Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Leszno. Tylko zeznania świadków mogą pozwolić na dokładne odtworzenie okoliczności sobotniej tragedii na Alejach Jana Pawła II. Dostawczy renault na pasach uderzył w 33 letniego rowerzystę. Mężczyzna zginął na miejscu. Policja ma na razie zeznania jednego z kierowców, liczy na pomoc innych pieszych, którzy musieli widzieć moment tragedii.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jak już informowaliśmy w sobotę późnym popołudniem dostawczy renault na przejściu dla pieszych stanowiącym przedłużenie ulicy Leszczyńskich uderzył w przejeżdżającego przez pasy mężczyznę. 33-latek zginął na miejscu. Dziś policja szuka świadków tragedii.
- Mamy zeznania kierowcy poloneza,
który jechał za dostawczym renault. Do pełni materiału jest nam jednak potrzebne również stanowisko osób, które w chwili tragedii znajdowały się na przejściu dla pieszych lub w jego pobliżu i widziały dokładnie na jakim świetle wjechał na zebrę rowerzysta- mówi Tadeusz Gidaszewski, naczelnik drogówki w Lesznie.
Przejście na Alejach Jana Pawła II przy Leszczyńskich przez pieszych określane jest jako bardzo niebezpieczne. Niebezpieczeństwem są tam głównie kierowcy lekceważący sygnalizację świetlną.
- Niestety wielu osobom bardzo się spieszy. Stosujemy na sygnalizacjach akcje policyjne z udziałem kamery. Wówczas sypią się mandaty z najwyższej półki. A wystarczy, by kierowcy po prostu reagowali na zmianę świateł wciśnięciem hamulca a nie pedału gazu - dodaje Gidaszewski.
Dziś na polecenie prokuratora odbędzie się sekcja zwłok rowerzysty, ofiary sobotniego wypadku. Ma ona odpowiedzieć między innymi na pytanie o stan jego trzeźwości. Już wiadomo, że trzeźwy był kierowca busa.
Ofiara sobotniego wypadku osierociła czwórkę dzieci. Mężczyzna jako jedyny utrzymywał też sześcioosobową rodzinę z dorywczych prac. Z jednej z nich rowerem wracał właśnie w sobotnie popołudnie.
1. Dodane przez kierowca, w dniu - 12-11-2007 11:07 Dlaczego policja w Lesznie nie karze rowerzystów za jazdę rowerem na przejćiach dla pieszych . W lesznie jest to normalka np. przejćie dla pieszych z sygnalizacją świetlną i dalej na wysokości garaży w kierunku Wrocławia. Rodzinie współczuje.
2. Dodane przez Kierowca & rowerzysta, w dniu - 12-11-2007 11:40 Popieram kierowcę ! Tak samo jest na przejściu dla pieszych niedaleko szybowca ! Tam też rowerzyści śmigają po pasach ! A policja nic! zresztą moim zdaniem to przejście powinno być zlikwidowane przecież obok - 15 m dalej jest kolejne na ul. Dworcowej. A sam spobotni wypadek to tragedia !
3. Dodane przez jjj, w dniu - 12-11-2007 11:58 Nic nie cofnie tragedii! Mogę tylko współczuć rodzinie rowerzysty, który zginął... A do komentarza nr 1 dodam, ze zmorą wszystkich kierowców są rowerzyści bez świateł!!! Zaoważyłem, że bardzo wielu rowerzystów w ogóle nie używa świateł! Bardzo wczęsnie robi się już ciemno, więc uważam że policja musi się ostro za to wziąść! O tragedię nie trudno w tym przypadku! Ludzie!!! Trochę więcej wyobraźni!!!!!
4. Dodane przez hugo, w dniu - 12-11-2007 12:03 na takich przejsciach powinny byc kamery rejestrujace rch aut calkiem niedawno przechodzilem przez to przejscie dla pieszych na zielonym swietle dla przechodsniow i ku moemu zdziwieniu kierowca pewnego auta nawet nieraczyl chamowac tylko dal wiecej gazu i pojechal gdybym nie zauwazyl auta pewnie bym byl na tamtym swiecie zatem panowie kierowcy prosze noga z gazu i na hamulec
5. Dodane przez patitek, w dniu - 12-11-2007 12:23 bardzo nam przykro szczere wspolczucia jednak cos czeba z tym zrobic bo juz nie jeden wypadek byl na tych swiatlach
6. Dodane przez *, w dniu - 12-11-2007 12:24 to przejście jest bardzo niebezpieczne, powinno być przejście podziemne i nie byłoby tam takich tragedii
7. Dodane przez kierowca z konwoju, w dniu - 12-11-2007 12:29 popieraam wszystkie komentarze,a w szczegolnosci komentarz nr 1 tak jest panie kierowco policja jak zwyle zajmuje sie tym co nie trzeba! niepotrzebnie doszlo do tej tragedii
8. Dodane przez Smoker, w dniu - 12-11-2007 13:05 policja woli gonic mnie jak pale sobie spokojnie buszka nikomu nie szkodzac niz lapac kierowcow ktorzy ladne daja w gaz
reklama
9. Dodane przez zatorzanin, w dniu - 12-11-2007 13:32 Przejście dla pieszych na Święciechowskiej obok szybowca wymaga NATYCHMIASTOWEGO doświetlenia lub likwidacji. Dojdzie tam do tragedii. Po zmroku nie widać pieszych, którzy też często (nie ich wina) wychodzą wprost pod samochody zjeżdżające z wiaduktu i skręcające w Święciechowską. Oni nie widzą aut, a kierowca jadący z wiaduktu nie widzi pieszego będącego już na pasach, bo zasłania go stojący (prawidłowo poza zebrą) kierowca jadący w lewo na dworzec. Pasy nie są oświetlane żadną lampą. Jeśli dojdzie do potrącenia wina będzie ZAWSZE po stronie kierowcy. Dodatkowo zarejestruje to kamera z latarni obok szybowca i wyrok murowany. Wina będzie jednak nie po stronie kierowcy ani pieszego, ale po stronie jakiegoś jajogłowego, który od lat nie wpadł na to, że jest tam cholernie niebezpiecznie. i proszę nie mówić, że ,,nikt tam jeszcze nie zginął i nie ma tam wypadków'' bo to bzdura. Jak już będzie ofiara to wtedy pan naczelnik policji powie ,, nie dostosowano prędkości....''. Kuriozum!!!!!!
Panie Gidaszewski i Bukowski proszę o reakcję!!! Mieszkaniec Zatorza.
Proponuję zabrać podpisy kierowców i wysłać do Urzędu Miasta w sprawie zabezpieczenia tej krzyżówki.
10. Dodane przez do pana naczelnika ignoranta, w dniu - 12-11-2007 13:36 Słuchałem w radiu tego, co mówił naczelnik Gidaszewski. To skandal. Pytany o niebezpieczne przejście na AJPII odpowiada, że ,,nie jest niebezpiecznie, bo mało tam wypadków''. Człowieku! Gdzie ty masz rozum, bo o empatię cię nie podejrzewam. Czas na emeryturę, bo do zarządzania bezpieczeństwem na drogach w mieście trzeba młodej krwi.
Druga rzecz - pytany o monitoring przejścia odpowiada ,,że jest kamera na Alejach Krasińskiego, ale nie wiem, czy tam sięga''. Panie komendancie Prokop - proszę to przeczytać. Pański podwładny nie wie dokąd sięga pole widzenia jednej z kilku kamer. Otóż ja wiem. Nie sięga do tego przejścia. Sobotni wypadek pokazał, że monitoring jest niezbędny, a pan Gidaszewski w komendzie owszem - zbędny.
11. Dodane przez do 10, w dniu - 12-11-2007 14:17 DO KOMENTARZA NUMER 10. ostro przesadzasz w swoim koentarzu. KAŻDE zaznaczam KAŻDE, dla Ciebi raz jeszcze - KAZDE przejście dla pieszych na którym jest sygnalizacja świetlna jest bezpieczne i to jest bezsporne. wiec nie gadaj głupot. Niebezpieczni są kierowcy i piesi którzy nie stosują się do sygnalizacji świetlnej. to tak jakbs powiedział ze przejazd kolejowy na ktorym są szlabany jest przejazdem niebzepiecznym? błędy popełniają ludzie a światła na przejściu czy też szlaban na przjeeździe są po to abyś przejechał/[przeszedł bezpiecznie.
12. Dodane przez bomballini, w dniu - 12-11-2007 14:18 można postawić na tej ulicy sygnalizaje świetlnbą co 30 metrów ale i tak bedą wypadki., bo to ludzie są ich winą a nie sygnalizacja
13. Dodane przez do 10 komentarza, w dniu - 12-11-2007 14:21 do goscia spod 10 komentarza. ---- do 10. jak mozesz niezgadzac się z tym co powiedział Gidaszewski - ja sie z nim zgodze i powiem że każde przejscie dla pieszych ze światłami jest bezpieczne. tylko że jak jest czerwone to trzeba stać i czekać aż się zaświeci zielone. NIEBEZPIECZNE są przejscia gdzie sygnalizacji nie ma (czyt. krasińskiego koło poczty, 2 przejścia na Dąbrowskiego, przejście koło PWSZ) to sa przejścia niebepiczne. A tam gdzie są światła to są przejścia bezpieczne i Bukowski odpowiedział prawidłowo
14. Dodane przez kolo, w dniu - 12-11-2007 15:00 niech ci rowerzyści jeżdżą po pasach, tylko nie na czerwonym świetle co wam przeszkadza ze nie chce sie zejść z roweru jeszcze jak ktoś spieszy sie do domu. co do komentarza nr 10 to ten komendant chyba nawet nie wie gdzie to sie stało a gdzie jest kamera na alejach krasinskiego a podobno kierowca tego wypadku nie byl winny na pewno jeszcze dziś nie może dojść do siebie nic jeszcze nie wiadomo a wy już wydajecie "wyrok"i
15. Dodane przez [*][*][*][*][*], w dniu - 12-11-2007 15:49 to był tata mojej koleżanki z klasy
ROKSANA 3maj się
[*][*][*][*][*][*][*][*][*]
16. Dodane przez ???, w dniu - 12-11-2007 16:08 Ludzie jak was nie rozumiem najpierw piszecie że Policja łapie rowerzystów którzy jeżdzą po chodnikach i przejściach dla pieszych i to dla wielu jest złym postepowaniem Policji.Krzyczycie że mają sie zabrac za łapanie złodzji a nie za rowerzystów.Teraz sie plujecie że to policja jest winna tej tragedii.Ktos tu chyba ma pod skorupa nie tak
17. Dodane przez eli, w dniu - 12-11-2007 16:51 Strasznie Wspułczuje To był mojego kolegi z klasy tata Pozdrawiam 3majcie sie
18. Dodane przez leszczynianin, w dniu - 12-11-2007 16:52 zgadzam sie z 12 komentarzem tylko można sprawdzić te sygnalizacje świetlna czy czasami za szybko nie zaświeca sie zielone dla samochodow
19. Dodane przez :(, w dniu - 12-11-2007 16:52
20. Dodane przez ania, w dniu - 12-11-2007 19:43 to przyke kolejna nie potrzebna śmierć na drodze i kolejna tragedia w rodzinie!może trzeba sie zastanowić kto zawinil? jeżeli nie przejezdzal by przez pasy? teraz za pozno na myslenie!wspólczuje rodzinie zmarłego!
21. Dodane przez była klientka, w dniu - 12-11-2007 21:50 Znałam go. Był szrym zwyłkły człowiekiem. Jedno go tylko wyróżniało - jego stosunek do swoich dzieci. Będzie im teraz bardzo ciężko. Myślę, że się nie obrazi jeżeli w czasie pogrzebu zamiast na tacę dla księdza i wielkie wiąchy kwiatów damy na jego dzieci. Pomóżmy im.
22. Dodane przez była klientka, w dniu - 12-11-2007 22:06 Znałam go. Był zwykłym szarym człowiekiem. Jedno go wyróżniało od innych - jego stosunek do swoich dzieci. Słyszałam jego rozmowy telefoniczne z nimi, bo czasem zanim wrócił z "fuchy" małe by już spały. Myślę, że nie obrazi się jeżeli w czasie pogrzebu zamiast księdzu na tacę przekażemy grosz dla dzieci, bo finansowo będzie im ciężko.
23. Dodane przez kolezanka..., w dniu - 12-11-2007 22:07 Ludzie w ogole co Wy tu gadacie.. nie poradzicie nic zwalając na siebie gdy już jest po.. i dlaczego niby wszyscy reaguja dopiero gdy ktos ginie>??... 3maj sie Roxi;* nie widzicie tego ze przez taką bezmyślność cierpią ludzie ! ehh.. brak słow
24. Dodane przez mira, w dniu - 13-11-2007 12:21 Popieram wypowiedż 21 zróbmy coś dla tej rodziny a nie szukajmy winnych bo temu wielkiemu człowiekowi któty utrzymywał tak liczną rodzine z prac dorywczych należy się szacunek a rodzinie pomoc zapalmy znicvz a pieniądze na kwiaty w kopertach dajmy rodzinie
25. Dodane przez bliski, w dniu - 13-11-2007 13:12 spoczywaj w spokoju
26. Dodane przez :(, w dniu - 13-11-2007 15:54 a ja widzialem jak na tym przejsciu samochod zajechal psa
27. Dodane przez kasia, w dniu - 13-11-2007 17:46 trzy razy tak dla 21. wspolczucia
28. Dodane przez :(, w dniu - 13-11-2007 20:09 policja równiez musi sie wziasc za rowerzystów . Oni głownie sa przyczynami choc kierowcy samochodów nie sa tez bez winy. Ciezko jest zatrzymac auto jak sie widzi czerwone swiatło przy dojedzaniu do pasów. Jak udowodnionio przejedzał rowerem a nie przeprowadzał a powinien . Mam racje. Wjechał na czerwonym jak powiedziało mi pare kolegów bedacych na miejscu wypadku, wd. wina jest po stronie rowerzysty . Wstyd wstyd 33 lata a jak dziecko Przykro ze tak sie stało ale na własna prosbe. Kondolencje dla rodziny.
29. Dodane przez toja, w dniu - 13-11-2007 20:17 Wiecie co? Rowerzysci na każdych pasach przejeżdzaja nawet nie spojrzą czy czasmi nie jedzie samochód! Masakra-przez pasy sie nie przejeżdza tylko przechodzi. Ale oczywiście zawsze wina jest po stronie kierowcy!! Ludzie -rowerzysci zastanówcie sie co robicie-!!
30. Dodane przez zuo, w dniu - 13-11-2007 21:29 proszę o zwrócenie uwagi na rowerzystów przejeżdżających pasy na skrzyżowaniu koło szybowca-naprawdę może tam dojść do tragedi
31. Dodane przez Sputnick, w dniu - 13-11-2007 23:19 Ostatnio jechałem rowerem ulicą Dąbrowskiego od strony Urzędu Skarbowego, skręciłem w Wojska Polskiego i dalej w Jagielońską i ku mojemu ździwieniu zatrzymała mnie policja, która jak się okazało "ścigała" mnie już jakiś czas. Dostałem ostrzeżenie za to, że jechałem ulicą, a wzdłuż Dąbrowskiego jest całe 20 m ścieżki rowerowej na którą miałem obowiązek wjechać, bo w kodeksie ruchu drogowego przy objaśnieniu znaku droga dla rowerów jest napisane, że jestem "zobowiązany" z niej korzystać. Inny ich ulubiony numer to branie mnie na balonik jak wracam wieczorem do domu. Natomiast moja koleżanka dostała mandat za jazdę po chodniku, za to, że jadąc wzdłuż Święciechowskiej wjechała rowerem na chodnik w miejscu gdzie jest wjazd do posesji zatrzymała się aby rozejżeć się, w którym miejscu jest bo żadko tam jeździ, a nastepnie wyjechała następnym wjazdem w bramę, czyli jakiej 10 m odpychania się nogą po chodniku. Jakby własciciel posesji manewrował samochodem w poprzeg chodnika to by było wszystko ok. Tym sięzajmuje nasza policja. A zgłoście kradzież z pobiciem to jest dopiero bajka.
32. Dodane przez we, w dniu - 14-11-2007 08:38 blagam niech policja zwroici wieksza uwage na to przejscie Chce byc obiektywnym ale naprawde cos powinno sie zrobic z tymi rozpedzonymi samochodamiZA KAZDYM RAZEM PRZYNAJMNIEJ 3-4 SAMOCHODY PRZEJEZDZAJA NA CZERWONYM SWIETLEDWA LATA TEMU TEZ TAM BYL WYPADEK UCIERPIAL W NIM MLODY CHLOPAK SLYSZALEM JAK STOJACY TAM LUDZIE MOWILI ZE WSZEDL NA ZIELONYM SWIETLE A POTACIL GP ROZPEDZONY STARSZY CZLOWIEKPROSZE ZROBCIE COS Z TYM SKRZYZOWANIEM
33. Dodane przez aga66, w dniu - 14-11-2007 15:59 Bardzo mi przykro z powodu tragedii jaka miała miejsce.Najszczersze kondolencje dla rodziny poszkodowanego
34. Dodane przez morph, w dniu - 14-11-2007 16:21 hmmm tak wszyscy sie rozpisują... ale na to wygląda ze wina po obu stronach była... jeśli rowerzysta miał czerwone to po grzyba wjechał na pasy a sam wjazd rowerem to już wykroczenie.. a co do kierowcy po sile uderzenia śmiem sadzić ze nieźle naginać musiał.... rodzinie współczuję.... ale egoistyczne komentarze niektorych osób podających sie za przyjaciół rodziny w tej chwili są lansem nie na miejscu...
35. Dodane przez xxx, w dniu - 14-11-2007 21:28 popieram komentarz 34
36. Dodane przez konrad, w dniu - 14-11-2007 21:33 prosze jesli ktos widzial to niech da znac na policie . duzo osub pisalo w poprzednim komentazach ze widzieli to na wlasne oczy a teraz co nie pomozecie
37. Dodane przez xxx, w dniu - 14-11-2007 23:02 słuchaj konrad (36) niestety ogólnie jest tak że wszyscy zawsze coś widzą ale jak mają złożyć zeznania lub tylko wypowiedzieć się na jakiś temat to nikogo nie ma lub zamykają buzie...a szkoda.... masz racje w poprzednim artykule nawet ludzie rozpisywali sie że widzieli jak to się stało ale jak sam widzisz teraz nikt sie nie przyznaje.... po prostu znieczulica....
38. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 15-11-2007 18:34 Popieram pana nr2 jelsi chodzi o jazde rowerami po przejciach dla pieszych i tam kolo szybowca to poprostu obled!! Wczesnij czy pozniej dojdzie tam do tragedii!
39. Dodane przez taxi, w dniu - 15-11-2007 18:41 do pana KOLO nr 14 piszesz ze rowerzysci sie spiesza do domu its ... dlatego nie schodza z rowerow i ze nie powinno to nikomu przeszkadzac??!! A tobie przeszkadzaloby gdyby kierowcy samochodow spieszacy sie do domu przejezdzali przez przejscia dla pieszych albo przez chodniki bo im sie spieszy??????!!!! Po to sa przepisy aby ich przestrzegac gdyby kazdy z tych ludzi przestrzegal przepisy to nic by sie nie stalo!!!!
40. Dodane przez madry, w dniu - 16-11-2007 15:22 to byla wina kierwcy po co tak szybko jechal a nie rowerzysty a moj kolega z klasy juz nie ma ojca czymaj sie Pawel
reklama
41. Dodane przez znawca, w dniu - 17-11-2007 15:55 gdyby rowerzysta przeprowadzal rower przez przejscie, dzis by zyl. wiem to napewno.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.