Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Wiśniewski: wojna rządu z kibicami potrwa
Wiśniewski: wojna rządu z kibicami potrwa
Wiśniewski: wojna rządu z kibicami potrwa
16.06.2011. Radio Elka, Jarek Adamek
Musimy stworzyć kibicowski ruch samoobrony – mówił w Lesznie Wojciech Wiśniewski, szef Stowarzyszenia Kibiców Legii Warszawa, który przyjechał na zaproszenie Stowarzyszenia Sympatyków Klubu "Unia Leszno" i działacza wolnościowego Dominika Piaskowskiego. Wiśniewski mówił przede wszystkim o konflikcie środowiska kibicowskiego z rządem, nawoływał też do poparcia obywatelskiego projektu ustawy o imprezach masowych, wprowadzającego w życie postulaty kibiców.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jeszcze kilka lat temu oficjalna wizyta przedstawiciela kibiców Legii Warszawa w Wielkopolsce wydawałaby się nie do wyobrażenia - Lech Poznań to najbardziej zajadły przeciwnik stołecznego klubu zarówno na boisku, jak i na trybunach. Okazuje się jednak, że wzajemne animozje kibiców zostały zawieszone na kołku w imię wyższych celów.
Owe „wyższe cele”
to konflikt kibiców z rządem, który nasilił się po meczach w Kownie i Bydgoszczy. - To wojna - mówił w Miejskim Ośrodku Kultury Wojciech Wiśniewski - rząd chce zniszczyć ostatni bastion działalności społecznej w tym kraju i przerobić wszystkich na lemingi. Najważniejszym narzędziem owej „wojny” ma być nowa ustawa o imprezach masowych, zdaniem środowiska kibicowskiego praktycznie paraliżująca jego działania. Dlatego stowarzyszenia kibicowskie przygotowały własny projekt ustawy, który chcą złożyć do Sejmu ze stoma tysiącami podpisów. Projekt zakłada między innymi dopuszczenie do używania rac na stadionach w tzw. „modelu duńskim”, według którego stowarzyszenia wpłacałyby kaucje, które przepadałyby w przypadku rzucenia racy na boisko. Co ciekawe, fanowski projekt zakłada też całkowity zakaz sprzedaży alkoholu zarówno na stadionie, jak wokół niego.
Wojciech Wiśniewski, którego słuchało około stu kibiców Unii Leszno oraz między innymi działacze PiS z posłem Janem Dziedziczakiem na czele przedstawiał też bardziej praktyczne informacje, które mogłyby pomóc kibicom w przypadku kłopotów ze służbami porządkowymi. Jego zdaniem kibice powinni stworzyć ruch samoobrony, dysponujący zarówno funduszami, jak i zapleczem prawnym. - Będzie coraz ciężej - przestrzegał kolegów z Leszna - we wszystkich krajach przed EURO tak się działo. Najważniejszym sposobem na obronę jest zdaniem Wiśniewskiego solidarność środowiska, której przykładem jest współdziałanie kibiców Legii i Lecha. Podobnie zresztą dzieje się już wśród fanów żużla, czego przykładem była współpraca przy proteście w Zielonej Górze. (jad)
1. Dodane przez fan UL, w dniu - 16-06-2011 09:32 00 Nie rozumiem jaki problem sieja ruchy kibicowskie Legii Lecha, czy teraz Unii Leszno. Najwiecej portkami trzęsą Ci, ktorzy lamia prawo na stadionach! JA idac na stadion siedze na swoim miejscu, kulturalnie niose doping mojej druzynie a po meczu wracam jak normalny czlowiek do domu. Nie mam sie czego bac z nowej ustawy, przestancie siac ferment tylko zacznijcie sie zachowywac z kultura na stadionach, bo tam sa tez male dzieci ktorym dajecie przyklad bandycyzmu!
2. Dodane przez Ojciec, w dniu - 16-06-2011 09:36 00 Panie Wojciechu proponuję zabrać na mecz całe przedszkole. Może staniecie obok kibiców z racami? ;-) dziękuję za model duński z wąsem i nadwagą.
3. Dodane przez gość, w dniu - 16-06-2011 09:36 00 w (L)esznie tylko UNIA ;P
4. Dodane przez magnus, w dniu - 16-06-2011 09:42 00 Dobre.... Ostatni bastion działalności społecznej.... ale się uśmiałem. Ta działalność społeczna to nocne wrzaski wracającego motłochu, sikanie po bramach i inne bardzo pro-społeczne zachowania. Pooolskaaaaa białoerwoooooniiii.... aśnaebaem
5. Dodane przez Bodzio, w dniu - 16-06-2011 10:02 00 Jaki Lech panowie, jak widać szef Legionistów przyjechał do Unii Leszno na ich zaproszenie. Jak się lubicie to OK, ale Lecha nie mieszajcie w jakieś trójkąciki.
reklama
6. Dodane przez juras, w dniu - 16-06-2011 10:08 00 Trzymam kciuki za kibiców, że uda im się zorganizować i łatwiej będzie im się przeciwstawić zakusom władzy. Dobrze by było aby podobnie zoorganizowali się przedsiębiorcy, pracownicy, podatnicy, internauci, itd. by móc się bronić przed tym rządem (i ewentualnie następnymi, jeśli jeszcze kiedyś ktoś inny poza PO dojdzie do władzy)
7. Dodane przez Tomek, w dniu - 16-06-2011 10:31 00 No świetnie. Widać, że kampania wyborcza ruszyła. Skoro Jan Dziedziczak zaprasza szefa kiboli Legii do Leszna, to już znak, że coś się dzieje :D.
A tak serio, to współpracę kiboli Lecha i Legii najbardziej było widać w Bydgoszczy.
Jasne, że akcja rządu to zagrania pod publiczkę, ale niestety kibole prosili się o to od dawna. Wieczne rozruby na stadionach, wywieszanie obraźliwych transparentów, skandaliczny doping. W końcu ktoś musiał się za to zabrać. Niestety przykłady innych krajów pokazują, że doping na całym stadionie jest możliwy, bez naczelnego kozaka z megafonem. Polecam mecze ligi angielskiej. Znajdźcie mi tam trybuny ultras i gniazda do dopingu. Ludzie kibicują na spontanie. Można ? Można !
Niestety w Polsce wytworzył się patologiczny układ, w którym nikomu nie zależy na likwidowaniu agresywnych, prostackich zachowań kiboli. Jeśli odezwie się klub, to zaraz (patrz Legia) dzielni wojownicy z szalikami na mordach zaczną blokować stadion innym i klub nie będzie miał kasy. Samorządy też wolą się w takie sprawy nie mieszać, bo jednak kibice mają prawo wyborcze, więc nie można z nimi za bardzo zadzierać.
Rząd Tuska to ekipa, która ma jaja, żeby w końcu pokazać kibolom, że sport na żywo nie jest tylko dla nich, że oni są tylko jego częścią. Szkoda, że jak zawsze wygrały zagrania propagandowe, a nie rzetelna dyskusja i prawodawstwo. Skutek tego widzimy na wszystkich stadionach, a ostatnio w Lesznie. Tutaj apel do SSKUL. Zanim następnym razem wywiesicie flagę o Białorusi pojedźcie tam, pokrzyczcie sobie na ulicy "wolna Białoruś" i zobaczcie, do czego porównujecie sytuację w Polsce. Poza tym śmiech doszczętny podczas meczu z Zieloną G. wzbudził we mnie doping. Najpierw wzajemne obelgi z obu sektorów, a potem jakaś wojenna solidarność przeciw rządowi. Co za obłuda !
Mam nadzieję, że w końcu nasze społeczeństwo dojrzeje do zabawy na poziomie, kulturalnego i zwalającego z nóg dopingu na każdym stadionie, w którym najważniejsza będzie pomoc drużynie, a nie gnojenie przeciwnika.
8. Dodane przez Marek, w dniu - 16-06-2011 10:33 00 niech kibole piłki nożnej trzymają się z daleka od kibiców żużla!!!
nie wiem po co nasi kibice mieszają się w tą wojenkę??? wspólny doping z FALUBAZEM przeciwko rządowi??? co to miało być??? schowajcie te szmaty z hasłami o drugiej Białorusi i wróćcie do normalnego kibicowania, bez "Jude" i innych "K....ew"...jeżeli tak nie będzie ja i wielu moich znajomych już nigdy złamanej groszówki do Waszej puszki na oprawy nie wrzucę
9. Dodane przez ADAMUS, w dniu - 16-06-2011 10:42 00 SAMOOBRONA JUZ BYŁA W TYM KRAJU I WIEMY JAK TO SIĘ ZAKOŃCZYŁO SPORT NIECH BEDZIE SPORTEM A NIE JAKIEŚ ANTY BASTIONY I INNNE DZIWACTWA TRĄBKI W DŁON I KIBICOWAC JAK KIEDYŚ !!!KARAC ZA WYBRYKI I TO WYSOKO I BĘDZIE SPOKÓJ-W ANGLI TEZ KIEDYŚ WOJOWANO NA PIŁCE A TERAZ NAWET PŁOTÓW NIE MA KARAJĄ FINANSOWO I KIBIC NOSA NIE WYSTAWI ZA ŁAWKĘ!!! ŚMIESZNY KRAJ!!!!
10. Dodane przez KIBIC, w dniu - 16-06-2011 11:20 00 Do 7 Ty Tomek (...) Wiesz przecież doskonale że tak naprawdę nie chodzi tutaj o kibiców, ale o to co kibice wypisują na transparentach, a szczególnie na tym który domaga się od Szechtera vel Michnika przeprosin za zbrodnie swojego brata i ojca. To Michnik ma w ręku Tuska, który tylko dzięki niemu rządzi, więc chcąc nie chcąc musi kibiców nazywać kibolami, których w rzeczywistości jest może w całym kraju kilkuset. Reszta to porządni ludzie, a że mają pretensje do rządu i rządząych oraz kłamliwej GW to takie jest ich prawo, taka jest demokracja. Swoje poglądy mogą okazywać zawsze i wszędzie i największy zamordysta nie jest im tego w stanie zabronić.
11. Dodane przez michu, w dniu - 16-06-2011 11:21 00 niekumaci i tak nie zrozumieją !!
12. Dodane przez XX, w dniu - 16-06-2011 11:41 00 Nie rozumiem tego zaproszenia kibicowskiego ruchu samoobrony! Pytam po co? My normalni kibice z rodzinami nie chcemy się mieszać do tych jakichś zorganizowanych kibiców. Przecież nikt nam nie zabronił chodzic na stadion i kibicować UNII. Zgadzam sie z poprzednimi komentarzami, że bezpieczeństwo na stadionie jest najważniejsze i należy walczyć z bandytyzmem, wulgaryzmem, nieporządkiem. NIE ŻYCZYMY SOBIE TAKIEGO DOPINGU JAK OSTATNIO NA STADIONIE PROWADZIŁ TEN MŁODY CZŁOWIEK.POZDRAWIAM!
13. Dodane przez andy, w dniu - 16-06-2011 12:06 00 Widać, że większość nie rozumie o co chodzi. Wojciechowski tylko podgrzewa atmosferę. Rząd chce walczyć z pseudokibicami a nie kibicami. Wojciechowski nie mąć wody. Kibice nie powinni sie niczego bać ale mieć nadzieję, że może będzie można iść z dziećmi na mecz.
14. Dodane przez rr, w dniu - 16-06-2011 12:25 00 Rząd nie chce walczyć z huliganami, rząd walczy z przypadkowymi kibicami, a mówi, że to huligani- zbliżają się wybory.kara za race, dobrze ale adekwatna do wykroczenia a nie pokazówka z kajdanami itp. Tak się dzieje w całej Polsce- poczytajcie jakie kary za jakie wykroczenia są ostatnio dawane, np za stanie na schodach w czasie meczu.
15. Dodane przez KKS, w dniu - 16-06-2011 12:26 00 jacy wy ludzie jesteście ograniczeni, nie wiecie w ogóle o co w tej wojnie chodzi, chodzi miedzy innymi o hipokryzje rządzących, zwalczanie pseudokibiców na stadionach, przy jednoczesnym lobbowaniu możliwości sprzedaży alkoholu na stadionach, a co wywołuje te agresje jak nie alkohol?, kibice są przeciwni takim rozwiązaniom bo sami w swoich szeregach starają się ograniczać pijaństwo (nie mowie tu o piwku przed meczem) widać że koncerny browarnicze ostro smarują komuś żeby na siłe wprowadzić te ustawe.Ktoś tu pisze o przedszkolu, u nas na Lechu zapraszane są dzieci z przedszkoli i jakoś żadnemu krzywda się nie stała, bo siedzą na osobnym sektorze gdzie nikt racy nie odpali, a dzieci wracając z meczu najbardziej podniecają się odpalonymi 'świeczkami'
16. Dodane przez juras, w dniu - 16-06-2011 12:26 00 andy, jeśli rząd chciałby walczyć z pseudokibicami to PO powinno popodwyższać kary, pobudować więzienia, żeby były nowe miejsca a nie zwalnianie osadzonych przed zakończeniem kary itp. rozwiązania. Ale PO wydaje pieniądze na rozrastającą się biurokrację i nie ma nic na prawdziwą walkę z chuligaństwem. Rośnie dług publiczny i podatki na władzę,a by ludzie rząd popierali to robią spektakularne akcje z zamykaniem stadionów wymierzone w zwykłych kibiców.
17. Dodane przez Do andy, w dniu - 16-06-2011 12:31 00 Rzad chce walczyć z pseudokibicami? I to dlatego zamyka obiekty dla kibiców? To dlatego broni wywieszania im flag i transparentów?
"Kibice nie powinni się niczego bać" - niczego za wyjątkiem tego, że nie będą mogli pójść na mecz bo im premier stadion zamknie albo wyjazdów zakaże.
Gdzie ty "andy" żyjesz? Od kiedy na mecze nie można chodzić z dziećmi? Na Legii np. zawsze sektor rodzinny jak i na Lechu jest pełny więc? Ja widzę problem w tym,że jesteś zakłamany i mało wiesz a swoją pseudo wiedzę głosisz dalej.
18. Dodane przez Tomasz, w dniu - 16-06-2011 13:31 00 Ale Leszno jest zacofane... Ludzie ogarnijcie się, ten kraj jeszcze istnieje tylko dzięki takim ludziom jak kibice!
19. Dodane przez rozbawiony kibol, w dniu - 16-06-2011 14:35 00 Do Tomek: Hahahahaha "Wieczne rozróby", "wywieszanie obraźliwych transparentów", "W Anglii kibicują na spontanie", LOL.
Widze, ze kolejny "ekspert", ktory swoja wiedzę na temat kibicowania czerpie z obiektywnych mediow. Tymi "obrazliwymi" transparentami mnie rozbroiles. Jak widać, kibole urazili twojego wodza Donalda, stad te twoje wypociny na ich temat.
(...)poszperaj troche w necie. Znajdziesz tam wiele przykladow z krajow gdzie niby sobie poradzono z chuliganstwem. Mialem to zrobic za ciebie ale (...). Wisniewski mial racje.
Do "normalnych" i "prawdziwych" kibicow, czy jak wy sie ta nazywacie: Bredzicie tu o tym, ze ludzie boja sie przychodzic na stadiony z rodzinami. Na Legii, Lechu, Wisle i innych stadionach powiekszono sektory rodzinne ze wzgledu na ogromne zainteresowanie. Na Legii wg. oficjalnych danych, kobiety i dzieci stanowia obecnie 30% publicznosci. To straszne co one musza przezywac. Przecież Tomek pisal o wiecznych rozróbach Siedźcie sobie (...) dalej w domach i nie wychylajcie z nich nosów bo w tv mówili, ze na ulicach jest niebezpiecznie P.S. U nas po finale PP wyrwano ponad 100 krzeselek, nikt nie zostal ranny. W Hiszpanii po kazdym trofeum dla Barcy palone sa samochody. Ostatnio, po finale LM, ponad 100 osob zostalo rannych w Barcelonie ale nie trabili o tym przez dwa tygodnie w mediach, nie pozamykali stadionow. Hmm, (...)
20. Dodane przez kris, w dniu - 16-06-2011 14:13 00 Niestety chłopcy z sektorów bardziej zaawansowanych kibicowsko montują się lub są wmontowywani w dość specyficzną stronę życia ,jaką jest polityka.Dlatego też udział posła Dziedziczaka jak i tzw. działacza wolnościowego Dominika Piaskowskiego w tym spotkaniu nie był przypadkowy.Chłopaki z sektora ultrasowskiego skręcają niebezpiecznie w "prawo" i to takie "prawo" żle mi się kojarzące.Jeżeli komuś zależy na modelu wolnościowym spod znaku Gazety Polskiej, [o czym może świadczyć zaproszenie na poprzednie spotkanie kibicowskie Piotra Lisiewicza z poznańskiej Naszości ],to ja dziękuję.Z drugiej strony ,na trybunach kibicowskich zasiadają różne osoby,tak jak to bywa w życiu -niekoniecznie święte, ale jest to miejsce gdzie można bez większej szkody dla innych trochę pokrzyczeć i rozładować swe kibicowskie pasje.Dlatego też uważam,że akcja zainicjowana przez środowisko Gazety Wyborczej[z którym sympatyzuję] związana choćby z nagłaśnianiem wszystkiego co złe wokół Lecha Poznań za w dużym stopniu przesadzoną,a co więcej nawet niepotrzebnie prowokującą pewne zachowania.
21. Dodane przez ULa, w dniu - 16-06-2011 14:16 00 skoro wam się tak podoba ta walka z kibolami to ucieszy was że wchodzi nowa ustawa w której będzie zabronione przemieszczanie się między sektorami!! ochrona będzie mogła odczepić, odciąć kaptur gdyż zabrania się zakładania go an imprezach masowych !! same świetne pomysły !!
22. Dodane przez KKS NA ZAWSZE, w dniu - 16-06-2011 15:21 00 Kibolstwo nie powinno mieć związku z polityką. Prawicowy odchył wiekszości polskich ekip kibicowskich jest irytujący. Scena jest nudna - wszyscy patrioci, katolicy. Na kontr manifach przeciw lewicowym działaczom prym biorą zakapturzone typy zasłaniające gęby szalami Lecha czy Legii. Mi sie to nie podoba. Nie podoba mi się mój ukochany Niebiesko Biały Herb pojawia sie obok symboli NOP czy innych faszyzujących organizacji. Podoba mi sie za to kraxa. Nie wstydzą sie Gwiazdy Dawida mają ja na niektórych szalach czy graffiti. Nie każdy kibic jest prawicowcem i stowarzyszenia powinny o tym pamiętać. Tyle.
23. Dodane przez rozbawiony kibol, w dniu - 16-06-2011 16:47 00 Do redakcji: Czy moglibyście mi wytłumaczyć dlaczego puściliście wpis Tomusia o tym, ze Donek ma jaja, a mój prześmiewczy wpis o tym, ze premier Hiszpanii jaj nie ma, został ocenzurowany? I dlaczego wykropkowaliście słowo "leming", które jest w waszej relacji ale już bez kropek? P.S. Inne ip bo korzystam z innego komputera.
24. Dodane przez Zubr, w dniu - 16-06-2011 19:46 00 co za koleś,piwa nie ma być bo co?chyba wiem,ich bojówki handlują proszkami i w ten sposób wiecej by schodziło,cwaniaczek.
25. Dodane przez kibic, w dniu - 17-06-2011 08:28 00 Chrobry JGlogow 3ma z Unią Leszno ???
26. Dodane przez wlkp, w dniu - 17-06-2011 11:50 00 w życiu trzeba być człowiekiem PRAWYM!!! do 22. craxa jak już! a ja nie wyobrażam sobie aby obok herbu Wielkiego Kolejorza wisiał sierp i młot albo inne paskudztwo! cracovia od zawsze podkreśla, że nie wstydzi się swojej żydowskiej przeszłości, stąd gwiazdy dawida na ul. kałuży, ale fani spod fany "cracovia polska" to narodowcy z tej bardzo prawej strony. jak chcecie kibicować z lewej to we włoszech jest taki klubik livorno - bastion lewicy
27. Dodane przez KKS NA ZAWSZE, w dniu - 18-06-2011 11:37 00 Kto mówi o sierpie i młocie? Nie ma być żądnych symboli. W życiu trzeba być prawym? A jak ktoś nie jest prawym to co? Pewnie byś pobił albo opluł? Strach takich radykałów, i nie żartuję, w tym kraju strach klero-faszyzmu ksenofobów.
reklama
28. Dodane przez Tomek, w dniu - 20-06-2011 12:30 00 Pisząc o obraźliwych transparentach nie miałem na myśli tych o POparańcach itp., a raczej o żydach, k****, ch****h, czy czarnuchach. I nie mówcie, że takie rzeczy się nie pojawiają na płotach "klatek", "młynów". To jest kibicowanie ? Super. Nie jestem fanem platformy, a rząd Tuska mnie rozczarował głęboko. Nie uważam, że działania, które podejmuje rząd są świetne, bo w dużej mierze zgadzam się, że są robione pod publiczkę przed wyborami. A i nie łudźcie się. Pan Dziedziczak i PiS wspierają kibiców z tego samego powodu .
Ale problem kibolstwa jest i może nie widzicie go Wy, ale inni, w tym ja - tak. Bo irytuje mnie to, że na mecz finału pucharu polski, czy inne "zapalne" spotkanie trzeba z pieniędzy podatników ściągać policję z połowy województwa, tylko dlatego, że dla części widowni priorytetem nie jest doping i sport. Zastanawialiście się skąd przyjeżdża policja na mecze Unia-Falubaz i ile to kosztuje ?
Co do alkoholu, który wzbudza agresję - macie 100% racji. Ale pytanie moje brzmi, czy lepiej będzie kupić piwo na stadionie i w spokoju wypić 2-3 przez cały mecz. Czy lepiej jest nawalić się już przed meczem i potem wybiegać w każdej przerwie przed stadion, walić na szybko 2 piwa ? Kto będzie chciał, ten i tak się nawali, tylko pozostaje pytanie, czy przyjdzie mu to tak łatwo. Moim zdaniem problem w naszej kulturze picia alkoholu, a nie jakimś lobby alkoholowym. Jakie lobby ? Piwo i tak można kupić wszędzie, pod stadionem też, więc nie sądzę, żeby jego sprzedaż na obiekcie jakoś znacząco podniosła zyski.
@rozbawiony kibol. Skoro uważasz, że wyrywanie krzesełek to normalne zachowanie po meczu, bo tak jest w całej Europie, to ja tu nie widzę pola do dyskusji.
Miło, że przynajmniej część z Was rzuca jakieś rzeczowe argumenty. Pozdr.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.