Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
21
Listopada 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Janusz, Konrad

DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI
Do końca roku 40 dni.
Start arrow Leszno arrow Mniejszy parking, ogromne emocje

Będzie petycja do konserwator zabytków

Mniejszy parking, ogromne emocje

06.08.2024. Radio Elka, Bartłomiej Klupś

(fot. Bartłomiej Klupś)
Temat zmniejszenia liczby miejsc parkingowych na Rynku w Osiecznej zdominował dzisiejszą audycję "Temat dla reportera" w Radiu Elka. Po rewitalizacji z obecnych 81 miejsc kierowcy mają mieć do dyspozycji jedynie 22. - To działanie antyspołeczne. Firmy są już pogrzebane - mówił jeden ze słuchaczy. Z takim twierdzeniem nie zgadza się burmistrz Sławomir Kosmalski, który wczoraj w tej sprawie spotkał się z mieszkańcami i przedsiębiorcami. Jest przekonany, że osiecki rynek w nowym wydaniu stanie się kolejną atrakcją, która przyciągnie jeszcze więcej turystów.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Rewitalizacja centrum Osiecznej prowadzona jest od 2016 roku, a rewitalizacja Rynku jest jego ostatnim etapem. Jeszcze poprzedniemu burmistrzowi, Stanisławowi Glapiakowi, udało się zdobyć na to zadanie blisko 2 miliony złotych dofinansowania z Polskiego Ładu. Metamorfoza ma być znacząca. Pojawi się więcej zieleni, elementów małej architektury, ale przede wszystkim o prawie procent zmniejszy się liczba miejsc postojowych. Jak informował nas przed dwoma tygodniami Sławomir Kosmalski, w tej sprawie pani konserwator zabytków była nieugięta.

Dziś temat parkingu mocno wybrzmiał
w audycji Temat dla reportera. Słuchacze krytykowali proponowane rozwiązanie.

- Proszę sobie wyobrazić mieszkańców, którzy mieszkają na rynku, oraz firmy i klientów tych firm, którzy przyjeżdżają do apteki, do przychodni, do sklepów, do fryzjera czy do kosmetyczki. Żadna z tych firm nie będzie miała klientów w momencie, w którym nie będzie miała parkingu. Przecież ci ludzie będą wyrzuceni w kosmos - mówił pierwszy z rozmówców.

- Widać, że urząd nie liczy się z niczym. To jest działanie antyspołeczne za pieniądze społeczeństwa. Firmy mogą się już pogrzebać - dodał kolejny.

Po audycji wybraliśmy się do Osiecznej i rozmawialiśmy z mieszkańcami oraz przedsiębiorcami. Zdecydowana większość nie wyobraża sobie tak drastycznego zmniejszenia liczby parkingu.

- Jest teraz godz. 11.00 i kierowcy krążą po Rynku szukając miejsca. Tak jest właśnie codziennie. Co się stanie jak będzie mniejszy? Wtedy ludzie będą wybierać markety, a Rynek umrze - stwierdziła jedna z mieszkanek.

- Byłem na wczorajszym spotkaniu i było ono dość burzliwe. Nie ukrywam, że klienci, którzy do nas przychodzą chwalą właśnie taki wygodny parking i boję się, że te mniej miejsc spowoduje pogorszenie funkcjonowanie naszych interesów - zaznaczył jeden z przedsiębiorców.

- Gdyby był parking zamienny, wtedy można Rynek pięknie zagospodarować - usłyszeliśmy od starszego mieszkańca.

Burmistrz Sławomir Kosmalski zaznacza, że dodatkowe miejsca parkingowe pojawiły się już na uliczkach przy rynku, które stały się jednokierunkowe. Samorząd planuje także budowę parkingu buforowego na Placu 600-lecia, gdzie zaparkuje ponad 20 samochodów. Oddalony on będzie o niespełna 100 metrów.

- Myślę, że to wszystko spowoduje, że docelowo po przeprowadzeniu rewitalizacji mieszkańcy i przedsiębiorcy będą zadowoleni. Wynikiem wczorajszego spotkania będzie też ich petycja do konserwator zabytków, z którą na pewno będziemy jeszcze rozmawiać. Być może uda nam się wypracować stanowisko, aby wokół rynku powstały miejsca parkingowe ukośne, a nie równoległe. Wtedy tych miejsc byłoby zdecydowanie więcej. Rozważymy na pewno parkomaty czy znaki informujące o czasowym parkowaniu, aby samochody nie stały tam przez kilka godzin. To jeszcze jest kwestia do przedyskutowania z radnymi. Jestem przekonany, że zrewitalizowany rynek będzie kolejną atrakcją turystyczną w tym przepięknym miasteczku - zaznaczył Kosmalski.

Na to zadanie samorząd ogłosił już przetarg i na oferty firm czeka do 26 sierpnia.
 
Komentarze (115)
1. Dodane przez przedsiebiorcy, w dniu - 06-08-2024 14:49
Będzie piekny rynek, a przedsiebiorcy widza tylko czubek wlasnego nosa. Na rynku w Lesznie nie ma parkingu i jakoś ludzie żyją. parkują na pobliskich ulicach, płacą i idą do delicji czy wieniawy. firmy chciałyby mieć prywatne parkingi w osiecznej.
2. Dodane przez Zawsze w d... Zle, w dniu - 06-08-2024 14:52
Albo rynek, albo parking. Albo będzie ładnie albo będzie parking. Tak wyglądaja dzisiaj wszystkie rynki. Miejsca będą w pobliżu, wystarczy ruszyć cztery litery. Prywaciarzom nigdy się nie dogodzi. Tylko narzekać potrafią.
3. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 06-08-2024 14:55
Przecież te 22 miejsca parkingowe o 7.00 rano urzędnicy zajma:)
4. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 06-08-2024 14:56
Duża ilość samochodów pozostawiony na Rynku w Osiecznej należy do pracowników Urzędu Gminy, czy dla nich będzie też zorganizowane jakieś miejsce postoju, żeby nie blokowali mieszkańcom miejsc?
5. Dodane przez Ewelina, w dniu - 06-08-2024 15:06
Do 3 i 4 
W tym sęk, że burmistrz tego nie chce widzieć i nie chce o tym słyszeć.
6. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 06-08-2024 15:14
Byłam na spotkaniu. Niestety dwie Panie i jeden niski Pan nie dali nawet dojść do słowa Burmistrzowi. Liczy się dla nich tylko kasa i własne interesy. Wstyd
7. Dodane przez Frw, w dniu - 06-08-2024 15:15
Chcieliście Kosmalskiego to macie
8. Dodane przez MN, w dniu - 06-08-2024 15:18
Porównywanie Leszna do Osiecznej nie ma sensu. Parking na rynku w Lesznie zlikwidowano w 2014. Było pomysły by go przywrócić w 2022 przynajmniej częściowo, ale pomysł upadł. Nie jest łatwo zaparkować w centrum, ale da się. Ulic jest sporo. Nie jestem w z Osiecznej, ale uświadomcie mnie proszę, gdzie tam da się jeszcze parkować?
9. Dodane przez Wrrrr, w dniu - 06-08-2024 15:20
Ile tych rewitalizacji,rewitalizacja już była 9,10 lat temu i na dobre nikomu nie wyszla
10. Dodane przez Edward, w dniu - 06-08-2024 15:22
MIESZKAŃCY JESZCZE NIE ROZUMIEJĄ ŻE PRAWO NIE SŁUŻY Im, A TYM KTÓRZY MAJĄ $
11. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 06-08-2024 15:31
Nie chciałbym się wtrącać w nieswoje sprawy zwłaszcza, że sam lubię zieleń i centrum miasta bez aut. Ale twierdzenie, że rynek w nowym wydaniu stanie się kolejną atrakcją, która przyciągnie jeszcze więcej turystów, wydaje się być przesadzone. Co tak atrakcyjnego ma być na tym rynku, że ludzie dla tej atrakcji będą zjeżdżać spoza Osiecznej zamiast wybierać inne miejsce?
12. Dodane przez Mirella, w dniu - 06-08-2024 15:31
Jestem przekonany, że zrewitalizowany rynek będzie kolejną atrakcją turystyczną w tym przepięknym miasteczku - zaznaczył Kosmalski. 
 
Tylko przez 2 miesiące ,a mieszkańcy żyją w Osiecznej cały rok. 
Atrakcyjność Osiecznej była mierzona tym ,że wokół rynku były /są dostępne wszystkie potrzebne sklepy apteki ośrodek zdrowia. 
Zmniejszenie parkingów zmusi klijentów do poszukania placówek handlowych z dostępem do parkingu co zmniejszy przychody handlowców i zmusi do zaprzestania działalności ,co z kolei zmniejszy atrakcyjność Osiecznej dla licznie przybywających nowych mieszkańców. 
To spowoduje powolną agonię tego pięknego rozwijającego się miasteczka... 
Zabraknie inwestorów i zostanie zarośnięty martwy rynek ...ale przecież o to chodzi prawda... 
Zegar przydałoby się uruchomić ... 
Cóż nie każdy ma odwagę przyjąć ,że za jego rządów przepiękna Osieczna zaczęła umierać a w wyniku wizji atrakcji będzie świecić pustkami..
reklama
13. Dodane przez do kom.1, w dniu - 06-08-2024 15:32
Dlatego Rynek i "Starowka" w Lesznie umarła. większosć na zakupach chce darmowych parkingów, a jeszcze lepiej podjechać pod sam sklep.
14. Dodane przez lol, w dniu - 06-08-2024 15:33
Rewitalizują rynek po rewitalizacji ... żart czy wyrzucanie Naszych pieniędzy ??? Niech się zajmą tym co naobiecywali przed wyborami .... co wybory w planach jest np.ścieżka rowerowa Kąkolewo- Leszno i (...) jak zwykle .. ciemna luda zagłosuje i zapominają !!!
15. Dodane przez do 3 i 4 i 5, w dniu - 06-08-2024 15:38
Jak będa automaty parkingowe to urzędnicy szybko przeniosą swoje samochody gdzieś indziej
16. Dodane przez Xx, w dniu - 06-08-2024 15:40
Do ośrodka zdrowia na rynku przyjeżdżają starsze osoby i nie wyobrażam sobie babcię lub dziadka idącą z placu 600 lecia nawet matkę z dzieckiem. Chory pomysł nie popieram w 100%
17. Dodane przez do 1, w dniu - 06-08-2024 15:41
Rynek obecnie jest po przebudowie ... to jest maleńkie miasteczko , gdzie życie zaczyna i kończy się na rynku ... nie ma lepszych sposobów na wydanie Naszych pieniędzy ????? tylko na mrzonki i pomniki władzy .. to ja żem to zrobiuł ...
18. Dodane przez Guru, w dniu - 06-08-2024 15:48
Czy to nie lobbing biedry i dinozaura?
19. Dodane przez Weronka, w dniu - 06-08-2024 15:54
Przecież to wszystko idzie pogodzić, i parking i zieleń -tylko trzeba dobrej woli decydentów. W Lesznie aż żal patrzeć- co drugi lokal na rynku do wynajęcia! 
Żeby w Osiecznej nie było tak samo!
20. Dodane przez Nic nie rozumiem, w dniu - 06-08-2024 15:55
Jak to zrozumieć? 
Po co to spotkanie z burmistrzem skoro decyzja jest już podjęta i przetarg ogłoszony.  
 
Czytam: 
"przede wszystkim o prawie procent zmniejszy się liczba miejsc postojowych." 
Czyli ile procent 1% 20% 50%?  
Z 81 miejsc zostaną 22 miejsca czyli 72,8% będzie zlikwidowane. 
Wspaniałomyślne wybudowanie "parkingu buforowego" na 20 miejsc. 
Razem to daje 22 +20 = 42 czyli nadal zlikwidowano 81-42 =39 miejsc. 
 
W jakiej sprawie? 
"...w tej sprawie pani konserwator zabytków była nieugięta"  
Na przykład kazała wyciąć piękne duże drzewa i posadzić małe sadzonki czy zlikwidować miejsca postoju a może pomalować domy na różowo i wszyscy będą się uśmiechać. 
Wracam do Leszna gdzie kiedyś mieliśmy piękny rynek.
21. Dodane przez yhhhm, w dniu - 06-08-2024 16:01
Przedyskutowane z radnymi ??? Zdaje się jeden nie jest z tej "paczki" .. to co tu za dyskusja. Inna sprawa że mieszkańcy tak wybrali i mają to co mają !
22. Dodane przez Maciej, w dniu - 06-08-2024 16:07
Rozumiem że p. burmistrz i reszta urzędników będą parkować te 100 m dalej ??? Nie na rynku ...
23. Dodane przez ewa, w dniu - 06-08-2024 16:08
SZANOWNY BURMISTRZU! Przebudowa, którą trzeba gruntownie przemyśleć. Po niej rynek ma niby przyciągnąć więcej turystów. SZCZEGÓLNIE ONI BĘDĄ CHCIEĆ TU ZAPARKOWAĆ! Nie będzie miejsca - odjadą!
24. Dodane przez jejku, w dniu - 06-08-2024 16:09
trzech prywaciarzy z rynku zakrzyczało wszystkich.
25. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 06-08-2024 16:25
do komentarza 1 i 2  
gdyby nie Ci " źli prywaciarze " to ciekawe gdzie Państwo byście pracowali
26. Dodane przez Dgr, w dniu - 06-08-2024 16:32
A kto jeździ do Osiecznej...ha ha ha...nieciekawa wieś...ha ha ha
27. Dodane przez Xxx, w dniu - 06-08-2024 16:44
Do 15 urzędnicy dostną karty na beezpłatne parkowanie I tyle w temacie
28. Dodane przez parking, w dniu - 06-08-2024 16:50
Bedzie tak piekny parking jak kolo szpitala.Ludzie stoja w kolejce jest 1(slownie jeden) parkomat starsze osoby same sobie nie radza. Jeden wielki bubel i tak bedzie w Osiecznej.
29. Dodane przez Bart, w dniu - 06-08-2024 16:55
Absolutny skandal w wykonaniu władz i burmistrza - totalne ignorowanie realiów gospodarczych. Urzędnikom wydaje się, że miasto jest ich własnością.
30. Dodane przez mgr inż. AW., w dniu - 06-08-2024 16:59
Z tym rynkiem będzie tak jak z tymi porąbanymi szykanami które wybudowali a za niedługo je likwidowali. Ale przecież to nie idzie z portfela burmistrza.
31. Dodane przez ajjj, w dniu - 06-08-2024 17:02
ja tam nie mogę sie doczekać nowego runku BEZ PARKINGÓW
32. Dodane przez ajjj, w dniu - 06-08-2024 17:04
zobaczcie sami jak to wygląda na zdjęciach? to ma być rynek czy wielki parking?
33. Dodane przez żal Osiecznej, w dniu - 06-08-2024 17:06
Żal Osiecznej. Zmarnowane pieniądze na niepotrzebny wydatek. Rynek jest w dobrym stanie. W małym mieście rynek pełni inne funkcje, jest potrzebny właśnie, żeby m.in. czasowo zaparkować samochód. Ja się dziwię, że do Osiecznej nie ma komunikacji miejskiej, jak do Święciechowy, Rydzyny, Lipna. Dlaczego radni Osiecznej nie chcą powrotu do obsługi Miejskiego Zakładu Komunikacji z Leszna?
34. Dodane przez 1234ralf, w dniu - 06-08-2024 17:07
jest już pierwszy powód do "Referendum w sprawie odwołania organu jednostki samorządu terytorialnego".
35. Dodane przez Zulu Gula, w dniu - 06-08-2024 17:10
Panie Burmistrzu, gdzie Pan widzi uliczki wokół Rynku gdzie można zaparkować. Szkolna - zapchana, Powstańców Wlkp.-zapchana (teraz mniej ,bo pewnie urzędnicy na urlopach), plac przed kościołem, jak wyżej, Mała Kościelna - zapchana, a do tego wyjazd z niej w ul. gen. Okulickiego również zapchaną- fatalny, przez parkujące przy samym skrzyżowaniu samochody ograniczające widoczność, Tylna - same bramy, Boczna - za wąska aby zrobić tam parking. Pozostają jeszcze w okolicy Rynku ulice: Podgórna, Słoneczna, Krawiecka, ale tam też jest już ciasno. Może parking buforowy koło MOK-u. Niech ludzie się trochę rozruszają, ruch to zdrowie!
36. Dodane przez nie dla betonozy, w dniu - 06-08-2024 17:20
Planowana rewitalizacja Rynku nie generuje żadnych atrakcji turystycznych! 
Co niby miałoby ludzi przyciągnąć: 
* niewiadomo jaki bruk, 
* mniej dorodnej roslinnosci zastąpionej 
karłowatą,  
* betonowa fontanna,  
* ławki,  
* co tam jeszcze ba być, aha położone różnokolorowe okrągłe plastery,  
* wszystko inne wymyślone przez taniego projektanta.  
Parkomaty? Puk, puk, halo to są tylko koszty. 
Parking buforowy, nie sprawdzi się, bo sto metrów to zbyt wiele dla większości kierowców, wolą blisko parkować jak przy marketach i tego się nie zmieni! 
 
Po wypowiedziach widać, że ten projekt nie ma zrobionych mocnych analiz odnośnie obecnych funkcjonalności i przyszłych i ich skutków pozytywnych i negatywnych wpływających na użytkowanie Rynku. 
Projektowi brak silnych analiz. Jeżeli takie analizy byłyby władza przedstawiłaby hociazby miejsce parkowania pracowników urzędu bo to oni najdłużej parkują, nie rozważała rozmów z radnymi o parkomatach, które są zbyt kosztowne. 
Obecnie wszystkim punktom na Rynku obroty generują klienci z krótkotrwałym postojem. Na pewno im nie będzie się chciało szukać postoju. 
 
Stanowczo nie dla zmiany w betonoze, tak ten projekt ją wprowadza!
37. Dodane przez Nick, w dniu - 06-08-2024 17:21
Zdecydowanie działanie antyspołeczne. Zieleń i parkingi można pogodzić. Mozna nie robić rewitalizacji Rynku a pieniądze przeznaczyć na inne ważniejsze potrzeby
38. Dodane przez Do kom 1, w dniu - 06-08-2024 17:25
Przedsiębiorcy nie muszą mieć prywatnych parkingów, my walczymy o miejsca postojowe dla mieszkańców, podróżnych, klientów i dla Ciebie człowieku też -gdybyś chciał odwiedzić nasze miasteczko! Na bliskich rynku uliczkach nie ma gdzie szpilki włożyć! Osieczna to nie Leszno, nie chcemy powielać sytuacji jaka jest w innych miastach po bzdurnych rewitalizacjach, gdzie życie w rynkach zamarlo.
39. Dodane przez Mick, w dniu - 06-08-2024 17:32
Zdjęcia obrazują nieciekawą sytuację parkingową nie tylko na Rynku, ale też na ulicach - w jego otoczeniu. Na Rynku jest przychodnia zdrowia, apteka... Jak osoba schorowana, z problemami poruszania ma dotrzeć do lekarza, po leki czy ich przepisanie. Rozumiem, że Burmistrz i radni przygotowali plan nowych miejsc parkingowych w bliskim pobliżu przychodni. A może sami zaopiekują się starszymi, chorymi ludźmi i będą transportować chorych do lekarza? Bo zieleń ważniejsza od człowieka. Zieleni nie brakuje na osieckim Rynku. Brakuje wyrozumiałości nowej władzy!
40. Dodane przez turysta, w dniu - 06-08-2024 17:32
turyści do Osiecznej przyjeżdżają na plaże, a nie na rynek. Ciekawe po co mają przychodzić na ten rynek ?
41. Dodane przez XX, w dniu - 06-08-2024 17:32
CALKOWITY ZAKAZ WJAZDU AUTAMI DO MIASTA PARKING POZA A TAM RYKSZE GMINNE A DO KIEROWANIA URZEDNICY
42. Dodane przez 1234, w dniu - 06-08-2024 17:37
Borowiak sprowadził przed kilku laty z Niemiec do Leszna specjalistę od rewitalizacji starówek. Co wyszło? Wystawy sklepowe zaklejone papierem.  
Osieczna umrze tak jak Leszno. 
Ja od tygodni czekam na odpowiedź od konserwatora zabytków. Na moje pismo otrzymałem odpowiedź: na drugi tydzień będzie się kontaktował. Mijają tygodnie i cisza. To jest instytucja tak solidna jak tynk na murach od Krasińskiego i Waryńskiego. 
Ten Wasz burmistrz to dopiero agent owocowy.
43. Dodane przez Mati, w dniu - 06-08-2024 17:47
Oprócz kocich łbów osiecki rynek nie wymaga zmian. Jest zieleń i są miejsca parkingowe.
44. Dodane przez Dla ludzi.,,!!!!!, w dniu - 06-08-2024 18:00
Miasteczko Osieczna - jest dla ludzi oni Wam przywożą kasę kupując w miejscowych sklepach, nie wszystkim chce się płacić za Parking nad Jeziorem i tu w bezpiecznym miejscu zostawiało się samochód na Rynku. A teraz prawdopodobnie nie będzie w Rynku miejsca na zaparkowanie wszystkich samochodów.Widac że ten Sekretarz- Burmistrz nie dorósł jeszcze do nowej roli.!!!!-jedli chce tak uczynić. Jeśli tak zrobi będzie miał na głowie REFERENDUM ODWOLAWCZE.....( Komitet Organizacyjny - zbieranie podpisów).Pozdrawiam Państwa...Sławomir M.
reklama
45. Dodane przez Nick, w dniu - 06-08-2024 18:27
Na jednym ze zdjęć zrobionym na placu 600 lecia , wszystkie pojazdy są jednego prywatnego właściciela..... Prywatny parking na działce urzędu... Rozumiem przedsiębiorców, ale mocno mi się wydaje , że trochę za dużo strachu . Przynajmniej więcej niż to warte. W Osiecznej wszędzie jest blisko pieszo .... A nikt z Leszna na zakupy na rynek nie przyjedzie, proste. Więc gdyby mieszkańcy przestali jeździć samochodami do biedronki czy też Dino a robili zakupy na rynku ....aaaaa nie czekaj ...przecież na rynku jest przynajmniej o 15 procent drożej. I tu właśnie piez pogrzebany. Jest drożej . A jeśli chodzi o rogatkę ....jedzenie dobre , lokalizacja też i cos mi się wydaje , że jest tam za rogatką miejsce na mały parking. Z tego co słyszałem , to problem leży u Pani konserwator a nie w urzędzie Gminy. Wątpię, żeby obecny burmistrz nie chciał większej ilości miejsc parkingowych.
46. Dodane przez Trzymam kciuki!, w dniu - 06-08-2024 18:28
Burmistrzu,prosze wytrzymać ten zmasowany atak ,za którym stoi kilka osób zainteresowanych tylko tym zeby rynek był parkingiem przed ich biznesami. Jeszcze chwila i okaże się kto z miejscowość na D stoi za tymi osobami. Komuś tam marzy się powrót do przeszłości. Rynek to rynek,nie parking przed sklepami i dla gości na stype.
47. Dodane przez wielkie nie, w dniu - 06-08-2024 18:55
petycja do konserwator? on sobie żarty stroi? mieszkańcy i przedsiębiorcy: brać porządną kancelarię prawną i pozywać wszystkich zaangażowanych w ten projekt.
48. Dodane przez Osiecznianka, w dniu - 06-08-2024 18:55
No niestety burmistrz Osiecznej nie wykazuje wsparcia mieszkańcom, stawia ich przed faktem dokonanym i nie ma żadnego pomysłu na rozwiązanie problemu. Jaki atak? Wszystkim zależy chyba, żeby w Osiecznej coś się działo, a nie tylko zażynanie działań ludzi, którzy płacą podatki do UG pracują i tworzą klimat małej ojczyzny. Szkoda tego marnować na rzecz dodatkowych paru krzewów i ławek. Rynek- to też parking - i nic w tym dziwnego!
49. Dodane przez Referendum? Hahaha, w dniu - 06-08-2024 18:59
Kilka osób robi sztuczny zamęt. Właściciele restauracji i jeszcze jedna Pani. Referendum!? Haha śmieszni jesteście. Myślicie ze kogoś zastraszycie. Pilnujcie swoich biznesów bo jeśli faktycznie upadna to tylko z waszej niegospodarnosci. Życzę Burmistrzowi dużo siły. Ci ludzie są zawsze niezadowoleni.
50. Dodane przez kkk., w dniu - 06-08-2024 18:59
Racja, biznesmenom stale coś nie pasuje , a to brak parkingu, a to przebudowa drogi, a to pracownik chce pensję, jak może !!!! 
Przykład z niedalekiego miasta koło Leszna. Właścicielka punktu usługowego , taki typ że nie musi żadnych ciężkich rzeczy nosić , usilnie blokuje miejsca parkingowe. Z domu do punktu ma .....200 metrów. Na nowiutkie volvo co roku jest ale na abonament parkingowy nie ma.
51. Dodane przez Za pięknym rynkiem, w dniu - 06-08-2024 19:11
Jako mieszkańcy zadamy przebudowy rynku. Precz z prywatnymi interesami i kolesiostwem. Interes publiczny jest najważniejszy. Wreszcie ktoś ma odwagę zrobić coś co powinno być dawno zrobione.
52. Dodane przez Ewa, w dniu - 06-08-2024 19:51
Jak może być Rynek atrakcją skoro nie będzie się gdzie zatrzymać. Kwiatki i zieleń to nie wszystko. Niekiedy tych kwiatków jest za dużo, nie stwarza to ładu i składu. Pan Burmistrz jest dla mieszkańców, a nie mieszkańcy dla niego.
53. Dodane przez R, w dniu - 06-08-2024 19:54
Jestem mieszkańcem naszej gminy. Nie mieszkam w samej Osiecznej. Nie prowadzę na Rynku żadnego biznesu. Jednak nie jestem za rewitalizacją Rynku według przedstawionego projektu.
54. Dodane przez do kom. 45, w dniu - 06-08-2024 19:55
W Osiecznej wszędzie jest blisko pieszo? Sam robię sobie spacery piesze po kilkadziesiąt km, a trasę z Leszna do Osiecznej i z powrotem traktuję jako rozgrzewkową. Ale nie zgodzę się z tym, że powinno podciągać się wszystkich pod jeden mianownik. Z końca Drzeczkowskiej, Krzywińskiej, Jeziorkowskiej, czy Gostyńskiej już kawałek jest. Nie zapominajmy, że jednych goni czas, inni mają problemy zdrowotne, np. z nogami, kręgosłupem lub z nadpotliwością; jeszcze inni mają sporo do dźwigania lub chcą gdzieś zatrzymać się na chwilkę po drodze. Bywa też brzydka pogoda lub chęć zachowania ładnej fryzury przed ważną imprezą. Powodów może być wiele i choć faktycznie zachęcać do spacerów warto, to byłbym daleki od zmuszania ludzi do tego.
55. Dodane przez Janek, w dniu - 06-08-2024 20:32
Jeżdżę z Leszna na ten rynek na obiady z rodziną. Już dziś nie jest tam łatwo znaleźć wolne miejsce. Jak zostanie ich 20 w 100% zajętych to stracą klienta. Na pewno nie będę krążył po Osiecznej by polować na jakieś wolne miejsce w bocznych uliczkach i potem zasuwał jeszcze kawał drogi na piechotę, bo mi się po prostu nie chce. Po drodze mam restaurację w Lesznie przed torami z ogromnym parkingiem.
56. Dodane przez Gość, w dniu - 06-08-2024 20:35
Dobra decyzja, wiele miast decyduje się na takie działania. Żeby oddać przestrzeń mieszkańcom, a nie traktować ją jedynie jako miejsca postojowe. Jeżeli ktoś potrzebuje to tam trafi - zaparkuje kawałek dalej. Tak to działa w o wiele większych miastach.
57. Dodane przez Gospodarz Domu, w dniu - 06-08-2024 20:40
Na zdjęciach widać, że parking już jest za mały, wiele samochodów stoi poza wyznaczonymi miejscami postojowymi. W ramach rewitalizacji proponuję jeszcze zwiększenie ich ilości. Cała potęga gospodarcza USA bierze się z tego, że tam jest zawsze gdzie zaparkować i to wielkim pickupem a nie małymi europejskimi autkami. To napędza handel i usługi. Ale widocznie to przekracza rozumowanie władz Osiecznej, albo jest ona tak bogata, że jej obojętne, że przedsiębiorcy padną a ludzie pójdą na zasiłki.
58. Dodane przez x, w dniu - 06-08-2024 21:12
pani konserwator do rewitalizacji bo nie tylko w osiecznej nie wie co sie dzieje wydaje predyspozycje zza biorka i tyle
59. Dodane przez dogadać się, w dniu - 06-08-2024 22:02
Burmistrz ma trudny orzech do zgryzienia. Widać w jego działaniach chęci znalezienia złotego środka. Żeby go znaleźć należy rozmawiać, rozmawiać, rozmawiać i po stokroć wsłuchiwać się we wszystkie głosy! Ujmy nie przyniesie zorganizowanie kolejnych spotkań z mieszkańcami, z projektantem i Panią konserwator.  
Mam propozycję dla Radia Elka żeby zaprosiła Panią konserwator zabytków, przedstawiłaby argumenty swoich decyzji szerszemu gronu słuchaczy. Chętnie ich wysłuchamy. 
Moim zdaniem powinna się doczepić do obecnej pseudo kostki, nieumiejętnie położonej. Należałoby ją zepchnąć buldożerami bo jest ohydstwem bez jakichkolwiek walorów historycznych, architektonicznych, estetycznych czy użytkowych.  
Proszę zgodnie z wizualizacją wymalować, dobrze widoczne i trwałe znaki poziome na jezdni! 
 
Kostka bubel!
60. Dodane przez olo, w dniu - 06-08-2024 22:05
Do kom. 1. Problem poważny, ale nie dla kogoś, kto tak prostacko podchodzi do tematu. Temat trudny, ale dla ludzi mądrych. Tymczasem są tacy jak ty - zabierają głos nie wiadomo po co. Gościu - jeśli byłeś w Lesznie, to musiałeś zauważyć. Postój na rynku od dawna nie istnieje, więc handel i inny biznes pada!!! Widziałeś puste lokale, na które od dawna nie ma popytu ! Dziś samochód, jak kiedyś rower - prawie każdy stał się niewolnikiem tego pojazdu. Chce wszędzie dojechać! Broń Boże pieszo!
61. Dodane przez Bzdura, w dniu - 06-08-2024 22:07
Może Pan burmistrz zamiast ładować pieniądze w nie zawsze potrzebne remonty Kakolewa i okolic, mógłby się zająć sprawami, które faktycznie wymagają remontu. A rynek według większości to potrzebuje nowego chodnika, a nie mniejszej ilości miejsc. Dodatkowo pozwolę sobie przywołać przykład drogi osieczna-drzeczkowo, gdzie jest dziura na dziurze, a zasypywaniem tego kamyczkiem nie pomaga. Tak samo drzeczkowo-popowo gdzie jest dużo rzeczy do naprawy, droga pozarywana oraz przy poboczu ogromne dziury w nawierzchni. Czasami warto spojrzeć na dobro mieszkańców innej strony gminny, niż tylko tej rodzinnej (kakolewa). Budżetu na założenie światłowodu w popowie gmina nie może znaleść, choć odzew od mieszkańców jest, ale na remontowanie rynku po około 10 latach jest ?
62. Dodane przez Marlena, w dniu - 06-08-2024 22:18
W ramach rewitalizacji proponuje odnowić najstarszą kamienice na rynku, bo normalnie odstrasza , tynki odpadają i tego nikt nie widzi??? Rynek ma być ładny , to wizytówka Osiecznej . A tu parkingi zabierają. (...), to paranoja co tu się wyrabia. Tragedia
63. Dodane przez Ibrahim, w dniu - 06-08-2024 22:27
Konserwator zabytków to nie funkcja, to stan umysłu.
64. Dodane przez Miejscowy!!!, w dniu - 06-08-2024 22:44
Burmistrz to pojechałeś rynek będzie przyciągał więcej ludzi ? No brawo to ja pytam co teraz przyciąga? A raczej odpycha!! Letnisko przyciąga czym pytam za ten parkingiem najdroższym w województwie??? Jedzeniem na letnisku, gdzie Pani Gessler zamknęła by pożal boże te pseudo restauracje z pizzeria włącznie!!! Pytam czym przyciągamy tu ludzi? Atrakcje na które wydajecie pieniądze!! Nasze pieniądze które nabijają kabzę nie wiem komu bo radości my miejscowi nie mamy żadnej!!! Potencjał jaki to miasteczko ma w żaden sposób nie jest wykorzystany !!! Od lat brak inwestycji w przyciągnięciu potencjalnych odwiedzających!!! To miasteczko umiera a może już umarło !! Ważne by klika miała się dobrze !! Żal że nikt nie ma pomysłu na to jakże piękne miasteczko!!! Myślę że najdroższy parking wraz z postawionymi po rewitalizacji parkomatami na rynku pewnie również drogimi faktycznie przyciągnie zwiedzających brawo tok myślenia godny urzędu
65. Dodane przez bywam okazyjnie w Osiecznej własnie na Rynku, w dniu - 06-08-2024 22:53
Przecież ten rynek dopiero co był "rewitalizowany" więc o co tu chodzi? Konserwator popiera fontanne na rynku ? kiedy niby taka istniała? Tym ludziom w urzędach to juz całkiem czasami rzeczywistośc ucieka, może oni tam cos palą ?
66. Dodane przez Hahaha, w dniu - 06-08-2024 23:04
A to sie teraz uśmiałem !!! Rynek po rewitalizacji ma przyciągnąć zwiedzających? Serio!!!! Przecież teraz robicie wszystko by tych ludzi tu nie było!!! Osieczna to w głównej mierze senatorium i letnisko!!! Co do letnisko kto zdecydował o zamknięciu pola namiotowego??? Pytam bo to jest skandal to właśnie tam przyjeżdżali ludzie swoimi campingami camperami a teraz teraz przyjeżdżają i już na parkingu ( jakże drogim) dowiadują że nie mogą wjechać bo pole namiotowe jest nieczynne!!!! Pytam zatem kto wydał decyzję o tym że pole namiotowe jest nieczynne? No chyba że burmistrz chce tych wszystkich zwiedzających swoimi przyczepami chce ugościć na rynku stąd te dwadzieścia miejsc parkingowych pewnie też będą zmuszeni wykupić tzw wyjazdówki parkingowe!!! Osieczna tu nic nie jest normalne!!!
67. Dodane przez Carl Johnson, w dniu - 06-08-2024 23:44
Po prostu ludzie chcą mieć za wygodnie. 100 metrów od domu niektórzy muszą jechać autem, bo nie chce im się iść.  
 
Spacerek albo przejażdżka rowerem każdemu wyjdzie na zdrowie.
68. Dodane przez do kom. 60, w dniu - 07-08-2024 00:20
Sprowadzanie problemów biznesowych w centrum Leszna wyłącznie na brak parkingu, to spore nadużycie. Kiedyś przygotowałem podsumowanie tego problemu, dlatego polecam komentarz nr 63 z poniższego artykułu sprzed dwóch lat https://elka.pl/content/view/110880/80/ 
Warto dodać, że od tego czasu przybywa na leszczyńskim Rynku lokali gastronomicznych i to mimo słabo rozwiniętej turystyki miasta.
69. Dodane przez prorok, w dniu - 07-08-2024 04:18
BĘDZIE PIĘKNIE WSZYSCY BĘDĄ NAM ZAZDROŚCIĆ PIĘKNEGO RYNKU
70. Dodane przez Edi, w dniu - 07-08-2024 06:08
To będzie tak jak na ul. Szkolnej zmarnowane pieniądze.
71. Dodane przez jmk, w dniu - 07-08-2024 07:01
Rynek jest dla wszystkich a nie prywatnym parkingiem. Oby tak dalej i mam nadzieję że nowy włodarz nie dopuści już do takiej rzezi jak na goniembice.Popieram nowy projekt
72. Dodane przez do 68. Dodane przez do kom. 60, w dniu - 07-08-2024 07:48
ale się rozpisałeś, ale właśnie padły 3 restauracje w Galerii Leszno i to pomimo, że jest tam parking :(
73. Dodane przez Magdalena, w dniu - 07-08-2024 08:00
Proste rozwiązania są najlepsze ! 1 .parking na rynku że skośnymi miejscami parkingowymi 2 .parking przy jeziorze bezpłatny więc nikt z plażowiczów nie zatrzyma się na rynku lub bocznych uliczkach i z buta nie pójdzie tylko zatrzyma się przy samym jeziorze czy poplazowac czy coś zjeść ! 3 .senatorium niech otworzy wrota swoich parkingów które też powinny być darmowe dla pacjentów ich placówki bo to ich interes a ochrona którą teraz się nudzi popracowała by trochę przy sprawdzaniu kto do kogo i po co !! W gminie robi się totalny haos ! .
74. Dodane przez Alex, w dniu - 07-08-2024 08:08
A gdzie dla społeczeństwa jest grupa wsparcia dla mieszkańców ??? "Osieczna na tak ". Dlaczego ogłoszenia o zebraniu nie było na czy gdziekolwiek ?? O koszach i ławkach informacje są!!! Czyli to co pasuje to się pokazuje a to co szkodzi to ukryć .a nie...?przyszłoby więcej mieszkańców i co by tu im powiedzieć żeby sobie poszli ????
75. Dodane przez do kom. 72, w dniu - 07-08-2024 08:40
Jeśli o czymś się pisze, to warto mieć o tym wiedzę, a nie kierować się tylko pierwszym skojarzeniem. Zamknięcie lokali w Galerii Leszno nie ma bezpośredniego związku z miejscami parkingowymi. Spowodowane jest przede wszystkim bardzo dużymi podwyżkami energii, co wraz z niemałymi kosztami dzierżawy miejsca, doprowadziło do granicznego poziomu rentowności tego biznesu.
76. Dodane przez kapitalista, w dniu - 07-08-2024 08:58
Żal mi WAS! Wasza małomiasteczkowa-kąkolewsko-osiecka świadomość, nie pozwala na wyjście z tego marazmu i chocholego tańca. Proboszcz i burmistrz to bogowie. Ich decyzje są niepodważalne. Pelargonie przy świetlicach, marny zespól disco-polo na wiankach, zgasła gwiazda na dniach miasta, to ochłapy które Was zadowalają. Władza jest dla Nas, nie odwrotnie. Mamy prawo współuczestniczyć w procesie decyzyjnym. Kompromis!!! Trudne i nieznane słowo dla Burmistrza. Popatrzcie na zachód powiatu- Wijewo, Włoszakowice- to są wsie, które walczą o przedsiębiorców, bo wiedzą że dzięki nim żyją!! 
Ja sobie poradzę, a Wy dalej żyjcie w tym marazmie, licząc że jakieś resztki ze stołu pańskiego wam się ostaną.
77. Dodane przez robson, w dniu - 07-08-2024 08:59
Konserwator się wypowie na ten temat do mediów? Co to za pomysł z tą zieleniną i likwidowaniem miejsc parkingowych? Historycznie rynek był pusty, bo spełniał funkcję handlową, więc odrestaurowanie założenia historycznego nie ma tutaj miejsca. Wytyczne skąd idą? Od czerwonych z Brukseli? Zadusić wszelki handel, biznes, przemysł, rolnictwo i sprowadzić Polskę i Europę do poziomu Trzeciego Świata - to naczelne pomysły politycznej lewicy i tych czerwonych geniuszy z Brukseli, którzy fundują nam najwyższe koszty życia na świecie, żeby nas wszystkich wykończyć. Zakazać, pozamykać, opodatkować - a na to wszystko posiać trawę.
78. Dodane przez Ja, w dniu - 07-08-2024 09:08
Pani Marleno . Kamienice są prywatne . Mi na remont elewacji też nikt nie dołożył.... Więc sprawa prosta
79. Dodane przez Mieszkaniec Gminy Osieczna, w dniu - 07-08-2024 09:42
Wszystko tylko dla turystów, a dla mieszkańców? Nie istotne do Pana Kosmalskiego!
80. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 07-08-2024 09:48
Piękno to nie praktyczność dla mieszkańców Gminy Osieczna. Nie zapominajmy o starszych osobach, których jest znacząca ilość i osobach z sanatorium. Potrzebne są ułatwienia poruszania się ludzi po chodnikach np. obniżone krawężniki itp. Jeszcze trzeba wiele zrobić w tej sprawie. Proponuję spacer Panu Kosmalskiemu po gminie Osieczna. Może coś zrozumie.
reklama
81. Dodane przez PL, w dniu - 07-08-2024 10:22
Osieczna-wieś? 
Centrum Rehabilitacji im prof.Walczaka z całorocznymi pacjentami w roli turystów? 
Klasztor, kościół i idiotyczną legenda atrakcją tego miasteczka? 
Park utworzyć z dzielnicy żydowskiej a nie z malutkiego centrum!
82. Dodane przez Piotr, w dniu - 07-08-2024 10:27
Widziały gały kogo wybierały. Masz babo prezent.  
Brawo burmistrz, ale ich załatwiłeś. Jesteś mistrz.
83. Dodane przez Obserwator, w dniu - 07-08-2024 10:30
Burmistrzowi marzy się druga Japonia. Już widzę te tłumy ludzi na rynku. Po prostu nie da się przejść.
84. Dodane przez tomtom, w dniu - 07-08-2024 11:48
to wszystko powinno się skończyć w sądzie. przedsiębiorcy, nie dajcie się biurokracji i socjalizmowi
85. Dodane przez Do 11, w dniu - 07-08-2024 12:06
Właśnie mały, kameralny rynek. Cisza, spokój, miły ogródek, fajna piekarnia. Osieczna jest przeurocza, ale rynek, przez te samochody to miejsce, które się tylko przejeżdża. Wielu mieszkańców Leszno jedzie do Osiecznej rowerem. Letnisko nie jest fajnym miejscem - gwar, brud, odpust, jarmark. Za to rynek to piękne miejsce, ale nie ma tam powodu do zatrzymania.
86. Dodane przez do 85, w dniu - 07-08-2024 12:35
no i się nie będzie gdzie zatrzymać ...
87. Dodane przez batman, w dniu - 07-08-2024 12:42
Turyści przyjeżdżają na Rynek ? - tak ale w ciągu tygodnia to i może bo w soboty to autobusem 13 do któreś godziny a w Niedzielę to już wcale bo nic nie kursuje -- Beka !!!!!
88. Dodane przez Ehhhhhhhhh, w dniu - 07-08-2024 13:41
My często jedziemy z Leszna do Osiecznej ,samochód zostawiamy na Rynku i idziemy wzdłuż jeziora na plażę. Nie tylko latem ale też w inne pory roku.Mysle ,że sporo osób tak robi.
89. Dodane przez Niebieski, w dniu - 07-08-2024 14:51
Parking zmniejszyć dobry plan, MZK kurs codziennie do letniska .
90. Dodane przez rynek, w dniu - 07-08-2024 15:27
Cała dyskusja toczy się o to że nie odbyły się żadne konsultacji odnośnie rewitalizacji rynku a wszyscy dowiedzieliśmy się z portalu Elka.pl, i gdyby nie taki portal to mieszkańcy rynku i firmy tam prosperujące dowiedziałyby się pewnie dopiero jakby koparki wjechały na rynek. 
 
Największy żal do Pana Burmistrza jest właśnie o to że znowu w gminie podejmuje się tak ważne decyzje bez konsultacji z jego mieszkańcami. 
 
Można by było wypracować wspólny projekt bo nikt nie mówi że ma zostać w 100 procentach tak jak jest ale trzeba uwzględnić też głosy wszystkich którzy tam mieszkają czy prowadzą tam działalności a jest ich tam całkiem sporo i wszystkich mieszkańców którzy mają coś w tej sprawie do powiedzenia. Tylko trzeba to ogłosić i się spotkać z mieszkańcami. 
 
Spotkanie jakie odbyło się z Panem Burmistrzem nie było z jego inicjatywy tylko z inicjatywy mieszkańców i około 22 firm które działają na rynku i uliczkach przyległych po tym jak portal ELKA.PL opublikował że przetarg na rewitalizację rynku został ogłoszony.
91. Dodane przez do kom. 85, w dniu - 07-08-2024 15:40
Warto przypomnieć sobie jakie zmiany planowano na rydzyńskim Rynku 11 lat temu. Miały z niego zniknąć samochody, a w to miejsce miały pojawić się ogródki. Rzeczywistość jednak szybko zweryfikowała te plany https://elka.pl/content/view/63199/150/
92. Dodane przez Ala, w dniu - 07-08-2024 17:02
Wydaje mi się, że rynek był kilka lat temu zmieniany za ogromne pieniądze. Jaki efekt: zieleń w donicach, betonoza i wymieranie rynku... Rynek powinien być zielony, spacerowy, z ławeczkami, kawiarniami i restauracjami. Pieniądze na rewitalizację przeznaczyć na drogę do letniska. Tam nadal jak w PRL-u. Brak promenady i eleganckiej infrastruktury a nie budki jak w Mielnie... 
Ale na to trzeba odwagi wizjonera i gospodarza. Życzę tego nowemu burmistrzowi.
93. Dodane przez do 90, w dniu - 07-08-2024 17:46
dokładnie. biurokratom już dawno wydaje się, że wszystko im wolno i mogą robić, co im się żywnie podoba... w ramach prawa - które pisane jest pod nich
94. Dodane przez Prywaciarze, w dniu - 07-08-2024 18:11
Dlaczego prywaciarze nie spełniają obowiązku posiadania własnego prywatnego parkingu? Dlaczego właścicielka restauracji pisze na swojej stronie o darmowym parkingu? Rynek jest dobrem wspólnym a nie prywatnym placem kilku osób którym się w głowach poprzewracało. Nie chcemy betonozy jak w Rydzynie. Ma być ładny Rynek, nie parking!
95. Dodane przez Radna, w dniu - 07-08-2024 18:15
Były konsultacje z radnymi!! Nie da się przecież konsultować decyzji że wszystkimi mieszkańcami. Byłoby 10000 opinie. Radni to ich przedstawiciele. Tak działa demokracja. Rynek to miejsce wszystkich mieszkańców Osiecznej i okolic a nie tylko kilku osób które zawłaszczaja sobie prawo do decydowania o tym miejscu. Myśli jeden z drugim że ma restauracje i może sobie decydować o nie swoim. Gdzie macie parkingi dla gości? Prywatne parkingi się pytam.
96. Dodane przez Zawsze źle, w dniu - 07-08-2024 19:02
Zamiast się cieszyć z nowego to oczywiście w (...). źle. Taki a nie inny wygląd to nie widzimisię Burmistrza tylko stanowisko konserwator. Trzeba jedynie zawalczyć o parkowanie ukosne i będzie ok. Kosmalski dostał tego gorącego ziemniaka po glapiaku i musiał szybko działać. Chwała za to że nie zmarnował 2 mln.
97. Dodane przez do Radnej, w dniu - 07-08-2024 20:00
jeśli jest nią Pani?! Brak Pani cywilnej odwagi zeby napisac komentarz z imienia i nazwia?! 
Radni mają obowiązek spotykania z wyborcami. Obrady sesyjne i komisji czy uliczne pogawędki z przypadkowo spotkanymi ludźmi nie są konsultacjami społecznym! Zresztą jest to do sprawdzenia z transmisji i protokołów obrad.  
Myli się Pani tak nie działa demokracją. 
 
"Konsultacje społeczne są wielostronnym i złożonym procesem, w którym różne podmioty, będące odbiorcami planowanego przedsięwzięcia mają możliwość zapoznania się z planowanymi działaniami i wyrażenia własnych uwag oraz sugestii co do ostatecznego kształtu przyjętych rozwiązań." 
Wikipedia. 
 
 
Jeżeli prawdą jest to co Pani napisała to Wasze działania są karygodne. Należało na obrady zaprosić wszystkie zainteresowane strony! 
@ Zawsze źle  
Projekt jest mierny, wydawane pieniądze będą w przyszłości generować kolejne koszty na utrzymanie i konserwację zaplacimy wszyscy w podatkach. 
Te pieniądze można by zainwestować w uzbrojenie terenu pod fabrykę, która wygeneruje tak oczekiwane nowe miejsca pracy i wpływy podatkowe do buzdzetu.  
Na inwestora można czekać jedną a nawet dwie kadencje. 
Z tej rewitalizacja za dwie kadencje będzie konieczny remont kapitalny.
98. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 07-08-2024 20:04
Mamy w Osiecznej wystarczająco wiele innych miejsc mogących zainteresować turystów. Nie sądzę, żeby Rynek wymagał zmian w jakiejkolwiek postaci, zwłaszcza po to, by kogokolwiek przyciągać. Obecna liczba miejsc parkingowych już często okazuje się niewystarczająca. W godzinach pracy funkcjonujących na i przy Rynku firm rzadko można spotkać pojedyncze wolne miejsca, zatem tak drastyczne ich ograniczenie jest zupełnym absurdem i przeczy zdrowemu rozsądkowi zarówno z punktu widzenia mieszkańców, jak i przedsiębiorców.
99. Dodane przez Do kom. 95, w dniu - 07-08-2024 20:08
Pani jest radną? Gratuluję!
100. Dodane przez do 74, w dniu - 07-08-2024 20:15
Profil Fb, o którym mowa, to jeden z przejawów słomianego zapału pewnej grupy osób, za pomocą którego rzeczywiście dają one wyraz swych prywatnych preferencji i poglądów.
101. Dodane przez do kom. 94, w dniu - 07-08-2024 20:23
W Krakowie, Warszawie, Poznaniu, czy nawet w Lesznie, też by Pani zarzucała właścicielom restauracji znajdujących się w ścisłym centrum brak prywatnego parkingu przy każdym lokalu?
102. Dodane przez Koko, w dniu - 07-08-2024 20:59
Oszczegałem żeby nie głosować na(...) teraz macie
103. Dodane przez ......., w dniu - 07-08-2024 21:24
Szkoda tych miejsc parkingowych. Ja uważam,że rynek w Osiecznej tak jest ładny i ma swój urok. Można dodać więcej kwiatków i bedzie ok :)
104. Dodane przez do Pani Radnej, w dniu - 07-08-2024 21:41
Jeśli jest Pani faktycznie radną to powinna Pani się przejść i porozmawiać z nimi wszystkimi a nie wypisywać komentarze na portalu . 
I wtedy usłyszała by Pani, że nie chodzi tu tylko o restaurację ale wiele innych firm w których też pracują ludzie, mieszkańcy Osiecznej i gminy.
105. Dodane przez do 101, w dniu - 07-08-2024 22:34
Porównanie Łosieczny do Krakowa czy Warszawy jest fest nietrafione ...
106. Dodane przez PITER, w dniu - 07-08-2024 22:38
Poprzednik zrobił szykany na drodze do rynku w Osiecznie ... szykan nie ma - zapłacił obywatel. Rewitalizacja po rewitalizacji - znowu obywatel zapłaci. A powinien płacić ten co te durnoty wymyśla. Burmajster jeden z drugim !!!!
107. Dodane przez Rany, w dniu - 07-08-2024 22:48
W Boszkowie nie wprowadzono płatnego parkowania, bo nie może gmina pobierać opłat w weekend.
108. Dodane przez Do Pitera, w dniu - 08-08-2024 07:03
Pitolisz PITER. Szykany zrobił starosta bo kościuszki, leszczyńska i jeszcze kilka ulic w O to drogi POWIATOWE.
109. Dodane przez Jan do kom. 102, w dniu - 08-08-2024 07:28
Ostrzegam że powinieneś zapoznać się ze słownikiem ortograficznym. A może nie ostrzegałeś, a szczekałeś. W sumie niewielka różnica.
110. Dodane przez pp, w dniu - 08-08-2024 09:57
1) jeżeli to konserwator to pytanie co zrobił burmistrz, żeby bronić interesu mieszkańców i przedsiębiorców? konsultował tę decyzję? oprotestował? odwołał się? czy nie zrobił kompletnie nic i zgadza się bez dyskusji na wszystko, co zaproponuje konserwator? 
2) dobrze ktoś tu napisał - skąd taka wizja ze strony konserwatora? zielenina co metr i prawie żadnych miejsc parkingowych? historyczna rekonstrukcja? niby czego? rynek był całkowicie pusty ponieważ spełniał rolę handlową. chyba, że to rekonstrukcja sprzed powstania miasta, kiedy na tym miejscu pewnie rósł las
111. Dodane przez OsiecznaMieszkanka, w dniu - 08-08-2024 11:25
Osieczna to najfajniejsze miejsce w Polsce do zycia Mysle ze rynek wyglada dobrze jak jest Fontanne mozna tylko dobudowac kolo pompy /dębu i troche zieleni tam Lepiej zrobic ze ta miliony sciezke na dzika plaze i reitalizacje tylu letniska bo jest za malo ławek w cieniu Jeszcze proponuje kilka palm na plazy Mamy piekne surfinie i przebieralnie Super Potrzebny jest tez chodnik do nowych blokow od zjazdu na Drzeczkowo i sciezka rowerowa do Wojnowic Pozdrawiam
112. Dodane przez Mega, w dniu - 08-08-2024 11:58
Czego można się spodziewać od Burmiszcza sympatyka Bodnara (...)
113. Dodane przez uszczęśliwianie na siłę, w dniu - 08-08-2024 13:23
Burmistrz wie co najlepsze dla mieszkańców! 
Spójrzcie na Śmigiel, tam ładnie i jakoś nikomu parkingi nie przeszkadzają.
114. Dodane przez do 97, w dniu - 08-08-2024 15:50
o jakiej radzie i radnych wy w ogóle mówicie? spójrzcie sobie jak ci ludzie nieustannie głosują - tylko propozycja podwyżki opłat, wszyscy są za. tak właśnie reprezentują interes swoich wyborców - przyzwalając na nakładanie na nich coraz większych kosztów.
115. Dodane przez 187282, w dniu - 08-08-2024 16:01
tak radykalne zmniejszenie miejsc parkingowych to gwóźdź do trumny biznesów na rynku - ale co biurokratów i tych, którzy żyją z państwowego całe życie interesuje prywatna przedsiębiorczość i miejsca pracy dla mieszkańców. Rynek i ulica Kościuszki to już dawno obraz nędzy i rozpaczy, niech dołożą jeszcze więcej podatków, regulacji, kontroli to na pewno wszystko zacznie tętnić życiem.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
Trzypokojowe mieszka... Poznań 767620
Wynajmę mieszkanieLeszno 1100
Mieszkanie 51,90- 3 ... Leszno 355000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj