Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Schronisko dla bezdomnych zwierząt w Henrykowie nie może przyjmować psów, które mają właścicieli, nawet kiedy ci nie są już w stanie zajmować się zwierzętami. Jedna z naszych słuchaczek, która znalazła się w takiej sytuacji, jest rozgoryczona odmową pomocy. – Mam wypuścić psy do lasu? – pyta.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Leszczynianka wraz z mężem rozpoczęła opiekę nad teściową. Do swojego domu nie może jednak zabrać jej dwóch psów. - Nie mamy odpowiednich warunków. Mąż chciał oddać zwierzęta do schroniska w Henrykowie, ale usłyszał odmowę. Powiedziano nam, że sami musimy znaleźć im
dom. To samo usłyszeliśmy w urzędzie gminy, z której pochodzi teściowa. Uważam, że w przypadku, kiedy właściciel jest chory i nie jest w stanie już zadbać o swoje zwierzę, schronisko powinno je przyjąć. Nie wiem, może gdybyśmy wypuścili te psy do lasu, wtedy by się nimi zainteresowali? Dla mnie to obłuda.
Małgorzata Buczyńska, kierownik schroniska w Henrykowie tłumaczy, że placówka, zgodnie z prawem, nie może przyjąć zwierzęcia, które ma właścicieli. Ich obowiązkiem jest znaleźć mu nowy dom. - Zwierzę to nie rzecz - mówi, podkreślając, że najgorszą rzeczą dla psa w takiej sytuacji jest oddanie go do schroniska. - Nie wspominam o wyrzuceniu psa, bo to jest już kwestia sumienia właściciela. My możemy zaangażować się w szukanie domu dla psiaka, ale do czasu znalezienia takiego miejsca, musi on być u dotychczasowego właściciela, zwłaszcza wtedy, kiedy ma on rodzinę czy znajomych. Gdybyśmy przyjmowali zwierzęta od właścicieli, musielibyśmy wybudować przynajmniej trzy, cztery takie schroniska - tłumaczy Buczyńska.
1. Dodane przez kynolog, w dniu - 08-01-2015 12:12 00 Święta i po świętach.Prezenty się znudziły to należy się pozbyć.Gdyby wprowadzić i respektować podatek od pasa to o połowę problemu by nie było. Jest jeszcze jeden na pewno nie humanitarny sopsób .Zezwolić prowadzić działalność chnczykom i wietnamczykom ,
2. Dodane przez jozef, w dniu - 08-01-2015 12:15 00 najlepiej będzie "humanitarnie" uśpić. Ot i całe Leszno. Ustawa swoje a władze swoje, np. spróbujcie oddać do tego, pożal się boże schroniska, małego kotka, albo poproście o opiekę nad bezdomnymi zwierzętami.Mur niechęci i niemożności!
3. Dodane przez kaziu, w dniu - 08-01-2015 12:40 00 ,,najgorszą rzeczą dla psa w takiej sytuacji jest oddanie go do schroniska,, to może rzeczywiście w takich sytuacjach go wyrzucić do lasu albo uśpić nie mówiąc już o innych drastycznych wyjściach.
4. Dodane przez AnGer, w dniu - 08-01-2015 12:56 00 Psy i koty to żywe storzenia! Przywiązują się do właścicieli, czują, cierpią, tęsknią! Nie wyrzuca się ich jak jakąś starą, zużytą, zawadzającą rzecz! To nie szafa, która się znudziła albo nie spełniła oczekiwań! Niby dobra dla teściowej, ale dla psów per noga.
5. Dodane przez 420 blaze, w dniu - 08-01-2015 12:59 00 Panie kynolog, powrót do podstawówki się kłania, bo leży czytanie ze zrozumieniem. Przytoczona przez redaktora sytuacja rzeczywiście niestety jest ostatecznością, w momencie gdy tak się potoczą sprawy, że nie można zwierzaka dłużej mieć z powodu choroby członka rodziny. Nie wrzucaj wszystkich do jednego wora. Osobiście nie znam też nikogo, kto dał w prezencie żywe zwierze komukolwiek - dla mnie to są puste frazesy powtarzane "bo ja tak nie robię więc jestem lepszy".
6. Dodane przez 'elzunia", w dniu - 08-01-2015 13:08 00 No co wy sumienia nie macie? niewolno tak psa traktować jesli faktycznie ta kobieta choruje a jej rodzina nie ma warunków to po rodzinie popytac a nie do lasu.... sami se iddcie do lasu i noc spedcie bez picia jedzenia zaraz wam sie odechce!!!!!
7. Dodane przez joanna, w dniu - 08-01-2015 13:38 00 A gdzie mozna zglosic blakajace sie duze agrsywne i niebezpieczne psy? Jesienia bilismy z mezem na grzybach w Przybyszewe. Zoatawilismy samochod na ulicy Jagodowej. Z lasu wyskoczyly duze psy. Dobrze ze samochod byl blisko to sie schowalismy. Ostatnio sytuacja powtorzyla sie w niedziele jak bylismy z synem na sankach. Strach tam pokazywac sie. Za jakis czas jakas tragedia tam bedzie. Jeden z psow to wilczur a drugi jakis mieszaniec.
8. Dodane przez GŁOWA BOLI, w dniu - 08-01-2015 14:04 00 Kom.5 racja. LUDZIE CZYTAJCIE ZE ZROZUMIENIEM. Redakcja przedstawia sytuacje i związane z tym problemy!
9. Dodane przez x, w dniu - 08-01-2015 14:13 00 biedne pieski
reklama
10. Dodane przez jasio, w dniu - 08-01-2015 14:18 00 ja proponuje teściową do schronisko lub jej dzieci.....ludzie pomyślcie jak można to biedne zwierzatko oddac opiekujecie sie teściową zaopiekujcie pieskami może dojeżdżać karmic lub poprosić sąsiadów o to by zagladali ale najpewniej sprzedać majątek i wynieść sie raz na zawsze ze wsi
11. Dodane przez normalny, w dniu - 08-01-2015 14:25 00 A czy rozgoryczona Pani z radia elka, zaproponowała w schronisku że będzie łożyć na jego utrzymanie. Czy chciała oddać własnego psa otrzymanego w spadku na garnuszek gminy, czyli nas podatników. Niektórym mieszkańcom i pseudo zielonym i miłośników zwierząt za "nie za swoje pieniądze" mamy w Polsce aż za nadto. Ach szkoda słów...
12. Dodane przez ola, w dniu - 08-01-2015 14:35 00 Czy ta Pani nie umie zrobić kojca dla psa skoro mieszka w domu jednorodzinnym ?co za problem?
13. Dodane przez prosze, w dniu - 08-01-2015 14:36 00 Prosze o fotki psiakow tutaj Postaram sie naglosnic sytuacje i znalez nowy dom
14. Dodane przez adam, w dniu - 08-01-2015 14:57 00 ta Pani powinna się wstydzić!!
15. Dodane przez dzidek1960, w dniu - 08-01-2015 15:30 00 Do Oli z kom.12 Gdzie w artykule masz napisane, że rodzina mieszka w budynku jednorodzinnym? Dla mnie DOM tworzy rodzina a nie budynek, ja mam dom w bloku jest nim dla mnie moje M3 a dal teściów ich mieszkanie o pow 38 m2. Może powiesz gdzie mam ustawić ten proponowany przez Ciebie kojec? Jeżeli kobieta pochodzi ze wsi to najprawdopodobniej nie są to małe pieski tylko jakieś większe a może nawet takie jak ten bernardyn ze zdjęcia, który jest stałym lokatorem leszczyńskiego schroniska. Powinna być jakaś możliwość oddania zwierzęcia w takich sytuacjach, może odpłatna ale już sprawa drugoplanowa.
16. Dodane przez on, w dniu - 08-01-2015 16:29 00 tesciowa lubi psy , dobry z niej człowiek , biedne psy
17. Dodane przez wszystko, w dniu - 08-01-2015 16:57 00 ludzie tam pracujący nie mają nic wspólnego z niesieniem pomocy dla zwierząt. są tylko zwykli prości a niby wykształceni ludzie.I co tu komentować. wystarczy zadać pytanie jak by się czuli gdyby nagle stracili dach nad głową i trzeba by resztę życia spędzić jak bezdomni.
18. Dodane przez ola, w dniu - 08-01-2015 17:24 00 do kom 15 Pani wypowiadała się w radiu elka, że mieszka w domu jednorodzinnym bez ogrodzenia ..ale czy to problem zrobić kojce nawet jeśli nie ma ogrodzenia?
19. Dodane przez xx, w dniu - 08-01-2015 17:31 00 I to jest właśnie Polska... Masz problem - radź sobie sam, bo instytucje są tylko od ściągania kasy, a nie potrafią nic dać w zamian, nawet zrobić tego do czego zostały powołane. Myślicie, że tak łatwo znaleźć psu dom? Ta pani myśli tak jak należy, najpierw człowiek, potem zwierzę. Jeśli teściową dopadła choroba i przejęła nad nią opiekę to nie oznacza, że musi brać jej psy. Schronisko odmówiło przyjęcia psów i pomocy, to teraz pewnie z braku możliwości psy faktycznie znajdą się gdzieś na ulicy, albo w lesie, gdzie zdechną z głodu, albo zostaną złapane i wtedy schronisko będzie musiało je przyjąć. Myślcie trochę ludzie. Człowiek zawsze powinien być ważniejszy.
20. Dodane przez ala, w dniu - 08-01-2015 19:55 00 Ludzie, którzy pomagają zwierzętom, też mają rodziców, znajoma miała bardzo chorego ojca, pracę i kilkanaście zwierząt jako dom tymczasowy, dała rad, a nie trwało to krótko. Najlepiej się pozbyć. Schronisko ma przejąć? Od kogo jeszcze, powodów ludzie znajdą dziesiątki, żeby się pozbyć zwierząt. Proszę myśleć realnie, kto ma za to płacić. Proszę znaleźć ogganizację, która go przejmie i płacić im za hotelowanie do znalezienia psiakom domu. Tak to już jest, kiedy się ma zwierzęta trzeba się nimi zaopiekować. Dom czy samochód chętnie ktoś po rodzinie bierze, ale zierzę to już problem? Mam nadzieję, że ktoś będzie miał tę osobę na uwadze i sprawdzi czy nie wyrzuciła psów.
21. Dodane przez do 19, w dniu - 08-01-2015 20:05 00 Wspaniale, że zaopiekowali się teściową, ale to ich obowiązek. (...). Wielu ludzi coś wymyśli, żeby pozbyć się psa lub kota. Schronisko jest dla złapanych bezdomnych zwierząt. Pewnie jak właściciele są bez sumienia to tak zrobią, a Ty mi Terlikowskim zalatujesz. Nie chcą się swoim zwierzęciem zaopiekować to niech płacą np. za hotelik, myślę, że ta chora Pani jakąś emeryturę ma, prawda. Wykarmią ją dzieci.
22. Dodane przez kynolog, w dniu - 08-01-2015 20:14 00 Czy ktoś się kiedyś zastanowił jak wygląda życie w blokowisku gdzie na każdym piętrze jest co najmniej jeden psiak a właściciel tylko udaje że sprząta po swoim pupilu.Gdzie psiaki urządzają koncert wychodząc z mieszkania na spacer /załatwianie się/.A jak to się ma do właścicieli czworonogów którzy wychodząc na spacer "zapominają o kagańcu. Dot.5 kom.Masz rację i przepraszam ale nie tak to miało wyglądać.
23. Dodane przez Anna, w dniu - 08-01-2015 23:09 00 Znieczulica!!! Panuje wśród ludzi wstydź po prostu wstyd!!!
24. Dodane przez ala, w dniu - 08-01-2015 23:55 00 Dopiero co udostępniałam różne zwierzęta do adopcji i czytam jedno z nich : Kobieta chora na raka, idzie do hospicjum lada chwila, ale wcześniej zwróciła się do różnych organizacji szukających zwierzakom domów, bo ona koch swoje zwierzaki, przez lata pomagała zwierzętom i przygarnęła ich kilka. A tu oddać do schronu. Trzeba się trochę zaangażować, dać kilka płatnych ogłoszeń i na różnych portalach, także skontaktować się z różnymi organizacjami z regionu, napewno pomogą.
25. Dodane przez zaniepokojony, w dniu - 09-01-2015 00:40 00 Moi znajomi chcieli oddać pieski i szukali nowych właścicieli dla piesków a teraz policja ich prześladuje za próbę wprowadzenia zwierząt do obrotu nielegalnych.Więc jak kiedyś moja sunia się oszczeni to pieski zapakuję w kartonik i sprezentuję policji!!!
26. Dodane przez Tom & Jerry, w dniu - 09-01-2015 08:43 00 Byłoby rozwiązanie, wybudujmy kilka schronisk dla zwierząt (bo takie jest "zapotrzebowanie"), a utrzymywane będą z pieniędzy mieszkańców, kto jest za?
27. Dodane przez baylee, w dniu - 09-01-2015 14:40 00 Tak, poiwinniśmy budować schroniska! Za nieodpowiedzialnych właścicieli, którzy mają w nosie swoje zwierzęta zapłacimy my, bo na tym polega życie w organizacji państwowej i tego nie zmienisz! Tak samo jak płacisz na domy dziecka, rodziny zastępcze czy domy opieki i renty, tak płacisz za funkcjonowanie schronisk drogi Tomie & Jerry! Pies to nie rzecz i nie możemy stawiać człowieka wyżej od zwierzęcia, bo ono ma takie samo prawo do godnego życia jak my! Poza tym może nie ma miejsca w schronisku dla tych psiaków a pani ma je w nosie, dobrze, że chociaż teściową się zajmie! Proponuje hotel dla psów, skoro nie ma ich gdzie trzymać! Ok 10-15 zł na dzień plus jedzenie i dla pani problem z głowy! Ale schronisko to nie jest hotel, nikt nie zabierze psa ylko dlatego, że się komuś odechciało być dla niego rodziną! Schroniska zajmują się bezdomnymi i skrzywdzonymi psami, które potrzebują, naszej, jako państwa opieki a właściciel ma obowiązek zadbać o nowy dom dla psa i już!
28. Dodane przez opinie, w dniu - 09-01-2015 17:22 00 Dziwne opinie, mieszkam w bloku i sąsiedzi maja psy, zawsze je mieli jest cicho spokojnie czysto
29. Dodane przez do 28, w dniu - 09-01-2015 18:00 00 Tak, to kwestia podejścia. Niektórym wszystko przeszkadza i nie nadają się do życia w społeczności.
30. Dodane przez Asia, w dniu - 09-01-2015 22:47 00 Jak sama nazwa wskazuje, wszystkie schroniska są dla bezdomnych zwierzaków. Tej oto pani proponuję poszukanie innego domu dla psiaków (wiele osób ogłasza się na olx). Dziwi mnie jej oburzenie. Chciała załatwić sprawę po najmniejszej linii oporu - wygodna!!!
reklama
31. Dodane przez Niiro, w dniu - 10-01-2015 00:51 00 Nie rozumiem jak można się pozbyć psa w takiej sytuacji. Ludzie, którzy teraz opiekują się Panią powinni uszanować to, że ona zapewne kocha swoje psiaki i im także należy się opieka. Pies nie potrzebuje wielkiego domu, żeby był szczęśliwy, ale spacerów, jedzenia i odrobiny zainteresowania. Starsza pani nie musiałaby się martwić co się dzieje z jej pieskami, bo nie czarujmy się, ale psy w schroniskach nie są szczęśliwe. Ale wiadomo łatwiej oddać i mieć "problem" z głowy...
reklama
32. Dodane przez dżeki, w dniu - 11-01-2015 14:09 00 A skąd wiesz że mieszka w domku ja wiem ze w bloku. Dlatego, że go nie chce uśpić czy wyrzucać chciała go addać w dobre ręce ale dla niektórych to zxbyt trudne i skomplikowane aby to zrozumieć. Sami sobie zróbcie kojce i tam się zamknijcie. chcieli ludzie załatwić to humanitarnie to szukali pomocy w miejscu do tego stworzonym. jak psa podrzucą to się nim zajmą. proste. pies przeżyje będzie miał ciepło i zżarcie też. ale niektórzy nie potrafią tej prostej zależności pojąć.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.