Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartWschowa Oszuści podszywają się pod numery banków
Mieszkanka Wschowy nie dała się oszukać
Oszuści podszywają się pod numery banków
25.02.2021. Radio Elka, Bartłomiej Klupś
(Fot. Archiwum)
Zachowała czujność i nie dała się oszukać. Teraz przestrzega innych. Katarzyna Lewandowska ze Wschowy odebrała telefon od rzekomego pracownika banku, który próbował wyłudzić dane potrzebne do ściągnięcia pieniędzy z konta. Mieszkanka poprowadziła rozmowę w taki sposób, że oszust rzucił słuchawką.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W zeszłym tygodniu na telefonie Lewandowskiej wyświetliła się informacja, że dzwoni Bank Zachodni WBK, choć nie miała tego numeru zapisanego w smartphonie. Po drugiej stronie odezwał się mężczyzna, który powiedział, że jest pracownikiem działu bezpieczeństwa banku. Poinformował, że z konta mieszkanki Wschowy wykonany został przelew na kwotę 800 złotych na nazwisko Patryk Wrona. Na pytania czy Lewandowska realizowała taki przelew i
czy zna tego mężczyznę, odpowiedziała przecząco.
- Usłyszałam, że w takim razie bank zablokował ten przelew, gdyż pan Patryka Wrona jest zapisany w naszym banku jako oszust. W związku z tym pieniądze są zabezpieczone. Rzekomy pracownik banku poprosił o sprawdzenie, czy na pewno mam przy sobie dowód osobisty i kartę płatniczą czy może zniknęły. Gdy szłam po dokumenty, przyszedł mi rozum do głowy i zapytałam rozmówce dlaczego pyta o kartę płatniczą skoro chodzi o przelew - mówi Lewandowska.
To pytanie zbiło oszusta z tropu. Zaczął się nieporadnie tłumaczyć. Mówił m.in., że nie może zweryfikować danych pani Katarzyny, gdyż w trakcie próby dokonania przelewu przez oszusta z konta zniknęły jej dane. W międzyczasie mieszkanka zalogowała się na stronę swojego banku i okazało się, że nie brakuje jej żadnych pieniędzy. Wtedy ze stoickim spokojem wymijająco odpowiadała na kolejne pytania. W końcu zniecierpliwiony oszust się rozłączył.
- Zaraz po tej rozmowie zadzwoniłam na infolinię banku i dostałam informację, że mój przypadek nie jest pierwszym. Oszuści mają jakiś sposób na podłączenie się pod numer banku. - dodała Lewandowska.
Jak przyznała, zdziwiło ją również to, że rozmówca na początku nie pytał o jej dane, aby potwierdzić, że rozmawia z właściwą osobą.
Sprawa została zgłoszona na wschowską policję. Komisarz Maja Piwowarska przestrzega, aby nigdy nie podawać swoich loginów, haseł czy numerów kart płatniczych, gdyż nie są one potrzebne pracownikom banku.
Jak się okazuje, podobne oszustwa dotyczą także Alior Banku, który opublikował na stronie ostrzeżenie o przestępcach podszywających się pod pracowników. Również w tym przypadku na telefonie klientów wyświetla się prawdziwy numer infolinii bankowej.
1. Dodane przez ono, w dniu - 25-02-2021 12:54 Nie należy odbierać od nieznanych numerów - gdy RODO wkroczyło to nasze dane krążą z rąk do rąk - mam 2 telefony komorkowe i dziwne podejrzane firmy dzwonią na wszystkie po kolei a dodatkowo po chwili na stacjonarny . Czyli co ?
2. Dodane przez xyz, w dniu - 25-02-2021 14:36 Jacy ludzie sa latwowierni w dzisiejszych telefonach komorkowych jest tyle aplikacji aby zabokowac niechciane numery....nieznane nrumery i po problemie...taka aplikacja nie pozwoli na dluzsze dzwonienie w tych naszych iphonech czy smaetwonach jak na jeden dzwonek a potem spokojnie mozna sobie wygooglowac i sprawdzic taki nr. .....ale chwali sie ze pani sie w miare zorientowala co jest grane....BRAWO
3. Dodane przez wiktor, w dniu - 25-02-2021 15:29 Zawsze sprawdzić numer nieznany w Internecie. dzwonić na policję!!!
4. Dodane przez Tyty, w dniu - 25-02-2021 16:45 Kuźwa ludzie czytajcie że zrozumieniem... że wyświetlił się numer jej banku... Pazdziochy jedne
5. Dodane przez xyz, w dniu - 25-02-2021 18:21 Do kom.4..... Ty tez wez Pazdziochu sie orientuj juz dawno nie ma Banku Bank Zachodni WBK,.....teraz jest inna nazwa (............) jak juz chcesz kogos pouczas to podawaj rzetelna informacje.,,,,
6. Dodane przez Tyty, w dniu - 25-02-2021 18:24 Do kom. 4.....
Czytaj ze zrozumieniem ta pani nie miala zapisanego tego numeru w telefonie.....chcesz pouczac ??? najpierw sam przeczytaj ze zrozumieniem
7. Dodane przez Ło żesz ty!, w dniu - 25-02-2021 18:44 Jak by takim ,,ludziom,, obcinali łapy, to taki by się dobrze zastanowił, czy to się opłaci. Poprostu za małe kary, a u nas do tego im więcej ukradnie, tym mniejsza kara
8. Dodane przez K, w dniu - 26-02-2021 08:26 Do 7 masz racje ze male kary ten HOS co to tyle ludzi okradl na wnuczka mln zlotych dostal tylko 6 lat wyjdzie i kase bedzie mial nie zasadzili zwrotu pieniedzy
9. Dodane przez Jasio, w dniu - 26-02-2021 09:39 Zaciekawia mnie to, że przestępca wiedział o tym, że ta pani ma konto w tym banku. Skąd? Widocznie któryś pracownik banku współpracuje z przestępcą.
10. Dodane przez Paweł R., w dniu - 27-02-2021 10:54 Nie ma banku BZ WBK
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.