Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Leszno arrow Gastronomia w cieniu koronawirusa

Branża liczy straty

Gastronomia w cieniu koronawirusa

28.03.2020. Radio Elka, Bartłomiej Klupś

(fot. Bartłomiej Klupś)
Z wielkimi problemami boryka się obecnie branża gastronomiczna. Pandemia koronawirusa wymusiła zamknięcie restauracji. W większości z nich jedzenie jest serwowane na wynos lub z możliwością odbioru własnego. Odwołane lub przełożone na późniejszy termin są imprezy okolicznościowe, w tym wesela. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pewnie jeszcze miesiąc temu nikt nie przypuszczał do jakich strat w wielu branżach doprowadzi koronawirus. Jedną z nich bez wątpienia jest gastronomia. Jak usłyszeliśmy w leszczyńskiej pizzeri Cool Pizza, obroty spadły do 40 procent. Jeszcze gorzej sytuacja wygląda w restuaracji Zielona Antresola, która swoje siły połączyła z Pocztówką z Wakacji.

- Poziom
naszych obrotów w odn
iesieniu do tego co było wcześniej spadł do 10 procent. Tak naprawdę nie starcza nam to na przetrwanie - przyznała Elżbieta Adamek, współwłaścielka obu restauracji.

Połączone menu, dowozy, a w planach po Wielkanocy, nowa karta z dwudaniowymi obiadami, również w abonamencie - to starania, aby nie spełnił się najczarniejszy scenariusz.

Mówi o nim m.in. Waldemar Kaniewski, właściciel restauracji Grodzka 12, która zamknięta jest całkowicie od dwóch tygodni. Jak przyznaje, zakładając optymistyczny scenariusz, że od połowy kwietnia restauracje znów będą otwarte, to pewnie niewiele osób zdecyduje się w kolejnych dniach je odwiedzić.

- Czas, który będzie potrzebny na ponowne rozruszanie restauracji, będzie moim zdaniem liczony w kilkunastu miesiącach - mówi Kaniewski. Jak zaznaczył, do maja straty będą wynosiły kilkadziesiąt tysiecy złotych.

- Bez realnej pomocy nie jesteśmy w stanie przetrwać - przyznał Kaniewski.

Wiele młodych par musiało odłożyć w czasie powiedzenie sobie sakramentalnego „tak”. Jak zaznacza Paulina Wawrzyniak, właścicielka Sali Bankietowej Kontrabas w Rojęczynie, wesela po świętach Wielkanocnych zostały przeniesione głównie na tegoroczną jesień lub przyszły rok.

- Będą się one odbywały wśród tygodnia, gdyż weekendy są pozajmowane - zaznaczyła Wawrzyniak.

W zawieszeniu są inne okolicznościowe imprezy. Jak poinformowała właścicielka, kilka parafii przesunęło już Pierwszą Komunię na wrzesień.

- Czekamy z nadzieją, że wszystko jak najszybciej wróci do normalności - przyznała Wawrzyniak.

 
Komentarze (86)
1. Dodane przez Pracownik, w dniu - 28-03-2020 09:28
Ja mam mała gastronomię i mamy zamknięte choć mógłbym mieć otwarte ze względu na to że jest to na powietrzu lecz po 3 dniach gdy epidemia doszła do Polski musiałem zamknąć bo obrót z 3 dni był niższy niż normalnie w jeden dzień. Nawet prądu bym nie był w stanie zapłacić A gdzie reszta.. wegetacja
2. Dodane przez Ja, w dniu - 28-03-2020 09:43
Ludzie stracą pracę, ale rząd jak zwykle ma to w d... Ty musisz płacić podatki, oddawaj 70% zarobionych pieniędzy. Najważniejsze są zasiłki dla nierobów, a ludzie pracy to na bruk najlepiej. Dlaczego niemożna zmniejszyć, chociaż tymczasowo opodatkowania pracy?
3. Dodane przez ..., w dniu - 28-03-2020 09:49
Najbardziej debilna "pomoc" rządu to jest odroczenie składek na ZUS. Trzy miesiące nie zarabiasz nic (masz zakaz lub spore ograniczenie wykonywania pracy), ale na czwarty miesiąc według złodziei z rządu zarobisz czterokrotnie i cztery składki zapłacić musisz (w przeciągu jednego miesiąca). Skandal!
4. Dodane przez Hanna, w dniu - 28-03-2020 09:52
Niedługo największymi pracodawcami będą urzędy.
5. Dodane przez Grz., w dniu - 28-03-2020 09:55
Pewnie pojawią się komentarze chorych ludzi twierdzących, że Polska jest pierwszą gospodarką świata i że zadłużanie jest dobre, bo tak mówili w Wiadomościach, ale to jest kłamstwo!
6. Dodane przez Paweł, w dniu - 28-03-2020 09:59
Skandalem jest "pomoc" rządu. Składki ZUS, które po 3 miesiącach "niby zwolnienia" musisz zapłacić 4x w miesiącu. Super wsparcie dla firm.
7. Dodane przez Bartek, w dniu - 28-03-2020 10:12
W obecnej sytuacji należy zabrać 500+ i przeznaczyć je na pomoc dla mikroprzedsiębiorstw. Nauczycielom uciąć wynagrodzenia, gdyż nie pracują na pełny etat. Solidarnie należy jednym zabrać by dać innym i uratować ich. Mi niedługo źródłu dochodu się skończy a im nadal pozostanie. Bardzo gardzę nimi.
8. Dodane przez Ted, w dniu - 28-03-2020 10:15
Biznes się nie opłaca? Trzeba się przekształcić, zmienić pracę! Ileż razy to słyszeliśmy? Podstawa to wolny rynek! A teraz wszystkie rekiny biznesu płaczą do państwa o pomocr
9. Dodane przez ?, w dniu - 28-03-2020 10:22
Ludzie z którymi rozmawiam nie rozumieją co rząd znowu zrobił. 
Ludzie którzy swoją wiedzę o Polsce czerpią z Wiadomości naprawdę myślą, że zapłacenie 4 razy w miesiącu składki na pensje urzędników ZUSu to jest wsparcie dla firm. Obudźcie się!
10. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 28-03-2020 10:25
Najważniejsze są podatki i składki na ZUS. Człowiek może zdechnąć.
11. Dodane przez -, w dniu - 28-03-2020 10:30
Po prostu PiS profesjonalnie podszedł do rozmontowania polskiej gospodarki. Za kilkanaście miesięcy w Polsce największymi pracodawcami faktycznie będą urzędy i garstka firm będzie na to wszystko pracowała.
12. Dodane przez I, w dniu - 28-03-2020 10:35
Słuchałem wczoraj radia i w wiadomościach z kraju było mówione, że Polski nie stać, na obniżenie opodatkowania.  
Na 13 i 14 emeryturę, 500+ i zasiłki (dla zdrowych i silnych) nierobów to stać! Dla ludzi pracy na minimalne wsparcie w postaci niezabierania większości zarobionych pieniędzy to nie stać.
reklama
13. Dodane przez PiS - PO - to samo zło!, w dniu - 28-03-2020 10:39
Jest zakaz wykonywania pracy, ale podatki za (niewykonaną) pracę płacić musisz. To jest okrutne złodziejstwo rządu. 
PiS niczym nie różni się od PO.
14. Dodane przez do 2. Dodane przez Ja, w dniu - 28-03-2020 10:57
nie można zmniejszyć opodatkowania pracy, bo nie będzie dla 700 000 nauczycieli na urlopach 100% płatnych, więc restauratorzy zastawiajcie swoje domy w bankach, bo nauczyciele czekają na pieniądze
15. Dodane przez propozycja, w dniu - 28-03-2020 11:01
Spółdzielnie mieszkaniowe, na terenie których znajdują się zakłady gastronomiczne (i inne zakłady, które zostały zmuszone do zawieszenia działalności) powinny zrewidować wszystkie wydatki i czasowo anulować czynsze, bo te zakłady gastronomiczne, fryzjerskie, kosmetyczne, punkty ksero - codziennie dobrze służyły spółdzielcom lub mieszkańcom terenu spółdzielni mieszkaniowej. Można i trzeba zdecydowanie ograniczyć wszystkie wydatki, jak choćby najbardziej widoczne: kosztowne, nadmierne zdobienie osiedli szatą roślinną - i być solidarnym w tym trudnym czasie.
16. Dodane przez Adam, w dniu - 28-03-2020 11:05
Co z odroczeniem podatku od nieruchomości komercyjnych miasta Leszna!!! 
 
Parę dni temu rada miasta o tym informowała od tego czasu cisza. W urzędzie pracownic nic nie wiedzą!!! 
 
Za chwilę trzeba płacić ratę za pierwszy kwartał! 
 
 
Panie prezydencie w naszych interesach jest zero klientów. Nie zarabiamy na koszta! Pieniądze z tych podatków zawsze nam trochę pomogą! 
 
Mieszkańcy czy wy wiecie ile my płacimy z każdy 1m2: 
- 21,95 zł (za 1m2 budynku) 
- 0,83 zł (za 1m2 parking, trawnika przed firmą) 
 
Panie prezydencie co tego że będziecie mieć pieniądze na 1000m nowego chodnika (z naszych podatków) jak będą po nim chodzić tylko nasi ex pracownic z CV lub po zasiłek do UP?
17. Dodane przez Maria, w dniu - 28-03-2020 11:08
DO komentarza nr 3.Rząd chce umorzyć składki na ZUS za trzy miesiące,a nie odroczyć.
18. Dodane przez do 2, w dniu - 28-03-2020 11:09
Weź się człowieku ogarnij. Jeszcze napisz, że pandemia to wina rządu. Już w trzecim twoim zdaniu widać nieuctwo. Poczytaj o projektach ustaw jakie są przygotowywane przez rząd, a potem zabieraj głos. Zobacz jak radzą [a raczej nie radzą] sobie z tym samym tematem dużo bogatsze państwa (są oczywiście wyjątki jak Korea Południowa na przykład, Chin nie liczę bo to państwo autorytarne).
19. Dodane przez Jerzy, w dniu - 28-03-2020 11:09
Nie róbcie sztucznego problemu-poprzednio pracowaliście tylko na styku.Mam działalność gastronomiczną,teraz zamknięte,ale nie narzekam.Był czas,kiedy dobrze mi sie wiodło i odkładałem na "różne" czasy.teraz one nastały-pracownikom wypłacam wynagrodzenie-trochę niższe,ale dość dobre.dlaczego,bo oni pracowali w dobrych czasach dla mnie i tak zachowuje się zdrowo myślący pracodawca.A to,że Antresolka czy pocztówka... nie ma za co żyć to wielka ściema.Ludzie oczekują pomocy od rządu????polecam takie sprawy Urzędowi Skarbowemu.Dlaczego rząd ma dopłacać do waszej działalności-nierząd tylko też ja.Opanujcie się!!!!
20. Dodane przez Lekarz, w dniu - 28-03-2020 11:17
Skala ludzkiej głupoty przeraża, na mieście widać jeszcze sporo ludzi, kto mądry został w domu, po ulicach chodzą jednak cwaniaki co myślą, że skoro inni są w domu to oni mogą łazić bezpiecznie, pierwszy okres jest bezobjawowy! NAwet jak samemu nie zachorujesz to możesz uśmiercać innych, i nigdy się o tym nie dowiesz jak Twoja głupota zabijała na wiosnę 2020...
21. Dodane przez Arni, w dniu - 28-03-2020 11:30
Kto nie jest w stanie płacić musi upaść! Kiedy w końcu koniec z rozdawnictwem?
22. Dodane przez Do kom. 17, w dniu - 28-03-2020 11:37
Do kom. 17: To ma być odroczenie! Proszę poczytać na ten temat. Nie umożenie, jak mówią w Wiadomościach TVP.
23. Dodane przez do 18, w dniu - 28-03-2020 11:46
Nikt nie mówi, że to jest wina rządu, nikt nie neguje też konieczności siedzenia w domu. Faktem jednak jest, że działalność niektórych firm jest utrudniona (i dobrze, bezpieczeństwo najważniejsze). Chodzi o to, że płacenie podatków za okres w którym firma nie pracuje jest nie logiczne. Rząd kłamie, że zamierza umorzyć składki ZUS za 3 miesiące, a tymczasem jest to jedynie odroczenie. Czyli za 4 miesiące jeżeli nadal będzie będzie trzeba 4 składki zapłacić (3 zaległe + 1 obecna).
24. Dodane przez do kom. 7, w dniu - 28-03-2020 11:49
Chciałem napisać, że ja gardzę baranami. Ale co barany temu winne? Tak się składa, że mam żonę nauczycielkę w szkole średniej, która dzień w dzień prowadzi wszystkie zajęcia. Tyle, że online. Ma nawet więcej pracy, bo musi drukować prace, które jej uczniowie przysłali. Oczywiście pracuje na własnym sprzęcie, bo w Polsce tylko wybrani nauczyciele dostają służbowe narzędzia pracy. Jedyne co, to nie musi dojeżdżać do pracy. Ale wierz mi, że wolała by normalnie pracować.
25. Dodane przez do kom. 8, w dniu - 28-03-2020 11:52
Rozejrzyj się wokół siebie. Gdzie widzisz rynek (w znaczeniu ekonomicznym)? Jeszcze trochę i mogą pozostać jego strzępy, zgliszcza.
26. Dodane przez Jan, w dniu - 28-03-2020 11:57
Ktoś zainwestował wszystkie pieniądze, wziął kredyt, albo urządzenia w leasing i teraz ktoś mu powie "trzeba się przekształcić, zmienić pracę". 
A kredyt albo leasing z czego się spłaci? Ludzie stracą pracę, tylko dlatego, że Polaka doi się na każdym kroku. Chodzi o podatki, które trzeba płacić przy braku pracy.
27. Dodane przez J., w dniu - 28-03-2020 11:58
Vending pozdrawia gastronomię w tych kiepskich czasach. Z innymi przedsiębiorcami także. Trzymajcie się!
28. Dodane przez Hhhhh, w dniu - 28-03-2020 12:02
do komentarza 19 - Nie kłam! Nikt nigdy nie mówił o dopłacaniu przez rząd chodźby 1 zł. Mowa o tym aby firmy płaciły mniejsze podatki za czas w którym pracy jest o 90% mniej.
29. Dodane przez kilka pytan, w dniu - 28-03-2020 12:31
czy restauratorzy lub ich pracownicy nie maja dzieci? zaden nie pobiera 500plus? bo glosno bylo ze ludzie nie ida do pracy bo zyja z 500plus macie okazje teraz zyc z 500plus tez
30. Dodane przez kilka pytan, w dniu - 28-03-2020 12:36
czy jakis czas temu z wyzszoscia godna pozalowania nie krzyczalo wielu z was biznesmeni w markecie "prosze otworzyc kolejna kase" i pani z konca sklepu biegla zeby wam 3 minuty zaoszczedzic, dzis nagle ich doceniacie? ilu krzyczalo bezrobocie jest zerowe po co urzedasy z urzedu pracy, dzis wielu tam popedzi, pielegniarki dla was byly niegrzeczne a lekarze skorumpowani....dzis to anioly ratujace zycie...szkoda ze potrzeba az takiego dramatu by co niektorzy oczy otworzyli ze kazdy czlowiek i kazdy zawod jest cenny.pozdrawiam
31. Dodane przez kilka pytan, w dniu - 28-03-2020 12:39
co z biznesmenami ktorzy wykazuja zero dochodu (nie piszcie mi tylko ze takich jest malo) a maja majatki warte setki tysiecy zl dlaczego im panstwo ma pomoc skoro podatkow unikali jak ognia?
32. Dodane przez Ant, w dniu - 28-03-2020 12:54
Tak, a podatków ci nie podarują, trzeba płacić przy braku pracy i jeszcze słuchać kłamstw i obelg.
33. Dodane przez do kom. 29, w dniu - 28-03-2020 13:04
do kom. 29: Tylko, że te 500+ finansowane jest z podatków. Oczywiście, że pracownicy (którym rząd odbiera połowę pensji w podatkach) pobierają 500+ na swoje dzieci, ale pomyśl, o ile mogliby zarobić więcej gdyby nie ten zasiłek (dzięki niemu odzyskują zaledwie część zabranych w podatkach pieniędzy). Teraz chodzi o to, że ważniejsze od ludzi pracy są zasiłki (takie czy inne). Bo rząd musi niby "dać" coś obywatelom, aby ci poprawnie zagłosowali w wyborach.
34. Dodane przez Koks, w dniu - 28-03-2020 13:45
Zróbcie te obiady w normalnych cenach a nie ze jedne firmy robią dania pierwsze i drugie za 15 a w tych waszych restauracjach na wynos za 50
reklama
35. Dodane przez Ghgf, w dniu - 28-03-2020 13:46
Chyba odbior dań na wynos według nowej ustawy jest zabroniony przez prawo??? Tylko dowóz ! Dlaczego nikt tego nie kontroluje?
36. Dodane przez Arni, w dniu - 28-03-2020 13:50
Jak ktoś nie chce płacić to należy zawiesić działalność i zwolnić ludzi alb natychmiastowo zamknąć jak czuję że jest już bankrutem. Wtedy ZUSu już się nie płaci na bezrobociu chyba 111
37. Dodane przez kkk, w dniu - 28-03-2020 13:55
Wystarczy program informacyjny włączyć , dowiemy się ilu ludzi na tzw zlecenie było w tej branży,albo co gorsza na czarno. Tylko w ten sposób biznesmeni umieją być konkurencyjni... 
Do kom. 31. święta prawda.po 30 lat "dokładają"
38. Dodane przez koscielny, w dniu - 28-03-2020 14:18
Do kom.33 Czyli trzeba skończyć wreszcie z tym rozdawnictwem 500+ . To rozdawnictwo czy biedny czy milioner zniszczy ten kraj.
39. Dodane przez Adam kom 16,kilka pytań kom 31, w dniu - 28-03-2020 14:37
nie wprowadzaj ludzi w błąd;stawka 21,95 zl/m2 ale na rok.Tak samo za parking 0,83 zł na rok.Brzmi to zupełnie inaczej.Odnośnie kom 31-słuszna uwaga-najczęściej biznesmeni mają zero dochodu-czas z tym skończyć-co robią US;biedaka ścigają ale bosów nie tykają.
40. Dodane przez Elwin, w dniu - 28-03-2020 14:53
Nie będzie na 500+ na emerytury na nic bo pis nie ma piedziedzy na ratowanie gospodarki bo socjal wykonczy Polskę . Nie ma nic za darmo .Kto to ma finansować jak podatki nie będą płacone . Dobra zmiana Jarka tylko obchodzi władza a nie ludzie To jest chory człowiek na władzę.
41. Dodane przez ja, w dniu - 28-03-2020 16:00
do kom31 
A myslisz ze jak sie buduje majatek to sie nie placi podatkow? Kupuje materialy na budowe domu to w towarze sa zawarte podatki, kupuje maszyny do firmy to sprzedajacy placi za nie podatek, jak kupuje auto tak samo... wiec w czym problem?
42. Dodane przez Do kom. 19, w dniu - 28-03-2020 16:24
Panie Jerzy, " nierząd" to prostytucja. Pozdrawiam, licząc że popracuje Pan nad językiem.
43. Dodane przez 1, w dniu - 28-03-2020 16:30
Ale kiedy jest hossa to żaden biznes nie chwali się zyskiem, nie dzieli się z innymi...Kiedy słabo- wszyscy mówią, ile stracili. Ot przyzwoitość
44. Dodane przez do kom. 31 i 39, w dniu - 28-03-2020 16:53
Jeśli nie znacie się na finansach i na rachunkowości, to lepiej się w ogóle nie wypowiadajcie, bo możecie zrobić z siebie błaznów. Często czymś innym jest majątek przedsiębiorstwa, a czym innym majątek osobisty osoby, która ma w nim udziały. Przedsiębiorstwo też potrafi być osobą tyle, że prawną. I potrafi mieć swój niezależny od właściciela majątek.  
 
Ujemny wynik finansowy przedsiębiorstwa (strata), nie musi oznaczać, że zarządzający przedsiębiorstwem nic nie ma. Przecież starty księgowe / bilansowe wykazują często nawet największe firmy świata. A jednocześnie zarządy potrafią otrzymywać wtedy duże premie. 
 
Straty mogą być spowodowane różnymi przyczynami. Najczęściej inwestycjami. Ale to nie znaczy, że są wtedy źle zarządzane i, że nie należy się wtedy dobre wynagrodzenie ludziom, które nimi kierują.
45. Dodane przez do kom. 43, w dniu - 28-03-2020 17:01
Nie dzielą się z innymi? Jesteś trollem, który wyszedł nagle z jaskini i długo nic nie czytał, próbując oczerniać innych? Trudno mi uwierzyć, że nie potrafisz wpisać sobie w wyszukiwarkę frazy "firma przekazała" , aby zapoznać się z ogromem artykułów opisujących pomoc różnych przedsiębiorców na rzecz innych. Ot, taka Twoja przyzwoitość.
46. Dodane przez TomekGronowo, w dniu - 28-03-2020 17:11
Jest KRYZYS - nie bójmy się tego słowa, wiele branż ucierpi, wiele firm upadnie ... 
 
Szanowni Państwo proszę wprowadzić "grupy zakupowe" i "obiady czy kolacje abonamentowe" - kilka PROSTYCH pozycji w menu i rozsądne ceny i jakoś to będzie się kręcieć ...  
 
Wasi pracownicy, skoro są "bez pracy" mogą też ODPŁATNIE organizować zakupy przez internet z dowozem do domu podobnie jak robi to pyszne . pl 
 
skoro TESCO, E.Leclerc, auchan - mają ZAKUPY SPOŻYWCZE z dowozem - wy możecie to samo zorganizować
47. Dodane przez zenek, w dniu - 28-03-2020 17:42
Niech już właściciele tych punktow gastronomicznych tak nie narzekają bo nie żyją z miesiaca na miesiąc tylko coś odkladali. I jeszcze pracują na wynos. A jesli ktoś jest juz naprawdę w takich kłopotach finansowych to niech zwolni pracowników.
48. Dodane przez halo, w dniu - 28-03-2020 18:07
teraz chwile kryzysu, ale od polowy maja bedzie TAKA HOSSA ZE AZ BEDZIE BRAKOWALO RAK DO PRACY!! LUDZIE BEDA NAPALENI JAK OGRY!!!
49. Dodane przez Prl, w dniu - 28-03-2020 18:30
Do kom 7 niech mikroprzedsiebiorcy zamkną swoje pseudo biznesy i niech idą do pracy na budowę. Ja nie chcę żeby z moich podatków im płacić proste a od 500+ wara
50. Dodane przez Ola, w dniu - 28-03-2020 18:34
Do. Kom. 23.tez mam interes i 3miesace ZUS mamy umorzone. Suchaj uwauwaznie
51. Dodane przez ., w dniu - 28-03-2020 19:26
Socjalista to i trupa okraść potrafi. Jeszcze zatem sporo można z Was wycisnąć głupie polaczki.
52. Dodane przez P, w dniu - 28-03-2020 19:35
Czyli oddawanie większości zarobionych pieniędzy w podatkach to mało? Nawet jeżeli jest konieczność zapłacenia ZUS gdy nic (z powodu ograniczeń) się nie zarabia?
53. Dodane przez #, w dniu - 28-03-2020 19:39
Czyli lepiej aby ludzie stracili pracę niż, aby zapłacić mniejszy ZUS? Gratuluję głupoty!
54. Dodane przez Marek, w dniu - 28-03-2020 19:44
Czytając niektóre komentarze, można odnieść wrażenie, że mylą wam się gigantyczne międzynarodowe korporacje z lokalną jednoosobową działalnością gospodarczą pod względem zarobionych pieniędzy.
55. Dodane przez Odroczenie inaczej nazwane, w dniu - 28-03-2020 19:52
Do kom. 50: W wywiadach PiS używa takiego określenia, że będzie to "umożenie", ale prawda jest taka, że za 3 miesiące trzeba będzie zapłacić wstecz za to "umorzenie". Szkoda, że w wiadomościach o tym nie powiedzieli.
56. Dodane przez Obi wan, w dniu - 28-03-2020 19:54
Józefie , Adolfie Kaczyński wirus przyjdzie i po ciebie
57. Dodane przez do kom. 49, w dniu - 28-03-2020 19:56
No to się popisałeś. To co dla Ciebie, tego nie ruszać? Ale to, czego nie masz szans dostać, innym nie dać? Człowiek to brzmi dumnie. Ponoć ...
58. Dodane przez Zizi, w dniu - 28-03-2020 20:04
I bardzo dobrze że są pozamykane knajpy, które rozpijały ludzi i truły fas foodami. Wreszcie ludzie jedzą w domu, rodzinnie i zdrowo!!! A co do rządu to nie powinien rozdawać naszych piniędzy no nie ma i nie będzie!!!
59. Dodane przez do kom. 54, w dniu - 28-03-2020 20:12
Kiedyś mój kolega chciał przejąć po mnie mały biznes, z którego postanowiłem się wycofać. Widział, że była jakaś tam sprzedaż i dostrzegał w tym świetny interes. Zgodziłem się, ale poprosiłem go żeby przed podjęciem tej decyzji, zabrał ode mnie do przejrzenia segregator z fakturami. Gdy zobaczył jakie są faktyczne koszty prowadzenia takiej działalności, to od razu się rozmyślił. Nigdy wcześniej nie prowadził on swojej firmy i nie miał bladego pojęcia jak duże pieniądze trzeba zainwestować żeby się w ogóle utrzymać na powierzchni. Polecam poznanie kosztów wszystkim tym, którzy tylko widzą przychody, nie widząc kosztów.
60. Dodane przez Prl, w dniu - 28-03-2020 20:16
Do kom 57 nie chodzi o to że to co dla mnie tego nie ruszać tylko o to że znam kilku przedsiębiorców którzy mają malutkie firmy i żyją na poziomie o którym ja pracując na budowie mogę sobie tylko pomarzyć i nie życzę sobie żeby rząd im pomagał bo oni tej pomocy nie potrzebują tyle w temacie
61. Dodane przez do kom. 60, w dniu - 28-03-2020 20:35
A nie myślałeś o tym żeby ich naśladować? Skoro te firmy są malutkie, ale mają dochody Twoich marzeń, to może otwórz podobna firmę? Przy malutkiej firmie, koszty jej uruchomienia nie powinny być wielkie. Czemu pracujesz ciężko, a zarabiasz dużo mniej? Co Ciebie powstrzymuje?
reklama
62. Dodane przez do. k. 44, w dniu - 28-03-2020 20:40
Niestety źle komentujesz gro firm do 9-15 osób (działający jako osoby fiz. ) niestety działa tak aby jak najmniej wykazać dochodu. Sprzedaż wykazują na wiele milionów, a zysk na poziomie niskiej emerytury. Taka jest prawda.  
A wiesz że inwestycje w większości powinny być amortyzowane i wtedy mniejsze wartości idą w koszty. Ale cóż samochody wrzuca się w koszty i tu mamy to zło, które obniża podstawę opodatkowania. Wszystko zależy jak właściciel firmy chce działać. Czy firma chce korzystać z dodatkowych środków kredytowych w banku, wtedy musi mieć zdolność kredytową; przy stracie jest to raczej brak kredytu. Lepiej mieć trochę pokory.
63. Dodane przez Prl, w dniu - 28-03-2020 20:49
Do kom 61 dlatego ich nie naśladuje bo nie mam takiego charakteru jak oni. To są ludzie dla których zysk jest ważniejszy od własnej matki. To są ludzie którzy potrafią sprzedać śnieg eskimosom rozumiesz. Dla nich nie liczy się człowiek tylko to jak go wykiwać
64. Dodane przez Lucky, w dniu - 28-03-2020 20:51
Nie zdawałem sobie sprawy jak malutkie są to biznesiki . Ludzie prowadzący je na co dzień jeżdzą luksusowymi samochodami, latają na wakacje , dzieci są w nadmiarze doinwestowane . Myślałem ,że tak tak dobrze się kręci że na kilka miesięcy posuchy będą mieli . A ty taki lament . Jeden miesiąc i co ? bankructwo ? Prawda jest taka że cio ludzie nadmiernie konsumowali . Nie liczyli się z niczym i nikim . Teraz wyszło jacy to bogacze
65. Dodane przez Żarłok, w dniu - 28-03-2020 20:56
A ja w niedziele w imię solidarności z tymi co nas karmili przez poprzednie lata zamówię coś na wynos i sam po to przyjadę. Pozdrawiam Was. Piotr.
66. Dodane przez Żal, w dniu - 28-03-2020 22:10
Propozycja dla redakcji.. wyłączcie komentarze...można stracić wiarę w ludzi 
sad,very very sad
67. Dodane przez scorp, w dniu - 28-03-2020 23:00
Gdy bylo nawet 20% bezrobocie wskutek wyprzedazy za 1-zl przedsiebiorstw panstwowych przez poprzednie rzady, to czy wtedy na te rzady podobnie psioczyliscie jak teraz na rzad PiS, choc to nie ten rzad przywlokl do Polski koronawirusa z Chin!? Czy rzad PO-PSL mialby tak duze srodki na pomoc przedsiebiorcom, jakie przeznaczyl rzad PiS, skoro wtedy mafia Vatowska okradala panstwo na dziesiatki mld zl rocznie!?
68. Dodane przez ., w dniu - 28-03-2020 23:35
Do kom. 63 Nie masz takiego charakteru jak oni, bo oni zarobili własną pracą, a ty z nienawiścią pragniesz większego opodatkowania innych, żeby z tych podatków było więcej dla ciebie. Socjaliści to są ludzie dla których zabranie drugiemu to najważniejszy cel. W żadnej gospodarce nie ma czegoś takiego jak z góry określona ilość pieniędzy (gdyby tak było to faktycznie można by je podzielić po równo). Ludzie wypracowują pieniądze swoją pracą, więc nie rozumiem co ci się nie podoba. Nikt (nawet najochydniejszy "bogacz") nic ci nie zabrał. Obrażasz ludzi bo mają więcej od ciebie. Rozumiem, że twoja praca jest ciężka i nie dużo płatna. Ale ty zrozum, że bogactwo świata nie jest zbudowane na zasadzie "ciężką pracą ludzie się bogacą", tylko na dobrym pomyśle, który służy innym.  
Swoją drogą taka nienawiść socjalistów praktycznie nigdy nie odnosi się do międzynarodowych korporacji, a najczęściej do lokalnych firm. Np. pani Gienia co prowadzi warzywniak i jeździ starym tico też ma za dużo pieniędzy i jest prywaciarską (...) i wrogiem narodu.  
Jak jakaś restauracja, czy inna firma upadnie no to trudno, nie ma o czym mówić, niech się przekwalifikują na inną branżę. Nie może być też mowy o dotowaniu firm za nasze pieniądze. Skandalem jest konieczność płacenia ZUSu przy braku zarobku, bo sytuacja jest nadzwyczajna i warto moim zdaniem zadbać o miejsca pracy. Lepiej chyba żeby opłacono pensję dla pracowników niż ZUS.
69. Dodane przez do 67, w dniu - 28-03-2020 23:43
do 67: Żartujesz prawda? PiS wprowadził odroczenie składek ZUS, po 3 miesiącach trzeba zapłacić w sumie 4 składki (w tym miesiącu). Jaki to jest koszt? 0 złotych! 
Przestań kłamać!
70. Dodane przez do 67, w dniu - 28-03-2020 23:54
Problem polega na tym, że SLD, PO, PSL i PiS mają w d... Polskę. To co piszesz to jest typowa narracja propagandy partyjnej. Jakie środki są przeznaczone na pomoc przedsiębiorcom? Żadne! Tej pomocy nie ma, a w dodatku jest budowana nienawiść w stosunku do przedsiębiorców, bo niby ktoś coś na nich płaci. Jest odsunięcie składek do ZUS (za 3 mc płacisz i tak wstecz) i to wszystko o co może się starać zwykły Polak. Więc przestań kłamać!
71. Dodane przez do 67, w dniu - 29-03-2020 00:02
Rząd PIS jeszcze nic nie przeznaczył to po pierwsze, po drugie gdyby nie gospodarność poprzednich rządów , to PIS nie miałby nic do rozdania, po trzecie podaj choć jeden przykład prywatyzacji za 1zł TROLLu! PS: W nocy przegłosowano ja zafałszować wybory a nie jak pomóc prowadzącym firmy!
72. Dodane przez Do kom. 62, w dniu - 29-03-2020 00:46
Przecież auta też się amortyzuje lub bierze w leasing. Po co ludziom wmawiasz jaka jest prawda, skoro jej nie znasz? Sprzedaż wykazują nz wiele milionów, a zysk na poziomie 1 tys. złotych? Zostawmy bajki dzieciom :) A jeżeli któryś z nich tak naprawdę potrafi zrobić, to poproszę do niego namiar. To skarb :)
73. Dodane przez Do kom. 63, w dniu - 29-03-2020 00:49
To może udowodnij, że można inaczej. Bądź wzorcem biznesu fair play.
74. Dodane przez do kom. 67, w dniu - 29-03-2020 00:53
Piszesz, że zabrali kasę mafii? Kogoś z tej mafii już ukarali, czy puścili wszystkich wolno?
75. Dodane przez TakTak, w dniu - 29-03-2020 10:20
Przedsiębiorcy mają racje, a Te szczekające pieski co im się wszystko należy dopiero za jakiś czas się obudzą... z ręką w nocniku.
76. Dodane przez Roman, w dniu - 29-03-2020 10:58
Witam wszystkich biznesmenów , dwa tygodnie kłopotów i już wielkie płacze. 
Trzeba sprzedać Mercedesy i żyć jak normalni ludzie , a jak się udaje bogacza a na koncie zero kasy to się PŁACZE.
77. Dodane przez do kom. 75, w dniu - 29-03-2020 11:26
Ci, którzy ujadają najczęściej myślą tylko o czubku własnego nosa. Często nie dociera do nich nawet to, że wraz z właścicielami restauracji, stracą swoje źródła utrzymania także kucharze, barmanki i kelnerki. I nie ma znaczenia, że część z tych ludzi pracuje dorywczo. Ale mają z czego żyć. A niektórzy z napiwków potrafią mieć drugie tyle.
78. Dodane przez pseudo biznesmen, w dniu - 29-03-2020 11:46
prowadzę interes w branży gastronomicznej, zatrudniam 7 os.Póki co dajemy radę, nigdy nie zalegałem z ZUS i co ważniejsze z WYPŁATAMI DLA moich PRACOWNIKÓW.  
Obroty spadły an ten moment o 35%.Jeśli tak się utrzyma to Przeżyjemy(ja wraz z moimi PRACOWNIKAMI), ale jeśli spadną obroty będą spadały to bez pomocy Państwa nie przeżyjemy. DO TYCH WSZYSTKICH CO TUTAJ PISZĄ PSEUDO BIZNESMENI DO PRACY NIECH SO IDA NA BUDOWĘ ALE PAŃSTWO MA NIE POMAGAĆ. INFORMUJE ICH ZE PRACY BĘDZIE MUSIAŁO SOBIE POSZUKAĆ moich 7 PRACOWNIKÓW i ja. Słownie osiem osób. I wtedy państwo będzie musiało nas utrzymywać.
79. Dodane przez do 75, w dniu - 29-03-2020 12:05
Pomyśl dzbanie dwa razy zanim coś napiszesz. Jeżeli nie będziemy powstrzymywać wirusa to kto ci przyjdzie na wesele jeżeli będzie ciężko chory albo umrze?
80. Dodane przez biznes, w dniu - 29-03-2020 12:42
TAAK płaccie ZUS 1100 zeby otrzymać emeryturkę 1200 PLN super sprawa !! Raczej ostatnio opłaca sie  
być na MOPSie
81. Dodane przez kkk, w dniu - 29-03-2020 15:46
Do 76,święta prawda, wystarczy posłuchać w tv , ilu ludzi w tej branży na śmieciówkach , lub na czarno było zatrudnionych?owszem teraz zamknięte,ale jak autka dla siebie i rodzinki w leasingu to dobrze.Nie słyszałem nigdy aby ktoś się pochwalił, ile ma dla siebie z tej niby "nieopłacalnej firmy".Zaraz odezwą się głosy -załóż firmę ,a ile odliczeń jest na tzw firmę ?jest możliwość to się korzysta - ok.Ale czy prowadzenie firmy uprawnia do zatrudniania na czarno ?chyba nie.Przecież można firmę w Niemczech założyć i płacić niemieckie stawki...
82. Dodane przez Ojjojoj, w dniu - 29-03-2020 17:40
Witam ! podłączę się do rozmowy .Co do podatków .Proste ,nie zarabiasz nie płacisz .Po drugie ,szefowie powinni jeżdzić Mercedesem ,ale nie musi być to eS classa ,wystarczy C.Jest wolny rynek .Każdy może założyć jednoosobową działalność .Każdy może w skali miesiąca odłożyć chociaż 100 PLN .Jeżeli nie umie to jest słabym matematykiem ,więc nie może prowadzić działalności .Skończcie już pluć na Polskę .Co jej daliście od siebie ? Kto by nie rządził ,to i tak nie jest przygotowany na taką pandemię .Jest to forma wojny .Doceńmy te piękne dni ,które za nami i z pewnością przed nami .Zróbmy coś dla siebie ,dla bliskich .Ciągle krytykujemy a wielu z nas Kebeba czy Pizzę zamawiało .Z dobrobytu ogólnego .Każdy ucierpi .Ale po każdej burzy następuje spokój .Ludzie w tym momencie nie wydają gotówki jak widać po obrotach gastro branży ale jak koronka odpuści to znowu pójdą na Rynek czy na ulicę Zieloną .Każdemu daję radę .Biznes czy praca u kogoś ,to nie jest dane raz na zawsze.Musimy zrozumieć ,że w kilka dni świat może się zmienić o 180 stopni .Zachowajmy spokój i zdrowy rozsądek .Nie czas na kłótnie .Czas na zastanowienie się nad sobą ,nad swoim życiem .Na walkę przyjdzie czas.Myć ręce i unikać spotkań a może przetrwamy .
83. Dodane przez do kom. 81, w dniu - 29-03-2020 19:03
Ktoś zatrudniał w gastronomii ludzi na czarno? Raczej na tzw. umowach śmieciowych. Ale jeśli ludzie na to się godzili, to może zgadniesz dlaczego? Może kelnerzy i barmani dorabiali na napiwkach? Ja kiedyś słyszałem o takich restauracjach, w których ludzie byli gotowi nie otrzymywać żadnego wynagrodzenia. Fakt, że głównie w dobrych restauracjach dużych miast. Ale niektórzy potrafili mieć dziennie kilkaset złotych z samych napiwków. Przyznaję, że za ciężką, całodniową pracę. Ale i tak nie chcieli innej.
84. Dodane przez do kom. 76, w dniu - 29-03-2020 19:20
Podam pewien, zupełnie hipotetyczny i uproszczony przykład. Ktoś uzyskuje przychody na średnim poziomie 200 tys. zł miesięcznie. Wszystkich kosztów ma - powiedzmy - 170 tys. zł miesięcznie. A więc średnio zostaje mu 30 tys. zł co miesiąc. Dla osoby zarabiającej 2-3 tys. zł, to prawie bogacz. Stać go żeby płacił co miesiąc raty na dom, na dobre auto i na podniesienie sobie standardu życia, w tym na dobre wakacje.  
 
Dla kogoś kto sporo zainwestował, zaryzykował i dobrze tego pilnuje, to nie bogactwo, ale niezłe dostatnie życie. Mniej więcej takie jak dla dobrze zarabiającego pracownika na tzw. Zachodzie. I tak może sobie żyć długo i szczęśliwie. I nawet jeśli pojawiają się drobne wahania koniunktury, czy sezonowości, to on przetrwa. 
 
Ale jeśli pojawia się taka sytuacja jak obecnie, gdzie z dnia na dzień z tych 200 tysięcy przychodu, zostaje mu np. 10 tys., a koszty spadły tylko nieznacznie do np. 150 tys., to długo tak nie ujedzie. Nie ma szans. I nie piszcie, że mógł żyć skromniej i dużo odkładać. Nie po to ktoś inwestuje żeby zostawiać sobie ledwo na przeżycie przez dziesiątki lat. Zwłaszcza, że dotyczy to niemal wszystkich w branży, a nie wyjątku.
reklama
85. Dodane przez Prl, w dniu - 29-03-2020 21:51
Do 68 jeżeli ktoś otwiera firmę to musi się liczyć z tym że jak nie da rady mówiąc kolokwialnie to musi ją zamknąć i znaleźć inną robotę. Chcieliście kapitalizmu to macie a wy uprawiacie politykę kalego... Jak kali ukradnie krowę to dobrze a jak małemu ukradną to już źle. Chcieliście kapitalizmu to macie proste jak drut
86. Dodane przez Czytelnik, w dniu - 29-03-2020 22:58
Do 85: Ten ustrój w którym żyjemy to nie jest kapitalizm. Nie ośmieszaj się.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj