Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Kolejne w ostatnich dniach potrącenie na przejściu dla pieszych. W piątek po południu na ulicy Grunwaldzkiej w Lesznie kierujący fiatem wjechał w młodą kobietę. Poszkodowana trafiła do szpitala.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Do potrącenia doszło około 16.15. Z ustaleń wynika, że przechodzącą przez
oznakowane przejście 23-letnią kobietę wjechał kierujący fiatem punto 28-latek. Kobieta została przetransportowana do szpitala. Badanie wykazało, że jej leczenie potrwa dłużej niż siedem dni, dlatego zdarzenie zostało zakwalifikowane jako wypadek. Kierowca fiata był trzeźwy.
1. Dodane przez zenekk, w dniu - 20-12-2014 10:46 00 Zabrać kierowcy prawo jazdy moze zmondrzeje za kółkiem.A dyrekcja dróg powinna ograniczyc szybkosc jazdy w całym Lesznie tak jak u sasiadów i jest ok na zachodzie
2. Dodane przez bbbbb, w dniu - 20-12-2014 10:52 00 Podchodzę do przejścia i obserwuję co dzieje się na drodze. Tak nas uczono w szkole. Przepisy mówią swoje, ale to tylko przepisy trzeba dbać o własne bezpieczeństwo a nie włazić pod koła, bo nie każdy kierowca zdaję sobie sprawę ,że trzeba spojrzeć ,że ktoś chce przejść.
3. Dodane przez zolo, w dniu - 20-12-2014 11:12 00 Stare powiedzenie "szoferów" cytuje napis na jednym z nagrobków. "Tu lezy ten co miał pierszeństwo przejazdu" Zawsze spodziewaj sie najgorszego. To zmniejsza ryzyko.
4. Dodane przez emeryt, w dniu - 20-12-2014 11:19 00 młodzi taranują wszystko co na ich drodze, taranują więc także samych siebie. To efekt bezstresowego wychowania.
5. Dodane przez edi, w dniu - 20-12-2014 11:32 00 Widziałem to miejsce parę chwil po zdarzeniu.Ruch ogromny, padający deszcz i ogólna ciemność. Sam ledwo zauważyłem przechodnia na pasach. Przechodnie na ogół w ciemnych ubraniach. Ludzie, naprawde w takich warunkach przy tak dużej ilości bodzców zewnetrznych (wielka masa aut często z niewłaściwie wyregulowanym światłami) niewiele widać. Kierowca to nie jasnowidz i nie zatrzyma się w miejscu a w starciu z autem pieszy zawsze przegrywa. Ostrożności i rozwagi bo pogoda nie jest sprzymierzeńcem.
6. Dodane przez sl, w dniu - 20-12-2014 11:37 00 co za durny kometarz widac ze 1 niejezdzi autem ze niby do ilu ograniczyc z 50 km,h do ilu do 20.
7. Dodane przez Trafiła, w dniu - 20-12-2014 12:19 00 Ot i takie cytaty z wpisów.
-nie włazić pod koła -"Tu lezy ten co miał pierszeństwo przejazdu" - Kierowca to nie jasnowidz i nie zatrzyma się w miejscu - widac ze 1 niejezdzi autem ze niby do ilu ograniczyc
A jak pieszy ostatkiem sił leżąc w morzu krwi na pasach wyciągnie broń i ostatkiem sił odda celny strzał w kierunku kierowcy to co napiszecie?
ŻE TRZEBA DBAĆ O WŁASNE BEZPIECZEŃSTWO? ŻE W KIEROWCĘ W CIEMNYM UBRANIU TRUDNIEJ TRAFIĆ? ŻE NIE KAŻDY KIEROWCA WIE ,ŻE KAMIZELKA KULOODPORNA ZWIĘKSZA SZANSE NA PRZEŻYCIE?
Polski problem polega na tym , że swołocz z chama na pana się wywindowała i jest to zjawisko powszechne aczkolwiek wielopoziomowe. A w szkole nie uczą o tym ,że samochód wymyślono po to żeby człowiekowi w życiu ulżyć a nie skrócić .
Swołoczy za kółkiem zdaje się ,że jadąc szybciej spełnia społeczną misję rozładowania korków. Tylko kto ich o to k...a prosił rejon dróg, policja, samorząd , komitet rodzicielski? I co to za tłumaczenie , że deszcz padał ? Jak deszcz pada to się w kabriolecie dach zamyka . Jak to nie pomaga włącz wycieraczki . Jak nadal nie widzisz gdzie jedziesz zatrzymaj się i włącz awaryjne -co ,że na zakazie nie wolno? A kto K....a przed bankomatem na zakazie stał?
A jak świeży kierowca nieśmiało drogą podąża w nieznane o to się dopiero misjonarze drogowi z tyłu kotłują . Jak plemniki uwięzione w lateksie. I taka jest niestety prawda a dotyczy ona nie tylko facetów . Również kobiet jak i gejów ,konczit itd.
8. Dodane przez gość, w dniu - 20-12-2014 12:26 00 Popieram kom.5.faktycznie nic nie widać.Przejscia powinny być oświetlone, a nawiązując do ul,grunwaldzkiej to koszmar wyjechać z ul.D.Muśnickiego . przez zaparkowane auta nic nie widać ,a tyle razy już tam był wypadek.
9. Dodane przez Do kom 1, w dniu - 20-12-2014 12:35 00 zenek weź najpierw zainwestuj w słownik ortograficzny to może jak sam napisałeś "zmondrzejesz"
10. Dodane przez zenekk, w dniu - 20-12-2014 12:55 00 Do kom 6 ja bym ci ograniczył do 40 a Al Jana do 50 i ciebie bym postawił przed pasami i nauczył jezdzic gamoniu
11. Dodane przez eeee, w dniu - 20-12-2014 13:02 00 do kom.2 masz rację kiedyś pieszy się zatrzymywał przed przejściem i rozglądał jak nas uczyli w lewo,prawo i jeszcze raz w lewo a,na dzień dzisiejszy sama widze jak piesi,pchają się na pasy,nie zwracając uwagi na nadjeżdzający samochod,który nie zawsze zdąży się zatrzymać,przed pasami.
12. Dodane przez Pani Kierowniczka, w dniu - 20-12-2014 13:20 00 Prawda jest taka, że piesi często nie patrzą na drogę, wchodza na przejście nagle, jak te święte za przeproszeniem krowy. Moim skromnym zdaniem, kierowcy nie zawsze powinni byc uznawani za winnych potrąceń na pasach.
reklama
13. Dodane przez Kaziu, w dniu - 20-12-2014 13:28 00 To co robią piesi na pasach woła o pomstę do nieba!!! A gdzie spojrzeć w lewo, w prawo i jeszcze raz w lewo i dopiero przechodzimy? Tak samo rowerzyści, domagają się ścieżek rowerowych,więc niech płacą podatek tak samo jak właściciele samochodów, no i wreszcie motocykliści domagają się równego traktowania na drodze, patrz w lusterka itp; Ale jak widzę jak na skrzyżowaniu przeciskają się między samochodami to uwierzcie mi że nie chce mi się patrzeć w te lusterka!!!
14. Dodane przez dront, w dniu - 20-12-2014 14:01 00 Sporo przejść dla pieszych pojawiło się na wsiach. Przy takiej pogodzie i autach jadących z przeciwka można dowiedzieć się o ich istnieniu, tylko po stojącym znaku. "Zebry" nie są widoczne ! Dodajmy do tego pieszego w ciemnym ubraniu i nawet najlepszy kierowca może być "sprawcą" wypadku.
15. Dodane przez Król Maciuć, w dniu - 20-12-2014 14:06 00 W tym miejscu jest ciemno jak w piwnicy. Policyjny Ducato w zeszłym tygodniu, gdy byłem na środku pasów dopiero mnie zauważył i tylko dziwnie spojrzeli, ale nie zatrzymali się, gdyż i tak było za późno. W tym miejscu (przejście 21 Pażdziernika) były wypadki śmiertelne, ale należytego oświetlenia nadal brak.
16. Dodane przez obserwator, w dniu - 20-12-2014 14:20 00 jestem kierowcą ale też często jestem jako przechodzeń i stwierdzam,że piesi zachowują się okropnie nie powiem ,że jak święte krowy ponieważ bym te zwierzęta obraziła a dla pieszych trudno znależć określenie.Pieszy dochodzi do jezdni nie zatrzymując się wchodzi a kierowca w miejscu nie zatrzyma się nawet gdyby jechał 30 a przefrunąć nad gł...m przechodniem nie da się.Piesi włączcie trochę myślenie a wypadków naprawdę będzie mniej
17. Dodane przez Demsi, w dniu - 20-12-2014 14:26 00 Oświetlenie to raz, a prędkość dwa, raczej 50tka nie jechał .... Na same święta tak ja załatwić.... Zbierałem dziewczynę z jezdni i życzę jej szybkiego powrotu do zdrowia...
18. Dodane przez P, w dniu - 20-12-2014 14:39 00 Najwięcej wypowiadają się ci którzy prawa jazdy nie mają i nie wiedzą nic o zdarzeniu. ,,Ludzie" oceniać kogoś jest bardzo łatwo, ale postawcie się teraz w miejsce kierowcy co on przeżywa, jaki stres..
19. Dodane przez Demsi, w dniu - 20-12-2014 14:42 00 Do kom. 16...masz rację niby.... Tylko ze ta dziewczyna nie weszła mu pod koła...
20. Dodane przez byłem tam, w dniu - 20-12-2014 14:46 00 Nie znają okoliczności wypadku, a komentują. A było tak, że 1 kierowca się zatrzymał przed przejściem dla pieszych, a 2 nie. I to był cały finał tego zdarzenia.
21. Dodane przez olek, w dniu - 20-12-2014 15:06 00 a ja mam wywalone w pieszych co chodzą jak święte krowy co nawet na prawo lewo nie spojrzy tylko idzie jak to ciele.Pierwszy wypadek miałem osobówką bo jakiś gość w słuchawkach i kapturze wlazł w ostatniej chwili,Dosłownie 2 metry ode mnie .Teraz kupiłem sobie mocne auto terenowe i nie patrze na jakiś baranów .Co ciekawe potrąciłem kolejnych dwóch oni połamani u mnie nic się nie stało.Dlatego pieszy pamiętaj z maszyną nie wygrasz .
22. Dodane przez Entliczek Pentliczek, w dniu - 20-12-2014 15:11 00 To znaczy co. Na wsiach mają jak K poubierane chodzić . Bo paniskom w limuzynach mamona oczy wypaliła? I co mnie jakiś policyjny Ducato obchodzi?! Od kiedy policja to wzór do naśladowania?
A na takie kretyńskie komentarze jak poniższy to brak słów: piesi zachowują się okropnie nie powiem ,że jak święte krowy ponieważ bym te zwierzęta obraziła a dla pieszych trudno znależć określenie
Bo co w przypadku niewidomego? Ma białą laską wymachiwać przez pół godziny przed pasami zanim jakiś kretyn w samochodzie raczy otworzyć oczy i się zatrzymać?
Wsiadając za kółko pamiętajcie o czymś takim co w piłce nazywa się spalony. Rozjedziecie kogoś na pasach to wam sędzia gola nie uzna. Owczego pędu do piłki nie przenoście na drogi . Zwłaszcza dojeżdżając do pasów warto być lekko z tyłu. O czym buraki nie pamiętają.
23. Dodane przez beti, w dniu - 20-12-2014 15:26 00 Pod koła włażą niestety. Patrzę na to z perspektywy kierowcy i pieszego. Kiedyś jadę sobie w Lesznie, leje niesamowicie. Widoczność ograniczona do maximum. A przed maską widzę 2 panienki. One wyszły zza pojazdu,który przejechał i nie patrzyły co dzieje się na pasie przeciwnym. W takich warunkach widać niewiele. Jechałam najwyżej 40 km/h. Byłam blisko przejścia i po hamulcach. Wyzywałam, bo głupota nie zna granic. Każdy musi uważać pieszy i kierowca. Trzeba mieć trochę wyobraźni, a nie myśleć o sobie,żeby szyko się schować bo leje.
24. Dodane przez Zbyszko, w dniu - 20-12-2014 15:43 00 Tylko ze kierowców zatrzymujcych przed przejsciem dla pieszych mozna policzyc na palcach jednej reki.
25. Dodane przez Leon, w dniu - 20-12-2014 15:47 00 Dużo jeżdżę i często sami piesi garną się pod koła. Co więcej jak już wtargną na jezdnię to odwracają wzrok bo wiedzą, że źle zrobili. W ten sposób zwiększają ryzyko swoje i kierowcy. Niech każdy zada sobie pytanie - co łatwiej zauważyć? Oświetlony samochód czy nieoznakowanego pieszego. Jeżeli jesteś pieszym to zaczekaj bo czasem cię nie widać a z pędzącym żelastwem jeszcze nikt ne wygrał.
26. Dodane przez teges, w dniu - 20-12-2014 16:39 00 Droga jest dla samochodów a chodnik dla pieszych. Jeśli jest potrzeba skorzystania z drogi sąsiada to OK A tak na dodatek to co szuka Policja 07 na ul. Westerplatte gdy ktoś na krótka z braku miejsca zaparkuje pa lewej stronie. Oczywiście pieniędzy. Nic nie jesteście warci Panowie Policjanci, a macie pretensje za niskie poparcie społeczne. Oczywiście nie winę szeregowców a tylko waszych dowódców z za biurka 'par excellence.
27. Dodane przez ws, w dniu - 20-12-2014 16:45 00 piesi zachowują się jak święte krowy i włażą na pasy nawet wtedy gdy auto jest już tylko kilka metrów od nich. na co liczą? że samochód jadący choćby 40km/h stanie w miejscu błyskawicznie? Trochę wyobraźni! Może tak wreszcie policja i straż miejska weźmie się właśnie za pieszych?
28. Dodane przez Hej, w dniu - 20-12-2014 17:11 00 Jadac 40, 50 i patrząc przed siebie, nie da się rozjechać przechodnia. Na pasach zawsze są winni kierowcy, chyba, że pieszy wychodzi za samochodu. Wtedy nie da się już zareagować.
29. Dodane przez ala, w dniu - 20-12-2014 17:21 00 Większość przejść dla pieszych w Lesznie jest niewidocznych! Tak samo wieczorem jak i wcześnie rano. Jadąc niewielką prędkością pieszych można zobaczyć dopiero z bliskiej odległości zarówno tam jak i np. na Dąbrowskiego czy Al. Krasińskiego a żeby było weselej rano nagle gasi się oświetlenie (ok. 7.30) i w dzień pochmurny robi się ciemno! To potem nie dziwmy się potrąceniom!.
30. Dodane przez J., w dniu - 20-12-2014 17:40 00 Naprawdę jest w mieście, przynajmniej w niektórych miejscach ciemno, naprawdę nie wszystkie samochody mają super oprowadzanie wody i odparowanie szyb. I naprawdę niektórzy wchodzą na pasy tuż przed autem lub są dostrzeżeni w ostatniej chwili. I w dodatku są ubrani w ciemnych kolorach ( ja zresztą też tak chodzę zimą). Niestety coraz więcej pieszych nie patrzy na auta tylko na swoje urządzenia mobilne. Rozwagi i uwagi życzę wszystkim a poszkodowanym szybkiego powrotu do zdrowia.
31. Dodane przez bolo123, w dniu - 20-12-2014 18:29 00 Moze by tak doswietlic przejscia bo w calym lesznie ,swiatlo o promieniu bialym punktowym swicacym na przejscie ,a ogolnie to i tak w lesznie te latarnie na zolto swiecace to jakas masakra.Ogolnie ulice nie doswietlone.
32. Dodane przez bobofrut, w dniu - 20-12-2014 19:10 00 Ulice wieczorami niedoświetlone - to fakt. Jako pieszy zawsze patrzę po trzy razy. Głowa od patrzenia mniej boli niż gdybym przeleciał nad maską. A jako kierowca przed przejściami się zatrzymuję - nauczyłem się tego będąc jako pieszy przepuszczony kilka razy. Pamiętajmy, że na pasach są nasze matki, ojcowie i dzieci. Gdy nie ma zebr, a widzę cwaniaka co za królika chce robić, to nawet nie zwalniam.
33. Dodane przez el, w dniu - 20-12-2014 19:45 00 w ścisłym centrum miasta powinno byc wprowadzone ograniczenie do 30km/h tak jak jest to na zachodzie
34. Dodane przez Zenon, w dniu - 20-12-2014 20:21 00 Uchwalmy przepis że pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo wszędzie,nie tylko na pasach.Chodzą jak święte krowy nie patrząc czy coś jedzie,myślą że pojazd zatrzyma się w miejscu.Nie winmy kierowcow,wina obopolna !
35. Dodane przez Leon, w dniu - 20-12-2014 20:49 00 A Ja ,Kierowca jeżdżę teraz jako pasażer obok kierowcy. Bo dziecko prawko odebrało. Ciekawe doświadczenie. Dacie wiarę ! Jadę sobie z takim świeżym kierowcą . No wiadomo niezbyt dynamicznie. Włącza kierunkowskaz w lewo z może przesadzonym wyprzedzeniem ale ci z tyłu wolą nie wierzyć ,że będzie skręcać i wyprzedzają. Albo na stopie samochód zdechnie. Wiadomo egzamin na Reno ale i do BMW trzeba przywyknąć. O jaka tragedia zaraz trąbią. Wiecie jak mnie palec na spuście świerzbi? Nie macie pojęcia. I co ciekawe jakoś nikomu nie przeszkadza w takich chwilach ciemność ,brak oświetlenia, mokra nawierzchnia! Zresztą . Jeździcie bez świateł ,że pieszych nie widzicie? Mi też się zdarza ale nie mam o to pretensji do pieszych. A jak Stwórca od czytania tych waszych wywodów piorun ześle na to zapyziałe miasto i pogrąży je w ciemności to zostawicie autka w garażu? W tym zapyziałym Pyrogrodzie rozjeżdżacie ludzi na pasach równie skutecznie w dzień więc się głupawo nie tłumaczcie.
36. Dodane przez Poland, w dniu - 20-12-2014 20:54 00 29. Dodane przez ala, w dniu - 20-12-2014 17:21 Większość przejść dla pieszych w Lesznie jest niewidocznych!
Należy ustalić jakiej produkcji jest farba i przekazać tę informację polskiej armii ! Koniecznie muszą tą niewidzialną farbą sprzęt pomalować. Dzięki niej zaoszczędzimy wielu niepotrzebnych ofiar.
37. Dodane przez do 32, w dniu - 20-12-2014 21:04 00 To jakaś pandemia w tym oświetleniu zapanowała?
Piesi potrąceni na pasach
19.12.2014. Radio Elka, Emilia Wojciechowska
karetka-wieczor.jpgMłody motorowerzysta potrącił na przejściu dla pieszych na ul.Wolsztyńskiej 55-letnią kobietę. Dzień wcześniej, w tym samym miejscu, kierująca oplem wjechała w ośmioletnią dziewczynkę, która szła do szkoły. Obojgu kierującym zatrzymano prawo jazdy, poszkodowane trafiły do szpitala.
A co do złotych latarni . Światło z lampy sodowej ma takie widmo ,że wyostrza szczegóły nawet karła powinno się zauważyć. Kierowcy nie chcą widzieć bo to się wiąże ze zmianą biegów, hamowaniem . Już nawet nie chodzi o zwiększenie zużycia paliwa bo to się wrzuci w koszty . To jest zwykłe lenistwo .
38. Dodane przez xxx, w dniu - 20-12-2014 21:18 00 Popieram kom 5. Co do 7 to jesteś arogancki. Twój komentarz to, wybacz,pasuje do autora. Pisałeś o sobie uźywając słowa swołocz?. Uwaźam, źe wchodząc na pasy koniecznie trzeba spojrzeć w prawo i lewo. Zauwaźam,źe piesi teź muszą bacznie obserwować drogę. Nie zawsze ,kierowca jest winien. Wszyscy na drodze muszą dbać o bezpieczeństwo.
39. Dodane przez olo, w dniu - 20-12-2014 22:05 00 dla pieszych. ludzie wy myślicie że maacie władze ze państwo wam powiedziało....... pieszy jest ...... na pasach ktoś też obiecywl 10 milionów
40. Dodane przez WikA, w dniu - 20-12-2014 22:07 00 Uważam, że organy odpowiedzialne za organizację ruchu drogowego powinny zmienić kilka rzeczy. Uważam, że wygląda to 'kulawo'. Niektórzy kierowcy jeżdżą bez wyobraźni, tak samo jak i poruszają się niektórzy piesi.Zawsze należy stosować zasadę ograniczonego zaufania. Inną, ważną sprawą są niedostatecznie oświetlone przejścia i brak progów zwalniających. Według mnie, na ul. Grunwaldzkiej na skrzyżowaniu z al. 21 Października bezpieczeństwo podniosłaby wysepka taka, jaka jest na ul. Chrobrego. Z jednej strony zielona alejka jest przyjaznym traktem, ale przejścia dla pieszych na ul. Dąbrowskiego (potrzebny fotoradar i porządny próg zwalniający) i tym na ul. Grunwaldzkiej przeczy idei bezpiecznej trasy do leszczyńskich szkół, czy trasy do lasu, hm, i w drodze... na cmentarz.
41. Dodane przez Jan, w dniu - 20-12-2014 22:29 00 Intruktorzy naukijazdy powinni też się nauczyć ze na dodze jednokirunkowej w lewo skreca się w lewo.Instruktorzy tok ucza nowych kierowcow i tak mamy.Kto prowazi nauke jazy dla instruktorow !
42. Dodane przez piesz kierowca, w dniu - 20-12-2014 22:48 00 Więcej empati po obu stronach. Grunwaldzka jest dość trudną ulicą (parkujące samochody), winę ponoszą również niektórzy mieszkańcytej ulicy ponieważ mając własne podjazdy i garaże tarasują i zajmują miejsca ludzią mieszkającym w blokach. To czyste lenistwo bo chyba nie złośliwość.
reklama
43. Dodane przez Wyborca Borowiaka., w dniu - 20-12-2014 22:49 00 Mieszkam nie daleko i twierdze, że to przejscie jest feralne ze względu na słabe oświetlenie! Panie prezydencie, pewnie Pan tego nie czytasz, ale apeluje aby coś z tym w końcu zrobić!
44. Dodane przez Dobromir, w dniu - 20-12-2014 23:04 00 Podoba mi się taka burza mózgów jaka ma miejsce w takiej dyskusji jak w tym wątku. Bo nawet jeśli niektóre komentarze są nie na miejscu, to można je pominąć i wymyślić ciekawe rozwiązania z pożytkiem dla pieszych i kierowców. Myślę, że gdyby ktoś się podjął takiego zadania, to udałoby się w mieście zmniejszyć ilość takich zdarzeń. Co więcej - gdyby ktoś się bardzo postarał, to być może nawet dałoby się wymyślić u nas rozwiązania tak bardzo innowacyjne, że inni braliby z Leszna przykład. Puszczę trochę wodzą fantazji i spróbuję coś na szybko zaproponować. 1. Światło podążające za pieszym, który wchodzi na jezdnię. 2. Sygnał przekazywany kierowcy jeśli na jezdni pojawia się ruchoma postać ( także zwierzę ). Na pewno takich pomysłów można by znaleźć więcej. Na końcu dorzucę hit, z przymrużeniem oka: teleportacja
45. Dodane przez Arogancki ham słowianin z wyboru do 38, w dniu - 20-12-2014 23:23 00 Z Leszna już Wersalu nie będzie. Pociąg do Warszawy likwidują.
W większości krajów Unii Europejskiej piesi są w szczególny sposób chronieni przepisami ruchu drogowego. Jeśli kierowca dostrzeże tam osobę zbliżającą się do pasów, ma bezwzględny obowiązek zatrzymać samochód i ustąpić jej pierwszeństwa. U nas - pieszy ma pierwszeństwo przed samochodem wówczas, gdy postawi nogę na przejściu. http://radioszczecin.pl/276,1683,pieszy-bezwzglednie-z-pierwszenstwem-na-pasach-r
Policyjne statystyki nie napawają optymizmem. Co piąty zabity pieszy w Unii Europejskiej ginie w Polsce. Nic więc dziwnego w tym, ze politycy chcą zmienić tę sytuację. Ich pomysł to jak najszybsze dostosowanie polskich przepisów do tych, które funkcjonują w większości państw członkowskich, m.in. w Niemczech, czyli nadanie pieszym pierwszeństwa jeszcze zanim wejdą na przejście.
Jak pokazują statystyki publikowane przez Komendę Główną Policji, w 2013 roku aż w 26,5 proc. spośród wszystkich wypadków brali udział piesi. W zdarzeniach tych zginęło 1147 osób. Aż 70 proc. takich kolizji zdarzyło się w miejscach udostępnionych pieszym, a najbardziej niebezpieczne okazują się przejścia, czyli miejsca, w których poruszający się na nogach powinni czuć się najpewniej. Dostrzegają to nie tylko policjanci, ale też politycy, którzy chcą zmiany przepisów. http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Czas-na-bezwzgledne-pierwszenstwo-pieszych,wid,17053797,wiadomosc.html
Konkluzja
Trupy na polskich pasach zawdzięczamy określeniu wtargnięcie na pasy. Ot taki wybieg dla dzianych cwaniaczków. Przykro mi , że musiałem na przykład powołać Niemców . Jak Polak będzie miał pewność, że za rozjechanie na pasach pójdzie do pierdla do od razu zobaczy pieszego w ciemnościach.
W latach czterdziestych Brytyjczycy podczas zaciemnienia Londynu nie ginęli od wejścia na pasy.
46. Dodane przez Wenecja, w dniu - 20-12-2014 23:49 00 Nikt nie twierdzi ,że drogi przejścia są idealne. Ale to nie znaczy ,że można zabijać. Nie ma w Polsce minimalnej prędkości dozwolonej . Jest problem- niedowidzisz, zwolnij, zatrzymaj się wysiądź upewnij się ,że nikt nie przechodzi. Ja na ciebie nie zatrąbię.
Problem jest głębszy Matka Teresa już dawno na to zwróciła uwagę. Jeśli możemy zaakceptować to, że matka zabija swoje dziecko, to jak możemy mówić innym ludziom, by nie zabijali drugiego człowieka Matka Teresa z Kalkuty (...)
47. Dodane przez sputnick, w dniu - 21-12-2014 10:41 00 Przed przejściem dla pieszych zawsze jest pionowy znak drogowy który "świeci" odbitym od lampy światłem tak samo jak każdy inny znak. Skoro widzisz znak a nie wiesz co się za nim dzieje to powinieneś zwolnić. To że droga ma ograniczenie do 50 to nie znaczy że nie możesz jechać wolniej. Jeśli widzisz znak ustąp pierwszeństwa a nie masz pewności że nikt "główną" nie jedzie to też wjeżdżasz na skrzyżowanie na zasadzie "jakoś to będzie" - nie bo możesz zginąć. Na przejściu wiesz że nie zginiesz kierowco. Taka różnica.
48. Dodane przez xxx, w dniu - 21-12-2014 10:50 00 W Lesznie zawsze włażą na pasy i nie patrzą w ogóle czy coś jedzie czy nie, piesi nie są nauczeni że przed pasami trzeba się zatrzymac i spojrzec w jedną i drugą stronę...
49. Dodane przez betiii, w dniu - 21-12-2014 13:54 00 W zeszłym tygodniu w Lesznie jako pieszy uczestnik ruchu zatrzymałam się przed przejściem do pieszych i obserwuję co dzieje się na jezdni. A facet za mną wali przed siebie i nie patrzy czy mu ktoś z d... garażu nie zrobi. Samochody zatrzymały się, ale ten mężczyzna... myślę, że nie pomyślał o bezpieczeńtwie. Zawsze zatrzymuję się jeśli widzę,że pieszy czeka przed przejściem tego wymaga kultura każdego kierowcy. Ale nie rozumiem tych , którzy nawet nie wysilą się i nie spojrzą co dzieje się na drodze.
50. Dodane przez zxs, w dniu - 21-12-2014 14:04 00 No bo do Leszna na święta wszyscy z zagranicy wracają gdzie piesi są przyzwyczajeni do zachodnich standardów . A tu jeszcze Białoruś .
51. Dodane przez Tomi, w dniu - 21-12-2014 17:26 00 Na tym przejściu ludzie łażą jak święte krowy. Większość nie myśli a później skutki są jakie są. Pieszy powinien brać pod uwagę, że w deszczu widoczność jest ograniczona, droga hamowania się wydłuża szczególnie na kostce brukowej. Ale nie, pchają się bez rozumu na drogę.
52. Dodane przez Kałuża do 51, w dniu - 21-12-2014 20:41 00 Zgadza się ! Bo życie to świętość i trzeba je uszanować. Nie wszyscy są tak inteligentni aby wiedzieć ,że droga hamowania się wydłuża na śliskim. Ale kierowcy powinni to wiedzieć. Prawda!? I co powinni w związku z tym kierowcy zrobić ? I tu zacytuję Tomigo z 51: " pchają się bez rozumu na drogę".
53. Dodane przez mmmmm, w dniu - 21-12-2014 22:00 00 Do kom 51.swiete slowa łaza jak swiete krowy nie jeden dochodzi do pasow i nawet nie spojrzy czy cos jedzie bo on na pasach to ma pierwszenstwo. No a juz nie wspomne o rowerzystach
54. Dodane przez Oborowy, w dniu - 22-12-2014 19:04 00 Znawcom krów przypominam że na leszczyńskim wiadukcie jest pięćdziesiątka a zjeżdżając z wiaduktu od miasta w stronę dworca są pasy na samym szczycie i tam na pewno pieszy nie ma obowiązku przepuszczać krów siedzących za kierownicą.
55. Dodane przez do pana oborowego, w dniu - 23-12-2014 10:32 00 z tym ze krowa za kierownica nie rozleci sie na kawalki jak krowa na pasach przy "spotkaniu" i ktora krowa tu jest glupia ta co idzie pod kola po smierc bo ma pierwszenstwo czy krowa ktora nie jest w stanie zatrzymac krowowozu bo fizyka jest nieugieta ? i drugie pytanie ktora krowa powinna bardziej uwazac na SWOJE zycie ? i dlaczego majac gdzies swoje ma sie martwic o zycie innych ?
56. Dodane przez pepe, w dniu - 23-12-2014 10:37 00 do zenka wiesz dlaczego zachod sie tak rozni od nas? nie dlatego ze sa inne przepisy tam ludzie poprostu potrafia poruszac sie po drogach i kierowcy i piesi wiedza co to jest kultura na drodze polska dzicz sie tego nigdy nie nauczy. nikt na zachodzie jak widzi ze sie cos szybko zbliza nie wejdzie na droge a ma pierwszenstwo co jest przejawem inteligencji tej osoby
57. Dodane przez did, w dniu - 23-12-2014 11:51 00 ilu z was kierowców przy ograniczenu prędkości do 60 km/h stosuje się do tego ograniczenia na drogach osiedlwych jest ograniczenie 30 km/h i kto przestrzega z was powiem wam 10% z wasz kierowców przestrzega przepisów a cała reszta to potencjalni zabójcy.....
58. Dodane przez potrącona, w dniu - 24-12-2014 12:56 00 Do kom.17 Dziękuję za pomoc i wsparcie. Wesołych Świąt!
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.