Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Leszno arrow KZGRL ustala nowe stawki opłat śmieciowych

Walne zgromadzenie przerwane do piątku

KZGRL ustala nowe stawki opłat śmieciowych

30.03.2020. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum)
Członkowie Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego nie doszli do porozumienia w sprawie podwyższenia wysokości opłaty śmieciowej. Walne zgromadzenie, które dziś odbyło się w siedzibie związku przerwano do piątku – poinformował prezes Eugeniusz Karpiński. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że propozycja zarządu KZGRL wynosi 30 złotych od osoby. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Obecna opłata śmieciowa, wynosząca 24 złote od osoby, została uchwalona w październiku ubiegłego roku i obowiązuje od 1 stycznia. Jednak już po kilku tygodniach okazało się, że trzeba będzie ją podnieść. Wskazują
na to oferty składane w przetargach na odbiór i zagospodarowanie odpadów - były one średnio o jedną czwartą wyższe od wartości wyliczanych na podstawie opłaty 24 złotych.

Dziś sprawą mieli zająć się członkowie KZGRL, czyli wójtowie i burmistrzowie kilkunastu gmin regionu. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że zarząd związku zaproponował nową stawkę: 30 złotych od osoby. Prezes Eugeniusz Karpiński nie chciał jednoznacznie potwierdzić, czy chodzi o taką kwotę. -Było kilka propozycji, od 24 do 30 złotych - powiedział - podczas posiedzenia doszło do dyskusji, ostatecznie przewodniczący Zgromadzenia Związku zaproponował, żeby obrady przerwać do piątku 3 kwietnia.

Także w piątek podjęta ma być decyzja, o ile niższą opłatę płacić będą osoby, które zdecydowały się na kompostowanie bioodpadów.


 
Komentarze (182)
1. Dodane przez nikus, w dniu - 30-03-2020 14:07
30 zł od osoby w czasach pandemii i zbliżającego się kryzysu gospodarczego? kogoś naprawdę tam pogrzało
2. Dodane przez ja, w dniu - 30-03-2020 14:07
O to niech radni walczą, bo te opłaty dotyczą nas wszystkich.
3. Dodane przez mm, w dniu - 30-03-2020 14:08
Może uchwalić po 100 będzie na przyszłość .  
Dziady
4. Dodane przez .., w dniu - 30-03-2020 14:08
Kto/który prezydent reprezentował miasto Leszno?
5. Dodane przez xXx, w dniu - 30-03-2020 14:09
Chyba Was p... 30 zł od osoby - za co???
6. Dodane przez big, w dniu - 30-03-2020 14:09
Za co podwyżka. Za mniejsze odpady, za segregowanie.Wystawiam pół kubła raz w miesiącu, bo nie mam go czym zapełnić. 
Leszno TU SIĘ CHCE WYĆ.
7. Dodane przez No to super!, w dniu - 30-03-2020 14:12
Mamy państwo pisu: 
1. Horendalne stawki za śmieci, 
2. Pandemia, 
3. Drożyzna w sklepach. 
A za chwilę wielkie bezrobocie i wybory!!! 
Ale co tam, to wina Tuska.
8. Dodane przez ncik, w dniu - 30-03-2020 14:13
Czy wy jesteście normalni ?? Macie posegregowane śmieci, kubły są w połowie puste i wam to nie wystarcza? W naszej firmie też są kubły w połowie puste, a płacą za całe czyli jednen kubeł macie płacone gratis co dwa tygodnie. Bierzecie opłatę kilkukrotnie wyższą niż ostatnio. Jaja sobie robicie. Proste jak nie ma to podniesiemy, a skąd ma domownik na tą i inne podwyżki??
9. Dodane przez Archanioł, w dniu - 30-03-2020 14:13
PROPONUJĘ TEN CAŁY ZWIĄZEK rozwiązać, a z puli zaoszczędzonych w ten sposób pieniędzy spowodować obniżkę stawki. Czy redakcji wolno napisać ile nas kosztuje utrzymanie tego całkowicie zbędnego czegoś? I co to w ogóle znaczy, że prezes nie chciał jednoznacznie potwierdzić?
10. Dodane przez maa, w dniu - 30-03-2020 14:21
Są inne problemy a Ci na upartego swoje
11. Dodane przez kobieta, w dniu - 30-03-2020 14:21
Kompletna KPINA!!!!! Nie ma sprawiedliwości w tym kraju... są rejony w PL gdzie płaci się 5 zł/osobę za segregowane śmieci
12. Dodane przez 3, w dniu - 30-03-2020 14:25
To chyba jakiś niesmaczny żart (...)
13. Dodane przez Xmen, w dniu - 30-03-2020 14:29
To za te 30 będą wywozić co tydzień? Trochę im się pomieszało...
14. Dodane przez k, w dniu - 30-03-2020 14:31
Popieram 6 zaco tyle pieniedzy za 1 kubel na miesiac to nie musicie wcale przyjezdzac sam odwioze a najlepiej jakby gmina kupila sobie samochod i sama wywozila bylo by taniej 1 pracownik 1 wioska w tyg. i sprawa zalatwiona kupic taki samochod co sam laduje nie trzeba nikogo tylko kierowca
reklama
15. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 30-03-2020 14:33
Wow coraz lepiej mówiłem na zebraniu że chcą dojść do 40zł, pięcioosobowa rodzina zapłaci 150 zł nawet takiej stawki nie mają w Warszawce tylko od mieszkania 65 zł a za dom 96 zł bez względu na liczbę osób
16. Dodane przez dziad, w dniu - 30-03-2020 14:38
Drożej niż w Berlinie. Drożej niż w Pradze.a jakoś usługi? Czy wokół smietnikow jest czyściutko? Pszoki czynne?
17. Dodane przez Wyborca, w dniu - 30-03-2020 14:39
Coraz bardziej podchodzi to pod MONOPOL. Ale UE nic nie zrobi bo sama jest wielkim MONOPOLEM
18. Dodane przez Tomasz, w dniu - 30-03-2020 14:39
w zeszłym roku płaciliśmy 11,50 za osobę i co tydzień był wywóz śmieci. Teraz 24 zł i wywóz co 2 tygodnie to jest skandal. Zlikwidować ten związek
19. Dodane przez Obserwator, w dniu - 30-03-2020 14:43
ŚWIAT SIĘ KOŃCZY
20. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 30-03-2020 14:45
Zaczynam myśleć, że jak się za to sami nie weźmiemy to będzie coraz gorzej. Pora żeby zobaczyli, że nam to nie pasuje. Może to jest dobry czas żeby sie zbuntować i przestać płacić, miasto zostanie zasypane górą śmieci, i to otworzy oczy rządzącym.
21. Dodane przez miejscowy, w dniu - 30-03-2020 14:46
Wiedzieli już dawno ile musi być żeby się opłacało. To (kzgrl) musi przynosić zyski i pracownikom tam pracującym porządne zarobki. Naprawdę nie ma konkurencji dla tych biznesmenów? Robią co chcą policzyli sobie ile kasy wpływa i podnieśli bo mają wyłączność . Nie ma innej możliwości .-Niech ludzie pLacą....!
22. Dodane przez ktos, w dniu - 30-03-2020 14:47
W dobie kryzysu związek powinien być rozwiązany.Dlaczego gminy które nie są w związku nie mają takich cen?Przecież to jakaś kpina jest!Pytam się jak wójtowie,burmistrzowie członkowie związku będą bronić swoich obywateli przed tą podwyżką?Czy wszyscy znowu zgodnie podniosą rękę ZA?Nie po to zostaliście wybrani by ludziom fundować podwyżki!
23. Dodane przez MIEJSCOWY, w dniu - 30-03-2020 14:51
Kompostuję i segreguję już dawno, od zawsze... .Stawka ta sama i teraz jeszcze taki haracz. Wstydu nie macie okradać społeczeństwo.
24. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 30-03-2020 14:53
Tak jak mówiłem. LESZNO WSTYD!
25. Dodane przez Leszno, w dniu - 30-03-2020 14:56
Wstyd mi za to miasto. Wstyd przyznawać się już że z Leszna pochodzę.
26. Dodane przez pyra, w dniu - 30-03-2020 14:59
Świat się wali, gospodarka upada, ludzie tracą dochody, mają obniżane pensje a oni wychodzą z samoizolacji i chcą tym ludziom podwyższyć już tak horendalnie wysoką opłatę śmieciową. Totalnie bez empatii!!!  
Zamknijcie się w biurach na amen.
27. Dodane przez Jacek, w dniu - 30-03-2020 15:00
Proponuję podnieść do stówki lub dwustu. Podnieście teraz, bo i tak za miesiąc ludzie przestaną płacić. Nie wiem, czy ktoś zauważył, ale mamy pandemię i wielu ludzi już teraz nie ma za co żyć. Za dwa miesiące bezrobocie sięgnie 10%. Kto Wam zapłaci za śmieci? Będziecie dawać mandaty za wywóz śmieci do lasu? Hahaha, ciekawe skąd komornicy ściągną? Dobrobyt się skończył. Pobudka.
28. Dodane przez dasda, w dniu - 30-03-2020 15:01
jako ciekawostka chciałbym zauważyć ze udziałowcami spółki MZO sp. z o.o. są gminy, których burmistrzowie, wójtowie - są zastępcami przewodniczącego w KZGRL :)
29. Dodane przez hyh, w dniu - 30-03-2020 15:03
trzeba w tej sprawie zaznaczyc i zrozumiec kilka spraw: 
 
1: zrozumcie tłuki w koncu ze produkujecie mega duzo odpadow o wiele wiecej niz kiedys jeszcze kilka lat temu, kupujecie i konsumujecie bez sensu i tylko smieci produkujecie 
 
2: MZO Sp.z o.o. z/s w Lesznie mimo iż jest spółką kodeksu handlowego to nie powienien być nastawiony na wypracowanie zysku, lecz robić wszystko, aby całkowicie zbilansować koszty zagospodarowanie odpadami. tymczasem są mega łasi na kasę i druga sprawa, że wcale nie inwestują w swoją infrastruktujrę i te spalarnie i całe ripoki to jest totalna porażka 
 
3. KZGRL jest niezbędny i wkoncu to zrozumcie, koszty wdrożenia systemu gospodarowania odpadami przez każdą z gmin z osobna znacznie by przewyższyły koszt funkcjonowania całego zwiazku, a obowiązek pobierania odpłat i odiobru smieci to obowiązek GMINY (w tym przypadk u scedowany przez gminy na związek) i nie można wybrac sobie po prostu firmy która ci odbierze śmieci. inna sprawa że KZGRL dał totalnie ciała z tą drugą podwyżką, jakby nie mógł tego zrobić za pierwszym razem, nie wiem kto to źle porachował, że wyszło aż o 1/4 mniej ale konsekwencje należałoby wyciągnąć choć w minimalnym stopniu
30. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 30-03-2020 15:04
Pozostanie nam tylko zerwać umowy na odbiór odpadów i zacząć wywozić je do lasów i na pola . Morze wtedy pójdą po rozum do Głowy
31. Dodane przez ????????????, w dniu - 30-03-2020 15:04
Panowie- może wreszcie trzeba nauczyć się od innych mających niższe stawki niż 24 zł. Czy przypadkiem nie monopolizujecie rynku i nie wspieracie tym samym firmy , której jesteście udziałowcami? A może pora rozwiązać to towarzystwo i problem przekazać zgodnie z ustawą do gmin? Poczytajcie ze zrozumieniem powyższe komentarze.
32. Dodane przez dfd, w dniu - 30-03-2020 15:04
Lista wspólników MZO LESZNO: http://www.mzoleszno.com.pl/pagesView,14,lista-wspolnikow,PL 
 
władze KZGRL : http://kzgrl.pl/o-zwiazku/wladze-zwiazku 
 
Polecam zobaczyć
33. Dodane przez do 24, w dniu - 30-03-2020 15:06
to jedz do kosciana,tam jest 30 zł już od stycznia !,a ponoć ma być 34 zł.Prawda te 30 to przesada,to my segregujemy.Te śmieci powinny kosztować max 22 zł od osoby,BANDA ! WSTYD !
34. Dodane przez DO 24, w dniu - 30-03-2020 15:09
do 25 Przeciez Ty JESTES z KOSCIONA,znowu zaczynasz(....)
35. Dodane przez On, w dniu - 30-03-2020 15:12
Za chwilę mieszkańcy Leszna potracą pracę a tu jeszcze im dowalacie? Wstydu nie macie. Opłata w Lesznie chyba jest najwyższa w Wielkopolsce po tej podwyżsce. Jestem w szoku
36. Dodane przez antek leszczyniak, w dniu - 30-03-2020 15:15
Kiedy skończy się działalność nieudaczników z tego Komunistycznego Związku Grabieżców Rujnujących (kieszenie) Leszczyniaków ? Za co w końcu biorą kasę Zarząd i Rada Nadzorcza tej organizacji. Za nieumiejętność w działaniu tego rachitycznego Związku i podnoszeniu stawek? Ludzie segregują śmieci a odbierający je systematycznie niszczą pojemniki przy odbiorze. Wtedy Pan Prezes Karpiński powie że są własnościa administratorów i to nie sprawa odbierających ale stawki trzeba podnieść. Administratorzy za zniszczenia i koszty związane z naprawą powinni obciążać odbiorców i ten rachityczny Związek! Socjalistyczna radosna twórczość Panie Karpiński skończyła się kilka dziesięcioleci wstecz!
37. Dodane przez ekologia, w dniu - 30-03-2020 15:17
Niech spowodują, iż by wytwórcy różnych asortymentów ujednolicili zwrotne opakowania (chociażby butelki do piwa,wódki i mleka)Opakowania leków, kosmetyków (kartonik, w środku pojemnik 2/3 pusty i jeszcze ulotka formatu A4) a wtedy od razu będzie mniej odpadów.
38. Dodane przez Aa, w dniu - 30-03-2020 15:19
Kpina z ludzi!!!!!!!!!!! 
Cały ten twór zlikwidowac.
39. Dodane przez Zapytam tych ludzi, w dniu - 30-03-2020 15:22
Kto lub jaka ustawa zwolniła Zgromadzenie Ogólne KZGRL z prawego obowiązku jakie mają organy gminy do publicznego ogłoszenia terminu obrad i przeprowadzeniu transmisji obrad? Nie na tego ani na stronie kzgrl.pl ani bip!!!
40. Dodane przez Hej, w dniu - 30-03-2020 15:23
Ludzie się budzą, że mamy państwo z dykty. PIS mógł mydlić oczy, ale do czasu. Ci ze związku mogą sobie podwyżać, ale za miesiąc, dwa, jak wszystko walnie to ludzie ich z tych urzędów wywiozą na taczkach.
41. Dodane przez LUq, w dniu - 30-03-2020 15:23
To chyba jakiś żart. W moim wypadku to będzie 90 zł za same śmieci co miesiąc. Na rok jest to 1080 zł. Za taką kwotę mogę te śmieci segregować i sam dostarczać do KZGRL. Przecież to jakaś kpina z ludzi w obecnej sytuacji gospodarczej.
42. Dodane przez Nikt, w dniu - 30-03-2020 15:24
Poznan 15 zł/os., ale co tam na wsi w Poznaniu, w wielkim Lesznie musi być 30.
43. Dodane przez xx, w dniu - 30-03-2020 15:27
Porąbało WAS ? NAPEWNO !!
44. Dodane przez Lena, w dniu - 30-03-2020 15:27
Zabrać pensje Prezydentowi i będzie działał jak trzeba , kolejny układ .
45. Dodane przez Do komentarza numer 11, w dniu - 30-03-2020 15:30
Można podać co to za regiony?
46. Dodane przez Rawiczanin, w dniu - 30-03-2020 15:31
Jak wybraliście tak macie. A doją was w tym Lesznie równo.
47. Dodane przez kasia, w dniu - 30-03-2020 15:31
Niech się wezmą za robotę i wywożą śmieci co tydzień bo teraz już śmierdzi z kontenera jak zbierają co dwa tygodnie a latem to tragedia same szczury wszędzie będą latać nasze miasto LESZNO- MIASTEM SZCZURÓW
48. Dodane przez XYX, w dniu - 30-03-2020 15:35
W ubiegłym roku stawka wynosiła 11,50 od osoby i starczało.Dzisiaj 24,00 i brakuje na premie? WSTYD. W obecnym czasie rozwiązać ten chory związek i po sprawie.Za dużo w administracji.Płace minimalne renty,emerytury to już nie wspomnę.Ludzie opamiętajcie się,czy to jest odgórnie narzucone
reklama
49. Dodane przez Miki, w dniu - 30-03-2020 15:36
To ile zarabia prezes nich powie
50. Dodane przez zos, w dniu - 30-03-2020 15:41
Co to jest za tłumaczenie, że "nie doszli do porozumienia", w czasie zarazy, gdzie każde życie jest zagrożone, ludzie otrzymają średnią krajową, a KZGRL ustala kosmiczne podwyżki, gdzie jest przyzwoitość tych ludzi ?
51. Dodane przez Edek, w dniu - 30-03-2020 15:41
Ludzie dlaczego sie burzycie. Placmy wszyscy ale to wszyscy stara stawke i tylenie dajmy tym zlodziejom wiecej. Kiedys 12 zl wystarczalo. Teraz 30 nie wystarcza. Zlodzieje nic wiecej
52. Dodane przez Franz, w dniu - 30-03-2020 15:42
Ale jaja. Gdzie oni żyją. Rozwiązać ten związek. Urealnić ceny. 7-10 zł max. Śmieciarze nie mogą rządzić. Nikt niech nie płaci. Ciekawe co wszystkim zrobią.
53. Dodane przez Heniu, w dniu - 30-03-2020 15:43
To ja juz dziekuje. Prosze nie odbierac moich smieci. Leszno zatorze. Bede sam sibie wywozil do lasu. Nic wam juz nie zaplace. Prosze nie odbierac.
54. Dodane przez kimo, w dniu - 30-03-2020 15:49
Jeśli nie było porozumienia, to kto przyklepał taką podwyżkę ?, Panie Karpiński ludzie tej kwoty nie przyjmą. Poza tym wójtowie, burmistrzowie zostali wybrani przez społeczeństwo w oczekiwaniu pozytywnego i realnego działania, proszę o tym pamiętać, i nie fundować ludziom takich absurdów cenowych
55. Dodane przez Ja, w dniu - 30-03-2020 15:54
W Śremie jest 16 zł od osoby,wywóz jest co tydzień i o podwyżkach tam nie słychać. Widać w Lesznie biznes sobie znaleźli.
56. Dodane przez Rawicz, w dniu - 30-03-2020 15:55
Po wprowadzeniu bio musiałem kupić dodatkowe pojemniki. Mimo podwyżki o ponad sto procent śmieci wywożone są rzadziej. Może podniesiemy stawki do 200 zł od osoby żeby na jakiś czas starczyło myślę też o zakupie małej śmieciarki żeby wywozić odpady i w ten sposób odciążyć związek gmin. Czy naprawdę ludzie muszą wyjść na ulicę żeby coś do kogoś dotarło? Mamy jedne z najwyższych o ile nie najwyższe stawki za wywóz odpadów w Polsce (i nie tylko), a Leszno i okolice to nie Warszawa czy Kraków i zarobki są takie jakie są.
57. Dodane przez ja...., w dniu - 30-03-2020 16:00
od dawna kompostuję i segreguję.I za co taka stawka ??. Jestem gotowa zrozumieć jeżeli pieniądze będą przeznaczone na podwyżki dla pracowników którzy "walczą" z kubłami lub muszą w dalszym ciągu segregować "śmierduchy" w Trzebanii albo na nowy sprzęt, czy powiększenie taboru. Dlaczego aż tak wysoka stawka??? proszę wytłumaczyć to płatnikom !!! Żadna radość z 800zł dla emerytów kiedy za pośrednictwem "kreatywnej księgowości " pieniądze są wyprowadzone z portfela ( podwyżka podatku od nieruchomości,śmieci a nie wspomnę o żywności ).
58. Dodane przez !!!!!!!!!!!!, w dniu - 30-03-2020 16:01
Czy wiceprzewodniczącym zarządu KZGRL jest nadal p. Adam Mytych pełniący funkcję przewodniczącego Rady Nadzorczej MZO sp. z o.o. ? Czy to jest merytorycznie i moralnie wytłumaczalne? Na czym zależy przewodniczącemu Rady Nadzorczej MZO sp. z o.o. . który za 5-7 posiedzeń rady w roku otrzymuje około 50.000 zł dodatkowo oprócz swojej pensji jako wiceprezydent? Czy na interesie MZO, w tym przypadku jak najwyższych wpływach z odbiór odpadów, czy interesie Mieszkańców, czyli jak najniższych stawkach za odbiór odpadów? Pytanie z gatunku retorycznych, ale takie dziwne sytuacje w tym Lesznie. KZGRL jest organizacja samorządową, stad zainteresowaniu mogą przysłuchiwać się obradom, zabierać głos, żądać odpowiedzi. Dlaczego nie podaje sie miejsca i godziny obrad KZGRL?
59. Dodane przez zarzewie, w dniu - 30-03-2020 16:08
Oczywiście trzeba się spieszyć aby podpisać umowę z wybraną firmą. Trzeba się spieszyć bo może okazać się że za dwa-trzy miesiące te same firmy będą się prosić o robotę za np 20 zł od osoby. Szybko, szybko. Może zdążymy coś z tego tortu wykroić dla siebie.
60. Dodane przez Ola, w dniu - 30-03-2020 16:08
Był tu taki jeden co śmiał się z Kościana. I co? Dowalili nam z grubej rury i to jeszcze w kryzysie.
61. Dodane przez Edi, w dniu - 30-03-2020 16:09
No tak? Dyrektorów kierowników wszędzie pełno nawet na wysypisku, muszą pilnować śmieci żeby nie zginęły i to za duże pieniądze tz. nasze olbrzymie opłaty.
62. Dodane przez Zert, w dniu - 30-03-2020 16:11
Pół roku temu tak mówił prezes Karpiński: wierzę, że będzie taniej 
https://elka.pl/content/view/95282/80/ 
Jak będzie drożej, to do dymisji się proszę podać! Gdzie honor i godność? Jak wam nie wstyd tak ludzi oszukiwać!
63. Dodane przez Zdenerwowany, w dniu - 30-03-2020 16:13
Jaja sobie robicie z ludzi za śmieci podwyżka A wyworzone są co dwa tygodnie mieszane i co dwa tygodnie bio A co będzie w okresie letnim nic więcej tylko jeden wielki smród ludzie powinni te śmieci wziąść i wysypać wam przed siedzibą na 17 stycznia
64. Dodane przez jan, w dniu - 30-03-2020 16:17
Nie było zakichanego związku i było dobrze. Powstał związek żeby było lepiej i taniej no i mamy ceny z kosmosu - wszyscy doją szarych ludzi jak tylko się da, z wójtami i burmistrzami na czele. To skandal żeby wójt i burmistrz brał kasę z opłat wpłacanych przez mieszkańców. Dno pod każdym względem.
65. Dodane przez do 47, w dniu - 30-03-2020 16:19
Mam nadzieję, że do tego nie dojdzie.Dwa lata temu we Wrocławiu latem na rynku normalnie było widać kilka szczurów.Wrocław piękne miasto,ale mega dużo szczurów. Opłata za śmieci powinna być stałą przez dłuższy czas, 30 zeta to kpina z mieszkańców. Nie starczy Wam 20 zeta ?
reklama
66. Dodane przez obserwator, w dniu - 30-03-2020 16:20
Ludzie po prostu przestaniemy im płacić i tyle ,nie potrafią rządzić,to zrobi się w leszczynskim Sajgon
67. Dodane przez do 60, w dniu - 30-03-2020 16:24
W Kościanie 30 dychy już jest od stycznia,a ma być 34,może nawet 36 i co ! Moim zdaniem powinno być 20 od osoby.
68. Dodane przez Iza do 33, w dniu - 30-03-2020 16:24
Nie kłam człowieku. Jest 27zł w Kościanie. To różnica
69. Dodane przez Toffik, w dniu - 30-03-2020 16:30
Te chłopie z kom 33 - w Kościanie jest 27zł. Nie 30zł. Płącą ci za kłamstwa? W Lesznie jest teraz najdrożej w Wielkopolsce. Najgorsze jest to że ta podwyżka przychodzi w czasie epidemii gdy nie wiadomo co będzie i to boli podwójnie. Wszystko mamy już najdroższe: Parkinkgi, bilety MPK. Miasto powinno teraz się wstydzić.
70. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 30-03-2020 16:31
Najwyższy czas napisać w tej sprawie do NIK i UOKiK bo to jest zmowa
71. Dodane przez Mirek, w dniu - 30-03-2020 16:33
Szanowni Państwo, 
to wygląda na lokalne układy (...)władzy z mafia śmieciową. Pytam się z tego miejsca, kto na tym zarabia? Może tę sprawe trzeba zglosiić do prokuratury? ale nie tej lokalnej bo może też jest umoczona. Trzeba też zglosić tę sprawę do NIK. 
Działajmy!!!! Walczmy!!!! Nie dajmy sie doić Bracia !!!!
72. Dodane przez Aga, w dniu - 30-03-2020 16:39
Ja się pytam za co? Smieci segregować za Was, kubeł kupić samemu, może jeszcze będę Wam przywozi śmieci. Kpina!!! 
Co tutaj sie dzieje. Świat całkiem oszalał
73. Dodane przez stary, w dniu - 30-03-2020 16:40
Dla przyzwoitości, gdybyscie mieli sumienie zostawiliscie i tak wygórowane 24 złote. Biznes róbcie gdzie indziej, nie na emerytach,a wiele rodzin ma po kilka dzieci.Na miesiąc wychodzi 150 zł.Opanujcie się póki jest czas.
74. Dodane przez Związek komuny, w dniu - 30-03-2020 16:42
Ten twór KZGRL to związek komuny. 
Włodarze gmin - należy wprowadzić opłatę za śmieci od ilości zużytej wody w mieszkaniu - domu, to jest sprawiedliwe naliczenie. 
Tak jest już w wielu miastach.
75. Dodane przez do 69, w dniu - 30-03-2020 16:44
W Lesznie jest obecnie 24 zł, w Kościanie obecnie 27 zł.Gdzie jest drożej ? Znasz odpowiedź,dasz radę!
76. Dodane przez Ak, w dniu - 30-03-2020 16:45
Ja myślę, że to sie nadaje do natychmiastowego rozwiazania KZGRL. To twór generujacy ogromne koszty. Te baby co tam siedzą to pierwsze darmozjady do wypłaty i ten prezesik. Z MZO nigdy nie bylo problemu. Co za cymbał to wymyślił?
77. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 30-03-2020 16:52
Co z tym Lesznem się wyrabia. Płakać się chce...Jak to miasto nisko upadło...
78. Dodane przez Lesz, w dniu - 30-03-2020 16:55
Żenada większość pracy ludzie wykonują za nich paliwo w dół ale podwyżka musi być. Mogę tyle płacić ale bez segregacji
79. Dodane przez Kościanianka, w dniu - 30-03-2020 16:56
W Kościanie jest 27zł nie 30. Nie PISAC BZDUR BY SIE WYBIELIC!
80. Dodane przez KONIEC z CHAMSTWEM !!!!!!, w dniu - 30-03-2020 17:03
Dwie osoby w gospodarstwie, 30zł. od osoby, czyli 60zł. na miesiąc. 
Odbiór kubła raz na 2 tygodnie, czyli ze 2 razy na miesiąc. 
Wychodzi 30zł. za wywóz JEDNEGO kubła !!!!! 
To KU..A sam se będę wywoził. Mam 5 minut do PSZOKu, 2 razy w miesiącu podjadę osobówką ze śmieciami i wyrzucę do kontenerów. 
KONIEC z tym CHAMSTWEM !!!!!
81. Dodane przez do 77, w dniu - 30-03-2020 17:18
W Twoim Kościanie też się szykują podwyżki.Jak w Lesznie będzie 30,w Kościanie będzie 34 -36.W Kościanie obecnie jest drożej,a będzie jeszcze bardziej. Zapamiętaj to dobrze.
82. Dodane przez Kryzys 2020, w dniu - 30-03-2020 17:19
ZA CHWILE BEDZIE TAKI KRYZYS ŻE NIC NIE DOSTANIECIE A LUDZIE MIMO WIRUSA WYJDĄ NA ULICE.
83. Dodane przez Komentarz, w dniu - 30-03-2020 17:19
To chyba jakiś żart!!!! Najdroższe śmieci nie tylko w rejonie!!!!!Nie można na takie działania pozwolić!
84. Dodane przez Dhdh, w dniu - 30-03-2020 17:27
Leszno jak Warszawa będzie miało stawki a zarobki jak Rumuni
85. Dodane przez kris, w dniu - 30-03-2020 17:32
A gdyby to tak solidarnie żaden nie płacił, ani jeden, niech się zacznie wszystko walać na ulicach! może wtedy Unia i nasi władcy zobaczą że się nie damy?!
86. Dodane przez Zjadacz karpi, w dniu - 30-03-2020 17:44
ROZWIĄŻCIE TEN ZWIĄZEK PEŁEN BIUROKRATÓW POTRAFIĄCYCH JEDYNIE STRASZYĆ KARAMI I ZORGANIZUJCIE SIĘ W KILKA GMIN
87. Dodane przez Koki, w dniu - 30-03-2020 17:54
Macie miasto borowiaka. Za malepszego było taniej!!!
88. Dodane przez europ, w dniu - 30-03-2020 18:01
jeżeli w tym kraju podstwa to gospodarka rynkowa to opłaty śmieciowe powinny być ustalone od wywiezionego kubła a nie tak jak dotychczas bo to zwykły haracz płacony gangowi
89. Dodane przez Az46, w dniu - 30-03-2020 18:07
Witam.Ludzie nie dość,że prawie wszystko robią już sami to mają płacić więcej za wywóz śmieci?Kpina,jeszcze Państwo powinno nam dopłacać do tego,że sami segregujemy odpady.
90. Dodane przez Do 62, w dniu - 30-03-2020 18:11
Ten facet nie ma honoru i godności. Zresztą on nie wie co te słowa znaczą. Ważne jest, że kasa w portfelu się zgadza.
91. Dodane przez PakiSTAN, w dniu - 30-03-2020 18:16
Kurcze Ludzie! Myślmy wspólnie! Co z tym musimy zrobić! Kiedyś były takie fajne wielkie kontenery, w jednym miejscu, nic nie podstawiane dookoła. Teraz byle większy karton nie mieści się do zbiornika. Segreguję, ułatwiam komuś robotę, a płace coraz więcej!? Nie godzę się na to!!!
92. Dodane przez Dosc tego zlodziejstwa, w dniu - 30-03-2020 18:23
Mam 4 ke dzieci plus ja z zona to 6 osob razy 30 zl to 180 zl to jakbym nawet taksi do pszoku zamowil w raz tygod niu taniej wyjdzie . zlikwidowac ten twor co nic nie robi a dodzwonic i zalatwic nic nie idzie typowo zacoganie z lat 80 a zadaja nie woadomo co ...wygonic ya zmiane
93. Dodane przez KK, w dniu - 30-03-2020 18:30
Opłata powinna być od wykonanej usługi a nie od osoby-domostwa jednorodzinne.A te stawki i tak są wysokie.Taniej będzie zlikwidować ten cały KZGRL.
94. Dodane przez Lipno, w dniu - 30-03-2020 18:32
Proszę o podanie przez ELKE jak głosowali poszczególni rajcy podziękujemy im za to przy urnach w 2023 ciekawe jak nasz wójt zagłosuje?Bo chyba wiadomo jak chcą mieszkańcy i to w takim momencie odwalają taki cyrk
95. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 30-03-2020 18:37
Ceny ropy poszły o złotówkę w duł to co to za podwyżka znów związek nie ma na nagrody świąteczne? Strajk proponuje.
96. Dodane przez antypisowie, w dniu - 30-03-2020 18:46
Pis nie ma już na 500+ :-)
97. Dodane przez listonosz, w dniu - 30-03-2020 18:49
tylko niech sami pracownicy KZGRL roznoszą te niedorzeczne informacje zamieszczone w liście poleconym z potwierdzeniem odbioru od domu do domu w czasie pandemii. POWODZENIA. Niech się dzieje co chce, ale jak znowu dostanę ponad 2000 takich listów to idę na L4
98. Dodane przez ja...., w dniu - 30-03-2020 18:51
dodam do kom 58 ,ze na drogi osiedlowe tez nie ma pieniędzy.Miasto tkwi w kredytach. Dokąd to wszystko zmierza ????
99. Dodane przez Drkmn, w dniu - 30-03-2020 18:51
WÓJTOWIE UJAWNIJCIE ILE ZARABIACIE ZA UDZIAŁ W SPÓŁCE KZGRL. ZA KAŻDE ZEBRANIE MAJĄ SŁONO PŁACONE ŻEBY PRZYKLEPNELI PODWYŻKI
100. Dodane przez Zert do kom.90, w dniu - 30-03-2020 18:52
To z naszej kasy, więc nasza sprawa! Po efektach widać, że sobie nie radzą. Dziadki w czerwonych czapeczkach ze spółek miejskich, do zarządzania się już nie nadają! Swoja drogą CBA powinno się przyjrzeć powiązaniom niektórych osób, zwłaszcza tych przyspawanych do stołków przez kolejne kadencje - to generuje patologię, za która wszyscy płacimy!
101. Dodane przez BHP, w dniu - 30-03-2020 18:54
Takie jaja tylko w Lesznie :-)
102. Dodane przez kosa, w dniu - 30-03-2020 19:00
Do końca roku około 50 zeta jak tak dalej pójdzie.
103. Dodane przez Zert, w dniu - 30-03-2020 19:07
Zdajecie sobie sprawę z tego, że administratorzy wspólnot mieszkaniowych nie kontrolują ilości osób zamieszkujących w podległym im budynkach? Wszystko odbywa się na zasadzie zaufania. To lokator składa deklarację o stanie liczbowym. Przy takich opłatach trudno się dziwić, że niektórzy nie wpisują np.kolejnych dzieci ;) Nie grozi za to żadna kara, wiec wszyscy składamy się na cwaniaków!
104. Dodane przez Cbś, w dniu - 30-03-2020 19:41
Jak dla mnie sprawa dla cbś
105. Dodane przez Marco, w dniu - 30-03-2020 19:44
Czy jest konkurencyjna firma? Nie ma? To niech nie odbierają, wysypujmy pod Urzędem Miasta, pod Ratuszem lub pod siedzibą KZGRL.
106. Dodane przez Jac, w dniu - 30-03-2020 19:45
To są jedne z najwyższych stawek w Polsce w większych miastach od Leszna jest taniej ale tam nie ma tylu darmozjadów w zarządzie co u nas w regionie
107. Dodane przez Mieszkaniec cd. k. 103, w dniu - 30-03-2020 19:46
POdobnie jest z osobami, które wynajmują mieszkania. Umowa najmu na 1 osobę a w mieszkaniu pałęta się cała chmara ludzi. I nigdzie nie są zgłoszeni. I to są kolejni cwaniacy, śmiejący się w oczy. Zarabia właściciel wynajmujący. Tyle w temacie.
108. Dodane przez qwerty, w dniu - 30-03-2020 19:47
Uważam, że pan Karpiński powinien poddać się do dymisji, a jak tego nie zrobi, powinie zostać odwołany, niestety nie radzi sobie na tym stanowisku. Przyjdzie kolejny prezes, jak nie wprowdzi oszczędnosci, a co za tym obniżki oplaty, to podzieli ten sam los. Koniec z cackaniem się i wszyscy burmistrzowie, którzy wchodzą w sklad rady muszą tak zrobić.
109. Dodane przez Do 29, w dniu - 30-03-2020 19:52
Zrozum tłuku że produkuje o połowę mniej śmieci niż kilka lat temu i w dodatku są posegregowane.
110. Dodane przez Egon, w dniu - 30-03-2020 20:04
Jak podniosą to mam gdzieś segregację niech sobie sami segregują za biurka
111. Dodane przez KK, w dniu - 30-03-2020 20:05
Dla mnie to wspólnie i w porozumieniu taki zarzut bym postawił. Łupienie ludności zgodzie z prawem. Czy nie mogę podpisać kontraktu z firma odbierającą odpady z pominięciem tego kzgtrelele?
112. Dodane przez SS, w dniu - 30-03-2020 20:08
w dawnej mleczarni stoi komin o srednicy 3 m zrobic nowoczesna spalarnie i ogerzac pare ulic a mozna podgrzac chodniki
113. Dodane przez PL, w dniu - 30-03-2020 20:23
A co na to wszystko powie " nasz krajan" Pan Dziedziczak ? On chyba nam powinien dziękować że został tym całym "......." kim jest teraz.
114. Dodane przez Jh, w dniu - 30-03-2020 20:29
Na tym stołku powinien być przedsiebiorca, a nie spadachroniarz urzedowy, który nie ma pojęcia o interesach. Ten twór generuje koszty, a ma umocowanie w ustawie!
115. Dodane przez Ahmed, w dniu - 30-03-2020 20:34
No to po segregacji bo pod batem wysokich opłat jest odwrotny rezultat i bedzie bałagan smieciowy czyli BRAK SEGREGACJI!!!!!!!!!!
116. Dodane przez Anty gzub, w dniu - 30-03-2020 20:41
No tak. Gdzieś gzuby musza zarobic. Najlepiej podniesc stawke. Brawo bando nierobow.
117. Dodane przez Aaaa, w dniu - 30-03-2020 20:47
Nie dosyć że w koszu na dnie i nie potrafią wybrać za plastikowe kasę biorą i do tego 30 złotych od osoby to kpina tą instytucje downo powinno się zamknąć, a do tego nasze gminy się na to godzą oni powinni dbać o interes swoich mieszkańców ale po co ale gdy się wybory zbliżają to wtedy są tacy spaniali a po wyborach a co tam mamy stołki to olać wyborców i taka jest prawda niestety.
118. Dodane przez gen, w dniu - 30-03-2020 20:52
Obnizyc wszystkim(Burmistrzom Wójtom) zasiadającym w radzie związku pensje do sredniej powiatowej to się przekonamy czy tak chetnie będą podwyzszac czy obnizac wszystkie oplaty
119. Dodane przez papkin, w dniu - 30-03-2020 20:53
KZGRL powstał z inicjatywy leszczyńskich włodarzy pod przewodnictwem Tomasza Malepszego Prezydenta Miasta Leszno listopad 2012. Na stanowisko to został desygnowany ówczesny Naczelnik Wydziału Komunalnego i Ochrony Środowiska w UM Leszno Eugeniusz Karpiński. Podczas obrad VII Sesji Rady Miejskiej Leszna VI Kadencji w dniu 17 maja 2011 roku p.radny Mikołajczyk Panie Przewodniczący!(p T Pawlaczyk) Panie Prezydencie!(T Malepszy) Państwo Radni! Pan Prezydent w swoim wystąpieniu odnośnie działania na ostatniej sesji poruszył, że odbyło się Walne Spółki Centrum Biznesu i w związku z tym mam pytanie. Co prawda ja pana naczelnika(E Karpiński) pytałem jakie funkcje zajmuje, ale chciałbym potwierdzenia. Przewodniczący Zarządu tej Spółki, przewodniczący Rady Nadzorczej w MPWiK, naczelnik Wydziału to trzecia funkcja i prawdopodobnie jeszcze Rada Nadzorcza MZO, bo był pan Karpiński w Radzie Nadzorczej MZO. Czy to czasami nie za dużo? Pytam gdzie pracuje i ile funkcji można wykonywać? 
KZGRL Tworzy 19 gmin reprezentowanych przez Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów(p.Borowiak) oraz 3 członków Zarządu(etatowy PZZ E. Karpiński, ZPZZ - A.Mytych oraz CZZ- Jacek Widyński)Za posiedzenia jest przyznawana dieta nieopodatkowana i nie podlegająca do wykazania w oświadczeniu majątkowym. 
Według obowiązujących przepisów zakazane są zgromadzenia powyżej 5 osób. Zebranie KZGRL liczy 21 osób plus obsługa zebrania. Czy to nie jest łamanie przepisów, czy może na trapezie się spotykają, a może on-line są te zebrania. Czy odpowiednie służby nie powinny się tym zająć. 
Do redakcji:może tak porozmawiać z usługodawcami wywozu śmieci. Poznajmy ich stanowisko, ich punkt widzenia.
120. Dodane przez Obudzony, w dniu - 30-03-2020 20:54
Wyjedziecie na taczkach(...)**
121. Dodane przez Mateusz, w dniu - 30-03-2020 20:58
Panie Karpiński! Zacznijcie obniżać koszty u siebie.Odpady segregujemy od dawna, a Wy bezczelnie podnosicie opłaty.Jestem w domku jednorodzinnyn tylko z żoną i wiem ile produkujemy odpadów.Nie mam zamiaru płacić za brak kompetencji i pazerność urzędniczą, a może z KZGRL doi pięniążki zbyt wiele osób.Oczekuję opracowania koncepcji obniżki opłat ale nad tym trzeba popracować i łatwiej mówić, że to od was nie zależy.
122. Dodane przez Gość, w dniu - 30-03-2020 21:00
Na odpadach się zarabia to dlaczego jeszcze ździera się pieniądze od podatników i to nie małe?
123. Dodane przez do 115, w dniu - 30-03-2020 21:01
Podnieśli cwaniaki opłaty, dobra.Teraz przed każdym blokiem niech postawią duży metalowy kontener,tak jak było dawniej.Wszyscy będziemy rzucać śmieci do jednego kontenera jak leci.Segregacja ? Niech sami  
segregują ich robota ! My płacimy za wywóz niemało.
124. Dodane przez Ela, w dniu - 30-03-2020 21:02
Apeluję do Gminy Rawicz o wystąpienie z tego Związku, komuna jest nieekonomiczna .
125. Dodane przez Gość, w dniu - 30-03-2020 21:03
Na odpadach się zarabia to dlaczego jeszcze ździera się pieniądze od podatników i to nie małe?
reklama
126. Dodane przez zdeterminowany, w dniu - 30-03-2020 21:39
Rezygnuję.! Odwiozę sobie sam na wysypisko.Kompostuję, segreguje - poworkuję i legalnie na wysypisko odwiozę czy to będzie trzebania ,czy grodzisk wlkp -Nie co miesiąc,tylko co trzy, bo tylko tyle mam z 3 osobowego domku.
127. Dodane przez heh, w dniu - 30-03-2020 21:51
Najbardziej mnie rozśmieszyło jak Tłumaczył się w tamtym roku roku na antenie radia naczelny, że podwyżki wynikają m.innymi z tego, że ludzie zbyt mało puszek aluminiowych wyrzucają no żółtych worków. Pełna kompromitacja.Brawo dla redaktora J.Adamka za trafione pytania dla swoich rozmówców. Choć teraz ostatnio zauważyłem spadek błyskotliwych pytań do gości. źródełko wysycha albo świeczka gaśnie.
128. Dodane przez Do 120, w dniu - 30-03-2020 21:53
Zakup taczki biorę na siebie, tylko gdzie się spotkamy? Pod ich siedzibą?
129. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 30-03-2020 21:58
Ja pierd..... Mam 4 osobową rodzinę i mam za śmieci płacić więcej niż za zużytą wodę? To jakaś kpina!!!! W czasie epidemi umniejszonych wynagrodzeń podnoszą opłaty za śmieci. SKANDAL!!!!
130. Dodane przez qqa, w dniu - 30-03-2020 22:11
najwyższy casz aby UWAGA TVN sie zainteresowała sprawą !!
131. Dodane przez X, w dniu - 30-03-2020 22:17
Ktoś tu jest przesadził, a co z tymi którzy nie płacą?
132. Dodane przez Przemo, w dniu - 30-03-2020 22:28
To jest (...)kpina. ZACHWILE MNIEJ ZAPŁACĘ ZA PRĄD CZY WODE. LESZNO ZESZŁO NA PSY!!!!.WSTYD JESZCZE W TAKIM CZASIE CO TERAZ JEST!!!
133. Dodane przez Xxxxx, w dniu - 30-03-2020 22:35
No chyba kogos ladnie glowa boli 30 zl za co...... To ja na miesiac bede placic 150....... To zakupy jak zrobie za 150 to prawie nic w koszyku nie mam ale za to śmieci pelen kosz za te kwote... Proponuję podnieść jeszcze bardzuej to zamiast lasow beda nie drzewa tylko smiecu bo co drugi ktorego nie bedzie stac zaplacic pojedzie wywalic w las.... Wiecej rzadu PISU
134. Dodane przez Obserwator MB, w dniu - 30-03-2020 22:52
Patrząc na ten cały związek KZGRL można stwierdzić,że to jakaś zorganizowana grupa legalnie okradająca ludzi. W zarządzie sami kolesie dla , których nie było już etatu wiec powstał taki twór jakim jest KZGRL. Ludzi zatrudnionych stanowczo za dużo. Swojego czasu wszystkim zajmowały się gminy i jakoś normalnie to funkcjonowało. 
No a teraz prezes, zastępca, rada nadzorcza (wójtowie i burmistrzowie wszystkich gmin należących do związku), udziałowcy którzy pobierają oczywiście za pelnione funkcje niemałe pieniądze. Może by się tym zainteresowały jakiś odpowiedni slużby, ale oczywiście nie miejscowe tylko CBŚ lub CBA.( Dokładnie przyjrzeć wszelkie przetargi, kto startował,ile było ofert, za jakie stawki, ile pieniędzy pobiera zarząd, jakie nagrody są przyznawane itd..) Może by trzeba zrobić wśród mieszkańców Leszna oraz we wszystkich gminach odpowiednie referendum w sprawie czy taki związek jest Nam potrzebny.Odpowiedź chyba sama się ciśnie na usta. Pozdrawiam
135. Dodane przez mietła, w dniu - 30-03-2020 23:00
KONIEC rządów tego gościa proponuje wywalać śmieci luzem pod biuro zarządu i w końcu zacząć pokazywać że mieszkańcy też mają coś do powiedzenia, moja segregacja dobiegła końca wszystko do jednego wora i możecie nawet zanurkować do kubła...
136. Dodane przez Yahooy, w dniu - 30-03-2020 23:06
Terror śmieciarzy trwa. Karpiński uniemożliwił "konkurencji korzystanie z Trzebani i ... teraz MZO jest monopolistą. A za tym idą profity (...)
137. Dodane przez Kiki, w dniu - 30-03-2020 23:09
Czego ryczycie i tak nic nie zrobicie?!!! Przed następnymi wyborami coś wam się da a ze wasze iq średnio to 95 pójdziecie głosować na prezydenta i radę miasta jak mistrz boro przykazał !! Wiec płacić i nie płakać i cieszyć się ze jest 30 a nie 45
138. Dodane przez Zert do KIKi, w dniu - 30-03-2020 23:21
Wnioskując z tonu wypowiedzi - poniżającego wypowiadające się tu osoby, można przypuszczać, że jesteś z KZGRL & albo należysz do rodziny królika, KIKA  
;)!!!
139. Dodane przez Dom, w dniu - 30-03-2020 23:24
Ciekawe jak wygląda to głosowanie, gdy nie mk można się gromadzić
140. Dodane przez obywatel, w dniu - 30-03-2020 23:31
Mieszka Ojciec, Matka, syn i córka.Za śmieci to kwota 120 zł. na rok 1240 zł. To są tylko śmieci. Opamiętajcie się.
141. Dodane przez Zert do 140., w dniu - 31-03-2020 00:10
Jakby nie liczyć, to 120 zł mnożąc przez 12 miesięcy, na rok 1440 zł. Kwota tak wysoka, że kolokwialnie - idzie się pomylić ;( Niech KZGRL zredukuje najpierw swoje uposażenie o 50 %! Na większe pensje nie zasługują w tej sytuacji!!!
142. Dodane przez Xd, w dniu - 31-03-2020 00:19
...a chcecie mieć śmieci odbierane czy nie. Ja nie chcę kisić śmieci u siebie. Jeśli to tyle kosztuje to jakie mamy wyjście - płacić, ale mieć odbiór śmieci!
143. Dodane przez TOMASZ, w dniu - 31-03-2020 00:29
POZAMYKALI SIE W URZEDACH I GŁOSUJA TYLKO NIE WIEDZA NADCZYM!!! ZARZADZAJA NIE WIEDZA CZYM!!! FIRMY BIORACE UDZIAŁ W PRZETARGU TO CHYBA PREZEZA NKARPINSKIEGO OSZUKUJA!!! SMIECI CORAZ MNIEJ ZMIESZANYCH SEGREGOWNYCH WIECEJ NIKT NIE CHCE MAKULATURY I PLASTYKU!!! TO TRZA SPALARNIR BUDOWAC ALBO PRZETWÓRNIE A NIE ZAGOSPODAROWYWAC PRZEZ PŁĄCENIE RÓZNYM DZIWNY PODEJZANYM FIRMA CO TYLKO SKŁADUJA. W JAROCINIE POTRAFIA MYSLEC PRZYSŁOSCIOWO. 
 
LUDZISKA W ZARZADZIE SA NASI WÓJTOWIE BURMISTRZOWIE PREZYDENCI TRZEBA NA NICH WYMUSIC POWRÓT DO NORMALNOSCI... ALBO SA SLEPI ALBO PENSJE BIORA I BOJA SIE ZE DO NICH ZABRAKNIE!!!
144. Dodane przez kasper, w dniu - 31-03-2020 03:12
trzeba zrobic liste i walnac im prosto w pysk tymi podpisami to wkoncu sie opamietaja w warszawie za domek jednorodzinny jest stała opłata cos koło 80 zł a tu jest nas 5 z dziecmi wychodzi 150 porazka  
ROBIMY TA LISTE?????
145. Dodane przez Do 140, w dniu - 31-03-2020 05:41
To są duze pieniądze, ale to nie są tylko śmieci pa...cu!! 4 osobowa rodzina produkuje setki kg odpadów miesięcznie.
146. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 31-03-2020 07:16
Panie Karpiński ludzie już nie mają pracy a będzie gorzej.....(...)
147. Dodane przez Siłę mają pieniądze mieszkańców ,, w dniu - 31-03-2020 07:24
którzy masowo zapominając o zapłacie jednego miesiąca zachwieją tym zwiazkiem a jeśli zapomną drugiego to postawią go na kolanach!!!  
Nawet egzekucja administracyjna nie zaboli mieszkańców tak jak ich zaboli. 
Koronowirus powalił system płatniczy powodując ogromne zatory płatnicze, które rozwalą całą gospodarkę, jest tykko kwestią czasu kiedy domino masowo rozleje się na wszystko.
148. Dodane przez Rumburak, w dniu - 31-03-2020 08:17
To jest k#$%^ jakaś kpina. Za chwilę 100 od osoby mogą zażądać i nikt nie ma wyboru. Co to ma być!? W kuble na dnie, raz na 2 tygodnie, a płacimy więcej niż za prąd i wodę. Ten KZGRL jest największa granda od czasów AmberGold.
149. Dodane przez Małgonia, w dniu - 31-03-2020 08:38
sami fachowcy- wręcz bym powiedziała eksperci branży odpadowej.Żal czytać. 
Trochę edukacji: koszty związane ze śmieciami to nie tylko sam odbiór transport odpadów. Największy wydatek to zagospodarowanie tego co wystawiacie. Nikomu z was nie przyszło do głowy, że może zastanowić się należy czy wymieniać kolejny tapczan, szafę czy lodówkę . Może warto naprawić, odnowić/ Po co lepiej zawieź na PSZOK- a kto za to płaci? Związek z waszych opłat. Z każdej opłaty od mieszkańca 38% idzie na koszty zbiórki i transportu, 54% to koszty zagospodarowania, 5% koszty administracji/ pracownicy, poczta, obsługa prawna, zakup materiałów biurowych, czynsz, woda, prąd/, reszta ok 2-3% edukacja .  
Wszystko idzie w górę, a śmieci co za friko? Co wy robicie znawcy przedmiotu by było taniej? zacznijcie od siebie.
150. Dodane przez Małgonia, w dniu - 31-03-2020 08:46
Do kom.147 
A komu ty chcesz krzywdę zrobić- nie zapłacisz, Związek nie zapłaci firmie odbierającej odpady, a ta ci śmieci nie odbierze i finito.  
Kom. 148- w kuble na dnie- śmiech mnie bierze. Nawet za papier, szkło i tworzywa trzeba płacić by ktoś to zechciał zagospodarować- tak teraz jest. A wy żale do Karpińskiego. Większego idiotyzmu nie słyszałam.
151. Dodane przez Do adwokata z 149, w dniu - 31-03-2020 09:24
Co ty adwokat czy adwokat czy pracownik jak takie są małe koszty administracji to kupić swoje śmieciarki i zatrudnić swoich kierowców! Jak jest takie tanie zarzadzanie . Prawie 300% wzrostu ceny i jeszcze kur.... Malo Na pierwszym wspólnym zgromadzeniu zobaczę swojego burmistrza publicznie zadam mu kilka niewygodnych pytan
152. Dodane przez Ja, w dniu - 31-03-2020 09:59
Kubły pełne. W koło pełno śmieci. Jeden drugiemu podrzuca. Co dwa tygodnie odbiór. I.jeszcze podwyżka. Z czego??? Skąd mieszkaniec ma brać pieniadze na ich podwyżki płac!!! Z.mopru..??? Czy kraść.
153. Dodane przez SZPEC, w dniu - 31-03-2020 10:07
KOSZTY PENSJI URZEDASOW Z KZGRL TO JAKIES 2-3% CALOSCI OPLAT. Idzcie pod Sejm protestowac bo Rząd Wam uchwalił takie durne i ostre lub niejasne przepisy dotyczące zagospodarowania. Analogia z życia: ojciec pijak daje dziecku 2 PLN i każe mu przynieść pół litra wódki. Albo rzucasz w salonie 10k na ladę i mowisz: dawaj tego Mercedesa. A za złamanie ustawy Urzednik ma kryminał. POD SEJM!!!
154. Dodane przez chemik młody, w dniu - 31-03-2020 10:16
Pani Małgonia pewnie ma etat w tym Związku, że tak dokładnie się w rozkładzie kosztów orientuje. To może jeszcze niech Szanowna Pani wyjaśni nam wszystkim dlaczego akurat w zapyziałym Lesznie te koszty są najwyższe w całej Polsce, a może i Europie. A może jakaś extra specjalistyczna, wyjątkowa wiedza jest potrzebna żeby śmieci zbierać (38% kosztów)? A może to "zagospodarowanie" to koszty amortyzacji idiotycznej i nietrafionej instalacji biogazowej w gminie Osieczna i wielkiego generatora prądu, który pewnie od początku ani kWh nie wygenerował. Ale stoi, a i owszem i cała brygada przeszkolonych elektryków do obsługi zapewne też jest na etacie. Może niech się dowiedzą wszyscy za co płacą. Ile jeszcze takich generatorów biogazowych zostało zainstalowanych za wielką kasę i stoi bezczynnie. Chętnie się dowiemy co to za "koszty zagospodarowania" w udziale 54%. Może też do sortowania nie ma chętnych. A to już podziękować rządowi, że pewnej sporej grupie społecznej z wykształceniem podstawowym nic się nie opłaca, poza na d siedzeniem i nic nie robieniem. Zawód - beneficjent pomocy społecznej.
155. Dodane przez Gosia, w dniu - 31-03-2020 10:18
Rządzą pieniądza a może prezydent z swoi radnymi wyszli na ulice z puszkami i zaczęli zbierać
156. Dodane przez do Małgonia z kom 150, w dniu - 31-03-2020 10:39
Żadne finito. Moje pieniądze poradzą sobie. Krach w płatnościach dosięgnie wszystkich bez wyjątków.
157. Dodane przez Ja, w dniu - 31-03-2020 11:16
Żebyście tych decyzji nie żałowali. Śmieci na ulicach i w lasach staną się rutyną. Każdy włodarz powinien sobie uzmysłowić, że konsekwencje takich działań mogą być o wiele droższe. Zróbcie coś z tym, bo to się źle skończy. Paliwo spadło prawie o złotówkę w dół a oni chcą znów cenę podnosić? Przecież tego nie da się już ukryć pod płaszczykiem wzrostu kosztów. (...)
158. Dodane przez lol, w dniu - 31-03-2020 11:26
Popieram komentarz chemika młodego a co do Małgoni to chyba broni swojego intratnego stołka w tym psedo związku
159. Dodane przez Małgonia, w dniu - 31-03-2020 11:31
Do 154- nie chemiku młody, ale w przeciwieństwie do 99% tu piszących interesuję się prawdziwymi powodami podwyżek. A wiesz, że opłatę środowiskową decyzją Rady Ministrów w 2017 roku podwyższyli z 74 zł z 2017 na 270 zł w roku obecnym? to co Karpiński ma za ciebie zapłacić?  
A wy znawcy tematu myślicie, że gminy same to taniej cokolwiek zrobią z tych usług? - bzdury kompletne- będzie jeszcze drożej i z naszych podatków będą musieli dopłacać jak to robią gminy obecnie w niektórych rejonach. Poczytajcie nim zaczniecie człowieka z błotem mieszać, a na ten temat jest naprawdę dużo informacji. No tak tylko kto by to kazał czytać nie?
160. Dodane przez Andrzej, w dniu - 31-03-2020 11:50
Najlepiej przystąpić do związku i gmina nie problemu
161. Dodane przez hyh, w dniu - 31-03-2020 11:55
Małgonia pełna zgoda, ale tym (...) nie przetłumaczysz
162. Dodane przez Gość, w dniu - 31-03-2020 12:34
Mieszkając w Niemczech płacę w przeliczeniu +/- 40PLN miesięcznie za wywóz śmieci przy 4 osobowej rodzinie. Segreguję śmieci na żółte , niebieskie (zapewniony darmowy wywóz) i brązowe (płatne czy chcesz czy nie). Śmieci wywożone są co 2 tygodnie. Tu w Niemczech pracownicy sortowni zarabiają od 2500 euro wzwyż. Więc dlaczego, pytam się - takie stawki w Polsce?
163. Dodane przez ktoś, w dniu - 31-03-2020 12:46
Dowalcie od razu 50 albo 100 co tam 30. Już mi pomału nerwy w tym kraju siadają.
164. Dodane przez papkin, w dniu - 31-03-2020 14:15
Orientacyjnie liczba ludności przyporządkowana do KZGRL to około 223 800 osób razy 24pln. Do tego dochodzą ogrody działkowe, domki letniskowe, zakłady pracy, zakłady usługowe (być może,coś jeszcze) 
Główną przyczyną jest brak konkurencji pomiędzy firmami odpowiedzialnymi za odpady - to główna przyczyna podwyżek opłat za śmieci w Polsce. Problem pojawił się w wyniku zmian prawnych z 2012 r. Przed tą datą właściciel nieruchomości mógł sam wybrać firmę, która będzie odbierać od niego śmieci, jednak od 2012 r. wyboru dokonuje za mieszkańców gmina (u nas KZGRL) . W efekcie tej zmiany wiele przedsiębiorstw zajmujących się wywozem śmieci zakończyło działalność, a te, które pozostały na rynku, mogły dzięki zmniejszonej konkurencji mocno podnieść ceny. 
DO PANII MAŁGONI:Skoro tak dobrze są Pani znane niuanse finansowe KZGRL to może zostanie przedstawiona kalkulacja stawki 24pln 
P.s.Moim zdaniem stawka śmieciowa ma się tak jak spożycie czystego spirytusu na głowę mieszkańca. Z tą jednak różnicą, że ten co pije musi zapłacić więcej, a ze śmieciami (noworodek, dzieciak, dorosły, starzec równiutko) tyle samo. Życzę całym władzom KZGRL dobrego samopoczucia na piątkowym zebraniu.
165. Dodane przez Tak, w dniu - 31-03-2020 14:31
A może trzeba przeliczyć stan osobowy zatrudnionych w Spółce , Bilans wyjdzie sam .
166. Dodane przez BB, w dniu - 31-03-2020 18:10
niech powstanie nowa firma konkurencyjna i wszystko sie zmieni
167. Dodane przez nie ładnie, w dniu - 31-03-2020 18:53
hyh i Małgonia odbiegasz/cie od ogółu. Wielu tu komentujacych interesuje się i ma waszą wiedzę ale nie przychodzi im do głowy żeby popierać podwyżkę, nie komentuje waszym jezykiem. Przeczytaj/ cie je kilka razy. Zaporowa cena tony śmieci ma na celu wprowadzenie właściwego zagospodarowania śmieci w gminie żeby osiągnąć unijne poziomy limitów. Nasi samorządowcy prowadzą ją nieumiejętnie bez nowoczesnych, wydajnych linii łącznie ze spalarnią śmieci, ktorej brak. Ilość nieodpowiednio zagospodarowanych śmieci ma największy wpływ na ostateczną wysokość stawki opłaty śmieciowej naliczanej na mieszkańca. Patrz przykład Niemiec z nizszymi stawkami niz w Lesznie. Od samorządów brak infornacji czy zamierzają wspólnie inwestować w zagospodarowanie odpadów! żeby obniżyć stawki opłaty!!!
168. Dodane przez ZZ, w dniu - 31-03-2020 19:47
wybudowac spalarnie cieplo potrzebne
169. Dodane przez Grażyna, w dniu - 31-03-2020 21:34
Powinno być od kubła płacone
170. Dodane przez dzuljani, w dniu - 01-04-2020 08:33
Podsumowując te wszystkie komentarze to powiem krótko w KZGRL pracują ludzie oderwani od rzeczywistości , (...) 
Po podwyżce myślę że wysypiskiem śmieci będą lasy ( już są ) i rowy przydrożne , pomyślcie nad tym (...)
171. Dodane przez Pan Jan, w dniu - 01-04-2020 09:18
Tłumaczenia Małgoni i towarzysza hyha sprowadzają się mniej więcej do jednego - musi być drogo, bo mamy wysokie koszty. To jakby tłumaczyć ludziom, że piasek jest drogi, bo nie mamy koparki i 40 ludzi saperkami kopie. Tylko, że odbiór i tzw. zagospodarowanie śmieci nie może być dla gospodarstwa domowego droższe od energii elektrycznej, no nie może. Trzeba szukać sposobu na obniżenie tych kosztów, a nie kpiny sobie z ludzi robić.
172. Dodane przez dzuljani, w dniu - 01-04-2020 10:17
Gdzie zapytanie do kom .nr, 170 ? - czekam
reklama
173. Dodane przez Stanisław, w dniu - 01-04-2020 11:18
Stawki w Warszawie za wywóz śmieci od 1 marca to 65 zł za mieszkanie, 94 zł za dom wolnostojący(...)
174. Dodane przez dzuljani, w dniu - 01-04-2020 11:21
Do kom. nr. 170 - a jednak cenzura , dzieki bardzo za taką wolność konstytucyjną
175. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 01-04-2020 11:32
Panie Karpiński, czy ogłoszono 4-ty przetarg i jakie jest jego rozstrzygnięcie? Jako KZGRL podajecie nową stawkę 30 zł/ osoby. Pytanie w oparciu o co? Oczekujemy informacji dot.szczegółowych kosztów rodzajowych składających się na te stawkę? Która firma ostatecznie będzie obsługiwać rejon działania KZGRL?Czy z usług Zakładu Przerobu Odpadów w Trzebani mogą korzystać inne firmy odbierające odpady,czy tylko MZO? Jakie działania, konkretne działania zamierza podjąć w trybie pilnym KZGRL skupiający 19 gmin, aby obniżyć koszty odbioru odpadów, a nie tłumaczyć nam, że tak drogo, bo koszty wysokie. No właśnie, co zamierzacie zrobić, aby koszty były niższe, aby odpadów energetycznych nie zawozić do cementowni i jeszcze dodatkowo płacić cementowni za 1 MG odpadów około 500 zł itd.Takich działań i informacji jako mieszkańcy regionu obsługiwanego przez KZGRL ( około 250.000 mieszkańców ) oczekujemy i żądamy, a nie bezradności i łupienia nas. I ostatnie pytanie - w piątek na posiedzeniu KZGRL kto będzie reprezentował interes Mieszkańców Leszna: p. Mytych przewodniczący Rady Nadzorczej MZO sp. z o.o., który to zakład prawdopodobnie w większości regionu KZGRL będzie nadal odbierał odpady i żądał od KZGRL tak wysokich opłat, czy wybrany w wyborach powszechnych p. Borowiak jako Prezydent Miasta Leszna.Kolejny ważny sprawdzian.
176. Dodane przez Zert do papkin 164., w dniu - 01-04-2020 12:37
Dokładnie tak! Odpowiedzialność za taki stan rzeczy nie ponoszą mieszkańcy a ówczesne władze Z 2012 r., które pozwoliły na stworzenie monopolu! KZGRL swoim zarządzaniem wpisuje się w ten scenariusz. A na końcu po kieszeni dostają jak zwykle najsłabsi, czyli ludzie uczciwie płacący za usługę utylizacji śmieci.  
Do MAŁGONI/ hyha: Mieszkańców nie tyle interesują rozpisane koszty, jak to ładnie ujął Pan Jan w kom.171., a problem dziurawego rejestru osób płacących za śmieci, błędnych decyzji, słowem niegospodarności. Jeżeli nie rozumie Pani problemu, to staje się Pani po stronie KZGRL, który nie walczy o interes wspólny mieszkańców a o własny!
177. Dodane przez biegły, w dniu - 01-04-2020 13:03
Jest nowy rok a może tak sprawdzić bilnans wstępny tej firmy za ubiegły rok ?
178. Dodane przez Rawicz, w dniu - 01-04-2020 15:22
Z chęcią wystawię zatem KZGRL rachunek za przechowywanie odpadów na mojej posesji!!!!Zwiększa się opłatę a zmniejsza ilość wywozów. Płacimy a przez dwa tygodnie przechowujemy śmieci na własnych podwórkach. 
Kompostowniki ? A co ze szczurami i smrodem z kompostownika? Później wydamy na deratyzację i tak pieniądze będą w obiegu!!!
179. Dodane przez ??????????, w dniu - 02-04-2020 11:50
Zobaczcie , co za chichot historii. KZGRL tworzy 19 gmin, które są udziałowcami MZO sp. z o.o. w Lesznie.Mało tego wiceprezesem zarzadu KZGRL jest p. Adam Mytych, który oprócz tego, że jest zastępcą Prezydenta Miasta Leszna jest przewodniczącym Rady Nadzorczej MZO sp. z o.o. za około 50.000 zł rocznie ( ponosimy koszty jego wynagrodzenia ).Ten człowiek stoi w rozkroku, bo ma dbać o interes MZO jako przewodniczący Rady Nadzorczej i winien dbać o nasz interes jako wiceprezes KZGRL. A jaka jest rzeczywistość? Panowie jest czymś niewytłumaczalnym, że jako udziałowcy MZO odbierającego odpady i mającego własny zakład przerobu odpadów w Trzebani śmiecie nam proponować za odbiór odpadów stawkę 30 zł/ osobę? A jak to robią inni nie mający takich warunków, ale mający niższe stawki? Jeśli MZO jest tak drogim zakładem, albo potrzebuje na siłę pieniędzy na rozwój to nie tędy droga, nie naszym kosztem. Będziemy śledzić wasze obrady , analizować protokoły i sposób głosowania.Na dzisiaj wygląda to na monopolizację rynku i zbytnią być może pewność MZO, że tylko oni, co potwierdza czas miniony.Ale zapewne wcale tak być nie musi.
180. Dodane przez klimatyczna opłata., w dniu - 03-04-2020 00:23
Poczekac trzeba będzie zdjeta Unijna Opłata Klimatyczna wobec zaistnienia KORONAWIRUSA,bo przeciez z powodu tej Opłaty tak bardzo zdrożały śmieci..!!!! mgr Janusz Komarnicki (Wlkp. Urzad Wojewodzki
181. Dodane przez KR, w dniu - 03-04-2020 12:36
COŚ MI SIĘ WYDAJE, ŻE TO KONIEC KZGRL. A ZADANIE WYWOZU ODPADÓW NIECH WRACA BEZPOŚREDNIO DO GMIN..
182. Dodane przez bil, w dniu - 14-04-2020 13:47
Bilans wstępny ma termin do konca maja br.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj