Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
17
Czerwca 2021
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Alf,
Agnieszka,
Franciszek, Laura
Do końca roku 197 dni.
Start arrow Góra arrow Jest zgoda rządu na przejęcie linii Góra - Bojanowo

GDDKiA o wiadukcie: trwają rozmowy.

Jest zgoda rządu na przejęcie linii Góra - Bojanowo

26.11.2020. Radio Elka, Filip Wybieralski


(Fot. Archiwum)
Ministerstwo Infrastruktury wydało zgodę na przejęcie przez samorząd województwa dolnośląskiego linii kolejowej Góra – Bojanowo. Stało się to tuż przed wygaśnięciem porozumienia, które zobowiązuje Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad do budowy wiaduktu kolejowego nad trasą s5. Póki co nie wiadomo kiedy ruszy jego budowa. Nieoficjalnie mówi się, że inwestycja może pochłonąć od 10 do nawet 25 mln złotych. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Zgodnie ze wstępnymi założeniami przejęcie linii kolejowej miało nastąpić w sierpniu ubiegłego roku. Niestety przedłużające się procedury administracyjne, w tym rozmowy prowadzone na szczeblu rządowym, skutecznie utrudniały realizacje tych planów. W kuluarach mówiło się nawet, że przejęcie linii kolejowej zostało w pewnym momencie zablokowane, co zwiastowało widmo, że inwestycja ta nie dojdzie nigdy do realizacji. W ostatnich dniach sprawa nabrała jednak nowego biegu, czego ostatecznym zwieńczeniem
było wydanie zgody na przejęcie linii. - Dzień dobrych wiadomości! Ministerstwo Infrastruktury zgodziło się na przejęcie przez Dolny Śląsk terenów niezbędnych do rewitalizacji dwóch tras kolejowych: 303 Chocianów - Duninów i 372 Góra - Bojanowo. W grudniu planujemy podpisanie aktów notarialnych, a potem Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu zabiera się za audyty techniczne (...) - poinformował na portalu społecznościowym, Tymoteusz Myrda - członek zarządu województwa dolnośląskiego.

Przypomnijmy, że największym wyzwaniem reaktywacji linii będzie budowa wiaduktu nad trasą s5. Ma on powstać na mocy porozumienia podpisanego z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, która zobowiązała się do budowy takiego mostu ''w ciągu 2 lat po zgłoszeniu potrzeby uruchomienia linii kolejowej” przez strony porozumienia jakimi są powiat górowski, gmina Góra oraz spółką PKP. - To porozumienie ''działa” do końca grudnia. W przyszłym miesiącu zostaną przeprowadzone akty notarialne i właścicielem tej linii będzie samorząd województwa, który jednocześnie stanie się sygnatariuszem tej umowy na mocy podpisanego aneksu. To pozwoli zobwiązać GDDKiA do budowy wiaduktu - informuje Irena Krzyszkiewicz, burmistrz Góry. - Dla nas to zielone światło ku temu, że ta modernizacja będzie realizowana. To bardzo ważna informacja dla mieszkańców. Jak zapowiada marszałek - po modernizacji pociągi z Góry do Wrocławia będą jeździć 17 razy na dobę - dodaje burmistrz.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad póki co wstrzymuje się z jakimikolwiek komentarzami w tej sprawie. Nie wiadomo również w jaki sposób ma zostać wybudowany wiadukt kolejowy. - Trwają rozmowy w przedmiotowej sprawie, na chwilę obecną nie ma możliwości przedstawienia koncepcji budowy, harmonogramu oraz szacowanej wartości inwestycji - powiedziała Radiu Elka Alina Cieślak, rzeczniczka poznańskiego oddziału GDDKiA. Nieoficjalnie mówi się, że GDDKiA jest już w posiadaniu trzech koncepcji budowy tego wiaduktu. Koszt realizacji najdroższej może wynieść nawet 25 mln złotych.
 
Komentarze (105)
1. Dodane przez ekonom, w dniu - 26-11-2020 12:03
kolejna magistrala, po której podejdzie 1 drezyna dziennie, ale kto bogatemu zabroni
2. Dodane przez ale kasa, w dniu - 26-11-2020 12:20
Za 25 mln można wyremontować drogę 323. Brak słów na takie marnotrawstwo
3. Dodane przez Dobromir, w dniu - 26-11-2020 12:31
Brawo, rzeczony wiadukt jest na terenie woj. Wielkopolskiego, które nie przejmuje tego odcinka linii kolejowej, czyli GDDKiA po grudniu nie musi nic budować.
4. Dodane przez do ekonom, w dniu - 26-11-2020 12:50
ludzie z Góry jeżdżą do pracy we Wrocławiu, Rawiczu.. ponadto strefa ekonomiczna też potrzebuje linii kolejowej.
5. Dodane przez Wschowa, w dniu - 26-11-2020 12:52
Zobaczcie jak we Wschowie pieniądze zostały wyrzucone w błoto , linia Leszno-Wschowa-Glogow bardzo mało osób jeździ
6. Dodane przez do 5, w dniu - 26-11-2020 13:05
Bo to była, jest i będzie linia do przewozów towarowych.
7. Dodane przez Jerzy, w dniu - 26-11-2020 13:08
No i połączą metropolię Góra Śląska - Bojanowo . Pies z kulawą nogą chyba będzie jeździł . A może lepiej połączenie lotnicze będzie szybciej i śmieszniej .
8. Dodane przez Janusz, w dniu - 26-11-2020 13:12
Za tę kasę lepiej niech wyremontują drogę Leszno-Gora
9. Dodane przez Gora, w dniu - 26-11-2020 13:16
Jestem przeciwnikiem pani Ireny ale jeśli to wypali to super sprawa. W końcu coś dla powiatu. Brawo
10. Dodane przez Do 9, w dniu - 26-11-2020 13:26
I co będziesz jeździł tak na zakupy do Bojanowa. A drogi dziurawe jak były tak sa
11. Dodane przez ja, w dniu - 26-11-2020 13:26
Ciekawe kto będzie jeździł tymi pociągami? W dodatku 17 razy na dobę... Pani Burmistrz zrobiłaby karierę w TVP!
12. Dodane przez rychu, w dniu - 26-11-2020 13:32
budować wiadukt za 25 mln po to by kila osób mogło się przejechać pociągiem ? czy ktoś postradał rozum ?
reklama
13. Dodane przez jurek z GÓRY, w dniu - 26-11-2020 13:37
Sadzę ,że ta linia jest potrzebna.Mam nadzieję,że to się uda.pozdrawiam pesymistów.
14. Dodane przez Jachu, w dniu - 26-11-2020 14:04
A droga do Bogucina kiedy ??
15. Dodane przez ??, w dniu - 26-11-2020 14:05
... i sobie gawiedź poużywała ???
16. Dodane przez mm, w dniu - 26-11-2020 14:13
Jeszcze jak linia istniała to nie było na niej ruchu, oprócz jakiegoś taboru technicznego może raz na 2 miesiące. W latach '80 i '90 jeździła tam jeszcze "osobówka" ze 4 razy dziennie Góra - Bojanowo i ew. przesiadka dalej na kolejne pociągi w Bojanowie. Ale pasażerów to nie było za wielu. Zresztą widać zainteresowanie dojeżdżaniem przez Bojanowo na przykładzie komunikacji PKS - znikome. Usługi towarowe koleją także będą znikome. Oczywiście niektórzy przedsiębiorcy wyrażają taką chęć i potrzebę, ale jak linia będzie przywrócona to i tak nie będą z niej korzystać. 
Wkładanie kasy w tą linie kolejową to wyrzucanie pieniędzy. Najlepiej jak włodarze Góry zajęli by się inwestycjami drogowymi, bo ich stan w gminie to obciach.
17. Dodane przez Super, w dniu - 26-11-2020 14:22
super sprawa pani Burmistrz.
18. Dodane przez Ja, w dniu - 26-11-2020 14:34
Góra jeździ do pracy do Wrocławia? Większość pracuje w Lesznie , korzysta z naszych dróg a podatki odprowadza u siebie. Później piszą w komentarzach jakie to Leszno złe a zawdzięczają wiele temu miastu , czego nie można powiedzieć w drugą stronę.
19. Dodane przez qwer, w dniu - 26-11-2020 14:43
Zapewne to jest przygotowywane do przyszłych wyborów . Mamy obwodnicę teraz kolej . Ciekawe co jeszcze wyskoczy ?
20. Dodane przez Do 18, w dniu - 26-11-2020 14:55
Zobacz ile z Leszna przyjezdza na basen, pływalnie do Góry. Większość mieszkańców Góry jak jedzie do pracy do to Lubina, Głogowa albo do Wrocławia. Każdy ma rozum i nie będzie tyrać za najniższą krajową w Lesznie bo tylko taka w Lesznie jest.Nie wiesz nie pisz,
21. Dodane przez Koko, w dniu - 26-11-2020 14:58
Decyzje z kapelusza. Łatwiej było zrobić wiadukt S5 nad torem niż teraz budować wiadukt kolejowy. Ale oczywiście myślenie niektórych boli.
22. Dodane przez z Leszna, w dniu - 26-11-2020 15:10
Bradzo dobrze. Jestem za.
23. Dodane przez Do 18, w dniu - 26-11-2020 15:18
Człowieku o czym ty piszesz, to nie te czasy gdy ktoś z Góry jechał pracować do Leszna. Czasy się już dawno zmieniły i każdy wie że można więcej zarobić trochę dalej. Góra Lesznu wdzięczna? Niby co takiego Leszno zrobiło dla Góry, Prędzej Góra więcej dała Lesznu.
24. Dodane przez K.W., w dniu - 26-11-2020 15:27
Uważam, że imbecyle nie powinni zajmować żadnych stanowisk decyzyjnych.
25. Dodane przez m, w dniu - 26-11-2020 15:31
tylko jeszcze przekop do Elbląga i mamy połączenie z Bałtykiem
26. Dodane przez Były kolejorz, w dniu - 26-11-2020 16:17
Super. 
Szkoda, że tak późno.
27. Dodane przez amon, w dniu - 26-11-2020 16:32
śmieszne są te wszystkie komentarze że to marnotrawstwo, niepotrzebna inwestycja, że lepiej było zostawić tory i S5 zrobić górą. To właśnie o to chodzi żeby była bardzo droga inwestycja - im droższa tym więcej można uszczknąć (delikatnie rzecz ujmując -:) To stara tradycja, w socjalizmie w którym żyjemy powszechna. Po co jest ten wiadukt? Właśnie, po co? 
Otóż to! Nikt nie wie po co, więc nie musicie się obawiać, że ktoś zapyta. Wiecie co robi ten wiadukt? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest wiadukt na skalę naszych możliwości. Wiecie, co my robimy tym wiaduktem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest wiadukt społeczny, w oparciu o sześć instytucji.... itp itd
28. Dodane przez Do 18, w dniu - 26-11-2020 16:36
To że przed pływalnią zaparkuje ktoś samochód na PL to nie znaczy, że jest z Leszna. Korzystam regularnie z pływalni i nie widuje tam osób przyjezdnych. 
Zreszta na dzień dzisiejszy pływalnia w Lesznie jest czynna, a w Górze zamknięta.
29. Dodane przez BRAWO, w dniu - 26-11-2020 16:38
UNIA EUROPEJSKA DAJE PIENIADZE TO OD RAZU CHCE IM SIE ROBIC! GORA-BOJANOWO-RAWICZ, SREM-CZEMPIN-POZNAN, LESZNO-GOSTYN. DO ROBOTY!!
30. Dodane przez Maniek z góry, w dniu - 26-11-2020 16:40
Jakieś 20 lat za późno. Teraz gdy samochodem można w ciągu 50 minut dojechać z Góry do Wrocławia (nie łamiąc przepisów) i gdy paliwo na 2 osoby jest tańsze niż bilet PKP nie ma to już większego sensu. Mogłyby z tej linii skorzystać zakłady przemysłowe, ale przecież takich nie ma w Górze. To wywalanie pieniędzy w błoto. Zamiast tego powinno się wyremontować za te środki drogi wojewódzkie w regionie i zbudować obwodnicę Góry.
31. Dodane przez DGR, w dniu - 26-11-2020 17:10
Nawozy będą wozić!!!
reklama
32. Dodane przez 1, w dniu - 26-11-2020 17:16
Nawozy były dowożone pociągami i zapewne to powróci.Brawo
33. Dodane przez podatnik, w dniu - 26-11-2020 17:24
Dot 11 kom.A czy zastanowiłeś się chociaż przez chwilę ze z tego połączenia skorzysta młodzież ucząca się w Górze czy w Lesznie. Nie każda rodzina posiada własny środek lokomocji.pamiętam w latach 60 tych ile ludzi dojeżdżało do LO w Górze ja sam korzystałem z tego środka lokomocji a kursy pociągów były tak dopasowane że nawet uczniowie z Wąsosza przez Rawicz z przesiadką w Bojanowie jechali do Góry .Podobna sytuacji jest z Gostynia gdzie rodzice wynajmują prywatnie autobus który dowozi młodzież do i ze szkół w Lesznie.Polska to nie tylko duże metropolie Polska to też te mała miejscowości.
34. Dodane przez Sts, w dniu - 26-11-2020 18:06
Czy nie lepiej już odbudować linię w kierunku Głogowa i ułatwić mieszkańcą regionu dojazd do Zagłębia Miedziowego?
35. Dodane przez Irek, w dniu - 26-11-2020 18:26
Co z obwodnicą Góry?
36. Dodane przez Do kom 11, w dniu - 26-11-2020 18:39
A kto jeździ 17 razy na dobę pociągami do Rawicza? Bo to będą te same, z trasą wydłużoną o Bojanowo i Górę
37. Dodane przez do 18, w dniu - 26-11-2020 18:58
do samego Leszna prowadzi droga wojewódzka, więc jakie WASZE drogi? 
ten kawałek w Lesznie? buhaha 
nie zapominaj, że ludzie z Leszna też pracują w Górze ;) i nie zarabiają najniższej krajowej.
38. Dodane przez Marunia, w dniu - 26-11-2020 20:11
Na szpital przeznaczyć tą kasę lepiej.
39. Dodane przez do 31., w dniu - 26-11-2020 20:33
Inwestować kilkadziesiąt milionów by... wozić nawozy? No geniusz się trafił! I jeszcze drugi geniusz z komentarza 33. że dzieciaki będą jeździły przez Bojanowo do Leszna do szkoły, taka podróż będzie trwała ponad 1 godzinę w jedną stronę? To jest chore, nikt tak nie będzie jeździł. Taniej jest zapłacić za autobus niż wydawać kilkadziesiąt milionów na linię nikomu niepotrzebną. Poza tym ile rodzin faktycznie nie mających samochodu posyła dzieci do Leszna? Takie "elity" raczej nie inwestują w edukację dzieci, bo mają inne priorytety i wydatki, skoro nie mogą odłożyć 2-3 tys by kupić w miarę sprawne auto.
40. Dodane przez Dzisiaj, w dniu - 26-11-2020 20:36
Nie wszyscy mają samochody a PKS nie jezdzi i czym ludzie mają dostać się do lekarza lub załatwić inne sprawy
41. Dodane przez Rafi, w dniu - 26-11-2020 20:58
Lepiej było odbudować linię kolejową z góry do Leszna.  
https://www.onet.pl/turystyka/onetpodroze/lin(...)edzanie/x8frtqf,07640b54
42. Dodane przez Maszynista, w dniu - 26-11-2020 21:10
Tak Irenka zrobilaby kariere w telewzjj ten skecz z 17 pociagami bylby przebojem. Trzy na dobe i tak beda puste, kilku emerytow bo mlodziez juz z tej naszej aglomeracji już wyjechała.
43. Dodane przez do 40, w dniu - 26-11-2020 21:20
Hallooo!!! Tu ziemia! Stacja kolejowa będzie w Górze, więc jak ci ludzie bez samochodów z wiosek dostaną się do miasta? Do jakiego lekarza ci ludzie będą jeździć tym pociągiem, do jakiego miasta? Trzeba wydać kilkadziesiąt milionów by niszowe "elity" bez samochodów, które swój socjal i lewą kasę wydają na inne "uciechy" jeździły do lekarza? To ja już sam wam sfinansuję z własnej kieszeni auto, żebyście nim jeździli.
44. Dodane przez Ciekawe??????)), w dniu - 26-11-2020 21:58
Lepiej wydajnie te 25 milionów na remont i działalność szpitala w Gorze.
45. Dodane przez Paulina, w dniu - 27-11-2020 00:34
Może lepiej zainwestować i stworzyć ludziom miejsca pracy, bo Góra to pochwalić się nie ma czym w tej kwestii. Linia do Bojanowa to najbardziej nieudany pomysł władz, zaraz po zamknięciu szpitala... Linia Góra - Leszno to jeszcze rozumiem. Leszno to lokalizacja wielu miejsc pracy górowian i okolic. Leszno - centrum dostępu do tras Poznań Wrocław itp., a Bojanowo? Oby to była ostatnia kadencja tej Pani.
46. Dodane przez Andrzej, w dniu - 27-11-2020 06:34
Plan transportowy woj. dolnośląskiego zakłada że każde miasto powiatowe lub powyżej 10 tys. mieszkańców ma mieć bezpośrednie połączenie z Wrocławiem. I nie zmienią tego wasze narzekania. Kilka lat temu tak samo narzekali w Trzebnicy dziś zamierzają elektryfikować linię by puszczać dłuższe pociągi bo ludzie się nie mieszczą. W Bielawie, w której uruchomiono linię w roku ubiegłym podobnie - pociągi jeżdżą pełne. Ci co piszą że będzie drożej niech spróbują w godzinę dostać się do centrum Wrocławia za 20 zł.
47. Dodane przez Kmmk, w dniu - 27-11-2020 06:45
To po co zlikwidowali te linie i tyle lat niszczała czy ktoś w tym kraju za coś odpowiada najpierw się niszczy a później odbudowuje. Bogaty kraj.
48. Dodane przez urzedniczka, w dniu - 27-11-2020 08:03
Ta linia kolejowa jezeli wogóle powstanie nic nie zmieni w tym miasteczku ...to jest najbardziej nietrafiona kiełbasa propagandowa ...
49. Dodane przez Danka, w dniu - 27-11-2020 08:06
Uważam, że wystarczy odcinek Góra-Rawicz
50. Dodane przez mm, w dniu - 27-11-2020 08:24
Jak zauważył kom. 40 - PKS nie jeździ. Dlaczego - bo zainteresowanie jest małe. Tak samo będzie z koleją.  
Jeszcze przed budową S-5 byłem za likwidacją tej nieczynnej linii kolejowej i cały czas to podtrzymuję. Jest to jakiś temat zastępczy dla władz Góry. 
Mieszkańcy Góry byliby bardziej zadowoleni gdyby otwarto ponownie szpital, niż budowa torów kolejowych, które będą rdzewiały!
51. Dodane przez Kościaniak, w dniu - 27-11-2020 08:37
Jeśli chodzi o pociąg Wrocław - Bielawa to sam z niego korzystałem i sam przekonałem się ile ludzi nim podróżuje. Wszyscy na początku narzekają a sami korzystają. Zresztą Dolny śląsk jest liderem jeśli chodzi o przywracanie linii kolejowych, wkrótce będzie przywrócone połączenie Wrocław - Świdnica - Jedlina. Myśle że najwięcej narzekają "busiarze" bo skończy się im zarobek. A co do kolei to za jakiś czas Unia może na nas wymusić by przesiadać się w imię ekologii do komunikacji zbiorczej i wtedy będzie zonk. Najzabawniejsze jest to żew krajach zachodnich ludzie masowo korzystają z komunikacji zbiorczej tylko u nas nie. Choć nie do końca bo w większych miastach (Poznań z swoją koleją aglomeracyjną, Wrocław i inne) też widać że trend się odwraca.
52. Dodane przez Renia, w dniu - 27-11-2020 11:00
To jest super wiadomość, pociągi do Wrocławia dla studentów z Góry. Szybki, bezpieczny dojazd i ile atrakcji. Znowu wróci integracja i dbanie o środowisko.  
Potem linia do Głogowa i jest super.  
Jest połączenie ze światem i o to chodzi. Malkontenci i pseudo ekonomiści - ważne że pojedzie pociąg, przecież unia zapłaci za inwestycje. Zresztą Polska i kraje unii stawiają na ekologię. Brawo, brawo, szczególnie dla Burmistrz Góry Ireny Krzyszkiewicz, która Z TAKĄ DETERMINACJĄ WALCZY O NASZ REGION.
53. Dodane przez Kaziu, w dniu - 27-11-2020 11:44
Do mm, lepiej nie mieszaj ludziom w głowie.Ze szpitalem mieszasz i z koleją. Odpuść sobie (...) i zajmij się może zbieraniem znaczków lub jedź na ryby :)
54. Dodane przez do kom 47, w dniu - 27-11-2020 11:56
Pytaj w PKP PLK Ostrów Wielkopolskii GDDKiA w Poznaniu. Przecież Wielkopolsce nie zależy by dolnośląskie miasto miało dostęp do kolei. Dlatego linię przejmuje woj. dolnośląskie.
55. Dodane przez Andrzej, w dniu - 27-11-2020 11:58
Widać jak wszyscy czytają ze zrozumieniem skoro 90% komentujących uważa że pociągi będą jeździć tylko do Bojanowa, albo że to burmistrz Góry przejmuje linię...
56. Dodane przez Barbara, w dniu - 27-11-2020 13:50
To były cudowne lata 8o-te kiedy się jeździło pociągiem Góra -Głogów, multum młodzieży wyskakiwało na dworcu w Górze i pędem na PkS aby rozjechać się po wioskach, Oj, wesoło i tłoczno było w tym piętrowym pociągu a dworzec w Górze był zadbany, chociaż kibelek w małym budyneczku na boku niezbyt czysty. To piękna była by sprawa gdyby ta linia była ponownie otwarta, dziwię się ,że ktoś pisze ,że był za tym aby zlikwidować tę linie, jakiś nowobogacki, któremu w głowie poprzewracało się od nadmiaru pieniędzy ,że pozwala sobie na taki komentarz.
57. Dodane przez Pierdoly, w dniu - 27-11-2020 14:04
My tu o koleji za razem z wiaduktem ktora bedzie kosztowac 40 milionow ...a ja czytam przerazajace dane dotyczace coronovirusa 19 - 2 w powiecie gorowskim, zakazonych dzisiaj 48! a w przeliczeniu na 10 tys mieszkancow jestesmy czarnym powiatem gdyz zarazonych jest powyze 13,6 osob najgorzej na Dolnym Slasku! Prosze wejsc na strony COWIDOWSKIE to sami zobaczycie. Dlatego wole aby wladze tego powiatu z wszystkich sil walczyly o SZPITAL COWIDOWSKI W GORZE! To jedyna szansa by do nas wrocil!
58. Dodane przez do 52., w dniu - 27-11-2020 14:10
Szybki i bezpieczny dojazd do Wrocławia? Ty wiesz, że pociąg z Leszna do Poznania pokonuje trasę 65 km w ciągu 1 godziny i 20 minut! Można też jechać bardzo drogim pośpiesznym, i podróż jest krótsza wtedy o całe 5 minut! Pomyśl, jazda do Wrocławia z Góry pociągiem będzie trwała prawie 1 godzinę i 45 minut! W tym czasie samochodem dojedziesz tam z góry w 50 minut przestrzegając przepisy. Cena biletu bez zniżki wyniesie ok 30 zł. Więc jak masz współpasażera do samochodu to taniej będzie pojechać właśnie samochodem niż tłuc się pociągiem.
59. Dodane przez DEX, w dniu - 27-11-2020 14:25
Na TVP byście dali tą kasę, a nie na jakiś wiadukt! :D ;D :D
60. Dodane przez sanwo, w dniu - 27-11-2020 15:24
Ludzie. Wy naprawę siedzicie gdzieś pod jakimś mrocznym głazem. Gęsta sieć kolei z regularnymi połączeniami małych miasteczek z aglomeracjami to standard w rozwiniętych krajach Europy. Raczej nie biedniejszych, jak choćby Holandia. Jaki samochód? Nie rozumiecie jeszcze tego. Wydaje Wam się, że samochód (transport indywidualny) to symbol jakiegoś statusu/rozwoju. Nic bardziej mylnego. Cały dolny Ślask zaczyna być w sieci połączeń kolejowych zarówno z Wrocławiem, jak i lokalnymi ośrodkami jak Legnica, Wałbrzych, Jelenia Góra. Jest to dla Was wręcz niewyobrażalne , że w 1,1 h bedzie mozna znaleźć się w centrum Wrocławia albo na jednej z kilku stacji na trasie lub kilka minut później na kilkudziesięciu innych w miescie czy aglomeracji. Jaki samochód. Kto żyjacy w dużym mieście pcha sie samochodem do centrum? Dla Was to jest tak niewyobrazalne, ze reagujecie obronnie jakimś malkontenctwem, strachem, kpiną. Prawdopodobnie Ci komentujący nie bedą korzystać lub bardzo rzadko, bo prawdopodobnie z niewielu rzeczy w życiu korzystają, stąd to własnie malkontenctwo. Ale świat nie będzie czekał aż Wasze wyobrazenie o nim go dogonią. Świat się zmienia, na całe szczęście. Na całe szczeście te zmiany w jakimś stopniu docierają również do Góry. Włączenie miasteczka do sieci kolejowej będzie mega ważne. Te 17 pociagów będzie wyjeżdzać z Góry ale nie bedzie osbsługiwać tylko Góry, tylko miasta po drodze, Bojanowo, Rawicz, Żmigród, Oborniki. Im blizej Wrocławia, tym pociąg będzie bardziej wypełniony i wstrzeli się w siatkę wielu innych połączeń, wypełni gęstszy takt w tych miasteczkach, czyli np. z Góry co godzinę (poza nocą) z Rawicza co 30 min. a z Obornik co 15, które de facto są już częścią aglomeracji Wrocławia. Po prostu np. pociągi, które dziś jeżdzą z Wrocławia tylko do Rawicza pojadą 30 km dalej i zakończą w Górze. Do wybudowania jest kilkanasice kilometrów linii, a połączy to Góre z odległym o 90 km Wrocławiem. Połączy to tez Górę z miastami po drodze, ale też i z miastami w druga stronę. Przy szybkiej przesiadce w Bojanowie czy Rawiczu mozna sie będzie dostać do Poznania, Kościana czy np. dalej nad morze. Nie, nie samochodem. Naprawdę są wygodniejsze formy podrózowania bliższego czy dalszego niz własnym Passatem czy Audi. Bez stresu, z Wifi (praca, rozrywka), ekologicznie, szybko, prosto do celu. Aaaa tylko trzeba trochę umieć używać nóg... ;)
61. Dodane przez do 58., w dniu - 27-11-2020 15:32
Ehhh i ten samochód. A ten samochód w centrum Wrocławia to bedzie sobie lewitował, jak z niego wysiadziesz? Czy musisz jednak go dzieś zaparkować, co jest ograniczone. Poza tym 40 minut to mozesz dojechac do Wrocławia ale nie 50 do jego centrum bo utwisz w korkach. Po zatym, po ukónczonej modernizacji na trasie Bojanowo - Rawicz (kończy się) i wyremontowaniu (w sumie wybudowaniu) trasy Góra - Bojanowo czas dojazdu do Wrocław Główny wyniesie 1,1 - 1,2 h. Ja będę jeżdził pociągiem. Pamiętaj, że ruch nie odbywa się tylko z Góry do np. Wrocławia, ale we Wrocławiu mieszka mnóstwo ludzi, którzy regularnie jeżdzą do Góry, choćby do rodzin i pociąg bedzie idealnym rozwiązaniem. Chocby przy krótkich wizytach rodzinnych, które nie bedą juz musiały byc pozbawione lampki wina do obiadu. ;)
62. Dodane przez do wszystkich, w dniu - 27-11-2020 17:11
skończcie z tą fantastyką! Po pierwsze ludzie z wiosek nie będą mieli jak dojechać na dworzec, bo nie ma już PKSów, więc jedynymi podróżnymi będą górowianie, a przecież ta mieścinka ma teraz 8 tys mieszkańców. Po drugie, pociąg będzie jechał do Wrocławia prawie dwie godziny, bo trasa będzie dopuszczona do Bojanowa do 45 km/h i tego nie przeskoczycie. Później zawsze będzie czekanie i przesiadka na pociąg na głównej trasie. stąd razem jak będziecie jechali 2 godziny do Wrocławia, to i tak będzie dobry wynik. Nikomu nie będzie się chciało tak kombinować, ja w 45 minut teraz wieczorem dojeżdżam do Wrocławia. koniec, proszę nie dyskutować z faktami.
63. Dodane przez do 62., w dniu - 27-11-2020 17:42
Nie wymyślaj. Nie podawaj własnych wizji jako rzeczywistości. Pociąg będzie jechał do Wrocławia. Góra - Bojanowo - planowana prędkość szlakowa 100 km/h. Góra ma dziś ok. 11 tys.
64. Dodane przez do kom. 62, w dniu - 27-11-2020 17:48
Jak chcesz zobaczyc fantastykę, to zapraszam do Bielawy, Trzebnicy, I kilku innych miast z przywróconymi połączeniami kolejowymi. O Lubinie nie wspominam bo powiedzmy jest większy. Tutaj nie mówimy o budowaniu nowej linii z małej Góry do Wrocławia, tylko o dobudowaniu kilkunastu kilometrów do linii która istnieje. Pociąg będzie startował w powiecie na Dolnym Ślasku i dojeżdzał do stolicy województwa przejeżdzając przez miejscowości, z których obecnie juz jest duży ruch do Wrocławia. Czy to jest tak trudno zrozumieć? Skąd taka tendencja do postawy - a nie nie nie napewno bedzie do d... bo ja wieczorem dojeżdżam do Wro w 45 min. I co z tego? O czym to? To dalej będziesz sobie jeździł wieczorem do Wro w 45 min.
65. Dodane przez czyste powietrze, w dniu - 27-11-2020 18:13
na drogach,
66. Dodane przez do kom 58, w dniu - 27-11-2020 19:44
Widzisz, a taką samą odległość z Wrocławia do Rawicza pociągi regionalne (IC szybciej) pokonują w 50-kilka minut. Do tego krótki odcinek z Rawicza do Bojanowa z prędkością 120 km i 15 km z Bojanowa do Góry z prędkością 100 km (linia zostanie wyremontowana i zelektryfikowana). A więc w godzinę 15 minut będziesz w centrum Wrocławia. Za 20 złotych
67. Dodane przez Do kom 62, w dniu - 27-11-2020 19:51
Jeśli trasę do centrum Wrocławia 87 km przejeżdżasz w 45 minut to musisz mieć średnią prędkość 130 km i ani przez moment nie jechać wolniej (przez Górę, okoliczne miejscowości aż do Rawicza, całą S5, cały Wrocław). Wskaż mi jedno miejsce gdzie na tej trasie taka prędkość jest dozwolona. Bo ani na S5, ani w żadnym innym miejscu tak nie jest. Więc albo kłamiesz albo rażąco naruszasz przepisy jadąc przez wioski i przez miasto grubo ponad 100 km/h. Matematyki nie oszukasz.
68. Dodane przez Tadek, w dniu - 27-11-2020 20:09
Malkontenci to koleją nie jadą, jadą 45 min do Wrocka łamiąc wszelkie ograniczenia prędkości a potem od rogatek przez miasto do centrum 50 min. A w ogóle po co ta dyskusja?  
Ma być kolej na kolej, to będzie!
69. Dodane przez Do 66, w dniu - 27-11-2020 22:22
Jak będzie tak tanio i tylko 20 złoty za bilet do Wrocławia to i można 17 razy na dobę jechać to będzie tylko 340 złoty. 17 razy na dobę dobre tylko kiedy i czy na pewno pociągiem . Myślę że jak ktoś przeprowadzi kalkulację opłacalności projektu to będą z tego nici , koszt ogromny a aglomeracja Góra jak wygląda każdy widzi, miasto upadło.
70. Dodane przez Do 69, w dniu - 28-11-2020 06:29
Sprawdź sobie stawki cen biletów Kolei Dolnośląskich to będziesz wiedział ile będzie kosztował bilet. A 17 razy na dobę, tak jak ktoś Ci już tu pisał będzie dlatego że to będą te same pociągi, które teraz jeżdżą do Rawicza. Każdy pociąg KD, który jedzie obecnie z Wrocławia do Rawicza po remoncie linii będzie jechał przez Bojanowo do Góry.
71. Dodane przez do 70, w dniu - 28-11-2020 10:15
nie wiesz to się nie wypowiadaj. w Rawiczu będzie przesiadka. Inaczej się tego nie da zorganizować! Żaden z pociągów nie będzie jeździł bezpośrednio z Góry do Wrocławia, z tej prostej przyczyny, że to zakłóciło by ruch na głównej linii. Więc dolicz co najmniej 30 minut na czekanie na skomunikowany skład. trzeba się trochę znać na kolejnictwie zanim zaczniesz się wypowiadać.
72. Dodane przez 70 do 71, w dniu - 28-11-2020 11:00
Widzę że znasz się na kolejnictwie lepiej, niż Ci, którzy to organizują. A skoro tak to napisz mi jeszcze na co będzie przesiadka. I zastanów się czy ten dodatkowy transport nie zakłóci twojej głównej linii (przecież będzie jechał tak samo). :)
73. Dodane przez Marta, w dniu - 28-11-2020 17:10
Super, na stare lata pojadę se do Bojanowa do kominiarza.
74. Dodane przez do 71., w dniu - 28-11-2020 21:21
Klasyka Januszostwa. Ja wiem, ja się znam, bom mąz ojciec a byc moze i dziadek rodziny, więc wiem lepiej. Nawet od tych co juz prjektują te linie i zaraz będą ją modernizować. Oni mówią 100 km/h bez przesiadki, a ja Janusz mówię nieprawda. Bo przecież ja wiem lepiej. :) hahahaha Mega to jest. Na całe szczęście ja Janusz nie mam wpływu na budowę tej linii. :)
75. Dodane przez Hyn, w dniu - 28-11-2020 21:58
przecież nie każdy chce jechać samochodem do Wrocławia! ja osobiście wolę jechać pociągiem, ale obecnie niestety ktoś musi mnie odwieźć na dworzec do Bojanowa. Ponadto jeśli będzie drugostronne zasilanie, do tego linia kolejowa, to kto wie, czy nie ruszy się coś w tej biednej Górze. PO za tym wiadomo, że jeśli pojedzie pociąg z Góry, to będzie zatrzymywał się na wszystkich stacjach po drodze
76. Dodane przez Ania, w dniu - 29-11-2020 04:41
A droga do Bogucina kiedy ? Irenko, Irenko - spadaj stąd prędko.
77. Dodane przez Do 71, w dniu - 29-11-2020 08:33
A niby dlaczego ma zakłócić? Podaj jeden logiczny powód. Wyobraź sobie że przewozy regionalne mają nawet w swojej ofercie pociąg Kamieńczyk z Poznania do Szklarskiej Poręby i nie zakłóca on wcale ruchu kolejowego.
78. Dodane przez romek150, w dniu - 29-11-2020 10:41
Najlepsze rozwiązanie to dopłata do połączeń BUS z Góry do Bojanowa pod pociągi ze stacji Bojanowo i ew. do Rawicza, małe kwoty a duża ilość osób zainteresowanych
79. Dodane przez do 78, w dniu - 29-11-2020 15:19
Bus? A dużą walizkę albo wózki dziecięce też zmieścisz do busa?
80. Dodane przez Wujek Janusz, w dniu - 29-11-2020 15:23
Moi drodzy, po co kłótnie? Po co Wasze swary głupie.... zobaczycie tę linię, tak jak zobaczyliście obwodnicę, szpital, zapasowe zasilanie strefy ekonomicznej, młyn i cukrownię. Ile jeszcze razy dacie się na takie rzeczy nabierać. Nie ma pieniędzy nawet żeby pozatykać dziury w głównych drogach, a wy chcecie mieć kolej żelazną, zakłady pracy itd... Góra już od dawna jest spisana na straty. Tu nie opłaca się inwestować. Nawet jeśli powstałby zakład produkcyjny, to kto będzie w nim pracował? Przecież w Górze nie ma zaplecza inżynierów i wykwalifikowanych techników! Nie ma przyszłości.
81. Dodane przez do 78., w dniu - 29-11-2020 16:23
Genialne rozumowanie. Lepsze busy do stacji w Bojanowie niż pociag bezpośrednio z Góry przez Bojanowo. No genialne normalnie. :) Uprzedzając Cię. Są pieniądze na tę linię z Góry do Bojanowa ze środków europejskich. I nie, nie można ich wykorzystać w inny sposób, bo Unia wspiera rozwój ekologicznych przewozów zbiorowych, przede wszystkim kolej.
82. Dodane przez x, w dniu - 29-11-2020 17:13
Właśnie o co się spierać. Kolei z Góry nie będzia tak samo jak firm w strefie ekonomicznej, drugostronnego zasilania i obowodnicy. Następne z wielu kłamstw wyborczych w które tylko naiwni wierzą.
83. Dodane przez No właśnie, w dniu - 29-11-2020 18:58
No właśnie po co się spierać. Kolej w Górze bedzie i już. Klamka zapadła. To nie jest zadna inwestycja komercyjna. To inwestycja społeczno-gospodarcza. Moze faktycznie jesli chodziłoby tylko o sama Górę, to mogłoby byc ciężko, ale tu chodzi o globalny projekt Woj. Dolnośląskiego i dlatego Góra zostanie włączona w system. Juz zostały włączone albo niebawem zostaną miejscowości równie biedne albo i biedniejsze od Góry. Tak strasznie blicie się zwieść, że wolicie zaklinać negatywnie rzeczywistość. A to juz się po prostu dzieje, bez względu na Wasze zaklęcia. Kolej w Górze poprostu będzie, choć to przerasta Waszą wyobraźnię. Ta inwestycja nie zależy od Górowian. Na całe szczęście! :)
reklama
84. Dodane przez do 83, w dniu - 29-11-2020 21:34
tak samo jak wcześniej klamka zapadła o budowie obwodnicy, o uratowaniu szpitala, o remontach dróg.... nic z tego nie doszło do skutku. Nikt już nie wierzy w zapadające klamki :)
85. Dodane przez do 84., w dniu - 29-11-2020 23:26
No własnie nie tak samo. Obwodnica i szpital w jednym worku? Ehhh duzo świadomości. ;)
86. Dodane przez do 84, w dniu - 29-11-2020 23:28
Swoja drogą obwodnica i tak powstanie. Choćby wojewoda miał sie skichać. ;)
87. Dodane przez Do 82, w dniu - 30-11-2020 05:20
Masz racje...szkoda pieniędzy
88. Dodane przez Bogucin, w dniu - 30-11-2020 09:37
Bogucin mają zaorać...
89. Dodane przez Góriwianin, w dniu - 30-11-2020 09:43
Wy...... A gdzie szpital i jakieś zakłady pracy ....głupota nie zna granic ... cała dorosła młodzieży wyjechała. .... miasto Widmo
90. Dodane przez do 89, w dniu - 30-11-2020 10:15
odbudujcie szpital i zrobcie obwodnice oraz drogi do Leszna,Glogowa i Rawicza to wystarczy za te 40 milionow na wiadukt i tory!
91. Dodane przez do 89, w dniu - 30-11-2020 10:47
Bo taką solidaruchy przyszłość młodym zgotowali. Było hulaj dusza, wyprzedawali i likwidowali co się tylko dało, a teraz kwiczą, że młodzi wyjechali z ich raju. Trzeba było zarządzać miastem z głową, a nie jak dzicy ludożercy :)
92. Dodane przez do 91., w dniu - 30-11-2020 10:58
teraz kwiczą... gdzie kwiczą? Chyba tylko na tym forum. :D
93. Dodane przez do kom 89, w dniu - 30-11-2020 14:45
Wiesz ile kosztuje 1km drogi? 40 mln nie starczy nawet na drogę do Leszna. A gdzie reszt?
94. Dodane przez xxx, w dniu - 01-12-2020 12:30
Zgadzam się z kom.46
95. Dodane przez olo, w dniu - 02-12-2020 17:39
W projekcie budżetu woj. dolnośląskiego na rok 2021 zabezpieczono środki na rewitalizację linii do Chocianowa i do Chojnowa. Miejscowości mniejszych lub nieco większych od Góry. Tak więc tradycyjnie, jak co roku kolejne miasta odzyskają połączenia kolejowe. A sceptykom mówię do widzenia.
96. Dodane przez realista, w dniu - 03-12-2020 12:23
Chciałbym zobaczyć tych hurra optymistów co zostało z wielkich planów połączenia kolejowego Góry ze swiatem za rok. Dokładnie tyle samo co zostało z co roku od 15 lat ogłaszane otwarcie obwodnicy Góry, od 10 lat ogłaszane drugostronne zasilanie, o 5 lat ogłaszane wielkie inwestycje kapitalistów w strafie gospodarczej i od 5 lat podciagnięty super szybki internet. Jeszcze tylko nie obiecaliście lotniska i portu rzecznego. A idioci jakich w Górze większość uwierzy we wszystko.
97. Dodane przez do 96, w dniu - 04-12-2020 09:42
słuszne uwagi, ktoś rzucił i m kość i się o nią od razu pożarli. Niczego nie będzie, koniec i kropka. Tu nawet wody w lato nie ma w wodociągach, drogi są nieprzejezdne, a im się marzy kolej :) i może jeszcze port dla rakiet kosmicznych :)
98. Dodane przez x, w dniu - 06-12-2020 12:25
Instytut Rozwoju Regionalnego we Wrocławiu: 
Obecnie nieudostępniany fragment linii kolejowej 372 Bojanowo - Góra Śląska jest zaliczany do linii kolejowych o znaczeniu regionalnym i został zaplanowany w dokumentach strategicznych do rewitalizacji i wykorzystania. 
 
Strategia rozwoju województwa dolnośląskiego z 2018 r. wskazuje w przedsięwzięciach strategicznych 5.1.2. i 5.1.3. (strona 50) uruchamianie nieczynnych linii kolejowych łączących miasta powiatowe (tu: Góra Śląska) ze stolicą województwa. 
 
Plan transportowy województwa dolnośląskiego z 2014 r. (strona 102) zakłada docelowo uruchomienie ośmiu par pociągów pasażerskich relacji Góra Śląska - Bojanowo - Rawicz - Wrocław, wskazując jednocześnie, że odcinek Góra Śląska - Bojanowo zalicza się do linii kolejowych istotnych w ruchu pasażerskim o charakterze wojewódzkim (załącznik 9, tabela 5). 
 
Plan zagospodarowania przestrzennego województwa z 16 VI 2020 r. (strony 32 i 33) ustala zachowanie rezerwy terenowej w śladzie linii 372 dla celów transportowych. 
 
Zarząd Województwa Dolnośląskiego wyraził przed dwoma laty wolę przejęcia odcinka Bojanowo - Góra Śląska (uchwała 6064/V/18 z 4 X 2018 r.). Obecnie trwa procedura przekazania linii kolejowej pod zarząd Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei. Równolegle podjęto rozmowy dotyczące realizacji porozumienia z 2010 r., w którym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zobowiązała się do budowy wiaduktu kolejowego wraz z dojazdami nad drogą ekspresową S5 w ciągu dwóch lat od zgłoszenia potrzeby uruchomienia połączenia. 
 
Linia 372 będzie odgałęziać się od magistrali Wrocław - Poznań (linia 271) na stacji w Bojanowie. Podczas prowadzonych prac modernizacyjnych zarządca linii (PKP Polskie Linie Kolejowe SA) przygotował już tor odgałęzienia.
99. Dodane przez Kaziu, w dniu - 06-12-2020 19:38
do 98 sam jesteś idiotą, pewnie z jakiejś partii lewicowej.  
Nie obrażaj ludzi bo nie masz takiego prawa. Dyskusja powinna się toczyć z poszanowaniem poglądów adwersarza a ty, nie znasz tych zasad. 
Oczywiście występuje wiele przeszkód ale nie od razu Rzym zbudowano, następne pokolenia zrobią kontynuację.  
Gdyby to od ciebie zależało to pewnie Góra by się nie rozwijała wogóle.
100. Dodane przez do 99, w dniu - 07-12-2020 10:15
Drogi Panie, ja głosowałem na PiS i nie mam nic wspólnego z lewicą. Do tego wpieram regularnie dzieło Ojca Rydzyka oraz popieram całym sercem wszystko co robi Pan Prezes Jarosław Kaczyński. To Pan nie masz za grosz kultury!
101. Dodane przez Kaziu, w dniu - 07-12-2020 12:25
do 100. TO by wiele wyjaśniało a teraz na kolana :)
102. Dodane przez Andrzej, w dniu - 09-12-2020 18:49
"Następna linia kolejowa należy do Województwa Dolnośląskiego W 
 
ä W imieniu Województwa Dolnośląskiego dyrektor Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu Leszek Loch podpisał akt notarialny  
dotyczący przejęcia linii nr 372 o łącznej długości prawie 15 km. 
 
Są to dwa odcinki: 
„ odcinek wielkopolski Bojanowo - Borszyn Wielki ok. 7,2 km długości 
„ odcinek dolnośląski Góra Śląska - Borszyn Wielki 7,5 km długości" 
 
Źródło: Tymoteusz Myrda
103. Dodane przez Tadeusz, w dniu - 10-12-2020 02:10
W sumie jestem za tym pomysłem każda inwestycja dla tego miasta które ledwo zipie jest dobra. Ludzie czy będą jeździć, na pewno ktos będzie korzystał. Pociągi towarowe do góry będą mogły dojeżdżać teraz ktoś zapyta po co skoro w górze nie ma żadnego przemysłu?? Teraz nie ma ale może właśnie przez te połączenie coś się w tej sprawie ruszy. Po za tym myślę że dobra inwestycja i jak najbardziej potrzebna jest remond drogi do Leszna wraz z wybudowaniem obwodnicy góry oraz remont PKS i zmiana floty po co autobusy w których jest po 30 i więcej miejsc skoro jeździ nimi kilka osób i wozi się tylko powietrze?? Wymienić flotę na busy 15 osobowe i częściej je puszczać do Leszna myślę że było by to dobre rozwiązanie.
reklama
104. Dodane przez bff, w dniu - 15-12-2020 21:35
droga Góra-Leszno jest drogą wojewódzką, więc swoje żale wysyłajcie do Wrocławia. A kolej w Górze musi być!
105. Dodane przez zzz333, w dniu - 30-12-2020 20:33
Jeśli już robić to budować z myślą o "powiązaniu": od Bojanowa do Gwizdanowa (Leszno-Lubin-Legnica i dalej w góry). Ale tutaj problem - niestety ten drogi most ;-) przez naszą piękną Odrę . Może jednak ? bo jest stary ślad kolejki Góra - Krzelów i są tory do Huty Cedynia w Orsku - może by to coś pomogło ???. Miałoby to chyba jakieś większe znaczenie ekonomiczne i "Góra by trochę urosła". Do pełni szczęścia Góry - trzeba "dociągnąć" drugą linię 110 kV" do GPZ-tu (pewność zasilania !!!) bo bez tego żaden poważny inwestor się nie pojawi. Czego sobie i Państwu życzę w nadchodzących latach ;-).
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
Najnowsze zdjęcia czytelników  
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przytulna kawalerka ... Leszno 1100
Przestronny lokal ha... Leszno 5332
W pełni wyposażony a... Leszno 1550
Lokal handlowo-usług... śmigiel 3200
Na sprzedaż atrakcyj... Kąkolewo 449000
Najnowsze ogłoszenia MOTO.ELKA.PL
Mercedes vito 110Leszno 4000
Peugeot 207Leszno 5500
Skup aut za gotówkę!... Leszno do neg zł
Samochód mercedes be... Leszno 17900
Toyota yaris ii 1.33... Mierzejew... 16500
reklama
reklama
habit