Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Listopada 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Emilia, Emma,
Franciszek, Gerard
Do końca roku 37 dni.
Start arrow Leszno arrow Matecki: nie powinno brakować pieniędzy na podwyżki dla nauczycieli

Radny odniósł się do słów prezydenta

Matecki: nie powinno brakować pieniędzy na podwyżki dla nauczycieli

13.03.2024. Radio Elka, Filip Wybieralski


(Fot. Archiwum)
- Nie dajmy się wciągnąć w narrację, że przez podwyżki dla nauczycieli w mieście realizowanych będzie mniej inwestycji - tak słowa prezydenta Łukasza Borowiaka skomentował radny Jacek Matecki, który na posiedzeniu Komisji Edukacji, Kultury i Sportu wskazywał, że miasto nie powinno mieć żadnych problemów z pokryciem obecnych wynagrodzeń. Jego zdaniem po raz pierwszy zdarzyło się tak, że rząd planując podwyżki realnie zaplanował również kwestie ich finansowania. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Ten temat poruszono wczoraj na posiedzeniu Komisji Edukacji Kultury i Sportu, ponieważ tydzień temu prezydent Łukasz Borowiak informował, że subwencja oświatowa z budżetu państwa nie wystarczy na podwyżki w leszczyńskich szkołach. Z wyliczeń urzędu wynika, że w skali całego roku będzie łącznie 45 milionów złotych. - Subwencję zwiększono o 27 milionów złotych, a więc brakuje 18 milionów, które miasto będzie musiało znaleźć we własnym budżecie - mówił prezydent Leszna na antenie Radia Elka. - Trzeba będzie przemodelować budżet, być może zrezygnować z jakiejś
inwestycji
- powiedział Borowiak.

Radny Leszna Jacek Matecki z Koalicji Obywatelskiej uważa, że miasto nie powinno mieć żadnych problemów z pokryciem obecnych wynagrodzeń nauczycieli. Zdaniem Mateckiego miasto pieniądze powinno mieć, ponieważ przy tworzeniu budżetu na 2023 roku zaplanowano po stronie dochodów 12,3% na podwyżki, ale tego założenia nie wykonano. Radny uważa, że te pieniądze z obecną dodatkową subwencją wystarczyłyby na podwyżki. - W październiku zeszłego roku ówczesny minister finansów wysłał wytyczne do kształtowania budżetu, w których było założenie wzrostu subwencji oświatowej, która miała pokryć 12,3% podwyżkę dla nauczycieli. W Lesznie zadziało się tak, że w planie dochodów budżetowych uwzględniono wzrost subwencyjny o ponad 24,8 mln zł, natomiast nie zaplanowano kwot na podwyżki dla nauczycieli. To właśnie sporne 18 mln złotych. Po decyzjach nowego rządu o wzroście wynagrodzeń dla nauczycieli do 30%, miasto dostało dodatkową subwencję wynoszącą około 27 mln. Gdyby wcześniej wykonano założenie budżetowe dotyczące wzrostu o 12,3%, teraz nie byłoby z tym żadnego problemu - wyjaśniał radny Matecki, który podkreślał, że w kategoryczny sposób przeciwstawia się narracji, jakoby podwyżki dla nauczycieli miały się teraz przełożyć na mniejsze inwestycje w mieście.

- To nie jest tak, że przez nauczycieli coś nie zostanie w mieście zrobione. Te podwyżki nauczycielom się należały. Musimy mieć świadomość, że wielu z nich - w szczególności te osoby, które są na początkowym etapie kariery - w styczniu musiało dostać dodatki wyrównujące do płacy minimalnej. Stało się tak, ponieważ ich wynagrodzenia nie spełniały kryterium najniższej krajowej. Nie można zestawiać wzrostu ich wynagrodzeń z likwidacją jakiejkolwiek inwestycji w mieście. To jest niesprawiedliwe i po raz kolejny tworzy narrację negatywną w stosunku do bardzo dobrej grupy zawodowej, dzięki której Leszno nazywane jest ,,miastem szkół” - dodał radny. Podobnego zdania był Piotr Gościniak, prezes leszczyńskiego oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego, a także przewodniczący rady Tomasz Malepszy. Obaj panowie również nawoływali do tego, aby w taki sposób nie przedstawiać kwestii podwyżek dla nauczycieli. - Tworzy to niepotrzebne zamieszanie i nikomu nie służy - komentował Malepszy.

Radni zgodni byli co do jednego - w Lesznie na oświatę wydaje się dużo więcej ,,dodatkowych” pieniędzy, których nie uwzględnia przyznawana subwencja, a które potrzebne są do funkcjonowania placówek na wysokim poziomie. Trudno jednak określić jak duża jest ta kwota, jej wyliczeniem w najbliższych dniach ma się zająć Wydział Edukacji.
 
Komentarze (143)
1. Dodane przez Ja, w dniu - 13-03-2024 20:58
Czy ktoś zmierzył ostatnio nos prezydenta? Tak mi się wydaje jak by się wydłużał. Ale z.jakiego powodu to się dzieje?
2. Dodane przez Obserwator, w dniu - 13-03-2024 20:58
Właściwa ocena sytuacji. Brawo Matecki jak zwykle merytorycznie przygotowany do dyskusji. Ciekawe dlaczego nie zaplanowano pierwotnej 12 procentowej podwyżki dla nauczycieli? Nie dajmy się zmanipulować!!!
3. Dodane przez Roman Praciwnik SP13, w dniu - 13-03-2024 20:59
PANIE MATECKI PRZESTAN JUZ WPROWADZAC W BLAD SPOŁECZEŃSTWO!!!!NIECH PAN POWIE ILE PAN ROBIL BEDAC DYR.SP13 A TERAZ SZKOLY W GMINIE ??????NIE MOGE JUZ PANA SLUCHAC!!!,
4. Dodane przez Joanna, w dniu - 13-03-2024 21:00
Mam dwoje dzieci, są obecnie na studiach, przeszły przedszkole, zerówkę, podstawówkę, gimnazjum, liceum i wiecie co? Nauczycieli z prawdziwego zdarzenia to mogę zliczyć na palcach JEDNEJ ręki! Niestety :( większość z nich w ogóle nie powinna mieć do czynienia z dziećmi lub młodzieżą, ponieważ zamiast słuchać i rozumieć to wymądrzają się i wymuszają. Ludzie nie zasługujący na szacunek, o wybujałym mniemaniu o sobie. Ogromna grupa to ludzie leniwi i zarozumiali, prezentujący zarówno poziom wiedzy jak i kultury osobistej na poziomie mułu z dna. Tacy ludzie zasługują na wyrzucenie z pracy a nie na podwyżki. Zastanówcie się wy, nauczyciele, dlaczego ludzie was tak nie szanują? Serio nie widzicie, że na szacunek i poważanie trzeba sobie zapracować postawą a nie wiecznym narzekaniem?
5. Dodane przez Wolny głos, w dniu - 13-03-2024 21:13
Po pierwsze szacunek do nauczycieli kształtowany również przez bezdyskusyjne wynagrodzenia, po drugie czas skończyć z tworzeniem wokół edukacji jakiejś aury coś za coś, co napędza do tworzenia podziałów, po trzecie może od głowy miasta należałoby zacząć odbudować estymę dla szkolnictwa? Nie tylko poprzez przypisywanie sobie przedwyborczo zasługa ale szczerą postawę doceniania wkładu szkół w rozwój społeczeństwa.
6. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 13-03-2024 21:13
Brawo nareszcie ktoś powiedział jak przygotowuję się niedbale budżet . Nauczycielom te podwyżki i się oczywiście należą niektóre gminy już je wyplacily
7. Dodane przez konfiarze, w dniu - 13-03-2024 21:17
chcemy mieć lepszą edukację? kopiujemy wszystko z Zachodu? to kopiujmy od mądrzejszych. w Stanach wszystkie dobre szkoły są prywatne. prywatne do tego stopnia, że to właściciele ustalają programy nauczania, bo nie ma czegoś takiego, jak Ministerstwo Szkolnictwa Wyższego. Na poziomie szkół niższych władza niewiele może. w Polsce mamy katastrofalnej jakości szkoły państwowe, które produkują masowo dzieciaki nie potrafiące się dobrze podpisać, magistrów, którzy nie mają o niczym pojęcia i nie potrafią napisać 20-stronnicowego eseju. zacząć likwidować państwową edukację i prywatyzować ją w stopniu maksymalnym.
8. Dodane przez Matecki potrzeby, w dniu - 13-03-2024 21:22
Dobrze, że mamy w radzie takich ludzi jak Matecki, której potrafi obnażyć tą pisowską propagandę.
9. Dodane przez Leszno, w dniu - 13-03-2024 21:22
Dlaczego ktoś próbuje stworzyć wrażenie, że zaplanowano podwyżki na które państwo nie dało pokrycia. Jak widać miasto otrzymało zwiększenie środków na podwyżki. Dlaczego w budżecie na 2024 rok uwzględniono dochody z subwencji w kwocie prawie 25 mln, a nie zaplanowano wydatków (podwyżek 12 procentowych ) które ta subwencja miała zabezpieczyć? Co najmniej dziwne i bardzo zastanawiające. Brawo radny Matecki!!! Władzy trzeba patrzeć na ręce i matematyczne fikołki.
10. Dodane przez Wybory, w dniu - 13-03-2024 21:29
Pan Prezydent Borowiak powinien natychmiast przeprosić mieszkańców Leszna za wprowadzanie ich w błąd, widać tonący brzytwy się chwyta!
11. Dodane przez Ciekawy, w dniu - 13-03-2024 21:30
Brawo ale Szanowny Panie radny co Pan w obecnej kadencji w Radzie Miasta znaczącego dla mieszkańcou zrobił? Nie zawiódł Pan wyborcow? I z jakim przesłaniem Pan ubiega sie o ponowny mandat Radnego?
12. Dodane przez Jak to, w dniu - 13-03-2024 21:41
Albo jesteś radnym albo pracujesz ? DWA ETATY? TACY TO POŻYJĄ .LUDZIE UWAŻAJCIE KOGO WYBIERACIE.NAUCZYCIELE POWINNI TEŻ MIEĆ JAK INNI 26 DNI URLOPU...A WAKACJE OD POŁOWY CZERWCA DO WRZESNIA...DODATKOWO FERIE,PRZERWY ŚWIĄTECZNE ITP I JESZCZE NA GARNUSZKU MIASTA Z NASZYCH PODATKÓW? Skoro Premier obiecał to niech daje z rządowej kasy...czekam za paliwem po 5.19
13. Dodane przez Maryja-n, w dniu - 13-03-2024 21:44
Bravo Panie Jacku,punktować punktować i jeszcze raz punktować te brednie ,juz niedlugo do 7 kwietnia wytrzymajmy.i bedzie lepiej
reklama
14. Dodane przez realista, w dniu - 13-03-2024 21:58
Brawo Panie Matecki za odwagę i obnażanie prezydenckiej obłudy.  
Czas na zmianę włodarza miast, bo obecny, nie tylko nie ma pojęcia o planowaniu budżetu miasta, ale także nie szanuje nauczycieli.
15. Dodane przez Andrzej, w dniu - 13-03-2024 22:03
A panu Matloce nie wstyd kandydować z PL 18 Idźmy do wyborów i zmienmy obecnego Prezydenta głosujmy na Rusieckiego i Mateckiego
16. Dodane przez Ciężko żyć w tym mieście, w dniu - 13-03-2024 22:03
Coś niesamowitego dzieje sie( chyba z budżetem tego miasta. Manipulacje czy nie potrafią liczyć? Dobrze, że chociaż ktoś jeszcze przychodzi przygotowany na sesję - dziękujemy Panie Matecki, można na Pana liczyć.
17. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 13-03-2024 22:06
Każdy sobie z podwyżkami dla nauczycieli poradził tylko nie Borowiak. Wszyscy już je otrzymali tylko nie leszczyńscy nauczyciele. Wstyd na całą Polskę taki prezydent. Jak sobie nie radzisz to po co się pchasz kolejny raz na stołek??? Brawo dla takich radnych,dobrze,że Leszno Was ma&
18. Dodane przez Marcin, w dniu - 13-03-2024 22:08
Brawo dla Pana Radnego. Mam wrażenie,ze tylko dla Radnych KO nauczyciele nie są obojętni. 
 
Brawo! Boro to Pinokio i wszyscy o tym wiemy.
19. Dodane przez xxx, w dniu - 13-03-2024 22:14
Jak to nie wiadomo, jaka to jest kwota. Wróćcie do Programu Oświatowego i Raportu Oświatowego z 2015 roku, tam jest opisane, jak dużo Leszno i zdecydowanie, z pewnością od 2015 roku wydaje na szkolnictw, poza subwencją. W Lesznie na oświatę, poza subwencją, wydaje się stanowczo za dużo. To jest szkolnictwo publiczne, nie prywatne!
20. Dodane przez Sisi, w dniu - 13-03-2024 22:15
Hasło p. Borowiaka, które miało być nośne, okazało się wydmuszką. Ile jeszcze niekompetencji będziemy znosić? Do 7 kwietnia ! Widzimy się przy urnach
21. Dodane przez Alina, w dniu - 13-03-2024 22:18
Gdyby, Prezydent (farbowany PiS) zaplanował podwyżkę dla nauczycieli to by się bodżet nie spiął. Zrobił to z premedytacją. Kłamstwo ma krótkie nogi. W gminie, w której pracuję wszystko się zgadza. Podwyżki wypłacone. Wyrównanie wypłacą na pierwszego. Ale gmina nie ma takiego zadłużenia.
22. Dodane przez o co chodzi?, w dniu - 13-03-2024 22:19
Przecież to coraz bardziej przypomina jakąś przedwyborczą zagrywkę wypłat nauczycielom dużych pieniędzy (za styczeń, luty, marzec) akurat przed wyborami. Właśnie w radiu Poznań szum w wiadomościach, wiceprezydent (dlaczego nie prezydent?) mówił, że miastu brakuje 18 milionów, że miasto ma co prawda strategiczne rezerwy finansowe (pewnie chodziło o tzw. wolne środki) ale urząd czeka na obiecane pieniądze? O jakie obiecane chodzi? Co to są za tajemnice? Za kogo nas macie? Co na to premier Donald Tusk? Zabrać im nasze miasto, bo nie potrafią rządzić. Wybory!
23. Dodane przez Elżbieta, w dniu - 13-03-2024 22:20
Wielkie brawa dla radnego Mateckiego!
24. Dodane przez słowa, w dniu - 13-03-2024 22:21
Od razu cisną się na usta słowa Piłsudskiego.
25. Dodane przez Andrzej, w dniu - 13-03-2024 22:23
Pogonilismy Kaczyńskiego pogonmy Borowiaka, który z Pisem zadluzyl miasto. Niech będzie normalnie pozdrawiam idźmy do Wyborow
26. Dodane przez 13, w dniu - 13-03-2024 22:29
Brawo kom.4 Jest tak niewielu nauczycieli z prawdziwego powołania że aż żal serce ściska. Sami pamiętamy swoich dobrych nauczycieli a tych kiepskich raczej nie. No i czy wszystkim należy się podwyżka? Nauczyciel musi umieć zainteresować dzieciaki przedmiotem który wykłada a potem, w umiejętny sposób, przekazać wiedzę a nie tylko w stylu "opracujcie temat, sprawdzę i was ocenię". Niektórzy rodzice widzą tą bylejakość nauczania ale jest ich zbyt mało żeby wpływać na zmianę podejścia "ciał pedagogicznych" do problemu. Inni raczej zapracowani niezbyt dokładnie sprawdzają postępy swoich "latorośli" a czasem brak im wiedzy.
27. Dodane przez Do 11, w dniu - 13-03-2024 22:31
A co mógł zrobić, człowieku co by opozycja nie zaproponowała to na złość prezydent i jego radni blokowali.
28. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 13-03-2024 22:35
Gadanie co zrobiła opozycja w tej kadencji, co by nie zrobili byli by zbojkotowani przez prezydenta, on z nimi nie miał ochoty współpracować . Jedyne co przyjęli to projekt uchwały intencyjnej radnej Machowiak o uznaniu powstania wielkopolskiego jako święta - pracującego . A jak jej się udało wprowadzić dofinansowanie invitro nie mam pojęcia pełna profeska. Wszystko o czym mówiła opozycja a nie raz miała racje bojkotiwało Pl 18 z PiS
29. Dodane przez życie, w dniu - 13-03-2024 22:37
Tu się nie da spokojnie żyć. Stale jesteśmy babrani jakimiś urzędniczymi rzekomymi problemami.
30. Dodane przez obecność, w dniu - 13-03-2024 22:43
Posiedzenie było obowiązkowe dla wszystkich radnych. Kto nie przyszedł?
31. Dodane przez Ela Leszno, w dniu - 13-03-2024 22:45
Od moich znajomych którzy są blisko prezydenta Borowiaka słyszałam, że obawia się przegranej i zrobi wszystko ( dosłownie), aby wygrać.Widać to zresztą po jego agresywnej, w stosunku do swoich rywali, kampani.
32. Dodane przez Pinokio, w dniu - 13-03-2024 23:04
Ktoś dobrze napisał powyżej, że Borowiakowi nos rośnie coraz dłuższy.  
 
Wstyd Panie Prezydencie ! 
 
Mówi Pan o brakujących 18 milionach, a na to wychodzi że z premedytacją nie chciał pan powiedzieć prawdy.  
 
 
Bez żalu, , żegnamy całe to PL18 !
33. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 13-03-2024 23:26
Inwestycji nie będzie przez nauczycieli, tylko przez rząd KO który kolejny raz zwala ciężar na samorządy. Nie różnią się niczym od PiSu
reklama
34. Dodane przez Radni KO, w dniu - 13-03-2024 23:27
Radni KO nie głosują za uchwałami budżetowymi, więc rozumiem że podwyżek dla nauczycieli też nie popierają?
35. Dodane przez Obserwator, w dniu - 13-03-2024 23:28
Jeśli Borowiak miałby działać jak rząd KO i MEN, to obiecałby modernizację jakiejś szkoły i wysłał fakturę na 40% wartości modernizacji do Warszawy, bez żadnych uzgodnień.
36. Dodane przez Benny, w dniu - 13-03-2024 23:31
PiS dawał podwyżki za które płaciły samorządy, KO daje podwyżki za które płacą samorządy. Te partie się niczym nie różnią. Matecki atakuje Borowiaka-to dla mnie kolejny argument za głosem na Borowiaka w tych wyborach. Jacek Matecki nie głosował chyba za żadnym budżetem w tej kadencji, co dla mnie oznacza że był przeciwko wszystkim inwestycjom
37. Dodane przez Bxn, w dniu - 13-03-2024 23:34
Rusiecki nie startuje do rady miejskiej jako jedyny kandydat na prezydenta. Ważniejszy dla niego jest mandat posła niż praca dla Leszna. Kampanię też robi od niechcenia, byle odfajkować. Woli Warszawę
38. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 14-03-2024 05:03
Co Borowiak jeszcze chowa przed nami, jakie kwiatki jeszcze wyjdą. Radny Matecki patrz im na ręce, walczmy z kłamstwem, niekompetencją i manipulacją. Widać Borowiak jest w tym mistrzem. A tak a propos Malepszy znowu się farbuje, dobry wuja się znalazł. Znowu się chce przypodobać. Czuję strach że nie będzie Radnym, czy znowu próbuje przehandlować swoją osobę na Przewodniczącego Rady. Hm, Hm
39. Dodane przez pyt., w dniu - 14-03-2024 05:33
W dobie komputerów, najróżniejszych programów komputerowych, dysponowaniem danymi w każdej chwili, Wydział Edukacji idzie na bok liczyć coś przez kilka dni? To brzmi jak jakaś bajka. Co znaczy, konkretnie, leszczyńskie szkolnictwo na wysokim poziomie? Jak wzrosło zatrudnienie w oświacie? Liczba uczniów wzrosła czy zmalała? Oświata w Lesznie jest na wysokim poziomie kosztowym. Dla kogo i dla czego utrzymywana jest SP1 przy wiadukcie?
40. Dodane przez foto, w dniu - 14-03-2024 05:46
Dlaczego nie ma fotografii sali obrad.
41. Dodane przez Co na to gmina Osieczna, w dniu - 14-03-2024 05:58
Moze Matecki ma racje,może nie ma. Dla kolegi tylko pytam,czy pan radny Matecki te wszystkie swoje aktywnosci w ciagu dnia dla Miasta Leszna robi na urlopie czy w czasie wykonywania obowiązków dyrektora szkoly w Swierczynie? Miła to robota w wiejskiej szkole,taka pól poiltyczna. Dyrektor szkoły czy polityk? Oto jest pytanie.
42. Dodane przez do kom.1 i 7, w dniu - 14-03-2024 06:47
Typowy cynniczny platformiak! Sobie da pozostałym posniesie o 5 procent podatek VAT na żywność. Tydzień przed wyborami. Buta w czystej postaci, nielicząca się z wyborcami! 
 
Zapamiętajcie, butną PLATFORMĘ OBYWATELSKĄ należy odsunąć od każdej władzy! 
 
Ich wódz Tfusk pojechał i wrócił z wciśniętą wielką pożyczka do spłacenia!  
Jadąc tam nie wiedział po co tam jedzie.  
Wy też dajecie sobie wciskać na chama pożyczki?! 
Kto ją będzie spłacał i z czego będzie musiał zrezygnować.  
To jest potwarz dla polskiego społeczeństwa!
43. Dodane przez Do kom 4 Joanna, w dniu - 14-03-2024 06:51
W 100%zgadzam się z tym co napisalas ! Mało wam pokazuje tusk I jego mafia ? Tylko chwila ,a bedziecie biedę klepać o jakiej się wam nie śniło wy oglądacze TVN,Panie Borowiak trzymaj się Pan krytykuje nie raz Pana ale nie myli się ten co nic nie robi zapewniam głosy na Pana sporej ilości znajomych ,a ten Matecki niech obnaży prawdę o sobie !
44. Dodane przez System, w dniu - 14-03-2024 06:55
Mówienie o edukacji w USA jako o monolicie jest nieporozumieniem. Tam każdy stan ma oddzielne regulacje. W każdym stanie istnieją zarówno szkoły publiczne, jak i prywatne. Publiczne, czyli takie finansowane z pieniędzy budżetowych. Prywatne natomiast mają przeróżny charakter, często wyznaniowy ( gdzie naucza się pewnej wizji świata z pominięciem osiągnięć nauki), bywają odpłatne nastawione na zysk, jak i non- profit. Prym np. w nauczaniu kreacjonizmu wiodą stany tradycyjnie konserwatywne, czyli tzw. południe. Tam dowiemy się na lekcjach biologii, że dobry Bóg stworzył świat w sześć dni, a siódmego odpoczywał.  
 
Chyba nie takiej edukacji chcemy w Polsce dla naszych dzieci? Przynajmniej w szkołach publicznych. Jeśli ktoś chce uczyć dzieci religii, to droga wolna. Każdy ma prawo do swojego światopoglądu. Nie w szkole. W kościele.  
 
W USA jest około 8 mln funkcjonalnych analfabetów. To niewiele jak na ten ogromny kraj liczący 330 mln ludzi, bo tylko około 2,4 %. Niemniej to są ludzie wykluczeni. Jest jeszcze inny aspekt - bardzo mała grupa osób świetnie wykształconych i gigantyczna ilość wykształconych byle jak. Nie należy przeceniać amerykańskiego systemu edukacji, ponieważ ma on wiele wad i niedociągnięć. Promuje powstawanie kast ludzi uprzywilejowanych odnośnie możliwości edukacyjnych i rzesze biednych, których nie stać na awans edukacyjny, a tym samym na dobrą pracę i dobre życie.  
 
Nauka obowiązkowa w wielu stanach kończy się w wieku 12 lat, są też takie, gdzie są naciski na przedłużanie jej do lat 14 i 16. Wszystko zależy od stanu, który jest autonomiczną jednostką w stanowieniu swojego prawa. Porównywanie w tej sytuacji USA z jakimkolwiek państwem europejskim nie ma najmniejszego sensu.
45. Dodane przez Viki, w dniu - 14-03-2024 06:56
A Matecki pamieta rządy 2007-2014 ?? Kto rządził ile dal wam podwyżki?ZERO tusk dał , liczcie się,że to ostatnie co wam dal jeszcze zobligował samorządy potem już w EURO dostaniecie haaa
46. Dodane przez do kom. 1 i 7, w dniu - 14-03-2024 06:56
Typowy cynniczny platformiak! Sobie da pozostałym posniesie o 5 procent podatek VAT na żywność. Tydzień przed wyborami. Buta w czystej postaci, nielicząca się z wyborcami! 
 
Zapamiętajcie, butną PLATFORMĘ OBYWATELSKĄ należy odsunąć od każdej władzy! 
 
Ich wódz Tfusk pojechał i wrócił z wciśniętą wielką pożyczka do spłacenia!  
Jadąc tam nie wiedział po co tam jedzie.  
Wy też dajecie sobie wciskać na chama pożyczki?! 
Kto ją będzie spłacał i z czego będzie musiał zrezygnować.  
To jest potwarz dla polskiego społeczeństwa!
47. Dodane przez Matecki ale propaganda, w dniu - 14-03-2024 07:07
No to teraz z innej beczki. Niech by zaplanował te 12 % prawidłowo i byłyby by pieniądze na oświatę wlasnie te 18 mln to znaczy ze układając obecny budżet mialby mniej o 18 mln na co innego co zaplanował. Budżet to przepływy między jednym a drugim. Jak dasz na cos nie masz na co innego. Racje akurat ma Borowiak mówiąc jak jest. Bo skoro Obecnie rzadzacy zaplanowali podwyżkę to powinni zagwarantować pieniądze a nie samorzad ma zagwarantować je na wypłaty. A to ze dopłacili różnice między 30 % a 12 czyli te 27 mln to chwała tylko ze powinni pokryć całość a nie tylko roznice
48. Dodane przez Do 31, w dniu - 14-03-2024 07:16
Też tak słyszałem. Nic dziwnego, że się boi. Od kilkunastu lat nie pracował tak, jak każdy śmiertelnik a wieku emerytalnego jeszcze nie ma.
49. Dodane przez Przegrany, w dniu - 14-03-2024 07:17
Nie dość, że Borowiak mówi nieprawdę, napuszcza przeciw nauczycielom to jeszcze robi z tego politykę. Wstyd. Dobrze, że za miesiąc go nie będzie&.
50. Dodane przez abc, w dniu - 14-03-2024 07:18
Uważam, ze nie przesuwać,ale całkowicie zrezygnować z remontu Swięciechowskiej. Przynajmniej nie będzie juz tzw kiełbasą wyborczą.
51. Dodane przez Jarek, w dniu - 14-03-2024 07:24
Ogólne zamieszanie w kraju to obecnie taka rozrywka oponentów obecnej władzy. To samo robi obecny prezydent i jego koalicja.  
Pytanie - po co???  
Czego obawia się koalicja PL 18??? 
Napewno nie chodzi o "dobro" naszego miasta
52. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 14-03-2024 07:29
nauczyciele tylko sprawdziany kartkowki pytanko i zadania domowe i podwyzki za co teraz nie ma nuczycieli prawdziwego powolania nie ktorzy szkole traktuja jak by pracowali za kare
53. Dodane przez 9 lat to o 9 za dużo, w dniu - 14-03-2024 07:32
W mojej ocenie nie chcę już arogancji, obłudy i kolesiostwa, czas na zmiany !
54. Dodane przez Tak, w dniu - 14-03-2024 07:36
Widzimy co się stało w naszym kraju po wyborach,protesty,wycofywanie się rządu z danych obietnic Polakom także aby w Lesznie nie było podobnie po wyborach tylko Pan Borowiak pewny,sprawdzony i rodowity leszczyniak który zna problemy mieszkańcow i pochyla sie nad słabszymi a także nie obieca czegoś co jest nierealne tak jak to ..paliwo po 5.19
55. Dodane przez Antysocjalista, w dniu - 14-03-2024 07:46
Co jest niepokojące to to ,że Koalicja Obywatelska mając większość w Sejmie nie zastopuje te bolszewickie ustawy poprzedniego rządu .Zajęła się jedynie wymianą ludzi na stanowiskach . Co więcej wdała się w licytowanie z bolszewikami kto zaoferuje więcej socjalu nierobom . Ale dalej kładzione są kłody pod nogi tym ,który ten kraj utrzymują na powierzchni .tzn .tym ,którzy wytwarzają dochód narodowy i PKB tj przedsiębiorcom . Pierwszymi ustawami nowego rządu nie powinna być aborcja A wywalenie tego poPIS- owskiego nieładu podatkowego , który ciąży przedsiębiorcom jak kula u nogi. Nowa .ustawa podatkowa to powinno być nr 1. .Priorytet rządu nowego . Zadanie nr 2.to likwidacja ZUS i likwidacja NFZ . I stworzenie konkurencyjnych firm ubezpieczenia społecznego i ubezpieczenia zdrowotnego .Bo dziś ZUS pełni jedynie rolę ośrodka pomocy społecznej. I okrada ludzi  
którzy uczciwie płacili składki. Składki powinni płacić wszyscy pracujący. Bez żadnych KRUS-ow i gromady innych " świętych krow" Fundusze ubezpieczenia zdrowotnego i społecznego odciąć ich pępowinę od budżetu państwa. A emerytura wg zasady ile wpłaciłeś w składkach w okresie swojej aktywności zawodowej Tyle otrzymujesz w świadczeniu emerytalnym . .Zadanie nr 3 nowego rządu powinna być walka z biurokracją ,poprzez reformę administracyjną kraju .Powiaty do odstrzału. Bo to zbędna biurokracja. Powiela zadania gmin . .A stworzenie w ich miejsce jednej dużej gminy ( w zlikwidowanym powiecie). Województwa do likwidacji .A stworzenie w ich miejsce kilka regionów. A odzyskanych w ten sposób 75 % urzędników do normalnej roboty .Roboty .,potrzebnej gospodarce i krajowi. Bo z przerzucania papierków nic się nigdy nie urodziło. Wyrzucić z prac urzędniczych sprawy nękające obywatela i nic nie wnoszące do jego życia Prócz utrudnień. .Zadanie 4 które powinno się podjąć.To zrobić referenda czy jesteś za zmniejszeniem liczby radnych posłów i senatorów. Do liczby 10 % obecnego stanu . . Można w referendum też dołączyć inne ważne pytanie .. np o aborcję. Bo juz  
nastał czas by wreszcie po 30 latach zerwać z komuną i bolszewizmem wszechobecnym . By ludziom żyło się lżej i normalniej .
56. Dodane przez Kot, w dniu - 14-03-2024 08:00
Borowiak ma dllllluuughhiii nos
57. Dodane przez Agata, w dniu - 14-03-2024 08:05
Do kom. 31 Boi się, bo gdzie chłop robotę znajdzie:):)
58. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 14-03-2024 08:23
Ja się pytam do Mateckiego a gdzie pieniądze dla obsługi w przedszkolach co my jesteśmy inni jak nauczyciele każdy chce godnie zarabiać i żyć a nie tylko nauczyciele
59. Dodane przez Do antysocjalisty, w dniu - 14-03-2024 08:27
Popieram Ciebie w całości. W tym kraju tylko rozdawnictwo i przywileje pewnym grupom i nietobstwo za które płacą najaktywniejsi.
60. Dodane przez peterpan, w dniu - 14-03-2024 08:31
a ja bym chciał ,żeby pan borowiak poszedł już do tego, zapowiadanego prywatnego biznesu
61. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 14-03-2024 08:32
Już któryś raz odnoszę wrażenie, że prezydent próbuje na oświatę i nauczycieli zrzucić jakieś winy. Podobnie jak minister poprzedniego rządu. Kiepsko to wygląda.
62. Dodane przez max, w dniu - 14-03-2024 08:34
Najlepiej hejtować i się garnąć do rządzenia, KO narobiło bałaganu i miękko tłumaczy, barwo Panie Prezydencie, że pokazuje Pan jak w realu wygląda zarządzanie oświatą, za mała subwencja i wiele milionów dokładania z miejskiego budżetu
63. Dodane przez z przedszkola do 57, w dniu - 14-03-2024 08:38
Prowadzenie przedszkoli to zadanie własne gminy, w tym zapewnienie wynagrodzeń obsłudze. Miasto musi finansować je z własnych środków. Z tego co słyszałam to w niedługo będą podwyżki dla urzędników i chyba też dla pracowników w przedszkolach i szkołach.
64. Dodane przez Tomek, w dniu - 14-03-2024 08:41
Gdzie 100 konkretów panie matecki
reklama
65. Dodane przez albin, w dniu - 14-03-2024 08:50
Nie podobają i się umizgi władzy do uprzywilejowanych grup zawodowych.  
 
PRAWDA JEST, ŻE RZĄD TUSKA PRZERZUCIŁ SWOJE POMYSŁY NA ZWYKŁYCH MIESZKAŃCÓW MIAST BO TO Z NASZYCH PODATKÓW PODWYŻKI SĄ OPŁACANE!!! i ubieranie tego w piękne zdania przez Mateckiego tego nie zmieni bo to co Borowiak powiedział to racja. 
 
Matecki nie jest wcale wiarygodny bo sam z tej grupy pochodzi i dla swoich i siebie walczy o kasę. Nauczyciele mają bardzo dobre zarobki na tle innych grup zawodowych do tego pracują mniej. A opowieści, że niby pracują popołudniami niech sobie wsadzą między bajki, bo kto pracuje w prywatnym biznesie to wie, że tam pracuje się cały czas nawet na urlopie, a Ci co pracują w Urzędach też wiedzą., że często zostaje się po godzinach lub zabiera pracę do domu.  
 
Precz z komuną i rozdawnictwem nawet pod postacią uśmiechu zwłaszcza fałszywego!
66. Dodane przez Leszno od zawsze, w dniu - 14-03-2024 08:51
Już byli tacy, którzy próbowali szczuć społeczeństwo przeciw nauczycielom. W listopadzie ich pogoniliśmy. Czas zrobić też porządek w Lesznie. Matecki jest świetny!
67. Dodane przez M, w dniu - 14-03-2024 08:52
Część gmin ościenny pieniądze (podwyżki) przelały nauczycielom na konto ... bez takiej dyskusji w mediach.
68. Dodane przez do kom. 60, w dniu - 14-03-2024 08:56
Ja również bym tego chciał
69. Dodane przez Obserwator, w dniu - 14-03-2024 08:56
.Nie ma usprawiedliwienia dla pozorowanej pracy .Kilka nauczycieli rodzynków na cieście z zakalcem .Nie uczyni ciasta smakołykiem. Uważam ,że trzeba zmienić cały system kształcenia przyszłych pedagogów. Dawniej nauczycieli kształciły Uniwestytety ,które miały renomowaną kadrę naukową . I były przygotowane do tego typu działalności. Dziś kształceniem nauczycieli zajmują się prowincjonalne szkółki. Szkółki które przyjmują na kierunki pedagogiczne praktycznie wszystkich , jak leci. Co gorsze,by istnieć, przyjmują absolwentów szkół średnich, którzy nie mieliby szans dostać się gdzie indziej .Z mizernymi maturalnymi laurkami. Takich absolwentów szkół średnich,  
którzy posiadają na świadectwach maturalnych często tylko takie minimum punktów potrzebnych do jej zdania..Nie z każdej mąki da się upiec chleb.  
 
.
70. Dodane przez Porobiło się, w dniu - 14-03-2024 09:02
Słabość szkolnictwa to proces bardziej złożony aniżeli by się wydawało. Nauczyciele są tacy jaki jest ten obecny polski system edukacyjny. Jedna wielka lipa.. Nauczyciele dawnego systemu poodchodzili na emerytury, bo nie chcieli by ich utożsamiano z tym co w oświacie dziś i tym co jutro będzie. System oświatowy trzeba przewrócić do góry nogami. Kosmetyczne "zmiany" nic nie dają.. Uczeń musi rozumieć po co się uczy i mieć motywację do nauki .Dziś tego nie ma. Tą motywacją, wcześniej, zawsze była perspektywa zdobycia dobrego zawodu, zrobienia kariery zawodowej, lepszego poznania otaczającej rzeczywistości itp.  
Ostatnie lata pokazały dobitnie , ze to nie umiejętności czy wiedza jest najważniejsza w naborze na ważne stanowiska. Ważniejsza jest przynależność partyjna oraz posiadanie kupionych certyfikatów i dyplomów MBA czy innych.. To są trwale demotywatory do nauki. A młodzi ludzie są dobrymi obserwatorami i są też bardzo sprytni. Szybko przystosowują się do panujących okoliczności. Czyli mówiąc językiem uczniowskim' "mam gdzieś naukę i uczenie się. Są łatwiejsze sposoby zdobywania dyplomów i stanowisk" Dawniej wychowywano przez pracę,.Trzeba było włożyć ogromny wysiłek by coś w życiu osiągnąć. Uczeń musiał się solidnie uczyć przez 4-5 lat by otrzymać laurkę. Student musiał przez 5 lat solidnie studiować. Obowiazkowo musiał uczestniczyć w codziennych wykładach i ćwiczeniach .Łącznie z sobotami . A dziś wystarczy zapisać się na studia. Jak te MBA .Kasa na stół i dyplom wypisany. Jaka tu motywacją do nauki ??? Żadna. Nigdy łatwość i powszechność osiągania czegoś nie prowadziła do normalności
71. Dodane przez Jest Pan hipokryta, w dniu - 14-03-2024 09:09
To jest hipokryzja P. Radny! Przeciez od lat wiadomo ze Subwencja Oświatową nie pokrywa całkowitych kosztów na Oświatę. W każdym roku trzeba miliony dołożyć do tych zadań i tak za każdej władzy. Doklada sie zadań ale pieniądze za tym nie idą i trzeba uzupełniać je z własnego budżetu. Ile juz dołożyliśmy tak 80 mln? Czy za mało napisalem.
72. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 14-03-2024 09:16
No właśnie, przecież Borowiak ma zapewnioną pracę w prywatnym biznesie .Zawsze się tym chwalił, to niech idzie.
73. Dodane przez Mirek, w dniu - 14-03-2024 09:17
Widać jak jedyna słuszna partia uśmiechu zaczyna rządzić i realizuje konkrety wyborcze. Dali nauczycielom ale płacić za to maja budżety miast i zwykli obywatele. W przyrodzie nic nie ginie skoro borowiak musi zapłacić więcej 18 mon to skąd wezmie? Bocian przyniesie? Podwyższy podatki i zapłaci za ta kastę ludzi zwykły Kowalski. Nauczyciel to najgorszy zawód i przykład dla dzieci. Nie masz ambicji zostajesz nauczycielem
74. Dodane przez Do 26, w dniu - 14-03-2024 09:18
Tak, wszystkim należy się podwyżka, bo poniżej minimalnego nikt nie może zarabiać. 
A to, że jedni nauczyciele są lepsi, inni gorsi to nic dziwnego. Tak jest w każdej grupie zawodowej.
75. Dodane przez ?, w dniu - 14-03-2024 09:23
Filozof? 
Stwierdzenie z domysłem? 
A na co może brakować pieniędzy w budżecie miasta, wskazał? 
Planując budżet, mając wielkie zadłużenie, odpowiedzialna RADA z zarządem powinna obsłużyć zadania własne jak również spłacać długi a nie zwiększać go! 
Przekonać mieszkańców co do możliwości realizacji budżetu i konieczności podniesienia podatków?! 
Nie kredyty do przeżycia miasta! 
Jacy wyborcy taka droga donikąď? 
Zaciskanie pasa a nie żądanie czegokolwiek za kredyty!
76. Dodane przez Do kom 54, w dniu - 14-03-2024 09:25
Święta prawda !!!!
77. Dodane przez do Mateckiego, w dniu - 14-03-2024 09:30
Nie akceptuję finansowania podwyżek z pieniędzy Miasta. To nie są zagrywki obecnego premiera, który obiecał 30 % podwyżki, a kasy daje Miastu na 12%? Skąd Miasto ma wziąć pieniądze jak nie od mieszkańców? 
 
A TAK NA MARGINESIE WSZYSCY DAJEMY NAUCZYCIELOM ZAROBIĆ NA KOREPETYCJACH. TO JEST CHYBA TERAZ NAJBARDZIEJ UPRZYWILEJOWANA GRUPA BO NAWET NIE MUSZĄ OD TEGO PODATKÓW ODPROWADZAĆ. I nie wierzę, że raptem sposób i jakość nauczania się zmieni jak dostaną więcej na etacie.  
 
Ta cała KO to jeden wielki bałagan POD PRZYKRYWKĄ UŚMIECHU.
78. Dodane przez WYBORCA, w dniu - 14-03-2024 09:31
BOROWIAK to mądry prezydent i DOBRY GOSPODARZ. A reszta to wg mnie ściemniacze i piarowcy bez POMYSŁU, albo oderwani od rzeczywistości!
79. Dodane przez Ja1, w dniu - 14-03-2024 09:33
Cała plaltforma.... Dajcie sobie sami, bo piniędzy nie ma i nie będzie....
80. Dodane przez SOWA, w dniu - 14-03-2024 09:38
Większość krytykujących Prezydenta Borowiaka i PIS z czym ten Pan nie ma nic wspólnego to nic innego jak przemyślenia ze stacji TVN , weź jeden z drugim pomysl własnym mózgiem i zacznij czytać i oglądać PRAWDE !!!!
81. Dodane przez DO 51, w dniu - 14-03-2024 09:42
TEN BAŁAGAN WYNIKA Z NIEUDOLNYCH RZĄDÓW OBECNEJ WŁADZY CZYLI KOALICJI OBYWATELSKIEJ. Borowiak co by o nim nie powiedzieć, na pewno tak sztucznie NIE UŚMIECHA SIĘ i jest człowiekiem bardzo pracowitym.  
A jak rządzi tzw. KOALICJA TO WIDAĆ PO NASZYM SZPITALU - RZĄDZLI NIM ZA CZASÓW PIS (MARSZAŁKIEM PLATFORMERS) I RZĄDZĄ NIM TERAZ CI SAMI LUDZIE. Ponoć jeden z nich to kuzyn Szłapki (fachowiec), więc nie zganiajcie winy na poprzedników!
82. Dodane przez do 63, w dniu - 14-03-2024 09:47
JAK MA GMINA JEDNĄ SZKOŁĘ I 5 NAUCZYCIELI NA KRZYŻ TO NIE MA PROBLEMU - Leszno ich ma chyba więcej?
83. Dodane przez do 44. Dodane przez System,, w dniu - 14-03-2024 09:48
W USA poziom nauczania biologii jest bardzo niski, dziwne tylko, że ciągle słyszę o zbiórkach by wysłać kogoś z Polski na operację do USA a nie odwrotnie :)
84. Dodane przez koks, w dniu - 14-03-2024 09:50
Wyszło że podwyżki nauczyciele zawdzięczają Dobrej Zmianie i przezorności ministra Czarnka. PO to PUSTE OBIETNICE. Uważajcie na tych ludzi żebyśmy sie nie obudzili z ręką w nocniku
85. Dodane przez Adam, w dniu - 14-03-2024 09:54
Pan Borowiak jest nie tylko w swojej retoryce podobny do Morawieckiego , ale również pod względem poziomu wypowiedzi. Jak mozna nastawiać społeczeństwo przeciwko nauczycielom. Wstyd panie Borowiak .
86. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 14-03-2024 09:57
Panie Matecki, pana wypowiedzi, to czysta demagogia.... Skoro rząd daje subwencję oświatową niższą niż wynikałoby to z wyliczeń potrzebnej kwoty na regulację wynagrodzeń obiecanych przez rząd Tuska, to na pewno nie jest temu winien Prezydent. Podsumowując: Tusk obiecał... miasto ma dać kasę...
87. Dodane przez do 38, w dniu - 14-03-2024 10:00
Kwiatki to dopiero wyjdą, kiedy nowy prezydent zrobi audyt. Brawo panie radny! Dosyć już tej farbowanej niekompetencji. Miasto zadłużone. A kampania pod publiczkę... Wstyd.
88. Dodane przez Ojejej, w dniu - 14-03-2024 10:04
Nocny maraton wyborcy PiSu. Ładnie to tak poloprawica vel Eugeniusz?  
 
23.26 
23.37 
23.38 
23.31 
23.35 
23.37 
 
Itd itd itd 
 
A można było to skomasować i umieścić w jednym komentarzu? Można. Jednak lepiej zrobić wrażenie tłumu. Oj Geniek, ale boli zmiana władzy. Nie raz, nie dwa psioczyłeś tu na Borowiaka. Nawet deklarowałeś, że nienawidzisz Tuska, ale Borowiaka bardziej. Ale to się ludziom w głowach porobiło? I tak w kwietniu w Lesznie was nie ma. Baju, baju. Gieniu.  
 
:):):)
89. Dodane przez Ze zrozumieniem., w dniu - 14-03-2024 10:05
Czytam ze zrozumieniem i.... Miasto dostało zwiększenie subwencji oświatowej m.in. na podwyżki dla nauczycieli najpierw ok. 24,8 mln i później ok.27 mln, co daje razem 51,8 mln złotych z budżetu państwa. Kiedyś na Elce Prezydent mówił, że podwyżki mają kosztować ok 45 milionów. To w czym jest problem? 51,8 - 45 = 6,8 miliona, co powinno zostać na inne działania.
90. Dodane przez Hehehe, w dniu - 14-03-2024 10:09
Hehehe 
 
Od 9.09 do 9. 57 ta sama bajeczka. Hehehe. Jakie to żałosne. Co minutę, dwie wpis. Baaardzo pracowity poranek. Na speedzie?  
 
:):):)
91. Dodane przez Rychu, w dniu - 14-03-2024 10:10
Najbardziej roszczeniowa/przepracowana grupa zawodowa musi być doceniona i musi starczyć pieniędzy, bo jak nie to nie będą głosować lobbować za kim głosować w przyszłości....
92. Dodane przez Ja, w dniu - 14-03-2024 10:11
Do komentarza nr 4 !Pracowałam w szkole i trudno jest panią zrozumieć!Zaprosiłabym panią na jeden dzień do szkoły aby zobaczyć te prace!Obecni rodzice przy dzieciach opowiadają jacy to źli są nauczyciele!Są i tacy co w domu nie mogą sobie poradzić ale w szkole mówią że nie mają problemów!Wyników badań w poradni nie ujawniali a każdy z nich mówił co innego !Konflikt mieli zrodzicami innych dzieci bo ich dziecko to ideał!
93. Dodane przez Sl, w dniu - 14-03-2024 10:19
Niech się lepiej pan Borowiak zainteresuje co się w miejskich spółkach dzieje, miejski zakład komunikacji kierowcy przemęczeni nieprzytomni za kierownicą, prawdopodobnie są przymuszani do nadgodzin. Brak odpowiedniego finansowania tego zakładu i wiele innych miejskich spółek oznacza później bardo niską jakość usług. Na pewno nie zagłosuję już nigdy więcej na pana Borowiaka. Dalej przez to że nie ma parkingu na Leszczyńskim rynku choćby na połowie rynku rynek zdycha, niestety brak możliwości zaparkowania samochodu zdecydowanie zniechęcił potencjalnych klientów przynajmniej połowa rynku to powinien być parking. Dalej co pan Borowiak robi żeby zatrzymać młodych ludzi w Lesznie
94. Dodane przez ff, w dniu - 14-03-2024 10:20
Tyle gadania o podwyżkach, a nauczyciele nadal ich nie otrzymali.... Wstyd.
95. Dodane przez Sl, w dniu - 14-03-2024 10:21
Czy pan Borowiak ma jakiś pomysł a na zatrzymanie młodych ludzi w Lesznie bo póki co każdy po szkole średniej stąd ucieka bo nie ma pracy za rozsądne pieniądze, miasto też niewiele oferuje młodym ludziom, wszędzie wyzysk i kumoterstwo dlatego każdy kto ma olej w głowie stąd ucieka. Efekt tego jest taki że Leszno robi się miastem emerytów ewentualnie imigrantów czy pan Borowiak ma jakiś pomysł żeby coś z tym zrobić
96. Dodane przez Bolesław P., w dniu - 14-03-2024 10:23
Racja jest po stronie Borowiaka. Rząd dał dotację na całą oświatę, a nie tylko na podwyżki. Koszty prowadzenia działalności oświatowej są w każdym roku coraz wyższe, więc mówienie, że rząd zaplanował realnie, jest trochę na wyrost. Panie Borowiak, proszę nie dać się wciągnąć w ten spór.
97. Dodane przez O komentarzu 83, w dniu - 14-03-2024 10:23
Biologia? To biolog robi operacje w szpitalu? Co ma ewolucjonizm z kreacjonizmem wspólnego z medycyną? Co ma nauka biologii w podstawówce wspólnego z operacją chirurgiczną? Czy ktoś chodził do szkoły? Czy ktoś ma cztery klasy podstawowe? Poczytać. Dowiedzieć się. Nie mądrzyć się proszę, jak się nic nie wie. Lepiej czasem milczeć niż dowieść, że jest się totalnym ignorantem. I ktoś taki wypowiada się o poziomie szkolnictwa w Polsce? Żenujące.
98. Dodane przez do 85, w dniu - 14-03-2024 10:35
TO NIE BOROWIAK NASTAWIA SPOŁECZEŃSTWO TYLKO TUSK POPRZEZ SWOJE DWULICOWE DZIAŁANIA!  
Borowiak ma obowiązek informowania mieszkańców gdzie idą pieniądze z naszych podatków! 
 
a jak tego nie rozumiesz to faktycznie idź do szkoły może jeszcze się czegoś nauczysz od nauczycieli zwłaszcza po tych podwyżkach poziom nauczania się podniesie, i będziemy żyć w kraju mlekiem i miodem płynącym!
99. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 14-03-2024 10:36
LUDZIE ZOBACZCIE ILU W RADZIE MIASTA I WŚRÓD KANDYDATÓW NAUCZYCIELI!!!  
 
NIE GŁOSUJCIE NA NICH! GŁOSUJCIE NA MŁODYCH, PRĘŻNYCH A NIE TAKICH DEMAGOGÓW JAK TEN MATECKI!
100. Dodane przez do 44, w dniu - 14-03-2024 10:43
USA na tym zdecentralizowanym systemie i tak, szkołach religijnych wyszło w XX wieku tak, że stało się najpotężniejszym państwem świata, z najlepszymi (prywatnymi) uniwersytetami i największą ilością noblistów. Socjalistyczna Europa produkuje za to na masową skalę to, co nazywasz "funkcjonalnymi analfabetami" skoro ich największym osiągnięciem jest Unia Europejska, która właśnie niszczy gospodarkę i rolnictwo swoimi genialnymi wymysłami o "Zielonym Ładzie"... i dodać jeszcze do tego takich absolwentów, którzy mając tytuł magistra, czy doktora nie widzą, że opodatkowanie w europejskich państwach socjalnych wynosi ponad 50 procent miesięcznego dochodu i uważają to za normalność i dobro najwyższe.
101. Dodane przez Rodzic, w dniu - 14-03-2024 11:05
Panie dyrektorze Matecki. Niech Pan zajmie się dziećmi i szkołą, gdyż czesciej jest pan widoczny na plakatach, niż w szkole.
102. Dodane przez TAK 8, w dniu - 14-03-2024 11:39
ZGADZAM SIE Z KOM.8 :) 
BARDZO AKTYWNY I DOCIEKLIWY RADNY, TAKICH NAM TRZEBA ! 
 
DO KOM.101. SMĘTNY KOMENTARZ I ZLOŚLIWY,  
RODZICE ZAJMIJCIE SIE SWOIMI DZIECIAKAMI, DYREKTOR NIE JEST OD ROBOTY, ZATRUDNIA PRACOWNIKÓW, DUZO JESZCZE NIE WIESZ :( TU TOCZĄ SIE WAŻNE SPRAWY !!!!!!! DZIWNE, ŻE TU ALE TAK BYWA.
103. Dodane przez Do 101, w dniu - 14-03-2024 11:48
To jak kolega Mocek. Uczniowie, których rzekomo uczy,jeszcze go na oczy nie widzieli.
104. Dodane przez Do 100, w dniu - 14-03-2024 11:55
A czy ludzie żyjący w USA są szczęśliwi i zadowoleni z życia? Niekoniecznie? To co mi po takiej potędze? Gospodarcza i polityczna potęga. A co ze społeczeństwem? Nie jest to społeczeństwo zdrowe. Narkomania? Fentanyl? Miast widma? Bieda? Ubóstwo? Przestępczość? Takie są USA. To nie tylko New York i Washington. Stany to kraj kontrastów niewyobrażalnych. Niewyobrażalne bogactwo i niewyobrażalną bieda. I ich potęga militarna, polityczna i gospodarcza tego nie zmieni. Nie chcę Polski ludzi spolaryzowanych tak jak w USA. Krezusów i nędzarzy. Wolę płacić podatki i żyć bezpiecznie. Nie ma kraju bezpodatkowego. Koniec kropka. A pardon. Raje podatkowe. Bahamy. No to bon voyage.
105. Dodane przez peterpan, w dniu - 14-03-2024 12:04
do kom 97 , bo żeby się dostać na medycynę trzeba zdać maturę z biologii !!!!
106. Dodane przez taka prawda, w dniu - 14-03-2024 12:28
Morales leszczyński działa tak zwany beton ,dlaczego miasto ma płacić z naszych pieniędzy tak zwane kasty rządzą tym kraje ,rząd obiecał rząd daje .
107. Dodane przez Do 105, w dniu - 14-03-2024 12:29
No to z pewnością kreacjoniści się na nią nie dostaną? Amen. Czytaj ze zrozumieniem wpis "system". Mowa o zróżnicowaniu systemu edukacji w USA. Nie jest jednorodny. Są stany "oświecone" i stany "ciemnoty". Trochę wiedzy i szerszego spojrzenia nie zaszkodzi, a wręcz może pomóc. :) USA to nie rajska kraina jak się wydaje naiwniaczkom z konfederacji. To kraina dziwna z niczym innym na świecie nieporównywalna. Zamknij buzię z zachwytu, bo wpadnie mucha stworzona w dzień czwarty, potocznie czwartkiem zwany.;)
108. Dodane przez On, w dniu - 14-03-2024 12:45
Gorzkie żale na Elce, nie ten temat, mylicie kanały, przecież możecie udać sie do szkół i wyjaśnić swoje ubolewania ale trza mieć odwagę cywilną ?! A gro ludzi jej nie posiada :/ wolą skomleć pod szkołą niż mówić w szkole ;/ 
Brawo panie Matecki ! Czytamy i czekamy na oficjalne wyjaśnienie ! Kto nas okłamał ?
109. Dodane przez System, w dniu - 14-03-2024 12:45
Studia medyczne trwają w USA 8 lat. Pierwszy etap 4-letmi collage, po którym aplikuje się na 4-letni medical school/ uniwerek. Koszt nauki na uniwersytecie medycznym od 40.000 do 100.000 USD za jeden rok. Czyli cztery lata 160.000 do 400.000 USD? Pytanie, czy po zacofanej szkółce z południa dostaniemy się do dobrego koledżu, a po nim na uniwerek? A może po prostu zakończymy naukę w wieku 12 lat i zasilimy miejscowy gang? Tam są potrzebne niewykwalifikowane siły z umiejętnością obsługi broni krótkiej. Możemy też zająć się sexworkingiem. Na zdrowie.
110. Dodane przez Do 105, w dniu - 14-03-2024 13:03
Biologii? A co z chemią, biochemią, fizyką, psychologią? W USA wymagana jest perfekcyjna wiedzą z zakresu tych dziedzin na starcie. Sprawdza to test wstępny na studia MCAT.  
 
1. Fizyczne i chemiczne podstawy systemów biologicznych 
 
2. Biologiczne i biochemiczne podstawy żywych biosystemów. 
 
3. Psychologiczne, społeczne i biologiczne podstawy zachowania. 
 
4. Krytyczna analiza i umiejętność rozumowania.  
 
Test na medycynę jest testem wielokrotnego wyboru, czyli więcej niż jedna odpowiedź jest prawidłowa. Póki w Polsce były testy na medycynę też tak to wyglądało.  
 
Uważam, że należy zlikwidować w Polsce maturę i przywrócić egzaminy wstępne na studia. W tym również medyczne. To daje równy start wszystkim kandydatom. 
 
Co do odpłatności. Płaćmy za studia? W Toruniu w szkole Rydzyka? Był taki pomysł PiSu. Tylko kto zabuli 400.000 dolców? Ci co mają taką kasę na podorędziu raczej nie będą ślęczeć na książeczkami.
111. Dodane przez rob, w dniu - 14-03-2024 13:24
A może zamiast pieniędzmi na podwyżki P. Matecki odpowiedziałby na pytanie, jak to jest, że opowiada nam się, że edukacja jest darmowa (co jest kłamstwem już na wstępie, bo jest fundowana z podatków obywateli) a z tego, co słychać szczególnie na poziomie niższych klas nauczyciele non stop wymyślają: kup brokat, kup krepę, kup pisaki, farbki itd. klasowe itd. i bez końca. ktoś powinien się tym zainteresować i zająć, może sądownie. niech się sądy wypowiedzą na temat, jak to jest, że niby edukacja darmowa a dodatkowych kosztów przerzucanych na rodziców są dziesiątki.
112. Dodane przez do 109, w dniu - 14-03-2024 13:29
pewnie, że w USA doszło do pewnej paranoi z kosztami wykształcenia, przede wszystkim wyższego. ale sprawa tutaj odnosiła się tutaj do decentralizacji - systemu w którym szkoła określa program nauczania a nie urzędnik w Waszyngtonie. a w Polsce określa to wąska grupa w Warszawie i cały kraj jest zmuszany do uczenia się tego samego, wyzbytego wartości i prawdziwej wiedzy programu. a biorąc pod uwagę, że teraz do władzy doszła skrajna lewica, dopiero będzie w tym zakresie katastrofa. ale o to im chodzi - masowa produkcja bezmyślnych, którzy będą pracować na VAT-y, PIT-y, ZUS-y i nie będą mieć pretensji
113. Dodane przez Do 111, w dniu - 14-03-2024 13:37
Złóż pozew cywilny o bezpodstawne wyłudzenie przez nauczycielkę wychowania plastycznego krepy, brokatu i kredek. Serio? Za komuny też nosiłem krepę i kredki do szkoły. Kupowałem za swoje. Nikt mi nie dał. I jeszcze szyłem fartuszek z materiału kupionego za własne pieniądze i rzezałem z drewna karmnik, też z drewna kupionego za własne pieniądze. Nawet szydełko i włóczkę kupiłem za pieniądze rodziców, bo program zakładał, że chłopców trzeba nauczyć robiemia na szydełku. Czy niektórym palmy na Wielkanoc z głowy wyrastają? Zająć się malowaniem jaj i nie zawracać nauczycielom tylnej klaty tymi śmiesznymi pretensjami. Powalony naród.
114. Dodane przez Adaś ile za tą robote, w dniu - 14-03-2024 14:48
Do kom 93 mów za siebie nie za innych.Za obecnego Prezydenta jest bynajmiej normalnie i o miebo lepiej jak było
115. Dodane przez Do 112, w dniu - 14-03-2024 15:23
Chyba nie zdajesz sobie sprawy co oznacza słowo skrajna lewica. Teraz idzie wreszcie normalność. Konsultacje, szerokie konsultacje z nauczycielami - śledź wydarzenia w kraju. W mediach skrajnie prawicowych nie mówią o tym. Tak,będzie zmiana i to wielka. Nauczyciele dostaną swobodę. Nie teraz zaraz na łapu-capu. To musi potrwać z jakieś dwa lata. To ma być zmiana ewolucyjna, nie rewolucja, która destabilizowałaby pracę szkoły. Co do tego jest zgodność w środowisku nauczycielskim. Idzie nowe i nie należy się tego bać. Nareszcie zniknie HIt i być może, mam taką nadzieję, religia ze szkół. Program będzie ramą, w obrębie której nauczyciel będzie dokonywał wyboru jak go realizować, w oparciu o jakie metody i środki. Poloniści będą mogli wybierać lektury. Znikną wreszcie ramoty ze spisu lektur, których nikt już nie chce czytać, i które nie przystają do dzisiejszego świata.  
Do czego tu mieć pretensje? Podatki są jak śmierć. Nieuniknione. Jak sobie wyobrażasz funkcjonowanie państwa bez podatków? Znasz takie gdzieś na świecie? Moim zdaniem to skrajna prawica produkuje bezmyślnych ludzi, którzy nie znają realiów dzisiejszego świata, a żyją wyłącznie e 
wciskanymi im ideologiami. Takimi to dopiero się manipuluje, że aż miło. Podatni na teorie spiskowe i inne bzdety sekciarskie. Tego należy się bać.
116. Dodane przez Do 112, w dniu - 14-03-2024 15:32
I jeszcze coś. Za chwilę ta ciemnota w USA dojdzie do władzy. Prawdopodobnie jesienią Trump zostanie prezydentem. To efekt braku sensownej oświaty w tym kraju, skutkujący zwycięstwem populizmu.
117. Dodane przez do 113, w dniu - 14-03-2024 15:35
naród, a już na pewno młodzi wyborcy Konfederacji, ma już powoli serdecznie dosyć płacenia za wszystko w dziesiątkach podatków, regulacji i utrzymywania całych rzesz z wszelkiego rodzaju socjalu. o płaceniu za wymysły z Brukseli już nawet nie wspomnę. jest coś czego nie rozumiesz? jak tyle kasują w opłatach i podatkach to niech zaczną za równie dużo płacić
118. Dodane przez Edyta, w dniu - 14-03-2024 15:53
Panie Jacku,punktować punktować i jeszcze raz punktować te brednie ,juz niedługo do 7 kwietnia wytrzymajmy.i bedzie lepiej ! Powodzenia!
119. Dodane przez Do 117, w dniu - 14-03-2024 16:58
W październiku jakoś ten "naród" dzięki Bogu nie dopisał. Bo ludzie nie są oderwani od rzeczywistości i nie chcą być manipulowani przez demonicznego strażaka i resztę kolesi. Jednak system oświaty w Polsce jeszcze takich matołków jak w Ameryce nie produkuje. I niech tak zostanie.  
 
Brak odpowiedzi na pytanie dużo mówi. Czy znasz jakiś kraj, gdzie nie płaci się podatków? Jak wyobrażasz sobie życie w kraju, gdzie zlikwidowany zostanie system podatkowy? Proste pytania. Proszę o odpowiedź. Narodowi się należy. ;)
120. Dodane przez Zibi, w dniu - 14-03-2024 17:01
Re114,masz100%rację.
121. Dodane przez Do 114, w dniu - 14-03-2024 17:39
Słowo "bynajmniej" jest kluczowe. Uwielbiam ludzi, którzy nie wiedzą jak jest stosować. Bynajmniej. ;)
122. Dodane przez do 117, w dniu - 14-03-2024 17:52
Adam przestań
123. Dodane przez do kom. 117, w dniu - 14-03-2024 19:29
Pilnie należy doliczyć koszty ostatniej podróży naszych PRZEWODNIKÓW: 
8 miliardów złotych pożyczka bez odsetek, 
60 miliardów złotych 96szt śmigłowców Apache bez osprzętu, jeden kosztuje 125 milionów dolarów. 
20 miliardów złotych rakiety do F-35 
Razem 90 do 100 miliardów złotych, plus odsetki i inne niedoszacowane koszty. 
 
Proszę pilnie ponownie obejrzeć na YT wyjście Tuska na konferencję prasową, zwracając uwagę na jego ponury wyraz twarzy! 
 
Co zrobi Tusk? Podniesie podatki, VAT w gore na 25%, wprowadzi podatek wojenny, będzie ciął socjał 800+ i inne, inwestycje w tym dopłaty do samorządowych, itd.
124. Dodane przez Rafał, w dniu - 14-03-2024 19:58
Leszno potrzebuje zmian i więcej takich radnych. Brakuję radnych, którzy są przygotowani do kazdej sesji i potrafią przedstawić swoje stanowisko podejmujac czasami trudną polemikę. Dobrze ze chociaż ktoś walczy z Borowiakiem
125. Dodane przez Do 123, w dniu - 14-03-2024 22:37
Ponury wyraz twarzy? To już nie wilcze spojrzenie? Już nie tfusk? Co za kultura? Od kiedy tak ? Rozbawiłeś mnie.  
 
Teraz ad rem. Chcesz mieć uzbrojenie? Chcesz je za darmo? Gdzie żyjesz? Na Marsie? Polska nie potrzebuje broni? Polsce nie zagraża Rosja? Tobje nie? Nie. Bo żyjesz w Rublowce? O tak. Mów tak dalej. Konfederacja to piąta kolumna Putina. Ależ prymitywne zagranie. Proszę, zrób to lepiej. Postaraj się nie robić tego tak jawnie. Od razu widać kto płaci za tekst 123. Jesteś opłacany/ opłacana, czy tylko to ignorancja i bezmyślność? I granie na najniższej strunie.Pieniążki? Ludziom tak łatwo nimi zamotać umysł. Bójcie się, bo tfusk wam podwyższy podatki. Glosujcie na konfederację, bo tfusk zadłuża Polskę. Czy siebie słyszysz? Nie idź tą drogą, bo zupełnie nie wychodzi. Fałszywa nuta w ustach tzw. konfederaty. Troska o Polskę i konfederacja to sprzeczność. Konfederacja to śmieszne ugrupowanie dla naiwnych chłopczyków i ich niedojrzałych partnerek życiowych. Podatki, podatki, podatki. Sratki i manatki.
126. Dodane przez Do 123, w dniu - 14-03-2024 22:43
Wciąż czekam na odpowiedź. Jak prowadzić państwo likwidując system podatkowy?
127. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 14-03-2024 22:58
Najbardziej na prezydenta nadawał by się Pan Zielonka, który też kandyduje. Obecnie jest dyrektorem Szkoły we Włoszakowicach. Jest osobą prężną, skuteczną. Można pytać nauczycieli, jak objął stanowisko, to zaraz zrobił remonty. Nic mu nie jest ciężko. Super człowiek.
128. Dodane przez Ok, w dniu - 14-03-2024 23:15
Wczoraj generał Koziej podsumował bardzo pozytywnie zakup broni dla Polski w USA. Podkreślił jednak, że obok bojowych śmigłowców należałoby kupić też śmigłowce zaopatrzeniowe, które dbałyby o logistykę na tyłach w czasie działań wojennych frontowych. Polska jest państwem frontowym. Czy się to komuś podoba, czy też nie. Niestety takie mamy CH ...E położenie. Historycznie zawsze mieliśmy z tym położeniem pod górkę. Generał podkreślił też znaczenie rakiet dalekiego zasięgu, jako narzędzia w pierwszej kolejności odstraszającego wroga przed podjęciem akcji zaczepnych na naszym terenie. Zaznaczył też, że nowa doktryna wojenna zakłada obronę wyprzedzającą już na terytorium wroga.  
 
Wizyta prezydenta i premiera w USA miała korzystny wymiar. Co ciekawe była zaaranżowana przez stronę amerykańską. W tej chwili dla Polski i Europy nie ma ważniejszej kwestii niż bezpieczeństwo. Jak można to lekceważyć? Wykorzystywanie tej sprawy do robienia polityki przez konfederację jest zagraniem poniżej pasa. Ale nie należy się temu dziwić. Oni tak mają. Prymitywizm to ich walor i zaleta. Tym urabiają maluczkich.
reklama
129. Dodane przez do 127, w dniu - 15-03-2024 05:53
JAKO RADNY ZIELONKA WG MNIE ROBIŁ NIEWIELE - A MÓGŁ ....! TAKIE GADANIE CO TO BY ON NIE ZROBIŁ JAK ZOSTANIE WYBRANY JEST ŻAŁOSNE BO WIEMY JAK DZIAŁA I DZIAŁAŁ W LESZNIE - I RAPTEM PO WYBORACH SIĘ NIE ZMIENI.  
 
WOGÓLE DOTYCZY TO KAŻDEGO KANDYDATA OPRÓCZ BOROWIAKA, KTÓREGO DZIAŁANIA WIDAĆ  
 
- NP.  
 
RUSIECKI JAKO POSEŁ CO ROBI I ROBIŁ DLA LESZNA?. GDY ZOSTAŁ RADNYM TO WG MNIE DLA LEPSZEJ POSADKI UCIEKŁ DO POWIATU - OT TAKI ON!  
 
i na dodatek ciągle ten sam schemat - jest posłem, zamiast działać, reprezentować nas w sejmie bo nigdy nie mieliśmy porządnego posła co by walczył o Leszno - to teraz zrezygnować chce żeby znów gdzieś skoczyć na lepsze - szkoda gadać.
130. Dodane przez do 125, w dniu - 15-03-2024 07:33
Twój komentarz w ogóle nie odnosi się do komentarza 123.  
Nie potrafisz ustosunkować się, dyskutujesz sam ze sobą. 
 
Co najgorsze, pomawiasz i szkalujesz!
131. Dodane przez Absolwent 13, w dniu - 15-03-2024 07:43
Pamiętam Mateckiego z SP 13. (…;)i w sumie się nie dziwię, że skończył w Platformie Obywatelskiej.
132. Dodane przez Red, w dniu - 15-03-2024 08:46
Nauczyciele to nieroby, większość ma skończone niszowe studia. Liczy się też ludzkie podejście do dzieci, a tego większości brakuje
133. Dodane przez Roman, w dniu - 15-03-2024 08:52
Tusk obiecał niech płaci
134. Dodane przez Do 130, w dniu - 15-03-2024 09:58
Bujaj się Fela pojutrze niedziela. Konfederacja to stan umysłu. Pomówiony? Idź do sądu. Baj dzieciaku manipulatorze.
135. Dodane przez Do 130, w dniu - 15-03-2024 10:07
Ty natomiast po raz kolejny nie odpowiadasz na pytanie. Jak prowadzić państwo likwidując system podatkowy. Dlaczego? Nie znasz odpowiedzi? Namawiasz wciąż na likwidację podatków i szczujesz ludzi podrzucając wciąż hasło podatków? No to proszę, wytłumacz jak to ma wyglądać w praktyce. Jak państwo ma kupić np. broń nie posiadając pieniędzy z podatków? Przerasta to pytanie możliwości intelektualne? Jeśli tak, to przestań szczuć i opowiadać o tych podatkach skoro nie masz żadnego rozwiązania jak ma funkcjonować w takiej sytuacji kraj. Brak odpowiedzi mówi tylko o jednym . Jesteś zmanipulowany przez demagogów z konfederacji i powtarzasz hasła, których znaczenia i konsekwencji nie rozumiesz. Może czas cofnąć się do szkoły podstawowej, żeby nauczyli trochę dociekliwości i logicznego myślenia? Powodzenia.
136. Dodane przez Do 133, w dniu - 15-03-2024 10:09
No widzisz. Problem w tym, że Tusk zapłacił i dał pieniądze samorządom . Borowiak ich nie chce wypłacić.
137. Dodane przez B, w dniu - 15-03-2024 10:16
Widzę, że nauczyciele mają głęboko w poważaniu te nędzne komentarze, ponieważ nie odnoszą się do nich. 
Tak trzymać.
138. Dodane przez Do 132, w dniu - 15-03-2024 10:17
Znasz większość nauczycieli i ich "niszowe wykształcenie"? Co to znaczy niszowe wykształcenie? Wytłumacz? Są malarzami bombek, wytwórcami guzików, dekarzami, kowalami? To są jakieś niszowe zajęcia. Studia uniwersyteckie nazywasz niszowym wykształceniem? Skąd znasz większość nauczycieli? Jesteś cieciem we wszystkich szkołach? Jak to robisz? Teleportujesz się? A może jeździsz taryfą i ich wozisz? No tak. Zazdrość. Nie skończyłeś szkół i zazdrość żółcią zalewa?. Z psychologicznego punktu widzenia to zrozumiałe. A może jeszcze inaczej? Jakiś nauczyciel w podstawówce dał ci pałę na koniec roku i siedziałeś dwa lata w jednej klasie? To dużo tłumaczy.
139. Dodane przez Do 137, w dniu - 15-03-2024 11:04
Masz rację. Nauczyciele, wbrew tym wszystkim (...) wpisom na temat ich niekompetencji, po prostu każdego dnia rzetelnie pracują. Nie mają czasu na jałowe dyskusje z zakompleksionymi, którzy mieli w przeszłości pod górkę do szkoły. Tak trzymać nauczyciele. Wybory wkrótce. Pamiętajcie z jaką arogancją potraktował Was prezydent.
140. Dodane przez ad, w dniu - 15-03-2024 13:38
Portal money.pl już pisze o podatku na obronność.  
/Potężna pożyczka USA dla Polski. "Warunków nie znają nawet politycy". 
 
Polak zauważy, że mniej pieniędzy przeznacza się na inwestycje cywilne, na remonty dróg, budynków publicznych. Może być mnie środków na podniesienie pensji w sferze budżetowej, mniej będzie możliwości obniżenia podatków. Wojna kosztuje, przygotowania obronne są bardzo kosztowne./ 
Link 
https://www.money.pl/gospodarka/polska-przest(...)926138497v.html
141. Dodane przez Komentujący, w dniu - 15-03-2024 16:29
Brawo 138, 139. 
Gratulacje za rzetelne ,inteligentne komentarze.
reklama
142. Dodane przez Do 140, w dniu - 15-03-2024 16:31
Czy to znaczy, że uważasz nasz kraj za bezpieczny? Czy uważasz, że nie powinniśmy się zbroić? Czy uważasz, że Rosja nie jest zdolna do zaatakowania krajów bałtyckich i Polski w najbliższej przyszłości? Czy uważasz, że możemy sobie pozwolić na nicnierobienie jak w 1939 roku i zaklinanie rzeczywistości? Czy uważasz, że ludzie w 39 mówiąc" wojny nie będzie" mieli rację? Czy uważasz, że należy zlikwidować podatki i wprowadzić chaos w Polsce? Czy uważasz, że należy poddać Polskę Rosji? Czy uważasz się za konfederatę? Czy to konfederacja targowicka?
143. Dodane przez @140, w dniu - 15-03-2024 17:00
Zacznijmy od tego, że my nie szykujemy się do wojny. My szykujemy się do obrony, a na początek do odstraszania. Posiadanie konkretnego uzbrojenia, w tym broni dalekiego zasięgu jest po prostu elementem, który ma działać na wyobraźnię wroga, który będzie chciał zająć nasze terytorium. To jest komunikat. Możemy na waszym terytorium zrobić to samo co wy nam na naszym. Szczególnie w świetle możliwości przejęcia władzy w USA przez Trumpa, który chce wyprowadzić USA z NATO. Wtedy Europa jest zdana sama na siebie w sytuacji agresji rosyjskiej. Musimy być gotowi. To jest bezwzględnie konieczne.  
 
Oczywiście można zaniechać kupna wszystkich tych wojennych gadżetów i budować sobie spokojnie drogi, mosty i co tam jeszcze. W chwili ataku na nas wroga i tak znikną z powierzchni ziemi, więc chyba jednak mądrzej rozdzielić te sprawy i podejść do tematu jak na inteligentnych ludzi przystało na zimno.  
 
Zastanawia mnie, dlaczego męczysz tak te różne tematy. Podatki, obciążenia fiskalne. Ludzie to kupują oczywiście. Ludzie płytko myślący chcą łatwego przyjemnego życia tu i teraz. Tylko, że jeśli nie pomyślimy o przyszłości, to to tu i teraz zamknie po raz kolejny w historii naszą przyszłość w tragicznych okolicznościach przyrody. Chcesz w Polsce Buczy? Chcesz Charkowa? Chcesz Zaporoża? No właśnie. Jeśli tego nie chcemy musimy zaakceptować pewne ciężary związane z taką sytuacją. Świat się paskudnie zmienił. A może zawsze taki był tylko my byliśmy ślepi, bo takie rzeczy działy się daleko od nas? Lepiej zapobiegać niż obudzić się jak we wrześniu 1939 z ręką w nocniku. Poczytaj trochę podręczników historii, porozmawiaj ze starszymi ludźmi. Oni znają trochę tamte czasy. Wiedzą co nieco o Rosjanach i ich metodach działania. Opowiedzą.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
świadectwa charakter... Leszno 200
Osiedle lniane?rosza... Leszno 624630
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
Trzypokojowe mieszka... Poznań 767620
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj