Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
7
Maja 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Benedykt, Flawia,
Florian, Gizela,
Ludmiła
Do końca roku 238 dni.
Start arrow Leszno arrow Małe sklepy przetrwają?

W Święciechowie budują się Biedronka i Dino

Małe sklepy przetrwają?

04.10.2023. Radio Elka, Bartłomiej Klupś

Tu powstaje Biedronka (fot. Arek Wojciechowski)
Dwa duże markety budowane są w Święciechowie. Za kilka miesięcy w miejscowości liczącej około trzech tysięcy mieszkańców, zakupy będzie można robić także w Biedronce i Dino. - To dla nas duży cios - przyznaje właścicielka jednego z lokalnych sklepów. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Na taką miejscowość trzy markety to moim zdaniem zdecydowanie za dużo. Prowadząc mały sklepik nie wiem jak się utrzymam. Każdy dodatkowy duży sklep to jest mniej klientów. Jest teraz wielki znak zapytania. Być może się zamknę, bo nie mam zamiaru się zadłużać. Markety powstają stosunkowo blisko mojego sklepu i podejrzewam, że klienci będą wybierać właśnie
je. W takim przypadku, będę musiała szukać pracy -
przyznała właścicielka jednego ze sklepów osiedlowych.

W trochę bezpieczniejszym położeniu są sklepy zlokalizowane w tzw. starej Święciechowie.

- Mieszka tu dużo starszych osób, które przyzwyczajone są do robienia zakupów w małych sklepikach. Trudno jednak przewidzieć jak to wszystko będzie i jak moc spadną obroty - zaznaczyła pracownica sklepu spożywczo-przemysłowego.

O sytuacji rozmawialiśmy z wójtem gminy Święciechowa Markiem Lorychem. Ma nadzieję, że czarne scenariusze się nie spełnią.

- Sieci handlowe kupiły grunty od właścicieli prywatnych i na nich powstają wielkopowierzchniowe sklepy. Ich lokalizacja na pewno jest nie bez znaczenia, bo markety powstają przy drodze powiatowej Leszno - Włoszakowice, która jest naszą najbardziej ruchliwą drogą. Trzy duże markety jak na Święciechowie może to być dużo, zobaczymy jak to się będzie rozwijało. Uważam jednak, że małe sklepy będą miały dalej swoich klientów - powiedział Lorych.

Biedronka zlokalizowana będzie w bliskim sąsiedztwie stacji Orlen, zaś Dino powstaje na ul. Leszczyńskiej tuż przy rondzie. Dodajmy, że nieopodal znajduje się Polo Market. Z kolei na przeciwko zakładu mięsno-wędliniarskiego Kamiarz wybudowany został budynek mini centrum. Znajdzie się w nim na pewno sklep Żabka oraz piekarnia Gierczak. W planach jest także uruchomienie rzeźnika oraz małej gastronomii.
 
Komentarze (73)
1. Dodane przez Lila, w dniu - 04-10-2023 14:12
I nie myślcie że tam są promocje ?! Sprawdzajcie paragony ! Zastanawiający jest fakt że jedynie na takie inwestycje nas stać :(
2. Dodane przez uuu, w dniu - 04-10-2023 14:16
Stanowczo brakuje Żabki Nano z robotem robiącym hot-dogi.
3. Dodane przez On ..., w dniu - 04-10-2023 14:19
Obecnie małe sklepy proponują praktycznie te same produkty co markety. Różnica to tylko cena. Jedynym co może wyróżnić małe sklepy to lepszej jakości pieczywo i wędliny. Dobrym rozwiązaniem jest zakaz handlu przez markety w niedzielę. Małe sklepiki mogą być otwarte, jeżeli sprzedają w nich właściciele. Oczywiście jak zawsze u nas, połowa jest przeciw, a jeszcze inni kombinują jak obejść ten zakaz.
4. Dodane przez Normalny, w dniu - 04-10-2023 14:20
wolny rynek... w dużych marketach jest taniej, przez Pi s mamy bardzo wysokie ceny, stąd nie ma zmiłuj się... wybieram duże markety bo jest trochę taniej niż u prywaciarza.  
Wina Pisu
5. Dodane przez D, w dniu - 04-10-2023 14:37
Realnie straci na tych sklepach POLO Market który jakością niestety stoi bardzo słabo. Mali sklepikarze tego nie odczują. 
 
P.S. Żabka też za chwilę będzie :)
6. Dodane przez obserwator, w dniu - 04-10-2023 14:41
Za rządów PiSu mali przedsiębiorcy mają cały czas pod górkę.  
 
Pomijam oczywiście, że małe sklepy mają w ofercie to samo, to supermarkety.  
 
Niestety taka kolej rzeczy.
7. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 04-10-2023 14:42
Sklepy osiedlowe upadną. Tak się stało na Zatorzu po powstaniu Dino.
8. Dodane przez ?, w dniu - 04-10-2023 14:45
Święciechowa z takim handlem, będzie miała szansę stać się dużą dzielnicą Stołecznego Leszna! 
Miasto w końcu zyska tereny tej gminy i dopiero wówczas ziści się hasło ROZWIŃ SKRZYDŁA?! 
Za tą gminą pójdą następne? 
Lipno, Rydzyna, Osieczna? 
Dopiero wówczas dorównamy Wielkiej Zielonej Górze? 
Komunikacja Miejska Całodobowa... 
Dzienny bilet autobusowy za 3.oo złote i jazda z Wojnowic przez Leszno do Piotrowic? 
Z Długich Nowych cia Leszno do Rojęczyna za trzy złote!  
Jestem za! 
Będzie miejsce na inwestycje przemysłowe, mieszkaniowe ...
9. Dodane przez XXIw, w dniu - 04-10-2023 14:49
a co myśleliście??? mamy powtórkę ze europy zachodniej lub stanów, lokalny handel zamiera, to jest właściwie jego koniec, pada także sieć dystrybucji która zaopatrywała małe sklepy, dobrze że nie piszecie w artykule że dzięki temu powstaną nowe miejsca pracy bo to tylko złudzenie , znacznie więcej osób traci niż zyskuje na powstawaniu marketów, ale cóż poradzić wmówiono ludowi że markety są cudowne i sprzedają prawie za darmo w pseudo promocjach lol , kup więcej kup więcej a potem połowę po świętach wywal do śmietnika
10. Dodane przez Xd, w dniu - 04-10-2023 14:49
Panie wójcie,ma pan nadzieję,nie przy takiej ilości marketów w tej miejscowosci nie ma nadziei dla małych sklepów.
11. Dodane przez Do Pani, w dniu - 04-10-2023 14:51
Doradzamy ..jeśli Pani już teraz planuje zamknięcie swego sklepu spożywczego to doradzamy aby Pani się zapisała w kolejkę o przyjęcie do 'Biedronki" bo później mogą to miejsce zająć bezrobotne dziewczyny z Leszna.Pozdrawi Kazimierz - S-owa
reklama
12. Dodane przez M, w dniu - 04-10-2023 14:51
Ja bym chciała jednak żeby gmina Świeciechowa miła wpływ na zagospodarowanie terenu w tym lokalizacje marketów i budownictwo deweloperskie - w tym przypadku myślę o wizji budowy ciągu uliczek, parkingów, terenów zielonych, obiektów sportowych. Przestrzeń musi być użyteczna i przyjazna dla mieszkańców. Nie można tego zostawić - ktoś w gminie powinien mieć wizję rozwoju tej małej miejscowości.
13. Dodane przez Zatorze, w dniu - 04-10-2023 14:53
Biedronka na Zatorzu jest strasznie zatłoczona. Część osób z Zatorzu będzie mogła kupować w Biedronce w Święciechowie.
14. Dodane przez koniec, w dniu - 04-10-2023 14:54
Polska jest już i tak w rozsypce. To są tylko gwoździe do trumny.
15. Dodane przez M, w dniu - 04-10-2023 14:56
Chyba trzeba mieć pozwolenie na budowę. Z gminy?
16. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 04-10-2023 14:57
No to jest faktycznie problem Jak utrzymać mały prywatny sklep w konkurencji z Biedronką, Polo, czy Dino Przy czym zaznaczam ,że POLO i DINO to Polskie firmy (załóżmy) Otóż zasobność portfela kupujących decyduje , gdzie będą kupować im mniejszy portfel tym większa ochota kupować w marketach Pytanie brzmi gdzie jest państwo polskie wtedy ?,że jak padną małe sklepiki to co zrobią te markety tez Polskie podniosą nam ceny , gdyż nie będą miały konkurencji , a ich wielkość jak wyżej jest taka ,że mogą sobie pozwolić w punktach straty z działalności na wyrównanie zysków w innych , gdzie jest duża dochodowość , a saldo wychodzi przy olbrzymiej , ale jednak wspólnej księgowości na zero i wtedy nie płacą podatków lub bardzo mały Ta walka jest nierówna o ile jak wyżej wielcy mogą sobie na to pozwolić przez wielość firm to zwolnijmy z podatków oraz tej obroży podatkowej jakim jest ZUS te nasze małe firmy do kwoty na przykład dwóch milionów euro co powoduje wejście na księgi rachunkowe to wtedy jest możliwość przeżycia małych Polskich firm , w przeciwnym wypadku jasno widać ,że niekompetentne władze państwa nie interesują się drobnymi handlowcami tylko głoszą ,że żeśmy zrobili bo jest , ale za jaką cenę i później się dziwią , że młody Polak wybiera albo wyjazd z tego kraju , albo zająć się działalnością nie koniecznie uczciwą , nie mówiąc już o rodzeniu dzieci w tak nienormalnym państwie .Korzystam z okazji tych nadchodzących wyborów , czy my zwykli ludzie mamy kogoś kogo można wybrać - no lista jest długa , ale czy coś to zmieni takim małym sklepikom niestety nie , gdyż zamiast nałożyć na nowe punkty Biedronki (Portugalia) konsekwentnie DINO , CZY POLO opłatę ekspansywności gospodarczej tak bym to nazwał na rzecz gminy , która mogłaby poprzez dofinansowania rozwoju pomóc tym malutkim firmom , aby nie upadły to nic takiego się nie dzieje , gdyż w tym biednym naszym kraju nikt nie myśli o nas tylko o sobie ważne jest koryto , a reszta to się sama zrobi Módlmy się może to cosik da - pozdrawiam Eugeniusz
17. Dodane przez Do 4, w dniu - 04-10-2023 15:02
Skoro już ma być politycznie to gdybyś pojeździł trochę po Europie to byś zobaczył, że mamy najtańszą spożywkę, warzywa, owoce w UE. I to też od krajów, w których zarabia się mniej niż w Polsce ( Bułgaria, Rumunia, Węgry). I dla tych co od razu zaczną pisać o zarobkach w zachodniej Europie. Wspólny rynek to szybciej ceny na podobnym poziomie niż na podobnym poziomie pensje.
18. Dodane przez do 11 - stop ukrainizacji Polski, w dniu - 04-10-2023 15:13
panie z UA mają pierwszeństwo zapomniałeś o tym
19. Dodane przez Pako, w dniu - 04-10-2023 15:22
I bardzo dobrze. W tych sklepikach ciasnota słaby wybór i ceny kosmos. Biedronka i dino fajne sklepy jeszcze lidl powinien być. Wolny rynek jest
20. Dodane przez Do16, w dniu - 04-10-2023 15:52
Widać drogi panie ,że się bardzo nudzisz bo Twoje komentarze są zawsze metrowe ,pomijając fakt ,że konkretnej treści tam nie ma ,bo to jest bełkot.
21. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 04-10-2023 15:57
Systematycznie choć bez pospiechu staje się to, co zapowiadano. Drobni przedsiębiorcy znikają z rynku. Docelowo mają zostać głównie firmy państwowe i korporacje. A większość ludzi ma być ich pracownikami. Handel ma coraz większe kłopoty. Jedynie usługi lepiej się bronią, bo tam ważnym aspektem jest człowiek. Ale tutaj z kolei ograniczeniem jest niewielka liczba osób dobrze zarabiających. Ci biedniejsi ograniczają zlecanie usług i robią sami tyle ile mogą. Z co bardziej luksusowych usług, mniej zarabiający po prostu rezygnują.
22. Dodane przez Julka, w dniu - 04-10-2023 15:58
Sklepy (...) to kombinacje na promocjach i ceny na przykład : na białym papierku, na czerwonym i na zielonym a w kasie (uf!) zupełnie inaczej. Współczuję starszym ludziom bo kto doczyta te wszystkie dopiski drobnym drukiem albo durnowate aplikacje, kom., 14 ma racje to tylko gwoździe.
23. Dodane przez do kom 8, w dniu - 04-10-2023 15:58
komunikacja wiejska
24. Dodane przez do kom.13, w dniu - 04-10-2023 16:07
Zapomnij, ze bedzie lużniej w Biedronce na Zatorzu, tam przyjaciele za wschodniej granicy robią najwieksze zakupy.
25. Dodane przez ar, w dniu - 04-10-2023 16:17
tak do komentarza 19 popieram w 100 procentach.w tych malych sklepikach drozyzna straszna tak lidl powinien byc jeszcze!!!!
26. Dodane przez Do 12, w dniu - 04-10-2023 16:24
Jakbyś chciała... 
Zapoznaj się z planem zagospodarowania przestrzennego GMINY ŚWIĘCIECHOWA. 
Przekształcenia obszarów rolnych w dedykowane tereny inwestycyjne w gestii zarządu i rady gminy? 
Musisz być aktywna też w życiu tej małej ojczyzny a nie tylko w cyberprzestrzeni!
27. Dodane przez Anna, w dniu - 04-10-2023 16:25
Nie obawiajcie się , we Wloszakowicach na 4 tys mieszkańców je już 5 marketów a i tak małe sklepy mają swoją klientelę.
28. Dodane przez Referendum, w dniu - 04-10-2023 17:03
Uważam jednak, że małe sklepy będą miały dalej swoich klientów - powiedział Lorych. 
Nie ma problemu, klientów będzie dużo. W ramach relokacji Niemcy, przywódcy Europy do Polski wyślą klientów. Za nimi przyjadą rodziny tak jak do Francji, Szwecji, Niemiec itd.  
Problemem może być tak jak we Francji, że idą do sklepu biorą towar nie płacą i często po ich wyjściu że sklepu zostaje popiół  
Było to widać w reportażach z Francji.
29. Dodane przez Tomek72Gronowo (Leszno), w dniu - 04-10-2023 17:06
Szanowni Państwo to my klienci swoimi portfelami, zakupami, paragonami, zachowaniami konsumenckimi - decydujemy o tym gdzie powstają takie sklepy ... 
 
Ja uważam, że jest miejsce i dla takich sklepów i dla małych - to są inne potrzeby klienta, inna obsługa ... 
 
Postępu NIE ZATRZYMAMY - do zmian trzeba się dostosowywać, a nie próbować je zatrzymywać - inaczej nie mielibyśmy dziś samochodu, bankowości elektronicznej, zakupów przez internet... 
 
Zobaczcie jak zmieniły nasze życie paczkomaty i zakupy przez internet...
30. Dodane przez pan, w dniu - 04-10-2023 17:33
z malych sklepow mala kasa....z duzych duza kasa....takie realia....Male sklepiki 2-3 lata i same padna....latem ludzie na rowerek i do biedry lub dino...
31. Dodane przez do 26, w dniu - 04-10-2023 17:48
Dziękuje za inf. nadchodzące posiedzenie 10 października 2023r.
reklama
32. Dodane przez Darwin, w dniu - 04-10-2023 18:05
Oj w komentarzach chyba właściciele sklepow i rodziny się odezwały. Konkurencja zawsze była albo będą konkurować albo zamykaja się. Pewnie przetrwają-troszkę mnie zarobią ale zarobią wcale nie tak mało. Jeśli nie to zamykać wolny rynek.
33. Dodane przez marek, w dniu - 04-10-2023 18:19
hahaha teraz się przypomniało o małych sklepach? jak już w większości padły??
34. Dodane przez poinformowany, w dniu - 04-10-2023 18:20
z tego co kojarze to w Swiieciechowie jest juz POLO market
35. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 04-10-2023 18:48
(...)z ochydnie brudnymi koszykami. Nikt tam nie dba o czystość i higienę fuuu.
36. Dodane przez Krzych Jerzyna ze Szczecina, w dniu - 04-10-2023 18:59
Do.kom.32. Mam nadzieję że nie będziesz chorował i pani w aptece nie powie ci ceny która zwali cię z nóg, a kiedy wyjdą ci już oczy z orbit widząc tą cenę, twe uszy usłyszą! Nie podoba ci się to szukaj dalej, wolny rynek.
37. Dodane przez klient., w dniu - 04-10-2023 19:06
Mieszkam w mieście powiatowym, jest kilka-kilkanaście marketów, małe sklepy? Jest ich dość sporo, jest też kilka pustych lokali, ale jak jest promocja markecie kto pierwszy jedzie? mali sklepikarze. Ciągną te wózki pełne. Ale jeżeli za harowanie pracowników ma się do zaoferowania najniższą , lub zlecenie albo na czarno, to trudno. Ciekawe tylko jak opłaca się w soboty na 3 godziny otworzyć ????? niedziela handlowa większość małych sklepów zamknięta.
38. Dodane przez do kom. 19 i 25, w dniu - 04-10-2023 19:23
Wiecie chociaż dlaczego występują różnice cenowe pomiędzy dużymi sieciami a małymi sklepami? Otóż wielcy mają zupełnie inne możliwości negocjacyjne przy zakupach. Grupa Jeronimo Martins, właściciel m.in. sklepów Biedronka miał w 2022 roku przychody na poziomie 25,39 mld euro , czyli prawie 117 mld złotych ! Obroty roczne małego sklepu liczone są zazwyczaj w tysiącach złotych. I nieważne czy jest to 300 tys. zł, czy 900 tys. zł przychodu (nie mylić z dochodem). Mali nie są w stanie otrzymać takich cen jak wielcy. Ale co ciekawe, niejednokrotnie pracują na niższej marży. Nie musicie tam kupować. Zresztą ja sam kupuję trochę u dużych, trochę u małych. Ale trzeba wiedzieć, że wielcy transferują zyski do centrali w Polsce lub za granicą. Im mniej pieniędzy pozostaje na rynku lokalnym, tym mniej jest ich dla innych. Dla prawie każdego z nas. Pieniądze wypływają od nas. Biedniejemy - kółko się zamyka.
39. Dodane przez x, w dniu - 04-10-2023 19:42
chodzi o to aby male sklepy i zaklady rzemieslnicze i zaklady rodzinne wykonczyc aby upadly niedosc ze nie maja pomocy od panstwa i doplat z uni to placa podatki taie jak molosy zielone swiatlo obiecywali kilkanascie lat temu ale go nie widac i tyle pozdrawiam wszystkich malych i niskich oprucz jednego malego
40. Dodane przez Rey 105, w dniu - 04-10-2023 19:54
No niestety, większość kom. to mali sklepikarze ,którzy mają jeszcze nadzieje w swój biznes sklepikowy Ale to już koniec,życzę powodzenia 
Mi wystarczył tylko jeden market dinko, i jestem na etacie
41. Dodane przez xxx, w dniu - 04-10-2023 20:18
gdybys wiedzial i znal proces przerobu miesa w (...)myslal bys inaczej do 40
42. Dodane przez ja, w dniu - 04-10-2023 20:46
biedronka jeden z marketów drogo a ludzie naiwni lecą bo promocja na banany które są dla małp
43. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 04-10-2023 20:49
Może by ktoś otworzył sklep (markecie )w okolicy Piotrowic ,Trzebiny
44. Dodane przez do 8, w dniu - 04-10-2023 20:54
To Leszno można przyłączyć do 2x starszej Święciechowy, która już dawno powinna odzyskać prawa miejskie utracone w 1934 roku. Panie wójcie czas się za to zabrać, aby zdążyć przed 100-tną rocznicą.
45. Dodane przez o 44, w dniu - 04-10-2023 21:17
Głupiutki jesteś. Wilkowice, Swieciechowa,Gronowko,Henrykowo,być może Dąbcze będą włączone do Leszna,ale to potrwa jeszcze kilka lat.
46. Dodane przez 1234, w dniu - 04-10-2023 21:28
To jest kapitalizm, większy zjada mniejszego i taki jest świat niestety czy stety. Ta pani też miała możliwość się rozwinąć przez tyle lat, mogła otworzyć inny sklep, albo całkowicie inny biznes np. Usługi ale tego nie zrobiła i teraz może przyjdzie na nią pora(chociaż niekoniecznie, ponieważ jest wiele sklepów, które prosperują od lat mimo iż stoją w cieniu hali supermarketu), w biznesie chodzi o to, żeby czerpać z wielu źródeł i się rozwijać. Ta pani mogła tak jak biedronka ale na o wiele mniejszą skalę rozwijać swoją sieć sklepów, żeby każdy miał pod nosem właśnie jej sklep. Teraz to się dopiero rozpędza ale niedługo będą tylko firmy zatrudniające dziesiątki tysięcy ludzi, nie będzie małych firm. Jedynie niektóre usługi będą się utrzymywać, bo duża firma nie koniecznie zrobi coś lepiej niż sprawdzony od lat fachowiec, który będzie może nieco droższy ale za to pewniejszy. Lecz na nich pis czy tam Po też znajdzie haka i tak im w końcu podniosą podatki, że zmuszą ich do zamknięcia działalności i przejścia na etat. Ale to jeszcze może trochę potrwać lecz w przypadku sklepów jest już sprawa przesądzona, bo nieda się sprzedawać lepiej czy gorzej, liczy się asortyment i ceny i niech lepiej młodzi ludzie nie zgrzewają miejsca za Kasami w sklepach, bo jeszcze mogą zostać pozbawione pracy przez roboty.
47. Dodane przez Karol kilka lat później, w dniu - 04-10-2023 21:34
Dzięki zgodzie wójta są markety. 
Poprzedni wójt Marian Mielcarek nie wydał zgody na markety, teraz mamy lepszego wójta. 
Zabrał pracę wielu w Święciechowie. 
Musi to odczuć w następnych wyborach.
48. Dodane przez A ja, w dniu - 04-10-2023 22:21
Jestem za takimi sklepami jak w Japonii. Taki pawilon. Bez obsługi. Telefonem otwierasz. Znaczy aplikacją. Wchodzisz. Zabierasz co potrzebujesz, kasujesz automatycznie, samoobsługowo i wychodzisz. Super sprawa. I nawet w niedziele i o 3 nad ranem jest czynne. O i ile ludzi nie będzie narzekać na ciężką pracę. Będzie można leżeć na dół plecami.
49. Dodane przez do 47, w dniu - 04-10-2023 22:29
wlasnie powstaja nowe miejsca pracy w Swieciechowie
50. Dodane przez Prawicowy, w dniu - 04-10-2023 22:45
pierwszy raz czytam, że Elka.pl martwi się o kogoś haha. Ludzie wolą pójść do marketu zresztą widać to po kolejkach do kasy i pełnych wózkach
51. Dodane przez Do 49, w dniu - 04-10-2023 22:51
Kosztem kilku utraconych miejsc powstaje jedno. 
Dlaczego na parkingu w Święciechowie na Rynku od pewnego czasu ograniczono czas postoju do 30 minut? 
Bardzo dobrze! Tylko dlaczego dwa miejsca zarezerwowane są dla wójta, skoro kilka metrów jest pusty parking Urzędu Gminy? 
Ciężko by było zrobić dodatkowo 25 metrów? 
To jest demokracja?
52. Dodane przez Do 48, w dniu - 04-10-2023 22:59
A ja widziałem sklepiki wiejskie czynne w dni robocze z przerwami obiadowymi jak u nas za komuny! 
Przed sklepem wystawione automaty do sprzedaży nie tylko papierosów! 
Produkty lokalnych producentów rolnych, ziemniaki, owoce twarde, jaja, sery twarde i miękkie, konserwy mięsne i wędliny, pieczywo, mleko, pierogi robione przez gospodynie a nie z ,,Biedronki! 
Tam rolnicy z przetwórcami i z handlowcami mogą więcej? 
Niemiecki sanepid na to pozwala? 
Płacisz gotówką, wybierasz numer przeszklonej skrzynki i masz odbiór zakupionego produktu! 
Takie nasze paczkomaty czynne 24h/dobę i 365 dni w roku! 
U nas bełkot aby rolnik bezpośrednio konsumentom zbywał swoje płody a Helmuty  
to robili, robią i będą nadal robić!  
Przed własnymi domami, od świtu po zmierzch! 
Robić wycieczki naszych roszczeniowców z hektarami i sklepikarzy wiejskich nie po BMW a po naukę!
53. Dodane przez SIWY, w dniu - 04-10-2023 23:24
Uni Europejskiej o to chodziło w Polsce ma być rynek zbytu a nie produkcja. za parę lat nie będzie komu produkować żywności w naszym kraju . Młodzi uciekają do pracy z poza rolnictwa. Małych gospodarstw już nie ma.
54. Dodane przez do SIWEGO, w dniu - 05-10-2023 08:25
Małych gospodarstw nie ma już także w obu Amerykach - tam też sięgają macki UE?
55. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 05-10-2023 09:07
Wystarczy popatrzeć na właścicieli tych sklepów czym jedzą jakie maja domy itp rzeczy ze to jednak majętni ludzie wiec chyba aż tak zle nie jest. My mieszkańcy dobrze wiemy ze do biednych nie należą a wręcz do bardziej majętnych. Teraz zaczyna się narzekanie i lament bo ktoś im zmniejszy zarobek, mogli o tym myśleć wcześniej no swiat się rozwija i wszystko prze do przodu. Krowy tez już nie chodzą do jeziora przez plaże w golanicach jak to dawniej bywało.
56. Dodane przez do kom. 48, w dniu - 05-10-2023 09:21
Przecież takie sklepy są już w Polsce i nazywają się je Nano Żabka. Na razie jest ich kilkadziesiąt, ale będą kolejne. Obecnie najbliższy w Poznaniu. Tyle, że mały sklepikarz tego nie zrobi. Nano Żabka wykorzystuje technologię opracowaną w ścisłej współpracy z amerykańską firmą technologiczną AiFi. Zapewniam Ciebie, że mały, lokalny sklepik nie pozyska partnera z Doliny Krzemowej, bo żadnej ze stron nie będzie się to opłacało.
57. Dodane przez teraz jest czas likwidacji małych firm handlowych, w dniu - 05-10-2023 11:53
teraz jest czas likwidacji małych firm handlowych  
to pierwszy etap 
 
Proszę pamiętać że bardzo często ceny w markecie są mniejsze bo firma robi przekręty podatkowe, ma od tego doradców, 23% VAT-u to często więcej niż marża na wielu produktach. 
 
drugi etap 
 
uprościć przepisy i wywalić na ulicę 90 niepotrzebnych wtedy urzędasów, tylko która partia się na to odważy, najlepiej to zrobić zaraz po wyborach. 
Zniknie wtedy brak rąk do pracy w przemyśle i usługach. 
Nie będzie argumentu że musimy przyjmować z zewnątrz pracowników
58. Dodane przez Patrikos, w dniu - 05-10-2023 12:28
Ale płacz sklepikarzy. Każda firma ma konkurencje to normalne w kapitalizmie. Może im jeszcze dopłaty dać? Nie umieją konkurować to do łopaty a nie łazić i bąki zbijać pod sklepem.
59. Dodane przez przyszłosć, w dniu - 05-10-2023 13:04
Małe sklepy upadną . Taki jest koszt postępu i zmian cywilizacyjnych.  
Był dawno temu handel wymienny, potem targowiska , następnie tradycyjne sklepy - małe i trochę większe , a teraz ogromne galerie .Duże likwiduje małe. 
Galerie też kiedyś znikną , handel już teraz przenosi się do internetu. Tylko co będzie z tymi tysiącami ton żelbetu , szkła , stali i innych odpadów pozostałych po rozbiórce tych dzisiaj wspaniałych , ogromnych wolnostojących handlowych budowlach. Ale to będzie już problem naszych dzieci i wnuków.
60. Dodane przez do kom. 52, w dniu - 05-10-2023 14:44
Przerwy obiadowe jak za komuny? No popatrz - nie wiedziałem, że w tak wielu
61. Dodane przez do kom. 60, w dniu - 05-10-2023 15:45
Może ta osoba z kom. 52 nie była nigdy za granicą. Przecież w wielu krajach świata są takie przerwy, chociażby w Grecji, we Włoszech, w Hiszpanii, w Brazylii czy w Meksyku. Tam najczęściej nazywa się to sjesta i nie ma nic wspólnego z komuną.
62. Dodane przez Do 61, w dniu - 05-10-2023 18:08
Do kom 61. 
Szkoda, że zapomniałeś dodać, że sjesta ta jest ponieważ w tych krajach w południe jest tak gorąc iż nie da się pracować. 
Super dzień pracy z przerwą w południe. 
Wychodzisz rano wracasz w nocy. Rodzina będzie szczęśliwa a w szczególności dzieci, nareszcie będą wolne. 
Taka przerwę lub jeśli wolisz sjestę ja nazywam powrót niewolnictwa. Cały dzień w pracy. 
Jak masz przerwę godzinę, dwie lub trzy to przebierasz się czekasz na transport wracasz do domu siadasz do stołu i budzik dzwoni bo musisz wracać do pracy. 
Kiedyś mówiło się (...)Hipolicie".
63. Dodane przez Do 55., w dniu - 05-10-2023 18:46
Racja, znam kilku mają po 15 lat otwarte ''nieopłacalne" sklepy.
64. Dodane przez Pl, w dniu - 05-10-2023 21:22
Niech się budują ! Jak małe sklepy zaoferują lepsze produkty niż Biedra i Dino to będzie zysk . Tym bardziej że oba sklepy mają np. tragiczne pieczywo
65. Dodane przez Do 62, w dniu - 05-10-2023 21:51
Tym się różni mentalność narzekającego Polaka od zadowolonego południowca. To klimat z nami to robi. Jeszcze się trochę ociepli i też będą u na sjesty. I zaczniemy się może cieszyć życiem. Idziesz do pracy robisz przerwę do 16-17, a potem do pracy, a jeszcze później całą rodzina idziecie do trattorii na pyszne jedzonko. I celebrujecie życie i każdą jego chwilę. Południowcy tak mają. Im bardziej na północ tym bardziej nudni ludzie. Tacy Finowie piją jak smoki w samotności. Przez ciemności zimowe i melancholię. A południowcy zawsze zadowoleni i uśmiechnięci, a wypić też lubią, ale w towarzystwie. Jechać tam na wakacje, zobaczyć jak ludzie są szczęśliwi i jak doceniają życie. Z rodzinami. Tacy Włosi np. są bardzo rodzinni. I mają luzik. Czego życzę nam Polakom także. Mniej spinki, więcej uśmiechu i życzliwości.
66. Dodane przez do kom. 62, w dniu - 05-10-2023 21:52
Nie w pełni jest to prawda. Sklep to nie pole - w każdym sklepie jest klimatyzacja i pracować w południe się da. Wystarczy zobaczyć na tamtejsze duże supermarkety i centra handlowe, które wprowadzają standardy korporacyjne z innych krajów i nie przestrzegają sjesty. Praca tam często trwa od 9.00 do 20.00 i po pierwsze jest to stary zwyczaj, który jest przez większość przestrzegany, a po drugie i tak byłoby w tym czasie mało klientów, więc lepiej zrobić wtedy wolne. W Polsce też. Każda działalność jest inna, ale jeśli i u nas są w tym czasie pustki, to lepiej zrobić sobie przerwę. To głównie kwestia przyzwyczajenia klientów.
67. Dodane przez Zoja, w dniu - 05-10-2023 22:16
My nie jesteśmy klientami dużych sklepów  
Chleb w małej piekarni ,mały sklepik z mięsem  
Warzywa i owoce na targu Wiemy co jemy i nie wpadamy w szał promocji  
Duże sklepy męczą , 
 
Ale każdy ma prawo mieć swoje zdanie Zaoszczędzamy zez pieniądze ,bo nie kupuję czegoś co ładnie wygląda w tym sztucznym świetle
68. Dodane przez do 67, w dniu - 05-10-2023 22:59
Tylko uważaj z tymi owocami i warzywami na targu leszczyńskim, bo większość to sprzedawcy z hurtowni, a nie producenci.
69. Dodane przez Miki, w dniu - 06-10-2023 08:42
Przecież każdy towar na targu w dużym sklepie czy małym pochodzi z jednej hurtowni w lesznie euricash itp z ta różnica ze duze sklepy pomijają jedynie ta hurtownie bo biora większe ilości i maja przez to taniej. To taki sam towar u każdego. Zasada jest taka : duży może więcej i nie wypisywać bzdur
70. Dodane przez Ania, w dniu - 06-10-2023 10:16
Świetne info. W malych sklepikach jest za drogo i mały wybór
71. Dodane przez ok ok, w dniu - 06-10-2023 10:23
Przykre to ale świat zmierza ku zagładzie i to sam. Ale najpierw będzie komunizm korporacyjny a potem zagłada. Pobudują gdzie się da te Biedronki i Lidle i tylko tam będzie praca no jeszcze w budżetówce i wtedy za michę ryżu będą ludzie gibać do 80. Własności prywatnej w ogóle nie będzie tylko komunizm
72. Dodane przez Do 71, w dniu - 06-10-2023 11:44
O kurczę straszne dobrze że nie dożyje. Świadkowie Jehowy mają rację armagedon ok ok beeeee
reklama
73. Dodane przez Xx, w dniu - 09-10-2023 13:32
Do komentarza 55 nie widziałam zeby ktokolwiek z tych właścicieli mieszkal w wiliii jeździł porsche 
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Działka budowlana mo... Moraczewo 225000
59 m mieszkanie po g... Rydzyna 434000
Ogródek działkowy "p... Leszno 31900
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj