Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Do końca roku planowany jest finał zasadniczych prac na modernizowanym odcinku linii kolejowej Poznań-Wrocław, między Czempiniem a granicą województwa dolnośląskiego. Jak poinformowano na dzisiejszym brefingu prasowym zorganizowanym przez PKP PLK, wydłuży się termin otwarcia przejścia podziemnego z leszczyńskich peronów w kierunku ul. Towarowej.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Na całej modernizowanej linii pasażerowie korzystają już z 20 bardziej dostępnych peronów. Jak zapewniają przedstawiciele spółki, nowe tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania, pozwalają na sprawniejsze kursowanie pociągów regionalnych i dalekobieżnych. Z kolei dzięki nowym, bezkolizyjnym skrzyżowaniom, zdecydowanie wzrósł poziom bezpieczeństwa. Na trasie wymieniono 80 procent infrastruktury. Obecnie modernizowany jest drugi tor między Starym Bojanowem a Lesznem oraz między Bojanowem a Rawiczem. Finał inwestycji
rozpoczętej w 2017 roku jest coraz bliższy.
- Można powiedzieć, że kończy się serial, który miał wiele odcinków i zwrotów akcji. Wszystkie prace, które są związane z układką torów planujemy zakończyć jeszcze w tym roku. Pozostaną prace okołotorowe oraz roboty związane z drogami, gdyż w ramach tego projektu PKP budują część układów drogowych. Może nie jesteśmy za bardzo z tym kojarzeni, ale spory zakres naszego programu inwestycyjnego to są wiadukty, drogi równoległe, ale też drogi w miastach. Zgodnie z założeniami w nowym roku chcemy zapewnić już komunikację dwutorowo - powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK.
Całkowity finał inwestycji planowany jest do połowy przyszłego roku. Według wcześniejszych zapowiedzi, do końca tego roku do użytku oddane miało być przejście podziemne z leszczyńskich peronów w kierunku ul. Towarowej. Tego terminu jednak nie uda się dotrzymać.
- Przejście podziemne jest to zadanie dodatkowe, które nie było w pierwotnej umowie z wykonawcą. Dopiero po przełączeniu kolejnych faz wykonawca może realizować prace związane z budową tego wyjścia wschodniego. Planujemy oddać je do użytku do końca pierwszego kwartału przyszłego roku. Opóźnienie jest związane też z planowaną odbudową wiaty zabytkowej, która była na drugim peronie. Stanie ona na wysokości dawnego budynku ekspedycji. Nawet jeśli przejście udałoby się wykonać wcześniej to i tak nie byłoby możliwości puścić podróżnych przez plac budowy. Najpierw musimy zakończyć budowę wiaty wraz z całą infrastrukturą - zaznaczył Jarosław Szczepaniak, dyrektor projektu PKP PLK.
W konferencji uczestniczył minister Jan Dziedziczak, który przyznał, że inwestycje na modernizowanej linii E59 wpłyną na autentyczną zmianę jakościową komfortu oraz czasu podróży i bezpieczeństwa. Z kolei Marek Sowa, radny Sejmiku Wojewódzkiego, podkreślił, że kilka lat temu z powodu słabego stanu technicznego tej linii zerwano połączenie Leszna z Warszawą.
- Mam nadzieję, że teraz zostanie wskrzeszone i apeluje o to do przewoźników - zaznaczył Sowa.
1. Dodane przez historyk, w dniu - 28-09-2020 12:20 Budowa linii kolejowej Poznań-Wrocław rozpoczęła się dnia 16 listopada 1853 r. - zakończyła 27 października 1856 r.
2. Dodane przez Pejotl, w dniu - 28-09-2020 12:22 Co za ściema. Zasadnicza część prac - czyli termin wydmuszka. Jak znam życie, to w styczniu nadal podróżni z Rawicza będą zaiwaniać na peron przez nieutwardzone błota Masłowa (oczywiście wszystko w trosce o komfort i bezpieczeństwo pasażerów), bo przejścia podziemne niegotowe i systematycznie zalewane, podobnie w Bojanowie, gdzie stacja rozkopana, no ale inwestor odtrąbi zakończenie zasadniczego etapu robót na koniec grudnia. Propagandowo będzie pasować. Przejście podziemne na Towarową dopiero zaczynają budowac, więc tak na oko pewnie z pół roku im to zajmie, a może dłużej, bo przecież jak już zakończą "zasadniczy etap prac", to nikomu sie specjalnie spieszyć nie będzie. Mamy doskonały przykład jak to drzewiej wyglądało - odcinek Czempiń-Poznań. A do panów polityków - wartałoby pamiętać Leszno straciło nie tylko bezpośrednie połączenie z Warszawą, ale tez np. ze Szczecinem.
3. Dodane przez rh, w dniu - 28-09-2020 12:23 Obecny p.Dziedziczak,posel dyzurny do wszelkich ustawek rzadowych i spolek skarbu panstwa. Gdzie natomiast sie podziala poslanka od srodkowego palca p.Lichocka?Dba tylko o swoje synekury w Warszawie?
4. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna Matura w 1965r, w dniu - 28-09-2020 12:25 Gdy studiowalem w Poznaniu to pieszo z 17 sTycznied.Stalina chodzilem na dworzec .Nie bylo MZK iprzejscie przez tory byly zamkniete i za przebieganie przez tory placilo sie mandaty SOK Czuwaj!
5. Dodane przez V, w dniu - 28-09-2020 12:31 WSTYD ;( FLAKI Z OLEJEM
6. Dodane przez verte, w dniu - 28-09-2020 12:33 Korzystając z tej okazji że tyle mądrych głów było na dworcu może należało się spytać co dalej z postojem taxi przed dworcem. A raczej jego brakiem. Teraz to dopiero jest wolna amerykanka. Taksówki stoją gdzie popadnie. Na 5-minutowym parkingu przed dworce (skutecznie blokując miejsca parkingowe), gdzieś na chodniku, pod zakazem postoju a nawet na miejscu dla inwalidów. Człowiek chce kogoś odebrać ze stacji a często nie ma gdzie zaparkować. Totalny bałagan.
7. Dodane przez czesio, w dniu - 28-09-2020 12:38 Tow. Sowa a co z obiecanymi przystankami Gronowo itd....
8. Dodane przez Zatorze- budżet obywatelski, w dniu - 28-09-2020 12:48 Zróbcie takie przejście w drugą stronę- na Zatorze i będzie git.
Proponuję by w przyszłorocznym budżecie obywatelskim z ramienia Zatorza zgłośić taki projekt. Miasto pewnie mogłoby się w takim przypadku dorzucić. Bo w tym roku, nasze projekty na budżet obywatelski, delikatnie mówiąc słabe...
Jest to uważam temat pilny. Zarówno dla Zatorza, jak i dla miasta Leszna.
9. Dodane przez Z., w dniu - 28-09-2020 12:52 Najważniejsze ze panowie maja sie dobrze ! Amen
10. Dodane przez Do 2, w dniu - 28-09-2020 12:53 Połączenie z Warszawą już nie wróci a co do połączeń z Szczecinem to linia Poznań - Szczecin jest w remoncie i dlatego nie ma. Od grudniowego rozkładu już wraca połączenie z Szczecinem.
11. Dodane przez Lena, w dniu - 28-09-2020 13:16 Zenada zeby ukladac tory recznie tyle lat. A gdzie sie podzialy pociagi do ukladania torow? Zegar nam odadajcie.
12. Dodane przez Jaś, w dniu - 28-09-2020 13:22 Łooo, jaka piękna i pożyteczna uroczystość.
reklama
13. Dodane przez do 3 Cito!, w dniu - 28-09-2020 13:58 a co zrobil radny wojewodzkim kolejarz Marek.Sowa?,bo poslanka J.Lichocka wypromowala TW "Rajmunda"do Rady "Merkurego"Czuwaj!
14. Dodane przez duszek, w dniu - 28-09-2020 14:45 Panie Sowa nigdy do Warszawy nie jeździli z Leszna do Warszawy przez Poznań ,chyba że z przesiadką . Żagań - Warszawa przez Leszno Ostrów itd. z peronu trzeciego 00:00 odjazd i przyjazd 4:00 na peron czwarty do Żagania przez Wschowę i tyle . Oj ludzie bujta się co godocie !!
15. Dodane przez RP, w dniu - 28-09-2020 14:46 Do kom.7 Ze źródeł kompetentnych M. Sowa nigdy do PZPR nie należał. Po co więc tytułujesz go i obrażasz towarzyszem?
16. Dodane przez Archanioł, w dniu - 28-09-2020 14:57 A MOŻNA WIEDZIEĆ DO KOGO przemawia pan poseł? Bo fotograf z jakiegoś powodu zapomniał pokazać licznie zgromadzonych słuchaczy.
17. Dodane przez DO STOLYCY, w dniu - 28-09-2020 15:21 DO STOLYCY RAZ W ROKU W JAKAS SOBOTE MAJA POLACZENIE ROBIC ALE PRZEZ KROTOSZYN-OSTROW-LODZ, TAMTEDY SZYBCIEJ, A NIE PRZEZ POZNAN.
18. Dodane przez Koko, w dniu - 28-09-2020 16:33 Same elyty pis
19. Dodane przez Ja, w dniu - 28-09-2020 17:44 To nie prawda. W 2017 była nowa umowa bo poprzednią zerwali. Te odcinek jest już modernizowany szósty rok. Tempo typowo pisowskie. Przejście podziemne dodatkowe bo dopiero w trakcie prac nasze władze się obudziły.
20. Dodane przez Gość, w dniu - 28-09-2020 18:19 Do kom.14 jeździły poc.z Wrocławia do Warszawy przez Leszno,Poznań.
21. Dodane przez do kom nr 3, w dniu - 28-09-2020 18:32 Do kom. nr 3. Pan Jan D. dyżurny od wszystkiego,(...)
22. Dodane przez Wow, w dniu - 28-09-2020 20:03 O czym tu mowa ? O infrastruturze PKP, srodkach finansowych , trwających remontach , a brak działań organizujacych funkcjonowanie kilku firm w PKP np.o wspólpracy IC i PR . Nawet pociągi PR nie oczekują na kursy IC . To jest dopiero skandal !!!Może by tak Panowie rozpocząć od mniejszych zadań i zadbać o podróżnych , a nie sprzedawać im biletów na kursy , które nie umiecie skomunikować .
23. Dodane przez Przerażony, w dniu - 29-09-2020 06:55 Na zdj.6 widać "piękne" pozostałości starego budynku dworca towarowego, może miejski konserwator zabytków by się tym zainteresował, aby nie dopuścić do sytuacji jaka jest w Żmigrodzie i budynek zaczyna przypominać stertę gruzu.
24. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 29-09-2020 07:10 Przestańcie kłamać społeczeństwo, pasażerów po prostu z planami nie wypaliło wam i co macie nam powiedzieć. Jaki Dyrektor inwestycji taka inwestycja i jej realizacja
25. Dodane przez Głos z prze Buga, w dniu - 29-09-2020 08:58 To przejścia podziemnego na zatorze jeszcze nie macie?
To my w Przemyślu mamy przejście pod dworcem z ul. Stefana Czarnieckiego na Plac Legionów.
Według danych GUS z 31 grudnia 2019 Przemyśl liczył 60 689 mieszkańców. Przemyśl był miastem królewskim I Rzeczypospolitej i stolicą ziemi przemyskiej.
Dziwne. Więźniowie wam wiadukt za komuny budowali i nie wpadliście na to, że mogą w ramach czynu tunel przekopać.
Bezpiekę to mieliście nierozgarniętą jak na Polskę A.
Ale jak obywatel M młyn w galerię zmieni to się uda. Żałosne te płatne parkingi przed dworcami. Nie wspomnę już o płatnej toalecie w Poznaniu w galerii czy dworcu bo już się pogubiłem trudno się w tym cyrku połapać.
26. Dodane przez oddać zegar, w dniu - 29-09-2020 09:40 Oddajcie zegar znad przejścia podziemnego przy ulicy Słowiańskiej.
27. Dodane przez do kom 15, w dniu - 29-09-2020 10:32 Ze źródeł kompetentnych Wałęsa też nigdy nie był Bolkiem....
28. Dodane przez Peronowy, w dniu - 29-09-2020 12:46 A może ktoś wie, kiedy zrobią ekrany dżwiękochłonne wzdłuż ul. Tamy Kolejowej w Lesznie?
29. Dodane przez lyszczyniok, w dniu - 29-09-2020 13:04 A do kogo oni Przemawiali bo fotki nie ma ?
30. Dodane przez RP, w dniu - 29-09-2020 13:51 Do kom.27 Masz cienkie źródła, tak cienkie jak Twój Bolek
31. Dodane przez Wow!, Wow!, Wow!......, w dniu - 29-09-2020 14:16 Czy ta inwestycja z KIESZENI pisu ????, co tam robi ta armia przedstawicieli pisowskich pseudo Baronów?????. Nie dość, że się TOTALNIE jak za KOMUNY uwłaszczyli na MIENIU SUWERENA - czytaj Spółkach Skarbu Państwa - czyli naszych pieniądzach !!!! to się do wszystkiego garną co nie ich jak te muchy do miodu !!!!!
32. Dodane przez Do kom 30, w dniu - 29-09-2020 14:36 Cienki to jest ten twoj radny doskonale wie ze nawet za komuny nieoplacalne byly przystanki kolejowe w gronowie i zaborowie ale w obietnicach wyborczych wiadomo
33. Dodane przez duszek, w dniu - 29-09-2020 22:18 Leszno od 1700 roku ma status 'Miasta Królewskiego' i jest do dnia dzisiejszego ,jakoś nikt nie zniósł tego tytułu - tylko zapominamy !!
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.