Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno "Magazyn L" prezentuje zalety Starówki: ludzi i miejsca
Najnowszy pomysł na promocję Leszna
"Magazyn L" prezentuje zalety Starówki: ludzi i miejsca
28.07.2021. Radio Elka, Jarek Adamek
(fot. Jarek Adamek)
Leszno doczekało się pierwszego lifestylowego czasopisma. „Magazyn L” wydany przez Wydział Promocji i Rozwoju Urzędu Miasta Leszna prezentuje atuty leszczyńskiej Starówki: ludzi, którzy tu mieszkają i pracują, ofertę kulturalną, handlową i gastronomiczną.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Na pomysł stworzenia Magazynu L wpadła Martyna Włudarczyk z Wydziału Promocji i Rozwoju UML. Miał on dorównywać najbardziej znanym pismom lifestylowym, zawierającym zarówno propozycje modowe, jak i artykuły pokazujące interesujących ludzi oraz porady dotyczące stylu życia.
Zamierzeniem leszczyńskiego odpowiednika „Vogue” było skupienie się na Starówce. - Wbrew nie zawsze korzystnym skojarzeniom Starówka jest miejscem pięknym, gdzie mieszkają ciekawi, kreatywni ludzie - mówi Martyna Włudarczyk. Beata Nawrocka, naczelnik wydziału Promocji i Rozwoju zaznacza, że główną ideą magazynu jest łączenie ludzi - nie tylko klientów z dostawcami, ale także samych mieszkańców Starówki, którzy mogą dowiedzieć się jak interesujących mają sąsiadów.
Tworzenie pierwszego numeru pisma trwało kilka miesięcy - teksty napisali leszczyńscy dziennikarze, zdjęcia wykonał znany leszczyński fotograf Olek Bortel, pozowały do nich leszczyńskie modelki i modele. We wtorek w Starej Gazowni odbyła się oficjalna premiera. Pismo ukazało się w nakładzie 3 tysięcy egzemplarzy, trafi między innymi do sklepów i zakładów usługowych na Starówce, będzie też rozsyłane do innych miast jako materiał promocyjny.
Wydział Promocji i Rozwoju UML poinformował, że wydanie magazynu nie wiązało się z wydatkami z budżetu miasta - za druk papierowej wersji zapłacił sponsor.
1. Dodane przez Flejtuch, w dniu - 28-07-2021 08:36 Głupoty.
2. Dodane przez Jerzy, w dniu - 28-07-2021 08:50 Super.
3. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 28-07-2021 08:50 "pozowały do nich leszczyńskie modelki i modele". Mogli zrobić zdjęcia stałych bywalców, "rynkowych" modeli. Wyszłoby taniej i odpowiadałoby to rzeczywistości :D
4. Dodane przez Janek, w dniu - 28-07-2021 08:56 Dobrze byłoby udostępnić w pdf dla wszystkich na stronie UM. Pozdrawiam,
5. Dodane przez info, w dniu - 28-07-2021 09:02 To jest jakaś kpina z mieszkańców.
6. Dodane przez c, w dniu - 28-07-2021 09:04 Z jakiej racji do prac Urzędu Miasta Leszna włącza się dziennikarzy?
reklama
7. Dodane przez prośba, w dniu - 28-07-2021 09:05 "leszczyński fotograf Olek Bortel". Proszę o info sylwetki fotografa, dorobek, itd.
8. Dodane przez ???, w dniu - 28-07-2021 09:07 Ile to kosztowało mieszkańców? Zawsze "zapominacie" o takiej informacji.
9. Dodane przez H, w dniu - 28-07-2021 09:15 Na stronie tej gazetki też utajniono informację o kosztach. Strona www, artykuły, zdjęcia, druk i inne koszty... ile za to wszystko zapłaciliśmy?
10. Dodane przez Skandal, w dniu - 28-07-2021 09:17 Znajomi osób decyzyjnych z Urzędu Miasta zarobili. Zapłacili mieszkańcy wbrew swojej woli i ci sami mieszkańcy majá się cieszyć. Skandal.
11. Dodane przez Jan, w dniu - 28-07-2021 09:21 Szkoda, że nie pokazano prawdy w takim magazynie, czyli menelstwa, syfu i opuszczonych lokali. Grunt, że pieniążki dla znajomych się zgadzają.
Pytanie ile konkretnie my za to zapłaciliśmy?
12. Dodane przez ..., w dniu - 28-07-2021 09:27 Śmieją nam się w twarz.
13. Dodane przez bob, w dniu - 28-07-2021 09:28 Na jakiej podstawie został wybrany tylko ten fotograf? W Lesznie jest wielu młodych fotografów, którzy mogliby rozwinąć skrzydła (Leszno-rozwiń skrzydła) i się wykazać ale w tym przypadku chyba zwinąć...
14. Dodane przez p, w dniu - 28-07-2021 09:28 Przeczytajcie, kto jest sponsorem (całkowitym, na stałe, ani złotówki z Urzędu Miasta?) tego przedsięwzięcia.
15. Dodane przez Marek, w dniu - 28-07-2021 09:28 Jest to niby element promocji "Starówki", jednak przy okazji warto wspomnieć opustoszałe lokale użytkowe MZBK, które straszą w całym Śródmieściu. Mogłyby one być wynajęte, jednak MZBK od lutego nie jest tym zainteresowany w ogóle nie organizując przetargów na najem.
16. Dodane przez Lech, w dniu - 28-07-2021 09:33 Ciągle ci sami ludzie. Jak zwykle darmowa imprezka, można się najeść i napić i jeszcze fotkę na ściance pstryknąć. JAKIE SĄ KOSZTY TEGO EVENTU???
17. Dodane przez Ghhfcgh, w dniu - 28-07-2021 09:34 Żenada dla tzw elity Leszna .
18. Dodane przez Paweł, w dniu - 28-07-2021 09:51 Doskonały pomysł, świetna realizacja i efekt w postaci Magazynu. Tak trzymać! Na imprezie promocyjnej zabrakło Pana Prezydenta, nawet spóźnionego. Szkoda. Pozdrawiamy Wydział Promocji!!!
19. Dodane przez Do 8, w dniu - 28-07-2021 09:58 Finansowanie przez metalica recycling - wiec nie wydali nic z Twoich zapewne ogromnych podatków. Nie rozumiem hejtu, ludzie tworzą super projekty, przydałoby się dobre słowo. . .
20. Dodane przez naprawdę?, w dniu - 28-07-2021 10:03 Czy naprawdę nikt nie widzi tej tandety efektów pracy zadowolonych z siebie leszczyńskich urzędników, tutaj: urzędniczek?
21. Dodane przez J., w dniu - 28-07-2021 10:17 Przyznam, że jestem pod wrażeniem. Zarówno pomysłu, modelek, modeli jak i wykonania. Świetną robotę wykonały tez zdjęcia Olka. Nie róbcie w Wieży Ciśnień żadnego Centrum Nauki. To wręcz wymarzone miejsce dla fotografów.
22. Dodane przez Gruby Dolar, w dniu - 28-07-2021 10:21 Kicz i tandeta. No ale znajomi królika przygarnęli okrągłe sumki.
23. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 28-07-2021 10:25 Tak się na całym świecie buduje wizerunek różnych miejsc. Także tych przeciętnych. Zwykły spacer przez miasto nas by tak nie zachwycił, ale wszystkie te ciekawe miejsca i momenty zebrane w całość robią dobre wrażenie. Gdybym nie był z Leszna, od razu zapisałbym to miasto jako jeden z celów najbliższych wyjazdów. Niestety pewnie nie zobaczyłbym tego pięknego podwórka na Chrobrego i wnętrza wieży ciśnień, ale fakt żebym przyjechał i zostawił tutaj parę złotych.
24. Dodane przez Obserwator, w dniu - 28-07-2021 10:27 Inicjatywa ciekawa. Nie wiem czy na pewno związaną z rewitalizacją? Gdzie jesteśmy po 5 latach działań? To Urząd Miasta nie Mieszkańcy realizują tę inicjatywę? Czy nie powinno być odwrotnie w duchu rewitalizacji społecznej? Niepokoi też fakt że sponsorem jest firma z Rawicza (brawo za wsparcie), nie leszczyński lider działający na zdegradowanym terenie śródmiescia.Komu bardziej zależy na odnowie? Proces trwa.. Nie wiem czy wszyscy patrzymy w jedną stronę również tą wymagająca wielopłaszczyznowych działań, czy wystarczy nam ładny obrazek...
25. Dodane przez Kik, w dniu - 28-07-2021 10:46 Kolejny bezsensowny pomysł tego wydziału.jakie Leszno ma korzyści z tego typu? Ile ten wydział zarabia dla miasta a jakie są koszty utrzymania? Na zdjęciach większość to pracownicy wydziały plus koledzy oraz lokalni biznesmeni ze starówki oraz pracownicy spółek miejskich
26. Dodane przez Michal, w dniu - 28-07-2021 10:47 Żenada już nie chce się oglądać ciagle tych samych twarzy leszczyniakow. Darmowa wyżerka i miejsce ma lans. Wydział promocji do likwidacji albo dużego okrojenia składu.
27. Dodane przez jupi, w dniu - 28-07-2021 11:00 kółko wzajemnej adoracji
28. Dodane przez Ja, w dniu - 28-07-2021 11:24 Na bzdety idą pieniądze podatników. Ktoś n Nas pytał o zdanie ?
29. Dodane przez zatrudnienie w urzędzie, w dniu - 28-07-2021 11:36 Ile osób jest zatrudnionych w Wydziale Promocji i Rozwoju? Ile osób jest zatrudnionych w Referacie Rewitalizacji?
30. Dodane przez x, w dniu - 28-07-2021 11:41 Lufa bis. Wynagradzane z publicznych pieniędzy urzędnicze i ściśle powiązane z nimi małomiasteczkowe celebryctwo się rodzi. Młodzież tego miasta. Nie ma nadziei dla Leszna.
31. Dodane przez jakie miasto, w dniu - 28-07-2021 11:46 Jest ciekawa historia wykształcenia (po kolei: licencjat i magisterium) pań urzędniczek, to jest pani naczelnik i pani kierownik. Jakie szkoły pokończyły, że kompletnie nie czują miasta.
32. Dodane przez Jacek, w dniu - 28-07-2021 12:10 Michał to się w Lesznie marnuje. Z takim talentem to powinien w Mediolanie , w Nowym Jorku albo w Paryżu zrobić karierę
33. Dodane przez Mariola, w dniu - 28-07-2021 12:55 Do wszystkich, którzy zadają durne pytanie "ile nas to kosztowało ?"- nauczcie się czytać ze zrozumieniem! .W tekście stoi jak byk, że nic! Ręce opadają...
34. Dodane przez abc, w dniu - 28-07-2021 12:58 Leszczynska "elyta" sie bawi, za podatki mieszkancow. Miasto, ktore nie stac na smietniki stac na g...gazetke.Wsyd!
35. Dodane przez a, w dniu - 28-07-2021 13:15 Patrząc na aktyw poprzedniej i obecnej Młodzieżowej Rady Miasta Leszna (tylko kariera) oraz młodzieży urzędników i kręgów młodych do nich zbliżonych, patrząc, jakie kierunki miasta wyznaczają to zdecydowanie nieciekawy obraz miasta na przyszłość.
36. Dodane przez Do marioli, w dniu - 28-07-2021 14:42 Może sama wystawa nic ale nagroda od szefa bedzue napewno za projekt wiec jednak coś nas kosztuje.tak samo pensje tych pan w tym urzędzie to przeciez sponsor nie płaci! Ten wydział ile zarobił a ile wynosi utrzymanie ?
37. Dodane przez kolejna kolorowa gazetka, w dniu - 28-07-2021 14:57 Do zdjęć pozowały leszczyńskie modelki i modele, to znaczy kto? Każdy kto pozuje do zdjęć jest modelem, czyż nie?
Szczerze mówiąc, szumnie od wielu lat opowiadacie Państwo o rewitalizacji rynku, ale ja tej rewitalizacji nie widzę, owszem przemalowano ratusz, ale z pieniędzy podatników, a nie z dotacji, choć była mowa o dotacji.
Pokazujecie wciąż to samo, reklamujecie te same osoby i miło, że jeszcze jacyś kreatywni ludzie stamtąd nie uciekli, ale jest jedno zasadnicze pytanie, ilu inwestorów przez lata tej promocji przyciągnęliście do Leszna, ile nowych miejsc pracy przez ten czas powstało? Mnie to interesuje, a nie jakaś gazetka. Z tej propagandowej pogadanki i kawki i jedzonka dla wyjątkowych mieszkańców nic, absolutnie nic nie wynika, niestety.
Ostatnio byłam na rynku, po bardzo długiej nieobecności i z przykrością stwierdzam, że nie zmieniło się nic in plus, a wręcz przeciwnie, wszędzie widać kwiat leszczyńskiego menelstwa, niestety.
Ta gazetka to tylko kolorowa bajka i nic więcej, a my mieszkańcy oczekujemy jednak czegoś więcej.
Liczby po proszę :-)
reklama
38. Dodane przez Jadźka, w dniu - 28-07-2021 15:06 coś pięknego, wzruszyłam się
39. Dodane przez Mariola, w dniu - 28-07-2021 15:39 Do 36. Na pewno ( a nie napewno) to kiedyś umrzemy. Nie zakładaj czegoś z góry. A wydział promocji, jak i inne wydziały w Urzędzie Miasta nie jest zakładem produkcyjnym, więc pytanie ile zarobił jest bez sensu. To jak zapytać nauczyciela ile zarobił. Każdy ma jakieś zadania do wykonania, nie zawsze wymierne..Ciekawe, jakie Ty masz pomysły na promocję miasta? Bo krytykować to każdy potrafi. Ręce opadają nadal...
40. Dodane przez abc, w dniu - 28-07-2021 16:15 Siedzą w tym Urzędzie i myślą i wymyślili.
41. Dodane przez Jac, w dniu - 28-07-2021 16:26 Sami sobie
42. Dodane przez Majkiel, w dniu - 28-07-2021 17:02 Ten osioł pstrykacz nawet telefonem zdjęcia zrobić nie umie bo go trzyma pionowo. Banda pajacy.
43. Dodane przez ja, w dniu - 28-07-2021 17:19 Menele, romowie i moda letnia taka że im więcej ciała tym mniej ubioru : ( straszne ! Mała Warszawka?
44. Dodane przez Też Mariola, w dniu - 28-07-2021 18:15 Żeby promować należy posprzątać i robić to regularnie, oczyścić z brudasów zajmujących ławki, wprowadzić regularne patrole piesze celem powyższego, naprawić lub wyremontować to i owo obciążając kosztami mieszkających tam lokatorów regularnie niszczących i psujących mienie a jeżeli nie zapłacą to kopa w d... oraz do roboty czyli MZO, MZZ itp. Jak na razie to niczym centrum nie przyciąga a raczej odpycha szczególnie pustostany a urzędnicy dawno tam nie byli bo mówią jak urwani z kosmosu. Takie bajki dla dorosłych.
45. Dodane przez Do 39 mariolki, w dniu - 28-07-2021 18:20 Jedli istnieje taki wydział jak promocja miasta to po coś jest stworzony. Z nazwy do promowania miasta Leszna i jeśli ktoś za to pobiera wynagrodzenie to tsk jak s każdym biznesie musi być na plus. Jeśli jest na minus to mądry szef ktiry inwestuje swoje prywatne pieniądze zamyka nie rentowny dział swojej firmy -prosty rachunek ekonomiczny. Jedli miasto nie ma dużych zysków z tytułu działania tego wydziału to albo sir go zamyka lub wymienia pracowników którzy tam są bo ewidentnie sobie nie radzą. Wiec ile miasto zarobiło z tytułu posiadania tego wydziału? Jakie są koszty utrzymania tych pań? Ciekawe czy łatwo tam dostać prace ?
46. Dodane przez opinia, w dniu - 28-07-2021 18:42 A dlaczego nie ma foty leżących żuli na ławka na rynku to jest dopiero kwiat Leszna.
47. Dodane przez Antek, w dniu - 28-07-2021 18:47 Starówka to miejsce opustoszałe. Jest dużo pustych lokali, gdzie w oknach widnieją tylko arkusze papierowe zasłaniające wnętrze. Pijane towarzystwo okupuje ławki, z niecenzurowanym słownictwem, to też trzeba było uwiecznić w magazynie "L".
48. Dodane przez Pompiarz, w dniu - 28-07-2021 19:01 Ten przedsiebiorca od pomp co tam robi? Młyny go puszczą z torbami...
49. Dodane przez Ech, w dniu - 28-07-2021 19:39 Miasto wydało luksusowy magazyn o upadającej starówce. Brawo.
50. Dodane przez Swess, w dniu - 28-07-2021 19:45 Żenada totalna.
51. Dodane przez do kom.33, w dniu - 28-07-2021 20:29 A Panie z Wydzialu Promocji byly w tym czasie na bezplatnym urlopie?
52. Dodane przez popieram 41, w dniu - 28-07-2021 20:33 Tak, zrobili sami sobie. Leszno to dwa miasta w jednym. Z jednej strony urzędnicy, radni i z nimi wszystkimi powiązani, z drugiej strony pozostali mieszkańcy.
53. Dodane przez Szaraczek, w dniu - 28-07-2021 20:38 Bawimy się na całego na koszt podatnika! Alkohol tez na fakturkę w koszty wliczyli jako soczek? Sami Swoi.
54. Dodane przez do pracy, w dniu - 28-07-2021 20:39 Skończmy z tymi urzędniczymi castingami bo to jest po prostu śmieszne. Jak mają się czuć ci mieszkańcy, których nie wybraliście? W czym byli gorsi? Bo brzydsi? Casing do magazynu, casing do lufy, castingi w Miejskim Ośrodku Kultury. To się robi śmieszne. Wydział promocji i rozwoju z referatem rewitalizacji bawi się w kreatorów, wydawców i dom kultury. Nie potrzeba żadnych dodatkowych pieniędzy ani sponsorów. Instytucje kultury mają pieniądze i środki na takie cele.
56. Dodane przez bvcx, w dniu - 28-07-2021 21:18 Żadnych nauk z wycieczki za publiczne pieniądze prezydenta miasta z leszczyńskimi urzędnikami do Barcelony. Żadnych nauk z wyjazdu urzędników w sprawie rewitalizacji do Włocławka. Na marne poszły też tutaj rzekome miliony roboczogodzin i na nic zdało się wzorowanie na dopieszczaniu każdego szczegółu tego magazynu, skoro ponownie kardynalne błędy ortograficzne, językowe, niedoróbki i inne, że nawet prosty program korektorski nie chce przyjąć tych błędów. Przykładowo, tutaj na głównej stronie tego dzieła, tekst: Martyna Włudarczyk (kierownik Referatu Rewitalizacji). Tytuł: O Ideii (!?), najwyżeszj (!) jakości, rónież (!). Tekst: Kasia Plewka-Chyżyńska: leszno (!),marzyłyłoby (!) mi się, uczy języka Hiszpańskiego (!). Street food i inne & w lesznie (!), zza wisły (!), za-sady (!),w Lesz-nie (!), do leszna (!), innej kuchni W(!) lesznie (!). I tak dalej. Nie da się tego czytać. Nadużywanie anglicyzmów. Cudzysłowów powinno się unikać, świadczą o ubóstwie językowym. Ogólnie: poziom obyczajowego grafomaństwa. Język sztuczny, pełen przesady. Powszechny brak pokory. Prawidłowe posługiwanie się językiem ojczystym to element patriotyzmu. Jeżeli podajemy autorów stylizacji, fryzura, makijaż, wszyscy powinni być ze śródmieścia, z adresami. Gdzie jest Galeria Has, gdzie Zielona Antresola, gdzie Cooperativa?
To prawda, miasto tworzą ludzie ale nie z magazynu stylowego bo stworzyliście Państwo sztuczność. W śródmieściu nie ma żadnego stałego miejsca spotkań mieszkańców. Były kiedyś w bibliotece czwartki obywatelskie ze świetnymi moderatorami. Dlaczego mieszkańcy nie mogą spotykać się z radnymi w śródmieściu, na przykład w podziemiach ratusza, tylko wskazuje się nam (i radnym) klitkę na K.Karasia 15?
57. Dodane przez nie ma Leszna?, w dniu - 28-07-2021 22:33 W Lesznie nie było i nie ma starówki. Żaden szanujący się leszczyniak nie używał i nie używa słowa starówka, tylko centrum, śródmieście, rynek, miasto. Co siedzi w umysłach (biblioteka ma być rewitalizacją umysłów- z tego magazynu) ludzi, którzy muszą używać słowa starówka. Niestety, dziennikarze (napływowi?) nadużywają tego określenia. Z przykrością należy też stwierdzić, że starówka dostała się do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Leszna. Oficjalnie ujawnia się leszczyńska małomiasteczkowa megalomania, przydawanie sobie znaczenia nad wyraz.
Jakiś czas temu w tv serii podróży po Polsce - był Głogów. W słownym komentarzu, opisie miasta, ani razu nie użyto słowa starówka. Innym razem tv reportaż z którejś europejskiej stolicy północy (Tallin?). W kontekście starego miasta także ani razu nie użyto słowa starówka. Dopiero na koniec, pewna Polka, tam od jakiegoś czasu zamieszkała, zachwalała miasto: ładna tu starówka.
Skąd w waszych umysłach starówka? Bez starówki nie ma Leszna?
58. Dodane przez Monika, w dniu - 28-07-2021 22:46 Dlaczego tyle negatywnych komentarzy? czy wy ludzie nie pamietacie Leszna w latach 90-tych...jaki syf byl i nic sie nie dzialo.
59. Dodane przez Antek, w dniu - 28-07-2021 22:53 I smietanka Leszna się bawi i cieszy....jaka rewwitalizacja starówki? wystarczy przejśc się ulica zieloną, szkolną, budynki ruina puste sklepy...a nocami jedna wielka melina
60. Dodane przez odp. do 55, w dniu - 28-07-2021 23:00 Stare miasto w j.ukraińskim.
61. Dodane przez Anna, w dniu - 29-07-2021 07:27 Artykuł mówi o sponsorze wydruku a co z kosztami prac przygotowawczych? Te wiele miesięcy pracy urzędnikow każda godzina każdej zaangażowanej osoby, zostały zafakturowane na sponsora?
62. Dodane przez Jesus, w dniu - 29-07-2021 07:44 Wasz Jesus zgadza się z komentarzem nr 57.
Dodam, że ten magazyn to jakaś nadęta, zakompleksiona kpina z nas wszystkich i spełnianie czyiś ambicji z tego Towarzystwa Wzajemnej Adoracji. 90% artykułów jest o niczym lub gorzej - bo można jeszcze trafić na biografię jakiegoś modela geja, która jest jakże istotna w kontekście rewitalizacji.
Bawi mnie to samozadowolenie i oderwanie od rzeczywistości ludzi z promocji.
63. Dodane przez odn. 58, w dniu - 29-07-2021 07:54 W mieście nie chodzi o to, że ma się dziać cokolwiek. Proszę porównać miejski folder Kulturalne Leszno 2017, coroczne wydania katalogu Leszno Barok Plus czy wydawnictwa innych miast. Za miejskie wydawnictwa powinni brać się fachowcy, ludzie, którzy znają się na rzeczy a nie znajomi, towarzystwo powiązane z Urzędem Miasta, wybrane przez urzędników (castingi), urzędnicy tylko dlatego, że są urzędnikami. Za wydarzenia kulturalne firmowane przez Urząd Miasta (nieszczęsna l.fa) powinny brać się miejskie jednostki kultury (powinny mieć na to siły i środki) wraz z uczestnikami stałych sekcji zainteresowań a nie znajomi, towarzystwo powiązane z Urzędem Miasta, wybrane przez urzędników (castingi) czy urzędnicy wydziału promocji. Nie ma naszej zgody na tandetę, bylejakość, amatorszczyznę.
64. Dodane przez Do 58, w dniu - 29-07-2021 08:12 Jaki syf? LokLe były pełne żuli było brak pospacerować po rynku było przyjemnie. Teraz co jest? Panie z tego wydziału chyba powinny przejść weryfikacje umiejętności bo vogue mogą wydawać w Paryżu Mediolanie a w lesznie zacząć od prostych spraw promujących Leszno. Za dużo zejdą fb i insta chyba
65. Dodane przez popieram 61, w dniu - 29-07-2021 09:13 Dobre pytanie. Jakie koszty sfinansował sponsor? Co z kolejnymi wydaniami, bo nie ma wątpliwości, że urzędnicy są rozochoceni. Kogo poprosicie o sfinansowanie następnych wydań? Prezydenta czyli mieszkańców?
66. Dodane przez kobieta, w dniu - 29-07-2021 09:20 "L-magazyn ( ... ) wzorowany jest na najładniejszych kobiecych miesięcznikach ( ... )" (www.leszno.pl, 28 lipca 2021)
Jako kobieta nie zgadzam się, żeby jakakolwiek płeć była wyznacznikiem kierunku tego przedsięwzięcia.
67. Dodane przez Jerzy, w dniu - 29-07-2021 09:25 Leszczyńskie płaczki w natarciu. (...)
68. Dodane przez ja, w dniu - 29-07-2021 09:49 Popieram 62. To kpina z uczciwie każdego dnia pracujących mieszkańców, płacących podatki.
69. Dodane przez xl, w dniu - 29-07-2021 10:05 Czyli imprezka dla swoich ?
70. Dodane przez Rychu, w dniu - 29-07-2021 10:24 Właśnie przeciez sponsor nie opłacał pracy godzinowej tych pan od 7-15. Kto zapłacił za godxiny tych urzędniczek które poświeciły na to? No chyba ze robiły to po pracy to szacun- ale wątpię.
71. Dodane przez Peja, w dniu - 29-07-2021 10:26 Czy te panie robiły to w godzinach pracy? Ile przelał sponsor do kasy urzędu miasta za ich godziny? W tym czasie mogły robić coś co promuje miasto np powiedzą o tym w dzienniku albo faktach lub telewxpresie
72. Dodane przez Do mieszkańców, w dniu - 29-07-2021 11:11 Do chętnie tu komentujących mieszkańców, mam propozycje: Spotkajmy się w wyznaczonym miejscu i podyskutujmy na forum, jako mieszkańcy Leszna, nie urzędnicy. Twarzą w twarz. Poruszymy skrupulatnie co Wam na sercu leży. A może odrazu przejdziemy do zawiści, zazdrości, braku empatii? Jakimi trzeba być ludźmi aby błotem obrzucać drugiego człowieka który wyszedł poza schemat tak bardzo ukrwiony w głowach ? Mówicie menele - to znajdź rozwiązanie, ale nie zrzucaj statusu społecznego na forum projektu o magazynie. Mówicie starówka - tu tez źle, bo należałoby słowa dobierać idealnie do ideologii. Mówicie błędy ortograficzne- to zgłoś się do dziewczyn i zaoferuj pomoc, czy to naprawdę będzie dla ciebie tak strasznym przeżyciem gdy pomożesz z sympatia ? Mówicie elita- jak ja bym chciała spojrzeć w oczy takim osobom. Przecież to są otwarte projekty, kogo winisz ze tam cię nie ma ? Podpowiem ze ja tez dopiero napisałam do rewitalizacji i jeśli przydam się chociaż do sprzątania lasów lub moje umiejętności przydadzą się w przyszłości - to ja chce być dla miasta choćby na takim szczeblu. I co sprawia ze faktycznie myślicie tylko o sobie to rozliczanie sponsora. Chole*a jasna, sponsor daje pieniadze, nie wiem ile. Pewnie sporo. Po czym macie w sobie tyle jadu by tu tez wcisnąć swoje niedoinformowane trzy grosze. I za takich jak Wy- nie lubię tego miasta. Komentujcie jak nie jest to wasz klimat- konstruktywnie, z szacunkiem i empatia. Chyba ze wymagam za dużego poziomu ...
Ps: super miejsca na STARÓWCE wg mnie to: - herbaciarnia na kościelnej - knajpy gastronomiczne przy rynku - sklep z zabawkami dla dzieci- ten przy synagodze - jubiler Pan Piotr z rynku, obok krewnego - sklep fotograficzny na Wolności - piekarnia na wolności - warzywniaki wokół rynku - sklepy z piwem lokalnym, dla zawierających już ręce- do stworzenia naszego leszczynskiego fermentu pod chleb A poza tym to jestem wdzięczna za każdy sklep usługowy, knajpę i tych co ciągną ten ciężko chleb. Bądźcie z nami bo są ludzie którym na Was zależy. Pozdrawiam
73. Dodane przez Do Panie 72, w dniu - 29-07-2021 13:09 Nie jesteśmy władni i nie mamy mocy sprawczej. Menele - piesze patrole. Remonty - miejskie miasto - prywatni? Zobligować do remontu lub sprzedaży. Magazyn. Czy to źle? Pomysł? Może i nie, ale już merytoryka i kółko wzajemnej adoracji to już złe. Poza tym najpierw należałoby coś osiągnąć w kontekście miasta, coś odnowić, coś zrobić, a później się tym chwalić. Na razie chwalić się możemy żulami i menelami. To jest prawdziwy obraz rynku i okolic. Więc najpierw porządek, rewitalizacją, aktywizacja tych przestrzeni (rynek może być centrum kulinarno/pubowym - zwolnić z podatków wszystkie nowe i stare lokale w centrum), a potem niech wydają przewodnik.
74. Dodane przez Arsen, w dniu - 29-07-2021 13:38 Wszyscy narzekacie, że w koło tylko brud, pijacy i ciągła stagnacja, a kto jest za to odpowiedzialny? Kto tworzy miasto? Kilkanaście osób w urzędzie czy kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców? Mój półtora roczny syn jak widzi papierek na chodniku to go podnosi i prosi abym go podsadził do kosza, a wy kiedy ostatnio podnieśliście coś z chodnika? A może ktoś z was podszedł do menela i go przepędził albo lepiej, zaproponował bułkę? Chcecie zmian, a jesteście na nie zamknięci, chcecie miasta pięknego, ale siedzicie w domach i patrzycie przez okna jak nic się nie dzieje. Może warto wyjść i po prostu zacząć coś robić? Oskarżacie ludzi, ze zrobią cos źle, a oni po prostu robią rzeczy o których wy nawet nie pomyśleliście ze można robić. Siedzieć, nie robić nic dla swojego miasta i oceniać prace innych, jakie to wygodne i wspaniale. Mieszkałem w wielu miejscach i mogę wam powiedzieć, ze wiele miejsc chciałoby takich zmian jakie mamy w Lesznie. Wiec może warto spojrzeć szerzej, sprawdźcie jak radzą sobie inne miasta. Jeździe tam i zobaczcie, może wrócicie z jakimś wartościowym feedbackiem, a może wam się tam tak spodoba ze nie wrócicie. Moim zdaniem mamy piękna starówkę (czy tam rynek), a że nie jest idealnie, a gdzie jest? Takie inicjatywy są potrzebne aby skupić się na tym co miasto nam oferuje i co jeszcze ma do zaoferowania. Macie tutaj wszyscy w sobie tyle emocji i zdeterminowania, chcecie rewolucji to ja zróbcie- No dalej wyjdź i podnieś papierek po lodach, który właśnie wyrzucił sześciolatek pod Twoim oknem. Zacznij zmieniać miasto po swojemu.
75. Dodane przez mieszczuch, w dniu - 29-07-2021 14:03 Czy ta imprezka była dla wybranych ( zamknięta ) czy każdy mógł przyjść ?
76. Dodane przez Jimi, w dniu - 29-07-2021 16:23 Widać w KOM panie z promocji się odezwały. Ja nie muszę robić coś dla miasta a wy musicie bo pobierajcie od mieszkańców pensje.jazdy obywatel się składa na wasze wynagrodzenie z podatków wiec ma prawo krytykować.
77. Dodane przez popieram 76, w dniu - 30-07-2021 08:16 Zadaniem mieszkańców, wyborców jest płacić podatki i dlatego mamy prawo wymagać dobrego miasta. Z naszych pensji sa opłacani urzędnicy. Pisanie kolorowej kobiecej gazetki jest sztuką dla sztuki i nie powinno reprezentować miasta. Prywatnie każdy może pisać, co chce ale nie jako reprezentacja miasta i mieszkańców. Nie wyrażam na to zgody.
78. Dodane przez xx, w dniu - 30-07-2021 16:10 Żeby zrealizować ten lub inny projekt należy się zastanowić :-) czyli przeanalizować całość sprawy. Taka delikatna podpowiedź na przyszłość. W tym przypadku proponuję spacer i to nie jeden celem poznania miasta poprzedzony przejażdżką autobusem MZK np. linią nr 1. Bądźmy rozsądni.
reklama
79. Dodane przez copycopy, w dniu - 20-08-2021 12:34 Foto na złomowisku zerżnięte od Brodziaka... Foto na okładce jak tysiąc innych coverów autoportretu Fridy Khalo. (...)
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.