Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
3
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Aleksander,
Antonina, Maria,
Mariola
ŚWIĘTO
KONSTYTUCJI
TRZECIEGO MAJA
Do końca roku 242 dni.
Start arrow Leszno arrow Akwawit kontra Akwawit?

Akwawit kontra Akwawit?

25.02.2014. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_basenakw.jpgCoraz dziwniej wygląda sytuacja w leszczyńskiej pływalni Akwawit. Basenowe obiekty wciąż są pozbawione dostaw ciepła z położonej po sąsiedzku fabryki Akwawit-Polmos. Oficjalnie mówiono nam o awarii, tymczasem docierają do nas informacje, że to świadomy i zaplanowany zabieg.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Na początku lutego poinformowaliśmy o obniżonej temperaturze w obiektach pływalni Akwawit. Prezes Centrum Konferencji i Rekreacji Akwawit Przemysław Biechowiak wyjaśniał tedy, że pływalnia została pozbawiona ciepła dostarczanego z położonej po sąsiedzku fabryki spirytusu. -Poinformowano nas, że doszło do awarii - mówił. Na czas jej trwania CKiR musiało uruchomić dwa rezerwowe piece, ale ich moc nie pozwala na podniesienie temperatury do poziomu sprzed kilku tygodni. Jednak mamy informacje, że o żadnej awarii nie ma mowy, a pływalnia została od ciepła odcięta. Pozostaje pytanie, dlaczego tak się stało.

Pływalnia - zarówno baseny jak i powietrze - ogrzewana była przez ciepło powstające w procesie produkcji spirytusu. Właśnie zagospodarowanie tej energii było jednym z powodów wybudowania w 1993 roku.
Z inicjatywą wystąpił ówczesny dyrektor państwowego wtedy Akwawitu Stefan Grys. Wtedy był to pierwszy tak duży i tak urozmaicony obiekt w Polsce, cieszący się ogromną popularnością. W kolejnych latach akwapark rozbudowywano, dodając kolejne atrakcje, kompleks uzupełniały hotel, restauracja i korty tenisowe, również ogrzewane technologicznym ciepłem.

„Złoty wiek” skończył się w 2002 roku - wtedy to rząd Leszka Millera postanowił sprywatyzować Akwawit. Za ponad 53 miliony złotych fabrykę, pływalnię i hotel kupiło przedsiębiorstwo Bartimpex należące do jednego z najbogatszych wówczas Polaków Aleksandra Gudzowatego. Powstała spółka Akwawit-Brasco - jednym z jej prezesów był zresztą Wiesław Kaczmarek, który jako Minister Skarbu sprzedał Akwawit Gudzowatemu. Po prywatyzacji inwestycje na pływalni się praktycznie skończyły. Z drugiej strony rozpoczął się boom budowania mniejszych lub większych akwaparków w innych miastach Polski. To sprawiło, że liczba korzystających z pływalni zaczęła spadać.

W 2007 roku ze spółki Akwawit-Brasco wyodrębniono hotel, pływalnię i korty tenisowe. Powstała w ten sposób spółka-córka o nazwie Centrum Konferencji i Rekreacji Akwawit. Jej właścicielem był także Aleksander Gudzowaty, a potem jego żona. Rozdzielenie stało się też powodem zmian w dostarczaniu ciepła do pływalni - spółka Akwawit-Polmos nie dostarczała go już za darmo, tylko kazała sobie za nie płacić.

To sprawiło, że opłacalność akwaparku znacznie się skurczyła, a właściwie stanęła pod znakiem zapytania.

Tak wyglądają rury dostarczające ciepło pływalni. Popsute czy odcięte?
Świadczy o tym fakt, że już w połowie ubiegłego roku prezes CKiR poprosił samorząd Leszna o wsparcie pływalni. -Niekorzystna sytuacja utrzymująca się od dłuższego czasu zmusza nas do rozważenia możliwości okresowego zawieszenia lub wręcz zakończenia działalności Pływalni Akwawit - pisał do prezydenta Malepszego. W rozmowie z Radiem Elka Przemysław Biechowiak przyznał, że sama pływalnia jest deficytowa i działa dzięki zyskom, jakie spółka ma z działalności hotelu.

Kiedy na początku lutego poinformowaliśmy o awarii ogrzewania na pływalni otrzymaliśmy informacje, że nic w przesyle ciepła z fabryki się nie popsuło, natomiast przewody dostarczające ciepło zostały po prostu odcięte. Dostaliśmy też zdjęcia, na których można zobaczyć rozkopaną ziemię i rozłączone rury. Może to dziwić o tyle, że ciepło jest nadal wytwarzane, jednak zamiast ogrzewania basenu jest ono po prostu wypuszczane w powietrze, mówiąc wprost marnowane, nie wspominając już o ekologii. Ogrzewanie pływalni piecami olejowym i gazowym jest zaś na dłuższą metę bardzo kosztowne - co może wymusić konieczność podniesienia cen, a co za tym idzie zmniejszenia liczby klientów.

O wyjaśnienia poprosiliśmy rzecznika prasowego spółki Akwawit-Polmos, jednak od prawie dwóch tygodni nie dostaliśmy żadnej odpowiedzi. Pozostają więc pytania i dywagacje, wsparte nieoficjalnymi informacjami. Możemy więc zapytać, czy prawdą jest, że pływalnia pada ofiarą sporów między spadkobiercami zmarłego w ubiegłym roku Aleksandra Gudzowatego? A może raczej chodzi o to, żeby akwapark stał się na tyle deficytowy, żeby go w najlepszym wypadku sprzedać, a w najgorszym zamknąć i zlikwidować? Tak czy inaczej zwolennicy opinii o coraz bardziej podupadającym Lesznie mogą w prezencie od właścicieli obu Akwawitów otrzymać kolejny argument. (jad)
 
Komentarze (69)
1. Dodane przez xxx, w dniu - 25-02-2014 11:20
Czy to jest Cyrk Akwawitu?
2. Dodane przez Co było do przewidzenia, w dniu - 25-02-2014 11:21
Sprywatyzowany Akwawit nie będzie finansował NICZEGO/ Skończyła się kasa na żużel, na balony a teraz kończy się nawet ciepło dla pływalni. 
Chyba ktoś celowo chce zakończyć działalność basenu albo "zafundować" basen miastu. 
Szkoda bo na siódemce jest już bardzo ciasno...
3. Dodane przez Czytelnik, w dniu - 25-02-2014 11:23
A leszczynianie nadal śmieją się z przyjezdnych z ościennych powiatów. A to PLE, a to PGS, a to DGR - a feeee... A to chyba dzięki tym powiatom w tym Lesznie jeszcze coś się kula, bo inaczej to by była bida z nędzą.
4. Dodane przez krystyna, w dniu - 25-02-2014 11:28
wstyd wstyd i co tu duzo komentowac .wiadomo ze o co tu chodzi o pieniadze.niech rusza madrzejsze glowy i zaczna szybciej dzialac zanim nasz piekny obiekt zmarnieje.rece opadaja jak to wszystko sie dzieje.przeciez AKWAWIT ...to chluba naszgo miasta ,wizytowka.
5. Dodane przez komuch, w dniu - 25-02-2014 11:34
niestety- niegdyś sława leszczyńskiej ziemi dziś staje się największą jej zakałą- zburzyć akwawit, tak bym zrobił.
reklama
6. Dodane przez LUCYNA, w dniu - 25-02-2014 11:39
Tak niestety jest marnotrawiony majątek Polski.Komu przeszkadzał Akwawit że go sprzedano?Oczywiśćie Kaczmarkowi,przy władzy był Kwaśniewski,Miler.I tak się skończą wszystkie obiekty w Polsce.A dlaczego miasto ma dawać pieniądze na utrzymanie Akwawitu? za podatki mieszkańców,co nas obchodzi wojna spadkobierców.Tak samo jest w Górze piękną po remoncie z nowymi maszynami silosami sprzedano Niemcom.Ludzi pozwalniali cukrownia została zamknięta Niemiec wywiózł wszystkie maszyny,teraz jest sprzedawana ziemia.TYCH WSZYSTKICH CO TAK ŻĄDZILI POSTAWIĆ POD SĄD I SRODZE UKARAĆ NA CZELE Z KACZMARKIEM I TĄ CAŁĄ BYŁA ELITĄ.SERCE BOLI.
7. Dodane przez Adam, w dniu - 25-02-2014 11:42
Jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze i tyle.
8. Dodane przez KRIS, w dniu - 25-02-2014 11:43
O ILE PAMIĘTAM AKWAWIT OTRZYMAŁ ZGODĘ NA ROZWÓJ PRODUKCJI CHEMICZNEJ W OBRĘBIE MIASTA POD WARUNKIEM INWESTYCJI SPORTOWO KULTURALNEJ NA RZECZ MIASTA LESZNA. CZEGO EFEKTEM BYŁO POWSTANIE PŁYWALNI ORAZ HOTELU - MOŻE WŁADZE MIASTA WRÓCĄ DO UMÓW Z CZASU ROZBUDOWY AKWAWITU !
9. Dodane przez były klient, w dniu - 25-02-2014 11:43
Chciałabym wiedzieć, co stało się z 53mln. zł. ze sprzedaży tych obiektów. Jeśli są to obiekty w prywatnych rękach to trzeba się liczyć z zyskami albo ze stratą. Koszty ponosi każdy przedsiębiorca. Jeśli właściciel nie jest w stanie utrzymać obiektu, niech go sprzeda...to jego sprawa. Miasto ma niby finansować, a zyski będzie brał właściciel? Opłaty na basenie są bardzo drogie, nawet chcąc prowadzić na basenie jakieś zajęcia, żądają sobie opłatę od każdego klienta + opłatę np. za wynajęcie toru czy części basenu. Bez przesady. Pazerność nie popłaca. Jeśli organizuję imprezę w knajpie, to właściciel cieszy się, że ktoś przyprowadza grupę i coś u nich zamówi. Akwawitowi mało, albo manager pazerny! Więc nic się tam nie dzieje, oprócz rury, co stroje rozrywa!
10. Dodane przez plywak, w dniu - 25-02-2014 11:48
To bylo do przewidzenia ,ze predzej czy pozniej ten obiekt padnie,jak to wyglada ??? to jest tylko kwestia czasu.
11. Dodane przez plywak, w dniu - 25-02-2014 11:48
To bylo do przewidzenia ,ze predzej czy pozniej ten obiekt padnie,jak to wyglada ??? to jest tylko kwestia czasu.
12. Dodane przez Ekonom, w dniu - 25-02-2014 11:53
Ameryki nie odkrywamy...
13. Dodane przez juz byly klient, w dniu - 25-02-2014 12:06
Jakie dofinansowanie ze strony miasta ? czy ktos jest chory ? to jest prywatny obiekt ludzi bardzo bogatych !!!
14. Dodane przez seba, w dniu - 25-02-2014 12:07
tak to jest kłucą się między sobą i nic nie robią każdy chce zarobić na interesie ale pytam jakim:jednym z przykładów we Wrocławiu piękny aquapark piekne zjeżdzalnie a to przyciąga w środku pożna pić i coś zjeść a bilet na cały dzień dla rodziny 4 osobowej wynosi zaledwie 140zł a na Akwawicie ile nie wiem czy wystarczyłoby 300zł a zimno w środku i brak nowych atrakcji..
15. Dodane przez ccc, w dniu - 25-02-2014 12:14
"zwolennicy opinii o coraz bardziej podupadającym Lesznie mogą w prezencie od właścicieli obu Akwawitów otrzymać kolejny argument" 
 
a co jest Leszno winne, że poskomunista Miller sprzedał postkomunistycznemu "biznesmenowi" Akwawit, a teraz jego spadkobiercy żrą się jak psy o majątek? miasto nie ma na to żadnego wpływu :(
16. Dodane przez Kinga, w dniu - 25-02-2014 12:41
Kolejna firma w Lesznie pada i kolejne miejsca pracy :(
17. Dodane przez kowal, w dniu - 25-02-2014 12:51
niestety byłem w niedzielę i nadal strasznie zimna woda... Idzie wytrzymać ale trzeba pływać inaczej jest bardzo nieprzyjemnie... Przykro mi ale po wykorzystaniu obecnego karnetu chyba jednak zrezygnuję z korzystania z pływalni... Jeśli przynosi ona straty to może jednak najlepszym wyjście z całej sytuacji jest zamknięcie i likwidacja. Obiekt jest sporych rozmiarów i na pewno będzie mógł zostać wykorzystany pod lepszy biznes... Np. coś na wzór EdenGreen?
18. Dodane przez Do kom 10 i innych malkontentów, w dniu - 25-02-2014 13:14
Prawda jest taka, że gdyby w Lesznie nie było Akwawitu to prawie nic by nie było: kręgielnia (postawiona za pieniądze firmy i przekazana miastu), finansowanie żużla w latach 90. (kto wie co działoby się z Unią, gdyby Akwawit nie ratował w najcięższych czasach), pływalnia (która była dumą miasta, wtedy każdy się cieszył jak Leszno kojarzono dzięki Akwawitowi) później hotel i korty, których w Lesznie brakowało. Ta firma nakręcała życie Leszna przez całe lata 90, tak długo jak dyrektorem był Stefan Grys. Później niestety Warszawa chciała się dorobić i sprzedać za bezcen firmę tworzącą największą wartość w Lesznie pamiętajcie kto sprzedał Akwawit SLD z Millerem i Kaczmarkiem na czele. To oni są winni obecnej sytuacji tylko i wyłącznie oni (w drugiej kolejności nieudolność obecnego właściciela i zarządów).
19. Dodane przez Wiktor, w dniu - 25-02-2014 13:24
PODOBNO PRYWATNE JEST LEPIEJ ZARZĄDZANE I PRZYNOSI ZYSKI DLATEGO TRZEBA WSZYSTKO SPRYWATYZOWAĆ !!! efekty tego absurdalnego hasła widzimy i czujemy na własnej skórze.
20. Dodane przez K, w dniu - 25-02-2014 13:40
może po prostu ktoś z udziałowców jest właścicielem nowego aquaparku w sąsiedztwie (poznan, wrocław, głogów) i to działanie czysto strategiczne ;) by zyskać leszczyńskich klientów, zamknąć pływalnie w lesznie i postawić nową.. moze ktoś szuka kosztów.
21. Dodane przez Przemek, w dniu - 25-02-2014 13:46
Na litosc boską...wszystko upada wszystko w prywatnych łapach dosyc mamy tego!! wszystkie rzady sprzedaja oszukuja niedlugo nie bedzie gdzie pójsc z dzieckiem! powstaja tylko centra handlowe po co to komu?? JEST CORAZ GORZEJ W TYM LESZNIE!!!
22. Dodane przez Przemo, w dniu - 25-02-2014 15:44
Prosto i czytelnie jak czerwona hołota załatwiła Leszno. 
 
Pamiętajcie o tym drodzy czytelnicy gdy zajdziecie do wyborów i zobaczycie wesoła twarz pana Oleksego,Millera (...)No i nie zapominajcie o panie prezydencie nam panującym w Lesznie z jakiej frakcji pochodzi.
23. Dodane przez Ulotki są the best, w dniu - 25-02-2014 14:40
Teraz przynajmnie na basenie jest pusto i w spokoju można popływać. Fakt jest trochę zimno, ale jest zima to musi być zimno :)
24. Dodane przez Ikar, w dniu - 25-02-2014 14:41
Autor komentarza nr 18 zawarł w swej wypowiedzi wszystko co najważniejsze. Akwawit za czasów Stefana Grysa był niemal dobrodziejem Leszna ze szczególnym uwzględnieniem sportu i wyczynowego i amatorskiego. Można tylko wzorem kabareciarzy z "Tey'a" zapytać: Panie, komu to przeszkadzało?
25. Dodane przez ale jaja, w dniu - 25-02-2014 15:01
Do kom.19 Masz racje w 100 % WIDZIMY TO COS I CZUJEMY TO NA WLASNEJ SKORZE ! Czy ktos wie kiedy ostatni raz byla tam wymieniana woda ????????????????????????????
26. Dodane przez Sls, w dniu - 25-02-2014 15:19
To sie robi nudne miasto dla emerytow a nie dla mlodych ludzi mlodzi ludze sa tu tak do 20 roku zycia bo pelno srednich szkol a puzniej uciekaja albo do wiekszych miast i tam juz zostaja albo za granice do roboty i tez tam zostaja poniekad dlatego ze nieda sie tu normalnie zarobic ale tez dlatego ze jest tu zwyczajnie nudno kilka pubow na krzyz 2 kiepskie kluby i nic pozatym nawet basenu na poziomie niema a zima mam na mysli od polowy listopada do konca lutego to juz wogule to miasto niezyje juz kapletnie nic
27. Dodane przez mors, w dniu - 25-02-2014 16:03
Teraz jest zimno na basenie przy +10 na zewnatrz a gdyby bylo -20 ??? ZAL :-(
28. Dodane przez Dawid, w dniu - 25-02-2014 16:22
Dziwie sie ludzia,ze jeszcze tam ktos chodzi,ja bylem tam ostatni raz okolo trzech lat temu,przestalem korzystac z tego obiektu bo nie chcialem czegos tam zlapac .
29. Dodane przez Dante Alighieri, w dniu - 25-02-2014 17:55
To jest koniec i basenu i fabryki, oni tam tylko przychodzą do pracy i nie mają co robic,o przepraszam robią spiryt z padliny. Dziwie sie właścicielowi ale konflikt rodzinny jest ważniejszy .
30. Dodane przez dpd, w dniu - 25-02-2014 16:50
Macie rację Pływalnia upada, ale też AKWAWIT upada, ostatni Prezes przychodząc na nasze podwórko obiecywał,że poprawi sytuację w naszej firmie owszem poprawiał ale tylko do momentu śmierci Pana Gudzowatego. Tak dobrze jak w latach 90 nie było już nigdy ale ludzie mieli miejsca pracy za marne pieniądze ale zawsze, teraz tylko zwolnienia i strach,każdy nowy prezes kręcił na swoją stronę a ileż może wytrzymać taka mała firma, teraz dodatkowo kłótnie między właścicielami a obecny prezes robi co chce czyli pomalutku doprowadza firmę do upadku. W Lesznie rzeczywiście niedługo nie będzie można żyć, bo wszystkie dobre firmy upadają, a co za tym idzie BEZROBOCIE!!!!!!!!
31. Dodane przez melex, w dniu - 25-02-2014 16:55
A kiedy tym obiektem zajmie sie wrescie odpowiedni SANEPID ??? Ale nie ten z LESZNA !!!
32. Dodane przez do kom 28, w dniu - 25-02-2014 17:13
już ne przesadzajmy... ludzie kąpią sie w większym szambie (czyt. okoliczne jeziora) i jakoś żyją ;)
33. Dodane przez Team One, w dniu - 25-02-2014 17:18
Dach jest, woda jest, fajne ratowniczki też są. A że jest trochę zimno... Cóż, żyjemy przecież w klimacie umiarkowanym :)
34. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 25-02-2014 17:30
Faktycznie nie jest tam zbytnio czysto i nie ladnie tam pachnie w szatniach ale ktos dopuszcza ten obiekt do obiegu moze inna inspekcja powinna sie tym zajac.
35. Dodane przez do kom. 22, w dniu - 25-02-2014 18:00
Puknij się zdrowo w głowę! Kto walczył i dążył w Polsce do prywatyzacji? Czerwoni? Prywatne przecież lepiej funkcjonuje! To teraz nie płakać i nie zwalać winę na czerwonych! Gdzie jest Rywal później Goplana? Gdzie Młyny z ul. Przemysłowej, gdzie Mleczarnia z Lipowej, gdzie Okucia Budowlane z Niepodległości?
36. Dodane przez Gosc, w dniu - 25-02-2014 18:08
A maly ciagle tam siedzi i zawija ten balagan w sreberka (tak jak swistak :-)w reklamie)
37. Dodane przez le, w dniu - 25-02-2014 18:33
obiekt spelnial standarty jakie obowiazywaly w latach90 obecnie niespelnia zadnych wkoncu to zamkna. tam tylko generalny remat by pomogl ale to generalny poczawszy od parkingow konczywszy na szatniach i wc moze jakas dotace by szlo zalatwic ale trzeba chciec.Miasto tez moglo by sie troche dolozyc wkoncu byla to kiedys wizytowka miasta.Ludze dzis sa juz troche bardzej swiadomi i niezaplaca kokosow za standart sprzed 20 lat
38. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 25-02-2014 19:05
Takich gospodarzy jak pan Stefan Grys Polska potrzebuje,dbał o zakład i o całe miasto-szkoły,przedszkola,sport,i inne,Szkoda,że zmarnotrawiono trud jego gospodarności.Panie Grys próbuję sobie wyobrazić ból jaki pan czuje oglądając teraz to"dzieło"Sukces buduje się latami,a niszczy szybko.Akwawit Polmos zachowuje się jak przysłowiowy pies ogrodnika,sam nie spożytkuje ciepła,a innemu nie da,zazdrość,nieżyczliwość,nie dam,bo nie.Niestety taka przywara coraz bardziej cechuje polaka,jest to przykre.
39. Dodane przez DIAVOLO, w dniu - 25-02-2014 19:50
To co zrobił Stefan Grys i ludzie którzy to budowali - dziękujemy i przepraszamy za to co się teraz wyprawia .
reklama
40. Dodane przez była pracownica, w dniu - 25-02-2014 20:37
Dajcie z powrotem ,,Grysa to wszystko doszłoby do normy>>>>.
41. Dodane przez zxd, w dniu - 25-02-2014 21:23
głównym powodem dennego stanu naszej gospodarki jest to, że w przeciwieństwie do USA i zachodu u nas biznesmenami zostali nie ludzie ze smykałką do interesów, ale ci co w swoim czasie byli u politycznego koryta, nawet nie umieją zadbać o to na czym się uwłaszczyli, cóż jak basen jest źle zarządzany i szefostwo nie ma na to żadnego pomysłu musi upaść, realia rynku :( 
PS czy inne basany mają obok zakłady spirytusowe? chyba nie a jakoś sobie radzą :)
42. Dodane przez ministra, w dniu - 25-02-2014 21:36
Sorry, taki mamy klimat
43. Dodane przez ..., w dniu - 25-02-2014 21:46
był piękny basen ale to już przeszłość... każdy właściciel ma prawo zrobić ze swoim majątkiem co chce czyli nawet doprowadzić do ruiny a że pływalnia jest prywatna a nie publiczna to nam mieszkańcom nic do tego... 
należy raczej pomyśleć o budowie nowej miejskiej pływalni bo jedna pływalnia w takim mieście jak Leszno to za mało! 
a Akwawit był i już go nie ma - wszystko przemija :-)
44. Dodane przez olo, w dniu - 25-02-2014 21:59
Zimno to nic, ale kiedy ostatno byla wymieniana woda?
45. Dodane przez xyz, w dniu - 25-02-2014 23:09
Tak przy okazji, czy wiecie co się dzieje z leszczyńskim oddziałem Skanski? Nie? Zapytajcie prezesa(...), który przyjeżdża od czasu do czasu do Leszna, żeby poopowiadać, jak robi się światową karierę. A że przy okazji cięcia kosztów wycina rodzimą firmę? Nie dziwcie się więc przybyszom z Warszawy rozkładającym Akwawit...
46. Dodane przez fusion, w dniu - 25-02-2014 23:27
Niestety i firma Akwawit i basen wkrotce upadnie,to tylko kwestia czasu.To przykre,kiedys byla to firma,w ktorej duma bylo pracowac,tyle lat tradycji,tyle ten zaklad znaczyl dla leszna....pozostal tylko zal....patrze z perspektywy bylego leszczyniaka i widze,ze leszno naprawde zmienia sie na gorsze....na zle....serce mi sie kroi....ech!!!
47. Dodane przez POLSKA SIŁA, w dniu - 26-02-2014 01:02
Powiem krótko ,dlaczego chłopacy ,pracownicy ówczesnego Akwawitu na czele z zarządem do spółki z miastem nie mogli kupic tej fabryki?Dlaczego żyjemy w takim bylejakim systemie?Dlaczego wszyscy o wszystkim wiemy i nic nie możemy zrobic?Niechby pracownik fizyczny zarobił w Lesznie z 5000 PLN lub więcej dlaczego nie?Komu na tym zależało ,kto zarobił? tylko kilku i to kilka milionów a za chwilę taniej będzie basen zaorac niż go utrzymywac.Ludzie weżmy się w garśc.Obudzmy się póki nie jest za póżno.Takie rzeczy ,Polsko nie daj się
48. Dodane przez staryplywak, w dniu - 26-02-2014 01:04
Regularnie chodze na Akwawit 3 razy w godzinach do popoludniowych i naprawde zal patrzec.Dzis na szesciu torach przez 40 minut plywalem sam + jedna osoba uczaca sie z trenerem. NA BASENIE WCALE NIE JEST ZIMNO NIE ROZUMIEM NARZEKAN WODA MA NADAL TE SAMA TEMPERATURE 28 STOPNI
49. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 26-02-2014 03:51
Drodzy LESZCZYNIACY może się wreszcie obudzicie i w wyborach w tym na prezydenta miasta nie poprzecie "czerwonych", którzy sprywatyzowali AKWAWIT.
50. Dodane przez Pracownik, w dniu - 26-02-2014 06:51
Tak naprawdę każdego z nas stać by było na kupno akwawitu wtedy. Sprzedano go za 53 mln. zł ale na raty które spłacały się w 100% z zysków jakie generował akwawit. Teraz jest po wszystkim i szkoda tylko tych dzieci które mają basen ze szkoły 2 razy w tygodniu.
51. Dodane przez Możliwy powrót., w dniu - 26-02-2014 10:05
Tylko odłączenie "AKWAWIT" S.A. od gorszego przecież Wrocławskiego POLMOSU i ponowny Zarząd dr Stefana Grysa -może znowu doprowadzić do świetnosci ten Kompleks Przemysłowo-Rekreacyjny w Lesznie za jego czasów będacym największym Zakładem w Lesznie !!!
52. Dodane przez obiektywna, w dniu - 26-02-2014 10:57
Niektórzy z Was to jak chorągiewki...jedni krzyczą na czerwonych, że zniszczyli Akwawit (pytam na czyje życzenie został sprzedany? Kto walczył w Polsce o prywatyzację?), że Prezydent i miasto czerwone, inni chwalą pana dr Grysa, ale przecież Pan dr Grys też jest czerwony, też był członkiem PZPR, więc zastanówcie się i skończcie z tymi wyzwiskami od ,,czerwonej hołoty" itp. Trzeba sobie uświadomić, ze prywatne to nigdy już ,,nasze". Kto dążył do sprzedaży i prywatyzacji polskiego majątku? Pomogliście w tym, więc teraz nie narzekać!
53. Dodane przez I co dalej?, w dniu - 26-02-2014 10:57
Jakoś nie znalazłem na elka.pl wypowiedzi prezydenta miasta czy kogoś z UMiasta na ten temat. Wiem, wiem- idą wybory i lepiej nie ruszać tematu...
54. Dodane przez upadekjestpewny, w dniu - 26-02-2014 11:11
Jestem ciekawy czy basen dotrwa do konca roku sanepid juz dawno powinien go zamknac tam miliony trzeba zainwestowac a i tak ludzi zbytnio wiecej nie bedzie bo ludzi nie stac dzisiaj na rozrywke a basenow jest coraz wiecej budowanych w pobliskich miastach
55. Dodane przez matka, w dniu - 26-02-2014 11:13
Obniżenie temperatury na basenie jest dużym problemem, ponieważ dotyczy przede wszystkim dzieci, które korzystają z warsztatów nauki pływania 2 razy w tygodniu w godzinach przedpołudniowych. Dzieciaczki zwyczajnie się przeziębiają przez takie warunki! Rodzice nie będą posyłać dzieci na basen, by te marzły a wręcz odchorowywały 45 minutowe wizyty. A jest to stały i pewny dochód. Więc podcinają gałąź, na której siedzą!
56. Dodane przez jan, w dniu - 26-02-2014 12:14
Faktycznie jest troche chlodno na basenie i tak naprawde chyba z 2,3 stopnie mniej niz na wyswietlaczu jest pokazywane
57. Dodane przez ówczesny członek rady, w dniu - 26-02-2014 12:53
To jak wygląda obecnie Akwawit to niejako pokłosie okresu rządów prezesa Grysa. To za jego kadencji firma popadla już w tarapaty. Ówczesny prezes dzięki chybiony inwestycjom, baza STW, mecenat wątpliwej sztuki itp oraz rozdawnictwu zysków wypracowanych przez firmę mocno się zagalopował. W tym ferworze zapomniał o rzeczy najważniejszej, o kurze która znosiła te złote jajka. Firma po okresie prosperity, obudziła się z ręką w nocniku. Z przestarzałym zapleczem technicznym oraz przestarzałom technologią produkcji spirytusňw oraz kwasu mlekowego. Prezes wolał wyprowadzić zyski z firmy niż inwestować w nią samą. Fajnie się rozdaje nieswoje pieniądze... 
W chwili sprzedaży, Akwawit był już na pozycji przegranej. Wiadomo, że Aleksander Gudzowaty nabył firmę aby wkroczyć w biznes biopaliwowy. Musimy pamiętać jak skończyła ustawa o biopaliwach w Polsce. 
Prywatny właściciel nigdy czynnie nie uczestniczył w zarządzaniu firmą. Kolejni prezesi byli bardziej zainteresowani swoją kieszeniom niż dobrem majątku swojego pryncypała.
58. Dodane przez zadowolona, w dniu - 26-02-2014 13:02
W szkole nr.7 jest i cieplo i czysto i taniaj
59. Dodane przez magister, w dniu - 26-02-2014 13:43
Wykończę karnet i nie mam zamiaru już tej zimy chodzić na Akwawit, jest zimno(strasznie zimno zwłaszcza przy wielkich mrozach), poza saunami to warunki na basenie są tragiczne, grzyb, smród i odpadające płytki. 20 lat istnienia tego basenu i pieniądze jakie tam ludzie zostawili to powinni wybudować od zera nowy basen.
60. Dodane przez Molly, w dniu - 26-02-2014 15:47
Rozumiem złośliwe i drażliwe komentarze, łatwo kopać leżącego. Po części pewnie efekt tego, że trudno ogląda się upadek. Ale może trzeba pomóc. W końcu to NASZ basen, leszczyński. Właściciel kupił go, jak działkę na księżycu, ale on jest nasz. Wielu fajnych ludzi już tam nie pracuje, a szkoda. Teraz pewnie z przykrością czytają te komentarze. Może by pomogli.
61. Dodane przez jjj, w dniu - 26-02-2014 16:25
Socjalizm to dno komunizm również ale kapitalizm to dno metr mułu i wodorosty.Niech komunista czy socjalista Malepszy sprzeda kapitalistom ulice przy ich fabrykach firmach uczelniach sklepach tak jak chodnik przed naszym blokiem a mieszkańcy Leszna będą płacić za przejście przejazd czy parkowanie.
62. Dodane przez do kom.58, w dniu - 26-02-2014 16:25
Masz rację- ja też wolę siódemkę tylko że korzystać w dni powszednie można z niej tylko wieczorami a wtedy kiedy jest otwarta dla szerszej publiki jest tam niestety bardzo ciasno :(
63. Dodane przez do kom.61, w dniu - 26-02-2014 20:09
Co za bełkot! Wiesz co to interpunkcja? Widać, że nie! Czytając ten bełkot można się zapowietrzyć:)
64. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 26-02-2014 20:20
Do kom.60 ty chyba jestes jakis chory ? kto ma pomoc ? ludzie co juz tam nie pracuja ? walnij sie czlowieku w dekiel komuch to kupil po znajomosci i doprowadzil do takiego stanu jaki jest obecnie bo nic nie inwestowal tylko bral a moze zrobimy wszyscy jakas sciepe jakies kredyty wezniemy my LESZCZYNIACY na remont? zrozum czlowieku to juz dawno nie jest NASZ BASEN !
65. Dodane przez Solidarność Wyklęta Alternatywa NoACTA, w dniu - 26-02-2014 22:27
Zamiast Okraglego Stołu powinien byc polski Majdan.To wtedy żadni Millerzy,Kaczmarki,Malepszy ,Gudzowaci.,Wałęsy,Geremki,Mazowioeccy..z ich gruba kreską itd...a Akwawit bylby duma obecnie upadajacego Leszna!.
66. Dodane przez nick, w dniu - 27-02-2014 14:29
macie okazje pokazać na wyborach jak wam na Lesznie zależy ale pewne jest że miasto potrzebuje świezej krwi nowych dyrektorów naczelnikow prezesów i kierownikow a reszta na bezrobocie radze tez pilnie patrzec na ręce liczącym głosy bo ja tu w coś nie wierze
67. Dodane przez zwykly, w dniu - 28-02-2014 00:18
Tak uklady PO miedzy czlonkami PZPR a SOLIDARUCHAMI doprowadzily ten kraj do takiego stanu w jakim taraz jest :-( Wykupili wszystko po znajomosciach.
68. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 28-02-2014 10:42
Pan Dr. Stefan Grys wywodził sie z tej samej partii co Tomasz Malepszy, Leszek Miller... To nie przynależność partyjna a brak pomysłu właściciela na biznes oraz tragiczne w skutkach połączenie z Wrocławiem i wysoka jakość kadry zarządzającej ( warszawianki) doprowadziły do tego co jest... 
Moze jestem w błedzie ale jedynie pprzekształcenie swego czasu Akwawitu w spółke pracowniczą i oddanie władzy w rece takich ludzi jak Leszek Chyła, Michał Linke i wsparcie ze strony dr. Stefana Grysa myślę ze spowodowałoby sprawne funkconowanie tej firmy w obecnych realiach gospodarczych
69. Dodane przez do 57, w dniu - 28-02-2014 10:47
Otwarcie się z Toba zgadzam, niestety dr, Steafan Grys przesadził z rozdawnictwem a Guzowaty po upadku ustawy o biopaliwach nie miał pomysłu na ta firme a z wszystkimi odbiorcami (Avon, Bols.. ) sie skłocił
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj