Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
10
Grudnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Andrzej, Daniel,
Judyta, Julia, Maria

MIĘDZYNARODOWY
DZIEŃ PRAW CZŁOWIEKA
Do końca roku 21 dni.
Start arrow Leszno arrow Uczcili pamięć bohaterów i ofiar zrywu

Syreny i salwa dla powstańców

Uczcili pamięć bohaterów i ofiar zrywu

01.08.2023. Radio Elka, Bartłomiej Klupś

(fot. Bartłomiej Klupś)
Podobnie jak w całym kraju, również w Lesznie wybrzmiały dzisiejszego popołudnia syreny alarmowe, upamiętniające 79. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. Główne uroczystości miejskie odbyły się przy pomniku Żołnierzy Armii Krajowej. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Obchody rocznicowe rozpoczęły się punktualnie o 17.00, czyli w Godzinę W, na którą dowództwo Armii Krajowej wyznaczyło początek powstańczej akcji 1 sierpnia 1944 roku. Po wciągnięciu biało-czerwonej flagi na maszt i odśpiewaniu Mazura Dąbrowskiego, głos zabrał wiceprezydent
Piotr Jóźwiak, który odniósł się do słów świętego Jana Pawła II.

- Powstanie Warszawskie, jak powiedział nasz wielki rodak, było najbardziej radykalnym i najbardziej krwawym wszystkich ze wszystkich polskich powstań. Pociągnęło ono za sobą niesłychany ogrom ofiar. Nie tylko zniszczona stolica, ale też dziesiątki tysięcy ofiar ludzkich, zwłaszcza wśród młodego pokolenia. Niektórzy zadają sobie pytanie czy było to potrzebne aż na tak wielką skalę. Nie można na to pytanie odpowiadać w kategoriach czysto politycznych lub militarnych. Należy raczej w milczeniu, jak mówił Ojciec Święty, skłonić głowę przed rozmiarem poświęcenia, przed wielkością ceny jaką tamto pokolenie zapłaciło za niepodległość ojczyzny - podkreślał wiceprezydent Jóźwiak.

Wojsko Polskie przeprowadziło pod pomnikiem Apel Pamięci, który zakończony został salwą honorową. Był także krótki występ artystyczny. Agnieszka Gołaszewska z Teatru Miejskiego oraz jej córka Julianna, zaśpiewały dwie powstańcze piosenki. Uroczystość zakończyło złożenie wiązanek kwiatów i zapalenie zniczy przez przybyłe delegacje.


 
Komentarze (52)
1. Dodane przez Zenek, w dniu - 01-08-2023 22:33
Władze w Londynie kazały walczyć i ludzie ginęli. Po wojnie władze w Londynie żyły jak pączki w maśle a w stalinowskich więzieniach ginęli ludzie. Jak teraz wojna przyjdzie do Polscy to znów władze uciekną a ludzie będą ginąć.
2. Dodane przez Marek, w dniu - 01-08-2023 22:37
A kto reprezentował MPWIK? Nie widzę prezesa.
3. Dodane przez Marian, w dniu - 01-08-2023 22:43
Żołnierze zamiast paradować to na wschodnią granicę niech jadą. Tam trzeba się popisywać umiejętnościami.
4. Dodane przez antyPOPiS, w dniu - 01-08-2023 23:10
Tak, przywódcy pow. powstania, zostali podpuszczeni przez brytyjskich psychopatów. Szkoda niewinnych ludzi, którzy zginęli lub zostali ranni w tym bezsensownym zrywie.
reklama
5. Dodane przez bijemy rekordy, w dniu - 01-08-2023 23:16
Bohaterstwo, nieuchronność dziejowa, bla bla bla... Prawda jest taka, że zrównali miasto z ziemią i doprowadzili do 200 000 ofiar, nie zyskując ABSOLUTNIE NIC
6. Dodane przez Historyk, w dniu - 01-08-2023 23:26
Dla naprawdę ambitnych, którzy kwestii powstania nie kwitują kilkoma banałami, polecam na YouTube na kanale "HISTORIA REALNA" film pod tytułem: "Legenda vs. Fakty! Obalamy największe mity Powstania Warszawskiego - Norbert Bączyk i P. Zychowicz"
7. Dodane przez XXX, w dniu - 01-08-2023 23:32
A to można już włączać syreny? Ukraińcy już się nie boją syren?  
Z tego co pamiętam to rok temu był zakaz syren i fajerwerków w sylwestra żeby Ukraińców nie przestraszyć.
8. Dodane przez Nil, w dniu - 01-08-2023 23:35
Powstanie było jedyną szansą aby Polska była wolnym krajem. Gdy wybuchło nikt nie wiedział ze zachód dawno sprzedał Polske stalinowi.
9. Dodane przez Młot, w dniu - 01-08-2023 23:44
A czy w Gostyniu uczcili powstanie. Bo tam prędzej uczczą sovietów niż polskich bohaterów. Niedawno głosowali tam przeciwko Powstańcowi Warszawskiemu Marianowi Rączce. Wstydu tam nie mają.
10. Dodane przez Wyczerpany, w dniu - 02-08-2023 00:00
Szczerze: jedyne powstanie które miało sens to powstanie wielkopolskie. Godzina "W", cała otoczka i łopatą ładowana ideologia dorabiana do PW po latach coraz bardziej mnie utwierdza w przekonaniu że Warszawiak pierwszy raz się myli w dniu urodzin. Bez sensu było to powstanie!
11. Dodane przez Monika, w dniu - 02-08-2023 00:19
Biedny Polski naród. U nas święto to historyczna tragedia. Zawsze tysiące poległych. Teraz świętujemy 200 tysiący ofiar. Miasto zniszczone. Ale co tam. My dumny naród zawsze musimy ginąć.
12. Dodane przez Do 5, w dniu - 02-08-2023 07:10
Łatwo się ocenia jak nie trzeba walczyć..,.siedzi się w domu ... Pytałeś lub słyszałeś czym dla tamtych ludzi było Powstanie? 
Wysłuchaj się w to co mówią.... 
Szacunek za odwagę i Cześć ich pamięci!!!! 
Teraz zapewne nikt by się nie podjął takich czynów.... Mamy przykład wschodnich sąsiadów....my ucieklibysmy do Niemiec no w sumie Ty napewno
13. Dodane przez Tomek72Gronowo, w dniu - 02-08-2023 07:18
Cześć i Chwała Bohaterom
14. Dodane przez Tomek72Gronowo, w dniu - 02-08-2023 07:19
Szanowni Państwo, Szanowna Redakcji - do KOŃCA życia - zostaną mi w głowie słowa jednego z powstańców: 
"[...] jak Ci ZGWAŁCĄ córkę, syna zamordują w łapance - żonę wyślą "na roboty" - to choćbyś był "PACYFISTĄ" - stajesz się partyzantem / żołnierzem[...]" 
- łatwo krytykuje się powstanie z wygodnego fotela - zapominając o tym jak Polacy byli SYSTEMATYCZNIE MORDOWANI od PIERWSZYCH DNI WOJNY.  
Często podnosi się przy tym liczbę Polaków pomordowanych w powstaniu przez Niemców i ich kolaborantów - zapominając o tym, że  
z Warszawy w trakcie okupacji, długo zanim wybuchło powstanie - "zniknęło" według różnych szacunków 420.000 Warszawiaków 
 
(Dane o demografii Warszawy (także z okresu okupacji) dostępne są w publicznie, za darmo w publikacji GUS - "LUDNOŚĆ I POWIERZCHNIA WARSZAWY W LATACH 1921-2008").  
 
Od 1943 mieszkańcy Warszawy musieli liczyć się z tym, że KAŻDY dzień może być ostatnim dniem dla nich samych lub ich bliskich.
15. Dodane przez Olo, w dniu - 02-08-2023 07:33
Najlepiej komentować na klawiaturze, bohaterowie zza biurka ,nie dorastacie powstańcom do pięt.
16. Dodane przez Wielkopo, w dniu - 02-08-2023 07:35
Dobrze ze tak powstanie wielkopolskie uroczyście obchodzili a nie to przegrane wstyd
17. Dodane przez ja, w dniu - 02-08-2023 07:43
Im bliżej wyborów tym więcej polityków. Taka zależność. Można to pewnie nazwać jakimś prawem. Proponuję "4PW" tj. "Prawo Politycznego Parcia Przed Wyborami". 
Może ma ktoś inną propozycję?
18. Dodane przez do Zenek kom 1, w dniu - 02-08-2023 07:47
Wladze w Londynie kazaly walczyc? Cos pomyliles,przyslaly czlowieka ktory mial powstrzymac wybuch powstania,tez zas,nie wiadomo na kogo zlecenie,przekonal Bora-Komorowskiego do wydania rozkazu. Zaglada duzego miasta,ok 200tys ofiar to wynik klotni polskich decydentow,zycia tych ludzi w swiecie wydumanym i taka sytuacje mamy tez dzisiaj.
19. Dodane przez max, w dniu - 02-08-2023 07:51
Do 5. Podobnie jak w Twoim przypadku.
20. Dodane przez do kom 1,2,3,4,5, w dniu - 02-08-2023 08:09
Po komentarzach piszących widać ,że piszący to ludzie nie znający znaczenia słowo HONOR i WOLNOŚĆ ....typowe pokolenie niewolników.
21. Dodane przez Do 5., w dniu - 02-08-2023 08:24
Do 5. Jesteś dyletantem, a do tego jak mniemam tchórzem. Pewnie pierwszy byś się spakował i wyjechał w razie zagrożenia, nie mówiąc już o konieczności stawienia się na mobilizację. Bohater z Internetu. Więcej szacunku dla tych ludzi, właśnie dzięki takim ludzie jak oni, a nie tacy jak ty, Polska pozostała na mapie. Ale skąd masz to wiedzieć, skoro jedyne co potrafisz to napisać "bla bla bla" dzieciaku.
22. Dodane przez wowo, w dniu - 02-08-2023 08:26
Umiemy świętować przegrane powstania.
23. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 02-08-2023 08:34
Nie jestem jedynym dka którtego obchodzenie berznadziejnych w swojej istocier "zrywów" jest swego rodzaju masochizmem. 
Nie takdawno, bo niespełna trzy miesiące temu była rocznica zakończenia II Wojny Światowej w Europie. Jakoś nie widziałem informacji w naszych /czyż by jeszcze/ mediach. Ale to przecież zdaniem tych obecnych na wczorajszym ...... Czyż ni9e mmam racji panowie G., P. których w znakomitej większości jeszcze nie było na świecie, była to tylko zamiana jednej okupacji na drugą. Podziwiam tupet bezprawnie noszących opaskę AK., a kto jre n a lażdei uroczystośći nosi widać na zdjęciachJest to obeaźliwe wobec tych osó, obecnych, które faktycznie uczestbiczyły w powstaniu . Czyż nie mam racvji dyżurni panowie G. P idt.
24. Dodane przez Memory, w dniu - 02-08-2023 08:44
To był zryw ludności cywilnej, która nie bacząc na nic stawiła czoła okupantom nikt nie zastanawiał nad następstwami status żołnierzy otrzymali dzięki staraniom polskiego rządu na uchodźstwie dzięki temu potraktowani zostali jako jeńcy wojenni ......a, nawiasem mówiąc, słabo was tu w Wielkopolsce historii uczono.
25. Dodane przez uczestnik, w dniu - 02-08-2023 08:55
Chwała bohaterom!  
Tylko szkoda wielka ,że podczas syren o godz.17 autobus MZK przejeżdżający ul. Mickiewicza dokładnie koło pomnika AK nie potrafi się zatrzymać.Ja wiem ,ze to Leszno to nie Warszawa ale jednak wstyd...
26. Dodane przez Marek, w dniu - 02-08-2023 09:09
Dzień dobry , mam pytanie jak właściwie powinny być noszone berety przez żołnierzy na zdjęciu nr 40 obaj żołnierze z tej samej formacji a beret mają różnie założony . Czy nosi się w/g własnego widzimisię czy jest regulamin noszenia umundurowania .
27. Dodane przez historia, w dniu - 02-08-2023 09:29
dwudziestu paru ludzi podjęło zupełnie kretyńską decyzję. Pod sąd nie da się już ich postawić, ale pod sąd Historii, moralny osąd Historii postawić należy & Tymczasem widzimy próby robienia z nich bohaterów! Nie z żołnierzy, ale z tych co wywołali Powstanie! Ba, nawet się uzasadnia Powstanie, znajduje się dla niego jakieś rozsądne powody! (ŹRÓDŁONCzas, JKM)
28. Dodane przez Jolek, w dniu - 02-08-2023 09:54
Ja świętuję tylko ZWYCIĘSKIE Powstanie Wielkopolskie. Warszawskie to było jedno przegranych. I żadne tam pokonani niezwyciężeni. I pokonani i zwyciężeni, skoro skapitulowali. Efekt powstania to było +/- 200 tys. zabitych i miasto zrównane z ziemią. I jeszcze ten cały rząd na uchodźstwie. Siedzieli bezpieczni w Londynie. A wy tu walczcie. Nie mam nic przeciw normalnym powstańcom, bo oni nie wiedzieli jaka jest sytuacja z "przyjaciółmi" z ZSRR itd.Drażni mnie pokazywanie powstania jako najważniejszego prawie wydarzenia w czasie wojny i to właśnie pokonani niezwyciężeni. Zwyciężeni. Przegrani. Wielkopolanie byli niezwyciężeni i niepokonani. Takie jest moje zdanie.
29. Dodane przez zolo, w dniu - 02-08-2023 10:23
To sie kiedyś w wojsku nazywało "rejon zewnętrzny" 
Miotła i zamieść te liscie na płycie pomnika. 
Taka uroczystośc i nikt o to nie zadbał... Ale cóz... ważne żeby berecik na oczko zachodził... Bosheeee
30. Dodane przez Do Koment. nr 1u, w dniu - 02-08-2023 10:29
Chłopie pomysł ..,( jeśli masz czym,).Gdyby nie ,63 dni Powstania W-wskiego...dziś byś mówił codziennie po rosyjsku będąc obywatelem 17 Republiki ZxSRR. Rzekomy "wyzwoliciel" nie chciał pomóc -,stał za Wisła..To powstanie udowodniło że Polska sama chce stanowić o sobie.!!! ( Jurek n-el historii w LO)..Dobrego logicznego dnia życzę .
31. Dodane przez do 7. Dodane przez XXX,, w dniu - 02-08-2023 10:40
To Polaków trzeba przyzwyczajać do syren, białoruskie helikoptery i rosyjskie rakiety już sobie bezkarnie nad Polską latają, :(
32. Dodane przez @29, w dniu - 02-08-2023 10:42
Rzeczywiście. Nikt nie pomyślał, żeby obmieść to miejsce. Leszno, wstyd.
33. Dodane przez do kom. 24, w dniu - 02-08-2023 11:19
Ludność cywilna w 90-ciu procentach już po trzecim dniu Powstania zaczęła być niechętna Powstaniu, do oddziałów powstańczych odnosiła się w wielu przypadkach z wrogością!  
Ludność nie była zachwycona utratą wszystkiego łącznie z życiem!
34. Dodane przez do 30, w dniu - 02-08-2023 11:32
Nauczyciel historii , czy własnych , chorych poglądów.Niektórzy już zrobili bohaterów ze szpiegów czy wyklętych żołnierzy. Teraz robi się bohaterów z garstki londyńskich oszołomów ,którym się wydawało ,że siedząc sobie przy ciepłej herbatce mogą wysłać na śmierć tysiące młodych ludzi .A Polskę sprzedali nasi zachodni bracia i powstańcy czy my Polacy nie mieliśmy na to żadnego wpływu.Po prostu jesteśmy słabi i nikt się z nami nie liczy.Podobnie jak teraz .Machamy szabelką , a mamy do dyspozycji tylko scyzoryki . Historia nic nas nie uczy.Jak widać, jej nauczycieli również.
35. Dodane przez do 30. Dodane przez Do Koment. nr 1u, w dniu - 02-08-2023 12:04
ale głupoty wypisujesz, ani Bułgaria, ani Rumunia ani Węgry, ani Austria itd. ani nawet NRD, nie zostały kolejną republiką radziecką a powstania tam nie było :)
36. Dodane przez tedy, w dniu - 02-08-2023 12:05
Widać sami świadkowie tamtych wydarzeń, tylko pogratulować.
37. Dodane przez do 2o, w dniu - 02-08-2023 12:27
To ty kwealifikujesz się na kolenego naszego wodza dla którego słowo CZŁOwIEK nie oznacza nic.. Pomyśl tylko, jeśli jeszcze potrafisz , co te słowa znaczy dla setek tysięcy azabitych NIC.
38. Dodane przez do kom. 21, w dniu - 02-08-2023 12:54
Przegrane Powstanie miało jedynie wpływ na to, że Polska pozostała z setkami tysiecy grobów ofiar, straciliśmy bezpowrotnie kwiat społeczeństwa, inteligencji, artystów, robotników itd., z ruinami Paryża Północy. Mamy odbudowaną wysiłkiem całego narodu replikę Warszawy. 
Dowódzcy Powstania nie mieli osobistej odwagi chwycić za broń żeby walczyć! Okazali się ludźmi bez honoru! Wiemy jak odeszli z tego ludzkiego padołu.
39. Dodane przez Do Koment.nr 35 k 38., w dniu - 02-08-2023 13:52
Czy chciałbyś być pod butem ZSRR..???? Natomiast jak myślisz : CZY PRZYJACIEL SASIAD ..NAPADA NA SWOJEGO SASIADA (patrz 17.09.1939r)..i dalej czy RZEKOMY OSWOBODZICIEL MAJACY WSPOLNEGO WROGA Z POLSKA (patrz Niemców)..nie powinien skorzystać z sytuacji jaka nadarzyła i pognać tego wspólnego wroga aż do Berlina..?!. a nie czekać za Wisła aż polskie wojsko i mieszkańcy się wykrwawia. i dalej wywieźć do siebie wszystkie cenniejsze rzeczy ..ukraść narodowi polskiemu ( Ziemi się nie dało)!!! ?!! jak myślisz,...???!! Dasz radę mądrze i rozważnie odpowiedzieć sobie sam,?? No to próbuj i daj odpowiedź. Ania z mężem Wolsztyn
40. Dodane przez do kom. 39, w dniu - 02-08-2023 14:42
Urodziłem się parę lat po wojnie. Sporo myślałem i debatowałem na temat Powstania Warszawskiego ( i nie tylko ). 
Nie mam jednoznacznej opinii ! 
Powiem tylko, że kom. 35 dał mi do myślenia.
41. Dodane przez do 3o, w dniu - 02-08-2023 14:59
"historyku", a wiesz ty coś o konferencji w Teheranie? Bo to co napisałwę nie trzyma się kupy. Polskę sprzedali tam jej sojusznicu i nawt dziesięć powstań tego by nie zmieniło. Trochę umiaru i duzo więceju wiedzy.
reklama
42. Dodane przez klm, w dniu - 02-08-2023 15:14
Pamięć poległym i wszystkim ofiarom jak najbardziej się należy. 
Rownież po to, aby wyciągać wnioski z historii. 
A tymczasem ... 
Wczoraj białoruskie śmigłowce wleciały na głębokość nawet 3 km w głąb terytorium RP.  
Biorąc pod uwagę fakt, iż po białoruskiej stronie granicy nie ma tak zwartych zabudowań, jak w Białowieży, białoruscy piloci musieli wiedzieć, że znajdują się w polskiej przestrzeni powietrznej. 
I co ? 
Ano, charge d'affairs Ambasady Białorusi została w trybie natychmiastowym wezwana do Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.
43. Dodane przez Szok, w dniu - 02-08-2023 16:31
Komuniści składają kwiaty !!! ! CI LUDZIE NIE MAJA WSTYDU !!!! OBRAŻAJĄ POLEGŁYCH
44. Dodane przez do 3, w dniu - 02-08-2023 16:57
oglupial,,,,s facet to nie nasza wojna. zrozum to w koncu (...)
45. Dodane przez Historia kołem zatacza, w dniu - 02-08-2023 17:16
Obalmy wreszcie mity o powstaniu. Przeciwstawmy bohaterskim powstańcom los ludności cywilnej z jej gehenną, koszmarem milionowego miasta, ogromnymi potwornymi cierpieniami ludnosci, palonej żywcem przez Niemców, , dzieci umierające z głodu, walka o wodę, umieraniu w zawalonych piwnicach, których mie miał kto ogruzowywac, bez dostaw żywności, bez pomocy lekarskiej, z prawie zerową logostyką wszystkiego. 
 
I co?! Pośpiewamy sobie czy zaczniemy krzyczeć " coście zrobili generałowie"!!!
46. Dodane przez O!, w dniu - 02-08-2023 18:11
Można dyskutować nad słusznością wybuchu powstania.,Każdy ma prawo do swojej własnej opinii jednak mimo wszystko należy się tym ludziom pamięć i szacunek !!! Ginęli za to, w co wtedy wierzyli i nam teraz łatwo oceniać z perspektywy czasu. Oni byli młodzi i mieli ochotę walczyć. Tragicznie się to skończyło, ale mimo wszystko dali nam lekcję dla jednych patriotyzmu i poświęcenia dla innych ku przestrodze. Nasi rodacy i choćby za to należy o nich pamiętać z godnością ponad podziałami. Ocena tamtych zdarzeń nie jest prosta... czarno biała jak zdjęcia z powstania. Jednak pamiętajmy z szacunkiem o tamtych wydarzeniach bo to część naszej historii, która świadczy o naszej narodowej tożsamości...
47. Dodane przez Do komentarza nr 43, w dniu - 02-08-2023 19:13
A TW z opaską AK na lewym przedramieniu zamiast jeśli już na prawym?
48. Dodane przez DO 39, w dniu - 02-08-2023 19:52
Zastanów się kobieto co piszesz. Czy ktoś prosił Rosjan o pomoc? Nie . To co mieli wychodzić przed szereg i niepotrzebnie tracić żołnierzy ? Londyńscy pseudodowódcy nie chcieli żadnej pomocy .Chcieli sami zapisać się w historii Polski jako wyzwoliciele Warszawy skazując tysiące młodych ludzi na śmierć. Poza tym zgadza się ,że wojska radzieckie napadły na Polskę w 39 r. i tego nikt nie neguje. Ale o najeździe Polaków na Moskwę to pewnie nie słyszałaś. O zajęciu Zaolzia pewnie również. Więc i my Polacy nie byliśmy święci wobec sąsiadów . Syndrom Kalego? A może szkoły było pod górkę.
49. Dodane przez Do Koment.nt 39., w dniu - 02-08-2023 20:29
Jakiś aparatczyk PZPR- u Ci tak mówił.Prosty chłopie jeśli gonisz wroga (żołnierzy ,Wermachtu)- to przystaniesz na ...bagatela 60,-at kilka dni ...nic nie robiąc ach przepraszam zabijając Polaków na wschód od Wisly. przez kilka lat (17.IX.39 r do 2 x.44 r )-.Stary gonisz Hitlerowców..w tym pomagają Powstańcy  
 
 
czy nie łatwiej go wtedy wygonić do domu...,!!!Czy to jest za trudne do Ciebie.biedaku. umysłowy czy nie mówiła Ci babcia że Stalin tu chciał stworzyć nowy swój ustrój inny. od dotychczasowego narodowego ,polskiego......i to Powstanie mu nie odpowiadało.!!!!!Tego babcia Ci nie mówiła...to kłamiesz.!!!!Lidia z Leszna.
50. Dodane przez Ken, w dniu - 02-08-2023 20:52
Gdzież jest ten towarzysz z opaską AK? Dużo święconej wody, mało mydła i jak zwykle liści przy pomniku nie postprzątano. Gloryfikuje się dziś klęski narodowe, a nie pamięta o takich faktach historycznych: zdobycie Berlina w 1945 r. przez Wojsko Polskie, walki o Monte Cassino, walki Polaków o Wielką Brytanię, powstanie armii Andersa w ZSRR, uchodźcy polscy w Iranie, walki Polaków w Afryce. To nie były klęski, to były prawdziwe zwycięstwa. Po za tym nie mówi się o wielu niewygodnych faktach: pakt z Hitlerem i zaatakowanie Zaolzia, radosne powitania hitlerowskiej floty w Gdańsku tuż przed wojną, autorytarne rządy Piłsudskiego, analfabetyzm, nędza i zacofanie II Rzeczypospolitej i wreszcie udział Hitlera w pogrzebie Piłsudskiego.
reklama
51. Dodane przez MAGDA, w dniu - 03-08-2023 00:33
Goryniak juz z aAK jest
52. Dodane przez Wdowa po Krawczyku, w dniu - 03-08-2023 12:28
Co niektórzy zamiast opaski "AK" powinni nosić opaskę "TW".
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie 3-pokojow... Leszno 1800
Garaż na ogrodach od... Leszno 350
Lokal do wynajęciaGostyń 950
MieszkanieLeszno 310000
Działka inwestycyjna... Leszno 74900
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj