Podobnego zdania są również moi handlowi sąsiedzi, których z miesiąca na miesiąc jest coraz mniej. Ich brak również nie sprzyja w prowadzeniu interesu - wskazuje.

Podobnego zdania jest także właścicielka sklepu z bielizną damską, która swoją działalność prowadzi już od 30 lat. Na brak klientów nie narzeka, jednak również uważa, że więcej miejsc parkingowych, bądź też obniżenie opłaty za postój, mogłoby przyczynić się do większego ruchu. - Tu naprawdę nie ma czasami gdzie stanąć. Jeżeli klient nie przychodzi w konkretnym celu, spodziewając się już wcześniej tego co zastanie, to bardzo trudno go pozyskać.

A może by tak w gastronomię?

Wydaje się, że w tym przypadku niejako naturalną koleją rzeczy będzie transformacja przeznaczenia lokali starego miasta z handlowych na gastronomiczne. Co prawda w ostatnim czasie na kulinarnej mapie Leszna powstało kilka takich miejsc, jednak rozwój ten nie jest tak widoczny jak w większych miastach, które również przeprowadzają proces rewitalizacji. Okazuje się, że przyczyna takiego stanu rzeczy jest błaha. - Większość lokali jest w złym stanie technicznym i nie nadaje się do prowadzenia tego typu działalności. Nie dość, że są małe, to często nie mają dostępu do toalety, zupełnie pomijając już konieczność spełnienia wymogów Sanepidu, które są wystrzelone w kosmos i tak naprawdę nikt nie wie jak się w nich odnaleźć - powiedziała nam jedna z właścicielek, która prowadzi punkt gastronomiczny. - Prawda też jest taka, że osobie, która dopiero startuje, bardzo trudno jest się w tym wszystkim odnaleźć. W urzędach niestety traktowani jesteśmy jak zło konieczne, nikt nic nie wie, nie ma również wsparcia i wypracowanej ścieżki działania - jak zrobić i co należy zrobić. Nie masz znajomości - giniesz, i wcale nie chodzi tutaj o załatwianie czegoś pokątnie lub poza prawem. Chodzi o wiedzę i dobrą wolę - dzieliła się spostrzeżeniami.

Nowe tory, po kolei...

Proces rewitalizacji jest procedurą czasochłonną i skomplikowaną. Odbywa się on nie tylko na kanwie gospodarczej, ale także kulturalnej, edukacyjnej i społecznej. Obecne działania miasta z tym związane wynikają z programu, który został przyjęty przez Radę Miejską na lata 2017-2027. Można go znaleźć TUTAJ.
 
Komentarze (146)
1. Dodane przez a u nas, w dniu - 12-08-2022 12:28
w Kościanie burmistrz i jego ludzie zarżnęli sklepikarzy na rynku nie kończącym się remontem brawo b.....y
2. Dodane przez Krzysztof M, w dniu - 12-08-2022 12:34
Cele usługowe mogą być ratunkiem! 
Sklepy/punkty handlowe nie mają szans się utrzymać w centrum, ale mogłoby być inaczej dyby lokale były atrakcyjne dla KOSMETYCZEK, FRYZJERÓW, FIZJOTERAPEUTÓW, SPECJALISTÓW, NOTARIUSZY itp. 
 
niech rewitalizacja i aktywizacja idzie w kierunku USŁUG!
3. Dodane przez mad max, w dniu - 12-08-2022 12:34
Nowe miejsca parkingowe i pozbyć się meneli na ławkach sikających w każdym zakątku , to może wtedy przyjadę na zakupy...
4. Dodane przez kris, w dniu - 12-08-2022 12:40
Z tymi parkingami to racja... komu będzie się chciało dźwigać siaty przez pół miasta i zapłacić krocie za ciut miejsca na kostce dla auta,... a wywalając parkingi pod ćwicznię to dla połowy leszczyniaków podobna odległość będzie pieszo z ich domów..
5. Dodane przez Dagmara, w dniu - 12-08-2022 12:40
Wolę zakupki w galerii. Niemal wszystko jest w jednym miejscu, to znaczy parter i pierwsze piętro wypełnione jest wszelkiej maści sklepikami. Dojazd jest blisko, są miejsca parkingowe i czego więcej chcieć?
6. Dodane przez AAA, w dniu - 12-08-2022 12:44
Kupcy sami zgotowali sobie taki los... teraz już wiedzą i nie protestują przeciwko galerii na Królowej Jadwigi. Może się to zmieni, gdy tłumy zaczną przyjeżdżać to tego obiektu.
7. Dodane przez Zenek Martyniuk, w dniu - 12-08-2022 12:53
Otwierajcie wiecej galerii, może warto sie zastanowić sie nad przerobieniem pustych sklepów na mieszkania, bedzie lepszy użytek z tych pustych lokali
8. Dodane przez Masaccio, w dniu - 12-08-2022 12:56
Ja nie kupuję niczego bo pieniądze nie są do wydawania.
reklama
9. Dodane przez Hej, w dniu - 12-08-2022 12:57
Wysarczy odejść od komunizmu, zminimalizować działania państwa do minium i dać ludziom możliwość zarabiania na siebie, a nie innych pasożytów. Biznes na rynek wróci w trymiga.
10. Dodane przez Piotr, w dniu - 12-08-2022 12:58
Ceny za parking kosmos. Gdyby można było chociaż zapłacić kartą ... Można oczywiście zapłacić aplikacją ale po co komplikować?
11. Dodane przez Rafi, w dniu - 12-08-2022 13:04
Dajcie zamieszkać Ukraińcom w pustostanach
12. Dodane przez Jasiek, w dniu - 12-08-2022 13:05
Handel się bardzo zmienił. Sieciówki (grupy handlowe) i internet zniszczyły pojedyncze punkty handlowe. Trendu tego nic już nie odwróci.
13. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 12-08-2022 13:05
prawda jest też taka że większość z tych lokali to rudery
14. Dodane przez Do kom 1, w dniu - 12-08-2022 13:05
W Kościanie na rynku jest tylko jeden sklep pusty. Nie pisz bzdur!
15. Dodane przez Pegaz, w dniu - 12-08-2022 13:07
Centrum Leszna już dawno umarło i tu nie widzę ratunku. Zresztą całe Leszno umiera. Zresztą kto będzie tu mieszkać? Ktoś raz napisał tu że w Lesznie zarobki są mniejsze o 700zł niż wynosi średnia krajowa.
16. Dodane przez xxx, w dniu - 12-08-2022 13:09
Zapraszam do Kościana i pokazać ile sklepów jest pozamykanych jak Kościan o 15 umiera zero ruchu
17. Dodane przez Do 1, w dniu - 12-08-2022 13:09
Człowieku ten artykuł jest o Lesznie nie o Kościanie. To że remont mają w Kościanie to dobrze, skończą go wcześniej czy później. A teraz zobacz co jest w Lesznie? Nic, bieda jak nie wiem. Skończą remont będą myśleć jak go ożywić.
18. Dodane przez Łuki, w dniu - 12-08-2022 13:11
Rozliczyć wszystkich decydentów odpowiedzialnych za powstanie tzw. galerii Leszno! 
To między innymi oni oraz osoby lobujące za powstaniem tego architektonicznego potworka, są odpowiedzialne za obecny stan rzeczy na starówce.
19. Dodane przez Janek, w dniu - 12-08-2022 13:11
Jakiś czas temu pisałem że mój ojciec po wielu latach był w Lesznie i powiedział że rynek w Lesznie jest martwy i nic tu nie ma. To w komentarzach nazwano mojego ojca ślepcem. To teraz macie artykuł o tym jak martwe jest Leszno.
20. Dodane przez SZCZERYDOBÓLU, w dniu - 12-08-2022 13:13
TO NIE CZASY NA PROWADZENIE MAŁEJ DROBNEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ !!! A PO DRUGIE TAM MENELE RZĄDZĄ KTO MA OCHOTĘ SYF CODZIENNIE OGLĄDAĆ POD SWOIM OKNEM WYSTAWNYM I JESZCZE PO NICH SPRZĄTAĆ : (
21. Dodane przez świadomy, w dniu - 12-08-2022 13:22
Pamiętacie menadżera starówki? Gdzie on się podział? Ignoranci w garniakach.
22. Dodane przez Gajga, w dniu - 12-08-2022 13:27
Prawie wszystkie lokale należą do prywatnych właścicieli --- czyli właściciel kamienicy na piętrze mieszka lub wynajmuje a na dole wynajem na sklep zakład itp ale jest tu ważne ALE to że prywatni właściciele tak dużo wymuszają za 1m2 obiektu że po odliczeniu wszystkich opłat nie opłaca się ---no i dany sklep czy zakład musi przynosić zysk --- DLATEGO STOJA PUSTE BO KAMIENICZNIKI NALICZAJĄ CZYNSZ Z KOSMOSU
23. Dodane przez zigi, w dniu - 12-08-2022 13:28
Tak, będą świeciły pustkami jeśli ktoś nie zmieni mentalności (właściciele lokali) i nie zejdą z ceny. Sam chciałem wynająć jeden z lokali pod działalność usługową ale właściciel stwierdził, że woli go trzymać pustego i poczekać na gastronomię. Ceny z kosmosu za rudery!
24. Dodane przez MMM, w dniu - 12-08-2022 13:39
Niestety, bardzo przykry widok. To miejsce w tym momencie wręcz odpycha, a szkoda tyle pięknych wspomnień...
25. Dodane przez Nima, w dniu - 12-08-2022 13:39
Niedawno była delegacja z Urzędu miasta do Ostrowa podpatrzeć jak oni to zrobili. I co i cisza wycieczka się odbyła w czasie pracy.
26. Dodane przez Koscianiak do 14, w dniu - 12-08-2022 13:47
Zero ruchu? To w Lesznie jest zero ruchu. Zapraszam na plac wolności w Kościanie to zobaczysz jak miasto żyje.
27. Dodane przez Neno, w dniu - 12-08-2022 13:49
Żeby ożywić w Lesznie starówkę to naprawdę trzeba się pozbyć menelstwa. Bardzo dużo robi menelstwo, to ono zniechęca do odwiedzenia centrum. Budowany obok pasaż dobije całkiem starówkę.
28. Dodane przez Do kom 16, w dniu - 12-08-2022 13:50
W Kościanie na rynku jest jeden sklep pusty, już pisałem. Niedawno upadł kolejny ale w jego miejsce otworzył się inny.
29. Dodane przez Prawda, w dniu - 12-08-2022 13:51
W Gostyniu to samo. Wylali beton na rynku, wstawili 2 fontanny i cisza. Sklepy na rynku praktycznie wszystkie splajtowały.
30. Dodane przez Xx, w dniu - 12-08-2022 13:56
Parking to masakra. Ta cena zniechęca. Czasami potrzebuje 15 minut na załatwienie sprawy a muszę kupić bilet na pół godziny i to za 1,80. Może trzeba zrobić też 15 minut. Może trzeba zachęcić inwestorów aby podjęcia działań na starówce. Dajcie im lokal niech wyremontuja i płacą to co trzeba a odpuście im ten drogi wynajem. Lepsze coś niż nic. Lepiej mieć piękny lokal ogrzany bez wilgoci.
31. Dodane przez I, w dniu - 12-08-2022 13:58
Starówka w Lesznie jest martwa od wielu lat.
32. Dodane przez DO KOM 8, w dniu - 12-08-2022 14:00
To żyjesz powietrzem i miłością? hahahahahahahahaha co za ludzie....
33. Dodane przez Kulfon, w dniu - 12-08-2022 14:01
Kamienicznicy rzeczywiście sami sobie podcinają gałąź na której siedzą.
34. Dodane przez ?, w dniu - 12-08-2022 14:02
Upadek leszczyńskiej starówki zaczął się ponad dwadzieścia lat temu i tyle lat mówi się o jej rewitalizacji. I co ? i nic . Zero efektów. Gastronomia i kultura miała zastąpić sklepy. I co ? I nic. Imprez kulturalnych coraz mniej a dla gastronomi idzie ciężki czas. Spowolnienie gospodarcze i inflacja zrobią swoje. Zamknął się jeden znany obiekt na rynku ( pewnie się nie opłaca ) a dwa czy trzy nowe świecą pustkami. Przyjdzie szara jesień i zima - w rynku i wokół zrobi się pusto. Otwarta Goplana dopełni dzieła, wessie resztę potencjalnych klientów starówki.Trzeba będzie czekać następne dziesięciolecia by bogaci inwestorzy uwierzyli ,że wykładając duży kapitał w renowacje i przystosowanie starych kamienic do nowych czasów i spełnienia nieraz nierealnych wymogów zdecydowali się na podjecie działań. Chyba ,że kamienice na starówce zamienią się w budynki z wieloma małymi ,tanimi mieszkaniami dla niewymagających lokatorów. 
Wtedy to i nawet letnie ogródki poznikają z wiadomych powodów.. Pożyjemy ,zobaczymy .
35. Dodane przez IIII, w dniu - 12-08-2022 14:03
Rawicz załatwili w ten sam sposób. Oczywiście wszystko zrobione na rzecz korporacji które teraz zarabiają jeszcze więcej bo stały się monopolistami. Mały handel zaorany
36. Dodane przez Patrycja, w dniu - 12-08-2022 14:09
Przerażający widok Leszna a był tu jeden taki gdy się pisało że w centrum pełno pustostanów to atakował i obrażał. Innym dużym problemem są osoby pijące i awanturujące się w centrum. Te same osoby oddają mocz byle gdzie i potem podczas wysokich temperatur unosi się nieprzyjemna woń.
37. Dodane przez Przedsiębiorca, w dniu - 12-08-2022 14:09
A ja uważam, że wina leży w cenach najmu. Prowadzę działalność od około 10lat z powodzeniem. Po roku działalności chciałem wynająć lokal, który stał pusty w Lesznie na rynku. Jak zadzwoniłem i usłyszałem cenę to podziękowałem. ponad 10 razy więcej niż w innych lokalizacjach. Właściciele kamienic sami sobie winni. Teraz odrodzić ten rejon będzie bardzo ciężko. 10 lat temu była atrakcyjna lokalizacja, teraz lokalizacja jest nędzna i nawet jakby obniżyli 10krotnie czynsz to niezdecydowałbym się bo klienci nie dotrą do mnie bo brak w okolicy innych sklepów. Powodzenia chciwy traci dwa razy.
38. Dodane przez Ona, w dniu - 12-08-2022 14:11
A tak lubiłam tam się zatrzymać na Rynku i iść nazakupy, Gostyń był zapchany sklepikami, kupiłam tam buty, płaszcz, parasol na ogród, podreczniki dla dziecka i wyśmienite ciastka z cukrem !!!
39. Dodane przez XX, w dniu - 12-08-2022 14:18
A CZY TAM JEST ŁADNIE LUB PRZYJEMNIE? KTO PRAGNIE DZIAŁAĆ W TAKIM MIEJSCU? SPÓJRZCIE NA DEPTAK 
JEST ODSTRASZAJĄCY I ZANIEDBANY! ŁAWKI DONICE BRUD ODRAPANE ELEWACJE OHYDNE DRZWI DO KAMIENIC CO WIDAĆ NA FOTO NIE NIE
40. Dodane przez MIŚ, w dniu - 12-08-2022 14:21
Wynajem lokali kosmicznie drogi , brak miejsc postojowych .
reklama
41. Dodane przez x, w dniu - 12-08-2022 14:28
do 27 nie menele lecz panstwo i miasto dobija sklepy i male zaklady podatkami i innymi kosztami zus i nieruchomosci ponad 20 zl za 1 metr kwadratowy
42. Dodane przez Krystyna, w dniu - 12-08-2022 14:30
Mam pytanie do tych co liczyli puste lokale w centrum ; ile jest lokali pustych jest gospodarki komunalnej ? Ostatnio zamknął się sklep zielarski na Słowiańskiej z powodu zbyt wysokiego czynszu do Urzędu Miasta.Proszę niech miasto policzy i poda do publicznej wiadomości ile jest ich pustych lokali.
43. Dodane przez Gruby Dolar, w dniu - 12-08-2022 14:31
Drodzy sklepikarze. To nie parking jest problemem, ale atrakcyjność rynku per se. Menele na ławkach, brudno, brak atrakcji. Galeria handlowa, nawet ta metalowa budowa jest czysta, oświetlona, podłogi są równe, piętro pełne restauracji, kino. Po co mam przychodzić na rynek? By być zaczepianym przez żuli, którym brakuje do piwka? Oglądać, jak zajmują jak szarańcza ławki? Wasze sklepy też mają wiele za uszami! Często ich wystrój jest przaśny, z lat 90'tych, który nie może równać się z powierzchnią w galerii handlowej. O ile doceniam w pewnym stopniu urok pani sprzedającej, która mi wszystko poda, o tyle jako społeczeństwo jesteśmy już od tego odzwyczajeni, a młodsze pokolenie szczególnie. I nie wszystko jest Waszą winą, znak czasów, jedni nadążają, drudzy nie.  
 
Większą winę ponoszą włodarze miasta. Społeczeństwo się zmienia, ale mentalność urzędników nie. Nowe lokale (i stare też zresztą) powinny być dopieszczane przez władze. Ulgi na prowadzenie działalności, zwolnnienie z podatków, pomoc w zakładaniu firmy. Już centrum umiera, a w chwili, gdy znikną z niego lokale umrze kompletnie. Już teraz jest zapaść, a jeszcze kilka lokali i ta zapaść będzie nieodwracalna. 
 
Biblioteka w miejscu Ratuszowej? Absurd! Gdzie są imprezy na rynku, by przyciągnąć ludzi do ogródków, którzy sobie usiądą, zjedzą i posłuchają/pooglądają? Zamiast tego przerzucenie tego do Teatru? Trzeba naprawę mieć nie po kolei. Aktywizacja rynku i zmiana paradygmatu centrum z handlu na usługi to powinien być priorytet.
44. Dodane przez Ziuta, w dniu - 12-08-2022 14:35
Proponuję podnieść cenę za parkowanie do 20 zet za godzinę a sytuacja jeszcze bardziej się "poprawi".
45. Dodane przez Normalny, w dniu - 12-08-2022 14:38
Gastronomia jak najbardziej. Tylko taka nasza tradycyjna, polska, bez udziwnień. W samym centrum tylko Wieniawa,ale np w niedzielę to walka o wolne stoliki. Jest to nisza którą warto zagospodarować. Zjedzenie obiadu w rodzinnym gronie, z miłą i szybką obsługą, to cel nieosiągalny. Same kebaby i inne pizze. Sam jeżdżę po okolicy w poszukiwaniu takich miejsc. Ale wolałbym tu, na miejscu. A co do władzy, to dla nich najważniejsze są parasolki. Prezydencie, puder tylko maskuje niedoskonałości !!!!!
46. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 12-08-2022 14:42
A jaka jest opinia Pani Stasiak? Nadal jest specjalistką ds. rewitalizacji? https://elka.pl/content/view/78702/80/
47. Dodane przez marta, w dniu - 12-08-2022 14:44
lokale nalezace do miasta powinly zostac oddane v dzierzawe za symboliczna zlotowke moze bylaby ksiegarnia na rynku jak kiedys a lokale prywatne to rudery odzyskali kamenice i brak pomyslu
48. Dodane przez do kom. 9, w dniu - 12-08-2022 14:44
Dokładnie, w punkty komentarz, no ale jak u nas wciąż przy korycie I sekretarz pzpr, czyli mafii, o czym my rozmawiamy :)
49. Dodane przez peterpan, w dniu - 12-08-2022 14:55
trzeba powołać nowy zespół ds. rewitalizacji , zrobić analizy za jakieś 100-200 tys , ........ a rozwiązanie w kom 3 i 9
50. Dodane przez On, w dniu - 12-08-2022 14:58
Prawda jest taka że i w ogródkach gastronomicznych jest coraz mniej ludzi bo drożyzna załatwia sprawę i niestety kolejna galeria dobije starówkę gdzie poza pijakami i osobami "poratuj pan złotówką" nikogo nie będzie.
51. Dodane przez Łukasz, w dniu - 12-08-2022 15:01
Jeszcze jedną galerię otwórzcie. Wtedy to nawet Ratusz zostanie zamknięty hahahahahaaha
52. Dodane przez Za drogo, w dniu - 12-08-2022 15:06
To nie jest wina lokalizacji tylko cen z kosmosu. Może niech się ktoś tym zainteresuje.
53. Dodane przez Stefek, w dniu - 12-08-2022 15:15
A słynna Unia Leszno gdzie ma sklep? Biorą z miasta 1,5 miliona (jak nie więcej) to z przyzwoitości wynajmowaliby lokal od MZBK np. na Słowiańskiej czy Rynku. Ale lepiej płacić obcym w galerii. Prosta logika kto z kogo tu czerpie chochlą, a szkoda mu oddać łyżeczką.
54. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 12-08-2022 15:29
trzeba sobie przypomnieć kto blokował powstanie galerii goplana i już będzie wiadomo kto jest temu winien... dziedersom wydawało się że będą wynajmować swoje lokale bankom i sieciówkom aż do końca świata a tu proszę ludzie wolą jechać do galerii za miasto i już na rynek nie zaglądają... oczywiście, że jedynym ratunkiem jest powstanie w centrum innych biznesów niż sklepy ale żeby tak się stało trzeba poczekać na zmianę pokoleń w sanepidzie i liczyć, że za jakiś czas będą tam pracować ludzie przychylni młodym przedsiębiorcom...
55. Dodane przez :-(, w dniu - 12-08-2022 15:34
Czy komunalkę obchodzi ze pusty lokal ??? Oni sa i będą. Dbaja o sikaczy i zygaczy i po nich naprawiają bo to priorytet. A prywatni własciciele swoich kamienic czekaja na banki lub sieci komorkowe - dobrych modłów życzę im :-)
56. Dodane przez Men, w dniu - 12-08-2022 15:47
Jedynym ratunkiem dla rynku będzie w pobliżu nowa galeria,która powstaje.Proszę zobaczyć ile ludzi przyjeżdża zwłaszcza w weekendy do G.Leszno,która jest bardzo duża i ładna nie żaden blaszak tylko estetyczna galeria na ponad 100 sklepów,kino,siłownia, restauracje, pełno DGR,PKS,FWS,PGS,PRA,PLE w weekend parking na 1 tys samochodów zapełniony.Mam nadzieję, że nowa galeria przy rynku,a będzie piękna i też całkiem spora tylko ożywi rynek.
57. Dodane przez Do kom 56, w dniu - 12-08-2022 16:11
Bzdury piszesz bo jak ktoś wejdzie do galerii to już nie pójdzie na rynek bo po co? Poza tym pokaż mi właściciela sklepu który teraz nie ma szans się utrzymać na rynku a gdzie jeszcze będzie chciał konkurować z galerią. Jest kryzys i to olbrzymi a to jeszcze bardziej zabije handel. Centrum padło i już tego nic nie ożywi. A z tymi rejestracjami to żeś odjechał/ała bo moja żona pracuje w Galerii i zdecydowana większość rejestracji to leszczyńskie, trochę jest z Góry i Wschowy a reszta to jak wygrać w totolotka.
58. Dodane przez Do 1, w dniu - 12-08-2022 16:12
W Gostyniu jak beton wylał Kulak to też zabił handel w rynku.
59. Dodane przez Ewelina, w dniu - 12-08-2022 16:13
Póki parkingi w centrum będą płatne, to nikt tam nie będzie jeździł i jeszcze trza pilnować czasu. W galerii parkingi darmowe. A właściciele lokali w centrum , no cóż. Chciwy dwa razy traci.
60. Dodane przez Adolf, w dniu - 12-08-2022 16:22
ACH ZIUTA do 44
61. Dodane przez Do 56, w dniu - 12-08-2022 16:22
Znów przyszedłeś że swoją propaganda? Obudź się w końcu! Pół roku temu pisałeś że będzie kompleks z basenem, korty kryty i co nie tylko. I powiedz co z tego wyszło? Korty miały być otwarte na przełomie marca/kwietnia. Jest sierpień i nie ma. Bujasz nam tu w obłokach wciąż.
62. Dodane przez Do 21, w dniu - 12-08-2022 16:34
Menadżer starówki jest i ma się b. dobrze . Jest prezesem KRUSu w koncu to czlowiek obecnej ekipy i taki prawicowy, wszechstronny.  
P.s kto go tam wtedy wepchnął na ten stolek przy braku jakiejkolwiek wiedzy kierunkowej o rewitalizacji .  
Dramat , tak jest do dzisiaj i przez to jest jak jest , jak posady maja ludzie co sie na tym nie znają.
63. Dodane przez Dłuższe podsumowanie, w dniu - 12-08-2022 16:34
Komentujący nieraz prezentowali swoje przemyślenia w tej sprawie, ale spróbuję zrobić pewne podsumowanie tego, co ja wcześniej sygnalizowałem. 
 
1. W Lesznie turystyka niemal nie istnieje. W wielu miastach jest siłą napędową sprzedaży w centrach miast. Szczególnie rozwija gastronomię i hotelarstwo ( w tym prywatne apartamenty ), ale też pozwala przedsiębiorstwom inwestować w nieruchomości, wypierając z centrum tzw. element lumpiarski. W Lesznie gdyby nie kilka imprez lotniczych i hippicznych, to głównymi klientami w hotelach byliby chyba goście weselni i kochankowie. 
 
2. Wygoda, moda i znane marki. Coraz więcej osób szuka konkretnych brandów. Zwłaszcza butów, ubioru i sprzętu. W galeriach oraz w Internecie łatwiej znaleźć to, czego szukają. Ci, którzy szukają czegoś taniego, często rodem z Tuszyna, idą na targowiska. Coraz trudniej powiedzieć do kogo część sklepów kieruje są ofertę? Czasami bywa tam wszystko i nic. Przyjezdnych na targ z okolicznych miejscowości też coraz mniej kręci się po mieście. Starsi ludzie, którzy mieli nawyk pójścia do miasta po zakupy, robią coraz mniej spacerów. Zmniejsza się też ich populacja. 
 
3. Brak internetowego rozsądku kupców. Dzisiaj nie wystarczy mieć towar w sklepie i w miarę dobrą lokalizację. Trzeba przede wszystkim pomóc klientom dać się odnaleźć w sieci. Wiele osób rozpoczyna poszukiwania produktu w wyszukiwarkach internetowych. I chętnie by nawet podjechali do sklepu, aby mieć coś szybciej. Ale jeżeli klient dla danej frazy nie znajdzie odpowiednich wyników wyszukiwania, to nie ma co liczyć na to, że będzie biegał po mieście. Wcześniej zamówi produkt do paczkomatu, by następnego dnia mieć zakupy u siebie. Brak prawidłowo zaindeksowanych produktów i dobrze zoptymalizowanych stron w wyszukiwarkach, to straszna rozrzutność środowiska kupieckiego. A niektórzy nadal nie mają nawet własnej strony. Nawet do OLX produktów nie dodają, by dać się łatwiej odnaleźć.  
 
4. Brak kreatywności kupców. Są w mieście gastronomiczne dostawy jedzenia. Ale czy kupcy leszczyńscy nie mogliby zorganizować np. dostaw produktów na terenie Leszna? Kto będzie chodził z zakupami po mieście, jeśli np. chce pójść później do teatru lub nawet do restauracji? No, może jeszcze z nowym pierścionkiem pójdzie, ale czy z butami i ubraniami też? 
Inny przykład, choć trudniejszy w realizacji, to rozważenie łączenia sklepu i lokalu gastronomicznego. Tak się dzieje w różnych miejscach świata. Choć wiem, że nie każdy lokal na to pozwala. Np. do godz. 18.00 jest sklep, a po krótkiej przerwie w tym samym miejscu jest już gastronomia. Albo chociaż na weekend, aby w pełni wykorzystać dane miejsce. Nie jest to łatwe, ale inni to robią i lokal zarabia na siebie dłużej. 
 
5. Miejsc parkingowych w centrum jest mało. To prawda. Ale kto i po co w takiej sytuacji oferuje preferencyjne warunki parkingowe mieszkańcom Śródmieścia? Powinno im się zaoferować miejsca bezpłatne, ale w pewnym oddaleniu od centrum. A wtedy wprowadzić w centrum dla wszystkich jednakowo wyższe stawki. Tak by ludzie ze Śródmieścia mieli motywację zaparkować swe auto kawałek dalej. Parkingi buforowe powinny przynajmniej częściowo rozwiązać ten problem. A pod swą kamienicą stawać tylko na czas wyładunku. 
 
6. Handel wymiera w niemal wszystkich centrach miast. Winą tego stanu rzeczy obarcza się nie tylko nowoczesne galerie handlowe oraz Internet, ale także banki oraz inne instytucje finansowe. To ich placówki pojawiały się w centrach miast niczym grzyby po deszczu, wypierając handel. Właściciel kamienicy dostawał lepsze i terminowo płatne pieniądze, na co wielu kupców nie było stać. Później banki zaczęły się konsolidować i przenosić do Internetu. Ale oczekiwania kamieniczników pozostały wysokie. Niektórzy woleli nawet czekać z pustym lokalem od innego banku, niż otrzymywać mniej od miejscowych. Choć oczywiście im też rosły koszty. W tym czasie jednak konsumenci zmienili nawyki i przychodzili do centrum już głównie po to, by otwierać konta i załatwiać kredyty. Centrum miasta powinno być miejscem otwarcia na ludzi, spotkania, dialogu, przyjemności, a stało się miejscem załatwiania formalności. 
 
7. Niska siła nabywcza ludności. Co prawda w ostatnich latach coraz więcej osób stać było na własne przyjemności, ale dane za 2021 rok pokazują, że aż 94% mieszkańców Leszna rozlicza się w pierwszym progu podatkowym. Czyli przeciętny mieszkaniec zarabia mało lub średnio. Rozwijająca się obecnie inflacja tylko ten stan utrwali. Oznacza to, że coraz mniej mieszkańców będzie stać na coś więcej niż na minimum egzystencji. W pierwszej kolejności wydamy na opłaty za mieszkania i domy, na pożywienie, raty, może coś dla dzieci i na własne nałogi, lecz coraz większej ilości ludzi, coraz mniej zostanie na cokolwiek innego. Siłą rzeczy ludzie pójdą rzadziej na zakupy, do salonu piękności lub do restauracji.
64. Dodane przez Adam, w dniu - 12-08-2022 16:54
Przecież jak nie ma miejsc parkingowych to tylko podniesienie cen może pomóc a nie obniżenie :P
65. Dodane przez o 57, w dniu - 12-08-2022 16:54
Najwięcej w galerii w weekendy jest z PLE,FWS i PKS .Nowa galeria 150 metrów od rynku tylko ożywi rynek,pod warunkiem,że będzie czysciej, czytaj wytępic meneli.
66. Dodane przez Jam, w dniu - 12-08-2022 16:55
Pustostany na mieszkania przerobić tego dziś potrzeba a nie sklepów
67. Dodane przez Yahooy, w dniu - 12-08-2022 17:00
A może policja zaczęłąby chodzić po starówce piechotką i zrobiła porządek z rowerzystami. Taraz na rynku jest wieksze niebezpieczeństwo być połamanym lub nawet zginąć od rowerzystów i szalejących hulajnogowców, niż od samochodów.
68. Dodane przez Miki, w dniu - 12-08-2022 17:12
Pogonić żuli, zaprowadzić porządek i zadbać o zainteresowanie prawdziwych leszczyniaków starówką. No i powoli odbudować całą bazę sklepową od pamiątek po modne ciuchy.
69. Dodane przez Do kom 65, w dniu - 12-08-2022 17:16
Już ci pisałem z jakich regionów przyjeżdżają go galerii nie znasz się to nie pisz. A co do starówki to polecam przeczytać co napisał komentujący numer 63 w punkcie numer 7. Leszczyńscy są biedni, zarabiają poniżej średniej krajowej. Do dane ogólnodostępne. Leszno umiera co widać.
70. Dodane przez Do 65, w dniu - 12-08-2022 17:19
Człowieku z czym pójdą jak pieniędzy ludzie nie mają? Ty myślisz że ktoś sobie będzie chodzić w czasach kryzysu jeszcze po restauracjach chodził? Kryzys jaki idzie jeszcze bardziej pogłębi to co jest na rynku. Zaraz zaczną upadać restauracje a galeria to załatwi.
71. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 12-08-2022 17:23
Po otwarciu następnej galerii. Starówkę czeka nieunikniony zgon.
72. Dodane przez Do kom 66, w dniu - 12-08-2022 17:31
Zgadzam się z kom.66. Nie można tego przerobić na jakieś mieszkania?pokoje?
73. Dodane przez kierowniku pożycz...., w dniu - 12-08-2022 17:34
Skoro jest tylu meneli około rynku to jaki problem otwierać sklepy z odpowiednim asortymentem specjalnie dla nich a nie tylko biadolić ,że nie ma gdzie zaparkować...im przeciez parkingi są niepotrzebne
74. Dodane przez Włodek, w dniu - 12-08-2022 17:40
Rynek i centrum to teraz miejsce okupowane przez gości z dalekich krajów. Błąkają się oni bez celu w grupkach po 3-6 osobników płci męskiej. Potrzeba nam takich jeszcze kilka setek i z pewnością zwiększy się ruch w centrum miasta.
75. Dodane przez Ja, w dniu - 12-08-2022 17:43
Od lat jaśnie pan prezydent dużo mówi i dużo obiecuje. Tak naprawdę to nić na rynku nie robi. Nie wystarczy wypacykować ratusz. Trzeba zacząć od podstaw od kanalizacji. Wydaje się pieniądze na pierdoły pod nazwą wielkich rewitalizacji. W parku na Kościuszki za grube miliony nasadzili jakiś chwastów które w połowie wyschły i przybito tabliczkę Pomnik Przyrody. Ja bym tam przybił tabliczkę z napisem Pomnik Głupoty.
76. Dodane przez Gościu, w dniu - 12-08-2022 17:56
W Europie wlasciciele kamienic mieszkają w nich.a w lokalach prowadzą swoje małe biznesy często od pokoleń. W Lesznie najczęściej nie robili nic zyjąc z czynszów i windując je na wyżyny... miasto też nie pomaga zasiedlając starówkę socjalem. Są etapy w życiu miast. Leszno osiągnie za chwilę punkt krytyczny i zacznie się wszystko zmieniać. Trzeba poczekać tylko... 10-20 lat.
77. Dodane przez do kom4, w dniu - 12-08-2022 18:48
rynek umarł
78. Dodane przez Jan, w dniu - 12-08-2022 18:58
A co na to samorząd???Od wielu lat NIC.
79. Dodane przez x, w dniu - 12-08-2022 19:42
najlepiej na rynku zrobic jarmark cos w stylu jarmarku dominikanskiego lub powrot do sredniowiecza
80. Dodane przez Do 69, w dniu - 12-08-2022 20:02
Pisać możesz. Jedź w sobotę po 12 stej do galerii.Parking na 1.1000 samochodów wypełniony, a najwięcej PLE,PL FWS i PKS i tak jest zawsze PKS ów jest więcej niż FWS ,czy PGS.Nie każdy jest biedny, zobacz ilu Leszczyniakow jeździ bardzo drogimi samochodami. Weź biedaku się do pracy,bo jak zawsze smarujesz tu komentarze większości 24 h na dobę. Zobacz jak wygląda betonoza na twoim Kościańskim rynku,gdzie jest 20 sklepów na krzyż i dwa małe pasaże handlowe.W Lesznie na rynku 50 sklepów zamkniętych, ale ok 120 czynnych,biorąc rynek,Narutowicza,Słowiańska, Chrobrego, Leszczyńska pl Metziga, w tym kilka ogródków i kilka restauracji,nie mówiąc o dużych galeriach handlowych w tym nowej powstającej przy rynku.
81. Dodane przez do kom. 7, w dniu - 12-08-2022 20:44
Ile można dostać za wynajem takiego mieszkania a ile za powierzchnię komercyjną? I kto by chciał mieszkać na parterze takiej kamienicy na Rynku lub na deptaku? Przy okazji - czy ta firma od komercjalizacji Starówki działała w ogóle https://elka.pl/content/view/83131/80/ ? Widzę, że jakieś lokale zostały zajęte przez podmioty miejskie i spółdzielnie finansowane przez miasto. A co z komercją?
82. Dodane przez 300 lokali do likwidacji, w dniu - 12-08-2022 20:47
Na takie artykuł z 2009 roku trafiłem https://elka.pl/content/view/38382/41/
83. Dodane przez aphekz, w dniu - 12-08-2022 20:52
red district zrobić. będzie tłum.
84. Dodane przez Guma, w dniu - 12-08-2022 21:18
Leszno umiera co widać na każdym kroku.
reklama
85. Dodane przez Do kom 80, w dniu - 12-08-2022 21:22
Ty naprawdę masz nie poukladane w głowie - masz jak byk napisany artykuł że na rynku same puste sklepy a ty piszesz że jest wszystko ok. To już nawet nie propaganda to już coś gorszego że nawet człowieku mi cię żal. Już pomine to że piszesz tu coś o Kościanie że nawet zrozumieć cię nie idzie
86. Dodane przez do 58, w dniu - 12-08-2022 21:25
A pamiętasz, jak rynek w Gostyniu wyglądał przed remontem? To był dopiero wstyd a nie wizytówka miasta.
87. Dodane przez Ja, w dniu - 12-08-2022 21:26
Kupcy leszczyńscy sami sobie zgotowali taki los. Mieli szansę ( galeria ) i jej przez sw 
oją pazerność nie wykorzystali. I dobrze im .
88. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 12-08-2022 21:40
Nie znam się, nie udzielam rad. 
Powiem tylko ze swojego doświadczenia 
Za drogie parkingi 
Jeśli mam płacić 4 zł za h, to wole jechać do galerii. 
 
Jestem osoba koło 30 l, wiec nie piszcie ze młodzi liczą na wygodę. Czasem tez mamy dosyć komputerów i bycia online .Bardzo chętnie zrobię sobie spacerek z pobliskiego parkingu, jeśli nie będę musiał płacić za parking. Czasem wartość parkingu przewyższa wartość mojej wycieczki na starówkę. ( idąc np po warzywka lub do Rossmana po jedna rzecz) 
 
 
Inna sprawa - nie rozumiem tendencji otwierania lokali na obrzeżach miasta. Żeby zjeść dobry, tani, domowy obiad muszę jechać na geodetów czy na Dworcowa. 
Do lekarza, masażysty, barbera, kosmetyczki, żłobka itp nierzadko trzeba przejechać całe Leszno - to droga i czasochłonna wyprawa. 
Nie prościej, żeby każdy miał dobry dojazd z każdej części miasta? Wówczas częściej korzystałoby się tego typu usług, gdyż byłyby pod nosem
89. Dodane przez Tomek, w dniu - 12-08-2022 21:40
Nawet miasto wie że ze starówki już nic nie będzie. Nawet dni Leszna omijają rynek chyba na rynku już się nic nie odbywa.
90. Dodane przez ff, w dniu - 12-08-2022 21:51
wysypac wegiel za 1000zl beda tlumy
91. Dodane przez Zen, w dniu - 12-08-2022 21:52
Do kom: ty jesteś z tym Koscianem nawiedzony tak jak z swoimi prowokacyjnymi komentarzami które odbiegają od tematu. Już nie wiem gdzie ty masz 120 czynnych lokali? Może jeszcze nam napisz że rynek i okolice tętnią życiem co? W artykule jest jak byk że źle się dzieje w centrum i sklepy upadają jeden po drugim a ty piszesz że "nie jest źle".
92. Dodane przez Zen, w dniu - 12-08-2022 21:55
Do 80: Twój komentarz przypomina mi skecz Kabaretu Tey, ten o ciągniku. Kolo jest popsute. Ile ciągnik na kół? 4, ile jest popsute 1. Ile jest dobrych... To samo ty robisz w komentarzu.
93. Dodane przez FFf, w dniu - 12-08-2022 22:14
efekt rządów PO i PIS
94. Dodane przez robi, w dniu - 12-08-2022 22:48
pod galerią niech zrobią płatny parking super kasa
95. Dodane przez do 71, w dniu - 12-08-2022 23:09
Galeria też się nie utrzyma. Jest źle usytuowana, bez odpowiedniego skomunikowania ulic, modernizacja ulic nie rozwiąże niczego, z małym parkingiem na 640 miejsc, oferta sklepów też będzie skromniutka!
96. Dodane przez do kom. 94, w dniu - 12-08-2022 23:12
Nie zapominajmy, że pod galerią parkuje wielu pracowników. Jeszcze przed otwarciem sklepów duża ilość miejsc parkingowych jest zajęta.
97. Dodane przez Hycel, w dniu - 12-08-2022 23:16
PiS i po to to samo. 
Prawda jest taka że właściciele sklepów na starówce nie dostosowali się do potrzeb klientów. 
Bardzo łatwo dziś konkurować z galerią w Sobotę i Niedzielę ale po co
98. Dodane przez do 21 i 62, w dniu - 12-08-2022 23:23
to "multitalent": https://www.imsig.pl/szukaj/osoba,MARCIN_PIOTR,ROSTOWSKI,cef7dbffc9a 
 
i jeszcze księgowy:https://www.cik.org.pl/biura/leszno-1196
99. Dodane przez Ryn=kowcy, w dniu - 12-08-2022 23:56
Witam ! trochę właściciele ,przyzwyczajeni do comiesięcznych kokosów przysnęli z dekadę temu.Teraz jest wszystko e.Więc rynek też musi być e-Rynkiem.Allegro zabiło handel .Po prostu w takim momencie historii społecznej jesteśmy .Zaczęło się od piwa po 10 zł ...Mamy prosty przykład .Zawody rangi MŚ na Lotnisku w Strzyżewicach podobno taka Fromuła 1 a kiboli ze świata zero .Na Campingu zero namiotów czy Camperów.A kto pamięta imprezy balonowe z przed lat ?Masa zachodniaków iwschodniaków .Wielu południowców.Bez internetów i sztucznej promocji .Gdzie kasa na promocję Leszna poprzez Żużelek.Kto zdzierał naklejki baloniarzom z przyczepek ? ..Chez Yanina,Camerron,Bayer...dziwne to wszystko.Niby wszystko wiemy ale od tej wiedzy chyba głupiejemy
100. Dodane przez Geniusze, w dniu - 13-08-2022 00:31
Po pierwsze dzięki Wam wszystkim głupim naiwnym ludziom cała reszta mająca małe biznesy (nie sieciówki) padła... uwierzyliście w pandemię, uwierzyliście w wojnę wierzycie w każde kłamstwo, które Wam przekazuje telewizja... to dzięki Wam oni są bankrutami. Oczywiście kolejnym czynnikiem jest również sprzedaż internetowa oraz wszystkie inne zagraniczne sieciówki ale to było od dawien, dawna i "mali" ludzie dawali sobie radę. Wszystko dzięki Wam teraz zawdzięczają, że zostali na bruku a Rosja rośnie w potęgę i staje się teraz ważniejsza od Hameryki...
101. Dodane przez jot23, w dniu - 13-08-2022 00:39
szkoda słów, basen odkryty-do odwiedzenia w Górze, bo leszczyński jak z czasów PRL, o basenie rekreacyjnym nie wspomne...
102. Dodane przez Xd, w dniu - 13-08-2022 05:40
Cieszę się że wyprowadziłem się z tej dziury, pełnej fałszywych osób, problemów, i nudy. To Leszno jest przeklęte ciągnie w problemy. Odkąd nie mieszkam w tej dziurze moje życie zmieniło się o 180 °
103. Dodane przez Leon, w dniu - 13-08-2022 05:43
Kovidowek sklepikarze pobrali po 200 tys. Ludzi zwolnili. Zainwestowali w apartamenty. Teraz kasują i jęczą.przykre ale prawdziwe po nipie można sprawdzić ile dostali od biednego podatnika..
104. Dodane przez Sebek, w dniu - 13-08-2022 07:03
Wystarczyło by zmienić kolor latarni na czrewony i ustawić po jednej Pani za szyba interesujące by kwit jak a Amserdamie .
105. Dodane przez mates, w dniu - 13-08-2022 08:14
Sklepy na Rynkach to jest znak minionej epoki, jedynie w małych miastach bez galerii to zostało. Restauracje, kawiarnie, bary tego typu lokale powinny się tu znajdować. Parking na rynku to jest w ogóle poroniony pomysł. Rynek umiera... Hehe dobre, po poludniami i w weekend to przejść nie idźe ale co wy możecie o tym wiedzieć jak cały dzień oczy w portal elki.
106. Dodane przez aa, w dniu - 13-08-2022 08:52
zbiornik retencyjny powstanie wenecja
reklama
107. Dodane przez Anna, w dniu - 13-08-2022 09:19
Przerobić to mieszkania socjalne. W Lesznie jest przesyt sklepików i super-marketów. Poza tym niewiele więcej jest.
108. Dodane przez Tomek72Gronowo, w dniu - 13-08-2022 09:35
Szanowni Państwo - od lat (od protestów leszczyńskich kupców wobec KONCEPCJI Galerii GOPLANA) - piszę, że starówkę może uratować TYLKO UREALNIENIE CZYNSZÓW ... 
 
Siła NABYWCZA leszczyńskiej pensji jest też niższa niż we Wrocławiu, Poznaniu, Warszawie i do tego musi być dostosowana oferta ...
109. Dodane przez rynek, w dniu - 13-08-2022 09:45
Starówka to rynek,Słowiańska, Leszczynskich, Chrobrego,PL.Metziga,Narutowicza,Krótka. W sumie 300 sklepów i lokali typu restauracje i pizzerie.Jeśli odejmiemy te 50 to wychodzi 250 czynnych.Oczywiście trzeba coś zrobić, aby inne się nie zamykały,tylko te co zamknięte otwierały. Galeria przy rynku powinna ożywić rynek,bo jak będzie atrakcyjny każdy tam przyjdzie.W weekendy w ogródkach jak jest pogoda jest tłum ludzi.Tak jak powiedziała pani w artykule,że samo centrum jest urokliwe i zapiera dech w piersiach.Trzeba tylko mieć pomysł na centrum i bardziej zadbać. Jest potencjał !
110. Dodane przez obiektywny, w dniu - 13-08-2022 10:14
miasto widmo...
111. Dodane przez Miki, w dniu - 13-08-2022 10:38
Tylko wyeksmitowanie lokatorów mieszkań komunalnych poza granice Leszna do kontenerów socjalnych i sprzedaż mieszkań wokół rynku jako lofty może uzdrowić starówkę. To wizja długofalowa. Będą lofty to będą właściciele z pieniędzmi którzy zadbają o swoje obejście. Będą zostawiać pieniądze wokoło swoich domostw wtedy będą się otwiera. Sklepy i lokale. Obecni mieszkańcy lokalówek tego nie gwarantują a wręcz generują koszty.
112. Dodane przez Rewitalizacja, w dniu - 13-08-2022 10:55
Proces rewitalizacji leszczyński opiera się głównie na egzystencji rozbudowanego Wydziału Rozwoju, który zawęża swoją działalność głownie do śródmieścia. Obraz tej dzielnicy pokazuje całkowitą klęskę tego programu a tym samym idei dalszego funkcjonowania tego Wydziału. Kilka imprez organizowanych w Centrum nie rozbudzi tej dzielnicy. Dlaczego mieszkańcy całego Leszna mają utrzymywać ze swoich podatków Wydział urzędu, który pracuje tylko na rzecz jednej dzielnicy? Te imprezki mogą panie robić w ramach organizacji pozarządowych i zobaczylibyśmy czy są tak ochocze w działaniach społecznych. Klapa programu rewitalizacji widoczna na całego. Nie pomoże remont ratusza i biblioteki jak reszta nie funkcjonuje jak należy.
113. Dodane przez Anna, w dniu - 13-08-2022 11:51
Do ko. 37 Zgadzam się pana opinią. ceny za wynajem w takim standardzie są za wysokie. Wiele lat temu było tam prawdziwe eldorado - było wiele ekskluzywnych sklepów z bardzo drogimi rzeczami. Gdy nastała era marketów, eldorado się skończyło. Pamiętam jakie kosmiczne stawki życzyli sobie wlaściciele kamienic, jednak nikt nic nie remontował, nawet klatki schodowe nie odnowiono i starówka zaczęła straszyć. Protesty przeciwko galerii Goplana tylko pogorszyły sytuację starówki, która zaczęła umierać.
114. Dodane przez PL, w dniu - 13-08-2022 12:02
Coś się zmieniło w naszym mieście, w naszym życiu? 
Wiadukt Grota Roweckiego zbudowano z powodu? 
Pociągi towarowe, osobowe przetaczały się przez Leszno skutecznie paraliżując komunikację drogową na linii wschód- zachód i odwrotnie! 
Jak liczyłem, na początku lat osiemdziesiątych 
w ciągu doby odjeżdżało w stronę Kościana 48- 50 składów pasażerskich i tyle samo w kierunku Rawicza! 
Towarowe też w wielkiej ilości! 
Aut osobowych wtedy jakby było mniej? 
Dzisiaj są rodziny gdzie aut jest więcej niż członków rodziny! 
Kto słyszał o galeriach, multikinach, akwaparkach? Parki jurajskie? Nawet Spilberga ,,Parku Jurajskiego" jeszcze nie było! 
Poznański deptak na Nowowiejskiej pamiętamy? Butiki kwitły, pół Wielkopolanek tam się ubierało! Rynek Jeżycki, Łazarz, Wielkopolski, Wildecki? 
To było? 
Deptak dzisiaj bez Starego Browaru? 
Byłby marazm jak dzisiaj Rynek ze Słowiańską w Lesznie? 
Ratusz rozebrać bo stary a duży parking utworzyć? Mc Donald drive dla kinomanów, bo tam kino samochodowe proponuję zrobić?! 
Jak się znudzi to basen latem a lodowisko zimą? Inne propozycje... 
W Kościanie urzędnicy dwoją się i troją aby utrudnić życie lednikom na Nowym Dębcu to nasi niech ruszą głową i uatrakcyjnią Leszczyniakom życie w naszym mieście! 
Na Starówce też!
115. Dodane przez Piotr, w dniu - 13-08-2022 12:13
Takie czasy nastały. Rynek zmienił funkcję z handlowej na turystyczno usługową z naciskiem na gastronomię. Kiedyś ludzie jezdzili na targ gdzie załatwiali swoje potrzeby zakupowe od ubrań po jedzenie. Okoliczne wsie odwiedzaly miasto raz na tydzień lub rzadziej bo z transportem nie było łatwo. Obecnie handel przeniósł się do internetu i do galerii bo tam jest większy wybór bo sklepy większe i wiecej ich i więcej ogólnie towaru. Kazdy wlasciwie ma auto lub kilka, więc problem komunikacyjny nie istnieje właściwie. Tylko ludzie muszą jeść i spotykać się czasami dlatego tylko taka funkcja jest pisana rynkowi i okolicach. A Goplana nie zmieni nic na lepsze dla handlu bo kto pójdzie na rynek kupić coś jak to samo będzie miał w galerii?
116. Dodane przez XXXXXX, w dniu - 13-08-2022 12:20
Rynek - menele, Pl. Metziga - menele, Słowiańska - menele, Nowy Rynek - menele, Dworcowa - menele. Do tego pełno pijanych obcokrajowców. Ogromne czynsze za wynajem lokali, brak imprez i WC a potem płacz, że starówka umiera...
117. Dodane przez Metziga, w dniu - 13-08-2022 12:30
Ostatnio siedziałem dłuższą chwilę na Placu Metziga i widziałem , że każdego kto podchodził żeby zapłacić za parking w parkomacie witali menele z prośbą o drobny. Nie dziwi, że ludzie wolą omijać starówkę.
118. Dodane przez Paw, w dniu - 13-08-2022 13:01
Brawo dla właścicieli tych prywatnych obiektów brać ile się da więcej i więcej zapomnieli lata 90 co robili w najemcami.
119. Dodane przez Paw, w dniu - 13-08-2022 13:03
Brawo dla właścicieli tych prywatnych obiektów brać ile się da więcej i więcej zapomnieli lata 90 co robili w najemcami.
120. Dodane przez Pl, w dniu - 13-08-2022 13:11
Jak dla mnie to lokale mogą stać puste, ale brudne i odrapane kamienice to najgorsza wizytówka miasta i to najbardziej zniechęca do spaceru na rynek.
121. Dodane przez alaw, w dniu - 13-08-2022 14:05
Maneli już w centrum prawie nie widać szkoda małych sklepików.
122. Dodane przez Leszno, w dniu - 13-08-2022 15:08
Ale ktoś bzdury pisze. Przecież większość zajętych miejsc pod galerią to właściciele sklepów lub pracownicy.
123. Dodane przez Do 109, w dniu - 13-08-2022 15:13
Jesteś obłąkany z tą swoją propaganda.
124. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 13-08-2022 15:16
Na rynku w Lesznie nie byłem już od 2 lat powód jest prosty - tam nic nie ma. Będąc 2 lata temu byłem przez 15 minut zaczepiony aż 2 razy przez miejscowych degustatorów trunków o pieniądze. To samo sobie odpowiedzieć możecie czemu to miejsce upadło. Rynek Leszna to wstyd na cały kraj.
125. Dodane przez Radek, w dniu - 13-08-2022 15:32
Do kom 121 - nie widać? Meneli jest mnóstwo i są gorsi niż stonka, nawet młodych ludzi atakują o forsę na alkohol. Obojętnie o której godzinie pójdziesz ich zastaniesz.
126. Dodane przez Do kom 109, w dniu - 13-08-2022 15:44
Może jeszcze napisz że problemu nie ma i jest ok co? Weź się ogarnij bo sytuacja na rynku i okolicach jest w dramatycznej sytuacji i galeria zniszczy to miejsce do reszty. Ty nawet nie wiesz jak wali moczem (i nie tylko) w upały w bocznych uliczkach.
127. Dodane przez Ja, w dniu - 13-08-2022 15:55
Lepiej że lokale stoją puste niż chociaż odrobinę zarobić na nich ale jak miasto żąda tak wielki czynsz to i tak dziw że tylko 50 lokali pustych. Po co zarobić mała łyżka jak trzeba się nachlapać chochlą. I za chwilę już nie ma zysku z takiego lokalu. Słynny sklep z cukierkami na słowiańskiej. Właścicielkę wykończył czynsz! Gdyby był by mniejszy zapewne istniał by do dziś. A był renomą miasta istniał lata! Takich sklepów jak ten nie będzie już nigdy!
128. Dodane przez Do 102, w dniu - 13-08-2022 16:20
Każdy już wie,że mieszkasz od dobrych 3 lat zamknięty w szpitalu w Kościanie i stamtąd piszesz non stop pod każdym artykułem, czasami tak jak tu po kilkadziesiąt razy na ponad100 wpisów i to czasem już od 3 rana .Właściwie 24 h ." Z Leszna "
129. Dodane przez 122, w dniu - 13-08-2022 16:45
Jeśli pod galerią jest tysiąc samochodów na parkingu głównie w soboty,a na jeden samochód przypada średnio 2 -3 osoby to daje dwa, trzy tysiące ludzi na jedną godzinę,a w ciągu dnia kilkanaście tysięcy. Czyżby w galerii było aż tylu pracowników, no nie żartuj.
130. Dodane przez Do kom 128, w dniu - 13-08-2022 17:10
A opowiesz nam jeszcze bajki jak przewodnik oprowadza turystów co wieczór wokół rynku i o tym jak po kolanach będziemy wracać z Konina? Opowiedz nam też bajki o kompleksie z krytymi kortami do tenisa. Ty tak śmiesznie opowiadasz. Prosimy...
131. Dodane przez Do kom 1w9, w dniu - 13-08-2022 18:24
Napisałeś komentarz pod swoją tezę. Nie chce mi się nawet go prostować (twojego komentarza) bo on jest po prostu śmieszny. Sam nie wierzysz w to co napisałeś.
132. Dodane przez Do 130, w dniu - 13-08-2022 18:38
Czyli prawda,że ze szpitala.Rodzina się pozbyła problemu.
133. Dodane przez Do 129, w dniu - 13-08-2022 20:12
No nie żartuj. Tylko godzinę chcesz być w galerii? To do toalety tylko chodzisz? W galerii na zakupach to przynajmniej 4-5 godzin.
134. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 13-08-2022 22:02
Centrum się obroni. Kwestia czasu. Tylko zweryfikujcie proszę komisję do spraw rewitalizacji. Mamy ludzi, którzy mają syf u siebie a chcą rewitalizować miasto...
135. Dodane przez leszno, w dniu - 13-08-2022 22:49
Pisiory (...0 u władzy i Leszno w riunie, tak siatka dojnej zmiany rujnuje Polskę?
136. Dodane przez Mirek, w dniu - 13-08-2022 23:22
Tylko ekstradycja rodzin z mieszkań komunalnych i socjalnych poza miasto uzdrowić sytuacje. Z tego co ki wiadomo ustawa przyklepane tylko ujawniona będzie po wyborach
137. Dodane przez Yyyy, w dniu - 14-08-2022 04:18
Dajcie więcej galerii czekamy na goplane
138. Dodane przez do 109, 128, 132, w dniu - 14-08-2022 10:08
Alanek?
139. Dodane przez Alex, w dniu - 14-08-2022 16:46
Cały czas piszecie o menelach ,a w blokowiskach jak mieszkacie to nie ma meneli?albo w innej części miasta.?Tu potrzebny jest pomysł jak to zmienić aby znów było tak jak kiedyś.
140. Dodane przez 1234, w dniu - 14-08-2022 16:48
Nastały czasy hiperkonsumpcji, galerie podążają za tymi czasami dlatego nie pozwalają by nie było u nich wszystkiego.
141. Dodane przez Bawi, w dniu - 14-08-2022 21:17
W cmtrum niby zabytkowe kamienice lecz kto tam otrzymuje mieszkania i dlaczego ?? Oto jest pytanie.
142. Dodane przez prawda, w dniu - 14-08-2022 21:45
tylko galeria spowodowała by utrzymanie i napływ klientów ....ale sami sobie zgotowali ten los ...a nie wypływ klientów na obrzeżą
143. Dodane przez Nowy, w dniu - 14-08-2022 22:25
Popieram w 100% kom. 53
144. Dodane przez A, w dniu - 15-08-2022 18:23
Przyszłość będzie napewno świetlana
reklama
145. Dodane przez Archangielsk, w dniu - 16-08-2022 04:04
leszno zostalo zabite przez nierozliczonych komunistow i sb ekow oraz ich nastepne kapitalistyczne pokolenie..tak panowie z ratusza marzy wam sie silna lewica w lesznie ale wladze macie i tak miasto zarzneliscie tylko po to aby ukladami i prywatyzacjami sobie kieszen kasiutra napchac...dlugo to nie potrwa ,bo Polacy wiecej tyrac juz nie moga a doba ma tylko 24 h chyba ze ja wydluzycie jak i czas pracy ..wtedy z podatkow ludzi jeszcze pociagniecie.No i ostatecznie dobrze kombinujecie zasiedlajac Ukraincami leszno czyli dokonujac podmiany obywateli chcecie zatrzec slad o waszym nedznym pochdzeniu i tym co robiliscie i kim byliscie za komuny i jak prywatyzowaliscie mienie narodowe po 1989. Mysle ze ostatecznie i ukraincy zorientuja sie co jest grane bo tacy wlodzarze jak w lesznie sa w calej Polsce drenazujac Polakow do poziomu mchu i wodorostow.
146. Dodane przez Hanka, w dniu - 16-08-2022 12:10
Apel do Miasta: zagospodarować pustostany czytaj przerobić na mieszkalne i wpuścić lokatorów: socjalnych, komunalnych etc. Po co budować głupkowate tbsy :( i zabierać ziemię i tak okrojoną pod potencjalne budownictwo jednorodzinne !!!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Działka ogrodowa Leszno 35000
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
Kupię dom wolnostoją... Leszno 600000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj