Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Leszno arrow Przylecą Orliki!

Przylecą Orliki!

28.05.2013. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_2013-05-2809-50-06-1.jpgAtrakcjami tegorocznego Pikniku Szybowcowego śmiało można by obdzielić dwie lub trzy lotnicze imprezy w Polsce. Organizatorzy nie przestają jednak zaskakiwać; właśnie poinformowali o udziale kolejnej grupy akrobacyjnej – Zespołu „Orliki” naszych Sił Powietrznych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
„Orliki” to aż osiem samolotów PZL-130 Orlik, używanych do szkolenia pilotów wojskowych. Prowadzone przez doświadczonych lotników zaprezentują w sobotę bardzo
dynamiczny pokaz akrobacji zespołowej. -Będzie o trwał aż 23 minuty - mówi Michał Graczyk z Centralnej Szkoły Szybowcowej. „Orliki” pojawią się nad Lesznem pierwszego dnia Pikniku Szybowcowego, czyli 29 czerwca o godzinie 15.00. Niestety, nie wylądują na lotnisku. -Nie pozwalają na to wojskowe procedury - mówi Graczyk - przylecą z podpoznańskich Krzesin i tam też po pokazie odlecą.
Zespół Akrobacyjny Sił Powietrznych to już piąta grupa na tegorocznym Pikniku - poza nimi wystąpią zespoły z Jordanii, Wielkiej Brytanii, Belgii i Niemiec. (jad)


Samoloty PZL-130 Orlik wyposażone są w smugacze, dzięki którym figury pilotażu są doskonale widoczne.
 
Komentarze (16)
1. Dodane przez lo, w dniu - 28-05-2013 13:35
ty Graczyk nie wyladuja bo nie ma gdzie na tym zadupiu, na trawie sobie kola polamia
2. Dodane przez TomdeX, w dniu - 28-05-2013 13:59
Jestem pod wrażeniem organizacji i tyle napiszę.
3. Dodane przez Rush, w dniu - 28-05-2013 14:05
coraz ciekawiej się robi :-) będzie super imprezka.
4. Dodane przez no nie wiem, w dniu - 28-05-2013 14:26
Oby tylko to całe zamieszanie nie skończyło się jakąś tragedią. Te całe pokazy to igranie z losem.
5. Dodane przez adi, w dniu - 28-05-2013 16:08
do kom 4 to siedz w domu nikt cie nie zapraszał..
6. Dodane przez do kom 4, w dniu - 28-05-2013 16:13
jest ryzyko jest zabawa :) nikt nikogo nie zmusza, ale na żywo jest jednak efekt konkretny
7. Dodane przez marcin, w dniu - 28-05-2013 16:13
Tylko zeby nie padało , bedzie max
8. Dodane przez oLo, w dniu - 28-05-2013 16:14
"Zespół napędowy stanowi czeski silnik turbośmigłowy, Walter M-601E o mocy 490 kW" czyli 666 KM - diabelska moc!!
reklama
9. Dodane przez mikes, w dniu - 28-05-2013 16:15
szkoda ,ze niektorzy beda w pracy :/ w weekend i i to do 21:/
10. Dodane przez %%%%, w dniu - 28-05-2013 20:21
Po 21:00 będą jeszcze nocne pokazy:-) i koncert :-)
11. Dodane przez obserwator, w dniu - 29-05-2013 18:08
czy mi się wydaje czy nie leciały? wpatrywalem sie w niebo o 15 i nic... chocby lecialy nad lotniskiem to sadze, ze byloby je widac w centrum, przeciez to nie muchy
12. Dodane przez Diabełek do oLo, w dniu - 30-05-2013 00:49
Konstruktor Orlika, obecnie kierownik działu technicznego, Tomasz Wolf podkreślał, iż zastosowanie nowego silnika i nowego skrzydła pozwoliło na zwiększenie o ok. 40% manewrowości samolotu, o 50 km/h prędkości maksymalnej lotu poziomego (do 456 km/h) oraz o 5 m/s (do 14,8 m/s) prędkości wznoszenia. Nowy silnik ma zapewnić 20-% spadek zużycia paliwa. 
... mocniejszy 750-konny silnik turbośmigłowy Pratt & Whitney PT6-25C z czterołopatowym śmigłem Hartzel;  
skrzydła zaprojektowane na Okęciu w oparciu o know-how i technologie rodem z produkowanych w ramach offsetu skrzydeł do samolotów CASA (Airbus Military) C235/C295 (te elementy - plus klimatyzacja kabiny,.. 
tablice przyrządów w obu kabinach (dostosowanie do standardów światowych i odejście od schematu, bazującego rozmieszczeniu przyrządów w TS-11 Iskra) i zastosowanie w obu kabinach przyrządów: odbiornika nawigacyjnego GPS/COM/VOR/LOC/GS GNS530AW i wskaźnika VOR/ILS GI-106, audiopanelu KMA24H-70, zintegrowanego panelu parametrów silnika, bloku ostrzegania i sygnalizacji oraz (w pierwszej kabinie) transpondera GTX330 (z modem S) i kodera wysokości. 
18 konstruktorów z EADS PZL Warszawa-Okęcie przebywa obecnie w zakładach Airbus Military (EADS CASA) w Getafe pod Madrytem. W najbliższym czasie mają oni powrócić na Okęcie i stanowić jądro nowego, odbudowywanego zespołu konstrukcyjnego zakładów, które chcą kontynuować tradycje najstarszych polskich zakładów lotniczych, założonych w 1928. 
 
Ale słowacki Tu 154 powinien przelecieć nad Lesznem choćby dla lasek 
aby poczuły tą moc silników przy odejściu poniżej minimum.
13. Dodane przez aga, w dniu - 30-05-2013 09:40
Nie mogłeś ich widzieć, bo polecą 29 czerwca, a mamy jeszcze maj...
14. Dodane przez Zamieć, w dniu - 30-05-2013 21:26
A dlaczego nie obejrzymy PZL-230F można by choć zdjęcie sobie z nim zrobić. 
Chyba, że ktoś położył na nim łapę tak jak niegdyś na Arrow 
Bardzo pouczający film pilot oblatywacz oczywiście był Polakiem 
ale proszą zwrócić uwagę na facetów łowiących ryby z łodzi.  
www.yutube.com/watch?v=vFTHPTLRc 
Tche Arrow,CB C Movie Avro Canada CF-105 Arrow (Avro Arrow)
reklama
15. Dodane przez 29 czerwca, w dniu - 31-05-2013 00:47
Warto obejrzeć film o Avro CF-105 aby widzieć na pokazach między wierszami. 
Jest również wersja polskojęzyczna pilnie strzeżona przed ponowną emisją w polskojęzycznej telewizji a tyle programów na multipleksie. 
PZL 230 Skorpion konstrukcyjny projekt (zakończony budową drewnianej makiety) samolotu szturmowego, rozwijany w latach 90. w Państwowych Zakładach Lotniczych w Warszawie. 
Pod koniec lat 80. zespół konstruktorów lotniczych PZL Okęcie pod kierownictwem inżyniera Andrzeja Frydrychewicza opracował projekt lekkiego samolotu wsparcia wojsk lądowych, dobierając pożądane cechy takiego samolotu na podstawie analiz działań wojennych w Wietnamie i w Afganistanie. Wykorzystano również doświadczenia z prac nad PZL-130 Orlik. Projektowany samolot miał być przede wszystkim zwrotny, zdatny do gwałtownych manewrów, silnie uzbrojony, zdolny do krótkiego startu i lądowania na trawiastych lotniskach przyfrontowych, odporny na ostrzał dzięki opancerzeniu. 
Opierając się na tych założeniach zaprojektowano jednomiejscowy, dwusilnikowy, turbośmigłowy samolot w układzie kaczki o udźwigu 2000 kg uzbrojenia. Głównym elementem konstrukcji miał być centropłat, zawierający zbiornik paliwa, do którego montowano by pozostałe części płatowca - końcówki skrzydeł, kabinę pilota, stateczniki pionowe. Silniki miały zostać zamontowane w gondolach nad kadłubem, podobnie, jak w amerykańskim Fairchild A-10 Thunderbolt II. Prędkość maksymalna miała wynosić 640 km/h,  
W 1990 MON podpisało z PZL umowę na opracowanie samolotu tego typu. Jednak wojsko zażądało podwyższenia maksymalnej prędkości samolotu do 1000 km/h i podwyższenia udźwigu do 4000 kg uzbrojenia. Zespół konstruktorski przeprojektował samolot, który spełnił te wymagania, ale znacznie zmienił swe cechy, tracąc zwłaszcza na zaletach wynikających z lekkości konstrukcji. W celu osiągnięcia zadanej prędkości maksymalnej i udźwigu, silniki turbośmigłowe zastąpiono odrzutowymi i przeniesiono je z gondoli nad kadłubem do centropłata. Wybrany i wypróbowany został już nawet konkretny typ silnika - miał to być amerykański Textron Lycoming LF 507. Gondole silników i kadłub zostały spłaszczone, co pozwoliło na otrzymanie konstrukcji o minimalnym echu radarowym (cechy stealth). Długość rozbiegu wzrosła do 400 m. Tę wersję nazwano PZL-230F. 
W 1992 zbudowano makietę samolotu i 23 grudnia 1992 przekazano ją wojsku, które w 1993 dokonało weryfikacji przydatności samolotu do przewidzianych zadań. Oględzin makiety samolotu dokonał m.in. ówczesny wicepremier Henryk Goryszewski. Weryfikacja wypadła pozytywnie, jednak kolejny rząd zadecydował o przerwaniu finansowania projektu.  
 
I PO PTOKACH ! 
ALE TO JUŻ BYŁO np: 
 
 
PZL MD-12 polski, czterosilnikowy samolot komunikacyjny bliskiego i średniego zasięgu. 
Konstrukcję samolotu opracowali w latach 1958-1959 prof. Franciszek Misztal i prof. Leszek Dulęba. Zbudowano 3 prototypy, pierwszy do prób statycznych, drugi prototyp był w wersji pasażerskiej (posiadał 20 miejsc pasażerskich) i wykonał 120 regularnych lotów na trasie Warszawa Rzeszów Warszawa, a trzeci powstał w wersji fotogrametrycznej. Pomimo dobrych osiągów i mniejszych kosztów w eksploatacji od samolotów Li-2 i Ił-14, samolot pasażerski MD-12 nie wszedł do seryjnej produkcji. Egzemplarz fotogrametryczny MD-12F jest eksponatem w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.
16. Dodane przez Lidka, w dniu - 30-06-2013 10:24
Orliki startują a z Radomia!!! i tam też lądują !!! F-16 stacjonują w Krzesinach (...)
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj