Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Maja 2025
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Augustyn, Celestyn,
Iwo, Mikołaj, Piotr,

DZIEŃ DOBRYCH
UCZYNKÓW
Do końca roku 226 dni.
Start arrow Leszno arrow Naklejką w parkującego

Naklejki dyscyplinują parkujących

Naklejką w parkującego

30.03.2011. Radio Elka, Jarek Adamek
1h.jpgObsługa Netto okleiła nam samochody – skarży się jeden z mieszkańców Osiedla Zamenhofa w Lesznie. Chodzi o naklejki na szybach pojazdów parkujących pod dyskontem. Firma zwraca na nich uwagę, że parking ma służyć klientom, a nie mieszkańcom bloków. Zdaniem mieszkańca to nadgorliwość – auta stojące w nocy nikomu nie przeszkadzają. Szefostwo Netto zapewnia, że bynajmniej nie chodzi o noc, a mieszkańcy blokują miejsca dla klientów.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pracownicy sklepu Netto pooklejali stojące samochody naklejkami informującymi o tym, że parkować na parkingu wolno tylko do jednej godziny - skarży się nasz słuchacz. Żali się, że mieszkańcy okolicznych bloków nie mają gdzie pozostawić auta. Parking jest, ale płatny - pisze - nie wszystkich na niego stać. Mieszkaniec uczciwie zaznacza, że zdaje sobie sprawę z faktu,
że teren przy Netto jest terenem prywatnym, dziwi się jednak, że komuś przeszkadza zostawianie na nim samochodu między 22.00 a 7.00. W tym czasie parking jest pusty i nie stanowimy żadnego problemu - przekonuje - przypuszczamy, że sprawa jednak dotyczy przysłowiowej nadgorliwości niektórych osób pracujących w sklepie. Jak dodaje, parkowanie mieszkańców jest korzystne dla sklepu; płoszą oni szczury a nawet podejrzanych osobników kręcących się w okolicy. Najbardziej słuchacza bulwersuje jednak kwestia naklejek. Ich usunięcie było bardzo trudne - pisze - niektórzy musieli zapłacić 35 złotych za usługę profesjonalnej firmy. W dodatku, jak zauważa mieszkaniec, nie wszystkie auta zostały naklejkami potraktowane.

O wyjaśnienia poprosiliśmy władze sieci. Sławomir Nitek, zastępca dyrektora Netto Polska powiedział Radiu Elka, że naklejki były pewną ostatecznością, po którą sięgnięto wtedy, gdy nie poskutkowały inne formy perswazji. Zastawiony przez mieszkańców parking uniemożliwiał zakupy klientom, którzy często się na to skarżyli - mówi - nie pomogły nam nawet policja i straż miejska. Nitek dodaje, że mieszkańcy byli wcześniej proszeni o niezostawianie aut na parkingu w łagodniejszy sposób, jednak to nie pomogło. Przy wjeździe na parking stoi zresztą znak przypominający, że miejsca służą klientom i nie powinno stać się na nich dłużej niż godzinę, co widocznie wydaje się rozsądnym czasem na zakupy w dyskoncie. Czy auta stojące w nocy rzeczywiście przeszkadzają? Sławomir Nitek zapewnia, że gdyby chodziło o noc, nie byłoby problemu. Stoją nieraz przez cały dzień - mówi. Rzeczywiście, gdy po ósmej zajechaliśmy pod sklep stało pod nim kilka zaszronionych aut z żółtymi naklejkami. (jad)
 
Komentarze (79)
1. Dodane przez no, w dniu - 30-03-2011 09:57 0 0
bardzo dobrze
2. Dodane przez PAWIAN, w dniu - 30-03-2011 10:00 0 0
Skoro parking jest własnością NETTO,to nie macie prawa tam parkować blokersi!!
3. Dodane przez L E S Z C Z Y N I A K, w dniu - 30-03-2011 10:04 0 0
Metoda żywcem ściągnięta z ks.proboszcza K.Pietrzaka, który ją stosował przy kościele św. Jana. 
Podejrzewam że jest to nie zgodne z prawem. A czy wkładanie reklamy za wycieraczkę samochodu jest zgodne z prawem?
4. Dodane przez Aessalion, w dniu - 30-03-2011 11:42 0 0
(...), bo padnę :zzz :grin :zzz :grin  
Wiedzą że prywatny, wiedzą że nie wolno i się plują że ich za to ścigają? To że nie mam gdzie parkować nie znaczy że muszę to robić bez zgody u sąsiada w garażu, nawet jeśli byłby to duży garaż... 
I nie uwieżę też że stoją tylko między 22-7, co zresztą potwierdziła sama redakcja... 
Tę samą metodę powinni zastosować w Lidlu przy PWSZ bo często sklep pusty a parking zawalony (a jest kilka razy większy...)
reklama
5. Dodane przez Niestety, w dniu - 30-03-2011 10:09 0 0
Dość często przez cały dzień stoją tam samochody okolicznych mieszkańców. 
O tym jak trudno jest przejechać ulicą przed NETTO to już nie wspomnę. 
Może miasto pomyślałoby o wybudowaniu parkingu na tym osiedlu? Miejsce jest.
6. Dodane przez kierowca, w dniu - 30-03-2011 10:12 0 0
Jak się nie zna przepisów i jest się obibokiem to trzeba płacić firmie za usunięcie naklejki którą się łatwo usuwa. 
Cieszcie się że wam samochodów nie odholowali bo wtedy dopiero by była panika. 
Jeżeli stać cię na samochód, to stać cię na wykupienie abonamentu na parking za 10 zł/miesiąc, tak 10 zł na miesiąc!
7. Dodane przez xxx, w dniu - 30-03-2011 10:13 0 0
i dobrze teren prywatny właściciel może zabronić tam wjazdu osobom nie robiącym zakupów, dziś złośliwe naklejki a jutro niech pospuszcza powietrze proste i taniej wyjdzie. i jeszcze niech postawi kompresor i prowadzi usługę pompowania kół np za 10zł czysty zysk
8. Dodane przez Bogdan, w dniu - 30-03-2011 10:27 0 0
No i bardzo dobrze powinni je zezłomować, przy blokach też stoją różne tablice typu tern prywatny wspólnoty mieszkaniowej a jak sie tam zaparkuje samochód w godz gdy jest dużo miejsca wolnego bo auta wyjechały to zawsze znajdzie sie jakiś (...) co wezwie policję lub straż miejska
9. Dodane przez zielony ..... do pawian ..., w dniu - 30-03-2011 10:26 0 0
ty chyba nie masz auta i jeździsz autobusem. jedz i zaparkuj kolo pko na Sikorskiego w godzinach popołudniowych czy nawet Rejtana Zamenhofa nie cwaniakuj że masz gdzie parkować no chyba że jesteś tak bogaty i wykupiłeś sobie miejsce parkingowe lub masz gdzieś i parkujesz na miejscu dla inwalidów bo takich gamoni też nie brakuje
10. Dodane przez Aneta, w dniu - 30-03-2011 10:35 0 0
jestem za:)nie chciałabym by mi ktoś zastawiał parking:)
11. Dodane przez def, w dniu - 30-03-2011 10:35 0 0
Brawo Netto !!! .Sklep użycza im parkingu na noc to jeszcze żle .Niedługo zażądają otwarcia działek przy domkach jednorodzinnych żeby mogli wygodniej parkować !!!
12. Dodane przez Domin, w dniu - 30-03-2011 10:36 0 0
Jak Cie nie stać na parking kup sobie rower i chowaj do garażu.
13. Dodane przez Mariusz, w dniu - 30-03-2011 10:44 0 0
Podobny problem występuje w sobotę na parkingu Lidla na Mickiewicza i Polo na Prochowni.Całe parkingi są zastawione autami osób ze wsi leszczyńskich uczących się w okolicznych szkołach!
14. Dodane przez Wojo, w dniu - 30-03-2011 10:51 0 0
Będzie trzeba to będzie więcej naklejek. Widać po jednym dniu, że akcja była skuteczna i miejsce się znalazło na osiedlu. Łamanie przepisów owszem, można jak mi pasuje, ale jak się zaczyna akcja egzekwowania tych przepisów nawet w ramach prawa (nic niezgodne z przepisami) to już podnosi się larum, że nie wolno. Prawo owszem, ale zero obowiązków, tak? Takie jest podejście ludzi. :cry A co do zgodności z prawem takiej akcji?! Wątpię, że firma taka jak NETTO, nie skonsultowała się prawnikami przed podjęciem takiej decyzji. Taka akcja jest tak samo nielegalna, jak wkładanie ulotek za wycieraczkę :grin
15. Dodane przez i tyle, w dniu - 30-03-2011 11:00 0 0
To samo jest w lidlu, same pks, ple, pgs, pgo, pkr, a chcacy podjechac na zakupy musi szukac miejsca. W zimie odsniezone przez pracownikow. Jak zostawi to strach, bo mu jakis gamon auto zarysuje. Nie rozumiem tego, za co ten smieszny pwsz bierze kase, ze nawet na parking nie maja? Ale jaki gospodarz takie miasto. Ave towarzysze.
16. Dodane przez Włąściciel ma prawo !, w dniu - 30-03-2011 11:01 0 0
skoro parking jes własnością Netto, to mogą sobie takie kartki przyklejać i nikt nie powinien mieć pretensji. Dalczego Netto ma obchodzić fakt, że mieszkańcy nie maja gdzie samochodu postawić... Taką akcję proponuję zrobić właścicielom sklepu LIDL, gdyz studenci z PWSZ przeginają... a dzieje się to w dzień, gdzie ludzie robia zakupy w tym sklepie... a sa dni, że nie ma gdzie spilki wcisnąć bo Państwo studenci urządzili sobie parking uczelniany.
17. Dodane przez jan, w dniu - 30-03-2011 11:08 0 0
Wzorem Netto powinna pójść Leszczyńska Spółdzielnia Mieszkaniowa wobec parkujących poza wyznaczonymi miejscami w tym także na trawnikach których odnowienie ma wpływ na wysokość czynszu a przede wszystkim świadczy o kulturze kierowcy
18. Dodane przez oklejanie, w dniu - 30-03-2011 11:18 0 0
A ja skromnie proszę pracowników drrugiego sklepu Netto przy Racławickiej o OKLEJENIE MENELI stojących i pijących alkohol pod sklepem.
19. Dodane przez scorp, w dniu - 30-03-2011 11:20 0 0
właśnie niejednokrotnie ominąłem Netto, bo nie było miejsca na parkingu i wogóle netto podobnie jak polo z parkingiem to żenada.
20. Dodane przez x, w dniu - 30-03-2011 11:20 0 0
mieszkańcy ul Niemieckiej też nie długo nie będą mieli gdzie parkować bo proszę się przejść i policzyć większość miejsc do inwalidów choć takich mało widać na tej ulicy traktują co niektórzy jako swoje prywatne miejsca a płacimy równo za mieszkania a zaparkować nie ma gdzie zwłaszcza sobota niedziela i święta gdzie ludzie zjeżdżają się na cmentarz
21. Dodane przez Andrzej, w dniu - 30-03-2011 11:21 0 0
gdzie ten płatny parking z wolnymi miejscami za 10 zł na miesiąc ,chyba na Marsie
22. Dodane przez mieszkaniec Gostynia, w dniu - 30-03-2011 11:24 0 0
A w Gostyniu na Parkingu przy TESCO właściciel komisu urządził sobie stoisko do samochodów które czekają na potencjalnych nabywców,są to uzywane samochody spod których zdarza się wyciek oleju który niszczy nawierzchnię.
23. Dodane przez gocha, w dniu - 30-03-2011 11:25 0 0
No i dobrze robią!! :D Jak teren prywatny to nie wolno parkować i koniec! To tak jakby na prywatne podwórko przy domu ktoś obcy zaparkował i był zdziwiony, że ktoś mu uwagę zwraca!!! Ludzie przepisy naprawdę nie są po to by je łamać!!
24. Dodane przez WS, w dniu - 30-03-2011 11:30 0 0
Teraz czas na Społem przy ul. 17-Stycznia. Kupowałbym tam gdybym mógł zaparkować. Od 7 do 16 parkują tam samochody żołnierzy z pobliskiej Jedn. Wojskowej. Pani kierowniczko pozostaje tylko powielić pomys ł Netto. Dla swoich żołnierzy wojsko powinno wydzielić parking na terenie jednoski. Mogę im wskazać nawet gdzie. Tyle tylko że najpierw musieliby skosić zeszłoroczne chwasty niebotycznych rozmiarów.  
A swoją drogą to jakaś paranoja, że żołnierzy pilnuje firma ochroniarska i wojsko jeszcze się tym chwali. Co parę metrów na płocie wisi tabliczka informująca o tym.
25. Dodane przez do 20, w dniu - 30-03-2011 11:50 0 0
a wielki parking od strony poludniowej osiedla zawsze niemal pusty bo swiete krowy wola parkowac wzdluz drogi niz sie przejsc blokujac przejazd ;D miejsca dla inwalidow spoko. miejsca dla leni - nie!
26. Dodane przez WOJCIECH, w dniu - 30-03-2011 11:53 0 0
Można jakieś zbliżenie tej naklejki, bo pod moją firmą jest ta sama sytuacja. Parkują auta nie będąc klientem mojej firmy, tylko zostawiają samochód i idą do urzędu, lekarza i in. Teren jest prywatny, więc ani policja ani straż miejska z tym nie chcą nic robić. 
Uważam, że naklejki (z mocnym klejem) są niezłym rozwiązaniem, klient ma nauczkę, bo musi to drapać a i tak ma taniej niż ew. odholowanie auta. Mam nadzieję, że miasto wprowadzi usługę odholowywania aut 8)
27. Dodane przez Andrzej, w dniu - 30-03-2011 11:54 0 0
sami geniusze sie wypowiadaja ,jakoś nikt nie pomyślał , że spółdzielnia powinna zapewnić mieszkańcom miejsca parkingowe teren sprzedali ,a wy mieszkańcy sie martwcie ,to jest chora sytuacja
28. Dodane przez do 27, w dniu - 30-03-2011 12:11 0 0
miejsca zapewne gdzies sa, tylko ciezko podejsc z drugiego konca osiedla ludziom... co widac doskonale na przykladzie osiedla przyjazni. z jednej strony nie ma miejsca, na trawnikach nawet niektorzy stoja lub przy smietnikach, a z drugiej strony osiedla ogromne, puste place.
29. Dodane przez sklepotwarty, w dniu - 30-03-2011 12:11 0 0
nastepnym razem zrobic z ich samochodów jeżdzącą reklame sklepu. bo przeciez jak parkowanie w nocy przed Netto nikomu nie przeszkadza to co im przeszkadza jakas reklama na ich samochodzie? przeciez i tak pojedzie i tak
30. Dodane przez Do Andrzej, w dniu - 30-03-2011 12:14 0 0
To z pretensjami idz do Spółdzielni ,a nie wylewaj żale tutaj
31. Dodane przez do Andrzeja, w dniu - 30-03-2011 12:20 0 0
Kupiłeś mieszkanie czy miejsce parkingowe? 
 
A miejsca parkingowe na miesiąc za 10 zł są, wystarczy przejść się do miejskiego magistratu i wykupić odpowiedni abonament. Więc nie wyskakuj że takie miejsca są na Marsie.
32. Dodane przez LOLEK, w dniu - 30-03-2011 12:21 0 0
teren prywatny to teren prywatny !podjeżdzam pod dany sklep robię zakupy i jadę,mam samochód muszę sam sobie znależć odpowiednie miejsce do parkowania !
33. Dodane przez haha, w dniu - 30-03-2011 12:38 0 0
pewnie ten sam niezadowolony zdrapywacz zadzwonił do RMF co? śmiech na sali :D
34. Dodane przez zdm, w dniu - 30-03-2011 12:46 0 0
Do 24.Parking na terenie jednostki jest i to ogromny lecz nasi obrońcy Ojczyzny mają problem by dojść z parkingu na terenie jednostki do swego miejsca zakwaterowania( brak porannej zaprawy) nie mają albo kondycji a może nie potrafią wcześniej wstać by zdążyć na miejsce zakwaterowania.Zeszłoroczne chwasty są skoszone.Nie tyko pilnuje naszych obrońców firma ochroniarska ale tez sprząta na terenie jednostki oraz poza nią.Brak im czasu na takie pierdoły.Parkują nie tyko od 17 Stycznia ale też od ul. H.Sienkiewicza i przez bramę PKT do jednostki.Jeśli mi wiadomo (odbywałem tam szkolenie wojskowe) to tam tylko można wjechać pojazdami.
35. Dodane przez ja, w dniu - 30-03-2011 12:48 0 0
POPIERAM, NAKLEJKI SUPER RZECZ, NIECH NIE STAWIAJĄ JAK NIE IDĄ NA ZAKUPY, PÓŹNIEJ MY KLIENCI PRZYJEŻDŻAMY A MIEJSC BRAK, TAK SAMO JEST POD BIEDRONKĄ W LESZNIE, SPAWAJĄ SOBIE UDZIE DO PRACY, O POLO JUZ NIE WSPOMNĘ, W JAKIMS MIEŚCIE BYŁA ROBIONA TAKA SAMA AKCJA ZE PRZYKLEJALI NAKLEJKI ZA STAWANIE NA MIEJSCU DLA INWALIDÓW, I NA CHODNIKU BLOKUJĄC PRZEJŚCIE WÓZKOM Z DZIEĆMI, W LESZNIE POWINŁO BYĆ TAK SAMO
36. Dodane przez Wojo, w dniu - 30-03-2011 12:54 0 0
Mam garaż do wynajęcia blisko osiedla zamenhofa... yyy, sorry już nie mam bo samochód sobie kupiłem :grin. no cóż, wypada wam mieszańcom tylko współczuć ale tak to jest, jak samemu nie jest się winnym ( w waszym mniemaniu) to trzeba sobie kozła ofiarnego znaleźć. Cisnąć spółdzielnię a nie czekać na mannę z nieba i nie ładować się na prywatny parking. Pamiętajcie, że któregoś dnia możecie przyjść na parking Netto, a tam autka nie będzie. Wtedy będzie masakra i lament bo się okarze, że odholowany i trzeba słono płacić.
37. Dodane przez Andrzej, w dniu - 30-03-2011 12:55 0 0
widze ze niektórzy mysla ze jak sie 10 zł zapłaci to sie wolne miejsca znajda ,gratuluje dobrego samopoczucia
38. Dodane przez do kom. 4, 13, 15, 16, w dniu - 30-03-2011 13:08 0 0
1.PWSZ przerabia swój parking na Aulę 
2. Racja jest taka, że PWSZ powinien zadbać o parkingi dla studentów. Państwowa Komisja sprawdzaała w 2009 roku Ekonomię w PWSZ, to już wtedy pytała się studentów, gdzie parkujemuy nasze samochody, bo parkingu nie widzą. odpowiedzieliśmy, że w Lidlu. 
3. Student jest klientem PWSZ, który korzysta z usługi dydaktycznej Swojemu klientowi w tej sytuacji PWSZ powinien zapewnić parking. Kupcy ze Starówki już zauważyli, że więdną z powodu braku parkingów dla swoich klientów. Przyczyny upadku kupców leszczyńkich są też inne, jak i przyczyny upadku PWSZ sa różne 
4. moja rada dla PWSZ. Należy wykupić w Lidl abonament na miejsca parkingowe dla swoich studentów.
39. Dodane przez własność, w dniu - 30-03-2011 13:19 0 0
własność prywatna - rzecz swięta! 
(najlepiej mieszkać w komunalce, za najem płacić kwoty niepokrywające utrzymania lokalu i jeszcze go wynajmować! a parking zrobić sobie za darmoche na cudzym prywatnym terenie, za który to teren ktoś jednak płaci podaki!) - ludki z blokowisk nie rozumieją tego problemu, komuna oduczyła poszanowania własności wspólnej i cudzej.
40. Dodane przez Piotr, w dniu - 30-03-2011 13:22 0 0
LSM TEŻ POWINNA WPROWADZIĆ ZAKAZ WJAZDU NA TERENY OSIEDLI, DLA TYCH KTÓRZY TEGO NIE PAMIĘTAJĄ TO PRZYPOMINAM ŻE JEST TO TEREN PRYWATNY CZŁONKÓW SPÓŁDZIELNI!!!
41. Dodane przez O co ta awantura?, w dniu - 30-03-2011 13:51 0 0
W Poznaniu na ul. Gronowej przy Piotrze i Pawle jest płatny parking (oczywiście bezpłatny dla klientów) podobnie przy LIDLu na Wildzie w sąsiedztwie ZUSu. 
Cieszcie się że pozaklejali wam szyby a nie ustawili szlaban- wtedy dopiero byście jęczeli!
42. Dodane przez PRAWO, w dniu - 30-03-2011 14:31 0 0
Naklejanie naklejek ( dodajmy trudnych do usunięcia bez uszkodzenia szyby) wyczerpuje znamiona przestępstwa ( lub wykroczenia ) z Art. 288. § 1. KK oraz Art. 124. § 1. KW. 
 
Art. 288. § 1. Kto cudzą rzecz niszczy, uszkadza lub czyni niezdatną do 
użytku,podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. 
§ 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku. 
lub Kodeks wykroczeń 
Art. 124. § 1. Kto cudzą rzecz umyślnie niszczy, uszkadza lub czyni niezdatną do użytku, jeżeli szkoda nie przekracza 250 złotych,podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny. 
§ 2. Usiłowanie, podżeganie i pomocnictwo są karalne. 
§ 3. Ściganie następuje na żądanie pokrzywdzonego. 
§ 4. W razie popełnienia wykroczenia można orzec obowiązek zapłaty 
równowartości wyrządzonej 
 
Samochodem z naklejką na szybie nie można się poruszać więc jej naklejenie czyni samochód niezdatnym do użytku. Naraża właściciela na koszty usuwania naklejki i ryzyko uszkodzenia szyby. 
Moim zdaniem w takiej sytuacji powinna interweniować policja i kierować sprawę do sądu.
43. Dodane przez Andrzej, w dniu - 30-03-2011 14:45 0 0
do komentarza 40 , masz całkowitą racje wreszcie sensowny komentarz,a nie wypociny
44. Dodane przez Wojo, w dniu - 30-03-2011 15:08 0 0
Do PRAWO, komentarz 42.daje się usunąc naklejkę bez problemu i bez najmniejszego uszczerbku dla szyby, to pewne i sprawdzone. A co do policji... TO netto powinno w takiej sytuacji też ją poprosić o odcholowanie łąmiącego zakaz parkowania powyżej 1 godziny pojazdu. Sklep zamykany o 21, o 22 auto wciąż stoi, zakaz został zignorowany, auto do odholowania i problem z głowy.
45. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 30-03-2011 15:13 0 0
Radzę mieszkańcom osiedla zwrócić uwagę o jakim tonażu wjeżdżają na drogi osiedlowe samochody zaopatrzenia NETTO na 100% łamią prawo. Myślę że sytuacja jest patowa.
46. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 30-03-2011 15:28 0 0
Wracając do sprawy wojska to: zamknęli sobie wjazd na kluczyk pod swój blok lecz parkują na Sienkiewicza bo są leniwi i zachłanni.  
Wazne że nikt im nie wjeżdza pod okna!
47. Dodane przez do 40 i 43, w dniu - 30-03-2011 15:52 0 0
Na terenie osiedli LSM parkują tylko mieszkańcy i użytkownicy lokali oraz ich goście i interesanci. Student PWSZ nie koniecznie kupuje przez 10 godzin w Lidl
48. Dodane przez Snickers, w dniu - 30-03-2011 15:55 0 0
Zgadzam się z gości z NETTO. Ktoś wspomniał o Lidlu i PWSZ. Sam fiskus się doczepił że studenci PWSZ i słuchacze Żaka tam parkują
49. Dodane przez Mariusz, w dniu - 30-03-2011 15:55 0 0
Na całe szczęście nie są to naklejki których osunięcie powoduje uszkodzenie szyby i nie czynią samochodu niezdatnego do jazdy.  
Toczyła się już podobna sprawa naklejania naklejek na szybę samochodów parkujących na ścieżkach rowerowych i sąd nie znalazł znamion przestępstwa :)
reklama
50. Dodane przez tutti frutti, w dniu - 30-03-2011 16:22 0 0
i bardzo dobrze ze pooklejali, to nie jest parking osiedlowy tylko dla klientow sklepu. 
PS do mieszkanca:samochody ktore wjezdzaja z zaopatrzeniem maja prawo jechac droga osiedlowa
51. Dodane przez tutti frutti, w dniu - 30-03-2011 17:01 0 0
cala szybe im powinni okleic to by sie nauczyli.a ten (...) co zadzwonil do elki i sie zali ze mieszkancy nie maja gdzie parkowac, kogo to interesuje.niech zaparkuje na parkingu naprzeciwko kauflana, tam zawsze jest miejsce,ale nie bo by musial isc kawalek do auta
52. Dodane przez DO WSZYSTKICH :), w dniu - 30-03-2011 16:40 0 0
Jesteście wszyscy ŚMIESZNI... :grin Nie macie innych problemów niż głupie problemy z parkowaniem?? Tak błahą sprawa to zaraz się wszyscy zajęli. Po co wogóle parkingi przy marketach... Pieszo chodzić.... a samochody na Księżyc. :P
53. Dodane przez uporządkować ten ruch, w dniu - 30-03-2011 16:52 0 0
Wreszcie ktoś zabrał się za tedzikie parkowanie na cudzym terenie, Jest jeszcze jedna sprawa ,niedaleko Kauflandu jest parking , na którym jest zawsze sporo miejsca, ale leniwi właściciele wolą parkować wzdłuż ulicy, blokując normalny ruch samochodów. Policja wreszcie powinna się tym zająć i najlepiej byłoby postawić na tym odcinku znak zakazu postoju. 
Wielokrotnie bowiem dochodzi tam do uszkodzeń lusterek bocznych mijających sie tam samochdów
54. Dodane przez sąsiad osiedla, w dniu - 30-03-2011 16:56 0 0
Do mieszkańca. Samochody dostawcze NETTO jak i każde inne mają prawo dojechać do punktów które zaopatrują, bez względu na to jaką masę osiągają, a rzadko przekraczją 20 ton, więc z łaski swojej odpuść sobie jak nie masz się do czego przyczepić i pisać bez sensu. Poza tym nie widziałem, bo mieszkam niedaleko i mam widok na ten sklep, żeby któryś z dostwczych snuł się po uliczkach tylko wybierają najkrótszą i najprostszą drogę. Wydaje mi się, że NETTO i tak długo czekało z taką akcją. Popieram w pełni, bo jakoś nie wydaje mi się żebym pozwolił komuś na podwórku bezkarnie parkować.
55. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 30-03-2011 17:24 0 0
Ktos napisal ze powinno sie karac parkujacych na trawnikach? Chlopie chyba nie masz auta lub nie mieszkasz w bloku? Na kazdym osiedlu jest "polowanie" na miejsce! Place czynsz, place podatki w paliwie i chce miec miejsce parkingowe, a nie trawnik zeby sasiedzi mieli gdzie psy wyprowadzac! Niech oni sobie ida do lasu! Wolnosc jednych nie moze byc kosztem drugich! A miasto powinno przewidziec ze parking na zamenhofa jest potrzebny, a nie tylko sprzedac ziemie pod netto i skasowac kase. pozdrawiam mieszkancow przylesia
56. Dodane przez aaa, w dniu - 30-03-2011 17:30 0 0
Bardzo dobry pomysł, najpierw pozastawiają parking a potem szanowni mieszkańcy mają problem, że klienci parkują na ulicy...
57. Dodane przez Kart, w dniu - 30-03-2011 18:11 0 0
BARDZO DOBRZE ! Własność Netto to własność netto a takie tłumaczenie: "Przecież od 22 do 7 nikomu nie przeszkadza" jak słyszę to mnie krew zalewa. Mam identyczny problem przed swoimi sklepami. Buraki stoją i nie umieją czytać a później pretensje. 
Bardzo dobrze zrobili. Niech Polacy nauczą się kultury w innych krajach przynajmniej tak nie robią.
58. Dodane przez drodzy mieszkańcy Przylesia, w dniu - 30-03-2011 19:20 0 0
nie uważacie, że pora aby nasza "kochana" spółdzielnia przystosowała teren wokół bloków do aktualnej sytuacji 
może 20 lat temu takie małe parkingi były wystarczające, teraz niestety nie są 
a władze Przylesia wolą brukować drogą kostką uliczki na Lesnej Osadzie - za naszą wspólną kasę  
a czynsz co drugi miesiąc w górę... 
 
paranoja! 
zróbmy coś z tym!
59. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 30-03-2011 19:20 0 0
Ha za usuniecie kleju z naklejki 35 pln? hahaha ale biznes a wystarczy wpisac w google jak usunąć klej z naklejek (ale lepiej psioczyc, lamac zakazy, wyzywac i placic komus za usuniecie niz troche poszperac haha), jeden ze sposobow jest wrecz genialny bo sam stosuje. Netto wreszcie zawalczylo o swoje! Parking w 99% zajety przez mieszkancow caly Bozy rok! Zima lamentuja ze nie odsniezone, ze nie posypane przed sklepem a zaden mędrzec nie pomysli jak ma tam plug wjechac jak wszystko cala dobe zastawione! Parking jest dla klientów, pracownicy netto powinni obrecze na kola montowac! Brawo NETTO!
60. Dodane przez xxx, w dniu - 30-03-2011 20:34 0 0
do 46. Najpierw spojrzałbym na siebie a potem mówił na innych. To jest artykuł nt. naklejek przed netto ale jeśli już poruszyłeś tą sprawę to... Spółdzielnia mieszkaniowa może i dobra sprawa ale skoro patrzycie na swoje dobro to pomyślcie logicznie bo np: na Sienkiewicza (przed wojskiem kiedyś różowy blok) zrobiliście sobie piękny zazieleniony teren między blokami, gdzie przecież było zawsze miejsce dla dzieci i dla mieszkańców pod drzewem, a dookoła zawsze mieliście zaparkowane samochody. Jednak zaczęło to komuś przeszkadzać i nagle teren sobie zamknęliście jako prywatny, między blokami zrobiliście sobie zazielenioną wysepkę a na parking dla samochodów wystarczyło bardzo mało miejsca- widać mają je tylko wybrani bo reszta stoi właśnie wzdłuż Sienkiewicza i Lipowej. Mówicie na innych ludzi a to własnie mieszkańcy tych bloków tam parkują bo nie mają gdzie. I to nie jest nowość co teraz pisze bo tak jest. A jak jest zima i mnóstwo śniegu to znajdujecie miejsce byle gdzie żeby tylko zaparkować i macie do wszystkich waty, że nie jest odśnieżone zamiast odgarnąć śnieg lub jako spółdzielnia zamówić spychacz na śnieg przed bloków i sprawę by załatwiło, ale nie bo po co lepiej żerować na innych i innych obwiniać. A przecież można zrobić parking dla mieszkańców którzy mieszkają w tych blokach- ale po co :sigh  
Kolejna sprawa to parkowanie żołnierzy. Z tego co wiem to mogą wjeżdżać do jednostki więc nie wiem skąd te informacje, ze to oni zastawiają parking przy sklepach i ulice przyległe jednostce co jest kompletna bzdurą...no tak nie mają na kogo zganiać to najlepiej na nich .Faktem jest że niektórzy z nich parkują i w to nie zaprzeczam ale nie można popadać w paranoje i mówić że wszyscy no nie oszukujmy się. 
Parking tylko dla klientów sklepu no logiczne i wg prawa każdy zrozumie, że kiedy jest czynne no nie? Przecież klientem sklepu się nie jest jeśli jest zamknięty. Więc jest słowo za i słowo przeciw. Zależy jak to zinterpretować. 
Ogólnie parking przy Netto na Zamenhofa jest większy niż przy Lipowej i skoro tam jest problem to zastanówcie się jak jest na Lipowej chyba gorzej no nie? Bo z tego co pamiętam jest mniejszy parking.
61. Dodane przez yyyyyyyyyy, w dniu - 30-03-2011 20:51 0 0
Byli klienci i nie będzie klientów za to co robią... niedługo się zamknię ten pseudo dyskont i miejsca do parkowania będzie fulll więc spoko...pożyjemy poczekamy kto na tym lepiej wyjdzie....
62. Dodane przez Adam, w dniu - 30-03-2011 22:21 0 0
Dobra to ja od dziś będę oklejać każdy samochód który stanie mi pod blokiem a jego właściciel z usmiechem na ustach uda sie do NETTO!!! Chcecie wojny to ją dostaniece!!!!
63. Dodane przez anna, w dniu - 30-03-2011 22:24 0 0
Bardzo dobrze,tak powinno być,teren prywatny to teren prywatny...Wszystkie markety powinny tak zadziałać.
64. Dodane przez czopet porki, w dniu - 31-03-2011 00:12 0 0
a ja proponuję mieszkańcom okolicznych bloków, naklejanie naklejek klientom netto, którzy zajmują miejsce pod blokiem zamiast parkowac na publiczno-prywatnym parkingu bo to właśnie z tego powodu niektórzy mieszkańcy nie mają gdzie postawic aut ;] tak będzie sprawiedliwie :)
65. Dodane przez netto, w dniu - 31-03-2011 08:51 0 0
najlepiej zamienić samochód na kijki do nordic walking :grin :grin
66. Dodane przez URZĄD SKARBOWY, w dniu - 31-03-2011 08:54 0 0
CIEKAWE KIEDY SIE WEZMA ZA URZĄD SKARBOWY. TAM TEŻ KTOS POWINIEN SIĘ ZAINTERESOWAĆ PARKINGIEM GDZIE STAWIAJĄ AUTA STUDENCI I MIEJSCA BRAK. ,OŻE TAM NAKLEJKI ZASTOSOWAĆ?
67. Dodane przez ja, w dniu - 31-03-2011 09:03 0 0
nikt Wam nie każe mieszkać w tych klatkach na tym osiedlu. Proste, wybudujcie sobie domy z garażem i będzie po sprawie a właścicielowi Netto przyznaję rację
68. Dodane przez adam, w dniu - 31-03-2011 09:23 0 0
Przy bloku na Dąbrowskiego jeden z "kupców" parkuje swoje 3 samochody,nie przejmując się tym,że mieszkańcy bloku nie mają gdzie parkować swoich samochodów.
69. Dodane przez rtv, w dniu - 31-03-2011 09:32 0 0
blokowe wygodnickie tawarzystwo :upset 8 godzin w pracy a później luz blues :zzz po co martwić si e o dom, ogród, bieżące naprawy. Lepiej pójść na rolki albo do lasu. Przeciez tacy jesteśmy zmęczeni :eek zoo...
70. Dodane przez Solarik22, w dniu - 31-03-2011 11:53 0 0
Mieszkańcy Osiedla Zamenhofa, do spółdzielni z tym proszę. Aktualnie to nasz spółdzielnia wydaje kasę na niepotrzebną wymianą chodnika przed samym blokiem spółdzielni. Są inne pilniejsze rzeczy do zrobienia balkony się nam sypią, kilka lat zgłoszone i nic z tym nie jest robione. Czy naprawdę w tym kraju trzeba iść do mediów aby coś zostało poczynione.
71. Dodane przez jare, w dniu - 31-03-2011 12:40 0 0
nie stać Was na płatne parkingi nie kupujcie samochodu :)))
72. Dodane przez noro_do_PRAWO, w dniu - 31-03-2011 15:16 0 0
do 42.... Tyyyy prawnik.. 
zajrzyj dobrze do kodeksu. co jest na terenie prywatym to jest właściciela terenu, dla tego policja nie może interweniować... ehhhh znawcy od wszyskiego zajmijcie się swoimi sprawami i pracą a jak jej nie macie to SZUKAĆ !
73. Dodane przez xxyyzz, w dniu - 31-03-2011 22:02 0 0
niech sie netto nie dziwi, ze okoliczni mieszkanczy zajmuja miejsca na ich parkingu skoro klinci zajmuja miejsca mieszkancom. Poza tym chcialabym przypomniec, ze obszar ktory zajmuje netto, wczesniej pelni wlasnie fukcje PARKINGU
74. Dodane przez parkujący tam, w dniu - 01-04-2011 11:08 0 0
Netto chyba nie wie kto im płaci wypłate zadarli z miejscowymi klientami którzy robią codzienne zakupy.przyjezdni klienci i tak przeniosą się niedługo do tesco
75. Dodane przez zzzzzzzz, w dniu - 01-04-2011 13:37 0 0
nie mam zamiaru przestac parkowac na netto skoro klienci bez mozgu nie potrafia odroznic parkingu supermarketu od parkingu dla mieszkancow. ponad to smieszne jest to ze maja tak dobrze ze do sklepu jada autem a lenistwo nie pozwala im wjechac na parking. smiech na sali
76. Dodane przez sysysyss, w dniu - 01-04-2011 13:42 0 0
pracownicy netto niech zajma sie lepiej zgnitym towarem ktory lezy na sklepie i porzadkiem w nim bo nie mozna znalesc wielu produktow nie mowiac juz o komus z obslugi zeby pomogl to znalesc (bo oprocz jednej osoby na kasie reszta urzadza sobie spotkania towarzyskie na zapleczu) a nie bieganiem po parkingu z naklejkami:)
77. Dodane przez xxx, w dniu - 02-04-2011 17:42 0 0
DYSKUSJA JAKICH MAŁO !!!! i to na jaki temat ... faktycznie sprawa życia i śmierci z tym parkowaniem ...chyba większość z osób piszących nie ma nic innego do robienia !A może by tak warto było się zastanowić nad własną kulturą...  
do nr 74.klienci nie płacą pracownikom Netto pensji!!!! co najwyżej płacą za zakupiony w tym sklepie towar.JEŚLI SIE KOMUŚ NIE PODOBA OBSŁUGA może przeciez wybrać inny sklep i tam robić zakupy możliwości jest wiele. 
Warto sie tez zastanowić nad zachowaniem nie tylko pracowników ale również klientów .. cy większość nie przychodzi tylko po to by "powysmradzać " a z ekspedienta zrobić "głupka" i "nakrzyczeć " jak to źle jest robić zakupy w tym sklepie ...CO DO PARKINGU TO WYDAJE MI SIE ŻE JEST TAM ZNAK O CZASIE PARKOWANIA. Jeśli ktoś lubi łamać przepisy dotyczące tego yo jego sprawa ale niech się nie dziwi jak kiedyś będzie miał odcholowane auto z WŁASNEJ WINY .Zresztą długo by można dyskutować na ten temat i przytaczać setki argumentów za i przeciw .Pozostaje mi napisać tylko że MYŚLENIE NIE BOLI !!! I MOŻE WARTO ZACHOWYWAĆ SIĘ CHOĆBY TROSZKĘ KULTURALNIEJ .
reklama
78. Dodane przez były klient netto, w dniu - 03-04-2011 09:24 0 0
do komentarza 77 w kom.74 nie jest napisane kto im wypłaca wynagrodzenie tylko to że dzieki klientom i tylko klientom sklep i wszystkie działalności gospodarcze istnieją na rynku.
79. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 03-04-2011 16:49 0 0
u la la... do 76, ot czyscioszek sie znalazl hehe nie raz nie dwa stalem w kolejce w netto za takim czyscioszkiem a jechalo od niego zapaszkami ze hej! Nie czepiajcie sie pracownikow bo wiekszosc z nich tyra jak mroweczki zeby nam klientom dogodzic, a co do zaplecza to nie wiem bo tam nie wolno wchodzic haha a co do do towaru to masz czyscioszku demokracje nie pasuje Ci netto udaj sie do sklepu gdzie prezes kaczorek kupuje w koncu dyskonty typu biedrona i netto sa tylko dla plebsu a po Twojej wypowiedzi widac zes wacpan szkolony na uniwersytetach buahahaha
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Osiedle lniane?rosza... Leszno 624630
Gronowo ul. myśliwsk... Leszno 539000
Zatorze ul. grottger... Leszno 559000
Osiedle lniane?rosza... Leszno 434532
Lokal 46 m2 - leszno... Leszno 2500
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj