Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
5
Listopada 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Elżbieta, Florian,
Sławomir, Zachariasz
Do końca roku 56 dni.
Start arrow Leszno arrow Po śniegu nie chodzi się w sandałach

Po śniegu nie chodzi się w sandałach

Po śniegu nie chodzi się w sandałach

04.11.2009. Radio Elka, Marcin Hałusek
thumb_opo1.jpgOd rana serwisy zajmujące się wymianą opon przeżywają prawdziwe oblężenie, telefony nie milkną, a kolejki robią się coraz dłuższe. Leszczyniacy szybko zareagowali na gwałtowną zmianę pogody.  - Wszystko jest tak zastawione, że do wieczora mamy pełne ręce roboty - mówią serwisanci.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

W Polsce nie ma prawnego obowiązku wymiany opon na zimowe. Jak wynika z badań robi to tylko 55% Polaków a jest to przede wszystkim kwestia bezpeczeństwa. Nie każdy
wie, że przy prędkości 30 km/h hamowanie na drodze pokrytej śniegiem jest trzy razy dłuższe na oponach letnich.
- Trzeba wymieniać opony, bo tak jak człowiek nie chodzi zimą w sandałach, tak samo opony letnie nie są przystosowane do jazdy po śniegu - mówi Jędrzej Bajer - każdy, kto założy opony zimowe, poczuje różnicę.
Zimówka jest po prostu inaczej zbudowana, dzięki czemu lepiej odprowadza wodę spod opony i gwarantuje lepszą przyczepność pojazdu.
Nie należy czekać do ostatniej chwili. Opona letnia traci swoje właściwości jezdne poniżej 7 stopni Celsjusza, dlatego jest to najlepszy moment, by zadbać o swoje bezpieczeństwo i załozyć zimówki.
(mon)
 
Komentarze (35)
1. Dodane przez ja, w dniu - 04-11-2009 10:51
Ja od zawsze jezdze na letnich, jak dotad wypadku nie mialem. Podstawa to noga z gazu, bo bez tego to i lancuchy nie pomoga.
2. Dodane przez rr, w dniu - 04-11-2009 10:57
DO OSTATNIEJ CHWILI TO NIE TYLKO KIEROWCY CZEKAJĄ ALE SŁUŻBY DROGOWE JAK ZWYKLE ZIMA ICH ZASKOCZYŁA ALBO UŁOŻYLI SIĘ DO SNU ZIMOWEGO CO ROKU TO SAMO ZAWSZE ZDĄŻĄ SIĘ SPÓŹNIĆZ POSYPANIEM DRÓG
3. Dodane przez filip, w dniu - 04-11-2009 11:11
Ja rowniez na letnich jezdze zima i bede jezdzil. Powod jest jeden. Brak pieniedzy oczywiscie. A dlaczego? Bo to POLSKA BIALO CZERWONI!!! wyplata 1000 zl hehehe parodia...
4. Dodane przez Szynka, w dniu - 04-11-2009 11:11
Nie ma obowiązku? To niech wprowadzą.
5. Dodane przez Marcin 1981, w dniu - 04-11-2009 11:14
To prawda.jak wolno pojedziesz to nic sie niestanie.
6. Dodane przez AZIT, w dniu - 04-11-2009 11:17
do kom 1  
nie pisz głupot ze letnia opona czy zimowa to to sama 
zamontuj zimówki to sie przekonasz jaka jest roznica bo napewno niewisz skoro jezdzisz caly czas na letnich
7. Dodane przez ja, w dniu - 04-11-2009 11:21
Hm... Zima nie tylko zaskakuje CO ROKU drogowcow!!! Takze Leszczyniakow!!! Buhahaha!!! Bo o tej porze roku snieg to prawdzwe zaskoczenie :-)
8. Dodane przez jaga, w dniu - 04-11-2009 11:39
Nie pierwszy i nie ostatni raz przychodzi zima...
9. Dodane przez GERRY, w dniu - 04-11-2009 12:35
Jak zwykle ludzie budzą się na ostatnią chwile z wymianą na zimówki
10. Dodane przez abc, w dniu - 04-11-2009 12:40
Zimówki są dobre tylko na śnieg - na wszystkich innych nawierzchniach zachowują się gorzej. Naiwność ludzi jeżdżących na zimówkach (a raczej oponach śniegowych) jest rozbrajająca - myślą, że jak zmienią opony to cały czas mogą jeździć z taką samą prędkością jak latem. żadne opony i żadne świecenie światłami nie zastąpi zdrowego rozsądku.
11. Dodane przez Madonna, w dniu - 04-11-2009 12:45
Popieram komentarz nr 1, jak pusto w głowie to i opona zimowa nie pomoże! 
Tylko zdrowy rozsądek i noga z gazu! Jeżdżę już 25 lat i jak do tej pory mężczyzna skasował mi auto. Pozdrawiam myślących kierowców!
12. Dodane przez Jacek, w dniu - 04-11-2009 13:25
Ja również jeżdzę różnymi samochodami ponad 47 lat na oponach letnich.Popieram komentarz nr 1.Nie miałem jeszcze najmniejszej stłuczki ani nie płaciłem jeszcze w swoim życiu mandatu.
13. Dodane przez do 12-Jacek a ile ty robisz ki, w dniu - 04-11-2009 14:07
do koscioła w niedziele? to i na letnich dasz rade ale nie wygłupiaj sie ze lato i zima to to samo wiadomo ze na zimowce mozna jezdzic bezpieczniej i to sie czuje zycze kolejnych 47 lat za kólkiem i to nie do koscioła i spowrotem
14. Dodane przez ASTROnauta, w dniu - 04-11-2009 14:15
Ciekawych rzeczy się dowiedziałem. Od kiedy to opona zimowa lepiej odprowadza wodę od opony letniej?! 
Drogi redaktorze, opona letnia ze względu na "prostszy" bieżnik dużo, dużo lepiej radzi sobie z odprowadzaniem wody od opony zimowej, która ma o wiele gęściej ponacinane czoło bieżnika. Na potwierdzenie tego co mówię wystarczy przeczytać jakiekolwiek porównanie opon zimowych i letnich. Te pierwsze dużo łatwiej ulegają aquaplaningowi.
reklama
15. Dodane przez vagdriver, w dniu - 04-11-2009 16:02
do kom.1 To właśnie przez takich jak ty są wypadki! Żal ci wydać pare zł na opony a później jeździcie 20 km/h i blokujecie drogi. Normalnie żal mi was
16. Dodane przez do ASTROnauty, w dniu - 04-11-2009 17:01
nie wiem, jakie porównania czytałeś, ale pewnie nie zrozumiałeś. kanały w bieżniku opony letniej ze względu na mniejsze przekroje nie odprowadzają wody tak skutecznie jak w zimówkach, 
opona letnia może nie poradzić sobie z odprowadzeniem dużej ilości wody. Dochodzi wówczas do aquaplaningu, "poduszki wodnej" sprzyjającej poślizgowi auta.  
W oponach zimowych bardzo ważne jest właśnie odprowadzanie wody, dlatego bieżnik opony zimowej musi mieć rowki usuwające wodę ze swojej powierzchni i odprowadzające wodę spod opony
17. Dodane przez xxx, w dniu - 04-11-2009 17:15
Kiedyś nie było opon zimowych i też jeździli a zimówki 
to wymysł producentów
18. Dodane przez expert, w dniu - 04-11-2009 18:28
Ponieważ widzę, że nie wszyscy rozumieją różnice między letnimi a zimowymi to wyjaśniam = opona zimowa ma inny skład i zachowuje elastyczność w niskich temperaturach, odwrotnie niż letnia. To daje nam zimą kilka procent lepszej przyczepności, ale na pewno nie skróci drogi hamowania aż 3 razy. Nacięcia na zimówce także poprawiają rozpłaszczenie się zimnej opony i lepsze przylegania do podłoża. Ale elastyczność zimówka zachowa ze dwa sezony. Potem trzeba wymienić komplet. Głęboki bieżnik na zimówce to tylko złudzenie dobrego stanu gumy, bo robi się ona sztywna jak letnia. Ale tych kilka procent przyczepności, w przypadku poślizgu, na naszych drogach z bardzo modnymi drzewami w krawężniku decyduje o życiu lub śmierci. :zzz
19. Dodane przez dsfdgdsg, w dniu - 04-11-2009 18:45
W radiu mówili że jezdzi piaskarka.Owszem jezdziła ale nie rzucała piachem tylko sobie jezdziła bo jechałam za nią.
20. Dodane przez max, w dniu - 04-11-2009 18:53
buraki nie zmieniają opon na zimowe bo nie wiedzą co to znaczy mieć zimą zimowe opony
21. Dodane przez xxx, w dniu - 04-11-2009 19:01
jak wygladala 5 o godz 7/30 dokladnie szklanka a na takim lodzie zimowki za duzo nie dadza,drogowcy zaspali
22. Dodane przez mm, w dniu - 04-11-2009 19:22
do komentarza 14. 
to samo pomyślalem. Opona zimowa lepiej odprowadzo wode śmiechu warte
23. Dodane przez def, w dniu - 04-11-2009 20:17
do 18. dobry kierowca umie wyprowadzić samochód z poślizgu, a bardzo dobry kierowca w niego nie wpada. drzewa przy drogach rosną nie tylko w Polsce. Jeśli ci się spieszy to weź IC -szybciej i taniej niz samochodem.
24. Dodane przez wielosezonowiec, w dniu - 04-11-2009 20:28
proponuje pojeździć na jednych i drugich zimą po placu nie 20 na godzinę ale troszeczkę szybciej to się przekonacie jaka jest różnica w prowadzeniu auta ;) ;)
25. Dodane przez Jacek, w dniu - 04-11-2009 21:24
Do komentarza nr 13.Odnośnie przejechanych km to przejechałem już około 300 tysięcy kilometrów średnio 6 do 8 tysięcy rocznie.Natomiast do Kościoła chodzę w każdą niedzielę pieszo obecnie z wnukami.
26. Dodane przez kierowca, w dniu - 04-11-2009 21:42
opony letnia twardnieje przy mrozie-w przeciwieństwie do zimowej która jest nadl miękka i to własnie dzięki temu,toczace się koło wurzuca nawbijany snieg lub błoto posniegowe z bieznika opon. To nie wymysł producentów jak to którys z medrców napisał ale zwykła fizyka (mieszanka gumy która jest odporniejsza na mróz ale dużo szybciej zużywa się latem-wysoka temp to jej wróg).Szadały na lato,kozaki na zimę. 
Natomist Ci którzy pisza ,że powoli do celu jezdża tylko do kościała i supermarketu tworzą za sobą niemal weselny orszak pojazdów. Pozdrawiam wszystkich kierowców :-))
27. Dodane przez ja, w dniu - 04-11-2009 22:05
Dzisiaj drogi w czasie zimy wygladaja jak latem podczas deszczu. Jesli trafi sie juz na droge ktora nie zostala posypana to tylko noga z gazu pomoze, a nie opona. Ktos tu napisal, ze na letnich jade 20 km/h i blokuje ruch. Przyjmijmy, ze tak jest.Pytanie ile ty wyciagniesz wiecej na tej zimowce w trudnych warunkach 30 km\h? łał zapewne dojedziec do celu szybciej. Pozdrawaim logicznie myslacych na drogach i nie dajacych sie robic w trabe reklamami.
28. Dodane przez wolnoć Tomku, w dniu - 04-11-2009 22:24
Faktycznie zimówki pomagają utrzymać lepszą przyczepność. Faktu nie podważam. Co do dyskusji na temat opłacalności zakupu opony zimowej to juz inna kwestia... problem użytkownika. Zakup zimówki nie powinien miec wpywu na styl jazdy i predkość. Jeśli ktoś jedzie wolno to jego sprawa. Nie podoba się to wyprzedź. O ironio... statystycznie więcej wypadków powodują kierowcy "świadomi" jedynej słusznej roli opon zimowych. Nic nie zastąpi myślenia i zimnej kalkulacji na drodze... w końcu nie ważne czy kulasz się najnowszą S-ką czy śmigasz kaszlakiem - to tylko maszyna, a więc kupa złomu. Życzę wszystkim mniej emocji na drogach, więcej tolerancji i powściągliwości. Jesli nie uratuje to Wam życia to choć przyoszczędzi kilkaset PLN-ów i punktów. Pozdrwiam szybkich( wściekłych) i powolnych(rozsądnych;)
29. Dodane przez Bernardyn, w dniu - 04-11-2009 22:26
Kom. 1 jaki Ty nie mądry jesteś, letnie opony to udręka! Zmieniaj szybko na zimowe. Tak, jak mówiono, Że zimowych lepiej się jeżdzi i to bez dwóch zdań.:)>)
30. Dodane przez do 27, w dniu - 04-11-2009 22:49
przytocze tu tylko kilka słów poprzednika bo widze ze nie ma sensu sie rozpisywac dla "wszystko wiedzących" a wiec cyt - "opona zimowa ma inny skład i zachowuje elastyczność w niskich temperaturach, odwrotnie niż letnia. To daje nam zimą kilka procent lepszej przyczepności" nawet jak nie ma sniegu na drodze :) proste?? to tylko jeden z pozytywów :) pozdro :)
reklama
31. Dodane przez Humvee, w dniu - 04-11-2009 22:53
Nie rozśmieszajcie mnie, Ci wszyscy którzy tak krytykują opony ziomowe daje głowe że nigdy na takich nie jechali!!! Nie chodzi o to ze na zimówce pojade z prędkościa letnią bo tego zimółwka nie zapewnia!!!... ale w przypadku ruszana pod górke, na lodzie lub czego nikomu nie zyczę awaryjnego hamowania różnica jest kolosalna. Zimówka ma inny skl;ad gumu co zapewniamjej zima miekkość pomimo niskich temperatur a co za tym idzie lepsza przyczepność. Kto zaczoł jeżdzić na zimówkach to bedize na nich jeżdzil juz zawsze zimą, wiem po swoich "nieiwernych" znajomych ktorzy sie nich przekonali gdy sami spróbowali.
32. Dodane przez a jaaa, w dniu - 05-11-2009 07:47
to jezdze na kolcach!! Oooo..
33. Dodane przez egon, w dniu - 05-11-2009 12:35
do kom 12 jeśli jesteś kierowcą od 47 lat i nadal uważasz że opony zimowe nic nie dają to (...) z ciebie a nie kierowca a jeśli chodzi o mandat to proponuję zrobić trasę po naszym kochanym kraju a mandat sam cię znajdzie bo niema w naszym kraju kierowcy zawodowego który by nie dostał mandatu a jeśli jest to tylko kwestia czasu
34. Dodane przez ROZWAŻNIE..!, w dniu - 05-11-2009 11:55
Społeczeństwo polskie jest za biedne (posiadanie dziś auta -to nie bogactwo) -aby wymieniać 2x rocznie opony ( 4k x 2 x 15 zł = 120 zł) zatem za 2 sezony wymian mozna kupić 4 obręcze (felgi) a wtedy wymiany nie potrzeba (mamy 8 kompletnych kół) .pozdrawiam Jan P (wulkanizator)
reklama
35. Dodane przez egon, w dniu - 05-11-2009 11:56
do kom25 6tys rocznie to jest około 16 km dziennie czyli 8km od domu i 8km do domu naprawdę jesteś wielki możesz dużo powiedzieć na temat jazdy ZIMĄ NA OPONACH ZIMOWYCH!!!!!!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
W celu zamieszczenia nekrologu na stronach portalu prosimy o kontakt z redakcją Radia Elka pod numerem telefonu 65 529 56 78 lub o kontakt osobisty w siedzibie Radia Elka przy ul. Sienkiewicza 30a w Lesznie.
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowe bliźniaki z dzi... Leszno 3000
Mieszkanie 3-pokojow... Leszno 2000
Leszno najtaniej 95 ... Leszno 549000
Leszno -mieszkania d... Leszno 355656
Ostatnie mieszkania ... Leszno 351036
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj