Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
5
Sierpnia 2025
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Emil, Maria, Oswald,
Stanisława
Do końca roku 148 dni.
Start arrow Leszno arrow Wycięli niewłaściwe drzewa?

Inwestycja na Mickiewicza pod lupą urzędników

Wycięli niewłaściwe drzewa?

29.05.2015. Radio Elka, Hania Ciesielska


(Fot. Grzegorz Hope)
Jest podejrzenie, że podczas przygotowań do modernizacji ul. Mickiewicza w Lesznie wycięto drzewa, które miały tam pozostać. Trwa postępowanie wyjaśniające w tej sprawie - przyznaje Marian Bartkowiak, naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Leszna. Chodzi o osiem drzew.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Inwestycja wzbudza duże emocje wśród leszczyniaków, także z powodu zieleni. Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska wyjaśniał już w Radiu Elka, że wycinka drzew jest konieczna, ponieważ uniemożliwiają one przeprowadzenie planowanych
robót, szczególnie budowy i przebudowy kanalizacji. Wydano pozwolenie na usunięcie 98 drzew.

Jednak okazuje się, że wyciętych mogło zostać osiem sztuk, które nie były objęte decyzją na usunięcie. - W tej chwili trwa postępowanie sprawdzające, czy jest to zgodne z prawdą. Analizujemy drzewa zgodnie z planem sytuacyjnym i materiałami, które były złożone w wniosku o wydanie decyzji - informuje Marian Bartkowiak.

Wycinki drzew nie prowadzi Miejski Zakład Zieleni. - To już sprawdziłem, MZZ nie otrzymał takiego zlecenia. Z tego co wiem, to drzewa wycina wykonawca przedsięwziecia, czyli firma Drogi i Ulice - dodaje.

Szef firmy Wojciech Rajewski powiedział Radiu Elka, że czeka na wyjaśnienia od kierownika budowy. - Sprawdzamy, które drzewa zostały wycięte, okazało się bowiem, że na niektórych są gniazda i nie można ich było usunać. Tyle mogę na tę chwilę powiedzieć.

Jeżeli rzeczywiście doszło do wycięcia niewłaściwych drzew, wykonawcy grozi kara za usunięcie drzew bez zezwolenia.
 
Komentarze (68)
1. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 29-05-2015 15:15 0 0
Skoro inwestycje prowadzi firma Drogi i Ulice to na 100% sprawa zostanie umorzona a 8 drzew dopisze się tylko do stanu faktycznego
2. Dodane przez Dina, w dniu - 29-05-2015 15:24 0 0
Jak zwykle ,po faktach dokonanych.
3. Dodane przez gość, w dniu - 29-05-2015 15:26 0 0
To jakaś paranoja.Wielkie dochodzenie w sprawie 8 drzew? To jest problem w mieście Leszno!
4. Dodane przez ert, w dniu - 29-05-2015 15:32 0 0
po prostu rozwalili system drzew, wszystko leży na ulicy, bez sensu, nie wiadomo po co, na zachodzie np. we Włoszech jak robią wykopy, to biegnie on między średniowiecznym kościołem i starożytnym murem z drugiej strony, całoś leży na 100 m pochyłym wzgórzu, i da się, niczego nie burzą i nic się nie zapada, a u nas byle rozwalić, skąd to znany, (...)
5. Dodane przez (...), w dniu - 29-05-2015 15:32 0 0
Takich mamy pracowników w Polsce co nie myślą, po prostu (...)
6. Dodane przez bezan, w dniu - 29-05-2015 15:50 0 0
niewlasciwa,pochopna decyzja,zielen nalezy chronic szczegolnie tam gdzie jest nasilony ruch samochodowy,spaliny,ulica jest dobrym stanie a naprawiac ulice zdewastowane jak np Spoldzielcza czy Fabryczna,tragiczna decyzja.
7. Dodane przez LESZNO, w dniu - 29-05-2015 16:00 0 0
LESZNO ROZWIŃ SKRZYDŁA ....czy może LESZNO TU CHCE SIĘ ŻYĆ...zastanawiam się co tu bardziej pasuje...ale lepiej chyba z tego miasta spie... :) :) :)
8. Dodane przez noname, w dniu - 29-05-2015 16:05 0 0
Drogi i Ulice... 
Wpuście ich na ul. Wojska Polskiego żeby przez przypadek wycieli te drzewa
9. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 29-05-2015 16:11 0 0
ludzie nie popadajmy w paranoje  
przez 10 patszkow ( pewnie wrobelkow ) stanie inwestycjia  
to sa jakies zarty  
tych wszsytkich pseudo ekologów powinno si eobciazyc przestojem  
i bez roznicy czy to leszczynski edrogi i ulice czy jaks inna firma  
i d i o t y z m
10. Dodane przez UUuu, w dniu - 29-05-2015 16:24 0 0
Lekko licząc 50tyś za drzewko to daje nam 400tyś Chce to zobaczyć jak dostaną kare?
11. Dodane przez xx, w dniu - 29-05-2015 16:40 0 0
Jak mogli wyciąć te piękne drzewka pokazane na zdjęciu ? Dodawały uroku gdy się szło :(
12. Dodane przez paranoja, w dniu - 29-05-2015 16:43 0 0
To tylko w Lesznie jest możliwe. Najprościej dać facetowi w pomarańczowym kombinezonie piłę i kazać ciąć jak leci wszystko. A że potem gdy okaże się to zbędne, to nic. Posadzi się nowe drzewa, za pieniądze mieszkańców, a potem będzie trzeba dbać o te młode drzewka - podlewać, podpierać oczywiście za pieniądze mieszkańców. Te wycięte były takie zdrowe i o ładnym kształcie, nie wymagały podlewnia, po prostu rosły upiekszały nasze miasto i dawły cień i tlen. Szkoda, że ich już nie ma.
reklama
13. Dodane przez do kom. 9, w dniu - 29-05-2015 16:48 0 0
"Wróbelków" jak Pan/Pani ironicznie podkreśla jest w naszych miastach coraz mniej. A gdby miał Pan/Pani jakieś choćby minimalne pojęcie to by wiedział, że "wróbelki" nie gniazdują na drzewach. I nikt tu nie popada w paranoję ale termin wycinki tak dużej liczby drzew powinien być inny.
14. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 29-05-2015 16:53 0 0
Tu nie chodzi do konca o ptaki oczywiście sa również ważne ale dlaczego w ogóle wycięli drzewa bo projektantom łatwiej zrobic kanalizacje w miejscu gdzie sa drzewa ? Przeciez napisali że później w tym miejscu posądza nowe przeciez to jest nie logiczne bo nad kanalizacje nie zbytnio jest posadzenie drzew ciekawe kto to wymyślił. Poprostu zniszczyli ekosystem, a później ze zanieczyszczenie powietrza jest większe. Nie mogli pomyśleć by to zrobić w pasie zieleni oddzielającej jezdnie ? Najłatwiej jest wyciąć, a odbudować to co bylo zajmuje kilkadziesiąt lat żałosne
15. Dodane przez franiu, w dniu - 29-05-2015 17:01 0 0
to porąbane miasto drzewostany sie ratuje jak można a tu głupawi dali zezwolenie na wycięcie tak pięknych drzew czy prezydent jest ślepy(...)nie widzi ze ta droga jest ok tu nie trzeba nic robić sa inne pilniejsze prace to jest chore i znowu te nierozgarniete drogi i ul? (...)
16. Dodane przez Jimmy, w dniu - 29-05-2015 17:22 0 0
To śmieszne,że Drogi i Ulice nie mają pilarezy.Z obserwacji wiem,że drzewa wycinała firma z Góry-takie rejestracje samochodów.(...)
17. Dodane przez pit, w dniu - 29-05-2015 17:25 0 0
za wyciecie niewłaściwych drzew są kilkumilionowe kary-inny Podwykonawca zostałby "puszczony z torbami" co oznaczałoby bankructwo, ale podejrzewam,że DiU się upiecze...
18. Dodane przez paranoik, w dniu - 29-05-2015 17:36 0 0
A dlaczego nie wykonuje wycinki drzew, leszczyński Miejski Zakład Zieleni, jako firma powołana do opieki nad zielenią w mieście ? Wiedzieliby co wyciąć, a co zostawić. A może się czepiam ?
19. Dodane przez do paraniok, w dniu - 29-05-2015 18:12 0 0
Wycinka drzew zawsze leży po stronie wykonawcy. Dlaczego zatem miał to robić MZZ?
20. Dodane przez Ja nie mogę, w dniu - 29-05-2015 18:17 0 0
Kużwa MIŚ MAXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX!!!!!!!!!!!!!!!! 
W takim pięknym miejscu usuwać drzewa .Co za idiota na to pozwolił?Taka szeroka arteria a metrowej rury nie wsadzą w grunt.Czerwone miasto .Kocham je ale niszczycielom zieleni STOP STOP STOP .PZPR .Na 40 lecie województwa takie coś tego nawet za komunistów nie robili.
21. Dodane przez Jan, w dniu - 29-05-2015 18:30 0 0
Obserwuje to co się dzieje w Lesznie. Inwestycje zupełnie nie przygotowane.Prace mają trwać wiele miesięcy a przetarg zorganizowano tak by rozpocząć prace właśnie w maju lub w czerwcu. Drzewa winny być wycięte w marcu i winien to dokonać Zakład Zieleni. Cała sprawa inwestycji nadaje się do CBA. Coś tutaj nie gra. Może niezależne kontrole wykażą czy dochowano wszelkiej staranności przy przygotowaniu dwóch leszczyńskich inwestycji.
22. Dodane przez lena, w dniu - 29-05-2015 18:50 0 0
decyzje w tym mieście są coraz głupsze .....ludzie oni bawią sie naszymi pieniędzmi droga znakomita ronda niedawno zrobione a oni przebudowują o Panie jak głupi musi być ten co to nakazał zetnij mu łeb aby już nigdy nim nie działal jak sumienia nie maja piekne drzewa wycinac akurat w miesiącu kiedy najpiekniej wyglądaja chory kraj i to (...) PO
23. Dodane przez Ja, w dniu - 29-05-2015 18:53 0 0
Do 7.Gościu masz rację.Drugie hasło to wiemy jak brzmi a powinno być 'Leszno tu chce się ży.....gać'
24. Dodane przez gjv, w dniu - 29-05-2015 19:01 0 0
Banda amatorów....
25. Dodane przez gites, w dniu - 29-05-2015 19:47 0 0
kierownik przed wycieciem powinien powinien sprawdzic czy to te drzewa i czy nie ma gniazd-"zieloni" zawsze "czuwają", a on powinien to przewidzieć... moim zdaniem to zaniedbanie obowiązków kierownika budowy.
26. Dodane przez Gratulacje, w dniu - 29-05-2015 20:03 0 0
Okazało się, że były jednak gniazda ? Przecież chwilę wcześniej p. Marian Bartkowiak zapewnił w poprzednim artykule, że sprawa została gruntownie zbadana, ponieważ tego również wymagają przepisy i nie stwierdzono, by którekolwiek z drzew było zasiedlone przez ptaki.  
Jeżeli jednak były tam ptaki, to znaczyłoby, że ten pan albo sobie żartuje z ludzi albo nic nie było stwierdzane. Jeżeli tak ma wyglądać wiarygodność ze strony osób mających służyć miastu, to gratuluję.
27. Dodane przez niewiedzaćy, w dniu - 29-05-2015 20:27 0 0
Od kiedy robinia akacjowa jest drzewem - z tego co mi wiadomo to krzew. Wręcz traktowany jest jak chwast m.in jak topola.
28. Dodane przez xxl, w dniu - 29-05-2015 20:44 0 0
Piękna alejka miedzy urzędem skarbowym a orlenem która była ostatnio gruntownie odremontowana została niestety totalnie oszpecona przez wycięcie tych drzew. Remont Mickiewicza przygotowali bo przeciesz miał w miejscu planowanej galerii Goplana powstać Urząd Miasta a wszyscy wiemy ze przedstawiciele miasta nie bedą aut niszczyć na drogach w złym stanie.
29. Dodane przez lex, w dniu - 29-05-2015 20:46 0 0
władze miasta nie panują nad sytuacją 
a bałagan jak był u poprzedników 
tak pozostał u "następników"
30. Dodane przez Mr. Odleżyna, w dniu - 29-05-2015 21:00 0 0
Słusznie, że owe drzewa zostały usunięte. Szkoda jednak, że nie ścięto ich po zakwitnięciu. Stwarzały one zagrożenie dla spacerujących i jeżdżących tam ludzi. Nieraz i nie dwa razy widziałem , jak spora gałąź leżała na drodze. Gdyby spadła ona na dziecko mogłyby się zrobic nieciekawie. ot tyle w tym temacie.
31. Dodane przez AnnaMaria, w dniu - 29-05-2015 22:00 0 0
do kom 30  
pogięło cie ? jakie zagrożenie... juz nie przesadzaj . Najlepiej niech wytną wszystkie drzewa i mieszkajmy w jednym wielkim betonie blee
32. Dodane przez gniazdo, w dniu - 29-05-2015 22:14 0 0
Dlaczego kanaliza ma przebiegać w miejscu, gdzie niedawno położono nową kostkę? Teraz będzie się to rozwalać, by na nowo robić? Kto za to zapłaci!!! Dlaczego nie można kanalizy puścić po drugiej stronie ulicy, gdzie są pola?
33. Dodane przez do kom. 30, w dniu - 29-05-2015 22:17 0 0
To może lepiej dla bezpieczeństwa wytnijmy wszystkie drzewa w mieście bo przecież leżące gałęzie można spotkać wszędzie, zwłaszcza po wichurze. Przecież gałęzie nie spadają bez przyczyny. Gdy widzę taką argumentację, to przypomina mi się film Miś: 
Tak mówicie? A gdyby tutaj staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu wczoraj by jeszcze nie było, a dzisiaj już by był, to wy byście staruszkę przejechali, tak? A to być może wasza matka!
reklama
34. Dodane przez Eko, w dniu - 29-05-2015 22:39 0 0
Każde drzewo jest na wagę złota. Jedno daje tlenu dla 3 osób. Zanim ktoś zdecyduje sie je wyciąć niech pomyśli trzy razy. Chcesz wybudować dom, posadź wpierw drzewo. Chcesz wybudować miasto posadź las, mówi stare przysłowie. W upalny dzien, w mieście bez drzew temperatura podnosi sie dodatkowo o kilka stopni. A lato sie zbliża wielkimi krokami....
35. Dodane przez mieszkańcy ul. Ostroroga, w dniu - 29-05-2015 22:50 0 0
Paranoja nie mogłam patrzeć na te leżące drzewa - skandal. Najpierw się sadzi, jak juz podrosną to się wycina wraz z gniazdami ptasimi.Wjazd do Leszna był piękny, ponieważ były to drzewa młode tworzące promenade. A co na to nasz Prezydent ? Czekamy na wyjaśnienie w mediach.
36. Dodane przez Eda, w dniu - 29-05-2015 23:11 0 0
Nadleśnictwo jak prowadzi wycinkę lasu to znaczy drzewa,a tu mistrzowie mają to w duszy .W Korei za to kara najwyzsza.Polska to jeden bigos w duzym garze brak gospodarności i odpowiedzialnosci.
37. Dodane przez mona, w dniu - 29-05-2015 23:33 0 0
Pan Prezydent grzeje stołek o to mu chodziło :) on ma drzewa w........:(
38. Dodane przez Dlaczego, w dniu - 29-05-2015 23:42 0 0
Dlaczego tak się dzieje !czy ta bylejakość musi ciągle trwać?Leszno NIE NIE NIE nie wycinaj drzewa daj milion na Unię. 
Zielony Bóg drzew was dopadnie wy czerwone berety . 
Xiądz proboszcz już się zblża już puka do mych drzwi ,pobiegnę go przywitać w mym ręku...
39. Dodane przez Podatnik, w dniu - 29-05-2015 23:50 0 0
Jak będzie kara za wycięcie drzew to firma Drogi i Ulice zaoszczedzi na wykonaniu drogi, która wytrzma góra do końca gwarancji lub nie wytrzma jak ul. Popieuszki, która w pewnych miejscach była naprawiana dopiero przed końcem gwarancji.
40. Dodane przez edi, w dniu - 30-05-2015 06:51 0 0
Oto rzeczowy przykład kiedy właściwi ludzie są na właściwych stanowiskach .To tak wygląda jak po sekcji zwłok uznano że pacjent był zdrowy
41. Dodane przez inga, w dniu - 30-05-2015 06:52 0 0
masz prezydent? wiesz parcie na szkło ogólna głupawka ale niech się chłopcy bawia wszystko potrwa tylko chwile ale życia tej pieknej aleji akacjowej nikt nie wróci uważam ze trzeba skarge wystosować do wojewody zwłaszcza ze ta ul stan nawierzchni miała bardzo dobry tylko zachciewajki rządzących a może zobowiązania wobec firm takich jak DiU trzeba było dac robote
42. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 30-05-2015 08:16 0 0
Sami fachowcy i eksperci. Wypisują bzdety by dać upust swej niekompetencji. A na codzień śmiecą na ulicach i zieleńcach, nie sprzątają po swych psach, niszczą co się da itp. Ludzie o mentalności Kalego!!! Złośliwcy z gatunku komu by tu jeszcze dopieprzyć. Zapiszcie się na terapie. Czy Was już wszystkich pogięło że nie potraficie logicznie i konstruktywnie myśleć?
43. Dodane przez mamrot, w dniu - 30-05-2015 08:45 0 0
I tak zle i tak niedobrze.Nie remontują dróg zle,remotują też zle.
44. Dodane przez @, w dniu - 30-05-2015 08:45 0 0
Proponuję zrzucac beton z samolotu tak aby już nigdzie go nie brakowało
45. Dodane przez Ernest, w dniu - 30-05-2015 09:07 0 0
Można posadzić 8 drzew tego samego gatunku.Jest metoda przesadzania 15 letnich drzew.Znacznie większych od wzrostu człowieka i dające cień z ochroną przed drobnym deszczem.Fakt jest to drogo ale możliwe do realizacji
46. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 30-05-2015 09:16 0 0
Wyciąć takie piękne drzewa, to trzeba rozumu nie mieć. W mieście trzeba dbać o drzewa. Każde daje tlen, oczyszca powietrze, latem daje przyjemny cieć dla spacerujących. Kiedyś Leszno było ładnym zielonym miastem. Teraz parki znikają, przerzedzają, wycinają co się da nawet w miejscach gdzie nikumu nie przeszkadzają ani nie stanowią zagrożenia. Oby zrobił się w końcu szum wokół tego tematu i winni zostali ukarani. Niech się w końcu coś zmieni bo będziemy żyć w betonowo-asfaltowej pustyni.
47. Dodane przez xyz, w dniu - 30-05-2015 09:18 0 0
Oj, Panie Prezydencie jak można było na coś takiego pozwolić? Przykro patrzeć na te zdjęcia zielonych wyciętych drzew.
48. Dodane przez Echo, w dniu - 30-05-2015 09:40 0 0
Ot sami fachowcy w UM, od siedmiu boleści. Naczelnik, kieronik słabo z ta odpowiedzialnością, kontrolą, merytorycznością i fachowością (itd).Za taką niegospodarność polecieliby w firmie. Czy oni muszą być prowadzeni za rączkę. Zero pomyslunku. A tu przecież podatnik płaci, nie idzie z moich. Żal.
49. Dodane przez do kom.45, w dniu - 30-05-2015 10:15 0 0
Też o tym myślałem wcześniej, ale zdaje się, że system korzeniowy akacji rozrasta się dosyć mocno na boki a nie w głąb.
50. Dodane przez NIK, w dniu - 30-05-2015 10:37 0 0
W ciągu ostatnich kilku lat wycięto w Lesznie kilka tysięcy różnych drzew. Tylko w latach 2010-2012 było to ponad 2,5 tys. drzew. Dokładną liczbą zna miasto.  
Nawet Najwyższa Izba Kontroli dostrzega ten problem, nie tylko w Lesznie. Nasze miasto jest w ich raportach wymieniane jako przykład tych miast, w których robi się to nierzetelnie. Polecam lekturę ich raportów, bo jak słyszę polityków i urzędników, którzy mówią, że zależy im ochronie środowiska, to zazwyczaj przypomina mi się Pinokio. 
NIK o Lesznie: 
"wszystkie decyzje zezwalające na usunięcie drzew i krzewów, które w imieniu Prezydenta Miasta Leszna podpisał Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Rolnictwa wydano z naruszeniem z art. 39 ust. 1 i 2 ustawy o samorządzie gminnym, tj. bez upoważnienia do ich wydawania." 
NIK o Polsce: 
Na 201 zbadanych przez NIK inwestycji, w obrębie których znajdowało się 25 377 drzew, urzędnicy odmówili zezwolenia na wycięcie tylko 59 drzew (0,2 proc.) 
 
"Samorządy przymykają oko na masakrę zieleni(...) Niektórzy lokalni włodarze zapominają przy tym o ochronie przyrody i interesie mieszkańców." 
 
https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-ochr(...)w-miastach.html 
 
https://www.nik.gov.pl/plik/id,5178,vp,6705.pdf 
 
https://www.nik.gov.pl/kontrole/wyniki-kontroli-nik/pobierz,lpo~p_12_138_201210051054391349427279~id0~01,typ,kj.pdf. 
 
http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/484911,wycinka-drzew-nik-samorzady-nie-dbaja-o-drzewa.html
51. Dodane przez Barbara, w dniu - 30-05-2015 11:27 0 0
Dlaczego w Lesznie wycina się tak dużo drzew? Czy jest to konieczne? Czy podczas decyzji bierze się pod wzgląd ludzi, którzy to miasto zamieszkują i chcą, aby zieleń neutralizowała szkodliwe spaliny samochodowe, aby zwiększały ilosc tlenu, aby tu naprawdę "chciało się życ". Dlaczego w Lesznie drzewa wycinają, przycinają nie fachowcy, tylko firmy,które przeprowadzają inestycje, a którym nie zależy na zachowaniu ekosystemu, ale na wykonaniu roboty? 
Nie przekonują racje, że inaczej nie można. Można a nawet trzeba. Nad wycinką i "przycinką" drzew ktoś powinien czuwać - fachowiec, któremu zależy i na przyrodzie i na ludziach. 
A nowe nasadzenia, jeśli uda się utrzymać, zaczną odgrywać swoją rolę za 30 lat.
52. Dodane przez wow, w dniu - 30-05-2015 11:31 0 0
W tym Lesznie wszystko jest robione na lapu capu,wycinka drzwe na Lipowej,teraz tu,lodowiska nie potrafia zbudowac,galeria nie powstanie,rynek i ratusz w oplakanym stanie k..... co to jest
53. Dodane przez leszno, w dniu - 30-05-2015 12:09 0 0
wycinka dobrych drzew w okresie lęgowym....taka pomyłka jest niewybaczalna- do pierdla z decydentem i wykonawcą!!!
54. Dodane przez harpia, w dniu - 30-05-2015 13:55 0 0
Zastanawiam się, kto specjalnie wprowadził w błąd pracowników?! Wątpię,że to przypadek :( Podejrzewam działanie w złej wierze!
55. Dodane przez renia, w dniu - 30-05-2015 14:14 0 0
tak zdaje się że prezydentem został bo miał parcie pomogliśmy mu a teraz mamy za swoje te obiecane podwyżki jak to liitował sie nad najmniej zarabiającymi a teraz jak przyszło co do czego to każe dyrektorom dać z tego co sobie zabiora ten człowiek nie wie ze jego kariera tak sie szybko skonczy jak zaczeła wstydze sie że głosowałam na niego wraz z dużą iloscią znajomych i rodziny
56. Dodane przez Franek Skrobała, w dniu - 30-05-2015 16:49 0 0
Żałuję że głosowałem na Prezydenta Borowiak. To jest jakieś nieporozumienie. Juz nastepna kadencja na pewno nie bedzie tego Pana.Gdzie firmy w strefie inwestycyjnej? mam nadrukowane stosy CV i nie mam gdzie składać...
57. Dodane przez do kom. 54, w dniu - 30-05-2015 16:58 0 0
A może to tylko nadmierne zaufanie Prezydenta do nowego Kierownika Miejskiego Zarządu Dróg i Inwestycji? Został wybrany pewnie dlatego, że miał doświadczenie jako wcześniejszy zastępca p. Bukowskiego, ale w przypadku wycinki drzew okazuje się, że to doświadczenie do najlepszych nie należy.
58. Dodane przez do kom. 57, w dniu - 30-05-2015 17:07 0 0
Jeżeli jesteś fachowcem i potrafisz organizować czas pracy, to może wyślesz te aplikacje do własnej firmy? Może warto pomyśleć nad jej założeniem?
59. Dodane przez ARON, w dniu - 30-05-2015 18:14 0 0
A ciekawe co porabia nasz nowy prezydent???To on powinien odpowiadać za każde niedopatrzenie za każdy błąd.Co rok w Lesznie notorycznie wycinają dziesiątki dorodnych drzew. Pewnie jest sporo takich BOGACZY co korzysta z tego drzewa i opala sobie zimą za darmo kominki w swoich bogatych willach.Tylko dlatego wycinają zamiast 10 drzew o wiele więcej
reklama
60. Dodane przez hshsh, w dniu - 30-05-2015 18:26 0 0
Jechałem dziś wzdłuż obwodnicy. Te drzewa sadzonek w zeszłym roku w większości są uschnietymi badylami. Tylko żal pieniędzy które na to wydano. A w centrum dzieci którym widać przydała by się pomoc mnóstwo
61. Dodane przez do kom. 59, w dniu - 31-05-2015 00:40 0 0
Nie wiem jak było faktycznie z zagospodarowaniem drewna, ale w jednym z w/w raportów NIK obejmujących lata 2010-2012 można przeczytać informacje, które dają do myślenia. 
"do listopada 2012 r. nie ustalono (w formie pisemnego 
zarządzenia Prezydenta Miasta, bądź innej pisemnej procedury) zasad i trybu sprzedaży drewna pozyskiwanego z terenu nieruchomości Miasta, w tym w trakcie realizowanych przez Miasto Inwestycji" "Drewno pozyskane w trakcie realizowanych przez Miasto inwestycji nie było ewidencjonowane (nie sporządzano protokołów przekazania drewna i nie dokonywano jego wyceny). Operacje gospodarcze dotyczące pozyskania drewna oraz jego zbycia nie były ujmowane (do listopada 2012 r.) w ewidencji księgowej prowadzonej przez Urząd Miasta." 
"Gospodarowanie drewnem pozyskanym z terenu nieruchomości Miasta Leszna,na których w latach 2010-2012 (do 30 września) prowadzone były inwestycje odbywało się z naruszeniem zasady zachowania szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem gminy" 
"W ocenie NIK, osoby uczestniczące w zarządzaniu mieniem komunalnym, którym powierzono bezpośredni nadzór nad realizacją inwestycji prowadzonych przez Miejski Zarząd Dróg i Inwestycji Urzędu nie dochowały należytej staranności przy wykonywaniu tego zarządu." 
"Z naruszeniem zasad wynikających z art. 20 ustawy o rachunkowości prowadzone były księgi rachunkowe Urzędu. W toku kontroli stwierdzono, że do ksiąg rachunkowych nie wprowadzano na bieżąco, w postaci zapisu, zdarzeń związanych z przychodami i rozchodami drewna, które nastąpiły w okresach sprawozdawczych". 
 
Ten raport, to jedna wielka masakra poprzedniej władzy Leszna jeśli chodzi o drzewa a publicznie chyba został przemilczany.
62. Dodane przez Łukasz, w dniu - 31-05-2015 01:02 0 0
Ledwie początek inwestycji i już jaja... WSZYSTKO na opak począwszy od tego, że w ogóle te drzewa ruszono, ten remont kanalizacji prawdopodobnie rzeczywście nie jest aż tak potrzebny jak niektóre inne działania, które miastu przyniosłyby więcej pożytku 
- nawierzchnia na Fabrycznej 
- wyrzucenie obecnego inwestorka (tak, inwestorka) z terenu Goplany 
- organizacja w centrum rozsądnego parkingu (budowa parkingu wielopoziomowego choćby na Goplanie albo na ziejącej dziurze przy Skarbowej) 
- masa chodników na Starym Mieście, po których nie da się chodzić... 
Niby nowa władza (???) zabiera się za coś, bo widać tu i ówdzie działania naprawcze czy remonty, ale obawiam się po tym artykule, że działania są podejmowane po to, aby COKOLWIEK się działo. Strach się bać. A o rzeczywiste potrzeby się nie dba, nie myśli perspektywicznie. 
To jak szanownej władzy brakuje pomysłów, to mam propozycję perspektywiczną, odważną i bez żadnych szans na realizację: zrobić wiadukt nad torami pomiędzy Gronowem a Wilkowicami, zamiast przejazdu obecnego. Nawet nie zdajecie sobie sprawy, ilu ludziom ułatwiłoby to życie. Zostanę wyśmiany, ale guzik mnie to obchodzi.
63. Dodane przez do kom. 35, w dniu - 31-05-2015 10:56 0 0
Zobaczymy co na to powie nasz prezydent, ale jestem przekonany, że nawet nie spodziewał się, iż mogą pojawić się takie kłopoty przy tej inwestycji. Nigdy nie było i nigdy nie będzie tak, że prezydent miasta zajmuje się osobiście każdą sprawą i każdym drobiazgiem w mieście bo nie taka jest jego rola. Od tego powinien mieć kompetentnych podwładnych, którzy wszystkiego dopilnują. Gdyby to miał robić sam, to życia by mu na wszystko nie starczyło, a pracownicy byliby zbędni. Ale na dobór podwładnych wpływ ma i ma też obowiązek egzekwowania od nich ich zadań. Niech to będzie lekcja na przyszłość, która spowoduje, że każdy wydział siądzie teraz nad wszystkimi sprawami, które wymagają dopracowania, zgodnie z oczekiwaniami prezydenta i przepisami prawa. Jedna wpadka, przy pierwszej inwestycji, może pójść w niepamięć, jeżeli będą z niej szybko wyciągnięte wnioski. Lecz jeżeli będzie to wpadka za wpadką, to znaczy, że ktoś z podwładnych nie najlepiej mu życzy lub nawet swoim postępowaniem stara się o to by był źle postrzegany.
64. Dodane przez tadek, w dniu - 31-05-2015 13:27 0 0
Mieszkam przy Sienkiewicza. Za to co zrobiono z drzewami na tej ulicy (od Elki do krzyżówki z Racławicką) to kryminał. Miała być przycinka gałęzi, zostały kikuty drzew na wysokości 3-4 m. Z tych kikutów wyrastają teraz świeże pędy i każde z drzew wygląda jak wieżba płacząca. Dodatkowo kierowcy jeżdżący tamtędy mają teraz slalom gigant. Teraz na Mickiewicza wycięli całe drzewa!!! Co tu się k..... dzieje w tym mieście
65. Dodane przez "Wycinka", w dniu - 31-05-2015 14:09 0 0
Trzeba by zacząć od tego, czy był sporządzony protokół przekazania terenu wykonawcy. Jeżeli taki dokument istnieje, to za wszystko odpowiada wykonawca i inspektor nadzoru. Jeżeli go nie ma to sprawa jest prosta. Tylko tak jak w Lipnie gdzie też wycięto kilkadziesiąt drzew bez zezwolenia i nikomu nic się nie stało bo karę wliczono w dochody gminy , to podejrzewam ,że i tu sprawa się rozmyje. Ja tę wycinkę obserwowałem. W czasie prac zostało kilka nie wyciętych drzew, które następnie wycięto.Nie mam pojęcia czy były to te drzewa które miały zostać, ale fakt faktem , że nie były wycinane tzw ciągu.Obojętnie co bym nie napisał, jest to skandal. Takich rzeczy się nie robi. Faktem jest, że korzenie drzew już zaczęły niszczyć ścieżkę rowerową i chodnik (płaski system korzeniowy) ale nie może to być usprawiedliwieniem tak masowej rzezi drzew. Przykre , bardzo przykre, tym bardziej ,że przy Alei Piłsudskiego udatność nowo posadzonych drzew jest w granicach 5%, a i te nie przeżyją tego roku, chociaż są naprawdę pielęgnowane. Przecież nie tak dawno był skandal z ogławianiem drzew przy ul. Sienkiewicza I co i nic. Nauka poszła nawet nie w las ( w lesie nauka funkcjonuje bez zastrzeżeń) a na manowce. Widać , że co niektórzy urzędnicy w Lesznie, a do tych należ zaliczyć obecnego prezydenta czują się bezkarni. A do projektanta /ów/przebudowy drogi mam tylko jedno przypomnienie "miłosierdzie Boskie i głupota ludzka są nieograniczone".
66. Dodane przez do kom. 65, w dniu - 31-05-2015 17:38 0 0
Odniosę się tylko do tego fragmentu wypowiedzi: "W czasie prac zostało kilka nie wyciętych drzew, które następnie wycięto." Dzisiaj przejeżdżałem drugą nitką ulicy Mickiewicza i widziałem, że kilka drzew nadal pozostało. W tym jedno, które było częściowo uschnięte.
reklama
67. Dodane przez ja, w dniu - 31-05-2015 22:01 0 0
Wszystkie drewno z wycinek wywożono do Krzycka M. do pana (...) - taka prawda.
68. Dodane przez 202, w dniu - 02-06-2015 17:09 0 0
Kiedy ta inwestycja zostanie zakończona? Jestem niepocieszony, ponieważ blokuje ona dojazd do leszczyńskiego harvardu.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Pokoje,kwatery śmigi... śmigiel 930
Pokoje , kwatery les... Leszno 1085
świadectwa charakter... Leszno 200
Na sprzedaż wyjątkow... Leszno 1500000
Leszno ul. j. kazimi... Leszno 524000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj