Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Leszno arrow Szeremeta: tniemy mniej, niż możemy

Nadleśniczy o wycinaniu lasów

Szeremeta: tniemy mniej, niż możemy

22.03.2023. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum)
W ostatnim czasie znów dostaliśmy od mieszkańców kilka sygnałów o dużych wycinkach drzew w podleszczyńskich lasach. - Wycinamy mniej, niż wynika z planów, po prostu miejsca wycinek są bardziej widoczne dla przygodnych osób – zapewnia Andrzej Szeremeta, nadleśniczy z Karczmy Borowej.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Temat wycinania drzew zawsze budzi duże emocje, po raz kolejny nasi słuchacze skarżą się na dużą skalę wycinek w lasach Nadleśnictwa Karczma Borowa. Zapytaliśmy więc nadleśniczego Andrzeja Szeremetę, czy w ostatnim czasie leśnicy wykonują jakieś szczególnie duże zadania związane z wycinką. Ten zapewnia, że gospodarka leśna prowadzona jest na zaplanowanym poziomie.
-Tniemy nawet mniej niż wynika z planów, tak na poziomie 60 procent możliwości - powiedział Radiu Elka Szeremeta, zapewniając przy tym, że w ostatnim czasie plany nie uległy zwiększeniu. Roczne pozyskiwanie drzewa dla podleszczyńskiego nadleśnictwa to między 60 a 70 tysiącami metrów sześciennych drewna, a jego powierzchnia to 12 600 hektarów.

-To są cięcia hodowlane, związane z wiekiem drzew - mówi nadleśniczy. Jak dodaje, jeśli zachodzi konieczność wycinania drzew z powodów sanitarnych lub połamania ich przez wiatr, także to drewno wliczane jest do planów. W ostatnich latach leśnicy musieli usuwać wiele drzew z powodu zaatakowania ich przez szkodniki, ale w ostatnim czasie sytuacja się poprawiła - z powodu większej ilości opadów w lesie jest mniej sucho i drzewa mogą się lepiej bronić. Andrzej Szeremeta dodaje także, że powierzchnia lasów się powiększa: Lasy Państwowe wykupują nowe tereny, na których sadzą drzewa. -Po II wojnie światowej zalesienie Polski wynosiło 20 procent, dziś jest to 30 procent - mówi.

Skąd więc przekonanie, że wycinek jest więcej? -To wynika z tego, że tniemy bliżej ciągów komunikacyjnych, dlatego wycinki są zauważane - mówi Andrzej Szeremeta. Nadleśniczy zapewnił jednak, że przy najbliższym planowaniu gospodarki leśnej wprowadzona zostanie zasada tworzenia „pasów ochronnych”, czyli stref o szerokości około 300 metrów tuż przy mieście, gdzie dopuszczalna będzie tylko wycinka takich drzew, które są chore lub zagrażają spacerującym mieszkańcom.
 
Komentarze (60)
1. Dodane przez Szyszko, w dniu - 22-03-2023 13:52
Absurdalne tłumaczenie tego piłowe z nadleśnictwa.  
Z resztą całe te tzw. lasy państwowe są do rozliczenia przez służby specjalne.
2. Dodane przez No właśnie, w dniu - 22-03-2023 14:09
Wystarczy pochodzić po lesie i wiadomo, że "nie jest prawdą, że nad łóżkami dach przeciekał! Szczególnie, że prawie nie padało! Prezes dba o nas jak ojciec najlepszy!" tylko jakoś dużo wielkich, nowych polan powstaje...
3. Dodane przez lasy daleko w lesie, w dniu - 22-03-2023 14:11
Unijny trybunał orzekł, że Polska łamie prawo środowiskowe. Pora na głęboką reformę Lasów Państwowych i zmianę polskiej ustawy o lasach. Wyrok TSUE z 2 marca br. stwierdził niezgodność polskiego prawa dotyczącego gospodarki leśnej z prawem Unii Europejskiej. Reasumująć obywatel ma obecnie możliwość wpływu na kształ planó urządzeniowych lasów - do dzieła mieszkańcy !
4. Dodane przez punkt widzenia, w dniu - 22-03-2023 14:18
Od zawsze mysle sobie ze to temat jak stara plyta. Ze wycinają w pioruny,ze za chwile lasów zabraknie, ze zieloni przypna sie do gałezi. 
A nie mozna zrozumiec, że lasy to gospodarka lasami, ze to uprawa jak kazda inna? Ze sie sadzi, rosnie i sie wycina, robiąc na tym oczywiscie dobry panstwowy biznes? Ktos podważy fakt , że dane mówią ,ze tak sie w Polsce od dawna gospodaruje lasami, równiez je wycinając ale tez sadząc i pielegnując, ze lasów w Polsce przybywa a nie ubywa? Spokoju wszystkim życze.
5. Dodane przez Rybak, w dniu - 22-03-2023 14:37
Wszystko to na papierze a jak jest w rzeczywistości to każdy widzi. Las to będzie 300 m
6. Dodane przez Blacha, w dniu - 22-03-2023 14:38
Tniemy ogromne ilości i sprzedajemy je bez obróbki, co zaniża możliwości zarobkowe prze Skarb Państwa.  
Zobaczcie sobie ile ciężarówek dziennie mknie po autostradach z drewnem.  
Zapytajcie osoby pracujące w portach ile drewna wysyłamy za granice./ 
To jest straszne. Co pozostawimy kolejnym pokoleniom?
7. Dodane przez Grabież, w dniu - 22-03-2023 14:47
Niby tak ale lasy wyglądają jak po jakimś armagedonie. Puste pola poprzedzielane "kępkami" drzew. Rabunkowa polityka leśna widoczna jest tylko w momencie wejścia do lasów, bo na papierze wygląda doskonale.
8. Dodane przez biegacz, w dniu - 22-03-2023 14:56
(...) ....tyle lasów co wycieliście to szkoda gadać ja rozumiem gospodarkę ale od czasów "covidiańskiego cyrku" cięcie w pień wszystkiego....dobry żart z tymi ciagami komunikacyjnymi.....jakoś jak biegam głęboko w las taka sama sytuacja wiec po co ta propaganda?
reklama
9. Dodane przez klm, w dniu - 22-03-2023 15:01
Ja już bardzo stary jestem. 
Co innego widzę, a co innego słyszę. 
Na przykład, widzę że chłopoki tną te lasy ino furczy, a w TVP Info słyszę,  
że nie. 
Teraz czytam (przełączyłem na duże czcionki), że nadleśniczy Nadleśnictwa Karczna Borowa twierdzi, że wprawdzię tną, ale za to  
z obrzydzeniem i do tego tylko 60% tego co by mogli. 
A może wystarczy, że zmienię okulary. 
:)
10. Dodane przez Mietasz, w dniu - 22-03-2023 15:02
Tak, drzewa atakują szkodniki, szkodniki wysyłane przez tego pana. Szarańcza leśna, mordercy ekosystemu.
11. Dodane przez jupi, w dniu - 22-03-2023 15:20
Masakra. To co się dzieje w lesie na Grzybowie i w Strzyżewicach przechodzi ludzkie pojęcie. Setki metrów kwadratowych wycinane do zera. Byle była kasa na wybory dla PiS.
12. Dodane przez Jacek, w dniu - 22-03-2023 15:33
G... prawda lasy są wycinane na potęgę,na skrajach i w środku również mydlić nam oczy mogą ale ludzie i tak swoje wiedza
13. Dodane przez Do3, w dniu - 22-03-2023 16:03
Unijny trybunał bardzo lubi zajmować się polskimi sprawami,ale na polowanie to do Polski bo tam już nic nie ma do upolowania ,zbieranie grzybów z limitem ,albo wcale i to ma być to świetne zarządzanie w UE.Jak zwykle gdy jest poruszany jakiś temat na elce to wszyscy się znają na wszystkim jak jest o oświacie wszyscy się znają ,jak o ochronie zdrowia wszyscy się znają ,a tutaj sami znawcy gospodarki leśnej,a jeden z drugim w życiu nie zasadził żadnego drzewka,a w lesie był w przedszkolu zbierać żołędzie na ludziki.Las się sadzi aby go po latach wyciąć , człowiek też się rodzi żeby umrzeć i nikt tego nie zmieni.
14. Dodane przez BABCIA, w dniu - 22-03-2023 16:11
Kochani komentujący: odstawiacie błazenadę. Drzewa po to rosną aby je w odpowiednim czasie ściąć i nasadzić nowe. Trzeba trochę pochodzić po lasach aby zauważyć ile nasadzeń jest prowadzonych. Od słuchania oszołomów jeszcze nikomu rozumu nie przybyło, ale jak pochodzicie po lasach to na pewno przybędzie wam świeżego powietrza.
15. Dodane przez Boe Jiden, w dniu - 22-03-2023 16:38
Jeszcze trochę i nie będzie można pierdnąć na dworze, bo jakiś społeczniak zadzwoni i zagoni.
16. Dodane przez Grand, w dniu - 22-03-2023 16:44
Żal patrzeć i chodzić po tych lasach.Trasa parkrun nie do poznania płakać się chce. Wycinka trwa cały rok, trakty leśne poniszczone przez ciężkie samochody. Nie pamiętam takiej skali wycinania... Kto na to zezwala i do czego potrzebuje takie ilości drzewa? Przecież podobno dużo odzyskuje się z surowców wtórnych.
17. Dodane przez Soplica, w dniu - 22-03-2023 17:12
Trzydzieści proc.obszaru Polski to lasy więcej niż w r.1945.Polski przemysł drzewny i meblarski to duża konkurencja dla zachodu i ktoś chce go uwalić.tak jak zrobili to ze stoczniami i cukrowniami.Glosujcie na tego (...) i to lewactwo w Brukseli to będziecie jeść szczaw glisty i mirabelki.a jeździć będziecie rowerami.
18. Dodane przez Kuba, w dniu - 22-03-2023 17:17
Dzięki, łaskawcy :(
19. Dodane przez Gg, w dniu - 22-03-2023 17:22
Niech Pan leśnik się wytłumaczy co z tymi pieniążkami robią? Z tego co wiadomo to przepadają?
20. Dodane przez do 13, w dniu - 22-03-2023 17:30
No i co takiego napisałeś w tym swoim komentarzu? Większość pewnie tylko o sobie. Tak jak napisano wyżej, mieszkańcy mają obenie wpływ i mogą mieć udział w kształtowaniu planów urzędzeniowych lasu. I to warto zapamiętać, jak również to, że lasy z założenia mają różną funkcję. Pan z Nadleśnictwa powinien zatem z większym zainteresowaniem wsłuchać się w potrzeby mieszkańców i przyrody. Dlaczego? Ponieważ czas na zmiany w strukturach i funkcjach lasu, zwłaszcza na obszarach lasów przylegających do terenów miast. Dużo już zrobiono, ścieżki edukacyjne, polany rekreacyjne, ale też dużo zostało jeszcze do zrobienia. A wycinają bo szkoda nie wyciąć czegoś co zostało zasadzone właśnie w tym celu dziesiątki lat temu. Tylko dziwię się bardzo dlaczego nie sprzątają tych lasów z powalonych drzew, pewnie kasa się nie zgadza, no i wiecie przecież, że jak leży konar w lesie to las się raduje bo ekosystem się buduje. Na koniec pozostaje jedynie zadać uszczypliwe pytanie do Nadleśnictwa : Czy w związku ze wzrostem, w ostatnich dniach, zachorowań na covid, grypę zamierzacie wydać zakaz wstępu do lasu? ;)
21. Dodane przez Janek, w dniu - 22-03-2023 17:45
Gospodarka szabrownicza i tyle. Tłumaczenie absurdalne. Banda &&
22. Dodane przez do kom. 17, w dniu - 22-03-2023 17:46
No co TY ? 
My od zawsze głosujemy na tego niedużego faceta, który wcale nie ma łupeżu na marynarce. Dlatego jemy spaghetti a'la bolognese, stek Chateaubriand, zapijamy Soplicą Staropolską, no i jeździmy mesiami (bo bez gwiazdy nie ma jazdy). 
A do lasu to wchodzimy, no wiecie po co ... 
:)
23. Dodane przez scorp, w dniu - 22-03-2023 17:55
Do krytykujacych wycinki w lesie:Z czego macie w domu meble? Moze z plastyku? To srodowisku szkodzicie. - Bywam w lesie, widze miejsca wycinki. I widze tez szkolki lesne na tych wycinkach. A przede wszystkim widze zwykly las:duzo zwartych zadrzewien. Darujcie wiec sobie glupie zlosliwosci pod adresem lesnikow.
24. Dodane przez ?, w dniu - 22-03-2023 18:00
Tłumaczenie trochę jak tego ojca, który się zasłania tym, że "jego to boli bardziej"
25. Dodane przez Adam, w dniu - 22-03-2023 18:09
niestety stare piękne lasy też niszczą i to od roku bez żadnych ograniczeń!
26. Dodane przez Jędrzej, w dniu - 22-03-2023 18:11
Wszyscy na wszystkim się znają dajcie spokój Leśnicy wiedzą co robią. Eko terroryści i Unia Europejska pokazali na przykładzie Białowieży jak można szkodzić w ratowaniu eko systemu
27. Dodane przez Marek, w dniu - 22-03-2023 18:11
W lasach teraz tak jasno i przejrzyście jak nigdy wcześniej. To zasługa wielce nam zarządzającymi Naszymi lasami
28. Dodane przez do 17, w dniu - 22-03-2023 18:23
Zachód ma plan położenie na kolanach ten mocarstwowy, szabelkujacy rząd, nie będą w Polsce kupować! Pozbawią i odetą od pieniedzy. Niech kupuje sojusznik Janki.  
Skąd się bierze 35 procentowy spadek sprzedaż paliwa oraz pozostale spadki? Nadchodzi katastrofa gospodarcza! 
Tak oto skończy się buńczuczne wojenkowanie. 
Ludzie nie wybiorą wojny tylko komfort życia!!!
29. Dodane przez do 28., w dniu - 22-03-2023 18:54
Lwią część polskiego drewna kupują Chińczycy. Za bezcen&
30. Dodane przez Hej, w dniu - 22-03-2023 19:02
Lasy Pańtwowe to już oficjalnie przybudówka PIS. Ja PISowcom nie wierzę w nic, z resztą POwcom też nie. Tylko ślepy nie widzi masowej wycinki w całej Polsce i tu bajki o planach już nic nie pomogą.
31. Dodane przez OLGA, w dniu - 22-03-2023 20:15
Jeszcze20 lat temu było pełno kilkudziesięcioletnich drzew w lasach. Jakoś nikt ich nie wycinał w takiej skali jak dziś.Las był lasem ,wycinało się tyle ile było można by nie zmieniać ekosystemu.Dziś się tnie wszystko jak leci.Nikt nie patrzy na to , kiedy nasadzony las odrośnie.Ile lat musi upłynąć. Gdzie zatem mają się podziać żyjące w nim zwierzęta?Dziwicie się ,że wilki, dziki czy lisy wchodzą do miast? A gdzie mają szukać pożywienia? Gdzie pozostała zwierzyna ma się ukryć przed drapieżnikami? Tego już pan nadleśniczy nie mówi bo co tam któż by sie przejmował zwierzątkami jak tu kasa potrzebna ...Im więcej się tnie tym premia większa.
32. Dodane przez o, w dniu - 22-03-2023 20:26
kiedy czytam tych wszystkich obrońców lasów ,nachodzi mnie taka myśl ile drzew w swoim życiu posadzili. bo jestem przekonany ,że leśnicy nie tylko tną ale też sadzą drzewa i sadzą dużo więcej niż tną.
33. Dodane przez fred, w dniu - 22-03-2023 21:03
Lasy są po to by je ciąć.
34. Dodane przez Niestety, w dniu - 22-03-2023 21:19
Niestety, jak chcą się utrzymać na posadach, to robią co im każą.
35. Dodane przez scorp, w dniu - 22-03-2023 21:40
Do 31:Zdecyduj sie:albo drapiezniki nie maja pozywienia w lesie, albo to pozywienie - 'pozostale zwierzeta" - jest, w dodatku latwe do upolowania, bo nie ma sie gdzie ukryc przed drapieznikami. 
Piszesz:Im wiecej sie tnie... - ale nadlesniczy powiedzial, ze tna mniej! 
Trzeba sie wypowiadac logicznie, a nie zlosliwie.
36. Dodane przez Do31, w dniu - 22-03-2023 22:02
Wiesz dlaczego zwierzęta przychodzą do miasta ?Przestańcie wyrzucać jedzenie do śmietników,bo one przychodzą tam jak do restauracji po co mają polować jak w śmietniku jest gotowe bez wysiłku jedzonko.
37. Dodane przez Bajka, w dniu - 22-03-2023 22:23
Jeśli jest tak źle to dlaczego Polskie Lasy państwowe stawiane sa na wzór na całym świecie. 
Jeśli jest tak źle, to dlaczego lasów przybywa? 
Jeśli jest tak żle, to skąd tak dobra kondycja gospodarstwa leśnego? 
A może lepiej niech się przewraca, niech zgnije? 
Może lepiej sprzedać w zagraniczne Eco ręce np niemieckie?  
A Niemcy tną na potęgę ! A Niemcy tłuka zwierzynę na potęgę! A Niemcy palą węglem w elektrowniach na potęgę! 
A Niemcy po staremu szczują świat przeciw Polsce a Polacy łykaja te eco teksty jak pelikan rybki.
38. Dodane przez forst, w dniu - 22-03-2023 23:04
Przekazuję opinię niemieckiego leśnika z Neuruppin. Sto lat temu Polacy uczyli się leśnictwa od Niemców. Teraz Niemcy powinni brać przykład z polskich leśników. Niemieccy leśnicy widzą złe tendencje w urządzaniu lasów w UE. Przekazuję słowa leśnika: polscy leśnicy - brawo, trzymajcie się dotychczasowej racjonalnej gospodarki leśnej, nie podążajcie za nowymi z trendami europejskimi.
39. Dodane przez zolo, w dniu - 22-03-2023 23:47
Tu sie zgadam..wycinac i nasadzać. Zarżnąć sasiadowi kure i dac mu jajeczko .A najlepiej dwa.
40. Dodane przez dzuljani, w dniu - 23-03-2023 05:40
Na ten temat wstrzymam się od wypowiedzi , ostatni mój komentarz na temat Szeremety został zablokowany
41. Dodane przez Tak, w dniu - 23-03-2023 08:14
Do tego by rosły drzewa człowiek nie jest potrzebny. Gospodarka leśna to nic innego jak zarabianie na uprawie drzew. Naturalnego to już tu nic nie ma.
42. Dodane przez marek, w dniu - 23-03-2023 08:16
Ludzie są jednak idiotami. 
Przecież sosna po 20-30 latach jest gotowa do wycinki. 
wytną i nasadza nowy las.  
Ja nie widze problemu. Problem by był jakby komuś na głowę spadło stare drzewo , to wtedy afera czemu nie wycinają
43. Dodane przez Buk, w dniu - 23-03-2023 09:11
Przejdźcie się po tych wyciętych kwartałach lasów, zobaczcie ten księżycowy krajobraz, te truchła małych leśnych gryzoni, czasami trafi się też jakiś zmasakrowany lis, albo tchórz. Te rozryte przez ciężki sprzęt ścieżki, totalna degradacja ekosystem. Mam tylko nadzieję, ktoś za to kiedyś odpowie, bo to jest zbrodnia.
44. Dodane przez IRENEUSZ, w dniu - 23-03-2023 09:22
GOOGLE MAPS LASY TO JEDNA WIELKA SZACHOWNICA  
JESZCZE TROCHĘ BĘDZIEMY SIĘ DUSIĆ Z POWODU BRAKU TLENU
45. Dodane przez Do 31, w dniu - 23-03-2023 09:51
Brawo Olga! Głos rozsądku, szkoda, że tak mało osób to zrozumie.
46. Dodane przez W., w dniu - 23-03-2023 10:21
Lasy Państwowe to Państwo w Państwie, jako społeczeństwo nie mamy wpływu na to, co robią. Czy ktoś nas pytał, czy chcemy mieć tak "poszatkowany" las i miejsca, które cieszą/-yły wzrok, a teraz pozostają już tylko w pamięci? Co z tego, że LP stosują nowe nasadzenia, las odrośnie, kiedyś będzie piękny, skoro musi minąć kilkadziesiąt lat, żeby poprzedni stan przywrócić. To niestety widać w każdym zakątku Polski. Niestety, liczy się tylko kasa, a nie walory przyrodnicze służące społ. Państwo PIS w imię walki o "obronę" polskich lasów uczyniło z nich dojną krowę dla budżetu Jakoś musimy zapłacić za galopujące rozdawnictwo naszych pieniędzy :(.
47. Dodane przez Brawoelka, w dniu - 23-03-2023 10:23
Elka takie bzdury upublicznia? Wstyd. % Farsa!
reklama
48. Dodane przez Do 31, w dniu - 23-03-2023 10:28
Zwierzęta wchodzą do miasta bo to jeszcze niedawno były ich tereny jak np ul. Francuska, os. Rejtana. Ciekawe że to wam nie przeszkadzałojak wycinali las pod wasze domy. Ja pamiętam jak ostatnim budynkiem na Zamenhofa było WKU a potem do Rydzyny tylko las.
49. Dodane przez Leszno, w dniu - 23-03-2023 10:59
Wycinanie lasów na potęgę to katastrofa. Z Polski wyplywaja ogromne ilości m3 statkami m.in. do Chin. Rząd zrobi wszystko aby mieć pieniądze na kampanię i rozdawnictwo. Trzeba pamiętać, że lasy rosną latami.
50. Dodane przez Do41, w dniu - 23-03-2023 11:55
Człowiek ,w ogóle nie jest potrzebny ziemi zbędny balast.
51. Dodane przez leon, w dniu - 23-03-2023 12:30
Pislandia niszczy wszystko..
52. Dodane przez klm, w dniu - 23-03-2023 13:00
Najwięcej drewna z polskich lasów kupują Chiny, grubo ponad milion metrów sześciennych rocznie podaje Rafał Szefler, dyrektor Polskiej Izby Gospodarczej Przemysłu Drzewnego.
53. Dodane przez Tomek, w dniu - 23-03-2023 13:36
Cięcia związane z wiekiem drzew dobre sobie zwłaszcza las między Lesznem a kąkolewem taki stary nie był a tną na potęgę. Druga sprawa taka to może warto się przyjrzeć poszczególnym lesnictwom zwykły Kowalski drewna nie kupi ale już kolega lesniczego tak. I wiem co mówię temat sprawdzony
54. Dodane przez Bor, w dniu - 23-03-2023 20:44
Już widać tu ujadanie sprzedajnych POmocników brukselskiego biznesu. Organizacje eko czyli różni ludzie z różnymi zawodami sponsorowane przez niemieckich lobbystów raptem znają się na Polskich lasach. Z takiej ekobandy nauczyciel wf i sekretarka będą mówić leśnikom jak zajmować się lasem. Inni już padli na twarz bo TSUE kazał tak czy inaczej . Żałosne. W Niemczech taką ekobandę Policja Niemiecka spałowała i autobusami wywlekli z lasu bo trzeba było ruszyć z kopalnią odkrywkową. Wycieli tysiące hektarów lasu i żadne TSUE z tyłkiem się nie ruszyło. Nie dociera do pustych głów !!!
55. Dodane przez Baba, w dniu - 23-03-2023 20:55
Zanim ktoś się tu wypowie z tzw. "znawców wszystkiego" a szczególnie w sprawie wycinania drzew to obejrzyjcie sobie filmik. Tylko kto z tych krzykaczy wytrwa do końca filmu.https://www.lasy.gov.pl/pl/wideo/echa-lesne-t(...)blicza-lasow-73
56. Dodane przez 2137, w dniu - 23-03-2023 23:05
Akurat lasy to trzeba bronić przed tą szajką z Solidarnej Polski, a nie przed UE. Żałosna (...)
57. Dodane przez do 36, w dniu - 24-03-2023 08:40
czy u nas są zwierzęta polujące na coś większego niż myszy???? hmmmmm
58. Dodane przez ojojoj, w dniu - 24-03-2023 12:49
Pan leśniczy chyba dawno w lesie nie był skoro mówi, że mało drzew ścinają.
reklama
59. Dodane przez do Baby, w dniu - 24-03-2023 19:46
PISuarowa propaganda
60. Dodane przez Jaś, w dniu - 25-03-2023 14:42
NIKT CHYBA NIE PAMIĘTA ŻE POPRZEDNIA EKIPA CHCIAŁA LASY SPRZEDAĆ.JAK SIĘ DORWIĄ DO WŁADZY TO PEWNIE RESZTĘ MAJĄ TKU WYSPRZEDAJĄ.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam dom w wyjąt... Leszno 2000000
Hala z częścią biuro... Leszno 10600
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj