Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Blisko 300 kg jabłek rozdali na ulicy Słowiańskiej rolnicy zrzeszeni w Agrounii. W ten sposób chcieli zwrócić uwagę mieszkańców na problemy z jakimi się zmagają. Do przygotowanych paczek z jabłkami dołączona była broszurka, informująca o trudnej sytuacji na rynku rolniczym. - Chcemy pokazać, że walcząc o sprawy własnych gospodarstw, walczymy również o interes konsumentów - mówili.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Akcja rozpoczęła się punktualnie o gdz. 11:00 na leszczyńskim deptaku. Rolnicy podkreślali, że wyszli na ulicę aby informować, a nie protestować.
- Chcemy informować mieszkańców, że to o co walczymy to tak naprawdę nasza wspólna sprawa. Wielokrotnie jest
tak, że sprzedajmy swoje płody rolne za cenę dziesięciokrotnie mniejszą, niż finalnie widzimy w sklepie. Dla przykładu żywiec wieprzowy kosztował 25 lat temu tyle samo co obecnie. Różnica polega na tym, że obecnie konsument płaci u rzeźnika nieporównywalnie więcej - mówi Zdzisław Kubiak, hodowca trzody chlewnej z Ponieca.
Rolnicy zwracali uwagę, że cały czas napotykają na problemy ze sprzedażą swoich produktów.
- Czy zrozumiała jest sytuacja, kiedy płacisz w sklepie za ziemniaki z Egiptu 2-2,5 zł za kg, podczas gdy polski rolnik nie może ich sprzedać chociażby za 50 groszy?! (...) Rolnicy to bardzo duża grupa społeczna, która jednocząc się może wywierać wpływ na rządzących, jednak do tego potrzebne jest Twoje wsparcie i zrozumienie problemów wsi. (..) Kupuj zdrową polską żywność, kupuj świadomie! - czytamy w broszurze informacyjnej.
Akcja rolników spotkała się z pozytywnym odbiorem mieszkańców, którzy żywo komentowali ich problemy.
- Wspieram rolników z całych sił. Wiem jaka żywność jest na zachodzie, a jaka u nas. To jest absurd, że za ciężką pracę otrzymują wynagrodzenie poniżej opłacalności - powiedział Radiu Elka jeden z przechodniów.
1. Dodane przez s1, w dniu - 20-03-2019 12:34 Protest rolników w ten sposób+rozdawanie ulotek ma sens i może odnieść sukces.
2. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 20-03-2019 12:38 wszystko rozumiem .... ale gdybym blokowała im drogi jak oni mi w drodze do pracy to jabłka mogłyby zgnić ....
3. Dodane przez Do mieszkanka, w dniu - 20-03-2019 14:44 Gdyby bylo mniej ludzi jak ty. Zylo by sie o wiele lepiej w tym kraju.A protestowac nikt ci nie broni...
4. Dodane przez Archanioł, w dniu - 20-03-2019 15:11 TO WŁAŚNIE JEST WOLNY RYNEK czyli sznur na szyję, którego jeszcze nie tak dawno, sami rolnicy chcieli. A jak już skończą rozdawać jabłka, to ludzie i tak znowu pójdą kupić importowane do marketów.
5. Dodane przez Ak, w dniu - 20-03-2019 18:03 To Wy mysleliscie,że UE to dobry wujek co rozdaje pieniążki!!! Wracają do nich 3razy szybciej!!! Będziemy im jeść z raczki. Polak mądry po szkodzie. Jak zwykle szlachta nas sprzedała
6. Dodane przez Tomek72, w dniu - 20-03-2019 19:00 AGROunia ma rację w tym, że ZA MAŁO JEST POLSKICH produktów w polskich sklepach ... ma rację, że POsraliśmy te ostatnie 30 lat ...
Ale MEGA NIEODPOWIEDZIALNA jest taka ROSZCZENIOWA POSTAWA - co sami zrobiliście, aby poprawić los rolnika ?
Chcecie mieć dostęp do rynków EKSPORTOWYCH a jednocześnie chcecie OGRANICZAĆ IMPORT ... jak pogodzić jedno z drugim?
Narzekacie na niskie ceny skupu a co zrobiliście aby to zmienić ? Dlaczego rolnik Nowak i Kowalski rozmawiają indywidualnie z międzynarodowymi koncernami ? Dlaczego nie zorganizujecie GRUP PRODUCENCKICH I DYSTRYBUCYJNYCH ? Tak aby TESCO, Biedronka, Kaufland nie rozmawiały z Nowakiem czy Kowalskim a np Wielkopolską grupą producencką albo Mazowiecką ...
Jak Świtalski budował Biedronkę większość osób pukała się w czoło ...
ABC - to kolejny pozytywny przykład próby dostawania lokalnych sklepów do wymogu gry w warunkach gospodarki rynkowej ...
Mi najbardziej podoba się przykład DINO - bracia Biernaccy zaczynali od trzody chlewnej ... Sieć DINO powstała "z niczego" ... dziś "...Dino rośnie szybciej niż Biedronka..."
"...Z najnowszego raportu DM BDM wynika, że sieć Biedronka ma rentowność na poziomie 7,3 proc. Dino może się pochwalić około 8,3-8,5 proc. W uproszczeniu można powiedzieć, że ze 100 zł wydanych w markecie, zysk dla właściciela to 7,30 zł lub około 8,50 zł. Na tym samym kliencie Dino zarabia więcej...."
7. Dodane przez ira, w dniu - 20-03-2019 19:07 Gdyby chociaż 1 raz w tygodniu były te polskiej jabłka do kupienia na ulicy Słowiańskiej, to nie kupowałabym w marketach, a niestety na targowiskach ceny tak wygórowane,że nie można kupować tam owoców
8. Dodane przez J., w dniu - 20-03-2019 20:33 Polscy rolnicy i sadownicy nauczyli się już nieźle produkcji rolnej. Ale nadal ich piętą achillesową jest brak umiejętności pozyskiwania klientów. Jeżeli nauczą się budować dystrybucję z pominięciem "pazernych", dużych pośredników, to może zaczną zarabiać spore pieniądze.
Niestety nawyki z PRL'u gdzie kontraktowało się odbiory i zbyt był gwarantowany, pokutują do dzisiaj. Może ich dzieci i wnuki nauczą się sprzedawać, bo każdy sprzedawca wie, że dzisiaj nie sztuką jest mieć towar. Trzeba go umieć sprzedać. A wśród rolników brakuje dobrych umiejętności handlowych.
9. Dodane przez Piotr, w dniu - 20-03-2019 20:37 Ale mało komentarzy pod tym artykułem o protestujących rolnikach? W innym artykule o proteście nauczycieli jest kilkadziesiąt wpisów głównie negujących protest. Dlaczego tutaj nie ma wpisów w stylu: "jak im się nie podoba to niech zmienią pracę i idą na kasę do biedronki". Jak to jest?
10. Dodane przez karol, w dniu - 20-03-2019 21:21 dokładnie niech sprzedadzą ziemie i żyją sobie z %% a tak tylko marudzą jak ciężko bo nikt ich produktów nie kupuje
reklama
11. Dodane przez Adam, w dniu - 21-03-2019 13:31 rolnictwo, ehhh ciężka praca
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.