Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Atrakcjami tegorocznego Pikniku Szybowcowego śmiało można by obdzielić dwie lub trzy lotnicze imprezy w Polsce. Organizatorzy nie przestają jednak zaskakiwać; właśnie poinformowali o udziale kolejnej grupy akrobacyjnej – Zespołu „Orliki” naszych Sił Powietrznych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
„Orliki” to aż osiem samolotów PZL-130 Orlik, używanych do szkolenia pilotów wojskowych. Prowadzone przez doświadczonych lotników zaprezentują w sobotę bardzo
dynamiczny pokaz akrobacji zespołowej. -Będzie o trwał aż 23 minuty - mówi Michał Graczyk z Centralnej Szkoły Szybowcowej. „Orliki” pojawią się nad Lesznem pierwszego dnia Pikniku Szybowcowego, czyli 29 czerwca o godzinie 15.00. Niestety, nie wylądują na lotnisku. -Nie pozwalają na to wojskowe procedury - mówi Graczyk - przylecą z podpoznańskich Krzesin i tam też po pokazie odlecą.
Zespół Akrobacyjny Sił Powietrznych to już piąta grupa na tegorocznym Pikniku - poza nimi wystąpią zespoły z Jordanii, Wielkiej Brytanii, Belgii i Niemiec. (jad)
Samoloty PZL-130 Orlik wyposażone są w smugacze, dzięki którym figury pilotażu są doskonale widoczne.
1. Dodane przez lo, w dniu - 28-05-2013 13:35 ty Graczyk nie wyladuja bo nie ma gdzie na tym zadupiu, na trawie sobie kola polamia
2. Dodane przez TomdeX, w dniu - 28-05-2013 13:59 Jestem pod wrażeniem organizacji i tyle napiszę.
3. Dodane przez Rush, w dniu - 28-05-2013 14:05 coraz ciekawiej się robi :-) będzie super imprezka.
4. Dodane przez no nie wiem, w dniu - 28-05-2013 14:26 Oby tylko to całe zamieszanie nie skończyło się jakąś tragedią. Te całe pokazy to igranie z losem.
5. Dodane przez adi, w dniu - 28-05-2013 16:08 do kom 4 to siedz w domu nikt cie nie zapraszał..
6. Dodane przez do kom 4, w dniu - 28-05-2013 16:13 jest ryzyko jest zabawa nikt nikogo nie zmusza, ale na żywo jest jednak efekt konkretny
7. Dodane przez marcin, w dniu - 28-05-2013 16:13 Tylko zeby nie padało , bedzie max
8. Dodane przez oLo, w dniu - 28-05-2013 16:14 "Zespół napędowy stanowi czeski silnik turbośmigłowy, Walter M-601E o mocy 490 kW" czyli 666 KM - diabelska moc!!
9. Dodane przez mikes, w dniu - 28-05-2013 16:15 szkoda ,ze niektorzy beda w pracy :/ w weekend i i to do 21:/
reklama
10. Dodane przez %%%%, w dniu - 28-05-2013 20:21 Po 21:00 będą jeszcze nocne pokazy:-) i koncert :-)
11. Dodane przez obserwator, w dniu - 29-05-2013 18:08 czy mi się wydaje czy nie leciały? wpatrywalem sie w niebo o 15 i nic... chocby lecialy nad lotniskiem to sadze, ze byloby je widac w centrum, przeciez to nie muchy
12. Dodane przez Diabełek do oLo, w dniu - 30-05-2013 00:49 Konstruktor Orlika, obecnie kierownik działu technicznego, Tomasz Wolf podkreślał, iż zastosowanie nowego silnika i nowego skrzydła pozwoliło na zwiększenie o ok. 40% manewrowości samolotu, o 50 km/h prędkości maksymalnej lotu poziomego (do 456 km/h) oraz o 5 m/s (do 14,8 m/s) prędkości wznoszenia. Nowy silnik ma zapewnić 20-% spadek zużycia paliwa. ... mocniejszy 750-konny silnik turbośmigłowy Pratt & Whitney PT6-25C z czterołopatowym śmigłem Hartzel; skrzydła zaprojektowane na Okęciu w oparciu o know-how i technologie rodem z produkowanych w ramach offsetu skrzydeł do samolotów CASA (Airbus Military) C235/C295 (te elementy - plus klimatyzacja kabiny,.. tablice przyrządów w obu kabinach (dostosowanie do standardów światowych i odejście od schematu, bazującego rozmieszczeniu przyrządów w TS-11 Iskra) i zastosowanie w obu kabinach przyrządów: odbiornika nawigacyjnego GPS/COM/VOR/LOC/GS GNS530AW i wskaźnika VOR/ILS GI-106, audiopanelu KMA24H-70, zintegrowanego panelu parametrów silnika, bloku ostrzegania i sygnalizacji oraz (w pierwszej kabinie) transpondera GTX330 (z modem S) i kodera wysokości. 18 konstruktorów z EADS PZL Warszawa-Okęcie przebywa obecnie w zakładach Airbus Military (EADS CASA) w Getafe pod Madrytem. W najbliższym czasie mają oni powrócić na Okęcie i stanowić jądro nowego, odbudowywanego zespołu konstrukcyjnego zakładów, które chcą kontynuować tradycje najstarszych polskich zakładów lotniczych, założonych w 1928.
Ale słowacki Tu 154 powinien przelecieć nad Lesznem choćby dla lasek aby poczuły tą moc silników przy odejściu poniżej minimum.
13. Dodane przez aga, w dniu - 30-05-2013 09:40 Nie mogłeś ich widzieć, bo polecą 29 czerwca, a mamy jeszcze maj...
14. Dodane przez Zamieć, w dniu - 30-05-2013 21:26 A dlaczego nie obejrzymy PZL-230F można by choć zdjęcie sobie z nim zrobić. Chyba, że ktoś położył na nim łapę tak jak niegdyś na Arrow Bardzo pouczający film pilot oblatywacz oczywiście był Polakiem ale proszą zwrócić uwagę na facetów łowiących ryby z łodzi. www.yutube.com/watch?v=vFTHPTLRc Tche Arrow,CB C Movie Avro Canada CF-105 Arrow (Avro Arrow)
15. Dodane przez 29 czerwca, w dniu - 31-05-2013 00:47 Warto obejrzeć film o Avro CF-105 aby widzieć na pokazach między wierszami. Jest również wersja polskojęzyczna pilnie strzeżona przed ponowną emisją w polskojęzycznej telewizji a tyle programów na multipleksie. PZL 230 Skorpion konstrukcyjny projekt (zakończony budową drewnianej makiety) samolotu szturmowego, rozwijany w latach 90. w Państwowych Zakładach Lotniczych w Warszawie. Pod koniec lat 80. zespół konstruktorów lotniczych PZL Okęcie pod kierownictwem inżyniera Andrzeja Frydrychewicza opracował projekt lekkiego samolotu wsparcia wojsk lądowych, dobierając pożądane cechy takiego samolotu na podstawie analiz działań wojennych w Wietnamie i w Afganistanie. Wykorzystano również doświadczenia z prac nad PZL-130 Orlik. Projektowany samolot miał być przede wszystkim zwrotny, zdatny do gwałtownych manewrów, silnie uzbrojony, zdolny do krótkiego startu i lądowania na trawiastych lotniskach przyfrontowych, odporny na ostrzał dzięki opancerzeniu. Opierając się na tych założeniach zaprojektowano jednomiejscowy, dwusilnikowy, turbośmigłowy samolot w układzie kaczki o udźwigu 2000 kg uzbrojenia. Głównym elementem konstrukcji miał być centropłat, zawierający zbiornik paliwa, do którego montowano by pozostałe części płatowca - końcówki skrzydeł, kabinę pilota, stateczniki pionowe. Silniki miały zostać zamontowane w gondolach nad kadłubem, podobnie, jak w amerykańskim Fairchild A-10 Thunderbolt II. Prędkość maksymalna miała wynosić 640 km/h, W 1990 MON podpisało z PZL umowę na opracowanie samolotu tego typu. Jednak wojsko zażądało podwyższenia maksymalnej prędkości samolotu do 1000 km/h i podwyższenia udźwigu do 4000 kg uzbrojenia. Zespół konstruktorski przeprojektował samolot, który spełnił te wymagania, ale znacznie zmienił swe cechy, tracąc zwłaszcza na zaletach wynikających z lekkości konstrukcji. W celu osiągnięcia zadanej prędkości maksymalnej i udźwigu, silniki turbośmigłowe zastąpiono odrzutowymi i przeniesiono je z gondoli nad kadłubem do centropłata. Wybrany i wypróbowany został już nawet konkretny typ silnika - miał to być amerykański Textron Lycoming LF 507. Gondole silników i kadłub zostały spłaszczone, co pozwoliło na otrzymanie konstrukcji o minimalnym echu radarowym (cechy stealth). Długość rozbiegu wzrosła do 400 m. Tę wersję nazwano PZL-230F. W 1992 zbudowano makietę samolotu i 23 grudnia 1992 przekazano ją wojsku, które w 1993 dokonało weryfikacji przydatności samolotu do przewidzianych zadań. Oględzin makiety samolotu dokonał m.in. ówczesny wicepremier Henryk Goryszewski. Weryfikacja wypadła pozytywnie, jednak kolejny rząd zadecydował o przerwaniu finansowania projektu.
I PO PTOKACH ! ALE TO JUŻ BYŁO np:
PZL MD-12 polski, czterosilnikowy samolot komunikacyjny bliskiego i średniego zasięgu. Konstrukcję samolotu opracowali w latach 1958-1959 prof. Franciszek Misztal i prof. Leszek Dulęba. Zbudowano 3 prototypy, pierwszy do prób statycznych, drugi prototyp był w wersji pasażerskiej (posiadał 20 miejsc pasażerskich) i wykonał 120 regularnych lotów na trasie Warszawa Rzeszów Warszawa, a trzeci powstał w wersji fotogrametrycznej. Pomimo dobrych osiągów i mniejszych kosztów w eksploatacji od samolotów Li-2 i Ił-14, samolot pasażerski MD-12 nie wszedł do seryjnej produkcji. Egzemplarz fotogrametryczny MD-12F jest eksponatem w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.
16. Dodane przez Lidka, w dniu - 30-06-2013 10:24 Orliki startują a z Radomia!!! i tam też lądują !!! F-16 stacjonują w Krzesinach (...)
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
W celu zamieszczenia nekrologu na stronach portalu prosimy o kontakt z redakcją Radia Elka pod numerem telefonu 65 529 56 78 lub o kontakt osobisty w siedzibie Radia Elka przy ul. Sienkiewicza 30a w Lesznie.