Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
- Przeprowadzimy konsultacje społeczne w sprawie naprawy chodnika wzdłuż ul. Grunwaldzkiej – zapowiada prezydent Łukasz Borowiak. Mieszkańcy mają zdecydować, czy chcą chodnika, czy może ciągu pieszo-rowerowego. Jednak w tym drugim przypadku konieczne będzie wycięcie prawie 50 drzew.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
O remont chodnika po wschodniej stronie ul. Grunwaldzkiej mieszkancy tej części Leszna dopominają się już od dawna. W tegorocznym budżecie miasta znalazły się pieniądze na inwestycję, jednak wciąż nie wiadomo jak przebudowa ma wyglądać.
- Są dwie koncepcje: chodnik dla pieszych lub ciąg pieszo-rowerowy
- mówi Łukasz Borowiak. Ścieżka i dla pieszych, i dla rowerzystów byłaby zapewne lepsza, ponieważ daje możliwość bezpiecznego przejazdu tą dość ruchliwą ulicą, a w dodatku łączyłaby się ze scieżkami na Alei 21 Października i na Alejach Jana Pawła II. Jednak w takiej sytuacji ciąg musiałby być szerszy, a to oznacza konieczność wycięcia prawie 50 drzew, które rosną przy ulicy.
'; } var wykres = ''; for(si=0;si0) { var takTween = new Fx.Tween($('takDiv'),{unit:'%',duration: 'long'}); takTween.start('width',takProcW); } if(nieProc>0) { var nieTween = new Fx.Tween($('nieDiv'),{unit:'%',duration: 'long'}); nieTween.start('width',nieProcW); } if(odp3Proc>0) { var odp3Tween = new Fx.Tween($('odp3Div'),{unit:'%',duration: 'long'}); odp3Tween.start('width',odp3ProcW); } if(odp4Proc>0) { var odp4Tween = new Fx.Tween($('odp4Div'),{unit:'%',duration: 'long'}); odp4Tween.start('width',odp4ProcW); } if(odp5Proc>0) { var odp5Tween = new Fx.Tween($('odp5Div'),{unit:'%',duration: 'long'}); odp5Tween.start('width',odp5ProcW); } if(odp6Proc>0) { var odp6Tween = new Fx.Tween($('odp6Div'),{unit:'%',duration: 'long'}); odp6Tween.start('width',odp6ProcW); } if(odp7Proc>0) { var odp7Tween = new Fx.Tween($('odp7Div'),{unit:'%',duration: 'long'}); odp7Tween.start('width',odp7ProcW); } if(odp8Proc>0) { var odp8Tween = new Fx.Tween($('odp8Div'),{unit:'%',duration: 'long'}); odp8Tween.start('width',odp8ProcW); } if(odp9Proc>0) { var odp9Tween = new Fx.Tween($('odp9Div'),{unit:'%',duration: 'long'}); odp9Tween.start('width',odp9ProcW); } if(odp10Proc>0) { var odp10Tween = new Fx.Tween($('odp10Div'),{unit:'%',duration: 'long'}); odp10Tween.start('width',odp10ProcW); } if(odp11Proc>0) { var odp11Tween = new Fx.Tween($('odp11Div'),{unit:'%',duration: 'long'}); odp11Tween.start('width',odp11ProcW); } if(odp12Proc>0) { var odp12Tween = new Fx.Tween($('odp12Div'),{unit:'%',duration: 'long'}); odp12Tween.start('width',odp12ProcW); } if(odp13Proc>0) { var odp13Tween = new Fx.Tween($('odp13Div'),{unit:'%',duration: 'long'}); odp13Tween.start('width',odp13ProcW); } if(odp14Proc>0) { var odp14Tween = new Fx.Tween($('odp14Div'),{unit:'%',duration: 'long'}); odp14Tween.start('width',odp14ProcW); } if(odp15Proc>0) { var odp15Tween = new Fx.Tween($('odp15Div'),{unit:'%',duration: 'long'}); odp15Tween.start('width',odp15ProcW); } }
SONDA: Co powinno powstać na wschodniej nitce ul. Grunwaldzkiej po przebudowie?
Zagłosuj, żeby zobaczyć wyniki
//www.konsultacje.leszno.pl/" target="_self">www.konsultacje.leszno.pl, zorganizujemy też spotkanie z mieszkańcami tej części Leszna.
O opinię będzie pytane też leszczyńskie środowisko rowerzystów. Sam prezydent przyznał, że opowiada się raczej za chodnikiem niż ściezką rowerową, ale zastrzega, że to jego prywatne zdanie i uszanuje zdanie większości mieszkanców.
1. Dodane przez xyz, w dniu - 05-06-2015 12:48 chore jest remontowanie ulicy Mickiewicza i wyciecia drzew które tam rosły do tego robienie chodnika po na wysokości nowych bloków przy Ostroroga! po co ten chodnik tam jest robiony, który poprowadzi do znikąd bo nic po tej stronie ulicy nie ma! był chodnik po drugiej stronie ulicy który jest w bardzo dobrym stanie i on wszystkim wystarczał a teraz ludziom pod oknami robicie jakieś chodniki niszcząc zieleń!!!
2. Dodane przez sid, w dniu - 05-06-2015 12:55 Jeśli w tym dziwnym kraju nie potrafią wybudować ścieżki rowerowej bez wycinki 50 drzew to ja osobiście jestem za samym chodnikiem. Są większe priorytety niż ciąg pieszo-rowerowy.
3. Dodane przez Proszę o podpowiedź, w dniu - 05-06-2015 13:03 Szkoda, że dopiero teraz pojawią się konsultacje, ale lepiej później niż wcale. Chodzi o odcinek pomiędzy Niepodległości a JP II czy o całą wschodnią część ulicy Grunwaldzkiej ?
4. Dodane przez dix, w dniu - 05-06-2015 13:07 a dlaczego nie było żadnych konsultacji z mieszkańcami odnośnie wycinki drzew na Chrobrego ?!! Dlaczego ? Bo nikt by się nie zgodził na tą wycinkę a władze mają nas w nosie ot dlaczego ;/
5. Dodane przez leszno, w dniu - 05-06-2015 13:11 Pewnie- wytnijcie wszystko- to już przegięcie!!!!! Mickiewicza, Chrobrego, Grunwaldzka!!!! Czy wyście poszaleli??? Obecna prezydentura zasłynie z wycinki. Masowy pogrom drzew.
reklama
6. Dodane przez J., w dniu - 05-06-2015 13:11 Moje obserwacje pokazują, że chodnik po wschodniej stronie ulicy Grunwaldzkiej jest dosyć rzadko wykorzystywany zarówno przez pieszych jak i przez rowerzystów. Wyjątkiem od tej reguły jest okres przed i po meczu żużlowym lub innej imprezie masowej prowadzonej w okolicy stadionu. Jak ktoś mi nie wierzy, to proszę zrobić badania ruchu na tych chodnikach. Proponuję nie wycinać drzew tylko po to aby było troszkę więcej miejsca bo wszyscy tam się zmieszczą. A nawet gdyby okazało się, że kiedyś zrobi się tam ciaśniej, to przecież jest jeszcze zachodnia strona Grunwaldzkiej. Poza tym duża część ruchu pieszych i rowerzystów zamieszkałych na Ostroroga, Ogrodach i na Wieniawie i tak korzysta z ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Al. Konstytucji 3 Maja.
7. Dodane przez marco polo, w dniu - 05-06-2015 13:14 Mam nadzieję że ktoś przed podjęciem decyzji zbada i uwzględni natężenie ruchu pieszego w tamtym rejonie. Może się mylę ale z tego co widzę często jadąc Grunwaldzką to ruchu pieszych nie ma tam zbyt dużego. Przypuszczam że zmieściliby się tam też rowerzyści. A inna sprawa to jestem ciekawy co dzieje się z wyciętymi drzewami. Akacje i inne drzewa mają swoją cenę jako drewno opałowe a jeszcze większą gdy nadają się do dalszej obróbki. Czy ktoś to kontroluje?
8. Dodane przez gdybam, w dniu - 05-06-2015 13:24 Taaak pozostana jedynie drzewa na...Kąkolewskiej oczywiscie na cmentarzu a moze i tam bedzie wycinka?
9. Dodane przez rowrzysta, w dniu - 05-06-2015 13:27 nie bardzo rozumiem wycięcie drzew?? chodnik od strony bloków jest spory jeśli natomiast miał być większy to może by tak zmniejszyć place zieli przy blokach ?? na pewno wtedy miejsca starczy
10. Dodane przez Jacek, w dniu - 05-06-2015 13:34 Przecież to jest szeroki chodnik, zwłaszcza jak na taką małą ilość osób, które z niego korzysta. Na zdjęciu wyraźnie widać, że można go jeszcze troszkę poszerzyć bez wycinania drzew. Trzeba tylko zmienić nawierzchnię żeby była równa.Kto w ogóle wpada w urzędzie na takie pomysły związane z wycinką?
11. Dodane przez nina, w dniu - 05-06-2015 13:41 teraz konsulacje? jak wyrąbali tyle pieknych drzew na Mickiewicza na Chrobrego będa ciać te drogi nie wymagały pilnego remontu i usuniecia drzew droga na ul Strzeleckiej świadczy o gospodarce w tym mieście bo wieści idą w świat jak przyjeżdzają kibice konsultacje sa juz niepotrzebne róbta co chceta a my was za niecałę 4 lata pogonimy gdzie pieprz rośnie a tak bardzo pilne były konsultacje w sprawie miliona na unie to jaKoś sami szefowie urzedu zadecydowali wiec decydujcie i bierzcie odpowiedzialność na siebie ignorujący OBYWATELI urząd to tylko w Lesznie
12. Dodane przez Ecoterrorysta, w dniu - 05-06-2015 13:58 Wytnijcie wszystko w piz..u. Będzie trochę światła
13. Dodane przez bolek, w dniu - 05-06-2015 14:04 ciac i robic ciag pieszo rowerowy
14. Dodane przez Chory kraj, w dniu - 05-06-2015 14:13 W programie wyborczym PL18 była mowa o eko-mieście, o zrównoważonym rozwoju i o kampaniach informacyjno-edukacyjnych poszerzających wiedzę i świadomość ekologiczną mieszkańców Leszna. Ja jednak odnoszę wrażenie, że porządne ekologiczne szkolenie przede wszystkim przydałoby się urzędnikom. Chcecie żeby mieszkańcy odwrócili się od rowerzystów bo z nimi będą kojarzyć wycinkę drzew? Co to za wybiórcza i chora pseudo-ekologia? Wycinać drzewa dla potrzeb garstki rowerzystów ?
15. Dodane przez xxx, w dniu - 05-06-2015 14:18 Pan Borowiak zastał Leszno "zielone" zostawi "betonowe".
16. Dodane przez iza, w dniu - 05-06-2015 14:27 może parking?
17. Dodane przez do kom 11, w dniu - 05-06-2015 14:36 jak nie wiesz o czym piszesz to nie pisz nic.
18. Dodane przez aaa, w dniu - 05-06-2015 14:38 Wydaje mi się że ten chodnik jest na tyle szeroki że pomieści i pieszych i rowerzystów. Ciąg pieszo - rowerowy wzdłuż ulicy Estkowskiego jest węższy od chodnika na ulicy Grunwaldzkiej a spełnia obie te funkcje.
19. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 05-06-2015 14:40 Ciąg pieszo-rowerowy bez wycinki drzew !!!
20. Dodane przez stary komuch, w dniu - 05-06-2015 14:48 Panie Borowiak nie dajmy się zwariować. Wyciął Pan drzewa na Mickiewicza, za chwilę wytnie pan na Chrobrego. Nie może Pan ogołocić Leszna z zieleni. Trzeba naprawić chodnik z możliwością korzystania przez rowerzystów ( to nie są wariaci na motocyklach). Jest wiele ścieżek w Lesznie gdzie rowerzysta z pieszym żyją we wzajemnym poszanowaniu np. do Osiecznej. W pełni zgadzam się z z kom 15.
21. Dodane przez sb, w dniu - 05-06-2015 14:52 Pytanie w sądzie powinno brzmieć: Czy jesteś za wycinką czy pozostawieniem drzew. Bo tak to nie wiadomo o co chodzi
22. Dodane przez przemo, w dniu - 05-06-2015 14:53 parking
23. Dodane przez Krytyk sondy, w dniu - 05-06-2015 16:05 Sonda już niemal tradycyjnie wydaje się być nietrafiona. Proszę zapytać czy mieszkańcy chcą aby przy Grunwaldzkiej wycięto drzewa czy nie? Teraz chętnie zaznaczyłbym, że chcę aby tam był ciąg pieszo-rowerowy, ale to wcale nie oznacza, że chcę aby wycięto drzewa.
24. Dodane przez Nie wierzę, w dniu - 05-06-2015 16:10 Rzezi drzewnych niewiniątek ciąg dalszy? I to niby w imię promowania ekologicznej jazdy rowerami? Tragifarsa.
25. Dodane przez do kom. 7, w dniu - 05-06-2015 16:20 z tego co czytałem z raporcie NIK, od końca 2012 roku, drewno pozyskane z wycinki powinno trafiać do MZZ w Lesznie. Jak nim dysponuje Zieleń Miejska i czy ktoś to rzetelnie nadzoruje, tego już nie wiem.
26. Dodane przez r, w dniu - 05-06-2015 16:22 jest sporo miejsca na ciag pieszo-rowerowy! po co ruszac drzewa??? od enei do przejscia kolo apteki ciag po stronie eneii a od pasow kolo apteki do jana pawla po drugiej stronie! czy ktos tam byl na jakies wizji lokalnej?? to szerszy chodnik niz wzdluz jana pawla od biedronki gdzie jest ciag pieszo rowerowy i funkcjonuje bez zarzutu!
27. Dodane przez franek, w dniu - 05-06-2015 16:27 zetnijcie jeszcze te na cmentarzu bo liscie leca
28. Dodane przez do k. 6 i 7, w dniu - 05-06-2015 16:33 Mam do Was prośbę przejdźcie się tą stroną chodnika, a jeszcze lepiej proszę jechać wózkiem z dzieckiem to Masakra. Płytki nierówne, albo ich brak, powykrzywiane, korzenie drzew dały się we znaki też. Kwestia ruchu to o której godzinie robiono zdjecie. Przecież skoro chodnik jest w złym stanie piesi, kobiety z dziecmi nie chodzą tam z uwagi iż mogą sobie krzywdę zdrowotną zrobić. A ty im rehabilitacji z tyt. złamanej lub zwichnietęj np. nogi nie sfinansujesz. Ten chodnik to dawno do remontu się powinien zakwalifikować. Idąc nim - nie patrząc na nogi gdzie idzie się - można niezłego fikolka zaliczyć. Jest to środek miasta, a taki nieład.Itd.
29. Dodane przez kocham zielone drzewa w lesznie, w dniu - 05-06-2015 16:34 a moze protesty zeby tych drzew nie wycinali?
ja naprawde nie potrafie pojac dlaczego te drzewa musza byc wyciete. sa przeciez inne sposoby zabezpieczenie nawierzchni przed korzeniami.
youtube - wiedza nie boli naprawde - chociaz raz ....
PS. A kiedy zburzymy Ratusz?
30. Dodane przez Po co ?, w dniu - 05-06-2015 16:35 Komuś, komu bardzo zależy na tym aby ograniczyć w mieście ilość zieleni, zawsze znajdzie argumenty aby wyciąć drzewa. Tylko po co?
31. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 05-06-2015 16:45 jak dla mnie to powinien byc ciąg 'rowerowo-pieszy'.
32. Dodane przez kkp, w dniu - 05-06-2015 17:12 wszystko wyciac w pien smierdzi tylko jak ptaki sraja
reklama
33. Dodane przez do kom. 28, w dniu - 05-06-2015 17:26 Nikt nie podważa konieczności położenia nowego chodnika. Wczytaj się proszę w to co inni piszą. Ludzie tylko nie chcą aby wycinać drzewa, które znajdują się mniej więcej 30 cm od krawędzi jezdni, dają cień, tlen, i dają radość wszystkim a wzrokowi ukojenie i nikomu nie przeszkadzają.
34. Dodane przez Leszy, w dniu - 05-06-2015 17:35 Wbijajcie długie gwoździe w te drzewa a także inne Przeznaczone do wycinki.Podczas piłowania w tartaku lub podczas samej wycinki gdy piła taśmowa lub spalinowa napotka taki gwoźdź będą mieli "ciekawą" niespodziankę i piłę szlag trafi.Pozdrawiam i bardzo szkoda naszych drzew, szanujcie drzewa nie ścinajcie ich pochopnie bo one reprezentują ostatni znak Słowiańskości tej Polskiej ziemi!
35. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 05-06-2015 18:04 tylko mnie to zastanawia ponieważ szerokość tego chodnika jest jak w zasadzie szerokość ciagu pieszo-rowerowego na obwodnicy 5 lub na mickiewicza a tam nie były wcześniej wycięte drzewa jak go remontowano.
36. Dodane przez Many, w dniu - 05-06-2015 18:34 A walą mnie te drzewa,aby zagrożenie stanowią ,wyciąć wszystkie i zbudować ciąg pieszo rowerowy z prawdziwego zdarzenia :P
37. Dodane przez J., w dniu - 05-06-2015 18:57 Proszę w takiej informacji podawać więcej wymogów formalnych abyśmy jako mieszkańcy mogli ocenić ten pomysł także pod kątem formalnym. W tej chwili jest napisane: "Jednak w takiej sytuacji ciąg musiałby być szerszy" ale nie podano jakie są dokładne wymogi przy projektowaniu takiej drogi? Znalazłem w Internecie "Warunki techniczne dróg rowerowych na terenie miasta Poznania" a tam m.in.: "W przypadku drogi pieszo-rowerowej znajdującej w obszarze zurbanizowanym, gdy nie są spełnione minimalne parametry przewidziane dla drogi rowerowej i dla chodnika drogę pieszo-rowerową należy traktować jako chodnik z dopuszczonym ruchem rowerowym a nie jako drogę rowerową". "Minimalna szerokość chodnika z dopuszczonym jednokierunkowym ruchem rowerowym (drogi pieszo rowerowej jednokierunkowe) wynosi 2,5 m. Minimalna szerokość chodnika z dopuszczonym dwukierunkowym ruchem rowerowym (drogi pieszo rowerowej dwukierunkowej) wynosi 3,0 m." "W szczególnie uzasadnionych przypadkach możliwe jest dopuszczenie ruchu rowerowego na chodniki, które nie spełniają parametrów podanych powyżej stosuje się wówczas specjalne oznakowanie informujące o dopuszczeniu ruchu rowerowego na chodniku. Minimalna szerokość chodnika na którym można dopuścić ruch rowerowy wynosi 2,0 m. Zgodnie z prawem o ruchu drogowym możliwe jest korzystanie przez rowerzystów z chodnika, gdy jego szerokość wynosi co najmniej 2 m, a na przyległej jezdni ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h. Nie ma wówczas potrzeby stosowania żadnego dodatkowego oznakowania dla rowerzystów. "
38. Dodane przez ja, w dniu - 05-06-2015 19:07 zgadzam się z kom. 23. Tak chcę ciąg pieszo-rowerowy ale chcę też aby drzewa zostały. Na wielu chodnikach w Lesznie, które sa takiej samej szerokości są ciągi pieszo-rowerowe, chociażby na Estkowskiego, Mickiewicza, al. Jana Pawła (część), czy też przez prawie całą długość Al. 3-go Maja.
Najpierw trzeba pomyśleć a potem realizować z głową i nie będa potrzebne żadne konsultacje, bo ciąg pieszo-rowerowy może być i drzewa mogą zostać - wystarczy tylko nową nawierzchnię zrobić!!!
39. Dodane przez Roman, w dniu - 05-06-2015 19:28 najlepiej wyciac wszystkie drzewa w Lesznie ,spalić je w kominkach a miasto zabetonowac.PRZESTANCIE WYCINAC WRESZCIE W TYM MIESCIE DRZEWA
40. Dodane przez radek, w dniu - 05-06-2015 19:36 KNAJPIANE JAKI PROBLEMEM
41. Dodane przez Ilona, w dniu - 05-06-2015 20:05 Jestem rowerzystką i ciągle mam mało ścieżek rowerowych,ale na Boga nie wycinajcie tyle drzew, które zdobią nasze miasto.
42. Dodane przez Anty Kaźmierczak, w dniu - 05-06-2015 20:08 Panie Prezydencie mówiąc to co powyżej zacytowano , niestety ośmiesza się Pan, podpierając się /Chyba??/ opinią obecnego Kerownika ZDM i jego podwładnych. Proszę zapytać fachowców jaka jest minimalana szerokość ciągu pieszo-jezdnego dla rowerów. Podpowiem: obecnie szerokość owego chodnika wynosi minimum 2,8 mb. Dodając ,skądinąd zaniedbany pas trawy o szerokości około 50 cm , mamy 3,3 mb. Zapewniam Pana , że żadne konsultacje nie są konieczne. Spokojnie można wykonać tam ciąg pieszo-rowerowy. Polecam lekturę internetu ----> Google: "Minimalna szerokość ciągu pieszo-rowerowego. Pana kierownika na dywanik / niech nie mydli oczu Prezydentowi/ no i myślę ,że wybór Pana kierownika niestety nie powiódł się. ABSOLUTNIE ŻADNEGO DRZEWA NIE TRZEBA WYCINAĆ. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji to gwarantuję włodarzowi Miasta Leszno ,iż zgłoszę sprawę do prokuratury i z całą stanowczością będę domagał się ukarania odpowiedzialnych za wycinkę nawet na stopie cywilnej.
43. Dodane przez szanowany obywatel., w dniu - 05-06-2015 21:26 Drzewa to płuca naszego zanieczyszczonego miasta.Tyle lat tu rosły , teraz decyzja p.prezydenta i w jednej chwili wycięte , żal serce ściska jak można tak brzydko postępować . Amsterdamu tu nie da się zrobić ,
44. Dodane przez maciek, w dniu - 05-06-2015 22:04 miejcie litość dla tych drzew ( i wszystkich w całym mieście ). komu się podobają te pustki po wyciętych drzewach? i w pełni się zgadzam, że przy ilości osób chodzących ulicą Grunwaldzką naprawdę starczy miejsca i dla pieszych i dla rowerzystów.
45. Dodane przez zmartwieni, w dniu - 05-06-2015 22:20 Błagam Panie Prezydencie co to fobia nastała z tą wycinką drzew ? nie ma w Lesznie ważniejszych tematów do wykonania, czy Pana prezydentura ma nam sie kojarzyć tylko z wycinką drzew - my mieszkańcy jesteśmy oburzenii zmartwieni.
46. Dodane przez tobruk, w dniu - 05-06-2015 22:36 Wycięcie tylu pięknych drzew to rzeźnia. Żadna ścieżka nie jest tego warta.
47. Dodane przez Yaneck, w dniu - 05-06-2015 22:47 Znowu jakiś "najmądrzejszy" urzędnik uparł się, że ciąg pieszo-rowerowy musi powstać po stronie wschodniej ulicy Grunwaldzkiej. Jakby uruchomił trochę mózgu (jeżeli go posiada), to może wyobraźnia pozwoliłaby mu zobaczyć, że po stronie zachodniej tej ulicy jest więcej miejsca na ścieżkę pieszo-rowerową. Ale to trzeba mieć wyobraźnię. ALE CO TAM 50 DRZEW. To tylko liczba 50 i... Polacy nic się nie stanie.
48. Dodane przez fajnie, w dniu - 05-06-2015 23:44 Ale dlaczego teraz EL preziDENTO pyta o drzewa?Czy drzewa kogoś obchodzą Wystarczy nadbudować nad istniejącym chodnikiem ala chodnikiem nowy pas i będzie gut czy wszystkie drogi muszą być proste.I nie zadymiać tu Grunwaldzką jak drzewa z Mickiewicza już na cmentarzu.Panie daj im śpiew ptaków...
49. Dodane przez Pedrak, w dniu - 05-06-2015 23:54 Nie dziwie sie ze ludzie uciekaja z tego miasta Beton, brak parkow, Brak parkow BRAK PARKOW no i do tego wycinka PIEKNYCH AWSPANIALYCH akacji na Mickiewicza Brawo Panstwo Rzadzacy
50. Dodane przez klara, w dniu - 06-06-2015 00:13 Masakra wszędzie drzewa wycinają a jak ktoś chce z swojego ogródka wyciąć to albo brak pozwolenia albo kara pieniężna,nasze dzieci niebawem nie będą wiedzieć jak drzewo wygląda,juz nie mówię o lecie i braku cienia.Panie Prezydencie to istna żenada wycinać tyle drzew i można to komętować nawet na fb
51. Dodane przez do kom. 45, w dniu - 06-06-2015 01:06 Ja nawet zacząłem się już zastanawiać czy to "tylko" rzeźnia, czy może ktoś Prezydentowi celowo podsuwa propozycje masowej wycinki drzew w mieście, aby mu zaszkodzić? Przed kolejnymi wyborami takie decyzje będą na pewno ochoczo eksponowane i przyrównywane do programu wyborczego. Kroczek po kroczku, ktoś może zbierać niezłe zestawienie różnic faktycznych z wyborczymi.
52. Dodane przez Sol., w dniu - 06-06-2015 06:40 Chrobrego po co.Tam tylko chodniki do wymiany ,bo ulica nie potrzebuje naprawy.Panie Prezyd.......................?
53. Dodane przez drzew milośnik, w dniu - 06-06-2015 06:58 To bardzo szeroki chodnik. Jak to możliwe, że nie można z niego zrobić ściezki pieszo - rowerowej? W Alejach Jana Pawła są dużeo węższe miejsca i jakoś może to działać. Ostatnie inwestycje w infrastrukturę i budownictwo (ul. Rejtana) to po prostu barbarzyństwo. PO PIERWSZE - NIE WYCINAĆ. Niczego tu nie trzeba konsultować.
54. Dodane przez marta, w dniu - 06-06-2015 07:32 Idąc ul. Mickiewicza codziennie od 30 lat nareszcie szłam w cieniu i słońce nie prażyło a teraz znowu jak na patelni całe lato w słońcu. Dzisiaj jesteście młodzi Panie Prezydencie ale za 15 20 lat będziecie wszyscy szukać cienia, ławeczki bo będziecie dbać o siebie. Dzisiaj dbacie o swoje autko, rowerek a na starość co będziecie mieć? BETON?
55. Dodane przez noname, w dniu - 06-06-2015 08:05 ciąg pieszo - rowerowy bez WYCINKI DRZEW!! Lepiej wyciąć na Wojska Polskiego żeby było można w końcu przejść a nie ptaki robią swoje.. i później smród itp.
56. Dodane przez asd, w dniu - 06-06-2015 08:38 JA myślę ,że może być ciąg PIESZO-ROWEROWY i żadnych drzew nie trzeba wycinać... Tam chodnik teraz jest bardzo szeroki. Na Alejach Jana Pawła na pewno jest węższy, a mimo to jest ciąg pieszo rowerowy podobnie na Mickiewicza po stronie PWSZ... Więc jaki problem, zostawić drzewa, odnowić chodnik i ustawić znaki ze to ciąg i dla pieszych i dla rowerów??
57. Dodane przez mała, w dniu - 06-06-2015 08:59 Ciąg pieszo - rowerowy, ale bez wycinki drzew. Jakże przyjemniej jedzie się rowerem w otoczeniu zieleni, a w czasie upałów w ich cieniu. Łukaszu tzn panie Prezydencie weź to pod uwagę
58. Dodane przez hejter PO, w dniu - 06-06-2015 09:12 sciezke rowerowa mozna puscic dlugim parkingiem na grunwaldziej namalowac pasy i po temacie najtanszy koszt.a na ulicy postawic znak ZAKAZ RUCHU ROWEROM .NA SZYBOWNIKOW JEST SCIEZKA A IDIOCI JADA ULICA.tak samo jest na wilkowickiej i innych ulicach .
59. Dodane przez Johny, w dniu - 06-06-2015 09:29 Mickiewicza, Chrobrego, teraz Grunwaldzka - nie wycinaniom drzew
60. Dodane przez Dina, w dniu - 06-06-2015 09:56 Do 55 . To omijaj ,poruszaj się brzegiem jezdni,a służby powinny co jakiś czas ten śmierdzący chodnik spłukać,bo faktycznie ,nie da się przejść.
61. Dodane przez asia, w dniu - 06-06-2015 10:13 chciałam tylko zauważyć, że wycinka drzew na Chrobrego i Mickiewicza to nie sprawka aktualnego prezydenta. Te decyzje podejmował Malepszy.
62. Dodane przez emeryt, w dniu - 06-06-2015 10:21 Pan prezyent juz sie boi podejmowac samodzielnie decyzji, wiec w razie zlych ocen zawsze bedzie mowil, ze tak chca mieszkancy. Dlaczego nie chcial konsultacji spolecznychna temat swoich poborow i przy zatrudnianiu kolesiow. Jak narazie realizyje plany swojego poprednika a dalej jakos to bedzie. Gratuluje po yslow i odwagi Prezydencie.
63. Dodane przez 79496, w dniu - 06-06-2015 10:39 Jeżdzę rowerem 15 lat po miescie i jeszcze nigdy nie miałam sposobności tym chodnikiem jechać ,nijak to po drodze i uważam,ze chodnik wystarczy. dbajcie o zieleń .To miasto jest piękne bo zielone,
64. Dodane przez Karolina, w dniu - 06-06-2015 10:59 Na zachodzie ścieżka rowerowa jest czasem, po prostu, trzecim węższym pasem na jezdni... Tak nie mozna zrobic?
65. Dodane przez Ciekawe, w dniu - 06-06-2015 11:01 Ciekawe kto zarabia na wycince tych drzew ? Interesujące też jest co się później stanie z drewnem? Na razie wszystko leż w zieleni miejskiej a później pewnie zniknie w niewyjaśnionych warunkach
66. Dodane przez Arsen, w dniu - 06-06-2015 11:15 Większośc ludzi nie chce wycinki drzew, to wszystko można pogodzić. Mam nadzieje że Pan Prezydent wybije z głowy głupie pomysły swoich podwładnych. Mam wrażenie ze komuś cholernie zależy na wycinkach wszystkiego co zielone w naszym mieście.
reklama
67. Dodane przez domin, w dniu - 06-06-2015 11:52 Ciąg pieszo-rowerowy bez wycinki drzew !!!
68. Dodane przez do kom. 61, w dniu - 06-06-2015 13:10 Pomysł może i jest poprzedniego włodarza, ale jakoś nie było widać żeby obecny Prezydent starał się zmienić cokolwiek w tych decyzjach. Przetargi na remont ulic Mickiewicza i Chrobrego zostały ogłoszone pod koniec marca br. a więc chyba dałoby się od listopada nanieść poprawki do tego projektu?
69. Dodane przez do kom. 65, w dniu - 06-06-2015 13:15 Proponuję sprawdzić najpierw co się dzieje z tym drewnem a dopiero później pisać. Na stronie MZZ jest wiele informacji o przetargach drewna: http://mzz.leszno.pl/przetarg
70. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 06-06-2015 13:47 Drogi Panie Prezydencie. Najłatwiej jest w przetargu wpisać samą budowę chodnika, drogi lub ścieżki rowerowej. Czy ktoś kiedykolwiek wpisał jako jedno z wymagań taki projekt aby zachować istniejącą zieleń? W takim tempie to jeszcze trochę to wszystkie drzewa powycinamy. Jestem zagorzałą rowerzystką ale szczerze wolę jechać chodnikiem w cieniu pięknych kilkudziesięcioletnich drzew, niż legalnie ścieżką na gorącej patelni. Ludzie sadzą drzewa w ogródkach, otaczają się zielenią a tu przy każdej okazji wycinamy co się da. Już wolę chodnik. Szkoda mi też drzew przy ulicy Mickiewicza. Były piękne, miejsca dosyć dla rowerzystów i pieszych. A tak w ogóle, jak to jest możliwe że nie można ciągu pieszo-rowerowego tam zrobić. A jak to było możliwe w Boszkowie? Przy wjeździe do Boszkowa od Leszna ścieżka jest niewiele szersza niż jeden metr. Tam było można a u nas nie? Może ktoś ma w tym jakiś interes żeby wycinać drzewa...
71. Dodane przez do kom. 63, w dniu - 06-06-2015 14:02 Wcześniej też inni sugerowali żeby sprawdzić najpierw natężenie ruchu na tym odcinku i popyt na ścieżkę rowerową. Ja akurat wiele razy jeździłem z Ostroroga rowerem w kierunku południowo-wschodnim, ale ten odcinek bez żadnego problemu zastępowałem innym. Najprzyjemniej jedzie mi się na tyłach Os. Ogrody i później wzdłuż Al. Konstytucji 3 Maja. Tak więc ścieżka rowerowa wzdłuż Grunwaldzkiej to nie jest moim zdaniem odcinek bezwzględnie niezbędny. Swoją drogą ta ścieżka ma sens głównie wtedy gdy będzie jej kontynuacja wzdłuż Studziennej bo chyba mieszkańcom wyjeżdżającym z Os. Ostroroga i Ogrody służyłaby najbardziej.
72. Dodane przez Porównajmy, w dniu - 06-06-2015 14:09 Czy chodnik na Grunwaldzkiej jest węższy od ścieżki pieszo-rowerowej na Mickiewicza, pokazanej na zdjęciu? Nie mierzyłem, ale bardzo w to wątpię.
źródło zdjęcia: Rowerowe Leszno
73. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 06-06-2015 14:27 Bez wycinki drzew !!!!!!!!!!!!
74. Dodane przez do 71, w dniu - 06-06-2015 15:47 Jesteś niezłym filozofem. Brawo. Codziennie przechodzę wzdłuż Grunwaldzkiej i rowerzyści boją się jechać kostką brukową, tym bardziej, że stoją zaparkowane auta i tak naprawdę nie ma zbyt wiele miejsca na dodatkowy pojazd... Zaobserwowałem już od dawna że sporo osób w różnym wieku używa chodnika do jazdy rowerem w tym miejscu jako alternatywnej drogi. Tak jest po prostu bezpieczniej, choć niezgodnie z przepisami ruchu drogowego. Ja osobiście jestem za ścieżką.
75. Dodane przez Mieszkaniec., w dniu - 06-06-2015 15:51 Zacznijmy się cywilizować a nie dyskutować o tym czego ktoś nie potrzebuje. Najwidoczniej nie wszyscy mieszkańcy będą używać tego odcinka, ale na pewno nie jest to zły pomysł. W krajach cywilizowanych tworzy się strukturę rowerową w miastach a nie neguje jej. Uważam, że ta ścieżka przyda się jako połączenie ścieżki "idącej" od strony stadionu, z późniejszym połączeniem z osiedlem Ogrody i Studzienna.
76. Dodane przez Jon, w dniu - 06-06-2015 15:59 Czytam o pomyśle prezydenta miasta Słupska (już mocno wdrażanym), że do końca roku kalendarzowego wszystkie dzieciaki w szkołach i przedszkolach będą jadły żywność od lokalnych eko-producentów, poza tym masa pomysłów na ułatwianie życia w mieście i co najważniejsze pozyskiwanie inwestorów. No a u nas prezydent organizuje godzinną konferencję w sprawie wycinki drzew, albo zaciesza na to, że kilka tysięcy osób przeczytało jego post na FB. Najwyraźniej ktoś jeszcze nie zrozumiał dlaczego ludzie stąd uciekają. Bo to nie rekonstrukcje historyczne ani park w centrum niczego jest ważny a perspektywy jakie ktoś ma na dalsze życie. Nie chce kustosza chce osoby która będzie sprawnie zarządzała miastem dla ŻYWYCH a nie dla pomników!
77. Dodane przez bmc, w dniu - 06-06-2015 16:14 taki znak
78. Dodane przez Danka, w dniu - 06-06-2015 16:27 nie dla wycinki.'pamiętajcie o ogrodach przecież stamtąd przyszliście"chce się powiedzieć za poetą
79. Dodane przez nik, w dniu - 06-06-2015 17:27 czyżby prezydent bezgranicznie zaufał temu śmiesznemu kierownikowi? chłopie wymień go póki nie zniszczy całej zieleni troche mi szkoda Bukowskiego był inteligentny nikogo nie obraxił i chyba miał wiecej w głowie i wyobraźni
80. Dodane przez do kom. 75, w dniu - 06-06-2015 17:31 Zdefiniujesz co to znaczy "Zacznijmy się cywilizować" ? W krajach cywilizowanych tworzy się strukturę rowerową w miastach, ale przy tej okazji nie wycina się masowo drzew.
81. Dodane przez ola, w dniu - 06-06-2015 18:53 Zostawcie drzewa w spokoju, pięknie tam wyglądają, im więcej zieleni w centrum tym lepiej dla naszych płuc! Tym bardziej,że Leszno nie ma się czym chwalić jeśli chodzi o czystość powietrza, którym codziennie oddychamy..
82. Dodane przez Grunwald, w dniu - 06-06-2015 19:47 GŁOSUJMY: Chcemy ciągu pieszo-rowerowego, ale BEZ WYCINANIA DRZEW. Kto za...........wpisuje się.
83. Dodane przez Co na to radni ?, w dniu - 06-06-2015 20:21 A co na to nasi radni, którzy w imieniu mieszkańców mieli doradzać w sprawach związanych z miastem? Od czasu podziału nadwyżki budżetowej, gdzie mieszkańcy byli w dużej mierze przeciwni przekazywaniu pieniędzy na Unię, mniej się o nich czyta. A chętnie poznamy rady radnych.
84. Dodane przez Drzewiec, w dniu - 06-06-2015 21:11 Gdy czytam o masowym usuwaniu drzew, to przypomina mi się las Entów zniszczony przez Orków Sarumana, ale leszczyńskie Śródmieście to nie Śródziemie
85. Dodane przez Anty Kaźmierczak, w dniu - 06-06-2015 21:21 Jeszcze raz ostrzegam Pana Prezydenta. Jeśli choć jedno drzewo, lub krzew zostanie usunięte przy ul.Grunwaldzkiej. Zgłaszam sprawę do prokuratury.Jeśli umorzą postępowanie , zakładam sprawę cywilną wraz z instytucją pozarządową /łatwo się domyślić z jaką/. Łukasz poważnie się zawiodłem na Tobie.
86. Dodane przez 10034, w dniu - 06-06-2015 21:37 Ciąg pieszo-rowerowy bez wycinki drzew !!! albo niech zostawią jak jest
87. Dodane przez PL, w dniu - 06-06-2015 23:09 Jestem zz ciągiem pieszo-rowerowym.
88. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 07-06-2015 12:13 Tylko chodnik pieszo rowerowy tyle ludzi jezdzi rowerami innego rozwiazania nie widze a po ulicy w takim ruchu sobie nie wyobrazam jezdzic rowerem
89. Dodane przez rodowita leszczynianka, w dniu - 07-06-2015 13:45 RATUJMY DRZEWA W LESZNIE !!!!!!!!!!!!!!!
90. Dodane przez Tęskno mi, Panie..., w dniu - 07-06-2015 14:09 Słyszałem wiele lat temu, gdy na ul. Cichej budowano chodnik z ulicy Narutowicza do "Pentagonu", że zaproponowano właścicielce posiadłości znajdującej się na rogu Narutowicza i Cichej, całkiem spore odszkodowanie za wycięcie dwóch pięknych dębów, które były przeszkodą w poszerzeniu tego chodnika. Na szczęście nie zgodziła się wtedy na to i drzewa te rosną do dzisiaj a chodnik świeci pustkami. Czasy trochę się zmieniły, drzewa przy Grunwaldzkiej są duże niższe od dębów z Cichej, ale czasami odnoszę wrażenie, że ekologiczna świadomość niektórych urzędników, niewiele uległa zmianie.
91. Dodane przez Winner, w dniu - 07-06-2015 14:44 Zastanawiałem się, która ścieżka pieszo-rowerowa jest w Lesznie najwęższa i wydaje mi się, że chyba ta na wiadukcie. Na większości wiaduktu jej szerokość pomiędzy barierkami, wynosi ok. 1 metra. W komentarzu nr 42 czytam, że ten chodnik ma mniej więcej 3 x szersze możliwości. To za mało ?
92. Dodane przez Niezrzeszony rowerzysta, w dniu - 07-06-2015 15:16 "O opinię będzie pytane też leszczyńskie środowisko rowerzystów." Prosimy o podanie do publicznej wiadomości opinii przedstawicieli tego "środowiska rowerzystów". Dobrze by było aby mieszkańcy poznali ich oficjalne zdanie na temat wycinki drzew, także przy Mickiewicza. Przyznam, że trochę mnie dziwi czas przyszły tych konsultacji bo na stronie Rowerowe Leszno, już dwa miesiące wcześniej, 04 kwietnia br. pojawiła się informacja mówiąca o tym, że podczas posiedzenia zespołu ds. infrastruktury rowerowej w Urzędzie Miasta została podjęta decyzja o przebudowie chodnika na części ulicy Grunwaldzkiej i, że "Realizacja inwestycji będzie wymagała wycinkę starych drzew, jest to spowodowane poszerzeniem przestrzeni z obecnych 3 do 3,5 metrów..." (...)
93. Dodane przez życie, w dniu - 07-06-2015 15:25 zostawcie drzewa w spokoju one tez chcą żyć, gdyby umiały mówić to by nie jedno powiedziały
94. Dodane przez do kom. 76, w dniu - 07-06-2015 16:29 Rozumiem sens Twojej wypowiedzi, ale nie do końca się z nią zgodzę. W zadbanym, ładnym mieście ludzie czują się lepiej niż w zaniedbanym. Dbałość o historyczne dziedzictwo oraz o estetykę otaczającej nas przestrzeni ma dla mieszkańców i turystów znaczenie. Nie powinno to być jednak celem samym w sobie tylko jednym z wielu zadań, które mają służyć poprawie sytuacji w mieście. Pomysł ze wspieraniem lokalnych eko-producentów Żywności w miejskich placówkach zbiorowego żywienia bardzo mi się podoba bo służy zarówno zdrowiu mieszkańców jak i wsparciu lokalnych producentów zdrowej żywności. Pozostaje nadzieja, że nasze miasto będzie takie dobre przykłady z Polski i ze świata, promować u nas.
95. Dodane przez aga, w dniu - 07-06-2015 18:18 Jak widać po większości komentarzy mało kto chce aby drzewa wyciąć i mam nadzieję że do tego nie dojdzie, że Prezydent i inne osoby mające wpływ na decyzję o wycince drzew na Grunwaldzkiej czy w innym miejscu obudzą się, pomyślą i zostawią drzewa w spokoju. Niech Leszno bedzie bardziej zielone. Co do ścieżki i do tego że będzie za wąsko dla rowerów i pieszych to jak ktoś wyżej wspomniał to najwęższa ścieżka jest na wiadukcie i jakoś nie słyszę głosów że należy to powiększyć!!! Dziś szłam chodnikiem przy trapezie i zastanawiam się czy jest on szerszy niż ten na Grunwaldziej? chyba nie, a chodzi tam dużo ludzi i jeździ tam dużo rowerzystów i wszyscy dają radę.
96. Dodane przez wiatr, w dniu - 07-06-2015 18:32 Myślę Pan Prezydent głęboko powinien się zastanowić nad pełnieniem obowiązków przez obecnego Kierownika. Ten Pan powinien być sprowadzony do poziomu zwykłego pracownika, gdzie tu znajomość przepisów i innych ważnych kwestii merytorycznych (itd). Błąd za błędem. Brak słów.
97. Dodane przez -mieszkaniec-, w dniu - 07-06-2015 19:28 DO kom. 75. Zmień nick bo mogą nas mylić. Jeśli chodzi o "cywilizacje" to Twoja jest napewno BETONOWA. Brak tlenu w mózgu widoczny z daleka a tylko zieleń go zapewnia. Ciąg pieszo-rowerowy TAK bez wycinki drzew.
98. Dodane przez Mariodela, w dniu - 07-06-2015 19:36 Stop! wycinaniu drzew w Lesznie.Tu jest tak mało zieleni,a jeszcze ma być bardziej betonowo.Ciąg pieszo - rowerowy jak najbardziej potrzebny z uwagi na duża ilość rowerzystów. Dla niektórych jazda rowerem to jak rehabilitacja,ale pod warunkiem,że nie jedzie się na wysmażonej latem patelni, dlatego drzewa koniecznie powinny zostać. Jak miło rowerkiem,po mieście spacerkiem wędrować, Wsród drzew i zieleni w cieniu przed słońcem się schować.
99. Dodane przez do kom. 85 i 96, w dniu - 07-06-2015 19:41 Nie znam tego pana, ale obawiam się, że Prezydent za bardzo mu zaufał a on nabył nie tylko dobre, ale też te gorsze nawyki z poprzedniego okresu. Choć nie wykluczam też innej opcji - takiej, że obecnemu Prezydentowi wcale masowe propozycje wycinania drzew w naszym mieście nie przeszkadzają.
100. Dodane przez popis, w dniu - 07-06-2015 21:34 Nie dla wycinki! Piękne, zdrowe, dojrzałe drzewa należy zostawić!
101. Dodane przez harry, w dniu - 07-06-2015 22:22 miało być lepiej a jest gorzej boże ales leszno pokarał
102. Dodane przez Hej, w dniu - 07-06-2015 22:39 Robiąc drogę dla rowerów pamiętajcie,by nie była z kostki fazowanej.
103. Dodane przez Justyna, w dniu - 07-06-2015 23:15 Wystarczy taki szeroki chodnik jak jest, tylko pozwolic jeździć rowerem...NIE RUSZAJCIE DRZEW!
104. Dodane przez Mała lekcja edukacji ekologicznej z Netu, w dniu - 07-06-2015 23:48 "Średnio typowe drzewo absorbuje odpowiednio 1 tonę dwutlenku węgla na każdy metr sześcienny przyrostu i produkuje przy tym 727 kg życiodajnego tlenu (...) Jedno drzewo produkuje w ciągu roku tyle tlenu, ile zużywa człowiek w ciągu 2 lat życia (...) Pyły wędrując z wiatrem zatrzymują się na drzewach i krzewach (...) nawet świerkowy żywopłot, posadzony wzdłuż ruchliwej ulicy, potrafi zatrzymać do 70% zanieczyszczeń (...) wokół drzew powietrze jest wyjątkowo czyste pod względem bakteriologicznym (...) Tereny zielone mogą również absorbować znaczne ilości temperatury, a także chronią przed nagłymi zmianami temperatury, łagodząc klimat(...) to również nawilżacze powietrza. Przeciętnie 1 drzewo liczące kilkadziesiąt lat, w ciągu sezonu wegetacyjnego oddaje do atmosfery kilkaset litrów wody (...)Stwierdzono, że powietrze leśne zawiera 200-1000 razy mniej substancji szkodliwych dla zdrowia, niż powietrze w pobliżu aglomeracji przemysłowych."
105. Dodane przez Arek, w dniu - 08-06-2015 00:02 Zobaczycie kiedyś jak przyroda sama się zrewanżuje (susze, pożary, powodzie) za te anty ekologiczne decyzje władz miasta Leszna
106. Dodane przez magda, w dniu - 08-06-2015 01:24 A Chrobrego we wtorek karczowane- bedziemy płakac za drzewami tak jak ptaki za swoimi młodymi ;((
107. Dodane przez Orędownik, w dniu - 08-06-2015 10:40 Nie wiem jakie decyzje zostaną ostatecznie podjęte ale sama konieczność walki przez mieszkańców o drzewa wraz z informacją z kom. 92 oraz wycinkami przy Mickiewicza i Chrobrego, urzędnikom i samemu Prezydentowi chwały nie przynosi. Może i Prezydent jest orędownikiem ładnego wyglądu miasta, ale nie widać żeby budował wizerunek orędownika ładnego eko-miasta.
reklama
108. Dodane przez Stan, w dniu - 08-06-2015 10:54 Panie Prezydencie Borowiak. Dlaczego ze słynącej od dziesięcioleci z pięknej zieleni, ulicy Bolesława Chrobrego, chce Pan zrobić pustynię ? Przejdzie Pan do historii Leszna jako "Szalony drwal". Wstyd. 3 razy NIE ! następnym razem dla waszej formacji.
109. Dodane przez Alex, w dniu - 08-06-2015 10:59 Borowiak mieszka poza miastem wśród zieleni, dlatego kompletnie nie interesuje go pogorszenie się standardów życia mieszkańców ul. Bolesława Chrobrego po wycince drzew. Ważne, że on będzie miał zielono.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.