Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno 100 milionów euro na modernizację torów
100 milionów euro na modernizację torów
06.03.2015. Radio Elka, Jarek Adamek
Europejski Bank Inwestycyjny udzielił Polskim Liniom Kolejowym kredytu na modernizację linii Rawicz-Czempiń. Wyniesie on 100 milionów euro – pokryje to mniej więcej jedną czwartą kosztów inwestycji. Nie wiadomo jeszcze kiedy ruszą prace.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Prace na odcinku Rawicz-Czempiń są częścią całkowitej modernizacji linii E-59 z Poznania do Wrocławia. Polegać mają na całkowitej przebudowie 71 kilometrów torów i sieci trakcyjnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, na przykład
peronami stacji i przejazdami kolejowymi, których część zostanie zastąpiona wiaduktami. Pociągi pasażerskie rozpędzą się na odnowionej trasie do 160 km/h, natomiast pociągi towarowe będą mogły osiągnąć prędkość do 120 km/h - informuje biuro prasowe PLK.
Wartość inwestycji to ok. 1,6 miliarda złotych. Kredyt z Europejskiego Banku Inwestycyjnego wynosi 100 milionów euro, czyli pokryje około jednej czwartej kosztów. Jak czytamy w komunikacie, warunki pożyczki są bardzo korzystne - spółka PLK będzie mogła skorzystać z niższych kosztów finansowania oraz długiego okresu spłaty. Skąd weźmie resztę potrzebnych pieniędzy? -Reszta pochodzić będzie z funduszy unijnych i Skarbu Państwa - odpowiada Karol Jakubowski z PKP PLK.
Nie zdradził on niestety, kiedy ruszą prace na odcinku Rawicz-Czempiń, ograniczając się do stwierdzenia, że stanie się to po zakończeniu procedury przetargowej.
1. Dodane przez cvb, w dniu - 06-03-2015 14:09 00 po co wozić węgiel 120 km/h jak potem miesiącami leży on na hałdach?
2. Dodane przez sokista, w dniu - 06-03-2015 15:34 00 Prace zapewne ruszą jak już znikną pieniadze
3. Dodane przez oportunista, w dniu - 06-03-2015 16:43 00 a potem linia przejdzie na własność Deutsche Bahn, zostawcie nam chociaż polskie majtki
4. Dodane przez nwestor strategiczny, w dniu - 06-03-2015 18:55 00 Prace ruszą jak pozyskamy pracowników przymusowych. Ubolewamy nad tym ,że prędkość będzie podniesiona tylko do 160/120 km/h. Ale ze względu na niestabilną sytuację na froncie wschodnim i brak wypracowania z polskim MSZ wspólnego stanowiska większa szybkość groziłby brakiem czasu na reakcję bundezwery w przypadku inwazji.
5. Dodane przez Pierwsze cztery komentarze, w dniu - 06-03-2015 20:36 00 żałosne i totalnie do d**y. Im szybciej tacy Polacy przeminą, tym lepiej będzie dla Polski.
6. Dodane przez wagon panoramiczny do 5, w dniu - 06-03-2015 23:24 00 W latach 1906-07 doszło do upaństwowienia kolei sieci krajowej. Ukształtował się wówczas system kolejowy, składający się z kolei rządowych Kokutetsu (sieć krajowa) i lokalnych Kolei Prywatnych Shitetsu (m.in. kolejki dentetsu). Wówczas to zmodyfikowano tokijską elektryfikację i stopniowo ją rozszerzono na inne linie, początkowo tylko dla obsługi ruchu podmiejskiego. Jednocześnie państwo przeprowadziło w latach 1914-32 gruntowną przebudowę węzła tokijskiego. Do interesujących aspektów modernizacji kolei rządowych należy zaliczyć sprawne wprowadzenie sprzęgów automatycznych na całej sieci (1925).
W okresie 1918-1941 powstało też ok. 30 funikularów, pomyślanych głównie jako koleje rekreacyjne i pielgrzymkowe i ulokowanych głównie w sąsiedztwie dużych miast. Po wojnie zbudowano 15 dalszych, prócz nich zaś wiele linowych kolejek napowietrznych.
Wielkim przełomem było otwarcie w 1964, w przededniu Olimpiady w Tokio, pierwszej na świecie linii systemu wysokich prędkości (Shinkansen) o nazwie TMkaidM. Połączyła ona Tokio i Osakę torem normalnym przy wykorzystaniu prądu zmiennego 25 kV 50 Hz. W grupie pociągów wysokich prędkości EZT w sieci Shinkansen wykorzystano nowatorskie rozwiązania: zespoły napędowe umieszczono równomiernie na całej długości jednostki.
Od początku funkcjonowania ta dwutorowa linia superekspresów obsługuje zarówno ruch dalekobieżny, jak i daleki regionalny, wykorzystując pociągi o różnej częstotliwości kursowania i zatrzymujących się na różnych stacjach. Od 1965 ekspresy "Hikari" rozwijały prędkość 200 km/h i pokonywały trasę w 3 h 10'. Obecnie pociągi "Nozomi"[4] w niespełna 2 h 40'. Sieć kolei wysokich prędkości jest odtąd stale rozbudowywana (p. Shinkansen).
Poszukiwania nowych technologii kolejowych poszły jeszcze dalej: w kierunku adaptacji kolei jednoszynowych (pierwszą również otwarto w przeddzień olimpiady): 1973 - wprowadzenie EZT typu 381 o wychylnym pudle w trybie pasywnym: linia ChkM między Nagoją i Nagano; 1989 - wprowadzenie EZT typu 2000 o wychylnym pudle w trybie aktywnym: sieć JR Shikoku[5].
JR HokkaidM eksploatuje natomiast EZT typu 283 z wózkami o zmiennej geometrii osi, pozwalającymi na szybsze wchodzenie w łuki. III 1988 - połączenie sieci Honsiu i Hokkaido: otwarcie podmorskiego tunelu Seikan długości 53,85 km (rozpoczęcie budowy 1972 najdłuższego na świecie;
A teraz uwaga specjalna informacja dla ludności i burmistrza Śmigla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
IV 1988 - połączenie sieci Honsiu i Sikoku: otwarcie ciągu mostów z Minami-Bisan Seto L-hashi konstrukcja wisząca z przęsłem długości 1,1 km; oba połączenia są przygotowane do włączenia do sieci Shinkansen
(na razie tylko kolej wąskotorowa);
1994 - otwarcie Hokuetsu-kykkM-tetsudM (linia Hokuhoku-sen) między Saigata i Muikamachi, skracającej czas podróży z Tokio do Kanazawy; od 2002 r. dopuszcza się maksymalną prędkość 160 km/h
- najszybsza kolej wąskotorowa na świecie;
2007 - przekazanie do ruchu, pierwszego od 47 lat, salonowego pociągu cesarskiego: EZT "E655", kolej JR Higashi Nihon.
A my nie mamy nawet uszkodzonego samolotu rządowego A co to jest zmienna geometria osi to nawet ja nie wiem.
No i czym będzie ta polska bez takich Polaków????
Państwem wisielców zawieszonych na linie kolejki na Kasprowy sprzedanej za friko (roczny dochód z biletów) niewiadomo komu z Luksemburga?
14 IV 1999 - rekord prędkości pociągu naziemnego, osiągnięty na torze próbnym maglevu w prefekturze Yamanashi: 552 km/h; pobity w 2007 przez TGV;
500 km/h w prędkości rozkładowej w Japonii. Powstaje kolej magnetyczna
W Japonii ruszyły testy kolei magnetycznej, która za kilkanaście lat będzie regularnie wozić pasażerów. Kilka dni temu przeprowadzono pierwsze jazdy z pasażerami na pokładzie. Pociąg mknął z prędkością 500 km/h. Docelowo kolej magnetyczna ma obsługiwać trasę pomiędzy Tokio a miastem Nagoja. Regularne połączenia zostaną uruchomione do roku 2027. Pozwoli to na skrócenie czasu podróży z 90 do 40 minut. W technologii maglevu Japończykom depczą już po piętach Chińczycy. Na jednym z chińskich uniwersytetów zbudowano prototypowy tor kolei magnetycznej. Projekt określony mianem "super maglev". To rura próżniowa, w której porusza się magnetyczny pojazd. W teorii jest on w stanie rozwinąć w takim systemie prędkość do 2900 km/h. Póki co trwają badania nad takim projektem.
A o czym może marzyć polski student? O tym aby mu do głowy gender nie wciskali bo na to grosza nie brakuje.
7. Dodane przez jo, w dniu - 06-03-2015 23:58 00 I niech wchodzi Deutsche Bahn! Niech wozi ludzi w normalnych warunkach, za normalnie pieniądze i normalną prędkością. Wystarczył remont do Wrocławia, żeby nasze rodzime, genialne od samego początku konstrukcje EN57 paliły się codziennie - one jeszcze nigdy nie rozwijały takich prędkości! DB wjedzie do nas, przewiezie za te same pieniądze szybciej, sprawniej i jak ludzi, a nie zwierzęta. Nie wierzycie? Zobaczcie co robi Arriva RP na pomorzu i mazurach. ZARABIAJĄ na liniach, które Przewozy Regionalne skreśliły (bo były nierentowne) i wszyscy mieszkańcy ich chwalą. A Arriva RP, to spółka właśnie Deutsche Bahn I jeszcze, tak swoją drogą - to jest cudowne w Polsce. Wolimy być kołowani na każdym kroku, traktowani jak podludzie i bydło, ale jeśli ma być z czymś lepiej, to NIE - bo to zagranicznie, bo to NIE POLSKIE, bo patriotyzm, bo prywatyzacja, bo cośtam. Eh... Mój kraj - taki piękny.
8. Dodane przez Nikodemska, w dniu - 07-03-2015 09:43 00 Deutsche Bahn - gdzie jesteś ?
reklama
9. Dodane przez do 6 i 7, w dniu - 07-03-2015 10:25 00 Autorze kom 6, popieram w 100%. W Polskim grajdole nasi włodarze zajmują się PIERDOŁAMI zamiast rozwojem, nauką i przemysłem. Te wszystkie działania których jesteśmy świadkiem dążą do rozmontowania państwa polskiego. W XX leciu międzywojennym budowaliśmy, był Piłsudzki który ich wszystkich trzymał za pysk i jakoś się to kręciło potem odszedł i finał znamy. Teraz jest podobnie, więc albo jesteśmy tak głupim narodem albo nie rządzą nami polacy, albo jedno i drugie! I tak właśnie nawiąże do kom 7. Fajnie przyjdzie z zachodu Niemiec, kupi kolej wszystko będzie śmigać, on będzie zarabiać a kredyt zostanie na polskim obywatelu, naszych dzieciach. TYLKO Z CZEGO GO SPŁACIMY JAK NIC NIE BĘDZIEMY MIELI? Wtedy nas wykupią sąsiedzi ze wschodu i zachodu, włodarze czmychną za granice a my polskę będziemy ogląadać na starych mapach.
10. Dodane przez podrózny, w dniu - 07-03-2015 12:23 00 I co z tego że linia będzie remontowana może podobnie jak leszczyński dworzec. Dworzec wyremontowany a w holu nagłośnienie w postaci rozmów babć klozetowych.A ponadto na całym obiekcie zapach wychodków. Fajna reklama Polskich Koleji Powolnych.
11. Dodane przez Panie 9, w dniu - 07-03-2015 12:27 00 Czasy Piłsudskiego odeszły do lamusa i jak ktoś chce wprowadzać jego politykę, czy tez politykę tamtych czasów dzisiaj, to musi być odrobinę cofnięty w rozwoju. Dzisiaj nie jest dla mnie ważne czy mnie przewozi Niemiec czy Polak. Bo z jakiej racji ma o mieć dla mnie znaczenie? W imię chorego patriotyzmu mam nie korzystać jak jest taniej, lepiej, wygodniej? A kogo dzisiaj obchodzą jakieś kredyty? Jak najbardziej jestem za tym, aby usługi świadczyli ci, którym się to opłaca i nie interesuje mnie to kto zarządza tym czym podróżuję. Niech sobie wykupują co chcą, co mnie to? To jest mitologia dawnej, międzywojennej epoki. Zejdź więc Pan na ziemię z tą propagandą i zajmij się czymś łatwiejszym do zrozumienia.
12. Dodane przez do 11, w dniu - 07-03-2015 14:54 00 Panie szanowny. Gdybyś się pan znał trochę na ekonomii, używał mózgu to wiedziałbyś że gospodarkę buduje się przemysłem, a nie usługami. Są gałęzie strategiczne gospodarki i taką jest np. kolej choć jest to usługa. Przez podejście takie jak Twoje państwo polskie jest drenowane z pieniędzy, a żeby funkcjonowało zaciągane są kolejne kredyty, tak więc daruj sobie "nowoczesną epokę XXI wieku" i nie zarażaj swoją IGNORANCJĄ
13. Dodane przez Panie 11, w dniu - 07-03-2015 15:34 00 Gospodarkę dzisiaj buduje się w przeróżny sposób. Przez podejście takie jak moje, wybieram takie usługi jakie mi odpowiadają, nie mam zamiaru nie korzystać z wygodniejszych, praktyczniejszych i bardziej porządnych usług tylko dlatego że są one proponowane przez Niemców. Zejdźmy na ziemię. Bawią mnie niezmiernie takie komentarze, opierające się o rzekomy pseudopatriotyzm. Moje państwo nie jest z niczego drenowane, jest zwyczajne jak każde inne. Wygrywa ten, kto daje lepszą usługę dla ludzi i nikt na zachodzie nie pyta się jakiej narodowości jest przewoźnik, dostawca usługi itp itd. Interesuje ludzi to że ma być wygodnie, punktualnie i stosownie do ceny - jakościowo. Ignorancją to cały czas zarażają tacy, co im się wydaje że polskie jest lepsze. Nie jest i długo nie będzie.
14. Dodane przez wagon panoramiczny, w dniu - 07-03-2015 16:01 00 Ja się może za bardzo rozpisałem . I ci mniej rozgarnięci co już dzisiaj swoim samochodem do centrum Berlina nie zostaną wpuszczeni a łudzą się ,że dosięgną do klamki ICE DB nie ogarniają tak długiego tekstu . Więc pragnę tylko zwrócić uwagę ,że branie kredytu na podniesienie prędkości do 160km/h to wyćpipieniądż. Ponieważ z taką prędkością to wąskotorówka w Śmiglu powinna dawno temu kursować 1994 - otwarcie Hokuetsu-kykkM-tetsudM (linia Hokuhoku-sen) między Saigata i Muikamachi, skracającej czas podróży z Tokio do Kanazawy; od 2002 r. dopuszcza się maksymalną prędkość 160 km/h - najszybsza kolej wąskotorowa na świecie; A Pendolino nawet się nie wychyla pasywnie a wychylowe świetnie by się spełniało na trasie Leszno - Wolsztyn-Berlin. gdyby nie to ,że nie ma homologacji w RFN. Gdy w Japoni się wychylało w Polsce jeszcze był komunizm w czystej postaci. 1989 - wprowadzenie EZT typu 2000 o wychylnym pudle w trybie aktywnym: sieć JR Shikoku.
I nie włazić w d cudzoziemcom bo to sięnigdy nikomu nie opłacało ! Zwłaszcza Żydom.
& Co się tyczy Żydów, to wszyscy byli za Niemcami, a nawet teraz, kiedy Polska na Kongresie Pokojowym potrzebowała sympatii innych narodów, a zwłaszcza sympatii naszego amerykańskiego narodu, to Żydzi wytężyli wszystkie swoje siły w Ameryce, aby Niemcom dopomóc a Polsce zaszkodzić. Nosili w pochodach tablice z napisami, że Polska Żydom się należy, a nie Polakom, bo Polacy nie umieją się rządzić, że w Polsce jest anarchia i są wielkie pogromy niewinnych Żydów; że Polacy mordują się nielitościwie, rabują ich sklepy, bezczeszczą ich żony i córki, zabijają dzieci i starców, że Polacy więcej się na nich zbrodni dopuścili, aniżeli Niemcy w czasie tej wielkiej wojny na wszystkich ludach przez siebie podbitych. tych samych wydarzeniach w Wilnie pisał Józef Piłsudski do Ignacego Paderewskiego wiosną 1919 roku (cyt. za: Leon Wasilewski Józef Piłsudski, jakim go znałem str.182):
Gdym na drugi dzień świąt przyjechał do Wilna, przez parę dni widziałem całe miasto płaczące ze wzruszenia i radości (&)
9&) znacznie gorzej było z Żydami, którzy przy panowaniu bolszewickim byli warstwą rządzącą. Z wielkim trudem wstrzymywałem pogrom, który wisiał w powietrzu, z powodu tego, że ludność cywilna żydowska strzelała z okien i dachów i rzucała stamtąd granaty ręczne&
Antypolska kampania w prasie kontrolowanej przez Żydów wywołała w końcu ostre wystąpienie samych Polaków. Oto List otwarty do narodów koalicji w sprawie polskiej, wydrukowany przez wszystkie pisma polskie w dniu 28.IX 1919 r.:
W sprawie rzekomych w Polsce pogromów ograniczamy się do sprostowania dwu faktów najgłośniejszych:
po oswobodzeniu Wilna gruchnęła po prasie niemieckiej wiadomość, że w Wilnie 5 maja wojska polskie urządziły pogrom, którego ofiarą padło 2000 Żydów. Faktem jest stwierdzonym w New York Heraldzie (wydanie paryskie) przez amerykańskiego korespondenta, który był w dniu tym w Wilnie, że ani wówczas, ani w ogóle nie było w Wilnie wcale pogromu (&) Takich fikcji pogromowych stworzono cały szereg.
W osławionym pogromie lwowskim, który Żydzi przedstawili światu jako potworną masakrę bezbronnych tłumów (przemilczając jednocześnie masowe naprawdę rzezie Polaków na Ukrainie), faktycznie Żydzi byli uzbrojeni i strzelali do wojska polskiego (&) Faktem jest, że Żydzi w ciągu wieków prześladowani i wypędzani z różnych państw Europy, znajdowali jedynie niemal bezpieczne schronienie w Polsce. Czy słuszną jest tedy rzeczą, by ci, co przez swoją nietolerancję Żydów się wyzbyli, dziś rozciągali swoją kontrolę nad stopniem tolerancji tych, co im dali u siebie przytułek? (&)
List podpisali wszyscy rektorzy uniwersytetów polskich, redaktorzy pism, oraz liczni politycy i działacze społeczni.
Nie tylko w Wilnie Żydzi byli warstwą rządzącą pod okupacją bolszewicką tak było na całych kresach, objętych zalewem hord komunistycznych. Żydzi wiedzieli bowiem dobrze, kto kieruje pierwszym rajem na ziemi, byli to przecież synowie narodu wybranego. Lejba Bronsztajn Trocki, Apfelbaum Zinowjew, Rosenfeld Kamieniew, Nochamkes Stiekłow, Sobelsohn Radek, Finkelsztajn Litwinow, Lurie Zarin, Cederbaum Martow, Kaganowicz, Rakowskij, czy wreszcie sam Lenin półżyd& ale oprócz tych wielkości po rewolucji październikowej ukazało się całe mnóstwo żydowskich młodzieńców komunistów, których uczyniono komisarzami nowej władzy komunistycznej. Skąd się wzięli ci młodzi ludzie?
Mniejsza część ich już poprzednio była członkami partii komunistycznej, większa zaś ich część była członkami żydowskich partii socjalistycznych i po rewolucji październikowej w części przerzuciła się do komunistów. Komuniści wówczas mieli nieograniczone pełnomocnictwa nad życiem i śmiercią ludności (&) https://piotrbein.wordpress.com/2013/12/04/zb(...)odnicze-plemie/
No.
15. Dodane przez do 14, w dniu - 07-03-2015 17:31 00 Bardziej nie ogarniętego od ciebie to dawno nie czytałem. A nawet nie czytałem całości. Właściwie skończyłem jak wyjechałwś z żydami. Proponuje szybką zmianę lekarza.
16. Dodane przez do 15, w dniu - 07-03-2015 20:32 00 Nie bardzo rozumiem co cię tak w Żydach odrzuca ? Po prostu trzeba uważać do jakiego pociągu się wsiada. Większość euroazjatyckich Żydów wsiadła w okolicy Traktatu Wersalskiego 1919 r do złego pociągu ( czyste toalety, korzystne taryfy) ale wysiedli po 1939 roku na stacji która nie była wymarzoną .
Czasami tańszy a nawet darmowy bilet nie spełnia oczekiwań.
60 milionów dolarów odszkodowania wypłacą francuskie koleje państwowe Żydom za wywożenie do obozów zagłady w czasie II wojny światowej. Pieniądze te będą pochodziły ze skarbu państwa.
Sprawa kolaboracji Francji z III Rzeszą jest nad Sekwaną na tyle wstydliwa, że przez dziesięciolecia pomijano ją milczeniem. Podobnie nad Sekwaną podchodzi się do kwestii łapanek przeprowadzanych przez francuską policję, których konsekwencją było wywożenia Żydów do obozów zagłady. Ci ostatni i ich potomkowie po wielu latach uzyskali zadośćuczynienie.
Francja i Stany Zjednoczone są w trakcie podpisania porozumienia w sprawie odszkodowań. Państwo francuskie przekaże stronie amerykańskiej 60 milionów dolarów. Każdy z deportowanych w tamtym czasie otrzyma około stu tysięcy dolarów. Pieniądze te pochodzą z kasy podatnika. A zatem współczesna Francja bierze na siebie odpowiedzialność za kolaborację reżimu z Vichy z czasów II wojny światowej - niechlubnej karty w dziejach narodu nad Sekwaną. http://www.biztok.pl/gospodarka/gigantyczne-o(...)-dolarow_a19165
Żyjesz w jakimś nierealnym świecie jaka zmiana lekarza? Jeszcze ci się szybka marzy?! W Polsce porozbiorowej trzeba się zapisać i cierpliwie czekać. A jak ktoś chce swoją nerkę sprzedać aby szybciej do lekarza się dostać to policja zgarnie. Spędzanie płodu tylko w polskim szpitalu od ręki a jak nie to dyrektora się zmienia.
A dla ludzi:Najwyżej położona kolej wąskotorowa Europy. Jej trasa wiedzie z samego szczytu lodowca, aż do przypominającego raj, porośniętego palmami regionu Ticino. Pociąg przemierza 55 tuneli, 196 mostów i wzniesień, które mają nachylenie aż do 70 stopni. Punktem kulminacyjnym trasy jest Ospizio Bernina, gdzie pociąg wjeżdża na wysokość 2253 m n.p.m. To najsłynniejszy górski ekspres, a każdy kilometr tej trasy dostarcza niezapomnianych widoków szwajcarskich Alp.
Najwyżej położona wąskotorowa kolej Europy zimą zmienia swoje oblicze. W okresie od grudnia do marca Express Bernina zostaje zastąpiony przez Bernina Panorama, co oznacza, że do regionalnych pociągów zostają dołączone nietypowe, panoramiczne wagony.
Tylko 5 CHF dopłaty do biletu pozwala odbyć niesamowitą podróż wagonem panoramicznym. Na trasie St.Moritz Tirano można podziwiać bajkowy krajobraz, obfitujący w ośnieżone szczyty, masywy lodowców czy zamarznięte strumyki. http://www.esky.pl/moja-szwajcaria/pociagi-panoramiczne
Koleje Retyckie Od 100 lat z jednakową siłą zachwycają podróżnych... Teraz podróżuj Bernina Panorama dopłacając jedyne 5 CHF!
jednym z bardziej popularnych europejskich przewoźników jest Eurostar, którego pociągi kursują między Londynem, Paryżem a Brukselą. Pociągi te pokonują kanał La Manche korzystając z Eurotunelu i tam, można powiedzieć, że znacznie obniżają prędkość osiąga ona jedynie do 160 km/h, To po konia Polska inwestuje pieniądze których nie ma w gniota który na płaskim bezproblemowym terenie rozwinie 160 km/h/na kredyt? Po to aby za odsetki od kredytu ktoś komuś mógł odszkodowanie wypłacić, przeprać pieniążki przez podwykonawców o co właściwie chodzi? Nie o skok cywilizacyjny i technologiczny.
Autor tych wspomnień dostał odgórny nakaz wyjazdu do służby przy budowie Bajkalsko-Amurskiej Magistrali Kolejowej Budowa BAM-u pochłonęła tysiące istnień ludzkich. Jadąc wirtualnie po jego torach, przypomniała mi się czyjaś refleksja, że tory BAM-u leżą na ludzkich zwłokach. W tym kontekście ten stukot kół o tory na tle ciszy jest przejmujący... Jak wydostać się z BAM-u? by dojść do groteskowego wniosku, że są dwie drogi ku wolności samobójstwo lub przestępstwo. Do pierwszego przymierzał się kilkakrotnie (samobójstwa wśród strażników nie były rzadkie), a o drugim myślał Za cenę utraty wolności zyskam wolność.(...) Tak zmienił mnie BAM. Tak zmienił moje myśli. Uczynił przestępcą. Te codziennie, przez rok, od 9 października 1935 roku do 17 października 1936 roku, odnotowywane przemyślenia i refleksje ukazują przerażający koszmar systemu totalitarnego od wewnątrz, w którym każdy mógł być więźniem lub strażnikiem,
17. Dodane przez jo, w dniu - 08-03-2015 23:35 00 Widzę, że niektórych tutaj srogo pogrzało :D
Sposób rozwiązania sytuacji kolejowej w Polsce jest banalny - prywatyzacja wszystkiego (prócz PLK, które jest właścicielem i zarządcą torów). Niech jeździ co chce i za ile chce, to się nazywa wolny rynek. Jeśli PLK chce dowalić jakieś masakryczne stawki za dostęp do infrastruktury - sprzedać to za grosze, z klauzulą dostępu państwa w przypadku wojny itd.
To jest naprawdę proste. Ale nie skuma tego ktoś, kto ma wyprany mózg i twierdzi, że PaństwO musi zajmować się wszystkim
18. Dodane przez Do 17 (szopa), w dniu - 09-03-2015 12:59 00 Wolny rynek nie wybudował tuneli i mostów nawet w Japonii . I po co ta klauzula w przypadku wojny ???? Armia jest zawodowa- wolny rynek szopie.
19. Dodane przez Wolne żerty do jo z17, w dniu - 09-03-2015 13:24 00 Zakaz eksportu węglowodorów przeszkadza USA w sprzedaży gazu do UE. 29.03.2012r. 06:31. Jak poinformował Dziennik Gazeta Prawna,
DUSS group Polska, to wyłączny importer, najwyższej jakości wiertarek, młotowiertarek, młotów do kucia, młotów LADA DOW-MAX OFICJALNY WYŁĄCZNY IMPORTER-DYSTRYBUTOR SAMOCHODÓW LADA W POLSCE Gourmet Foods to wyłączny importer i dystrybutor herbat marki Dilmah w Polsce QUATRO4X4 WYŁĄCZNY IMPORTER IRONMAN4X4. SCM Sp. z o.o. jest wyłącznym importerem produktów MONIN w Polsce. Syropy, Likiery, Puree, Sosy. Jesteśmy wyłącznym importerem na rynek Polski najlepszych certyfikowanych producentów kosmetyków naturalnych i organicznych: ALVA, Essential
Zakaz eksportu został wprowadzony w 1975 r., w samym środku kryzysu naftowego, ... Na razie zgodę na sprzedaż ropy poza USA otrzymało kilka firm. ...
Niemiecki przewoźnik nie odbierał pociągów PKP Cargo na polsko-niemieckiej granicy, co utrudniło funkcjonowanie polskiej firmy w obliczu szczytu przewozowego. W efekcie wydłużył się czas obiegu wagonów należących do PKP Cargo, wpływając na obsługę innych klientów. PKP Cargo szacuje, że w wyniku strajku poniosło straty w wysokości nawet kilku milionów złotych" - czytamy w komunikacie.
W czwartek po południu w miejscowości Poraj w powiecie myszkowskim podczas wjazdu pociągu na stację nastąpiło wykolejenie lokomotywy i 11 pustych wagonów - węglarek. Cały skład, należący do przewoźnika DB Schenker Rail Polska, liczył 40 wagonów. Nikt nie ucierpiał, ale utrudnienia w ruchu były i są poważne - trasa została całkowicie zablokowana.
Informujemy, że w grudniu na terytorium Belgii mogą występować utrudnienia w ruchu spowodowane strajkami / demonstracjami
Wolny rynek. Dobre. Razem z Yeti na spacerze.
20. Dodane przez stan, w dniu - 23-03-2015 18:07 00 A propo kibli na stcji ((zamontować drzwi z uszczelkami i po smrodzie ))
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.