Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
30
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bartłomiej,
Chwalisława, Jakub,
Katarzyna, Lilla,
Marian
Do końca roku 245 dni.
Start arrow Leszno arrow W czwartek i piątek wycinka dorodnych drzew

Mieszkańcy protestują, urząd odpowiada

W czwartek i piątek wycinka dorodnych drzew

14.06.2023. Radio Elka, Bartłomiej Klupś

(fot. Bartłomiej Klupś)
Są protesty przeciwko wycince drzew przy ul. Zamenhofa w Lesznie. Obok Szkoły Podstawowej nr 13 do usunięcia oznaczonych zostało siedem wielopniowych robinii akacjowych. - To piękne, dorodne i przede wszystkim zdrowe drzewa, które mają zostać usunięte pod kolejne miejsca parkingowe - powiedziała nam jedna z mieszkanek. Urząd odpowiada, że wycinka jest konieczna. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kilka miesięcy temu w tym rejonie wykonane zostały miejsca postojowe. Wnioskowali o nie sami mieszkańcy, którzy z powodzeniem zgłosili projekt do zeszłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego.

- Myśleliśmy, że skończy się na tym co teraz jest, ale jednak nie. Okazuje się, że będą jeszcze wycinać kilkudziesięcioletnie akacje. To są przepiękne, kwitnące i przede wszystkim zdrowe drzewa. Wszystko po to, aby stworzyć dodatkowe
dwa czy trzy miejsca parkingowe. Czy warto po to usuwać te dorodne drzewa. Nie zgadzamy się na to
- przyznała jedna z mieszkanek, która zgłosiła do nas temat wycinki.

O nagłośnienie sprawy poprosił nas też kolejny z leszczynian, który podkreślił, że kolejne nowe miejsca parkingowe nie są już potrzebne.

- Parkuje się tutaj bezproblemowo. Dość bezmyślnej wycinki drzew - napisał mieszkaniec.

Jak poinformowała nas Lucyna Gbiorczyk z biura prasowego Urzędu Miasta Leszna, wycinka zaplanowana jest już na 15 oraz 16 czerwca i jest ona konieczna.

- Musimy usunąć z tego terenu kilka robinii akacjowych, gdyż rosną one zbyt blisko powstałych niedawno miejsc postojowych. Akacja jest drzewem, które ma dość kruchy pień i przede wszystkim kruche konary. Musimy uniknąć zagrożenia dla mieszkańców, głównie tych, którzy przechodzą przez tę drogę, aby udać się do lasu, a także uniknąć zagrożenia spadających gałęzi na parkujące samochody. Chcielibyśmy urządzić tam dodatkowe miejsca postojowe, gdyż pojawi się taka możliwość. Realizując wcześniej zadanie z Budżetu Obywatelskiego, tych miejsc powstało mniej niż zakładaliśmy, właśnie z uwagi na rosnące drzewa. Chcieliśmy dać im szansę i zobaczyć czy takie rozwiązanie się sprawdzi. Niestety, ale po kilku miesiącach od wykonania inwestycji i przeprowadzonych oględzinach otrzymaliśmy decyzję, że trzeba te drzewa usunąć. Mieszkańcy ul. Zamenhofa są w tak komfortowej sytuacji, że mają las praktycznie na wyciągnięcie ręki. Warto też wziąć pod uwagę potrzeby tych, którzy mają auta i nie mają gdzie ich zaparkować w bezpieczny sposób. Zdarzają się sytuacje, że auta parkowane są na dziko, właśnie między tymi drzewami - powiedziała nam Lucyna Gbiorczyk.

Zgodę na wycinkę drzew udzielił marszałek województwa wielkopolskiego, który zobowiązał miasto do nasadzeń zastępczych. Dodatkowych 20 drzew do końca 2025 roku ma pojawić się w pasie drogowym przy Al. Konstytucji 3 Maja.


 
Komentarze (75)
1. Dodane przez Leszek, w dniu - 14-06-2023 14:59
Pomalutku wytną wszystkie drzewa
2. Dodane przez Wstyd Leszno, w dniu - 14-06-2023 15:09
Miasto betonu.Także mentalnego!
3. Dodane przez gigi, w dniu - 14-06-2023 15:13
Fajnie, że sadzą nowe drzewa wzdłuż drogi, będą się kierowcy mieli na czy rozbijać.
4. Dodane przez Paweł, w dniu - 14-06-2023 15:23
Zatęsknią jeszcze jak słońce zacznie palić.
5. Dodane przez Obywatelski, w dniu - 14-06-2023 15:36
Chcieli mieszkańcy miejsc postojowych z Budżetu Obywatelskiego - to mają!
6. Dodane przez Żal, w dniu - 14-06-2023 15:42
A miód akacjowy potem chcą jeść. I pytanie czemu tak drogo. Za chwilę nie będzie co zapylac
reklama
7. Dodane przez Abc, w dniu - 14-06-2023 15:48
Obecnego Prezydenta i Radnych zapamiętam z wycinki drzew -koszmar.
8. Dodane przez jan, w dniu - 14-06-2023 15:51
Miasto zarośnięte chwastami ale zamiast nich wycina się zdrowe i piękne drzewa. Pan prezydent pod własnym domem zadbał jednak o zieleń i zablokował kolejne zabudowania...a tam gdzie zadrzewienia chciał wpuścić deweloperkę, na szczęście ludzie mu na to nie pozwolili.
9. Dodane przez Logika godna urzędnika, w dniu - 14-06-2023 15:59
Jak kierowcy parkują na dziko między tymi drzewami to należy wezwać straż miejską i ukarać przykładnie każdego kto wjeżdża autem do lasu. Zamiast tego w nagrodę dla tych kierowców za rozjechanie skraju lasu wytną te drzewa i położą kostkę betonową. Leszno tu chce się wyć.
10. Dodane przez Anna, w dniu - 14-06-2023 16:00
Co za głupota, żeby niszczyć piękne drzewa dla kilku miejsc betonowych. Poza tym to kłamstwo, że akcja ma kruche drewno, to nie wierzba. Akacja ma wyjątkowo twarde i trwałe drewno.
11. Dodane przez Paweł, w dniu - 14-06-2023 16:19
Widać w Lesznie jest za dużo zieleni.Zawsze się mówi Leszno zielone miasto, bo to prawda,ale tych drzew bym nie wycinał. Kto chce zawsze znajdzie wolne miejsce,a w czym problem zaparkować dwie ulice dalej.
12. Dodane przez miły, w dniu - 14-06-2023 16:21
Pani Lusiu na dziko to można w lesie uprawiać te rzeczy no wie pani.
13. Dodane przez Wschowianin, w dniu - 14-06-2023 16:22
W lesznie wycinają zdrowe, natomiast we Wschowie nie potrafią wyciąć uschniętych topoli, które zagrażają zdrowiu i życiu. Chyba dopiero jak spadający kontra kogiś zabije, to facebookowy burmistrz zobaczy problem.
14. Dodane przez Do kom3, w dniu - 14-06-2023 16:25
Tak, tym "biednym" kierowcom drzewa same wyskakują na drogę i dlatego ci, którzy zawsze jadą przepisowo giną. No jakie biedaczki. 
Za pisu teren pomiędzy Odrą a Bugiem zostanie pustynią.
15. Dodane przez Mykola, w dniu - 14-06-2023 16:32
PIS potrzebuje pieniędzy na sp0nsoring dlatego drzewa i lasy idą pod nóż
16. Dodane przez Zenobiusz, w dniu - 14-06-2023 16:41
Te akacje od dziesięcioleci nikomu nie przeszkadzały i krzywdy nie zrobiły. Dają cień, zapach, klimat. To kłamstwo, że muszą coś robić i to kłamstwo, że kierowcy parkują tam na dziko. Owszem, parkowali, gdy był remont. Czasem zdarzy się jakiś beton, który zaparkuje, ale to bardzo sporadyczny przypadek i jeśli ktoś parkuje na dziko to rodzicie dzieci, którzy wpadają do szkoły wszyscy na raz swoimi SUV'ami.  
 
NIE DLA WYCINKI TYCH DRZEW. Zróbcie parking równolegle do drogi vis a vis szkoły! Wytnijcie krzaki.
17. Dodane przez Dilko, w dniu - 14-06-2023 16:42
Jak cwanie Pani z Urzędu Miasta tłumaczy. Najpierw kilka wycieli, bo potrzebny parking, a teraz nastepne, bo drzewa akacjowe mają płytkie korzenie i zagrażają stojącym samochodom. Oby, w całym Lesznie a jest ich dużo dla dobra obywateli nie powycinali zdrowych akacji.
18. Dodane przez Jacek, w dniu - 14-06-2023 16:49
Obok są miejsca parkingowe - można wykupić w spółdzielni za grosze. Stoją puste. Dalej pod wku jest wielki parking. Nie trzeba wjeżdżać autem do domu ani do lasu. Karać mandatami, a nie drzewa wycinać. Skandal. Rozwalili tez wszystkie ścieżki w lesie przy wycince. Wyborcy rozlicza. Szkoda tylko przyrody.
19. Dodane przez czytelnik, w dniu - 14-06-2023 16:52
Co za brednie pani rzecznik opowiada. !!! akacja jest jednym z najtwardszych drzew, pięknie kwitnącym, pachnącym. -Czy naprawdę tak trudno zauważyć zmiany klimatu? Niesprzyjające gorące, wietrzne i suche powietrze pustynne? lub zimne noce? - Czy warto dla kilku miejsc parkingowych wycinać kolejne żywe drzewa? - Przecież niedaleko jest obszerny parking Kauflandu! - A może zastosować przepisy, że jedno miejsce parkingowe dla jednej rodziny? Bo w niektórych po 3 lub 4 auta mają
20. Dodane przez info, w dniu - 14-06-2023 16:57
nowe nasadzenia nic nie dadzą, bo żeby były normalnej wielkości minie 50 lat....
21. Dodane przez bb, w dniu - 14-06-2023 17:01
Ktoś taki wniosek do budżetu obywatelskiego zgłosił, to jest konkretna osoba. Urząd Miasta Leszna (zasady ustalają radni, przewodniczącą komisji jest pani radna Aleksandra Petrus-Schmidt) bezpodstawnie ukrywa dane osób składających wniosek do budżetu obywatelskiego. Takie są skutki ukrywania autorów wniosków do BO. W żadnym mieście tak nie jest, wszystko jest jawne, tylko w Lesznie są tajemnice. Pretensje do autora wniosku a też chyba do spółdzielni mieszkaniowej, która nie raz chyba przewodniczyła tym wnioskom na Zamenhofa czy Rejtana. Działajcie, żeby nazwiska autorów wniosków były jawne.
22. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 14-06-2023 17:21
Powoli do celu. Kwestia czasu, drzewa wszystkie wytną. Jeżeli ma być inaczej, to po wycince 20 drzew niech zasadzą kolejne 20. To będzie sprawdzenie.
23. Dodane przez kiedy rady osiedlowe, w dniu - 14-06-2023 17:22
Dlatego potrzebne są rady osiedlowe (spółdzielnia mieszkaniowa to co innego), które pilnowałyby swojego osiedla, przedstawiciele mieszkańców.
24. Dodane przez Maxx, w dniu - 14-06-2023 17:52
Głosujcie dalej na pisowskiego Borowiaka i pisowska Radę Miasta Leszna a niedługo ratusz na rynku wytną (rozbiorą). Mam nadzieję, że po wyborach to się zmieni.
25. Dodane przez Budowlaniec, w dniu - 14-06-2023 17:53
Na pierwszym zdjęciu pokazany jest kunszt budowlańców. Blok tak się przechyla, że niedługo będzie tak słynny jak włoska krzywa wieża w Pizie.
26. Dodane przez ?, w dniu - 14-06-2023 17:57
Projekt obywatelski a do tego zagrożenie dla ludzi i mnie ia?! 
Mieszkanka nie chce bo ma prawo do swojej opinii a nie mówienie że MY nie chcemy! 
Sama Pani mieszka tu gdzie rósł las a dzisiaj egoizm? Inni też mają prawa do tego siedliska! 
Zawsze można zmienić okolicę do życia i wielu Pani sąsiadów to zrobiło! 
Mieszkają nawet w lasach! Jeszcze...
27. Dodane przez Mike, w dniu - 14-06-2023 17:58
Co było pierwsze- drzewo czy miejsca parkingowe??!! Mieszkańcy osiedla powinni wziąć udział w spotkaniu rady miasta i tam wyrazić swoje niezadowolenie!!! Dość wycinania drzew w mieście!!!!
28. Dodane przez Boe Jiden, w dniu - 14-06-2023 18:01
Wytna, będzie trochę hałasu i na tym sie skończy.  
 
Aż szkoda pisać, jak społeczeństwo jest niezorganizowane. Paliwo było mega drogie? Caly naród powinien przestać tankować .
29. Dodane przez bo, w dniu - 14-06-2023 18:13
Ten projekt z budżetu obywatelskiego 2022r. nazywa się Poprawa bezpieczeństwa mieszkańców miejsca postojowe przy ulicy Ludwika Zamenhofa oraz Tadeusza Rejtana. Miejsca postojowe: pas drogowy graniczący z lasem i SP 13, pasy drogowe przy klatkach Rejtana 5, 6, 43. Planowany budżet 200.000 zł. Oddano na ten projekt 218 zwycięskich głosów. https://leszno.pl/files/49345/Zrzut_ekranu_20(...)9-29_wyniki.jpg 
Wniosek złożyła osoba z wpisanym adresem Rydzyna. Złożono odwołanie. Kto zgłosił ten wniosek? https://leszno.pl/files/49345/Projekty_male.pdf
30. Dodane przez RAF, w dniu - 14-06-2023 18:18
Na osiedlu przyjaźni też wycinali pod parkingi a teraz beton. Nasadzili drzewka które nie urosną do rozmiarów wyciętych drzew albo osiągną ta wysokość za 30 lat.  
 
20 drzew do końca 2025 roku to dali im sporo czasu na te nasadzenia przy Konstytucji 3 Maja.
31. Dodane przez ob, w dniu - 14-06-2023 18:27
Nie ma żadnych spotkań z autorami projektów do BO, żeby przed głosowaniem mieszkańcy mogli dopytać o szczegóły ale też, żeby autorzy mogli zaprezentować swoje projekty i w efekcie żeby zachęcić innych do składania projektów do BO. W Lesznie jedna wielka tajemnica. Dlaczego przed głosowaniem nie możemy spotkać się, rozmawiać z autorami projektów? W tym projekcie w ogóle nie ma mowy o koniecznej wycince drzew.
32. Dodane przez Ja, w dniu - 14-06-2023 18:45
Proszę też o wycinkę wszystkich lip na Dąbrowskiego. Ja i dzieci mamy alergię
33. Dodane przez Brawo., w dniu - 14-06-2023 19:19
Gratulujemy my inżynierowie twórcy nowej techniki....( drzewo odrośnie samo wystarczy mu nie przeszkadzać po wkopaniu sadzonki).Natomiast samochody i ludzie dzisiaj są drodzy....pamiętacie jak akacja przy SP 10 przygniotła dzieciaka ,do dziś jest on inwalida.a ZZM płaci rentę!!!!!! Pozdrawiamy.Leszczynski Klaster Inżynierski Ciepłownictwa,)
34. Dodane przez #, w dniu - 14-06-2023 19:26
Jutro jest sesja Rady Miasta, może warto tam tłumnie zawitać i spotkać się z radnymi co oni myślą na ten temat.Wybory tuż tuż.
35. Dodane przez mates, w dniu - 14-06-2023 19:43
IDŹCIE ZABLOKOWAĆ TĄ WYCINKE. KOMENTARZAMI NIC NIE ZMIENICIE.
36. Dodane przez do 33, w dniu - 14-06-2023 19:48
A pamiętasz ile wypadków w Lesznie spowodowali kierowcy? Może pokasować im wszystkie samochody. To taki sam sposób myślenia prosto z przedszkola. I pomyśleć ,jakich mamy dziś inżynierów. Potem widzimy jakie prawo nam fundują nasi "wykształceni" parlamentarzyści.Skoro tak myślą , to mamy jak mamy. Dorodne drzewo odrośnie za 50 lat Powycinajmy zatem wszystkie i przez te 50 lat żyjmy w gorącym betonie .
37. Dodane przez xx, w dniu - 14-06-2023 19:52
Kto ogołaca drzewa pod balkonami????? Dają radość, wytchnienie, cień i trochę normalności w tym szarym, betonowym blokowisku !!! 
Zostawćie korony drzew w spokoju! Amen.
38. Dodane przez Roma, w dniu - 14-06-2023 20:13
Do kom.26. A Ty gdzie mieszkasz, na barce ? Gdziekolwiek mieszkasz kiedyś tam też był las.
39. Dodane przez ?????????, w dniu - 14-06-2023 20:26
Najpiew zgoda " po wnikliwej analizie " wniosku w ramach Budżetu Obywatelskiego na wykonanie parkingu, a po wykonaniu parkingu dostrzeżono dopiero zagrożenie dla parkujących samochodów ze strony akacji . Co było najpierw: akacje, czy parking? Sprytne, a może skandaliczne postępowanie tylko kogo imiennie? Dziennikarze leszczyńscy, gdzie jesteście?
40. Dodane przez ile?, w dniu - 14-06-2023 20:28
Nawet nie wiadomo, ile tam miejsc postojowych ma powstać.
41. Dodane przez niki, w dniu - 14-06-2023 20:29
w wiatrołapach na Rejtana wisi zaproszenie na spotkanie z prezydentem Borowiakiem na dyskusję o lasku na Rejtana, stanie drzewostanu po zleconych badaniach i planach wykorzystania tego terenu... ciekawe co za genialne myśli tegp 27 czerwca ogłosi w SP13
42. Dodane przez noname, w dniu - 14-06-2023 20:38
borowiak chciał rozkruszyć beton w Lesznie a zrobił największą beronoze od xx lat! Powinien zrezygnować z funkcji bo aż wstyd.
43. Dodane przez Urszula, w dniu - 14-06-2023 20:45
Niby inteligentni ludzie, wyedukowani.A tak lekka ręką godzą się na takie bestialstwo jak wycinka. To oni pierwsi powinny zgłaszać sprzeciw ku takim czynnością, sami mieszkańcy twierdzą że miejsca są, a tłumaczenia, że ktoś na dziko parkuję Szanowna Pani Lucyno niech mnie Pani nie rozśmiesza. Drzewa rosły,, x,, lat gdzie jest rozum ludzi którzy takie decyzję wydają...przyciąc je i tyle, nie są to suche, chore drzewa. To drzewa - domy ptaków, Ech... Tragedia poprostu, żal. MIESZKAŃCY NIE CHCĄ TYCH MIEJSC PARKINGOWYCH czy ich wola tu się nie liczy? Jedyna rada to aby zamieszkał tam ktoś ,, ważny,, on albo ktoś z jego rodziny - to wtedy będzie dbał o wszystko i o przyrodę również.
44. Dodane przez Wesoły mieszkaniec Wilkowic, w dniu - 14-06-2023 20:47
Mam wrażenie, że mieszkańcy przylesie sa jak mieszkańcy Wilkowic, ciągle im coś nie pasuje raz czegoś chcą raz czegoś nie chcą. Ot taka mała gromada ludzi o różnych interesach i poglądach. W sumie Wilkowice mogły by wciągnąć przylesie w swe granicę lub na odwrót i grupa maruderów była by większą :`-`)
45. Dodane przez Maria, w dniu - 14-06-2023 21:53
W pełni zgadzam się z kom. 43. Obawiam się tylko, że jesteśmy w mniejszości. Mieszkam na ul. Zamenhofa od dawna, wycinki lasu na taką skalę jeszcze nie było. Las to za mało? Teraz akacje? Co potem? Nie wiem, czy śmiać się czy płakać, kiedy czytam o nowych nasadzeniach. Ile z tych sadzonek przetrwa? Patrząc na to co się dzieje, określenie " las na wyciągnięcie ręki" brzmi jak kiepski żart.
46. Dodane przez Drzewo, w dniu - 14-06-2023 21:55
"Robinia akacjowa wytwarza początkowo mocny i głęboki korzeń palowy. Po około 15-20 latach wzrost korzenia głównego ustaje, a system korzeniowy staje się bardzo rozległy dzięki gęstym, płytko biegnącym i daleko sięgającym korzeniom bocznym." 
 
To drzewo nie przewróci się. A jak gałęzie są za długie, kruche, łamliwe... to wystarczy je trochę przyciąć, skrócić i po problemie. Po co niszczyć całe drzewo?
47. Dodane przez dawno temu, w dniu - 14-06-2023 22:47
na górce fajne tematy się robiło
48. Dodane przez ac/dc, w dniu - 14-06-2023 22:57
Na tych zdjęciach widać, że te drzewa powinny być wyciętę. Przy nawałnicy, wichurze mogą co najminiej uszkodzić samochody, w gorszym przypadku zrobić komuś krzywdę. Jak bedzie wichura, proponuję obrońcom tych drzew stanąć pod nimi...
49. Dodane przez Popis, w dniu - 14-06-2023 23:12
Nowy Świat,Karczma Borowa, Grzybowo tam już znikają drzewa, teraz czas na parki i resztę. A ja się pytam co z aleją gwiazd !??? Gdzie drzewa, trawnik? Gdzie Leszczyńska Malta na żwirowni?!! Dramat, weźcie się ludzie za robotę,bo to już jest kryminał...
reklama
50. Dodane przez Tadeusz, w dniu - 14-06-2023 23:19
"... Musimy usunąć z tego terenu kilka robinii akacjowych, gdyż rosną one zbyt blisko powstałych niedawno miejsc postojowych..." 
Ale bzdura!!! No właśnie - niedawno powstałe miejsca parkingowe powstały niezgodnie z prawem - za blisko drzew! Tyle w temacie.
51. Dodane przez MS, w dniu - 14-06-2023 23:40
Mieszkańcy się burzą a nie pomyślą o tym ile drzew wycięto w przeszłości aby postawić bloki w których teraz mieszkają - i to im nie przeszkadza.
52. Dodane przez Do 46, w dniu - 15-06-2023 06:21
Czekałem na taką odpowiedź.Potwierdzam za prawdę. Jedno z trwalszych drzew. Huśtawki na kilkanaście lat. Piękne zielone drzewo.kwiaty i ten zapach.
53. Dodane przez jmk, w dniu - 15-06-2023 06:53
(...)-na tej zasadzie zlikwidować samochody bo ludzie giną idiotyczne i prymitywne tłumaczenie
54. Dodane przez DO 48, w dniu - 15-06-2023 07:13
Proponuję zutylizować wszystkie samochody. Jak któryś pojedzie z większą prędkością , to może też komuś zrobić krzywdę.A w upały z większą chęcią siądę sobie w cieniu tego drzewa niż w "cieniu " samochodu.
55. Dodane przez Społeczność Przylesia, w dniu - 15-06-2023 07:41
Na szczęście Przylesie to tysiące mieszkańców i głosów. Pokażemy przy urnach wyborczych panu Borowiakowi i jego ekipie co myślimy o wycince drzew.
56. Dodane przez świadomy, w dniu - 15-06-2023 07:54
Beton, elektroniczny pieniądz i elektryki, no i szczypawki co pół roku, ciemna masa nie wie do czego to doprowadzi, ech.
57. Dodane przez do 48, w dniu - 15-06-2023 08:17
To zdrowe drzewa a nie stare i suche...Tym tokiem rozumowania każde drzewo należałoby wyciąć... za długo na stołku w urzędzie...
58. Dodane przez do 54, w dniu - 15-06-2023 08:32
Stań pod tymi drzewami przy mocniejszym wietrze...może też być w ich cieniu...
59. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 15-06-2023 08:33
spadająca gałąź statystycznie rzadziej powoduje uszczerbek na zdrowiu niż uderzenie pioruna... urzędnicy uwielbiają argument o zagrożeniu powodowanym przez gałęzie, ale nie znajduje on poparcia w rzeczywistości
60. Dodane przez rom, w dniu - 15-06-2023 09:09
Właśnie przystępują do wycinki,żadne argumenty mieszkańców nie pomagają.Słychać juz tylko piły.Panie prezydencie szczęście dla miasta że pan już kończy.,bo zostawił pon po sobie pustynię betonową.Jeszcze kilka dni temu pięknie kwitły ,zapach i miliony pszczół .....Ach szkoda mówić.Demokracja ,adanie mieszkańców urzędnicy maja to gdzieś tylko raz na cztery lata jesteśmy im potrzebni.Normalni mieszkańcy w tym mieście są bezsilni."Tu naprawdę nieraz nie chce się żyć"
61. Dodane przez Leszek, w dniu - 15-06-2023 09:13
Tych co parkują między tymi drzewami zrobić fotki i karać najwyższymi możliwymi mandatami bo to nie są miejsca do tego . Dosyć betonu i kurzu w tym mieście , są też tacy co jadąc nad jezioro najchętniej by wjechali do niego i wcale z auta nie wychodzili .
62. Dodane przez Do 59, w dniu - 15-06-2023 10:09
Stań pod tymi drzewami podczas burzy...
63. Dodane przez Tomasz, w dniu - 15-06-2023 10:30
Drzew szkoda, ale i tak nic nie przebije OCIEPLANIA PIWNIC na osiedlu przylesie .. to jest najlepszy żart jaki słyszałem ostatnio. Ciekawe kto musi na tym zarobić haha
64. Dodane przez marek, w dniu - 15-06-2023 10:42
wycinka uzasadniona,to są samosiejki ,ktore w porę nie byly usunięte.zgadzam się z tym że dają cień i podczas kwitnienia piękny zapach alew pózniejszym okresie b.duzo robactwa na ktore moskitiery nie pomagaja.Samosiejki sa usytuowane tuz przy drodze,co stwarza zagrozenie.Pani ktora walczy o nie wycinkę tych samosiejek balkon ma z innej strony.A co do miejsc parkingowych TO NIESTETY JEST ICH BARDZO MALO - ZABIERAJĄ JE NAUCZYCIELE SZKOLY NR.13 ORAZ RODZICE UCZNIOW
65. Dodane przez do 62, w dniu - 15-06-2023 11:26
w przedszkolu nie uczyli ze podczas burzy nie staje się pod drzewem?
66. Dodane przez do kom 62, w dniu - 15-06-2023 11:33
To do lasu też nigdy nie wejdziesz, bo się boisz, że gałąź spadnie ci na głupi łeb.
67. Dodane przez marek, w dniu - 15-06-2023 11:43
Spróbujcie zadzwonić do wydz. środowiska UM Leszno w jakieś spawie dot. ochrony środowiska. Aroganckie panie urzędniczki wyślą was na pewno na drzewo, poza tym nie mają pojęcia o przepisach o ochronie przyrody.
68. Dodane przez do 67, w dniu - 15-06-2023 13:33
chyba pomyliłeś wydziały bo akurat panie z OŚ są wyjatkowo miłe i sympatyczne jak na urzednicze standardy chyba ze ktos nowy ostatnio doszedł. GM
69. Dodane przez marek, w dniu - 15-06-2023 14:41
do 68 Gdyby leszczyńscy urzędnicy byli tacy kompetentni, to by tu nie dochodziło do wycinki zdrowego i pożytecznego starodrzewia.
70. Dodane przez O!, w dniu - 15-06-2023 15:10
Tak szczerze po co te komentarze, siedzicie i pierdoły piszecie czy nie lepiej iść na spacer, elka ściana płaczu a gdy mielibyście coś oficjalnie powiedzieć to gęba w kubeł i cisza, na 100 osób pewnie jeden potrafi rozmawiać rzeczowo. Znam ludzi wiem coś na ten temat.Gadu gadu pod sklepem, pod blokiem a sensu brak :)
71. Dodane przez Jo, w dniu - 15-06-2023 19:55
Ciekawe że nie protestowali jak wycięli setki drzew żeby to ich osiedle powstało.
72. Dodane przez Janek, w dniu - 15-06-2023 21:46
Zawsze twierdziłem, że Polska to piękny kraj, tylko ludzie dziwni. Pohamujcie się z tymi negatywnymi komentarzami. Nie macie pojęcia o gospodarce leśnej, a jesteście największymi ''ekspertami'' w tej dziedzinie ( zakładam, że jak w każdej). Leśnicy wiedzą co robią. Jeśli nie macie z nimi styczności na co dzień to przynajmniej proszę się powstrzymać od bezpodstawnych zarzutów...
73. Dodane przez Zoja, w dniu - 16-06-2023 01:07
Po co nam drzewa ,po co pszczoły,miodu nie będzie za to smród spalin będzie,nowotwory.......kto wam pozwala niszczyć zielone płuca Za chwilę będziecie dzwonić po straż pożarna bo beton , asfalt a wam piwnice zalało ......no i dobrze
74. Dodane przez Wiewiórka, w dniu - 16-06-2023 17:23
Dodatkowe miejsca parkingowe są potrzebne jak się ma kilka samochodów! A gdzie jeszcze by można dodatkowe miejsca parkingowe zrobić? Żeby się dodatkowe samochody pomieściły!
reklama
75. Dodane przez Do 26, w dniu - 16-06-2023 17:49
To, że wycięto fragment lasu pod budowę bloków, nie znaczy, żeby wycinać kolejne drzewa na miejsca parkingowe. Rozumiesz to czy raczej niezbyt?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Atrakcyjne mieszkani... Wschowa 383000
Mieszkanie 2 pokojow... Leszno 1800
Domek na działce ogr... Leszno 89000
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj