Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Leszno będzie miało dzielnice?

Prace nad nowym statutem

Leszno będzie miało dzielnice?

15.01.2020. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Jarek Adamek)
Bardzo możliwe, że w przyszłości w Lesznie utworzone zostaną dzielnice lub osiedla jako pomocnicze jednostki samorządu. Komisja kodyfikacyjna Rady Miejskiej Leszna opracowująca nowy statut miasta rozmawiała o tym na swoim wtorkowym posiedzeniu.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jednostki pomocnicze samorządu nie są w Polsce niczym nowym. To lokalne wspólnoty samorządowe mieszkańców gmin - najczęściej są nimi sołectwa, jednak w wielu większych miastach powstają dzielnice lub osiedla. Przejmują one na swoim terenie realizację niektórych
zadań publicznych, mają swoje rady, a w przypadku sołectw dysponują nawet własnym funduszem.

Właśnie możliwość tworzenia dzielnic lub osiedli ma być wpisana do nowego statutu Leszna, nad którym pracuje komisja kodyfikacyjna RML. -Przepisy ustawy o samorządzie zobowiązują gminy do ustalenia zasad tworzenia, łączenia i podziału jednostek pomocniczych - wyjaśnia przewodnicząca komisji Aleksandra Petrus-Schmidt. Zastrzega, że to nie musi oznaczać, że Leszno zostanie podzielone na dzielnice, jednak w statucie musi być umieszczona taka możliwość.

Radni z komisji zastanawiali się nad procedurą tworzenia dzielnic lub osiedli. Z inicjatywą może wyjść Rada Miejska lub mieszkańcy danej dzielnicy, jednak utworzenie jednostki musi być poprzedzone konsultacjami. Dopracowania wymaga jeszcze wiele szczegółowych kwestii, na przykład jak duża grupa mieszkańców może przedstawić inicjatywę, jak mają wyglądać konsultacje, wreszcie jak duża ma być wydzielona dzielnica i jak mają przebiegać jej granice.

 
Komentarze (69)
1. Dodane przez Kościaniak, w dniu - 15-01-2020 09:08
To w Lesznie nie ma jeszcze rad osiedli?
2. Dodane przez dziad, w dniu - 15-01-2020 09:15
Kolejny dowód na azjatycką mentalność naszej władzy-spadek po sowieckiej okupacji. Jeśli coś zadziwia w tym pomyśle to to, że wpadli na niego Wielkopolanie-widać , że przejmujemy wpływy od wschodu... Leszno liczy ca 60 tysięcy ludzi. To mniej niż najmniejsza dzielnica np Wrocławia. Rządzi nami rada miasta w 23 osobowym składzie czyli na jednego radnego przypada 3 tys obywateli. W zaokrągleniu. I oni nie są w stanie reprezentować interesów tak skromnej liczby wyborców? Potrzebują wyręki kolejnych rad? Sami sobie odpowiedzmy bo na nich nie ma co liczyć. A na koniec- Nowy Jork ma ponad 8 mln ludności i...51 radnych. Zachowując nasze standardy powinni mieć dwa tysiące sześciuset. LA- piętnastu... I teraz pomyślcie...gdzie jest fajniej?
3. Dodane przez Paweł, w dniu - 15-01-2020 09:25
A kto będzie decydować o obsadzaniu stanowisk? I skąd mają być pieniądze na wypłaty dla jednostek pomocniczych? Bo chyba za darmo nikt tego robić nie będzie. Pieniądze pewnie wam wpadną z podwyżek za śmieci!!!!
4. Dodane przez pw, w dniu - 15-01-2020 09:32
Znów spadnie to na naszego prezydenta ŁB - Okazjonalnie odwiedziłem nową strzelnicę sportową w Lesznie i widząc liczne pęknięcia ścian można stwierdzić, że będzie duży problem z tą inwestycją.
5. Dodane przez loli, w dniu - 15-01-2020 09:33
zatorze potęga ;)
6. Dodane przez 1, w dniu - 15-01-2020 09:38
Myślałem,że Leszno ma dzielnice jak Zatorze,Zaborowo,Gronowo,Grzybowo itd.
7. Dodane przez Olga, w dniu - 15-01-2020 09:43
Leszno 60tyś i chce mieć podział na dzielnicę? Na co to komu? Za dużo pieniędzy mamy? Popieram komentarz numer 2
8. Dodane przez Piotr, w dniu - 15-01-2020 09:45
Nie chcę być malkontentem ale Rawicz ma dzielnicę Sarnowa od 1976 roku, to Leszno jakieś zapóźnione jest.
9. Dodane przez do 2, w dniu - 15-01-2020 09:52
60.112 to Leszno liczyło w 1992,najwięcej liczyło w 2011,było 64.713.Obecnie liczy 63.774 i ma jeden z mniejszych wskaźników wyludniajacych się miast w kraju.Tylko Rzeszów przybiera ludnosciowo 30 lat temu liczył ok 150.000,dzisiaj blisko 200.000.Natomiast najwięcej ubywa z Łodzi 30 lat temu liczyła 852.000,obecnie ok.690.000.Ludność trzyma też Warszawa i Zielona Góra,pozostałe miasta to spadek ludności.Dla przykładu Tarnów najwięcej liczył 122.000,obecnie 108.000,Kalisz 109.000,obecnie 101.000,Piła 77.000,obecnie 73.000 i tak dalej......
reklama
10. Dodane przez On, w dniu - 15-01-2020 10:04
Co się dziwisz ? Przecież w Kościanie jest tylko jedno osiedle to i jedna rada.
11. Dodane przez Łeb, w dniu - 15-01-2020 10:09
W lesznie wszystko chore za obecnego włodarza.
12. Dodane przez Jerzyk, w dniu - 15-01-2020 10:09
No, nareszcie. Świetna wiadomość
13. Dodane przez wronka, w dniu - 15-01-2020 10:26
i na co to komu? Może tak zająć się poważnymi sprawami bo miasto jest w bardzo złej kondycji...Może tak zająć się halą, basenem czy dziurą po goplanie.
14. Dodane przez colo1, w dniu - 15-01-2020 10:32
No i zacznie się. Rozdzielimy finansowanie inwestycji na poszczególne dzielnice, I tak np: ta dzielnica jest bogatsza więc dostanie mniej albo więcej - to się ustali.  
Pieniedzy mamy tyle ile mamy, bo z "centrali" dostajemy coraz mniej, a nasze wydatki rosną. 
Budżet miasta w zasadzie bilansuje się a wy w dzielnicach musicie sobie jakoś radzić. Wypisz wymaluj PISOKRACJA. 
Już widzę jak mieszkańcy drą pa..ły dlaczego to właśnie tamta dzielnica dostała więcej a nasza mniej, przecież tam mieszkają bogole. Będzie heca, a to jej pierwsza jaskółka
15. Dodane przez Michał, w dniu - 15-01-2020 10:33
KTO ZA TO WSZYSTKO ZAPŁACI? 
I TAK BIUROKRACJA URZĘDU ROZRASTA SIĘ JAK ZIELSKO W OGRODZIE .
16. Dodane przez obywatel, w dniu - 15-01-2020 10:44
Proszę czytac ze zrozumieniem - ustawodawca nakłada na gminy, że w statucie ma być możliwość tworzenia dzielnic, co nie oznacza, że będą. Jeśli chodzi o radnych dzielnicowych to wybierani sa w wyborach powszechnych, wiec wszystko zależy od mieszkanców - a nie jakas bitwa o stanowiska, dalej niestety radni dzielnicowi czy osiedlowi pracują społecznie, bez diet.
17. Dodane przez kornik, w dniu - 15-01-2020 10:51
Bardzo dobrze, aby powstały osiedla / dzielnice. Świetna inicjatywa.
18. Dodane przez Do 14, w dniu - 15-01-2020 11:07
Dokładnie -to doprowadzi do tego że ludzie w takim małym miasteczku jakie jest Leszno będą skłóceni.
19. Dodane przez sc, w dniu - 15-01-2020 11:22
Znowu wzrost biurokracji za którą zapłacą mieszkańcy.
20. Dodane przez Michał, w dniu - 15-01-2020 11:28
Weżcie się za konkretną pracę i rozwiązywanie problemów mieszkańców ,a nie sztuczne problemy sobie wymyślacie,pomyślcie jak rozwinąć gospodarkę w tym mieście a nie kolejne tworzenie miejsc pracy dla kolesiostwa,niech ktoś w końcu pomyśli nad tym żeby ludzie nie uciekali z tego grajdołu,dookoła same podwyżki,śmieci parkingi itp,zero nowych miejsc pracy ,zero przyszłości w tym mieście panie prezydenci proszę popatrzeć zdroworozsądkowo na to miasto !!pogoda wiosenna a prace na ulicy Osieckiej idą jak krew z nosa !@!nie wstyd wam ?? naprawdę jest dużo pilniejszych spraw !!ludziom w tym mieście żyje się coraz gorzej !!
21. Dodane przez DO 8, w dniu - 15-01-2020 11:41
Sarnowa nie jest dzielnicą Rawicza, ale osiedlem z Radą Osiedlową.
22. Dodane przez Piotr, w dniu - 15-01-2020 11:42
nowe stanowiska dla swoich?
23. Dodane przez do 20, w dniu - 15-01-2020 12:17
ludzie już uciekają co widać a uciekają młodzi bo Leszno stało się miastem bez perspektyw z bardzo niskimi zarobkami. w mieście co chwilę coś jest zamykane a to tesco a to Akwawit więc po co ma ktoś tu mieszkać?
24. Dodane przez do 18, w dniu - 15-01-2020 12:43
Małe miasteczka to są Góra, Wschowa,no chyba,że według Ciebie to wioski.
25. Dodane przez Semafor, w dniu - 15-01-2020 13:09
Ciekawe kiedy drapacze chmur będą w Lesznie stawiać ha ha ha
26. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 15-01-2020 13:12
I dobrze i nie dobrze - zależy jak na to spojrzeć. Przy dobrze zorganizowanych i powszechnych konsultacjach społecznych i przy radnych słuchających głosu mieszkańców, a nie tylko liderów swego ugrupowania, takie rady byłyby chyba zbędne. Głos mieszkańców jest potrzebny. Byle tylko nie okazało się, że tworzy się nowe bariery i wydłuża procesy decyzyjne, które i tak niewiele zmienią.
27. Dodane przez DO 23, w dniu - 15-01-2020 13:15
Tesco zamykają już od dawna i zamknęli już w wielu większych miastach.Przyszła teraz pora na Leszno i Gorzów Wlkp.Racja zarobki powinny być wyższe,miejsca pracy powstało bardzo dużo w strefie inwestycyjnej.Sam byłem zdziwiony jak tam ostatnio jechałem ile tam nowych firm,fabryk,dwie całkiem duże. Miejsc pracy jest dużo,będzie tam niebawem nowe miejsce pracy,bo budują coś duzego,a zarobki to inna sprawa.Jednak też można w Lesznie ładnie zarobić i zarabiają, zarabiają.
28. Dodane przez ja się pytam!, w dniu - 15-01-2020 13:51
(...) prężne miasta np. Rzym ma jednego radnego na 11 tyś ludzi, Londyn jednego radnego na 9 tyś a w USA to te proporcje są jeszcze lepsze, bo tam wypada ponad 15 tyś ludzi na radnego! I są to bogate i rozwijajace się city a nie powsiowskie dziury jak leszno! jaki(...) to tak wymyśla w tym lesznie?!
29. Dodane przez kK, w dniu - 15-01-2020 13:51
czyżby trzeba było więcej swoich wciągnąć na wypłaty z budżetu?
30. Dodane przez Do 26, w dniu - 15-01-2020 14:06
Niestety to wydłuży procesy które i już teraz przeciągają inwestycje w Lesznie. Dla mnie podział tego niewielkiego miasta na dzielnice to absurd. Zgadzam się też z głosami komentujących że powinno zabrać się za poważne sprawy w mieście np. remont rynku, ożywienie go. Bo to miejsce straszy w tej chwili. Malowanie ratusza nic nie da.
31. Dodane przez do27, w dniu - 15-01-2020 14:08
Tesco padło bo mieli wyższe ceny niż w innych marketach.
32. Dodane przez inka, w dniu - 15-01-2020 14:13
Jestem przeciw.Ma rację kom.14.Doprowadzi to do dalszych podziałów wśród ludzi.Leszno jest za małe na takie coś.
33. Dodane przez Sierżant Maczuga, w dniu - 15-01-2020 14:14
To będą i dzielnicowi ?
34. Dodane przez PL, w dniu - 15-01-2020 14:31
Leszno będzie miało dzielnice a kiedy METRO i szybka kolej miejska - ja się pytam?
35. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 15-01-2020 15:22
A komunikacja PKP Leszno-Poznań coraz mniejsza. Szkoda gadać. Tematy zastępcze znowu.
reklama
36. Dodane przez Do 34 ,35 i innych, w dniu - 15-01-2020 15:43
Spokojnie przed kolejnymi wyborami nasz najwyższy widz miasta obiecaliśmy metro wieżowce kolej i co sobie tylko wymarzycie wiec spokojnie do wyborów tylko!!
37. Dodane przez Do 35, w dniu - 15-01-2020 15:50
No dużo pociągów kończy bieg w Kościanie. Gdy kolej aglomeracyjna wejdzie w życie na całego to będzie w Lesznie dramat.
38. Dodane przez abc, w dniu - 15-01-2020 15:53
Tworzenie nowych stolkow, kto za to zaplaci?
39. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 15-01-2020 17:15
DO KOM.5 
Ztorze to moze jest potega ale w smrodzeniu na cale Leszno i okolice. 
Wspolczuje...
40. Dodane przez marek, w dniu - 15-01-2020 17:19
głupotami się zajmujecie zacznijcie pracowac
41. Dodane przez Kris, w dniu - 15-01-2020 18:21
Pomysł dobry jestem za , nic nie pomaga w rozwoju jak konkurencyjność dzielnic z zachowaniem spójności miasta Od włodarzy miasta oczekuje podnoszenia atrakcyjności miasta poprzez różne działania promujące niekoniecznie zwiększające biurokracje Jak dla mnie brakuje innowacyjności w myśleniu np poprzez budowę górki kopca odbudowy wież bramy kościańskiej. Zy swieciechowskiej wpisująca się w pejzaż miasta W jaki sposób chcemy by nasze miasto wyróżniało się wśród dZiesiatki podobnych miejscowości
42. Dodane przez Xyx, w dniu - 15-01-2020 18:38
Komentarz 27 To chyba trol
43. Dodane przez Gospodarz osiedla, w dniu - 15-01-2020 18:46
A skąd weźmiemy figurantów do obsadzenia stołków?
44. Dodane przez Do 42, w dniu - 15-01-2020 19:46
Nie chyba a napewno
45. Dodane przez do 42, w dniu - 15-01-2020 19:50
Nie to Ty jesteś trolem i nieudacznikiem.
46. Dodane przez prawda, w dniu - 15-01-2020 20:00
Co by w Lesznie nie robiono,zawsze tym samym osobom zazwyczaj dwóch, trzem tych samych źle. Tak w koło na każdy temat.Puknijcie się i popatrzcie na siebie.
47. Dodane przez DZIELNICE.???, w dniu - 15-01-2020 21:23
Och w zmniejszajacym sie Lesznie (dziś to tylko 63 992 mieszkańców )czyli mniejsze niz 1 Dzielnica RATAJE w Poznaniu to ok. 100 000 mieszk, ) Nie dajmy sie zwariowac co najwyzej to...---Rady Osiedli ale bez wynagrodzenia dla czlonkow takich Rad- nie jestesmy Nowym Jorkiem ani tez Waszyngtonem i nie osmieszajmy sie !!!!! dr Jacek Nowakowski .
48. Dodane przez Roma, w dniu - 15-01-2020 22:06
Leszno się wyludnia bo młodzi budują się w Święciechowie, Wilkowicach, Dąbczu itd. W Lesznie za drogo.
49. Dodane przez osiedla, w dniu - 15-01-2020 22:10
Pisokracja? (kom. 14): 
 
www.leszno.pl, 17 kwietnia 2015, NIE BĘDZIE RAD OSIEDLOWYCH, Przewodniczący Rady Miejskiej Sławomir Szczot zwołał spotkanie dotyczące powołania rad osiedlowych. Od wielu miesięcy zabiega o to pan (&). Wniosek ze spotkania jest taki, że rad osiedlowych w Lesznie nie będzie. 
Nie ma uzasadnienia dla podziału miasta na osiedla i powołania rad osiedlowych mówi Sławomir Szczot 
Jak tłumaczy, mieszkańcy mają wiele możliwości wpływu na to, co dzieje się w mieście i mogą na wiele sposobów przedstawiać swoje pomysły oraz zabiegać o ich realizację. Od dwóch lat jest w Lesznie Budżet Obywatelski, można też korzystać z pieniędzy przeznaczonych na tzw. inicjatywy lokalne. Mieszkańcy mają do dyspozycji radnych wybranych w poszczególnych okręgach. W mieście działa też wiele stowarzyszeń, realizujących ważne dla lokalnej społeczności zadania.  
Koniec cytatu.  
 
 
Absolutna zgoda w sprawie amerykańskiej i w ogóle zachodniej demokracji.  
W Lesznie najwyższy czas podzielić się władzą z mieszkańcami. Najwyższy czas na rady osiedli. Przez lata bierności teraz do wykonania szereg prac stanowienia lokalnego prawa. Do powstania rad osiedlowych nie można nikogo zmusić, to mieszkańcy decydują czy chcą mieć na swoim terenie radę osiedla a miasto, zgodnie z Ustawą o samorządzie gminnym, ma obowiązek tworzyć warunki do działania i rozwoju jednostek pomocniczych czyli rad osiedlowych. Rady osiedli są w miastach małych i dużych. Są podstawową formą wspólnoty i aktywizacji mieszkańców. Nie przeszkadzają budżetowi obywatelskiemu, inicjatywom lokalnym a je uzupełniają. Rady osiedli dysponują budżetem, który przyznaje miasto. Radni rad osiedlowych mogą działać społecznie, bez wynagrodzenia. Osiedla mogą współpracować. Chodzi o współodpowiedzialność za miasto i swój kawałek miasta we wszystkich sprawach danego terenu. Ustawa o samorządzie gminnym daje dowolność tworzenia rad osiedlowych i to od nas będzie zależało, jaki model przyjmiemy.
50. Dodane przez do 48, w dniu - 15-01-2020 22:22
To prawda,że ludzie się budują w okolicy tuż za miastem.Jednak Leszno nigdy nie przekroczyło 65.000.Poczytaj kom 9.Z Poznania który liczył ponad 620.000,obecnie jest 535.000,bo też się budują pod Poznaniem i jest niż demograficzny.
51. Dodane przez Rychu, w dniu - 15-01-2020 23:05
Przyłączyć Wilkowice
52. Dodane przez Do 50, w dniu - 16-01-2020 07:12
Młodzi uciekają do Poznania i w okolice Poznania. Oszukujesz sam siebie myślac że jest inaczej. Leszno stało się miastem pozbawionym perspektyww. I przede wszystkim strasznie drogim a zarobki marne.
53. Dodane przez Do 52, w dniu - 16-01-2020 08:46
Moje dzieci mieszkają pod Poznaniem a takich jak moje dzieci jest dużo. Młodzi nie chcą tu wracać.
54. Dodane przez Ala, w dniu - 16-01-2020 08:58
Leszno upada z dnia na dzień, pan prezydent jest już pewnie zmęczony,popieram komentarz 52
55. Dodane przez Do 52, w dniu - 16-01-2020 09:01
Moja córka zamieszkała w Wrocławiu
56. Dodane przez do 52, w dniu - 16-01-2020 09:02
W dzisiejszych czasach jest rzeczą naturalną ,ze w szczególności młodzi ludzie migrują.  
Od lat tendencja wskazuje ,że młodzi ludzie poszukują perspektyw w innych krajach ( emigracja zarobkowa) ościeźne miejscowości aglomeracyjne Wrocław,Kraków, Gdańsk, Warszawa, czy Poznań Utrzymującą się tendencją jest również to ,ze wyludniają się miasta tworząc tzw miejsca wolnego spędzenia czasu nie koniecznie mieszkania. Ludzie lokują się w okolicach miast w dogodnym położeniu komunikacyjnym zapewniającym szybki dojazd do pracy , szkół . Więc nic odkrywczego. Od lat 90tych zauważony jest odpływ mieszkańców z miast ( nie dotyczy Warszawy Rzeszowa i Krakowa) w pozostałych utworzono niezliczoną ilość miast i miejscowości w których zamieszkuje niemal tyle samo mieszkańców jak w sąsiednich aglomeracjach. Co do perspektyw i potencjału możliwości ,,zarabiania" pieniędzy nie tworzą je Miasta jak zaznaczyłeś tylko ludzie , którzy tu żyją i mieszkają. To co w przypadku Leszna było przez wiele lat podważane ,że zasobność miasta ma związek z dużymi Państwowymi firmami i ich wynagrodzeniami , stało się dla mojego miasta silną stroną która ograniczyła w duzym stopniu wskaźniki bezrobocia a mieszkańcom dało impuls to rozwoju. Ilość przypadająca firm na statystycznego mieszkańca, zasobność mieszkańców należy do najwyższych w Wielkopolsce ( Słownik Statystyczny 2018) Pozdrawiam
57. Dodane przez Do 56, w dniu - 16-01-2020 12:24
Lubie takie urzędnicze wpisy. Litania konkretna z której nic nie wynika. Czasem miło by było gdyby urzędnik wyszedł i zobaczył jak wygląda Leszno a wygląda marnie.
58. Dodane przez do 57, w dniu - 16-01-2020 14:09
Popieram,masz rację ludzie budują się na obrzeżach miast.Tylko Rzeszów przybiera ludność dynamicznie.Z Poznania ubyło ok 70 tys,najwięcej z Łodzi 170 tys ! Leszno ma jeden z niższych wskaźników wyludniania w Polsce.Większość byłych miast wojewódzkich do 100 tys ma problemy,a perspektywy znacznie gorsze niż w Lesznie.Co kogo obchodzi,że ktoś się wyprowadził z Leszna do Wrocławia,Poznania jego sprawa.Ludność Leszna liczy blisko 64 tys i miasto ma niski wskaźnik wyludnianie,czytaj kom 9,za kilka lat będzie do Leszna włączone Dąbcze, Wilkowice,tak jak włączono wiele miejscowości do Zielonej Góry.
59. Dodane przez Do 58, w dniu - 16-01-2020 14:51
Już nas jest 63700. Nie manipuluj. Mnie to cieszy że ludzie z Leszna uciekają. Miasto nie ma nic do zaoferowania więc cieszę się że córka mieszka w Wrocławiu i ma jakąś przyszłość bo tu to kiepsko widzę a jest coraz gorzej. Mam udawać że jest dobrze bo jakąś tam drogę budują czy remontują? Gdzie jest to wszystko co nam obiecywano przez poprzednią i tą kadencję. Fajnie że ludzie zaczynają mieć dobrą pamięć i przypominają to i owo. W maju ktoś pisał że miało coś się dziać od stycznia w sprawie Goplany. Nie dzieje się nic. Sprawa z młynami też cisza. Były jakieś projekty o miejsce rekreacji na Zaborowie. I nic. Hala czy pływalnia - tego nie będzie. Jak wygląda odkryty basen, to relikt lat 60tych. Wstyd to pokazywać. Dlaczego nie ma tunelu budowanego? W Kościanie tuż obok urzędu skarbowego i wysokiego budynku w ciasnocie potrafili wybudować. Przecież to inwestycja na lata i dla następnych pokoleń. Dlaczego w czasie gdy ludzie wracają do przemieszczania się koleją nie potrafiliśmy powalczyć o kolej aglomeracyjną? Dlaczego nie budujemy obwodnicy w czasie gdy wszyscy naokoło to robą? Mamy tyle pustostanów. Na rynku też mnóstwo pustych sklepów. Teraz po podwyżkach to już całkiem rynek opustoszeje. Co z wspólnym Sylwestrem? Mógłbym długo pisać. Ty sobie możesz pisać i chwalić Leszno bo masz różowe okulary lub jesteś opłacony.
60. Dodane przez Kkkk, w dniu - 16-01-2020 15:20
Prezydencie weź odejdź ludzie cię nie chcą patrząc po wpisach
61. Dodane przez do49, w dniu - 16-01-2020 17:35
Współpracować? Z mentalnością i kłótliwymi charakterami Polaków? Utopia.
reklama
62. Dodane przez do 60, w dniu - 16-01-2020 17:37
Spadaj płatny trollu!
63. Dodane przez do 59 i innych, w dniu - 16-01-2020 17:42
Jakoś wszyscy nie uciekają.Każdy ma prawo mieszkać gdzie chce.Wg waszego gadania to w Lesznie musieliby już zostać sami emeryci.A jakoś mamy ludzi którzy chcą tu mieszkać i kupują mieszkania i budują domy
64. Dodane przez Do 59, w dniu - 16-01-2020 18:35
Do listy można dopisać fajny dług Leszna.
65. Dodane przez do 59, w dniu - 17-01-2020 09:19
Leszno liczy obecnie 63.774,a liczyło najwięcej w 2011 64.713,spadek niewielki.Leszno ma jeden z mniejszych wskaźników wyludniajacych się miast w Polsce.Koscian też liczył więcej mieszkańców, zobacz w GUS.Basen będzie,sam zobaczysz,a hala mimo,że stara jeszcze daje radę i na meczach wiele razy jest 1 tys ludzi,czasem więcej. Co z tego,że w Kościanie jest nowa jak mała.Na mecze w Kościanie przychodzi garstka,to samo na ten malutki stadionik w 4 lidze.
66. Dodane przez Do 65, w dniu - 17-01-2020 10:29
Przeczytaj co napisałeś, potem zrozum. Osoba z kom 59 pisała o Lesznie a ty piszesz o Kościanie i poszukaj w tym logikę. I co ma do tego wszystkiego nowa hala w Kościanie i stadion? Myśl jak piszesz. I podpisuje się pod tym wszystkim co napisał 59. Tyle nam obiecano a nie zrobiono kompletnie nic.
67. Dodane przez Do 66, w dniu - 17-01-2020 11:04
Przede wszystkim ten manewr wykonuje się by przerzucić ciężar rozmowy od niewygodnych tematów. Osoba 59 pisała o tych wszystkich obietnicach i niewygodnych sprawach na które nie dostał odpowiedzi więc przerzuca rozmowę na temat Kościana. Widać mało rozgarnięty ten troll z komentarza 65.
68. Dodane przez do 67, w dniu - 17-01-2020 12:15
Kto zaczął pisać o Kościanie ? to małe nudne 23.800,dane z czerwca 2019,miasteczko.Co innego 30.000 Września, czy 30.000 Śrem .
reklama
69. Dodane przez Jurek, w dniu - 17-01-2020 21:24
Wydaje mi się że chodzi również o łatwiejsze wchłonięcie Wilkowic Maryszewic a może i Strzyżewic  
Łatwiej będzie wymówić wtedy mieszkańcom że będą sami jako osbobna jednostka terytorialna rządzić w ramach dzielnicy
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący ryd... Rydzyna 629000
Dom leszno ul. krzyc... Leszno 495000
Ostatni skrajny dom ... Leszno 535000
Kłoda dom z pompa ci... Kłoda 469000
Kłoda ul. fiołkowa !... Kłoda 399000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj