Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Rada Miejska Leszna większością 15 do 8 odrzuciła obywatelski projekt uchwały zmieniającej decyzję o likwidacji Szkoły Podstawowej nr 1. To oznacza, że proces likwidacyjny trwa dalej: obecnie miasto czeka na orzeczenie sądu administracyjnego w sprawie negatywnej opinii kuratorium oświaty. -Jeśli będzie ono dla nas niekorzystne, uszanuję wyrok – zapewnił prezydent Grzegorz Rusiecki.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Obywatelski projekt zmieniający uchwałę o zamiarze likwidacji SP1, podjętą przed rokiem, podpisało ponad 500 osób, po weryfikacji za ważne uznano 399 podpisów, przez co trafił on na obrady Rady Miejskiej. Dyskusja o nim trwała kilkadziesiąt minut. Zdaniem Agnieszki Ptaszyńskiej, która występowała w imieniu wnioskujących kluczowym argumentem za rezygnacją z planów likwidacji „Jedynki” jest negatywna opinia Kuratora Oświaty i Wychowania, podtrzymana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, które odrzuciło złożone przez miasto zażalenie. -Jeśli odrzucicie naszą uchwałę, to
powiecie mieszkańcom, „wiemy że to błąd, ale brniemy w to dalej” - mówiła Ptaszyńska - macie szansę zatrzymać tę likwidację i poprawić relacje z mieszkańcami. Inni rodzice podkreślali zalety SP1, zwłaszcza nowatorskie metody edukacji, jakość relacji i bezpieczeństwo. W obronie projektu obywatelskiego stanął także Piotr Gościniak, prezes Związku Nauczycielstwa Polskiego w Lesznie. -Złożone przez miasto zaskarżenie decyzji kuratora zostało przez MEN rozniesione w pył - powiedział.
Stanowisko ministerstwa za najważniejszy argument uważał także szef klubu radnych PiS Adam Kośmider. -Minister powiedziała wprost, że nie widzi innej opinii niż negatywna, a mimo to znów słyszymy, że tak trzeba - mówił radny - w tej radzie większość to radni KO, ta większość może przegłosować wszystko, nawet najbardziej kontrowersyjną uchwałę. Kośmider podkreślał też, że argument o kosztach oświatowych słabo broni się wobec kosztownych inwestycji podejmowanych przez samorząd, wskazał tu zwłaszcza na salę widowiskowo-sportową przy u. Chrobrego, której celowość PiS kwestionuje. -Kto będzie korzystał z tych atrakcji, skoro dziś rodziny dostają sygnał, że ich sprawy są spychane na dalszy plan? - mówił radny. W sukurs Kośmidrowi przyszedł jego klubowy kolega, radny Zenon Jóźwiak. -Naszym obowiązkiem jest słuchanie mieszkańców, a nie tylko akceptacja pomysłów prezydenta - mówił. Przewodniczący Rady Miejskiej Patryk Józefowicz zaprotestował przeciwko tym słowom, które nazwał szantażem moralnym. -Każdy głosuje zgodnie z własnym sumieniem, a nie sumieniem prezydenta - podkreślił.
Prezydent Grzegorz Rusiecki przekonywał radnych, że należy zaczekać na zakończenie procedury odwoławczej - miasto skierowało bowiem decyzję kuratora do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zapewnił jednak, że wyrok zakończy sprawę. -Każde orzeczenie WSA zaakceptuję, nie będzie dalszej batalii - powiedział. Z kolei odpowiedzialny za sprawy edukacyjne wiceprezydent Maciej Grabianowski powtórzył po raz kolejny, że likwidacja SP1 spowodowana jest wyłącznie względami demograficznymi. -O ile musi jeszcze spaść liczba urodzeń, żebyśmy zaczęli rozmawiać bez sporu politycznego? Mamy o 58 procent urodzeń mniej niż w 2017 roku - mówił Grabianowski.
Ostatecznie w głosowaniu większość radnych była przeciwko projektowi - zagłosowało za nim 8 radnych, przeciwko było 15.
1. Dodane przez Pytanie, w dniu - 10-02-2026 15:56 10022 Czy Ci walczący o szkole będą partycypować w jej utrzymaniu?
2. Dodane przez czaskofski rafau, w dniu - 10-02-2026 16:00 4839 Hej brygada! Co tacy smutni jesteście ? Uśmiechajcie się XD
3. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 10-02-2026 16:02 7824 Drogi pamiętniczku, Dziś po raz pierwszy, urzędnicy miasta Leszna podjęli dobrą decyzje.
4. Dodane przez cóż za czasy, w dniu - 10-02-2026 16:05 3520 byli i teraźniejsi nauczyciele głosują za likwidacją szkoły, co by zrobili gdyby to dotyczyło ich placówki (?) - świat staje na głowie
5. Dodane przez bez paniki, w dniu - 10-02-2026 16:06 6111 Skoro szkół coraz mniej, to może i w tym kuratorium czas na wietrzenie?
6. Dodane przez obserwator, w dniu - 10-02-2026 16:11 8018 Brawo. Trudna, może mało popularna - ale słuszna decyzja!
7. Dodane przez A gdzie dzieci, w dniu - 10-02-2026 16:27 7214 Czyli ma być szkoła bez dzieci, bo się dzieci nie rodzą? Dla tych kilku protestujących.
8. Dodane przez Marek, w dniu - 10-02-2026 16:31 6414 Brawo. Gratuluję rozsądku.
9. Dodane przez Xxxx, w dniu - 10-02-2026 16:42 1770 Precz łapy od od sp 1 pod trybunał pana.R
10. Dodane przez mieszanka, w dniu - 10-02-2026 16:46 9217 Proszę rodziców z sp1 aby nigdy więcej nie mówili że mówią w imieniu mieszkańców, ta szkoła powinna być dawno zlikwidowana, i radni podjęli słuszna decyzje. to w co oni grają to jest widzimisię żadne rozwiązanie im nie odpowiadało, a w swojej uchwale zawierali pomówienia i populizm. Głosowanie słuszne.
11. Dodane przez Leszczynian, w dniu - 10-02-2026 16:47 1850 Guru z Sopotu każe sługa wykonuje nie chodzi o dobro dzieci byle plan był wykonany .
12. Dodane przez Zenon, w dniu - 10-02-2026 16:57 2812 I bardzo kurcze dobrze
13. Dodane przez Marek, w dniu - 10-02-2026 16:59 2612 do Leszczynianin: Zmień ten pod"pis" tubo propagandowa, bo obrażasz mieszkańców tego miasta... Skaml sobie na Nowogrodzkiej xD
14. Dodane przez M, w dniu - 10-02-2026 17:10 1623 A więc rodzice na deskach. Choć przez moment sądziłem, że taczki dla prezydentów już udekorowane i zaraz rusza w podróż.
reklama
15. Dodane przez !, w dniu - 10-02-2026 17:11 2332 Koalicja Obywatelska jest w rzeczywistości antyobywatelska? Nowe, nie znałem
16. Dodane przez Ja, w dniu - 10-02-2026 17:13 3811 Rozmawiałem z ojcem jednego dziecka, powiedział: "niech szkoła istnieje jeszcze rok bo mój syn jest w 7 klasie, a potem mogą zlikwidować". Tak to zależy rodzicom na tej szkole.
17. Dodane przez Szacunek, w dniu - 10-02-2026 17:14 2825 Pan Borowiak plusuje w moich oczach. Zagłosuję na Pana do senatu.
18. Dodane przez ,, w dniu - 10-02-2026 17:17 2315 Radni opozycji plusują. Dobrze.
19. Dodane przez Teraz, w dniu - 10-02-2026 17:19 1516 Jedyna nadzieja w sądzie. A kto zapłaci za ewentualnie przegrany proces i ile to będzie miasto kosztować?
20. Dodane przez do 11, w dniu - 10-02-2026 17:33 388 Właśnie chodzi o dobro dzieci. Wszystkich dzieci, nie tylko tych co miały by być uprzywilejowane nauka w ośmioosobowych klasach! Co maja powiedzieć uczniowie z innych szkół którzy chodzą na godz. 13-stą na pierwszą lekcję? Ich dobro się nie liczy?
21. Dodane przez Żenada., w dniu - 10-02-2026 17:44 156 (...)zagłosował za likwidacją? Pedagog? Hahaha. Piękne podsumowanie Radnego.
22. Dodane przez Marek, w dniu - 10-02-2026 17:50 2339 Pan Borowiak byl 1000 razy lepszym prezydentem niz ten obecny co tylko suszy zeby do zdjec
23. Dodane przez barszcz biały, w dniu - 10-02-2026 17:53 1116 Zupa już tak wylosuje sędziego żeby werdykt likwidacji szKOły był po ich myśli.
24. Dodane przez Do komentarza nr 19, w dniu - 10-02-2026 17:56 85 Tylko 100 zł.
25. Dodane przez Do 24, w dniu - 10-02-2026 18:17 78 A koszty adwokata? Kancelaria będzie prowadzić sprawę za darmo? A może miasto ma na etacie prawnika w ramach umowy o pracę? Jak to wygląda?
26. Dodane przez Do 16, w dniu - 10-02-2026 18:22 1616 Zależy tym rodzicom, którzy mają dzieci w tej szkole. Co w tym dziwnego? Rozsądny człowiek z tego rodzica. Nikt nie chce dziecka przenosić do innej szkoły skoro ta jest najlepsza. A potem to go oczywiście nie interesuje, bo dziecko będzie miał liceum. Chyba, że będą też licea likwidować. Normalne chyba, że tak zareagował. A szkoła jest dobra i powinna zostać.
27. Dodane przez Do 22, w dniu - 10-02-2026 18:24 115 Tak, i wydzwaniał ludziom przez Messengera jak ktoś mu nie pasował, o tym już zapomniałeś?
28. Dodane przez Do 24, w dniu - 10-02-2026 18:29 85 Adwokat miasta bierze tylko 100zł? A to ciekawostka.
Adwokaci zazwyczaj nie mają sztywnych cenników, a wynagrodzenie zależy od stopnia skomplikowania sprawy. Rozporządzenia określają stawki minimalne za czynności adwokackie, które od 2026 roku wzrastają. Sąd zasądza te stawki w przypadku wygranej, ale rzadko pokrywają one rzeczywiste koszty honorarium umownego.
29. Dodane przez Do kom. 1, w dniu - 10-02-2026 18:33 147 Każdy z nas utrzymuje każdą szkołę, tak jak tych bezradnych, wiedziałeś o tym, ignorancie?
reklama
30. Dodane przez Do 24, w dniu - 10-02-2026 18:35 84 Skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA): Opłata sądowa (wpis) za wniesienie skargi na decyzję organu administracji (takiego jak kurator) jest zazwyczaj stała i wynosi zazwyczaj kilkaset złotych (np. opłaty w sprawach administracyjnych często kształtują się na poziomie od 100 zł do 500 zł w zależności od charakteru sprawy).
Info z Google.
31. Dodane przez Szkoła Branżowa II stopnia, w dniu - 10-02-2026 18:42 235 Cieszę się, że petycja ws. powstania Szkoły Branżowej II stopnia w Lesznie została uznana za zasadną i mam nadzieję, że tak szkoła powstanie.
32. Dodane przez Pytanie, w dniu - 10-02-2026 18:44 109 Czy rodzice skorzystali ze wsparcia radcy prawnego specjalizującego się w prawie oświatowym? To mogłoby im pomóc, ponieważ proces likwidacji placówki oświatowej i sposób w jaki należy go dokonać jest tam skodyfikowany i musi przebiegać wg ściśle ustalonych reguł spisanych w przepisach prawnych. Są kancelarie radcowskie specjalizujące się w takich sprawach. Wystarczy wystukać w internecie.
33. Dodane przez noname, w dniu - 10-02-2026 18:51 2611 czyli co? te 399 osób rozumiem że będzie utrzymać szkołę? Proponuję zrobić z niej szkołę prywatną.. skoro taka dobra to znajdą się chętni... chyba Pani zabrnęła za daleko i wstyd się wycofać..
34. Dodane przez Pennywise, w dniu - 10-02-2026 18:53 3312 Mam nadzieje, że ten żenujący chwilami spektakl wkrótce się skończy i SP1 zacznie być likwidowana. Argumenty za nieutrzymywaniem tej szkoły są niestety przytłaczające, ekonomii się nie oszuka...
35. Dodane przez koszty, w dniu - 10-02-2026 18:57 188 Panie Grabianowski jaka jest MIESIĘCZNA subwencja na ucznia? 900zł ? To 900 x ilość uczniów = A Koszty utrzymania szkoły (w tym wynagrodzenia, woda, gaz itd) = B A - B = C Jeżeli C jest minusowe, to tyle dokłada miasto do utrzymania szkoły. Dzielmy C przez ilość uczniów i to niech będzie wartość D. Teraz uczciwie pokażmy ile D wynosi dla każdej z leszczyńskiej szkoły podstawowej z osobna, Może się okazać, że koszty finansowania SP1 wcale nie są takie wysokie jak innych szkół a może nawet niższe. Dlaczego nikt z radnych nie poprosił o takie wyliczenie? To takie trudne?
36. Dodane przez pytanie do obecnego prezydenta i radnych, w dniu - 10-02-2026 19:01 227 Jakie będzie przeznaczenie budynku w przypadku likwidacji szkoly?
37. Dodane przez benek, w dniu - 10-02-2026 19:04 154 Czy w UML na Karasia nie ma porządnej szatni?
38. Dodane przez Moim zdaniem, w dniu - 10-02-2026 19:08 87 Rodzice wzorowo przystąpili do przeciwdziałania likwidacji szkoły. Wystarczy zapoznać się z możliwościami prawnymi, aby to stwierdzić. Co mogą rodzice w takiej sytuacji:
1. Sprawdzić, czy nie popełniono błędów formalnych. 2. Przygotować swoje argumenty przeciwko likwidacji. 3. Mediować z miastem. 4. Przeprowadzić konsultacje społeczne (jak wiemy to zrobili, stąd dzisiejsze głosowanie) 5. Przygotować koncepcję ratowania szkoły - np. przez utworzenie stowarzyszenia - konieczne jest tutaj opracowanie sposobu finansowania przy mniejszej ilości uczniów.
Miasto miało obowiązek poinformować o swojej decyzji kuratora oświaty, a ten powinien podjąć pozytywną decyzję w sprawie likwidacji. Jest to warunek niezbędny do przeprowadzenia likwidacji (zgoda kuratora). Skoro kurator wydał opinie negatywną, to znaczy nie zgodził się na likwidację szkoły, moim zdaniem można wnioskować, że jeden z warunków niezbędnych do likwidacji pozostaje niespełniony. Na postanowienie kuratora przysługuje zażalenie do ministra edukacji, ale z tego co czytam to raczej dotyczy sytuacji, gdyby kurator chciał likwidować placówkę i to by była furtka dla rodziców.
To oczywiście tylko moje zdanie, jakie mam w sprawie w związku z zapoznaniem się z dostępnymi mi materiałami. Być może jest jeszcze coś czego nie udało mi się ustalić lub gdzieś są jakieś nieścisłości. Jeśli ktoś wie więcej proszę podzielić się wiedzą.
39. Dodane przez Do 27, w dniu - 10-02-2026 19:09 109 Do mnie póki co nie dzwonił i mam nadzieję, że tak zostanie. Jeśli zadzwoni zmienię zdanie. Na chwilę obecną popieram jego działania.
40. Dodane przez Tom, w dniu - 10-02-2026 19:15 115 Trochę z innej beczki. Kolejność flag na ścianie jest nieprawidłowo zawieszona
41. Dodane przez Do 27, w dniu - 10-02-2026 19:15 75 No widzisz komuś tam ktoś dzwonił. A co ma powiedzieć moja rodzina, która została pozwana do sądu przez osobę należąca do przeciwników politycznych pana Borowiaka? To już wolę jak ktoś ze mną sobie porozmawia jak człowiek z człowiekiem i powie mi co mu się nie podoba w moich komentarzach prosto w oczy, a nie naraża mnie na koszty związane z wynajęciem adwokata.
42. Dodane przez Fotorelacja, w dniu - 10-02-2026 19:22 94 Zdjęcia z procesu likwidacji.
43. Dodane przez Pytanko, w dniu - 10-02-2026 19:29 69 Czy ustalili to ze związkiem zawodowym nauczycieli w tej szkole? Taki jest zdaje się wymóg przy likwidacji. Czy dotrzymano wszystkich procedur?
44. Dodane przez Heloł, w dniu - 10-02-2026 19:31 89 Bez zgody kuratora nie może być likwidacji. Takie są chyba przepisy.
45. Dodane przez MJ, w dniu - 10-02-2026 19:32 1019 Ooooo, widać, że w komentarzach prezydent uruchomił farmę troli popierających likwidację SP1
46. Dodane przez Do 15, w dniu - 10-02-2026 19:32 66 Smuci mnie ta konstatacja, ale w tym konkretnym przypadku przyznam rację. Tak się nie godzi z ludźmi postępować moim zdaniem.
47. Dodane przez Edmund D., w dniu - 10-02-2026 19:45 196 Nie ma porodów, nie ma porodówek. Nie ma uczniów, nie ma szkół. Mylę się?
48. Dodane przez x, w dniu - 10-02-2026 19:55 178 Ludzie, chcemy, żeby szkoła była zamknięta ale co tam ma być naprawdę i za ile milionów?
49. Dodane przez opinia, w dniu - 10-02-2026 20:10 107 No to teraz sąd przyklepie decyzję radnych (nie wszyscy radni byli za!) ale oby mieszkańcy nie obudzili się z tzw. ręką w nocniku, gdy przekonają się, co i za ile tam w tym budynku powstanie. Bo dzielenie budynku i to akurat tego budynku na mieszkania (dla kogo?), pomieszczenia dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku i muzyczne próby instrumentów dętych (plany pREZYDENTA) - jest co najmniej niedorzeczne.
50. Dodane przez K*****, w dniu - 10-02-2026 20:43 178 Czytając te komentarze, rozumiem ludzi, którzy opowiadają się za likwidacją szkoły nr 1. Obawiają się, że jeśli jej nie zlikwidują, wkrótce przyjdzie czas na likwidację kolejnej szkoły w Lesznie, co może tłumaczyć tę niechęć do tej placówki. Nie mi oceniać, ponieważ jestem Wrocławianinem, ale uważam, że im starsza szkoła, tym lepsze nauczanie. Szkoły z tradycjami często charakteryzują się wysokimi sufitami, które zapewniają lepszy komfort termiczny i oświetlenie, grubymi murami, drewnianymi podłogami, korytarzami z duszą oraz dużymi oknami. Ściany starych szkół pamiętają pokolenia uczniów i nauczycieli. Przedwojenne budynki oraz zabytkowe mury niosą ze sobą dziedzictwo, którego nie da się odtworzyć w nowym budownictwie. Można by pisać na ten temat bez końca. A co można powiedzieć o nowszych szkołach? Stare szkoły często wymagają pasjonatów do ich renowacji, ale w zamian oferują autentyczność, której brakuje współczesnym szkołom.
51. Dodane przez Do kom. 36, w dniu - 10-02-2026 20:55 813 Byłby to bardzo dobry punkt do przyjmowania i zakwaterowania migrantów. Aula mogłaby służyć za meczet.
52. Dodane przez Edek, w dniu - 10-02-2026 21:00 1823 Proponuję zlikwidować PO KO i UE jedno zlo
53. Dodane przez Do 51, w dniu - 10-02-2026 21:19 86 Jak zwykle przeginasz w drugą stronę. Że też ludzie muszą być albo biali albo czarni. Żadnych niuansów.
54. Dodane przez Niechęć do placówki?, w dniu - 10-02-2026 21:21 1014 A ta właśnie placówka zdobywa nagrody i wyróżnienia. To jest paradoks.
55. Dodane przez ..., w dniu - 10-02-2026 21:41 1111 Po przyjściu na świat 98% dzieci ma potencjał do rozwijania się w sposób wyjątkowy, ma zakodowany zasób wyjątkowych zdolności, po przejściu standardowego procesu edukacji dotyczą one (te wyjątkowe zdolności) zaledwie 2% ludzi. Tą odważną tezę postawił prof. Erwin Wagenhofer, naukowiec-neurobiolog z Uniwersytetu w Getyndze - człowiek zajmujący się na co dzień rozwojem człowieka, edukacją i szkolnictwem.
"Budzące się szkoły" to próba znalezienia panaceum na bolączki systemu edukacji, który nie pozwala w pełni wykorzystać potencjału dzieci i młodzieży. SP1 w Lesznie jest jedną ze szkół objętych programem "budzących się szkół". To jest właśnie największe rozczarowanie, jeśli chodzi o decyzję o likwidacji tej placówki. Coś nowatorskiego, częstokroć chwalonego i stawianego za wzór, obserwowanego z zaciekawieniem ma być zlikwidowane. Nie pojmuję.
56. Dodane przez obserwator, w dniu - 10-02-2026 21:48 95 Precz z preczem.
57. Dodane przez xxx, w dniu - 10-02-2026 21:50 95 Ale to jest od dawna ciekawe, dlaczego akurat tę aulę i tylko tę aulę tego budynku SP1 ze starymi oknami wyremontowano niedawno. I dlaczego tego budynku w ogóle nie remontowano? https://elka.pl/content/view/116672/80/
58. Dodane przez ..., w dniu - 10-02-2026 22:23 76 Jeśli to długo potrwa to jest szansa, że wejdzie w życie nowe prawo oświatowe, które daje narzędzia do zachowania wyludniających się szkół.
Serwis samorządowy PAP MEN ma plan, co zrobić wyludniającymi się szkołami. 14.11.2025 Aktualizacja: 05.12.2025, 13:26
^^,,Ministerstwo zamierza umożliwić gminom wykorzystanie infrastruktury pustoszejących z powodu niżu demograficznego szkół do zaspokojenia potrzeb rodziców powracających na rynek pracy" - poinformował wiceminister. Zgodnie z projektem ustawy, w budynkach szkoły, prócz wychowania przedszkolnego, będzie mogła też być zapewniona opieka dzienna nad dziećmi do lat 3. "Szkoła, przy zachowaniu wszelkich zasad związanych z bezpieczeństwem uczniów, może być również miejscem realizacji polityki senioralnej czy rozwijania różnych form aktywności obywatelskiej". ^^
Ktoś wie? Może to już obowiązuje? Czy zamiast tworzyć dobre prawo tylko wciąż się tam kłócą w tym sejmie?
59. Dodane przez Do kom.57, w dniu - 10-02-2026 22:33 910 Bezradni i sztuczny uśmiech mieli już dawno obrany cel.na ten budynek, będą się wszystkiego chwytać, nawet bezprawnie,by do tego doprowadzić.
60. Dodane przez Do 49, w dniu - 10-02-2026 22:54 85 Ale właśnie to mogłoby by być rozwiązanie. O tym mówi projekt ustawy zmieniającej prawo oświatowe. Oczywiście żadnych mieszkań. Ale skoro szkoła jest za duża to można wydzielić jej część na inne potrzeby (opieka przedszkolna, senioralna) - o tym mówił wiceminister, który komentował propozycje nowego prawa oświatowego. Nie likwidować placówek, ale umożliwić ich dodatkowe wykorzystanie, o ile nie będzie ono stało w sprzeczności z podstawową funkcją szkoły. Chodziło głównie o szkoły gminne, ale dlaczego nie zastosować tego w "gminie" Leszno?
61. Dodane przez SP1, w dniu - 10-02-2026 23:07 135 zakończmy wreszcie męczarnię tej szkoły przez jej zamknięcie
62. Dodane przez Olka, w dniu - 10-02-2026 23:10 125 Trzymam kciuki za zamknięcie
63. Dodane przez asdf, w dniu - 10-02-2026 23:28 105 Rozumiem, że rodzice uczęszczających tam dzieci nie będą obciążać mnie (podatnika) kosztami rosnącymi ze względu na niż demograficzny i bezzasadność kosztów utrzymania obiektu dla zapełnienia 35% sal w szkole (ogrzewać trzeba cały budynek itd.) i odpowiednio miesięcznie dołożą się do kosztów utrzymania np. po 2000zł miesięcznie.
64. Dodane przez M, w dniu - 11-02-2026 04:55 134 Wynik, którego można było oczekiwać, ale raz jeszcze potwierdza się, że tak miernej rady, żeby nie używać określeń bardziej odpowiednich, to miasto jeszcze nie miało.
65. Dodane przez Olek, w dniu - 11-02-2026 05:58 119 Ten prezydent jest ostatnią kadencję
66. Dodane przez Zatroskany, w dniu - 11-02-2026 06:10 75 Likwidują SP1 i pytanie dlaczego nie mogli opracować planu przeniesienia dzieci klas 1 do 3 do tej szkoły na czas remontu który pewnie potrwa z rok a tak dzieci będą dowożone do dawnej szkoły na Ostroroga
67. Dodane przez Konrad, w dniu - 11-02-2026 07:35 66 PAX między chrześcijany !
68. Dodane przez Placić, w dniu - 11-02-2026 07:45 124 Jak w prywatnej szkole niech płacą po 500 zł miesiecznie czesnego.
69. Dodane przez wyborca, w dniu - 11-02-2026 07:48 154 MACIE TAKICH RADNYCH JAKICH SOBIE WYBRALIŚCIE ŻEBY WAS REPREZENTOWALI.
JEŚLI PODWYŻSZAJĄ SOBIE DIETY - TO WY TAK CHCIELIŚCIE
JEŚLI WAM OIDWYŻSZYLI PODATKI ŻEBY BYŁO M.IN NA DIETY - TO WY TAK CHCIELIŚCIE
JEŚLI UWALILI PROJEKT OBYWATELSKI TO WY TEŻ TEGO OCZEKIWALIŚCIE.
WIĘC ŻALU DO NIKOGO NIE MIEJCIE LUB WYBIERAJCIE ŚWIADOMIE SWOICH PRZEDSTAWICIELI A NIE GŁOSUJECIE NA PARTIĘ TĄ CZY INNĄ.
p.s. wielu mądrzejszych się do Rady nie dostało bo do lidera partyjnego dojścia nie miało, a byliby dużo.lepsi niż obecni.
70. Dodane przez MIESZKANIEC, w dniu - 11-02-2026 07:51 106 RADNI ZAJELI BY SIE KONTROLAMI TYCH SZTANDAROWYCH INWESTYCJI BO WSTYD ZE NA IWESTYCJAMI I WYŁONIANIEM WYKONAWCÓW NIKT NIE PANUJE. A PIENIEDZY OBYWATELI NIKT W MIESCIE NIE SZANUJE!!!! WYDAWANE SA ŁATWA REKA BEZ ROZMYSLU I KALKULACJI... JAK PRZECIEBIORCY TAK BUDOWALI TO DAWNO BY PO BANKRUTOWALI... ALE W MIESCIE ZAWSZE ŁATWO PODNIES PODATKI I LUB CENY W MIEJSKICH USLUGACH CO TAM .... OJ RADNI RADNI .....
71. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 11-02-2026 08:29 115 Panie Kośmider. Po c o to mydlenie oczu? Przecież Pan , jak i Pana "koledzy: partyjni zawsze będziecie głosować przeciwko , bez względu czy to jest słuszne czy nie. Podobnie jak robią to wasi "wodzowie" w parlamencie i pałacu.
72. Dodane przez OLGA, w dniu - 11-02-2026 08:58 105 Większośc tu wpisów od osób ,które uważają ,że im się wszystko należy.Nie jest ważna ekonomia ,tylko moje zachcianki.Szkoła w odrapanym budynku ,bez sali gimnastycznej,z edukacją najgorszą w całym Lesznie. Ma być w niej miło i przyjemnie (...)Poprzewracało sie w głowach (...)
73. Dodane przez xd, w dniu - 11-02-2026 09:16 95 Ciekawe jak by się ta Rada zachowywała gdyby ten pomysł był realizowany w poprzedniej kadencji? Punkt widzenia się zmienił. A obecni nowi radni jak chorągiewka np Plastuś
74. Dodane przez Do kom. 70, w dniu - 11-02-2026 09:26 104 Jaka kontrola inwestycji? Może jeszcze brak dofinansowania prywatnej spółki sportowej? To po co stanowisko dla koleżanki, to o co odbierają darmowe wejściówki na zawody? Ty byś człowieku chciał, żeby wszystko było uczciwe. Jest jak jest. Podniosą podatki, przepłacą za remonty, ale najważniejsze, że są etaty dla swoich i że za darmo można się pokazać na zawodach.
Napisz na kartce nazwę miasta i pomyśl, czy pasuje Ci do tego miasta słowo U C Z C I W O Ś Ć...
75. Dodane przez Ciekawska, w dniu - 11-02-2026 10:00 126 Ciekawe, kto z takim utęsknieniem czeka na przejęcie tego historycznego budynku.
76. Dodane przez Do 73, w dniu - 11-02-2026 10:41 98 Przypomnij sobie poprzednia opozycję jak punktowali Borowiaka np. za zbiornik w Zaborowue, basen i inne inwestycje przy których dzisiaj z dumą robią sobue zdjęcia i przypisują sukcesy...
reklama
77. Dodane przez Do 63, w dniu - 11-02-2026 12:26 66 Mam nadzieje ze miasto nie będzie wydawać z podatków nadrzeczny które mnie dotyczą: szkoły, budynki miejskie, odśnieżanie ulic, oświetlenie ulic ,cała rzesza urzędników, etc. Tak byś chciał?? Czyli każdy płaci za sprawy go dotyczące.
78. Dodane przez popieram 75, w dniu - 11-02-2026 12:54 86 Też o tym myślę, kto tak naprawdę czeka na ten pusty budynek.
79. Dodane przez Leon, w dniu - 11-02-2026 12:54 94 do 77 Tak, ma człowiek rację - jeżeli jest to fanaberia określonego grona ludzi - to tak powinno być. Istniej możliwość uczenia dzieci z SP1 w innych, zadbanych i rentownych szkołach - nie skazujemy ich tym na "banicje" ani nie wysyłamy do szkoły 20 km pociągiem. Nie mieszaj budynków miejskich, odśnieżania ulic, oświetlenia (czyli tematów dotyczących WSZYSTKICH) z pomysłem "sekty SP1" bo to jest mocno odklejone porównanie xD
80. Dodane przez Do kom 76, w dniu - 11-02-2026 13:37 94 Jeśli zbiornik w Zaborowie jest dumą to ja nie wiem jak trzeba być niskich lotów są inne ważniejsze sprawy nim ten zbiornik i lampy oswietlajace cale noce puste pole za co ty jeden z drugim zapłacisz!
81. Dodane przez do 76, w dniu - 11-02-2026 19:24 74 NIE OBRAŻAJ RADNYCH. Dziś zbiornik w Zaborowie jest bardzo atrakcyjnym miejscem i miejscem promocji obecnych włodarzy tego miasta. Jak nie wiesz - to śledź ELKĘ, która często nadaje o imprezach lokalnych i inwestycjach, które tam są realizowane
82. Dodane przez Zibi, w dniu - 11-02-2026 20:01 74 do 76 Borowiak temat tej szkoły też przespał nic z nim nie robiąc przez dwie kadencje - jego taktyka jak zawsze taka sama - syf to zostawić innym a potem mieć za co krytykować. A jak nowi coś zrobią dobrze to powie, że za jego kadencji zaplanowane - LITOŚCI xD Jaki basen ?? Bo odpalił bezsensownie przebudowe 2 dni przed odwołaniem, a 2 kadencje nie umiał nawet łopaty wbić ?? Nie rozśmieszaj mnie proszę... Borowiak - człowiek sukcesu jak Stanisław Anioł z Alternatywy 4 xD
83. Dodane przez ad 82, w dniu - 11-02-2026 23:38 84 Łukasz Borowiak, radny i były prezydenta Leszna, klub Łączy nas Leszno: - Tak, to prawda, że jako prezydent miałem plan połączenia SP 1 z SP 3, ale się z niego wycofałem. Ówczesny dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1, pan Robert Fryz, przekonał mnie, że ta szkoła jest ważna dla śródmieścia. ( & ) leszno24.pl, 6.2.2025r.
Dziś pan Robert Fryz jest naczelnikiem Wydziału Oświaty Urzędu Miasta Leszna
reklama
84. Dodane przez Zibi, w dniu - 12-02-2026 09:26 65 do 83 Jeżeli tak było to i tak jest to efekt Pana Decyzji i to jest Pana odpowiedzialność... Takie typowe zachowanie człowieka bez "klatki piersiowej" - ktoś mi coś powiedział, kazał... Tłumaczenie dziecka z podstawówki. Chce Mi Pan powiedzieć, że miał Pan tylko jednego doradcę w tak ważnej sprawie i nie analizował Pan trendu demograficznego w Lesznie - to dużo mówi o Pana zarządzaniu miastem.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.