Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
28
Marca 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Aniela, Antoni, Jan,
Sykstus
Do końca roku 278 dni.
Start arrow Leszno arrow List otwarty pracownika leszczyńskiego SOR

Gbiorczyk: jesteśmy tylko ludźmi

List otwarty pracownika leszczyńskiego SOR

30.03.2023. Radio Elka, Filip Wybieralski


(Fot. Archiwum )
Szpitalny Oddział Ratunkowy to miejsce, gdzie pracują ludzie, którzy mają swoje wady i zalety, ale nie można ich posądzać o brak zaangażowania w walkę o każdego pacjenta - takimi słowami rozpoczyna się list otwarty, który do lokalnego społeczeństwa skierował Marcin Gbiorczyk, ratownik koordynujący prace SOR w leszczyńskim szpitalu. List jest niejako odpowiedzią na dyskusję, która od kilku dni toczy się w przestrzeni publicznej dotyczącej pracy ratowników. - Nie jesteśmy robotami pozbawionymi uczuć - podkreśla.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Dyskusja o Szpitalnym Oddziale Ratunkowym w Lesznie nabrała tempa po wywiadzie, jakiego Radiu Elka udzielił dyrektor Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Lesznie - Krzysztof Albiński TUTAJ . Wskazywał on w nim, że działalność Szpitalnego Oddziału Ratunkowego jest największą piętą achillesową placówki, mówił także o programie naprawczym, który ma doprowadzić do zmiany jakości obsługi pacjenta. Dyrektor nie krył, że podejście personelu SOR do pacjentów pozostawia najwięcej do życzenia. - Brakuje empatii, życzliwości i komunikacji - mówił na antenie, jednocześnie zapowiadając,
że w kwietniu szpital rozpocznie szkolenia personelu oddziału ratunkowego, dotyczące właśnie podejścia do pacjentów. Więcej o tym przeczytasz TUTAJ.

Po tej rozmowie w przestrzeni publicznej, na portalach internetowych i społecznościowych, a także forach, rozgrzała się dyskusja dotycząca pracy leszczyńskiego SORu. W ostatnich dniach można było słyszeć wiele nieprzychylnych słów skierowanych bezpośrednio do personelu oddziału. Dziś głos w dyskusji zabrał pracownik SORu, który odniósł się do części zarzutów stawianych przez niektóre osoby. List otwarty publikujemy w całości:

Szanowni Państwo,

Szpitalny Odział Ratunkowy to miejsce gdzie pracują ludzie, którzy mają swoje wady i zalety ale nie można ich posądzić o brak zaangażowania w walkę o każdego pacjenta, który znajduje się w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego, na krawędzi życia i śmierci.

To tutaj personel SOR zajmuje się człowiekiem uznawanym przez większość społeczeństwa za wyrzutka, „żula”, alkoholika, bezdomnego „brudzącego” przestrzeń społeczną upiększoną kwiatkami, który nie wpisuje się w krajobraz zza okna domu, bloku, kamienicy.

To tutaj personel SOR odwszawia, odrobacza człowieka (pacjenta), myje pacjenta z przyschniętych wielodniowych fekaliów przywiezionego z domu rodzinnego (XXI wiek!).

To tutaj personel SOR sprząta toaletę w holu wysmarowaną (ściany) fekaliami, poczekalnię zalaną moczem...To tutaj personel po walce o życie pacjenta w stanie krytycznym (nie każdego jesteśmy w stanie uratować) wychodzi do holu Szpitalnego Oddziału Ratunkowego i słyszy od pacjentów, którzy przyszli na własnych nogach, pt.: „Jak długo będę czekał?”, „To Wy jesteście od tego aby nas przyjąć, obsłużyć!”, „Płacę na was podatki!” (my też płacimy na Was), „Czekam ze skierowaniem do SOR już 2 godziny!” (notabene nie ma skierowań do SOR).

Wychodzi z oddziału członek personelu SOR, który przed chwilą przenosił do czarnego worka po wcześniejszej toalecie zwłok (nie udało uratować się z różnych względów człowieka) czyjegoś: syna, córkę, ojca, matkę, dziadka, babcię... Nie jesteśmy robotami pozbawionymi uczuć.

Szanowni Obywatele lokalnej społeczności: my też czytamy Wasze komentarze w social mediach i na portalach lokalnych mediów, nasze rodziny też to czytają... MY personel SOR jesteśmy tylko ludźmi, podczas dyżuru mamy prawo do posiłku, uzupełnienia płynów, skorzystania z toalety, łez, wykrzyczenia emocji w pomieszczeniu socjalnym, w patio, przed SORem.

Niewydolny system ochrony zdrowia w Polsce skupia jak w soczewce całe zło na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym... Tutaj pracuje człowiek... Tylko CZŁOWIEK.

Jestem DUMNY, iż mogę pracować z takim personelem Szpitalnego Oddziału Ratunkowego.

Marcin Gbiorczyk
Ratownik Koordynujący SOR w WSzZ w Lesznie.
 
Komentarze (105)
1. Dodane przez Mati, w dniu - 30-03-2023 11:27
Wieczorynką w Rawiczu ktoś się powinien zainteresować tam pseudo lekarze szczególne (...) ludzi traktuje jak bydło
2. Dodane przez bez paniki, w dniu - 30-03-2023 11:27
Cóż SOR to miejsce pracy dla tych, którym w życiu nie wyszło. Nie każdy jednak może siedzieć w przychodni w wyprasowanym fartuchu i wypisywać recepty 3h dziennie za 5 x zarobki ratownika.
3. Dodane przez SOR, w dniu - 30-03-2023 11:32
Pani Ewa W.trzyma ta najtrudniejsza czesc Sluzby Zdrowia wspaniale. Brawo Pani Ewo, ja was podziwiam,ze na SOR chcecie i to tyle lat pracowac.Chwala Wam SoRowcy!
4. Dodane przez Jolek, w dniu - 30-03-2023 11:34
Każdy kij ma dwa końce, a punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Każda strona ma swoje racje. I wszystkie, no może większość, tych racji jest słuszna. Zlikwidowano izby wytrzeźwień i mamy to, co mamy.
5. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 30-03-2023 11:43
Wytrwałości i cierpliwości - szacunek !!!
6. Dodane przez 1234p, w dniu - 30-03-2023 11:46
Rozumiem was jak najbardziej.ludzie przychodzący na SOR są w dużej części zdenerwowani i używają i wulgarnych słów,ale będzie dobrze gdy w tej sytuacji wy nie będziecie nerwowi.Mimo różych opowiastek rządzących służba zdrowia jest niewydolna i to nie z waszej winy,ale pacjenci tego nie rozumieją i całe to zło widzą u was.
7. Dodane przez Ciekawe, w dniu - 30-03-2023 11:49
"To tutaj personel SOR zajmuje się człowiekiem uznawanym przez większość społeczeństwa za wyrzutka, żula, alkoholika, bezdomnego" Nie mam nic do pomagania takim osobom ale jeśli ludzie czekają w kolejce na SOR kilka godzin a taką osobę przywiezie policja to dlaczego on jest przyjmowany bez kolejki?
8. Dodane przez abc, w dniu - 30-03-2023 11:58
Sprywatyzować służbę zdrowia... To co się dzieje w tym kraju to są kpiny
9. Dodane przez Paweł, w dniu - 30-03-2023 11:58
widzę że list otwarty wyrzuca swoje bolączki co to tam nie robia jak im współczuć. To zwolnij sie i nie marudź
reklama
10. Dodane przez 997, w dniu - 30-03-2023 12:02
Taaaa walczycie o zdrowie pacjentów hahahah. Pani (…;)przyjmowała mojego wuja na SOR i po 2 godz. z saturacją poniżej 85% zwolniła do domu gdzie po 2 dniach pacjent zmarł. Sam miałem przyjemność tam czekać w kolejce 9 godzin zanim zostałem przyjęty, to jakaś parodia nie SOR.
11. Dodane przez hehe, w dniu - 30-03-2023 12:06
ooo jednak zabolało to jak traktują ludzi... A ja zawsze powtarzam. jak się praca nie podoba to ja trzeba zmienić. w supermarketach albo w zakładach produkcyjnych na spółdzielczej bardzo chętnie przyjmą do pracy...
12. Dodane przez Xxx, w dniu - 30-03-2023 12:11
A oni dalej nic nie zrozumieli.... Szkoda. Chciałem wyjaśnić o co chodzi ludziom którzy jak to sie mówi was hejtują drodzy medycy ale mam nadal nadzieje że w końcu dojdziecie do tego sami.
13. Dodane przez do 9., w dniu - 30-03-2023 12:11
w sedno
14. Dodane przez Wojciech Mann, w dniu - 30-03-2023 12:13
Jeśli praca ci nie odpowiada, to ją zmień :)
15. Dodane przez Ja, w dniu - 30-03-2023 12:29
Jak pracownik ma mieć empatię jak zjednego dyżuru idzie na następny?
16. Dodane przez scorp, w dniu - 30-03-2023 12:31
Do 7:Policja na SOR przywozi zapewne osoby, ktore musza byc pod jej stalym nadzorem. W kolejce czekac nie moga, bo gdyby ktos w tym czasie potrzebowal ich pomocy, to by psioczyl, ze "wysiadywali sobie" na SOR wtedy. 
Do 9:Podobna odpowiedz dla ciebie:Oni wszyscy tam ciezko pracuja i moze wszyscy maja podobne odczucia, co autor listu, wiec gdyby chocby tylko polowa stamtad odeszla, to dopiero mialbys na co narzekac - ze musisz pol doby czekac na przyjecie, a przez pospiech personelu, chcacego szybko zlikwidowac kolejke, mogloby dochodzic do licznych pomylek, pogarszajacych jakosc leczenia.
17. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 30-03-2023 12:33
Cieszy mnie Panie Marcinie, że staje Pan w obronie ludzi i racjonalności sytuacji. Zresztą sam o tym niedawno wspominałem w kom. nr 31 https://elka.pl/content/view/113997/80/ . Niestety nie jest łatwo o obiektywizm w sytuacji, gdy górę bierze choroba, zmęczenie i emocje. Miejmy nadzieję, że zarówno podejście wszystkich ludzi jak sytuacja w służbie zdrowia będzie ewoluowała w stronę poprawy. Czego Wam i nam wszystkim życzę.
18. Dodane przez bdb!, w dniu - 30-03-2023 12:36
Szczerze ? BRAWO ZA LIST ! 
 
A ludzie winni sobie kupić maść na ból d. . . . gdyż ogólnie sami nie reprezentują nawet najniższego stopnia kultury, uprzejmości i ogłady - 
wiem, gdyż mam kontakt z ludźmi w przestrzeni kilkunastu lat i widzę wielkie negatywne zmiany :( 
Podobnie twierdzę o sąsiadach tych samych od wielu lat , że ich poziom zachowania jest ' pod psem' (nie obrazając psów ) mózgi im wyschły !!! 
 
Pozwolę sobie jednocześnie podpowiedzieć LUDZIOM czyli klientom, petentom, pacjentom, że istnieją w j.polskim słowa :  
proszę, przepraszam, dziękuję.
19. Dodane przez Do Dyrektora, w dniu - 30-03-2023 12:40
Dialog buduje a jego brak rujnuje. Znalezienie kozła ofiarnego nie załatwi sprawy. Proszę pamiętać " ludzka jest granica wytrzymałości " zarówno Chorych jak i Pracowników. Szkolenie przy eskalacji napięcia wśród Załogi może nie przynieść rezultatów. Życzę wszystkim sił i zdrowia.
20. Dodane przez Ja, w dniu - 30-03-2023 12:40
Jak pracownik Soru ma mieć empatię jak jest zmęczony bo gna z dyżuru na dyżur
21. Dodane przez x, w dniu - 30-03-2023 12:46
Dziwnym trafem uzyskałam w 2018 pilne skierowanie na SOR od lekarza pierwszego kontaktu, także jednak coś takiego istnieje. Poza tym, panie na wejściu nie chciały mnie przyjąć mimo silnych bólów i skierowania. Po zażądaniu zaświadczenia o nie przyjęciu nagle udało się dostać dalej. W listopadzie ubiegłego roku miałam naderwane więzadła i łąkotkę. Lekarz nie dość, że nawet nie obejrzał nogi, to na powrocie ze zdjęcia wyszedł na korytarz i odesłał mnie z kwitkiem, że rzekomo nic nie ma i smarować maścią. Noga spuchła niesamowicie i PRYWATNIE dowiedziałam się, co jest nie tak. Wolę jechać prywatnie do lekarza niż jechać na ten SOR z pseudo zdarzenia. Większość bezczelna, traktuje jak gorszego od siebie.
22. Dodane przez Cikawy, w dniu - 30-03-2023 12:49
A ilu takich" specjalnych, uciążliwych" pacjentów pr,yjmujecie każdego dnia? Myślę, że są to przypadki jednostkowe i sporadyczne, a Pan pisze jakby tylko tacy byli na SOR. Nikt tam nie idzie dla przyjemności tylko po pomóc. Niestety całkowity brak empatii w tym miejscu to norma. Trochę pokory panie Gbiorczyk.
23. Dodane przez Do SOR i wielu pacjentów, w dniu - 30-03-2023 13:00
To społeczeństwo już dawno zdziczało i schamiało w większości dziedzin. Wszystko się należy, każdemu! bo! płaci podatki (jakby inni nie płacili). Na SOR powinni trafiać pacjenci z zagrożeniem życia i zdrowia, a reszta powinna być odesłana do lekarzy rodzinnych lub na wieczorynkę. A empatia by się przydała - WSZYSTKIM!!!
24. Dodane przez 111, w dniu - 30-03-2023 13:01
Mam pytanie czy pielęgniarka na SOR decyduje czy szyć ranę czy nie w obecności Lekarza . Finał był taki po co ,decyzja pielęgniarki.
25. Dodane przez Piotr, w dniu - 30-03-2023 13:04
Najlepsi lekarze jak idziesz tak o drugiej godzinie po pomoc pora nocna i takiego księcia się obudzi . Miałem taka sytuacje ze poszedłem i przy kontakcie lekarz się pyta dlaczego tak późno przyszedłem ja odpowiadam ze myślałem ze mi to przejedzie a on z głupim uśmiechem powiedział na mnie to miało przejść
26. Dodane przez Ela, w dniu - 30-03-2023 13:07
Na SOR jak i w całej służbie zdrowia brakuje ludzi do pracy , cieszmy się ,że w ogóle ktoś tam przyjmuje pacjentów w nagłych stanach zagrożenia życia , po wypadkach , szacunek dla medyków, ratowników, pielęgniarek ,którzy muszą brać dodatkowe dyżury, bo nie ma kto pracować. 
Jak wykruszy się stara kadra , to nie wiem kto będzie tam dyżurował.
27. Dodane przez Jan z Poggibonsi, w dniu - 30-03-2023 13:08
Tu jest Polska. Pozdrawiam z Poggibonsi.
28. Dodane przez do kom 14, w dniu - 30-03-2023 13:10
lekarz nie zmieni pracy bo za dyżur w naszym szpitalu dostaje kilka tys zł
29. Dodane przez Xd, w dniu - 30-03-2023 13:13
Do wszystkich nie zadowolonych po co tam idziecie skoro i tak nie ma pomocy?
30. Dodane przez seals, w dniu - 30-03-2023 13:13
Zapewne większa część pacjentów zdaje sobie sprawę, że praca na SOR to ciężka praca. Kiedy brata zabrała karetka sam widziałem ile w nocy przewinęło się tam osób agresywnych pod wpływem alkoholu czy narkotyków doprowadzonych przez Policję. Oni są obsługiwani bez kolejki co można oczywiście zrozumieć, jednakże ta "bezduszność" i niczym nie uzasadniona bezczelność skupia się na "zwykłych, normalnych" ludziach, którzy potrzebują pomocy a bardzo często spotykają się z niczym nie uzasadnioną butą i bezczelnością.
31. Dodane przez bimmerka, w dniu - 30-03-2023 13:17
to TUTAJ, NA LESZCZYNSKIM SORrze mnie, z kwrotokiem z drog rodnych, z bolem nie do zniesienia, nazwano "BRUDNA PACJENTKA" i bez wykonania badania szanowny pan pseudo ginekolog rzucil w eter tekstem, ze pewnie jakis guz, kiedy w wyniku podanej przez personel na SOR kroplowki, ktora wywolala krwawienie, o ktorym nawet nie wiedzialam. tam traktuja ludzi jak smieci, wiecej szacunku widac maja do tych zuli, uwalonych fekaliami niz do pracujacych, mlodych ludzi w potrzebie, ktorzy placa na nich podatki.
32. Dodane przez empatia, w dniu - 30-03-2023 13:27
Pan Ratownik Koordynujący niech nie lamentuje i niech się nie użala nad niedolą swoich podwładnych, bo oni sami wybrali taką pracę, a że czasem zdarzy się pacjent zaniedbany higienicznie to nic innego, jak tylko część specyfiki zawodu, żeby nie powiedzieć ryzyko zawodowe. To co mają powiedzieć pracownicy hospicjów, domów opieki itd., gdzie niesamodzielność podopiecznych i zabiegi higieniczne są na porządku dziennym? Pan Koordynator najwyraźniej jest tak zapracowany, że nawet nie miał czasu zapoznać się ze stanowiskiem dyrekcji szpitala, która podzieliła opinie skarżących się pacjentów, no chyba że, w ramach obrony własnych 4 liter, kwestionuje ustalenia dyrekcji i z uporem maniaka próbuje bronić sprawy nie do obrony. Praca z ludźmi niestety nie jest łatwa, ale to samo mogą powiedzieć panie na kasach w marketach, kontrolerzy biletów, policjanci itd.
33. Dodane przez Jasiek, w dniu - 30-03-2023 13:30
Owszem, czasem zdarzają się pijani, brudasy itp. Ale to nie znaczy, że pracownik SOR musi wyżywać się na wszystkich pozostałych. Trochę pokory p. Gbiorczyk, dużo empatii i wyrozumiałości dla cierpiących. Albo... zmienić pracę na mniej stresującą.
34. Dodane przez Do26, w dniu - 30-03-2023 13:33
Jak się wykruszy stara kadra to na sorze będą pracować ci wszyscy komentujący bo oni na wszystkim się znają ,będą mili empatyczni itd.,bo co za problem tam pracować ,każdy może.
35. Dodane przez Ona, w dniu - 30-03-2023 13:33
Przypominam że podatki płacimy wszyscy na ochronę zdrowia, szkoły, urzędników państwowych .Również medycy je płacą.
36. Dodane przez A., w dniu - 30-03-2023 13:36
Bzdury!!! Udanie się na leszczyński SOR to jak wyprawa na wielką bitwę! Byłam kilkukrotnie jako osoba towarzysząca choremu - wszyscy powinni wylecieć z hukiem! Za swoje wredne i aroganckie zachowanie i robienie z ludzi głupków. Nie tłumaczcie się systemem, bycie kulturalnym i szanowanie drugiego człowieka to nie kwestia niewydolności systemu. Nikt tam nie przychodzi, bo mu się nudzi w domu. I proszę mi wybaczyć, ale idąc do takiej pracy mamy świadomość co do jej charakteru. Było trzeba wybrać inny zawód.
37. Dodane przez Do kom. 22, w dniu - 30-03-2023 13:50
Życzę Tobie więcej wyobraźni i tej empatii, o której piszesz, bo nie do końca chyba rozumiesz czym ona jest. 
 
I do wszystkich, którzy radzę zmienić pracę ludziom z SOR-u, to zastanówcie się, nawet trzy razy, zanim coś napiszecie. 
 
Poziom ignoranctwa i roszczeniowej postawy jest powalający w tym ogłupionym społeczeństwie.
38. Dodane przez monika, w dniu - 30-03-2023 13:54
W wielu kwestiach zgadzam się z Panem. Ludzie bywają bardzo roszczeniowi i Wasza praca jest naprawdę ciężka!!! Rozumiem, że trudno powstrzymać emocje i nerwy, ale osoba, która trafia na SOR, także jest przerażona i zagubiona, empatia i zrozumienie powinno być z każdej ze stron. Byłam kiedyś u Państwa z ciężko chorą Mamą, czekaliśmy spokojnie...nie mogę jednak powiedzieć, że pracownicy SOR-u byli empatyczni.
39. Dodane przez Ika, w dniu - 30-03-2023 14:09
Odpowiem na ten list ...nie przyjechałam ani z sikana, ani z fekaliami musiałam być uśpiona na kilka sekund nie będę pisać w szczegółach do uśpienia potrzebny był anastazjolog był wyraźnie niezadowolony z ministra zdrowia głośno komentując ,nie wiem w jakim celu to głośno komentował ją poprosiłam że względu na schorzenie o dotlenienie mnie w czasie zabiegu to oczywiście dostałam ale w twarz rzucona tym sprzętem nikt mi by nie uwierzył, że tak może postąpić anastazjolog ale ewidentnie widać było, że to nie jego praca tylko przymus (…;),a ten pań ratownik który pisze ten list też niech nie staje się taki przepracowany i za mało pewnie wynagradzany chyba nie zna realizację jak ludzie ciężko pracują zwolnić i na taśmę produkcyjna przyginac obym nigdy więcej nie znalazła się na SOR-rze
40. Dodane przez Czytelnik, w dniu - 30-03-2023 14:15
Na wieczorynce nie naja nawet porządnego ciśnieniomierza osobiście parę miesięcy temu byłam pacjentka wieczorynki pani doktor miała problem z mierzeniem mi ciśnienia musiałem trzymać rękaw bo się odpinał a nawet nie było tabletek orzeciwbolowych a cisnienie było bardzo wysokie w końcu wyslano mnie na sor gdzie otrzymałem lek przeciwbólowe nie wszyscy są źli nie wolno mierzyć lekarzy i personel jedna miarą każdy z nich ma prawo mieć gorszy dzień ale powinni też pamiętać że tam nie przychodzą zdrowi ludzie tylko z dolegliwościami bólowymi i przychodzą po to aby otrzymać pomóc i też chcą być traktowani jako pacjent w potrzebie a nie jako zło konieczne a Pan dr(…;)powinien być doktorem z prawdziwego zdarzenia a nie zachowywać się jakby tam pracował za karę wszyscy jesteśmy ludźmi i wszyscy jesteśmy sobie potrzebni.wspaniali sa ratownicy medyczni myślę Panie dyrektorze że dzięki Panu już żadnego z pacjentow korzystajacych z pomocy wieczorynki i soru nie będzie się traktowało jak zło konieczne pozdrawiam wszystkich pracowników szpitala w Lesznie
41. Dodane przez Janek, w dniu - 30-03-2023 14:20
W Lesznie na Sorze nie każdy lekarz traktuje pacjenta jak zło konieczne że przyszedł i tyłek mu truje bo niektórzy są mili bardzo nieprzyjemnym jest chirurg o nazwisku (…;) Bo na niebo trafiłam kilka razy gdy doznałem urazu był arogancki bo nie mógł odpocząć
42. Dodane przez Gośka 1, w dniu - 30-03-2023 14:26
Myjecie brudnych pacjentów przywiezionych z domu? Mój ojciec został zabrany z ulicy w stanie krytycznym, przy zawale popuścił w spodnie. Ja po kilku godzinach ( niestety byłam tego dnia daleko poza domem) przyjechałam z mężem i zostałam opieprzona przez panią pielęgniarkę,że tak późno przyjechałam i w te pędy mam ojca umyć i przebrać. Serio panie ratowniku medyczny?  
To było dobrych parę lat wstecz, być może coś się zmienilo.... Chociaż patrząc na te wszystkie komentarze to raczej nie....
43. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 30-03-2023 14:29
Niestety myślę że list jest niepotrzebny - w naszym społeczeństwie nie ma sensu wchodzić z "wiedzącymi wszystko" mieszkańcami w dyskusje. W pełni rozumiem sens listu i treści która chcial Pan przekazać ale szkoda strzępić język - i tak dalej beda pisać negatywne komentarze. I tak niestety specjaliści z naszego miasta ujeżdżają po policjantach, nauczycielach i innych grup społecznych. Malo kto potrafi mieć podejście empatyczne. Policjant to glupi pies, nauczyciel głupi i niedouczony, Pani w przedszkolu tylko pije kawe i bawi się z dziecmi itd itp. Niestety - w dzisiejszych czasach trzeba mieć silny charakter i puszczać mimo uszu uwagi innych.
44. Dodane przez Gość, w dniu - 30-03-2023 14:32
Niestety leszczyński szpital w wielu płaszczyznach reprezentuje żenujący poziom, zarówno jeżeli chodzi o pielęgniarki jak i lekarzy i ordynatorów, którzy sypią tekstami o bardzo niskiej kulturze. Uważają się za nie wiadomo kogo, a podejście jacy oni sa zmęczeni to chyba można zmienic prace? nich ich tam na siłe nie trzyma. tutaj jest potrzeba gruntowna zmiana całego tego leszczyńskiego systemu
45. Dodane przez do kom. 36 i podobnych, w dniu - 30-03-2023 14:33
Też bywałem na SOR jako osoba towarzysząca. 
Lekko nie było, ale mam świadomość, że gdyby (co sugerujesz) wszyscy lub tylko większość pracowników SOR zmieniła pracę, to na tzw. "zaopiekowanie" nie czekałoby się kilka godzin, a kilkadziesiąt. 
Za bramą wcale nie czeka tłum chętnych do pracy, np. rozczarowanych pracą na kasie w Biedronce, czy na taśmie w firmach przy ul. Spółdzielczej. 
Jak myślisz, dlaczego ???
46. Dodane przez Życie, w dniu - 30-03-2023 14:41
Myślę, że pokora, szacunek, wyrozumiałość (...) w naszym społeczeństwie zanikła ponad 8 lat temu. To jest leczenie, czyli co nagle to po diable. Pytanie do każdego, który znalazł się na SOR, jak długo czekał z przyjazdem na SOR; jak długo boli ....?. To jest konkretne pytanie i odp, jest noooo i to nie jest zazwyczaj godzina temu, lecz kilka dni. Tu lekarz rodzinny się kłania. Właśnie ci lekarze powinni też uczestniczyć w pracy w SOR. Albo przychodnie lek. rodzinnego powinny być otwarte dłużej. Bo tutaj też się czeka na wizytę. Ale co niektórzy mają przywileje czy do przychodni, czy do szpitala itd. Pracownicy na dole nie ustalają przepisów, rejestrów, itd. Samo się to nie zrobi musi być pracownik. To są dane osobowe i wrażliwe. 
A kierownictwo! do góry dba dobrze o swoje dobre samopoczucie, tworząc coś tam, co na samym dole jest słabym punktem. 
Oni nie mają pacjenta przed sobą i jego problemów oraz problemów jednostek szpitalnych obsługujących pacjentów. Wręcz wszystko zrzuca się że doły są złe. Mam pomysł proszę aby góra zeszła na kilka miesięcy na dół i zaczęła pracować na dole. A należy zaznaczyć że tu na dole nie ma tyle wyposażenia i urządzeń co do góry. A jest fakt że wiele razy by wspomogły człowieka. Krótko nie ma na to pieniędzy.  
Musi być przeznaczona na TVP w mln. zł.  
Ludzie szanujmy się póki nie jest za późno. Każdy tu bluzgający może przeanalizuje swoje zachowanie i przypomni sobie 10 przykazań. Tyle. Zdrowia życzę.
47. Dodane przez Maria, w dniu - 30-03-2023 14:52
Zapewne wszyscy się zgodzimy, że praca na SOR-rze jest trudna, bo jest to praca z osobami w potrzebie , cierpiącymi, spanikowanymi. Zdecydowanie wymagane jest trzeźwe podejście do sprawy, szybka diagnoza i empatia, bo to jest wpisane w ten zawód. Istnienie trudnych sytuacji nie wyjaśnia arogancji pani w rejestracji, pielęgniarek czy samych lekarzy. Jestem jak najbardziej za szkoleniami dla personelu. Sądzę, że ich cierpliwe i pełne zrozumienia podejście do pacjentów wynagrodzi samym pacjentom czas oczekiwania i spowoduje więcej zrozumienia i wdzięczności dla całego personelu medycznego. Będzie można powiedzieć , tak naczekałem się ale personel był cudowny, troskliwy i kompetentny. I tego sobie życzmy.
48. Dodane przez Pacjent, w dniu - 30-03-2023 14:54
Na własnej skórze przekonałem się niestety, że stosunek większości ( uogólniając) pracowników SOR jest obojętny wobec pacjenta. Najlepiej odesłać na wieczorynkę, niech się martwią- w moim przypadku musiałem jednak wrócić na SOR - ( z powodu "wyrostka"). Piszę konkretnie o moim przypadku: czułem się jak intruz, jakbym sobie wybrał, że chce zachorować teraz, a nie w ciągu dnia... Generalnie za mało empatii i zrozumienia zarówno ze strony pracowników SOR, ale i też niektórych pacjentów.
49. Dodane przez dobra zmiana +, w dniu - 30-03-2023 14:56
Za organizacje pracy odpowiada kierownictwo , a nie ludzie tam zatrudnieni. 
Jednym wpisem Pan dyrektor scedował odpowiedzialność na personel .... 
i wojna polsko-polska gotowa. 
Czy za sprzedaż rajstop na poczcie odpowiadają panie w okienku?,  
czy pan na stacji benzynowej namawiający na hot-doga robi to z własnej woli? 
a tu przychodzi facet , który chyba nawet nie wygrał konkursu i wskazuje winnych( jaka to różnica sanitariusz czy imigrant)
reklama
50. Dodane przez Do32, w dniu - 30-03-2023 15:03
Pan dyrektor ostatnią wypowiedzią też się nie popisał mówiąc ,że wywalił lekarza.Sytuacja widzę jeszcze bardziej się zaostrza między dyrekcją ,a pracownikami soru Wydaję mi się ,że kolejki jeszcze się wydłużą,bo co nie którzy odejdą z pracy i na pewno nie do biedry ,ale do innych placówek medycznych lepiej zarządzanych.Panie dyrektorze do pracy się zabrać bo na razie jest kiepsko ,a trochę już pan jest w Lesznie.
51. Dodane przez Andrzej, w dniu - 30-03-2023 15:04
Jestem przekonany o słuszności Pana argumentów.
52. Dodane przez Do32, w dniu - 30-03-2023 15:05
Pan dyrektor ostatnią wypowiedzią też się nie popisał mówiąc ,że wywalił lekarza.Sytuacja widzę jeszcze bardziej się zaostrza między dyrekcją ,a pracownikami soru Wydaję mi się ,że kolejki jeszcze się wydłużą,bo co nie którzy odejdą z pracy i na pewno nie do biedry ,ale do innych placówek medycznych lepiej zarządzanych.Panie dyrektorze do pracy się zabrać bo na razie jest kiepsko ,a trochę już pan jest w Lesznie.
53. Dodane przez byly pacjent SOR, w dniu - 30-03-2023 15:09
jezeli ma byc na leszczynskim SORze tak jak bylo 22.12.2022r w godzinach pozno popoludniowych,to lepiej zeby to dziadostwo zamkneli od razu,a tamten personel (lekarz i ratownicy) wytrzasnieci na zbity pysk. Chamstwo p.ratownika przy zgloszeniu i niekompetencja lekarza dyzurnego skutkowalo tym ze w dniu nastepnym,przy moich tylko staraniach,znalazlem sie na stole operacyjnym w poznanskiej klinice. Ci dwaj panowie pewnie chcieli uslyszec "cisze" nad moimi prochami. Zaznaczam ze bylem b.grzeczny ale tez stanowczy.
54. Dodane przez ?, w dniu - 30-03-2023 15:31
Każdy widzi swoje korzyści? I krzywdy? 
Lekarzy brakuje czy system opieki medycznej jest niewłaściwy? 
Praca w szpitalu i NIGDZIE indziej lekarza? 
Praktyka PRYWATNA to nie sztafeta po piętnastu gabinetach w kilku województwach? 
(...)wystawiając kilkadziesiąt recept dla siebie, do swego prywatnego gabinetu, na pacjentki z NFZ?  
Sprzedawał te leki prywatnie a budżet refundował niby ubezpieczonym? 
Tolerowanie tych BOGÓW trwa nadal!  
Ratownik medyczny, pielęgniarka a lekarz nie muszą pracować za te same pieniądze ale ... 
Te kominy płacowe? 
Ten ratownik z Kostrzyna n/O na czterech etatach?  
Zmarł podczas snu po przystąpieniu do pracy w Gorzowie?! 
Prokuratorzy pracują nad tym systemem?
55. Dodane przez Ktoś, w dniu - 30-03-2023 15:46
Przyjdź na sor o 2 w nocy godzinę czekasz zanim lekarza zbudza a jak nikogo nie ma to i ci w recepcji komara tną .
56. Dodane przez SETH, w dniu - 30-03-2023 16:00
Jak słyszę teksty w stylu "jak się nie podoba praca na SOR, to sobie ją zmień", to od razu przychodzi mi do głowy kontrargument: "jak się nie podoba obsługa na SOR, to idź do prywatnej przychodni".  
 
Ryba psuje się od głowy. To, że są kolejki i pracownicy są przepracowani, to tylko zasługa tych, którzy są odpowiedzialni za polską służbę zdrowia.  
 
A społeczeństwo? Hmm.. Większości brak empatii. Wystarczy spojrzeć na kolejki przy kasach, gdzie czekanie dłużej niż 5 minut, to już jest koniec świata i wyzywanie kasjerek od najgorszych..
57. Dodane przez OLAF, w dniu - 30-03-2023 16:08
Cóż poskie bezstresowo wychowane społeczeństwo pokazuje czego się nauczyli. Żadnego poszanowania dla innych .Roszczeniowość ,pyskowanie ,ubliżanie to norma. Wymagają dużo od innych ,ale od siebie już nic. Czują się Bogami ,ego mają co najmniej do Księżyca .Wystarczy posłuchać w sklepie czy w jakimś usługowym zakładzie. Żadnego szacunku do nikogo .Może następne pokolenie będzie przyjaźniejsze do otoczenia ,bo to obecne to już nic się nie zmieni. Nie poczuło smaku pasa i tego mamy efekty.
58. Dodane przez Do55, w dniu - 30-03-2023 16:19
Po co chodzisz po nocach nie możesz spać ,weź proszki,ale po proszki do rodzinnego ,a nie na SOR.
59. Dodane przez 123, w dniu - 30-03-2023 16:35
A ja nigdy nie zapomnę leszczynski SOR odesłał bliska mi osobę w stanie bardzo ciężkim, na SOR do Kościana bo nie była z powiatu leszczynskiego tylko z kościańskiego,mimo że załamanie zdrowia nastąpiło w Lesznie.....Więc proszę nie mówić o empatii i szacunku do drugiego człowieka,proszę nie mówić, że traktujecie ludzi podmiotowo....być może są tacy,którzy są zaangażowani w pomoc pacjentowi,ale jest ich taka garstka....a jak mówi przysłowie łyżka dziegciu popsuje beczkę miodu .
60. Dodane przez Wuja, w dniu - 30-03-2023 17:33
Pod koniec Sierpnia 2018 przyjechałem na SOR, bo wpadło mi coś w pracy do oka. 
Oko bolało, spuchło, okazało się, że tego dnia był wypadek pod Wojnowicami. Śmiertelny. W którym zginął niewinny chłopczyk. 
Nigdy w życiu nie zapomnę reakcji chyba siostry tego chłopca jak się o tym dowiedziała...  
Wstałem, podszedłem do recepcji, wypisałem się i na drugi dzień pojechałem prywatnie do okulisty, bo wiedziałem kto w tym momencie jest NAJWAŻNIEJSZY. Nie moje oko. Nie ja. A ludzie, którzy walczą o życie.  
Ludzie... To, że macie grypę, sraczkę, czy nawet problem z okiem jak ja, nie oznacza, że macie tam ich obrażać, wyzywać, bo Ci ludzie serio ratują Nam życie... Ale taka nasza mentalność. Do narzekania i stękania wszyscy są pierwsi, ale nikt nie proboje sobie polepszyć. Pozdrawiam.
61. Dodane przez ULA, w dniu - 30-03-2023 17:38
Tym którym się nie podoba polski SOR niech jadą do GB i tam skorzystają ze służby zdrowia. Zobaczymy co powiecie.
62. Dodane przez Hmm, w dniu - 30-03-2023 17:50
Gdyby szanowny pan koordynujący sor reagował wcześniej na informację że takie zdarzenia niepożądane są w jego oddziale na porządku dziennym to teraz nie trzebaby świecić oczami i wzbudzać poczucia winy u pacjentów. (...)Coraz mniej osób nabiera się na ten internetowy wizerunek.
63. Dodane przez Leszek, w dniu - 30-03-2023 18:00
Pani ULO jesteśmy i źyjemy w polsce a sor to niewypał. Najlepiej zamknąć ten pseudo sor bo i tak nie pomogą
64. Dodane przez Ja, w dniu - 30-03-2023 18:06
A Pacjenci to nie ludzie im pomoc się nie należy co za tupet jeszcze kasę chcą to do pracy niech się weżną. Kiedy pacjenci wyjdą na ulice by protestować o swe prawa
65. Dodane przez Jarek, w dniu - 30-03-2023 18:39
Panie Marcinie. 
Cała pierwsza część listu się zgadza. Zapomniał pan dodać, że to wszystko odbywa się w obecności policjanta!!! Cała reszta potrzebujących czeka na Waszą łaskawość. Osobiście to przerabiałem. Przywiozłem mamę w stanie krytycznym na sor i czekałem z Nią prawie dwie godziny. Po badaniu mama natychmiast trafiła na OIOM!!! Przed namina sorze niebyłoNIKOGO z pacjentów. W środku też nie! 
Moim błędem był fakt przywiezienia pacjentki. Miałem wezwać karetkę i po sprawie.
66. Dodane przez Leon, w dniu - 30-03-2023 19:04
Place 27 lat podatków, bez jednego dnia chorobowego w tym czasie. Podejście personelu przyjmującego na sor ma wiele do życzenia. Proszę nie zwalać na żula. Ryba zawsze psuła się od głowy. Nareszcie ktoś się tym zainteresował.
67. Dodane przez Ja szpitalna, w dniu - 30-03-2023 19:05
Nikt za nikogo nie świeci oczami. 
Nie zrozumie ten kto w ochronie zdrowia nie pracuje. 
Jesteśmy tylko ludźmi. 
Nikt nikomu celowo zdrowia nie psuje. 
Życzę wszystkim spokoju i zdrowia.
68. Dodane przez Jędrzej, w dniu - 30-03-2023 19:08
Nie znam drugiego Narodu europejskiego który byłby tak roszczeniowy w stosunku ochrony zdrowia jak w Polsce Czas najwyższy zdyscyplinować to chore społeczeństwo gdzie wszystkim wszystko się należy gdzie Ratownictwo Medyczne obsługuje patologię a do zawału brak karetki taka jest prawda. Przykład u sąsiadów Czechów na dzień dzisiejszy pacjent żeby być przyjętym na SOR musi opłacić równowartość 20 zł. Jak jest zagrożenie życia nie ma opłaty.
69. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 30-03-2023 19:17
Swego czasu, ze względu na moje schorzenia byłem dosyć często "gosciem" na SOR. Nigdy nie spotkałem się .jak to mówi Pan Dyrektor, z niewłasciwym podejsciem ze strony personelu. Natomisat, niestety, niejednokrotnie byłem świadkiem kiedy pacjent, bezx powodu rugał personel i zachowywał sie gorzej aniżeli przyslowiowe bydełko. Jestem pełen uznania dla fachowości i poświecenia persopnelu SOR . 
K.Wiośniewski.
70. Dodane przez Sbikso, w dniu - 30-03-2023 19:49
Proszę nie koloryzować, jako pracownik SOR-u. Jadąc do Was z chorą osobą, mamy duży stres i niewiadomą co będzie zdiagnozowane. Traktujecie ludzi jak statystę.Nie każdy pachnie i jest umyty, to fakt. Jednakże w tym charakterze pracy, czyli "służbie", takie przypadki są wkomponowane w codzienność jak to, że pacjent śmierdzi, krzyczy, cierpi, ale każdy z chorych oczekuje pomocy i empatii, rozmowy, pocieszenia, a z tym jest gorzej.
71. Dodane przez Do 69, w dniu - 30-03-2023 19:53
Bo Czesi to mądry naród i się szanują, mają ładne ( my też)dziewczyny,piękną Pragę i dobre piwo.Zgadzam się z Panem Marcinem. Czytam te komentarze i myślę, że niektórzy wymyślają tu niewiarygodne historie.Polak zawsze mądry w gębie, najmądrzejszy,a do roboty większość dwie lewe ręce, tylko wymagania i wszystko im dej za darmo,bo się należy.
72. Dodane przez kertol, w dniu - 30-03-2023 19:54
Wiele zdarzeń miało miejsce rok , dwa temu. 
Zaniedbanie ze strony lekarzy , totalny oleF - i co pacjent umiera na korytarzu ? Pytam bo nie wiem , a wiadomo świadomi wiedzą co chciałem napisać.
73. Dodane przez Leszno, w dniu - 30-03-2023 20:13
To proszę mi odpowiedzieć? Wstaje o 5 kładę się o 24 codziennie pracuje by moje dzieci, zona godnie żyła. Co wam mówi składka zdrowotna ? Która płace prawie 10000 tys miesięcznie ? I tak muszę iść prywatnie !!!!!! Bo lekarze swoją prywacizne odwalają w szpitalach na szpitalnych sprzętach!!!!! I co na to powiecie ?
74. Dodane przez Patryk, w dniu - 30-03-2023 21:12
Tylko prywatna służba zdrowia. Prywatyzacja wszystkich ZOZ ów, jeszcze za mojego życia J pozdrawiam
75. Dodane przez Do70, w dniu - 30-03-2023 21:18
Nie ma żadnej służby to jest praca ,służba to była u panów w pałacach i niektórym się wydaje ,że w szpital to służba ,jest ochrona zdrowia.
76. Dodane przez Iza, w dniu - 30-03-2023 21:45
Dyrektor Szpitala już dawno powinien zrobić porządek w Leszczyńskim SOR bo co tam se dzieje to dramat.
77. Dodane przez JARO, w dniu - 30-03-2023 21:47
PROSZE PODAC PRAWDZIWA STAWKE LEKARZA ZA GODZINE DYZURU NA SOR ALBO W KARETCE,,,, JAK TE DANE BYLY BY PODANE TO TO DOPIERO BEDZIE SIE DZIALO !!! WPROWADZIC KARTY PRACY LEKARZY JAK U KIEROWCÓW TIROW I ZAKAZ PRACY POZA ETATEM I NIE BEDZIE SKAKANIA PRYWATY I TYM PODOBNYM PROCEDEROWM!!! I ODSYPAINIA DYZURÓW W SZPITALU NA INNYM DYZUZE 100KM DALEJ
78. Dodane przez Mirek, w dniu - 30-03-2023 21:52
Rozumiem ich ale nie rozumiem tego że ja byłem na sorze lekarz sobie poszedł a ja czekałem leżąc 50 minut ciekawe jak by ten pan zareagował gdyby pani w markecie jak on podejdzie wstała i poszła oczywiście tylko jedna kasą ta czynna (...) koszyk i poszedł pacjent niema tego wyboru
79. Dodane przez Pacjentka, w dniu - 30-03-2023 21:53
Czytając komentarze zastanawiam się skąd w was ludzie tyle hejtu i nienawiści ? Byłam nie raz na SORze, przyznam kolejki często są ogromne ale jakie mają byc gdy niektórzy przyjeżdzają tam naprawdę ze sprawami nie wymagającymi pilnej reakcji? A oczekują ze jego sprawy są najważniejsze i on ma byc szybko przyjęty. Ilu z was zachowuje się po prostu chamsko do lekarzy? Oczekując ze takim zachowaniem postawicie lekarza do pionu? Nie raz leżałam na łóżku w trakcie kroplówki i słysząc jak ktoś przyszedł po leki bo mu się recepta skończyła to mnie szlag trafiał, a w rejestracji ta sama Pani opowiadała jak to ją serce boli i ma zawał. Ludzie sami napędzacie tą spirale nienawiści. Nie mówię ze wszystko jest idealnie, bo nie jest. Ale tez zawsze wina stoi po obu stronach.
80. Dodane przez Monika, w dniu - 30-03-2023 22:35
Szczerość za szczerość. Kiedy mój tata trafił na sor z zawałem panie nie chciały go przyjąć ponieważ nie miał maseczki - starszy pan, po wcześniejszym udarze, na sorze z zawałem. Czekał aż przyniosę z samochodu maseczkę. W tym czasie Panie zdążył wyjść na papierosa.  
Ja zostałam wyproszona ponieważ wg. Pań nie mogłam przebywać na sorze- czekałam,, u drzwi twoich". W tym samym czasie do pań ciężko pracujących przyszła przyjaciółka z workiem pełnym rzeczy - żeby sobie zabrały. Weszła bez problemu i mogła.  
Pozdrawiam Panie ciężko pracujące z dużą empatią.
81. Dodane przez Paweł, w dniu - 30-03-2023 22:44
Każdy mieszkaniec Leszna wie, że to ściema pod publiczkę... macie w głębokiej D ludzi... ludzi z bolesnymi urazami kończyn wyśmiewacie i traktujecie jakby nic się nie stało "przecież to nie może tak mocno boleć" ; dziewczynę z krwotokiem (tu niespodzianka) wyśmialiście - "pierwszy raz ma pani okres?!" Uwaga! Osobę, która straciła z pół litra krwi w środku nocy wysłaliście na wieczorynkę, bo przecież nic takiego się nie stało, "Pani nie wymyśla". Nie znam osoby z miasta lub nawet okolic, która na przestrzeni lat nie zostałaby potraktowana na leszczyńskim SORze obcesowo, prześmiewczo, bezlitośnie. Zamiast zasłaniać się systemem proponuję wdrożyć trochę więcej empatii i zaangażowania w ratowanie ludzi.
82. Dodane przez Dominik, w dniu - 30-03-2023 23:03
& brakuje empatii, życzliwości itd.Nie odnoszę się do leszczyńskiego bo na szczęście nie miałem potrzeby korzystać ale w dwóch dużych miastach byłem zmuszony. Pierwszy kontakt to absolutnie patologia. Wyjątkowe chamstwo. Empatia i życzliwość na poziomie niedostateczny jak dla mnie to personel medyczny który nawet w 1% nie jest kompetentny w swoim zawodzie. Specjaliści od pierwszego telefonu to dramat. Totalna porażka.
83. Dodane przez Maria, w dniu - 30-03-2023 23:17
Ja również pracuję w szpitalu w Lesznie. Staram się nie przejmować krytyką. Nie jest to łatwe, zwłaszcza że praca jest ciężka, nieprzewidywalna i odpowiedzialna - ludzkie zdrowie, a nawet życie. Wielu komentujących chce nas zwolnić, wysłać na kasę do Biedronki lub na taśmę produkcyjną. Rozumiem, że wtedy przyszliby nas zastąpić lub uważają, że w ogóle jesteśmy niepotrzebni i najlepiej zamknąć szpital lub oddział. My już odczuwamy konsekwencje zamknięcia oddziałów w innych szpitalach. Wszyscy jesteśmy przemęczeni wielogodzinną pracą, najczęściej w kilku miejscach. Takie jest zapotrzebowanie, ponieważ chętnych do pracy w zawodach medycznych jest niewielu. Brak oddziału lub szpitala docenia się dopiero wtedy, gdy zostaje zamknięty...
84. Dodane przez Ana, w dniu - 30-03-2023 23:33
Jest to praca trudna odpowiedzialna stresująca,jestem po szkole medycznej ale prawda jest taka że bardzo często dobre słowo w stronę pacjenta współczucie zrozumienie to połowa sukcesu.Po wypadku samochodowym nie z mojej winy pan ratownik nie był zbyt miły dla mnie,byłam wystraszona przerażona usłyszałam że samochód jest mało uszkodzony więc mi nic nie jest a ja nie mogłam wyjść z samochodu tak się źle czułam okazało się że mam pęknięty mostek trochę porozmawialiśmy sobie w karetce i u Pana ratownika pojawiła się empatia.Wlasnie takie sytuacje nie powinny mieć miejsca życzę wszystkim zadowolenia z pracy a pacjentom cierpliwość i trochę wyrozumiałości.
85. Dodane przez do kom 7, w dniu - 31-03-2023 00:39
taki jak to nazwałeś żul jest przyjmowany bez kolejki z prostego względu. Patrol musi mieć zgodę lekarz na osadzenie np. do wytrzeźwienia. Jeśli policja czekała by w kolejce, to ci funkcjonariusze są wyłączeni na wiele godzin, a mogą być potrzebni gdzieś indziej
86. Dodane przez jmk, w dniu - 31-03-2023 07:17
Mnie przywiozło pogotowie i też panowie "lekarze" nawet nie pofatygowali się obejrzeć obrażenia , stwierdził na bazie relacji ratownika "do poniedziałku przeżyje"/byla sobota/ mam na piśmie potwierdzenie odmowy przyjecia
reklama
87. Dodane przez Lexx, w dniu - 31-03-2023 07:39
Sąsiad przy drugim udarze siedział na SOR 5 godzin bez jakiegokolwiek zainteresowania. Na wyniki testów (wiadomo czego) czekał
88. Dodane przez Marek, w dniu - 31-03-2023 08:36
Panie Marcinie! Pracownicy SOR! 
Więcej pokory wobec życia, wobec pacjentów. Czasem tam za wysoko nosy zadzieracie
89. Dodane przez D, w dniu - 31-03-2023 08:49
Niestety ale większość ludzi przychodzących na SOR przychodzi z.. drobnostkami. Bol brzucha, wysypka, ból pleców& zrozumcie, ze swoją nadwrażliwością ZAJMUJECIE MIEJSCE OSOBIE, KTÓRA POTRZEBUJE POMOCY NATYCHMIASTOWEJ! A potem ludzie narzekają, ze trzeba długo czekać i są kolejki& ludzie sami je tworzą przychodząc z nieprzemyślanymi sprawami, które może rozwiązać lekarz rodzinny bądź specjalista. To miejsce dla przypadków NAGŁYCH! A nie wypisanie recepty bądź skierowania&:)
90. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 31-03-2023 08:50
W zeszłym roku latem, późnym wieczorem trafiłam na SOR z mężem po wypadku rowerowym. Mąż miał złamany obojczyk. Dwie panie znudzone w recepcji oburzone, że mąż pił wodę wodę krótko przed wypadkiem "....nie będzie można podać znieczulenia" -wyzywała. Jakby miał wiedzieć, że się połamie i nie można jeść i pić wcześniej. Poczekalnia cała wypełniona chorymi czekającymi po 5 godzin w kolejce. Niektóre dzieci spały na kolanach matek, niektóre płakały co chwilę. W gabinecie jeden pan doktor zajmuje się pacjentem, a później 0,5godzinną biurokracją. Jakby tej pracy nie mogły robić pielęgniarki zajęte w tym czasie serialem lecącym w tle. Godzina lub dłużej schodziła na jednego pacjenta. Grzecznie zapytaliśmy w recepcji jak długo będzie trzeba czekać, pani w recepcji wredna i oburzona naskoczyła na nas ,że nie wie i mamy cierpliwie czekać i nie było tej nocy ani jednego "Żula"
91. Dodane przez Do 73, w dniu - 31-03-2023 08:54
Gdybym ja zarabiał tak jak ty 100 tyś miesięcznie to miałbym prywatnego lekarza w prywatnej klinice a nie liczył na darmowe leczenie którego i tak nie ma.
92. Dodane przez Gość SOR, w dniu - 31-03-2023 09:08
Chyba kazdy z nas rozumie, że przemęczeni, że niedofinasowani, że musza jeść i pić jak inni, odpocząć. I nikt tego prawa nie zabiera. Ale odzywanie się do ludzi, jak do wrogów od samego wejścia na SOR, to już słabe. Komentowanie na głos przed przyjazdem karetki, że znowu kogoś wiązą i trzeba wstać, to też słabe. A najbardziej słabe, jest robienie z ludzi hipochondryków i bagatelizowanie objawów. Ludzie na SOR przyjezdżają po pomoc. Nie dla rozrywki. Czasami wystarczy, żeby lekarz odezwał się jak człowiek, a nie jak nadęty bufon z przerośniętym ego. Bo ostatecznie jego autorytet opiera się o fakt, że jest po drugiej stronie biurka. Według niego tej lepszej.
93. Dodane przez Yola, w dniu - 31-03-2023 09:15
Za podejście do pacjenta (często wręcz wulgarne) i obojętność większość tam pracujących powinna dostać dyscyplinarki
94. Dodane przez do kom 83, w dniu - 31-03-2023 09:18
Pracuj w jednym miejscu ale rzetelnie. A nie bierzesz kasę z kilku miejsc a pacjenta traktujesz jak zło konieczne.
95. Dodane przez JARO, w dniu - 31-03-2023 09:34
PROPONUJE SIE DYREKTORIWI Z LESZNA PRZEJECHAC DO PRYWATNYCH KLINIK WROCŁAW POZNAN I ZOBACZYC PODEJSCIE DO PACJENTA OCZEKUJACEGO ZA PORADA WIZYTA !!! 200ZŁ WIZYTA WSZYTKIE BADANIA MOZLIWE CO WDO WYKONANIA W CZASIE WIZYTY!! A W SZPITALU W LESZNIE WSZYTKO NA RATY BO NIE MA CZYM WYKONAC!! W PRYWATNYK KLINIKAC LEKARZE SIE NIE UNOSZA W DUZYCH MIASTACH WOLA TAM PRZYJMOWAC NIZ W W DOMOWYCH GABINETACH!!! PRYWATNA WIZYTA W LESZNIE KOSZTUJE JUZ TYLE CO W WE WROCŁAWI W PRYWATNEJ KLINICE, RÓZNICA TAKA ZE W KLINICE CZAS NA PACJENTA JEST PRZEWIDZIANY A LEKARZ DO ROBOTY MUSI PRZYJS WYPOCZETY I PRZESTRZEGAC ZALECEN KLINIKI....
96. Dodane przez Sympatyk, w dniu - 31-03-2023 10:35
Nie widzę kłopotu z wyjaśnieniem tej sprawy i wprowadzeniem porządku, który zadowoli wszystkie strony. Zatrudniamy zespół, który pracuje na SOR 24/7 przez 3 miesiące. Zespół składający się z doświadczonych fachowców wszystkich specjalności tam zatrudnionych najpierw przygląda się, potem ocenia, następnie wprowadza zmiany i przeprowadza ich wdrożenie z podpisami szkolonych o przyjęciu zobowiązań. W tym samym czasie zmiana zapisów umowy o pracę, gdzie 30 % udział w wynagrodzeniu stanowi wypełnianie obowiązków na zasadach ilościowo- jakościowych. Zespół powinien przejrzeć i ustalić harmonogram praw i obowiązków pracowników SOR, po czym wdrożyć do stosowania aby ułożyć pracę na zmianie. Uwzględnić należy charakter pracy SOR jako jednostki nieprzewidywalnej w rozwój wypadków rujnujących przyjęty plan - ułożyć na to procedury. Po tym czasie cykliczne, wyrywkowe kontrole bez uprzedzenia. Właściwe zachowania chwalić, popierać premią, o której powyżej, naganne karać, brakiem premii, o której powyżej. Bieżący nadzór nad pracą SOR powierzyć osobom wyznaczonym w harmonogramie, na bazie krótkiego, prostego raportu z dnia pracy. 
Proste, skuteczne, bez wielkich kosztów i niepotrzebnego gadania. 
Takie porady, jak te opisane powyżej, kosztują krocie, tu podaję z sympatii do czytelników i szpitala. Zastosowanie też jest nieskomplikowane, trzeba się jedynie na tym znać i mieć doświadczenie, a to już organizacyjnie skomplikowane. 
Pozdrowienia. 
P.S.  
Nie takie firmy układa się na tym świecie i świetnie funkcjonują - nie widzę kłopotu, jedynie brak chęci i fachowców.
97. Dodane przez Odp do kom. 45, w dniu - 31-03-2023 10:40
Czyli Twoim zdaniem fakt, że za bramą nie czeka tłum chętnych do pracy daje prawo pracownikom SOR-u na lekceważące traktowanie pacjentów? Na bagatelizowanie poważnych urazów czy chorób, poniżające docinki itd? Ja uważam, że jednak nie mają do tego prawa. Moja koleżanka była pielęgniarką w tym szpitalu, prawdziwą z powołania, odeszła stamtąd i to nie ze względu na pacjentów.To ludzie tam pracujący tworzą to miejsce pracy, nie tylko tzw. niewydolny system. Wszechobecne chamstwo usprawiedliwiane niewydolnością systemu. Brawo!
98. Dodane przez Do73, w dniu - 31-03-2023 10:47
Bardzo współczuję pana rodzinie,bo pan się chwali ile pan pracuje ,a kiedy pan spędza czas z rodziną ,nigdy ,bo jak już pan przyjdzie do domu to tylko spać .Pan chyba w ogóle rodziny nie kocha bo co to za mąż ,ojciec ,po prostu tylko bankomat .Pieniądze to nie wszystko,lepiej mieć mniej ,ale być ze sobą.
99. Dodane przez Jan, w dniu - 31-03-2023 12:22
Jeżeli jest tak fatalnie na SOR to dlaczego chorzy nie idą do swojej przychodni albo na wieczorynkę. SOR z założenia miał ratować życie, przyjmować nagłe i zagrażające temu życiu przypadki. Tymczasem oprócz takich przypadków przychodzą ludzie, którzy przecież mogliby choćby udać się następnego dnia do swojego lekarza. Za niedoinwestowanie służby zdrowia (mimo ustawy) nie mogą odpowiedzialności ponosić pracownicy SOR, którzy - zdarza się, że na jednym dyżurze przyjmują 60 pacjentów ( w tym z wypadków).
100. Dodane przez do komentarz 2, w dniu - 31-03-2023 15:21
w takim razie, mam nadzieje ze wykitujesz na sorze zanim cie przyjmą : 3
101. Dodane przez Serio?, w dniu - 31-03-2023 21:14
"notabene nie ma skierowań do SOR" - A to, co wypisuje lekarz rodzinny, ze wskazaniem na pobyt na SOR, to co jest? Agrowczasy?
102. Dodane przez Kaśka, w dniu - 01-04-2023 08:10
Niestety, byłam świadkiem, jak Państwo ratownicy medyczni, na korytarzu szpitalnym żartowali sobie i opowiadali kawały mając na noszach poważnie chorą osobę w stanie zagrożenia życia. Na szczęście pojawił się lekarz, który w krótkich żołnierskich słowach postawił ich do pionu. Minęło 10 lat, a ja nie mogę zapomnieć widoku tej umierającej pacjentki, zupełnie obcej mi osoby, i roześmianych ratowników.
103. Dodane przez Ela, w dniu - 01-04-2023 09:05
SOR w Lesznie to tragedia,zaraz przy rejestracji słyszymy że trzeba czekać 4 do 5 godzin i nie ważne ile osób jest w kolejce, byłam kiedyś gdzie na korytarzu nie było nikogo i czekałam przeszło godzinę zanim ktoś się zainteresował, później do RTG znów godzina a w środku żadnego pacjenta i wszyscy zachowują się tak jak by pracowali tam za karę, tragedia .
104. Dodane przez Marek, w dniu - 01-04-2023 13:24
Mam pytanie do P.Dyrektora czy do właściwego podejścia do pacjenta przez personel SOR potrzebne jest szkolenie . Mam wątpliwości jeśli nie ma się empatii do drugiego człowieka to żadne szkolenie nie pomoże .
reklama
105. Dodane przez obywatel, w dniu - 01-04-2023 15:07
Naprawdę proponuję zlikwidować ten SOR i będzie po sprawie ... komu on potrzebny ... nam mieszkańcom ? bo jak ma źle działać to lepiej nich go w ogóle nie ma ... a już na pewno proponuję pozwalniać co drugiego tam pracownika ...
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Wynajmę mieszkanie, ... Leszno 2300
Elegancki dom dwupar... Leszno 675000
Do wynajęcia garaż -... Leszno 450
Lokal handlowy 60m2 ... święciech... 3300
Luksusowe apartament... Leszno 2100
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj