Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Kwietnia 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Horacy,
Grzegorz, Marian,
Elżbieta
Do końca roku 251 dni.
Start arrow Góra arrow ''Szpital w Lesznie nie chce nas przyjmować"

Temat dla reportera

''Szpital w Lesznie nie chce nas przyjmować"

10.12.2020. Radio Elka, Filip Wybieralski


(Fot. Archiwum)
Podczas czwartkowej audycji „Temat dla reportera” jeden z mieszkańców Góry wskazywał jakoby pacjenci z powiatu górowskiego byli gorzej traktowani przez leszczyński szpital. Powołując się na doświadczenia swojego znajomego, relacjonował, że odmówiono mu pomocy ze względu na adres zamieszkania. – Polak jest Polakiem w całej Polsce – żalił się na antenie. Dyrektor leszczyńskiego szpitala stanowczo odcina się od tak postawionej tezy. - Nigdy nie weryfikujemy naszych pacjentów w ten sposób, nie ma czegoś takiego jak ''rejonizacja” - wyjaśnia. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Jestem człowiekiem starszej daty. Pamiętam, że jak budowany był szpital w Lesznie, to w każdym zakładzie na terenie naszego powiatu była rubryczka „na szpital w Lesznie”. Wszystko się odwróciło. Teraz jak zajeżdża karetka pytają „skąd jesteś?”. Jak usłyszą, że z Góry to nas nie przyjmują - relacjonował górowianin, który na pytanie naszego dziennikarza czy jego osobiście spotkała taka sytuacja, odpowiedział,
że taka historia przydarzyła się jego sąsiadowi.

Chwilę później do audycji dodzwonił się kolejny słuchacz z Góry, który przedstawił zgoła odmienną relację. - Trzy tygodnie temu uległem wypadkowi, gdzie doszło do zerwania mięśni klatki piersiowej. Zostałem przyjęty na SOR w Lesznie bez żadnego problemu, obsługa była bardzo sympatyczna. Z racji, że każdy pacjent objęty jest triażem, podjęto decyzję, że mam pierwszeństwo. Dziękuję doktorowi Pioterkowi, który udzielił mi pomocy. Od niego usłyszałem, że szpital w Lesznie przyjmuje także pacjentów z Gostynia, Rawicza i Kościana. Nie wiem dlaczego nie mieliby przyjmować pacjentów z Góry. Dziękuję szpitalowi z Leszna za ich ciężką pracę i pomoc - mówił.

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy dyrektora leszczyńskiego szpitala, który zapewnia, że ani wiek, ani miejsce zamieszkania, ani majętność, ani poglądy polityczne czy też religia nie mają wpływu na przyjęcie pacjenta. - Przede wszystkim przyjmujemy pacjentów ubezpieczonych w Narodowym Funduszu Zdrowia. Zdarzają się również osoby nieubezpieczone jednak, na to są odrębne przepisy. Nie ma czegoś takiego jak rejonizacja - wyjaśnia Tomasz Karmiński, zastrzegając jednak, że może zdarzyć się sytuacja, że jakiś pacjent nie zostanie przyjęty. - Są takie sytuacja, chociażby ze względu na obecną sytuacje związaną z pandemią, że sugerujemy leczenie w innych miejsca. Czasami nasz szpital nie jest tym właściwym, ponieważ nie zajmuje się leczeniem konkretnych schorzeń. Zdarza się też tak, że pacjent się zgłasza, a nie wymaga opieki szpitalnej, wówczas odsyłamy go do domu - dodaje.

Dyrektor zaznacza również, że przyjęcie pacjentów z Góry, która leży w województwie dolnośląskim, nie wpływa na finanse lecznicy. - Przedstawiamy wszystkich pacjentów do rozliczenia w ''jednym worku”. Kwestia jak to jest później egzekwowane pomiędzy funduszem wielkopolskim a dolnośląskim nas jako szpitala nie interesuje. To wszystko odbywa się już poza nami.
 
Komentarze (88)
1. Dodane przez , w dniu - 10-12-2020 14:22
Tak działa PAŃSTWOWA służba zdrowia. Płać połowę pensji na to dziadostwo, a później, jak potrzebujesz pomocy to zdychaj.
2. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r, w dniu - 10-12-2020 14:22
Dyrektorem szpitala w Gorze byl senator KO"S" dr Hofman Czuwaj!
3. Dodane przez Super, w dniu - 10-12-2020 14:24
Wszystko super!  
polacy do piachu, was się nie leczy!
4. Dodane przez Marta, w dniu - 10-12-2020 14:30
Taa może jeszcze powiecie że pacjentów personel nie obraża na SOR?
5. Dodane przez Jarek, w dniu - 10-12-2020 14:40
Leszczyński "szpital" nie chce przyjmować nikogo! Obecna sytułacja jest dla niektórych "pracowników" wygodna niestety. Mają święty spokój. A wszystkie joby spadają na Bogu Ducha winnych ratowników z karetek.
reklama
6. Dodane przez Z Góry, w dniu - 10-12-2020 14:42
Jestem z Góry. Wiele lat temu leczyłem się i leczę się obecnie w szpitalu w Lesznie. Leczył się mój teść i nie mogę powiedzieć złego słowa, wręcz przeciwnie. Ktoś mówi, to nie ja, to mój sąsiad bez podania daty, rodzaju sprawy, co to za narzekanie. Aby coś powiedzieć? Tak to już jest dobrze, że ten szpital jest. Powodzenia.
7. Dodane przez Janek Pradera, w dniu - 10-12-2020 14:43
Mieszkańcy Góry czy tez Wschowy dokładali się również do tego szpitala gdy powstawał, jak zreszta wszystkie miasta województwa leszczynskiego, wiec to tak samo ich szpital jak mieszkańców Leszna.
8. Dodane przez górowianin, w dniu - 10-12-2020 14:45
obsługa tego szpitala zawsze była na żenującym poziomie i to sie nigdy raczej nie zmieni..
9. Dodane przez Rawicz, w dniu - 10-12-2020 14:54
Rawicz ma to samo! Zabrali nam szpital a nawet lekarze przestrzegają że do Gostynin i Leszna lepiej nie jechać. To w jakim celu płacimy składki zdrowotne?
10. Dodane przez krzysztof lukaszewicz, w dniu - 10-12-2020 14:57
dwa late temu, trafilem na SOR w Lesznie i mimo tego,ze podczas rejestracji podalem informacje, iz jestem z Góry, zajeto sie mna jak nalezy i wykonano wszelkie badania(lacznie z tomografem) dzieki czemu po okolo 2-ch godzinach moglem bezpiecznie wrocic do domu. bylem wowczas zdumiony i zaskoczony profesjonalna opieka, jaka mnie otoczono i postanowilem wypowiedziec sie o rzekomej dyskryminacji pacjentow z naszego powiatu, przy najblizszej okazji, co czynie wlasnie teraz, dziekujac za pomoc pracownikom w/w SOR.
11. Dodane przez Rawicz oskubany, w dniu - 10-12-2020 15:00
Oddajcie nam Rawiczu szpital!
12. Dodane przez dziad, w dniu - 10-12-2020 15:00
Bosze. Nie z czasowniki zawsze osobno 
Nie mieliby. Jak wam nie wsttd
13. Dodane przez Kościaniak, w dniu - 10-12-2020 15:24
Niestety ja mam złe zdanie o szpitalu w Lesznie.
14. Dodane przez AAA, w dniu - 10-12-2020 15:53
WĄTPIĘ ABY TAK BYŁO - JEDNAK TO WŁADZE MIASTA GÓRA I INNYCH TEŻ COŚ POWINNI ZROBIĆ ABY ICH MIESZKAŃCY BYLI ZABEZPIECZENI. NAJLEPIEJ OSZCZĘDZAĆ NA SŁUŻBIE ZDROWIA U SIEBIE - A CHORZY NIECH JADĄ DO SĄSIADÓW. OD TEGO SĄ WŁADZE ABY TEMU ZARADZIĆ.
15. Dodane przez do 13, w dniu - 10-12-2020 15:53
Ja mam o szpitalu w Lesznie dobre zdanie,bo od kilku lat niemal co roku,ktoś z mojej rodziny tam był. Jedź sobie do Poznania do szpitala na Grunwaldzkiej to dopiero wszystkiego Ci się odechce !
16. Dodane przez DO KOM 2, w dniu - 10-12-2020 16:06
Ty nie jesteś normalny...
17. Dodane przez AK, w dniu - 10-12-2020 16:09
Jeżeli lekarze nie leczą niech oddadzą wszystkim składki, które były potrącane co miesiąc!!
18. Dodane przez Leszno, w dniu - 10-12-2020 16:14
Co jak co ale od pewnego czasu wizerunek tego miasta spada coraz niżej.
19. Dodane przez Zenek, w dniu - 10-12-2020 16:33
Wielki szacunek dla lekarzy z Leszna,a szczegolnie-urologia i kardiologia-mieszkaniec ziemi gorowskiej.
20. Dodane przez Ja, w dniu - 10-12-2020 16:43
Absurd, jak przyjeżdżam z dzieckiem na wieczorynkę to pierwsze pytanie skąd jestem i wielka awantura, że mam jeździć do Góry a nie do Leszna. Ostatnio nawet nas nie przyjęli...
21. Dodane przez Mam dobre zdanie, w dniu - 10-12-2020 16:46
Od wielu lat wlecze się w tym szpitalu , trzy razy byłem operowany, od lat wlecze się u urologa i jestem ZADOWOLONY. Miejcie pretensje do starostów gorowskich i burmistrza Gory ktorzy sprzedali szpital a teraz marnuje działania w jego sprawie.
22. Dodane przez Mieszkaniec Góry, w dniu - 10-12-2020 17:01
W 2019 roku nie stety bylem w podobnej sytuacji w szpitalu w lesznie. Po przyjeciu na oddzial uslyszalem od ordynatora " jestes z gory ? Po co do nas przyjechales? Nie mozecie jezdzic do glogowa?!"
23. Dodane przez jurek z Góry, w dniu - 10-12-2020 17:06
to prawda,że żle nas traktują w Lesznie.jESTEŚMY OBYWATELAMI GRUGIEJ KATEGORII?
24. Dodane przez Do kom 20, w dniu - 10-12-2020 17:15
W Górze jest wieczorynka to dlaczego jedziesz do Leszna? Ja bym Was też nie przyjął
25. Dodane przez niedoszły pacjent szpitala, w dniu - 10-12-2020 17:18
Co za bzdury opowiada włodarz tego szpitala ? Pacjenci z Góry są traktowani jak trędowaci . Jeśli mają być przyjęci to z wielką łaską i czują się jak natręci . Ewentualnie podaje się takie terminy ,że nie nie wiadomo czy do tego czasu dożyją . Przykład ze skierowaniem na usunięcie pęcherzyka żółciowego -termin -za trzy miesiące . Nie twierdzę ,że z każdym przypadkiem jest to samo . Jednak to nie powinno się zdarzać . Już szpital w Rawiczu i pracujący tam lekarze są bardziej przyjaźni pacjentom z Góry .
26. Dodane przez Adaw, w dniu - 10-12-2020 17:21
Bzdury wyssane z palca. Czy z Góry czy że Wschowy, każdy może przyjechać do szPitala. Moja żona rodziła w Lesznie a jestem że Wschowy i nigdy nie było problemu.
27. Dodane przez Anna, w dniu - 10-12-2020 17:30
Niestety nie tylko lekarze w szpitalu Leszczyńskim źle traktują pacjentów z innego rejonu. Ja mam bardzo złe doświadczenie ze szpitala w Miliczu jestem z rejonu Rawicza niestety trafiłam z atakiem kamienicy nerkowej na wieczorynkę w Miliczu nie życzę nikomu złego trakowania jakiego ja tam doświadczylam.
28. Dodane przez z Leszna, w dniu - 10-12-2020 17:32
Pani Burmistrz Góry, w imieniu przecież mieszkańców Góry i okolic, przekazała chyba 50 000 złotych w 2019 roku. Była o tym w Lesznie mowa. Szpital jest dla wszystkich. My też jeździmy do innych miast.
29. Dodane przez pacjenci, w dniu - 10-12-2020 17:37
Jechać z Góry z dzieckiem na wieczorynkę w Lesznie mija się z celem! Zawsze pytają skąd przyjechaliśmy i zawsze jest kręcenie nosem bo niby czemu nie pojechaliśmy do Wschowy alb na wieczorynkę w Górze. Źle, źle traktują górowian w leszczyńskim szpitalu.
30. Dodane przez Jan, w dniu - 10-12-2020 17:42
Może by tak Dyrekcja zaczęła wyjaśniać te sprawy , bo nie są one całkowicie anonimowe i trochę trudu by sie przydało , by poznać prawdę . Jak narazie te wyjaśnienia są " do kitu" . Może przyjdą lepsze czasy dla pacjentów i wówczas się od odwrócą . Z kontraktu z NFZ da się żyć , jak będą Klienci .
31. Dodane przez Andrzej, w dniu - 10-12-2020 17:45
Też mieszkam w Śmiglu i jestem bardzo zadowolony z leczenia w szpitalu w Lesznie !!!
32. Dodane przez Kazik, w dniu - 10-12-2020 17:49
Wielu z nas przecież doświadczyło złośliwości od przyjmującej pielęgniarki i pytania, dlaczego przyjechaliśmy do szpitala w Lesznie "a nie u siebie". Wystarczy tę złośliwość zignorować, bo nie mogą nam niczego odmówić. Prawdą jest natomiast to, że zazwyczaj od tych złośliwości nie potrafią się powstrzymać. Zawsze muszą zadać pytanie, dlaczego się nie leczymy na dolnym śląsku. Myślę, że to powinien być powód do wstydu dla tego szpitala leszczyńskiego. Ja doświadczyłem tego dwukrotnie.
33. Dodane przez Pacjent, w dniu - 10-12-2020 17:58
Często gęsto lekarze(nie wszyscy) na SOR lubią komentować po swojemu kto skąd jest, zawsze mogą zmienić pracę. Na ich miejsce jest 5 innych za takie wynagrodzenie za dyżur.
34. Dodane przez JA, w dniu - 10-12-2020 17:59
Jedna wielka bzdura. Aby rozmawiać o sprawie trzeba ją znać w szczegółach. Typowa wrzutka. Moi najbliżsi od lat leczą się w Lesznie. Raz jest lepiej raz gorzej ale nie jest to związane z miejscem zamieszkania. Generalnie jest ok. A ludziom i tak ciężko dogodzić - roszczeniowość obecnie jest rozbuchana do granic absurdu. Leszno - tak trzymać!
35. Dodane przez Aga, w dniu - 10-12-2020 18:17
Ja mam inne zdanie, jestem z powiatu górowskiego, i mam jak najlepsze zdanie o szpitalu w Lesznie. Moja mama była tam leczona, brat się leczy, pozdrawiam cały oddział neurologiczny jak i urologiczny. Wspaniali ludzie, zapewne inne oddziały też.
36. Dodane przez Kaszpirowski 123, w dniu - 10-12-2020 18:36
Każdy może leczyć się gdzie mu dogodnie ważne że ma ubezpieczenie w NFZ .....
37. Dodane przez mądry, w dniu - 10-12-2020 19:06
To przykre, że w Górze zlikwidowano szpital a niby mamy XXI wiek,  
nie wiem kto tam tak dziwnie dba o mieszkańców : ( a co do Leszna  
to ludzie zmieńcie nastawienie bo jesteście upierdliwi i dlatego pierwszy wasz kontakt jest fatalny oraz odczucia też !!! A zgrozą i karą jest was leczyć !  
Znam takie przypadki ludzkie, ktorym nikt nie wygodzi : - )
38. Dodane przez gm. Niechlów, w dniu - 10-12-2020 19:13
Ja osobiście muszę przyznać, że nie miałam żadnych zastrzeżeń co do traktowania mnie w szpitalu czy moich dzieci na izbie przyjęć i na SOR ale słyszałam, że bywa różnie, pewnie zależy na kogo się trafi.
39. Dodane przez górowski wyborca z ręka w nocniku, w dniu - 10-12-2020 19:54
Tak się rządzi od lat w Górze. Nie dbamy o swoje, a wybieramy władze co ma nas gdzieś, ciągle te same twarze tyle , że na innych stołkach. Teraz mamy moment: sprawdzam.
40. Dodane przez DeGeeRka, w dniu - 10-12-2020 19:56
Bzdury piszecie! Wszystko załatwiam w leszczyńskim szpitalu bez problemu. Bardzo dziękuję personelowi szpitala w Lesznie.
41. Dodane przez Mieszkaniec dziury, w dniu - 10-12-2020 20:01
Wstyd że nie ma szpitala w Górze! WSTYD WŁODARZE!!!!Gdzie Pani Burmistrz?
42. Dodane przez LESZCZYNIAN, w dniu - 10-12-2020 21:27
Byłem w szpitalu w Lesznie na oddziale kardiologii. Ze mną na sali leżał pacjent z powiatu górowskiego. Nawet wiem z jakiej miejscowości, ale pisał nie będę. Czekał na wszczepienie implantu. To było powtórzenie zbiegu z przed 12 lat. Przeciętnie co godzinę dzwoniła do niego żona i ciągle pytała jak długo on w tym szpitalu jeszcze będzie. Był dopiero dwa dni. On jej ciągle tłumaczył, że czeka na zbieg i tak dokładnie to nie wie kiedy go wykonają. Był zdrowy. praktycznie nic mu nie dolegało. Porządny współtowarzysz choroby. Wreszcie (rano na trzeci dzień) poszedł na zabieg, a nie zadzwonił do żony i telefon musiał zostawić w pokoju to ten telefon dzwonił i dzwonił. Po zabiegu na następny dzień został wypisany i UWAGA : sam pojechał do domu to do przejechania było 44 km. Ta Pani zapytania jak obsługiwał szpital jej męża odpowie, że skandalicznie źle. A skąd u części (zaznaczam że nie u wszystkich) Górowian panuje takie złe przekonanie o Lesznie i ich mieszkańcach. Dla nich Leszno to NIEMCY - to żadna Polska . Przecież jak nie Krzyżak to Szwab. My też may za uszami bo to przecież Kargule . Ani z nich Kargule, a ni z nas Krzyżaki. Kargule nie wysiedli z pociągu (według filmu) w powiecie górowskim, a w powiecie leszczyńskim , ba nawet w Wielkopolsce nigdy nie było Krzyżaków. Najwyższy czas skończyć z tą niechęcią.
43. Dodane przez Tak tam, w dniu - 10-12-2020 21:44
Do 42 no niestety wysiedli z pociągu
44. Dodane przez Swierszczyk, w dniu - 10-12-2020 21:48
A wy tam Gorówiacy przypadkiem przypadkiem mórem za pełnieniem Sawickiej nie próbowaliście!? "Lody na służbie zdrowia będą kręcone" Zapomnieliście to to mówił? No i wybraliście dobrodziei co wam szpital szprzedali geszefiarzom. Pretensje do własnoręcznie wybranych władz! Dopiero teraz rozumiecie, że źle oddany głos może zabić. Sami sobie zgotowaliście ten los!
45. Dodane przez ?, w dniu - 10-12-2020 22:45
Jestem Leszczyniakiem, Polakiem i też spotkałem się z obraźliwymi komentarzami o mieszkańcach/sąsiadach z powiatu górowskiego i ogólnie Wrocławianach! 
Nasze dzieci zdobywają dyplomy na uczelniach Wrocławia, tam robią kariery zawodowe, ten region rozwija się! 
Sam Wrocław rozrasta się, przybywa mieszkańców! 
Leszno a nawet Poznań tracą ich! 
Głogów z hutą, Lubin z kopalnią, Polkowice są miejscami pracy dla wielu z nas! 
Kargule? 
Zobaczcie jakie są zarobki na zDolnym Śląsku a jakie u nas! 
Karpia też mamy od nich z Milicza i to jakiego! 
Dla naszych rolników, producentów żywności, usługodawców jest to bliski, wspaniały rynek zbytu!  
To też są Polacy! 
Proszę sprawdzić strukturę mieszkańców Leszna z 1939 roku. 
Większość dzisiejszych NAS to ludność napływowa, też z kresów wschodnich, Wilno, Nowogródek, Lida, Brześć, Lwów, Stanisławów... 
 
To co tu jest poruszane to jest forma rasizmu ze strony zakompleksionych, niedouczonych tubylców, w większości z korzeniami z innych regionów dawnej Polski! 
Wstyd!
46. Dodane przez Karolina, w dniu - 10-12-2020 23:00
Ja i moi znajomi wszyscy rodzimy w Głogowie! Od roku jest nowiutki oddział, łazienka w każdej sali, bardzo czysto a obsługa zarąbista. Pielęgniarki miłe, pomocne, uśmiechnięte.  
Polecam szpital w Głogowie
47. Dodane przez Góra jest gorzej traktowana, w dniu - 11-12-2020 00:03
Jest, przekonałem się o tym na własnej skórze. Pani w okienku zapytała (na wieczorynce) skoro jestem z góry to dlaczego nie pojechałem do góry do szpitala
48. Dodane przez Do 45, w dniu - 11-12-2020 07:25
Bardzo dobry wpis!
49. Dodane przez xyz, w dniu - 11-12-2020 07:52
Niestety, także spotkałam się z takim traktowaniem przez pracowników szpitala w Lesznie, jednakże raz zostałam potraktowana tak, jak należy. Nie wiem, od czego to zależy, ale jest mi z tego powodu bardzo przykro, gdyż w tamtym momencie naprawdę potrzebowałam pomocy, a nie udzielono mi jej w odpowiedni sposób jedynie ze względu na moje miejsce zamieszkania. Nie rozumiem i nigdy nie zrozumiem tej chorej niechęci niektórych górowian do leszczynian i na odwrót.
reklama
50. Dodane przez Z Góry, w dniu - 11-12-2020 08:16
Niestety takie jest Leszno, ludzie są w Lesznie niemili i czują satysfakcję jak mogą kogoś poniżyć. Daleko nie szukać, ile razy Góra była obrażana w komentarzach?
51. Dodane przez Do 50, w dniu - 11-12-2020 08:46
Prawda 100%! Ile to mieszkańców Leszna wizytuje naszą pływalnie? Mieszkańcy Leszna nie pamiętają też że to my kiedyś dokładaliśmy się do tego szpitala!
52. Dodane przez Pacjent, w dniu - 11-12-2020 08:49
Guzik tam Leszno. To widzi misie lekarzy. Byłem kilka razy na SOR w całym moim żywocie 2x, a 2x wioząc kogoś. Tam działa to w taki sposób. Wieczorynka nie jest pewna czy masz zawał czy wyrostek czy kamienie na woreczku, więc kieruje Cię na SOR. To ta lepsza droga dostania się tam, bo zawsze masz podkładkę że to nie ty sam tam poszedłeś, tylko Ci kazali. Gorzej jak Wieczorynka nie jest jeszcze czynna i pojechalbys na SOR wtedy dostajesz kopa, że co z tego że ty mdlejesz przed ich okienkiem rejestracji, bo przecież masz jechać zemdleć u rodzinnej, dopiero ewentualnie później nogami do przodu masz przyjechać na SOR ze skierowaniem o ile dożyjesz. 
I teraz dlaczego tak jest. Bo lekarze przyjmujący na SOR strasznie wyzywają te recepcjonistki, że te przyjmują pacjentów, bo wg tych lekarzy 90% przyjętych nie powinno zostać przyjętych. Wiem bo siedziałem z wyrostkiem i słyszę ,że następny z bolącym brzuszkiem przyjechał, a skąd on jest, a po co tu przecież do rodzinnej niech jedzie, a czemu dopiero teraz przyjechał, a pewnie się objadl bigosu itd.... Na legalu na oczy człowieka nie widzieli ale od początku nastawienie anty....bo Cię przyjeli. I teraz cały obowiązek przyjęcia, diagnozy w oczach, rentgenu przez okienko, spada na tych którzy podejmują decyzję czy przyjąć czy nie. Byłem świadkiem jak ta co na nią wszyscy jadą w necie, która przyjmuje na Sorze dzwoniła do lekarza, że pacjent jest taki i taki, a słyszała od lekarza, że odesłać, bo to nie przypadek na SOR tylko do rodzinnej. Gość miał atak kolmi nerkowej. I ten się drze na tą z rejestracji, lekarz się drze na tą z rejestracji a ta z rejestracji drze się na kolejnego w kolejce. Dramat. Ale wina lekarzy na Sorze bo rozumiem że ludzie też wymyślają, ok ale nie zbadać pacjenta nawet i odesłać po przyjęciu do domu bo wg lekarza prowadzącego nic Panu nie dolega? To jest dramat.
53. Dodane przez Cóż, w dniu - 11-12-2020 08:53
Niestety ale to prawda. Ale tu nie chodzi tylko o szpital. Górowanie dla leszczynian są ludźmi drugiej kategorii. Skąd w was tyle jadu ludzie, co? Jak można być tak wrednym z pokolenia na pokolenie i tego w sobie nie zauważać? Nos nosicie wyżej niż chmury. Nawet na własnych sąsiadów patrzycie wilkiem. Byle nie miał lepiej od was bo jak ma to już was krew zalewa. Przepraszam garstkę ludzi, którzy tacy nie są, a mieszkają w Lesznie.
54. Dodane przez Tomek, w dniu - 11-12-2020 09:13
Coś w tym jest i chyba dotyczy nie tylko Góry. Sporo znajomych z bliższych i dalszych okolic Leszna jeździ leczyć się do Głogowa, Wolsztyna, Nowej Soli, Wschowy itd. Bardzo pozytywnie wyrażają się o tych miejscach. Na moje pytanie: a Leszno? Już nie chcą ... po czym dopowiadają kilka zdań o swoich doświadczeniach ...
55. Dodane przez peterpan, w dniu - 11-12-2020 09:23
jestem z Leszna i też mam dużo uwag co do SORu  
problem jest w ludziach , a nie w regionach
56. Dodane przez mi, w dniu - 11-12-2020 09:30
Szpital w Górze został sprzedany ponieważ powiat nie mógł w nieskończoność do niego dopłacać a poza tym mieszkańcy nie chcieli się w nim leczyć. Gdzieś na stronie powiatu górowskiego jest fajne opracowanie w tej sprawie i statystyki - większość mieszkańców wybierało ościenne szpitale. Jest też tabela "sukcesów" poszczególnych dyrektorów szpitala i zadłużenie jakie wygenerowali w kolejnych latach.
57. Dodane przez Były pacjent z DGR, w dniu - 11-12-2020 09:43
Niestety leżąc w leszczyńskim szpitalu (1 raz w życiu w ogóle) po zabiegu słyszałem jak jedna pielęgniarka mówiła do drugiej na korytarzu "jak ja nienawidzę tych dolnoślązaków ....". Szkoda, że nie byłem w stanie nagrać całej tej rozmowy. Nie chodziło raczej o mnie, bo chyba nie wiedziała skąd jestem. To było po prostu normalne dla niej i pewnie nie tylko. W 2002 r, kiedy na wyraźną prośbę żony zawiozłem ją na poród do Leszna od pielęgniarki usłyszeliśmy :"Po co przyjechaliście do Leszna? Nie macie swojego szpitala?" Mógłbym jeszcze trochę napisać, ale starczy.
58. Dodane przez z Góry, w dniu - 11-12-2020 09:48
Dokładnie, problem jest w ludziach. Kilkakrotnie musiałam zawieźć na SOR do Leszna swoich bliskich. Wspomnienia mamy i dobre i złe, Zależy na jaką zmianę trafiliśmy...Szkoda , ze jest RODO i nie mogę podać nazwisk...zwłaszcza pielęgniary, która stawia diagnozy typu "klusków się nażarł" To cytat dosłowny.
59. Dodane przez Dzisiaj, w dniu - 11-12-2020 09:48
Pacjentów z Góry traktuje się jak zło konieczne, męża z zawałem kareta wozila do szpitala przez trzy dni i zamiast przyjąć go na oddział po kilku godzinach z SOR odsyłali go do domu
60. Dodane przez Andrzej, w dniu - 11-12-2020 09:48
Mam jak najgorsze wspomnienia z pobytu na SOR a potem w szpitalu przed babaniem był wykład na temat że pozwolilismy zlikwidować szpital w Górze a na przyjęcie czekałem 0d 18 do 23.
61. Dodane przez Ja, w dniu - 11-12-2020 10:49
Tak, ktoś trafił w sedno bo jest część mieszkańców w Lesznie którzy nie mogą znieść faktu że inni mają lepiej od nich. W mieszkańcach Leszna jest tyle jadu nie tylko w stosunku do Góry ale do wszystkich!
62. Dodane przez Starszy, w dniu - 11-12-2020 11:06
To jacy są mieszkańcy Leszna to problem złożony. Ponad 30 lat temu wszyscy z okolic jechali do Leszna bo miasto się rozwijało, teraz jest tak że wszyscy z Leszna jadą do ościennych miast szukać rozrywki czy to na basen czy ścianę wspinaczkową. Ale starsi pamiętają jakie to kiedyś Leszno było wspaniałe i wylewają swoją megalomanie czy to na mieszkańców Góry/Gostynia etc.
63. Dodane przez do 58 z DGR, w dniu - 11-12-2020 11:20
Dobre. U mnie było to samo. To okazało się później były kamienie w woreczku i też mnie pani pouczyła, że nie wolno na noc jeść "klusków". Nie mieli nawet USG na SOR. Zrobili za to rtg i badanie krwi. Leżałem na kozetce przez noc i w sumie nic mi nie znaleźli. Stwierdzili, że to na pewno nie kamienie w woreczku. Za 2 miesiące trafiłem już karetką i przez to chociaż mnie od razu przyjęli na SOR. Już mi powiedzieli ratownicy, że to ta sama ekipa. Byłem załamany. Jednak tym razem wiedziałem co mnie boli, bo zrobiłem sobie w międzyczasie badania. Tym razem głupio już nie dyskutowali, jak zobaczyli moje wyniki, które zabrałem ze sobą. Trafiłem do szpitala, operacja. Usypiał mnie lekarz anestezjolog pochodzący z Góry, co mnie uspokoiło. Trochę się jednak namęczyłem do tego czasu. Był weekend. Pozdrowienia dla Pana Bartosza. Lekarz, który mnie operował też super. Nie był to jednak "tubylec". Wcześniej pracował w Głogowie. Wszystko się dobrze skończyło :)
64. Dodane przez Diana, w dniu - 11-12-2020 11:40
Pamiętam jak było województwo leszczyńskie z Górą to oni zawsze chcieli do Wrocławia. W więc szerokiej drogi.
65. Dodane przez do 50, w dniu - 11-12-2020 12:01
Do 51,sam sobie odpowiadasz.To w końcu jesteś z Góry, Kościana, czy Leszna.troluu !
66. Dodane przez Maciej B., w dniu - 11-12-2020 12:30
dajcie spokój, ile to już razy słyszałem przy zapisywaniu mnie czy mojego dziecka do szpitala pytanie "a dlaczego nie leczycie się u siebie". więc pytam, gdzie u siebie, a ona, że w Trzebnicy bo przecież tam mamy oddział ortopedyczny i po co przyjeżdżamy do leszna jak możemy "u siebie", więc jej mówię, że do Leszna mam 18 km a do Trzebnicy ze 45 jak nie wiecej więc po co te złośliwości.
67. Dodane przez Ania, w dniu - 11-12-2020 13:13
Na leszczyńskim SOR leczy się tylko pijaków to oni mają pierwszeństwo przed dziećmi
68. Dodane przez Mieszkanka Wschowy, w dniu - 11-12-2020 13:33
Czekałam z ojcem na zapis w sprawie operacji oka: przepuszczanie bez kolejki znajomych itp a my czekaliśmy 4 godziny na zwykły zapis. Taki to szpital w Lesznie. A z tym co piszą inni to podpisuje się, mieszkańcy Leszna w stosunku do mieszkańców innych miast odnoszą się z pogardą, nie wszyscy ale większość, takie "Wszyscy od nas gorsi, nie ma od nas lepszych". Co często widać nawet tu w komentarzach.
69. Dodane przez z Leszna do 68, w dniu - 11-12-2020 14:51
Ja lubie Wschowę i Górę wraz z mieszkańcami bardzo mili ludzie :)
70. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 11-12-2020 14:55
Jako leszczynianka nigdy w życiu nie rodziłabym poza Lesznem, bo jakie miejsce urodzenia ma dziecko? W życiorysie co się wtedy pisze, gdzie się urodziłem lub urodziłam? Bo tam mama pojechała mnie rodzić?
71. Dodane przez Do tych poniżonych z Góry, w dniu - 11-12-2020 14:55
Jestem mieszkańcem Leszna Przyszedłem do urzędu gminy (Wąsosz) . Siedział tam facet (urzędnik) który mnie znał. Obok siedziała urzędniczka. Facet odzywa się w ten sposób; wiesz skąd ten człowiek jest ? on jest z Leszna , to nie grzech to wstyd . Chciałem mu odpowiedzieć wiersze Tuwima :Do jednego endeka" , ale pomyślałem pies cię drapał. Tacy też są pośród was -Górowianie .
72. Dodane przez Dante, w dniu - 11-12-2020 15:35
Leszno jest wielkie i powinien w nim stanąć pomnik Gierka i Kuleszy , Oni to 
przyczynili się, że stało się miastem wojewódzkim i to zapoczątkowało fenomenalny rozkwit miasta.To był ten kapitał ,który już zawsze będzie procentował.Pozdrawiam wszzystkich.
73. Dodane przez Barbara, w dniu - 11-12-2020 16:27
Ja nie mam żadnych pozytywnych wspomnień z tego szpitala, ani z samotnego pobytu, ani porodu, ani pobytu z dzieckiem. Z dalaaaa od tego miejsca.
74. Dodane przez Do 71, w dniu - 11-12-2020 16:53
Wiesz, świetna bajeczka, taka wymyślona i nieprawdziwa :) Pomyśl zanim coś wymyślasz!
75. Dodane przez Anna, w dniu - 11-12-2020 16:58
Popieram większość komentarzy dotyczących traktowania Mieszkańców Góry w tym szpitalu. Parę miesięcy temu mój już nieżyjący Ojciec przebywał w leszczyńskim szpitalu. Zawsze daleki był od pomówień i nieuzasadnionych oskarżeń ale tym razem stwierdził , że źle traktuje się tutaj mieszkańców Góry. Niejednokrotnie wytykano Ojcu skąd pochodzi..Zasłabł pewnej nocy idąc do toalety i tak przeleżał całą noc na podłodze wołając o pomoc.Wpłynęła skarga do Rzecznika Praw Pacjenta, ale tego co przeżył na pare dni przed śmiercią nikt już nie cofnie.
76. Dodane przez DO WSZYSTKICH, KTÓRZY NARZEKAJĄ NA LESZCZYŃSKI SZPITAL, w dniu - 11-12-2020 17:13
DO WSZYSTKICH, KTÓRZY NARZEKAJĄ NA LESZCZYŃSKI SZPITAL, 
ZAPRASZAM DO GŁOGOWSKIEGO SZPITALA....
77. Dodane przez Do 71, w dniu - 11-12-2020 17:29
Wymyśl coś swojego a nie nam tu cytujesz teksty z Samych Swoich.
78. Dodane przez Do 74, w dniu - 11-12-2020 18:24
To nie jest bajka. Ale jak Ty to uważasz za bajkę to wiedz o tym, że w każdej bajce jest ziarenko prawdy.  
Zaczęli pisać bajki Obywatele Powiatu Góra. Więc jak teraz rozkręcił się peleton zdarzeń i oskarżeń z obydwu stron, to zaczynasz opowiadać o bajkach. Prawda boli
79. Dodane przez Lena, w dniu - 11-12-2020 18:45
Nie żalcie się Górowianie. Jak DGRy policja przywozi na SOR pijanych to jesteście obsługiwani jako pierwsi przed kulturalnymi ludźmi grzecznie czekającymi na swoją kolej. Na korytarzu wszystko słychać jak jesteście niemili w stosunku do personelu medycznego.
80. Dodane przez Do 75, w dniu - 11-12-2020 18:55
Nie tylko Góry ale także Gostynia i wielu innych, pozytywych opinii o tym szpitalu nie słyszałem.
81. Dodane przez Magda, w dniu - 12-12-2020 10:36
Obraźliwe komentarze personelu SOR, szczególnie pani lekarz M..... o pacjentach i do pacjentów z terenu Góry i Wschowy powinny być karane. Pan dyrektor nie powinien być zaskoczony tą informacją, skargi wpływały też od pracowników szpitala z Góry na traktowanie przez współpracowników z Leszna.
82. Dodane przez Anna, w dniu - 12-12-2020 18:55
Kiedyś moja ciocia leżała na wewnętrznym. Pielęgniarki I pielęgniarze złośliwie komentowali przyjmowanych pacjentow z Góry. Była jedna pielęgniarka bardzo dobra, z sercem. Jak ciocia to skomentowała, to nic nie powiedziała. Z wielkim sercem do człowieka. Wszyscy cieszyli się była w pracy.
83. Dodane przez Olka, w dniu - 12-12-2020 22:04
Można jechać do Głogowa, na prawdę dobre warunki. Nigdzie nie jest idealnie. 
Rodzić, to już tylko w Głogowie! Wschowa czy Leszno to dramat.
reklama
84. Dodane przez Górowianin, w dniu - 18-12-2020 15:32
Kiedyś byłem w szpitalu w Lesznie. Padło pytanie skąd jestem to powiedziałem że z Góry. Od razu padła odpowiedź czemu nie leczę się w swoim mieście to powiedziałem że u nas nie ma gdzie się leczyć. Powiedzieli mi że mam jeździć do Wschowy bo tam teraz powinni się leczyć górowianin
85. Dodane przez do 84, w dniu - 20-12-2020 14:18
Też raz usłyszała taką złośliwą uwagę przy zapisie do szpitala. Co za naród jest w tym mieście, że człowieka potrzebującego tak poniżają. Nie przepuszczą żadnej okazji.
86. Dodane przez Marian, w dniu - 21-12-2020 09:10
Tak czy owak ,ma wątpliwości.Nikomu nie życzę stania przed zamkniętymi drzwiami i rozmowy telefonicznej z panem doktorem o23. Drzwi naturalnie były szpitalne.
87. Dodane przez mateo, w dniu - 21-12-2020 15:02
Zobaczymy, żona rodzi na początku marca. Specjalnie zapisze i schowam ten artykuł, dodatkowo wydrukuję złoże i schowam do portfela. Niestety z racji tego ze szpital w rawiczu został przemianowany jesteśmy zmuszeni skorzystać z leszczyńskiego szpitala, Zobaczymy czy tak będzie kolorowo jak opisujecie ;)
88. Dodane przez Do 87, w dniu - 21-12-2020 18:24
Zapisy na położniczy wyglądają inaczej. Tam pracuje świetna ekipa, wszystko jest ucywilizowane i nie szykanują ludzi ze względu na miejsce zamieszkania. Pielęgniarki naprawdę dbają o ciężarne, lekarze naprawdę się znają na swojej pracy i są kulturalni. Spokojnie, żona będzie w dobrych rękach. Na innych oddziałach niestety nie jest już tak dobrze i często zdarzają się docinki w stosunku szczególnie do ludzi z Góry.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj