Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Rawicz arrow Pies pogryzł 10-latka

Policjant uratował chłopca

Pies pogryzł 10-latka

02.10.2017. Radio Elka, Aldona Brycka-Jaskierska

W Konarach pies rasy akita inu zaatakował 10-letniego chłopca. Dziecko uratował  policjant po służbie. Właściciel psa poniesie karę. Feralnego dnia zapomniał zamknąć bramę od posesji.   

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Policjant w dniu wolnym od pracy wracał ze sklepu, gdy zauważył, że leżącego na chodniku chłopca szarpie duży pies. Bez zastanowienia ruszył z pomocą.
- Pies nie reagował na krzyki, więc silnym kopnięciem odgonił psa, który dopiero wtedy puścił dziecko i uciekł na posesję - mówi Beata Jarczewska,
rzecznik policji w Rawiczu. - St. asp. Grzegorz Głowacz, który interweniował, opatrzył dziecko, wiedział, że najważniejsze jest zatamowanie krwiotoku. Pomagał mu jeszcze jeden mieszkaniec Konar, który przybiegł na miejsce wypadku - realacjonuje rzecznik policji.

Chłopiec z ranami głowy i lewego ramienia został zabrany przez karetkę pogotowia do szpitala. Tam założono mu wiele szwów i obecnie jego życiu już nic nie zagraża. - Lekarz stwierdził, że chłopiec miał wiele szczęścia i bardzo dobrze, że pomoc pojawiła się tak szybko - zaznacza Jarczewska. - Postawa chłopca budzi podziw, bo jak sam powiedział, w tej dramatycznej sytuacji przypomniał sobie że musi przyjąć postawę, tzw żółwia, aby ochornić miękkie części ciała i twarz. Tego uczył jeden z dzielnicowych na spotkaniu w szkole - podkreśla rzecznik policji.

Pies, rasy akita inu, który zaatakował chłopca, według właścicieli nigdy nie był agresywny. Najczęściej był zamykany w kojcu, ale czasem biegał także po posesji. - W tym nieszczęśliwym dniu, został wypuszczony z kojca, a właściciel zapomniał zamknąć bramę.

Pies ma wszystkie wymagane szczepienia. Jednak jego właściciel poniesie odpowiedzialność karną. - Jakie zarzuty usłyszy będzie wiadomo, gdy otrzymamy opinię od biegłego z zakresu medycyny sądowej - zapowiada Jarczewska. Zaatakowany przez psa chłopiec wrócił już ze szpitala do domu.



 
Komentarze (36)
1. Dodane przez xxx, w dniu - 02-10-2017 10:48
według właścicieli nigdy nie był agresywny- jaki nie był ? Dzieci działały na niego jak płachta na byka
2. Dodane przez Do obrońców psów, w dniu - 02-10-2017 10:52
Za chwilę poleje się fala obrońców psów, że to niemożliwe, że na pewno wina chłopca bo pewnie to sprowokował. Taki grzeczny piesek, to był jego pierwszy raz. Chciałem zauważyć że zawsze ta sama historia, a jednak się zdarza. Za takie coś chłopiec powinien dostać bardzo duże odszkodowanie i nie chodzi mi o 1000 zł tylko przynajmniej 100 tys zł. Może to by nauczyło właścicieli odpowiedzialności za swoje jakże miłe i urocze zwierzaki. Szybkiego powrotu do zdrowia życzę chłopcu, który pewnie od tej pory będzie się bał psów.
3. Dodane przez PiX, w dniu - 02-10-2017 10:58
Według właścicieli psów, które kogoś pogryzły, ich pupile nigdy wcześniej nie były agresywne. No ale tym razem były. Morderca też nigdy wcześniej nikogo nie zabił. Moje zdanie jest takie: Pies BEZWARUNKOWO do uśpienia, a właściciel potężna kara finansowa.
4. Dodane przez Xxx, w dniu - 02-10-2017 11:06
Chłopiec na pewno każdego dnia szczul psa! Nigdy w takich sytuacjach to nie jest wina psa
5. Dodane przez zgadzam się, w dniu - 02-10-2017 11:09
Masz psa musisz go pilnować. Podstawą dobre wychowanie i ułożenie zwierzaka. Poza tym nie uczy się agresji. No i pilnuje się na każdym kroku. To tylko zwierzak i nigdy nie wiadomo czy czegoś nie wywinie bo mu instynkt zadziała. Sam mam psiaka ale nigdy nie puszczam go samego gdy w pobliżu są ludzie lub inne zwierzęta. 
Winny jest w tym przypadku właściciel i powinien zostać surowo ukarany.
6. Dodane przez gość, w dniu - 02-10-2017 11:31
Właściciel psa powinien odpowiadać za narażenie dziecka na utratę życia. Za blizny i traumę na całe życie zapłacić potężne pieniądze. Pies może być przyjacielem człowieka ale na ogół ma tylko jednego Pana.
7. Dodane przez olo, w dniu - 02-10-2017 11:33
Pies pewnie bez smyczy i kagańca.
8. Dodane przez do PiX, w dniu - 02-10-2017 11:36
weź sam się uśpij. Nie karze się psa za głupotę człowieka!
9. Dodane przez nick, w dniu - 02-10-2017 13:26
Winny właściciel psa. Nie usypiać zwierzaka
10. Dodane przez oki, w dniu - 02-10-2017 13:36
pies atakuje w ostatecznosci, najpierw daje sygnały ostrzegawcze. atak moze być wywołany przez agresje kogoś w stosunku do psa lub gdy jest głodny a ktos szczuje go jedzeniem.
reklama
11. Dodane przez Dora, w dniu - 02-10-2017 15:23
Ja psa sąsiadki nigdy nie szczułam, nigdy nie zrobiłam mu nic złego, szczerze to omijałam szerokim łukiem bo boję się psów a on i tak mnie pogryzł. Podbiegł ( był bez smyczy ) gdy szłam do domu i pogryzł mi nogi. Sąsiadka na przeprosiny stwierdziła, że widocznie nie lubi moich perfuM
12. Dodane przez Daria, w dniu - 02-10-2017 15:48
Osobiście posiadam psa rasy akita inu oraz 6- letniego sąsiada, który rzuca w mojego psa kamieniami i codziennie droczy go przy płocie - uwaga była zwracana ale nic to nie pomogło. Pies nie żyje w kojcu, jest z nami w domu ale gdy tylko widzi "małego sąsiada" szczeka na niego niemiłosiernie. Wątpię, żeby pies podleciał do dziecka i bez powodu go pogryzł.
13. Dodane przez Do kom 7, w dniu - 02-10-2017 16:10
Pies uciekł z terenu posesji przez nie zamkniętą bramkę więc jak mógł mieć smycz i kaganiec
14. Dodane przez do" znawców", w dniu - 02-10-2017 16:19
Akita to specyficzny pies. Ma silne instynktowne zachowania. Wina ewidentnie właściciela. Psy tej rasy nie mogą biegać same. Psy bardzo ciekawe jednak trzeba umiec sie z nimi obchodzić. Przyjmują funkcje stróżowania bez treningu. Atakują po cichu bez szczekania. W obecności właścicieli łagodne, pod ich nieobecność agresywne - pilnuja obejscia. Otwarta brame pies mógł uznac za czesc posesji lub wzrok dziecka za wyzwanie do walki o pozycję w stadzie.
15. Dodane przez antg, w dniu - 02-10-2017 16:43
Do kom 7 - sam sobie w domu też zakładasz smycz i kaganiec? Jak poszukasz trochę na stronach BDSM to tam znajdziesz obrazki
16. Dodane przez zenek, w dniu - 02-10-2017 16:46
przede wszystkim psy doskonale wyczuwają nasz nastrój i to czy się ich boimy czy też nie mój psiak np. rzeczywiście dziwnie reaguje na ludzi, którzy się go boją tak jakby wyczuwał strach i wtedy rzeczywiście może być niebezpieczny a wtedy gdy ktoś się nie boi to on nie jest taki pewny. Pies bardzo dobrze wie kiedy jestem smutny, zły lub zdenerwowany one po prostu to czują nie wiem jak ale czują i teraz kiedy idzie dzieciak i się boi a pies to czuje to nieszczęście gotowe. Ale winny jest właściciel bo doprowadził do takiej sytuacji, pies mentalnie jest jak dziecko i nie można go winić za głupotę człowieka
17. Dodane przez Zanetta, w dniu - 02-10-2017 18:12
Post powyżej na temat akit typowy z Internetu.sama posiadam suke Akita Inu. Owszem jest to pies dominujący, ale i najwierniwjszy przyjaciel. I nim ktoś znowu napiszę uśpić psa to niech się zastanowi , bo nieodpowiednim wychowaniem nawet i z yorka można zrobić mordercę.a co jak ktoś źle wychowa dziecko i ono zaatakuje kiedyś innego człowieka też odrazu uśpić??
18. Dodane przez Ldmi do 10, w dniu - 02-10-2017 18:12
Nie pisz głupot. Często psy atakują bez żadnego powodu i ostrzeżenia!
19. Dodane przez ORA, w dniu - 02-10-2017 18:46
OBROŃCY PSÓW I INNE PSIARKI MNIE OSŁABIAJĄ ! WEDŁUG NICH DZIECKO BYŁO WINNE BO PEWNIE BYŁO SMUTNE LUB MIŁO ZŁY HUMOR.NO OGARNIJCIĘ SIĘ PSIARKI! NIEDŁUGO PSY BĘDĄ LEGALNIE NAS ZAGRYZAŁY. A WY NA DZIECI MÓWICIE BACHORY I ICH NIENAWIDZICIE. PIES BEZWZGLĘDNIE DO UŚPIENIA, WŁAŚCICIEL DO PAKI I KILKASET TYS ODSZKODOWANIA
20. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 02-10-2017 19:14

Pies zaatakuje wtedy gdy poczuje na ciele dziecka innego psa lub kota albo zapach np. mydła, płynu do prania czy perfum kogoś kto go bił, głodził lub kogoś kogo nie lubi. 
Suka gdy poczuje na dziecku zapach innej suki, szczególnie takiej, która ma cieczkę, zaatakuje prawie na 100% , podobnie samiec gdy poczuje innego samca.  
.
21. Dodane przez G, w dniu - 02-10-2017 19:23
Albo chłopiec szczuł psa, albo właściciel nie wychował i nie traktował psa prawidłowo. AGRESJA PSA NIGDY, POWTARZAM NIGDY, NIE JEST WINĄ PSA. TO NIE CZŁOWIEK. Uśpienie psa nie jest rozwiązaniem.
22. Dodane przez POLICJANCI!!!, w dniu - 02-10-2017 19:23
EGZEKWUJCIE PRAWO, KAGANIEC I SMYCZ!!!! CHODZICIE PO MIASTACH NP. LESZNO I RAWICZ!!!! SKANDAL OCZU NIE MACIE, DAWAC MANDATY, PŁACĘ NA TO PODATKI!!! 
 
do kom. nr 20....a co to ma do rzeczy, lituj się nad dzieckiem,a nie usprawiedliwiaj Kundla i wlasciciela!!!. Mam psa i dzieci, ale rozsądek trzeba mieć, i głowę na karku
23. Dodane przez kawa na ławę, w dniu - 02-10-2017 21:32
do 2, 19: Właścicielowi psa dowalić potężną karę finansową, a psa zutylizować. Masz zwierzaka, to dbaj o niego i pilnuj, aby nie zrobił krzywdy bliźniemu. (...)
24. Dodane przez do 20stki, w dniu - 02-10-2017 22:07
skąd masz tak bzdurne wiadomości
25. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 02-10-2017 22:53

do kom.22 Ja też mam psa, dziewczynkę. Nawet gdy idę sama ulicą i widzę kogoś z psem zachowuję dystans. Wiem, że suka może rzucić się na mnie, bo pachnę moim psem a nawet kotem, bo takowego zwierzaka też posiadam. 
Próbuję innym wytłumaczyć czym jest instynkt u psa. Twojej agresji nie rozumiem. 
 
Za psa ZAWSZE odpowiada właściciel. Gdy pies jest agresywny a rasa akita inu to spory pies, który waży od 35 ( młoda suka) do 60 kg (dojrzały samiec) i używany bywa w "podziemnych kręgach" do walk, to nie jest to pieseczek, który może sobie brykać po posesji. Pies po ataku na człowieka musi być poddany obserwacji i należy też ustalić pochodzenie psa, jego rodowód. Bo być może cały miot jest bardzo agresywny lub jest to mieszaniec. 
Mamy mało informacji - być może jest to suka, której zabrano dzieci i sprzedano je. A matka tęskni i szaleje z bólu. 
Spójrzcie na zdjęcia - to piękne psy ale bardzo duże i niebezpieczne. 
.
26. Dodane przez ?, w dniu - 03-10-2017 12:14
a to dziecko to ile ma lat?
27. Dodane przez do Goska, w dniu - 03-10-2017 13:31
no i nareszcie coś z sensem! Za psa ZAWSZE odpowiada człowiek!
28. Dodane przez jan, w dniu - 03-10-2017 14:35
kary powinny być bezwzględne!!!!!! GRZYWNA UŚPIENIE PSA I CHŁOSTA DLA WŁAŚCICIELA po patrzmy choćby na co co dzieje się w STAREJ KROBI tam pies odgryzł nos córce właściciela a ten nawet 2zł mandatu nie dostał śmieje się (idio...) z systemu a pies nadal biega po wiosce
29. Dodane przez Do kom 28, w dniu - 03-10-2017 23:48
Kara dla właściciela, owszem zgoda, ale uspienie psa chlosta, Chłopie w jakim Ty świecie Ty żyjesz. Opanuj się. Całe życie miałam różne rasy psów, duże i małe, żaden nikogo nie pogryzl, to się nie ma prawa wydarzyć.
30. Dodane przez Do kom 28, w dniu - 04-10-2017 09:24
Bo dla tego Pana pies jest zapewne ważniejszy od dziecka. Gdyby mój pies (a miałam ich sporo) pogryzl człowieka, a zwłaszcza dziecko, już by go nie było. Kwarantanna i decyzja o uspieniu w rękach weterynarza, jezeli by była taka konieczność - trudno. Jeszcze mi się to nie zdarzyło na szczęście. Moje wszystkie psy były łagodne i kochaly ludzi. TO WYŁĄCZNIE WŁAŚCICIEL ODPOWIADA ZA PSA, JEGO NALEŻY BEZWZGLĘDNIE KARAĆ!!!!!!!!!!
31. Dodane przez Jola z Leszna, w dniu - 04-10-2017 18:57
Ten pies nawet w 1% nie jest podobny do akity inu. Psy rasy akita inu należą do najłagodniejszych psów na świecie. Lepszym pytaniem byłoby, gdzie byli wtedy rodzice dziecka? Jakby pilnowali chłopca, to nic by się nie stało.
32. Dodane przez zdruzgotana kom.5, w dniu - 04-10-2017 18:59
do komentarza 5: "Masz psa musisz go pilnować." 
Masz dziecko.. musisz je pilnować.
33. Dodane przez do komentarza 28, w dniu - 04-10-2017 19:03
Twoja wypowiedz o uspaniu psow od razu pokazuje ze Twoje psy nigdy nie mogly byc lagodne gdyz z samych tych 3 zdań mozna juz wywnioskowac ze i Ty do lagodnych nie nalezysz. Piszac "juz by go nie bylo" to jasno pokazujesz ze bez zalu potrafisz zlikwidowac psa.. dodając slowo "trudno" pokazujesz ze w ogole nie masz milosci do zwierzat. Taka osoba nie powinna nigdy posiadac zadnego innego zywego stworzenia. To zwykly egoizm i pokazywanie swojej wyzszosci nad slabszym..
34. Dodane przez Do kom 33, w dniu - 04-10-2017 20:07
Cześć Twojego komentarza dotycz mojego kom 30. Pisząc, że już by go nie było miałam na myśli mój dom i rodzinę (bo pies to członek rodziny). Nie można pozwolić. W takich sytuacjach decyzję o eutanazji psa podejmuje weterynarz i wtedy "trudno", należy to zrobić w sposób humanitarny tak aby zwierzę nie cierpialo. Przykro mi tylko, że do takich sytuacji dochodzi z winy człowieka, bo albo nie potrafi upolować psa wiedząc, że jest agresywny, albo sam uczy go agresji. Żadnego z moich piesków, które miałam (miałam ich wiele najczęściej te porzucone, które przygarnialam) nie zostały uspione. Nawet te chore, dochodziły same, na moich rękach, starałam się aby nie cierpialy odchodząc.
35. Dodane przez Wienio, w dniu - 10-10-2017 12:20
Niech smarkacz zezna prawdę
reklama
36. Dodane przez Magda, w dniu - 20-08-2018 18:04
Ja również jestem przeciwna usypianiu tego zwierzaka, choć sama doznałam takiego podobnego ataku, moim zdaniem właściciele powinni więcej uwagi poświęcać psu i szkolić go tak by nie zagrażał innym, gdyby nadażyla się podobna sytuacja ;)
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj