Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
27
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Anastazy, Andrzej,
Piotr, Teofil, Zyta
Do końca roku 248 dni.
Start arrow Leszno arrow Mieszkańcy: to jest naginanie prawa

Protestują przeciwko inwestycji budowlanej

Mieszkańcy: to jest naginanie prawa

25.08.2021. Radio Elka, Bartłomiej Klupś

(fot. Bartłomiej Klupś)
- To, co powstaje za naszymi płotami, przerasta najgorsze oczekiwania - mówią mieszkańcy ul. Leszczyńskiej w Święciechowie. Przy ich domach pnie się w górę wielorodzinny budynek, który wpłynie na codzienny komfort życia. Co więcej, uważają że inwestycja realizowana jest niezgodnie z wydanym pozwoleniem. Wkrótce oceni to Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Utrata prywatności i spadek wartości rynkowej nieruchomości - to bez wątpienia czeka mieszkańców ul. Leszczyńskiej, których działki graniczą z nową inwestycją. Na sąsiedniej ulicy Warzywnej powstaje największy w Święciechowie budynek wielorodzinny, w którym docelowo ma mieszkać 26 rodzin.

- Wychodząc na ogród czy taras jesteśmy przerażeni i załamani. Stracimy nasz spokój i
wszelką prywatność -
mówią mieszkańcy.

Inwestorem jest spółka "Bukowy Zakątek". Zgodnie z przyjętym przez gminę w 2000 roku Planem Zagospodarowania Przestrzennego na tym obszarze dopuszcza się taką zabudowę. Jak ustaliliśmy w tamtejszym magistracie, mogą to być maksymalnie dwie kondygnacje plus poddasze użytkowe, a całość nie może przekroczyć 11 metrów wysokości.

- Ku naszemu zdumieniu zauważyliśmy, że powstały trzy pełne kondygnacje i jeszcze do tego budowane jest poddasze nieużytkowe. W Starostwie Powiatowym usłyszałam, że w prawie budowlanym nie ma ustawowej definicji poddasza użytkowego. Kilkadziesiąt metrów dalej powstał budynek z identycznym rozwiązaniem. To jest naginanie prawa - twierdzi pani Małgorzata.

Kwestię niejasności definicji poddasza użytkowego potwierdził w naszej rozmowie wicestarosta Maciej Wiśniewski. Jak dodał starostwo rozpatruje obecnie wniosek mieszkańców o wznowienie postępowania i uznania ich za stronę w tej inwestycji. Jak przyznają, nic nie wiedzieli o planowanej budowie, która w znaczący sposób wpływa na ich działki.

Udało nam się także porozmawiać z Jackiem Mazurem, kierownikiem budowy. Ten zapewnia, że budynek ma dwie kondygnacje i poddasze użytkowe, a cała inwestycja realizowana jest zgodnie z wydanym pozwoleniem.

- W obrębie naszej inwestycji powstały, powstają i z tego co wiem powstawać będą nowe budynki o podobnych parametrach i podobnej wysokości. Dziwi mnie fakt, że nasza inwestycja jest w centrum zainteresowania - zaznaczył.

To wszystko skontroluje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, który jutro ma pojawić się na budowie. Do sprawy będziemy wracać.

 
Komentarze (153)
1. Dodane przez Zbyszek, w dniu - 25-08-2021 10:42
Nie od dzisiaj wiadomo, że przy planach zagospodarowania i wydawanych pozwoleniach na budowę, dochodzi do wielu nadużyć. Wystarczy popatrzeć na nowe inwestycje w Lesznie i Boszkowie koło dawnej Syreny.
2. Dodane przez robert, w dniu - 25-08-2021 10:44
współczuję, jednaj to są efekty braku planów zagospodarowania przestrzennego i kupowanie działek "od rolnika", po paru latach wychodzą takie kwiatki
3. Dodane przez Tak to jest, w dniu - 25-08-2021 10:44
Patodeweloperka jest w całej polsce, deweloperzy opłacają urzędników i budują gdzie tylko chcą i co chcą, niestety po oględzinach inspektoratu okaże sie że wszystko jest zgodne z prawem. Pozdrawiam urzędnik
4. Dodane przez jasio g, w dniu - 25-08-2021 10:44
Posadzić wyższe tuje i po problemie.
5. Dodane przez H, w dniu - 25-08-2021 10:56
Wszystko jest zgodne z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Trzeba było 20 lat temu nie zgodzić się na taki plan, a nie teraz w momencie gdy sprzedano mieszkania, ludzie wzięli kredyty i budynek za chwilę będzie gotowy.
reklama
6. Dodane przez Jan, w dniu - 25-08-2021 10:59
To jest ogromna niedogodność, ale proszę zrozumieć ludzi, którzy już kupili tam mieszkania. Teraz zakarzecie inwestycji prowadzonej zgodnie z prawem? To oznaczałoby tragedię dla wielu rodzin, bo kredyt trzeba spłacać, a mieszkania by nie było. Trzeba było myśleć kiedyś, gdy uchwalany był MPZP, a nie teraz.
7. Dodane przez ..., w dniu - 25-08-2021 11:02
Jeżeli ktoś uważa, że inwestycja jest prowadzona niezgodnie z prawem to oczywiście może to sprawdzić.  
Chociaż pozwolenie na budowę takiego budynku jest...
8. Dodane przez Ka, w dniu - 25-08-2021 11:04
Ciekawę ile osób w 2000 roku oprotestowało plan zagospodarowania tego terenu? 
 
Pewnie zero. 
 
Teraz jak zgodnie z planem się buduje to protestują wszyscy.
9. Dodane przez A drzej, w dniu - 25-08-2021 11:04
Pani Małgosiu & pech . Hahaha
10. Dodane przez Leszek, w dniu - 25-08-2021 11:06
Rozumiem, że sąsiedztwo bloku to jest spora niedogodność, ale trzeba było sprawdzić przed zakupem (lub budową) domu co może powstać za płotem.
11. Dodane przez Najlepiej, w dniu - 25-08-2021 11:10
Najlepiej (wg. niektórych) to by było zatrzymać inwestycję i zrujnować ludziom życie.  
Firma upadnie, jedni ludzie stracą pracę inni mieszkania, kredyty trzeba i tak spłacać. 
Pozostaje tylko sznurek, albo na tory...
12. Dodane przez Obserwator, w dniu - 25-08-2021 11:10
Trzeba było myśleć gdzie się dom kupuje. Przecież to było do przewidzenia ze w takim miejscu kiedyś ktoś coś wybuduje . Jak przeszkadza ilość nowych sąsiadów to się trzeba wyprowadzić najlepiej do lasu - chociaż i tam zwierzątka mogą przeszkadzać .
13. Dodane przez 0000, w dniu - 25-08-2021 11:13
Tak jest w przypadku zbyt ogólnych planów zagospodarowania przestrzennego.  
Z drugiej strony to pokazuje, że jest duża potrzeba budowy mieszkań, a np. w Lesznie wszystkie nowe plany przewidują jedynie budownictwo jednorodzinne.
14. Dodane przez Stachu, w dniu - 25-08-2021 11:15
Nie tylko tam 
Proszę spojrzeć na biedaszeregowce na Francuskiej. Współczuje ludziom którzy tam zamieszkają. Obecny obraz slamsów. Jak można niszczyć porządne osiedla takimi samowolkami. Czemu na działce przeznaczonej pod jeden budynek buduje się dwa. Kto wydaje taki pozwoleniaż
15. Dodane przez "śŔ, w dniu - 25-08-2021 11:16
Kwestia kto w tym bloku zamieszka. Jak jacyś spokojni, normalni ludzie to z nasadzeniami wyższej zieleni da się wytrzymać takie sąsiedztwo.
16. Dodane przez Współczuję, w dniu - 25-08-2021 11:18
właścicielom tej posesji. Widać jak pięknie urządzili swój ogród, z jaką dbałością o detale. Poświęcili na to z pewnością dużo czasu i pieniędzy. I nagle będą zmuszeni do "goszczenia" u siebie ludzi z sąsiedniego budynku. Cóż można radzić? Nieruchomość pewnie jest w tej chwili nie do sprzedania, a jeśli, to po znacznie obniżonej cenie. Może mur? Ale musiałby być taki na miarę "berlińskiego". No i nie wiem co na to prawo budowlane, ale skoro samowolka na działce obok, to może i mur do nieba przejdzie? Bardzo to przykre i współczuję.
17. Dodane przez duszek, w dniu - 25-08-2021 11:24
4 - metry może i nic Tobie nawet okna na Twoją działkę ma prawo mieć wg prawa budowlanego ! Mam tak i można żyć spoko .W basenie bez majtek tylko sprawdź czy ty możesz ?
18. Dodane przez krzywiniak, w dniu - 25-08-2021 11:28
W Krzywiniu dzieje sie to samo. Przedsiebiorca wykupil 3 dzialki i teraz zada zmiany planu zagospodarowania,chce postawic blok mieszkalny. Ludzie ktorzy juz zdazyli sie pobudowac na tym osiedlu (w mysl poprzedniego planu) sa traktowani w bardzo arogancki sposob przez tzw wladze gminy. Wladze gminy wyraznie daja do zrozumienia jaki jest sojusz wladzy z pieniedzmi.
19. Dodane przez do Stachu, w dniu - 25-08-2021 11:29
Na Sadowej w Lesznie to samo. W MPZP budynek dwurodzinny, a powstaje mini blok z 4 mieszkaniami na wynajem. Ja się pytam gdzie jest nadzór budowlany???
20. Dodane przez Z, w dniu - 25-08-2021 11:56
Do komentarza 5 z tego co wiem żadne mieszkanie nie zostało jeszcze sprzedane.Może ludzie już wiedzą,że mogą być problemy.To poddasze to rzeczywiście dziwna sprawa.
21. Dodane przez Iwona, w dniu - 25-08-2021 11:56
20 lat temu tam nie było żadnych bloków, a wójt zarzekał się ze tam nie powstaną bloki & I fakt w samej Święciechowie nie powstają, okolice uliczny Leszczyńskiej uznawane są przez władze za gorsza część gminy, w której panuje samowola i PATODEWELOPERKA, jak zreszta widać na załączonych zdjęciach.
22. Dodane przez xc, w dniu - 25-08-2021 11:59
Wierzyć się nie chce.
23. Dodane przez po co, w dniu - 25-08-2021 12:01
a blok w Lesznie przy Sobieskiego? 
jak to wyglada??? ani w jedno ani w drugie jak to sie mowi
24. Dodane przez Marta, w dniu - 25-08-2021 12:01
Nadzór budowlany nie panuje nad tym , powinny być dzielnice wyznaczone na budownictwo jednorodzinne jak i wielorodzinne , zobaczcie jakie paskudy powstają betonowe wykostkowane osiedla , na zachodzie uważane za slumsy .Polska kraj na dorobku , przykre !
25. Dodane przez xc, w dniu - 25-08-2021 12:02
Nawet, jak ludzie protestują to urząd to może lekceważyć, nie musi brać pod uwagę.
26. Dodane przez Maxx, w dniu - 25-08-2021 12:03
Chyba faktycznie coś tu nie gra , bo widać z tych zdjęć jednak że to są 3 kondygnacje + poddasze pod skośnym dachem, wiec nie zgodnie z pozwoleniem jeśli faktycznie zostało wydane na 2 kondygnacje, kiedyś też 1 bardzo znany leszczyniak kombinował z ilością mieszkań w bloku na gronowie jak budował.
27. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 25-08-2021 12:04
Żenada żenada żenada. Za darmo niechciałbym mieszkać w tym brzydactwie. Wielkość stodoły a w środku pewnie mieszkania jak klatki dla kurczaków, i to wszystko kosztem mieszkańców domków jednorodzinnych.
28. Dodane przez ?, w dniu - 25-08-2021 12:05
Czy podobnie nie jest na Sygietyńskiego?
29. Dodane przez obserwator, w dniu - 25-08-2021 12:05
widac trzy kondygnacje a nie dwie plus poddasze! parter to tez kondygnacja!
reklama
30. Dodane przez sąsiad, w dniu - 25-08-2021 12:07
Zapraszam radio Elkę do Wilkowic ul. Szkolna nr 48 ślepa wewnętrzna droga. Na jej końcu developer postawił blok 4 mieszkaniowy nie wiem czy ktoś z gminy czy starostwa połaskawił się na wizję lokalną gdy dawał pozwolenie na taką budowlę. Cztery mieszkania każdy dziś ma samochód lub nawet 2 gdzie na szerokości drogi 6m ma to się wszystko zmieścić. Nadmienię tylko że na końcu tej drogi są jeszcze działki ciekawe co tam wymyślą wieżoweic????? Były wójt Ś.P. nie pozwalał na dzielenie mniejszych działek niż 1000m2, a teraz na tym tysiącu budują bliźniaki, czworaki a zaraz będą wieżowce. Pozdrawiam władze gminny Lipno i Starostwo. Ciekawe czy ci urzędnicy, którzy też mieszkają w okolicy pozwalają na takie bloki koło swojego domu.
31. Dodane przez koko, w dniu - 25-08-2021 12:11
do wszystkich filozofów, że trzeba było myśleć wcześniej: w polskich warunkach nikt ci nie gwarantuje co będzie na sąsiedniej działce, równie dobrze ktoś dzisiaj przybije pieczątkę a jutro powstanie tam spalarnia śmieci, to nie USA, gdzie przez 10 km ciągną się osiedla domów, potem park a najbliższa firma jest 15 km dalej
32. Dodane przez rychu, w dniu - 25-08-2021 12:12
wszyscy wszystko by chcieli mieć tylko nie za swoim płotem
33. Dodane przez Osa, w dniu - 25-08-2021 12:15
Ciekawe czy ktoś się zainteresuje droga jaka tam jest.. Przejazd ulica Leszczyńska już w tej chwili jest utrudniony przy dużym ruchu, to co dopiero będzie jak wprowadza się kolejni lokatorzy.  
Dla niewtajemniczonych uzasadnię, że ulica Leszczyńska ma niecałe 5m szerokości oczywiście bez chodników czy jakiegokolwiek pobocza, a jest do wyjazdowa ulica z tego osiedla.
34. Dodane przez Bo-na, w dniu - 25-08-2021 12:18
Osobom zainteresowanym kupnem mieszkań radzę przeliczyć sobie ile jest miejsc parkingowych i zapoznać się z okolica, ponieważ inwestor oferuje 26 mieszkań ale miejsc parkingowych już tylko 24 & a ulica jest jaka jest.  
Pozdrawiam
35. Dodane przez Majorek, w dniu - 25-08-2021 12:39
A może ktoś wypowie się na temat bloku na Ogrodach w Lesznie. Z moich obserwacji ludzie tez będą mieli nieciekawy widok z okna
36. Dodane przez Ada, w dniu - 25-08-2021 13:11
STOP patodeweloperce i bezkarności urzędniczej!
37. Dodane przez rada dla p. Małgorzaty, w dniu - 25-08-2021 13:22
postawiłbym ekran na swoim terenie do wysokosci dachu budynku . Ciekawe kto kupi mieszkanie z takim widokiem.
38. Dodane przez Devill666, w dniu - 25-08-2021 14:09
W planie, czyli MPZP widocznie nie ma zapisu regulującego wysokość do górnej krawędzi elewacji frontowej bądź gzymsu. Wtedy nie mogłaby powstać (traktując ostatnią kondygnację jako poddasze) tak wysoka ściana kolankowa. Z tego co widać po zdjęciach nad ostatnią kondygnacją jest wykonany strop i powstała przez to 3 kondygnacja a nie poddasze użytkowe. Gdyby nie było tego stropu, a wysokość pomieszczeń ostatniej kondygnacji była "otwarta" aż do dachu, to można byłby przyjąć to jako poddasze. Wg. mnie jest to ewidentnie oszustwo inwestora, wykonawcy i również kierownika budowy. pozdrawiam
39. Dodane przez Leszno, w dniu - 25-08-2021 14:35
zgodnie z KRS kierownik budowy jest jednocześnie w zarządzie spółki , więc niech choć nie opowiada głupot lub jeszcze niedawno był. Zacienienie działki i budynku nie było badane .Radzę dobrze przeczytać plan miejscowy dla działki na której budowany jest budynek . Zarząd BUKOWY ZAKĄTEK SP. Z O.O.  
WARZYWNA 8 , 64-115 ŚWIĘCIECHOWA , KRS 0000878310 
Wydarzenia z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) 
W dniu rejestracji firma BUKOWY ZAKĄTEK SP. Z O.O. posiadała następujące dane dla Zarząd: MAZUR, JACEK - członek zarządu źródło dane z KRS , INFOVERITI
40. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 25-08-2021 14:49
Kupiłem działkę w Przybyszewie. Na tym terenie obowiązuje plan zagospodarowania przestrzennego a i tak niektórzy mają w nosie ten plan i budują co chcą. Jak zgłosiłem to w gminie to potraktowany zostałem jak donosiciel a PINB też nic nie zrobił.
41. Dodane przez Karol, w dniu - 25-08-2021 14:54
Nie radzę kupować mieszkań od takich dziwnych spółek,których kapitał wynosi pewnie kilka tysięcy.po zakończeniu budowy i sprzedaży mieszkań spółka się rozwiązuje i nie ma komu np zgłosić reklamacji w przypadku usterek.Deweloperzy zakładają takie spółki na potrzeby jednej budowy i potem znikają.
42. Dodane przez cc, w dniu - 25-08-2021 14:56
Treść planu zagospodarowania ww. działek można znaleźć tutaj:  
 
https://mpzp.igeomap.pl/doc/leszno/swieciechowa/021.pdf
43. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 25-08-2021 15:02
Narzekaliśmy na wygląd budynków z czasów PRL. A ja jestem coraz bardziej zniesmaczony współczesną architekturą deweloperską. Choć niektóre z nich wyglądają ładniej, to nie wszystkie. Poza tym wciskane są w każdy wolny zakątek przestrzeni. Nie będzie to powód do chluby naszych czasów.
44. Dodane przez Strach się bać, w dniu - 25-08-2021 15:04
Łatwo powiedzieć że trzeba było ileś lat temu sprawdzić plan zagospodarowania.... Gdyby nie internet, większość ludzi nie wiedziałaby nawet co to jest. A fakt, mieszkać nie chciałabym ani w tym bloku - i z małego betonowego balkonu patrzeć w dół jak ludzie wypoczywają na swoim ogrodzie, tarasie, ani w domach sąsiadująch z tym klockiem i grillując latem czuć na sobie wzrok kilkunastu rodzin. I pewnie co jakiś czas zbierać czyjąś bieliznę ze swoich drzew i krzewów, jak wiatr zawieje.... Paranoja. Współczuje mieszkańcom
45. Dodane przez Ktosik, w dniu - 25-08-2021 15:52
W ogóle się mieszkańcom nie dziwię
46. Dodane przez DW, w dniu - 25-08-2021 16:00
Nareszcie ktoś się zainteresował działalnością tych pseudo deweloperów!Popieram w pełni
47. Dodane przez Devill666, w dniu - 25-08-2021 16:18
kom. 39 - racja, jest jeszcze sprawa zacienienia działki i na 100% nie było badane. Gdyby było to z pewnością działki sąsiednie zostałyby objęte obszarem oddziaływania i wtedy właściciele sąsiednich nieruchomości powinni zostać powiadomieniu ze Starostwa. Druga sprawa, że na 99,9% taki wysoki budynek by nie powstał. Teraz rola PINBu by sprawdzić zgodność budowy z projektem. Czy w projekcie był strop nad ostatnią kondygnacją co ewidentnie nie jest poddaszem użytkowym. Jeżeli jest budowa zgodnie z projektem to ktoś w starostwie nie dokońca sprawdził projekt (umyślnie bądź nie). Poza tym oprócz pracownika sprawdzającego projekt jest również naczelnik wydziału, który z mojej wiedzy w jakimś stopniu też sprawdza dokumentację przed wydaniem pozwolenia na budowę. Kolejna sprawa po coś w Polskich Normach są określane wysokości pomieszczeń, w których jest np. podane, że powierzchnię użytkową poddasza liczy się w 100% dla wysokości powyżej 220cm, i 50% pow. użytk. przy wysokości 140-220cm. To samo już mówi, że poddasze to taka pół kondygnacja ze skosami dachu. Zgadza się, że nie nigdzie nie ma jasnej definicji co to poddasze użytkowe, ale z pewnością w tym budynku nie ma poddasza użytkowego, tylko 3 kondygnacje nadziemne wraz z dachem skośnym, które nie pełni ani funkcji poddasza użytkowego ani poddasza nieużytkowego.
48. Dodane przez brylant, w dniu - 25-08-2021 17:01
na zdjęciach budynek ma 2 kondygnacje.parter nie zalicza się do tego, tak trudno poczytać prawo budowlane.
49. Dodane przez Myślę, że, w dniu - 25-08-2021 17:13
właściciele posesji nie będą mieli innego wyjścia jak wybudowanie wysokiego płotu. Na ogrodzenie do 2.20 m nie trzeba zgody. Ten prawdopodobnie wymaga ok. 4 metrów i musi zostać zgłoszony do starostwa. Jeśli starostwo po upływie 30 dni nie zgłosi sprzeciwu, można budować.  
Na rozbiórkę jednego piętra w budowanym bloku nie liczyłabym.  
Szkoda tych pięknych roślin przy płocie, ale cóż pewnie nie będzie wyjścia. Ktoś proponował wysokie tuje, ale kiedy one wyrosną. Na to trzeba dużo czasu, za dużo moim zdaniem. 
Może jest szansa na odszkodowanie? Może tędy droga? Będzie na płot jak znalazł. Życzę właścicielom posesji powodzenia i sensownego rozwiązania.
50. Dodane przez Devill666, w dniu - 25-08-2021 17:13
kom-48 - hahaha - chyba Prawo budowlane ukrainskie hahaha, nawet piwnica jest kondygnacją hahahaah
51. Dodane przez Marcelina, w dniu - 25-08-2021 17:19
Gołym okiem widać, że to żadne poddasze. Developer wybudował sobie trzy pełne kondygnacje zamiast dwóch z poddaszem...jak można to uznać? Jestem w szoku, że urzędnicy na coś takiego się zgodzili..
52. Dodane przez Elly, w dniu - 25-08-2021 18:52
Współczuję mieszkańcom po obu stronach ogrodzenia. Nie chciałabym mieszkać po żadnej stronie. Nie zainwestowałabym swoich oszczędności w mieszkanie w budynku, wokół którego jest tyle kontrowersji (zasadnych). Współczuję tym, którzy już to zrobili, a za odwagę podziwiam tych, którzy mają taki zamiar. Gołym okiem widać, że ściany tego blokowiska niemal "wchodzą" na działki domów jednorodzinnych. Prawo budowlane reguluje tę kwestię. 
"(Dz. U. z 2015 r. poz. 1422). Według zapisów, dom na działce budowlanej może być posadowiony w odległości nie mniejszej od granicy działki, niż 4 metry w przypadku domu zwróconego ścianą z otworami okiennymi lub drzwiowymi w stronę granicy (dotyczy to również okien dachowych) lub 3 metry w przypadku domu zwróconego do granicy ścianą bez okien i drzwi... ". Pytanie czy się go przestrzega...?
53. Dodane przez Do 49, w dniu - 25-08-2021 19:27
Tam i 4 m płotu nie starczy. Każda kondygnacja to ok. 2,40 x 3 = 7,20 m. To już prawdziwy "mur berliński". Poza tym, to jest dość znaczna powierzchnia wzdłuż całego płotu. To musi być konstrukcja odporna na wiatry. Powinien się tu wypowiedzieć inżynier budownictwa.
54. Dodane przez Magic, w dniu - 25-08-2021 19:31
Plan zagosp. Trzebs się samemu dowiadywać s kto normalny chodzi co tok do urzędu i sprawdza. Powinni informować ze sir zmienił a sprcjalnie tego nie robią i potem buduja ci bloki albo puszczają drogę przez srodek działki kupując ja od człowieka za grosze. Tak działa polskie państwo niestety
55. Dodane przez Masakra, w dniu - 25-08-2021 20:14
MASAKRA ! To co robią teraz deweloperzy to jest rozbój w biały dzień. Ja też mam postawiony wysoki budynek w granicy działki i wiem co to jest żyć jak na scenie teatru
56. Dodane przez ALF, w dniu - 25-08-2021 20:18
Ja bym postawił baaardzo wysoki mur/płot, który na pewno uatrakcyjniłby widok z okien mieszkań bloku budowanego przez ów patodevelopera.
57. Dodane przez Zenon, w dniu - 25-08-2021 20:45
Współczuje mieszkańcom którzy beda mieszkać przy tym budynku tam nawet swobodnie nie będzie mozna wyjść na ogrodek bo zaraz ciekawscy będą ich podgladac.
58. Dodane przez Franek, w dniu - 25-08-2021 20:46
tak ogólnie to każdy chyba widzi, że cały kraj jest na takim etapie, że każdy każdego ma głęboko w poważaniu, w każdym etapie codziennego życia.  
 
Różnice są takie, że jedni wprost mówią, że mają w tyłku, ani zasłaniają się różnymi sprawami i wmawiają, że jest dobrze. :)
59. Dodane przez Marian, w dniu - 25-08-2021 20:51
Jednym postawia blok podobnie jak stawiają ich pełno w Lesznie też przy domach jednorodzinnych a innym eske za płotem...
reklama
60. Dodane przez zibi, w dniu - 25-08-2021 21:10
Zgodnie z przepisem art. 36 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym jeżeli, w związku z uchwaleniem planu miejscowego albo jego zmianą, korzystanie z nieruchomości lub jej części w dotychczasowy sposób lub zgodny z dotychczasowym przeznaczeniem stało się niemożliwe bądź istotnie ograniczone, właściciel nieruchomości może żądać od gminy odszkodowania za poniesioną rzeczywistą szkodę albo wykupienia nieruchomości lub jej części. Szkoda rzeczywista, o której tu mowa jest ściśle powiązana ze spadkiem wartości nieruchomości wskutek uchwalenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania.
61. Dodane przez Zniesmaczony, w dniu - 25-08-2021 21:12
Nawet nie chcę wyobrażać sobie jak bym się wkurzył na miejscu tych ludzi. Zainwestowali mnóstwo pieniędzy w dom, zadbali o ładne otoczenie, by mieć trochę prywatności, spokoju i piękna wokół domu, a ktoś im takie obserwatorium ich życia obok stawia. Czego się nie robi dzisiaj dla pieniędzy.
62. Dodane przez Zniesmaczony, w dniu - 25-08-2021 21:16
Jeszcze dodam, że tłumaczenie takiej decyzji ze zgodnością z planem jest dla mnie dalece niewystarczające. Trzeba mieć jeszcze poczucie przyzwoitości.
63. Dodane przez HAŁ HAŁ, w dniu - 25-08-2021 21:20
JA BYM KUPIŁ SOBIE 50 PSÓW i HODOWAŁ JE W KOJCACH NA POWÓRKU. MIESZKAŃCY BLOKU MIELIBY CAŁE NOCE PSIE ZAPACHY i PSIE WYCIE
64. Dodane przez jak, w dniu - 25-08-2021 21:24
a w Lesznie przy ulicy Podkowińskiego ktoś buduje 5 familaków na dwóch działkach i do tego budynki znajdują się metr od granicy z drogą publiczną. ktoś upadł na głowę w tym mieście z tymi króliczarniami. Ludzi wprowadza się do nich co nie miara, samochodów z tego pojawia się bez liku, a to wszystko w sąsiedztwie domów jednorodzinnych. kpina
65. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 25-08-2021 21:24
Ktoś ewidentnie wziął "w łapę" że to w ogóle powstaje w takim miejscu
66. Dodane przez AS, w dniu - 25-08-2021 21:34
MASAKRA COŚ TAKIEGO ZA PŁOTEM!!! INWESTORZY LUB URZĘDNICY WYDAJĄCY POZWOLENIE POWINNI PŁACIĆ ODSZKODOWANIA ZA UTRATĘ WARTOŚCI NIERUCHOMOŚCI SĄSIEDNICH, NA KTÓRYCH STOJĄ BUDYNKI MIESZKALNE JEDNORODZINNE!!!
67. Dodane przez AS, w dniu - 25-08-2021 21:42
TAKA PATODEWELOPERKA JEST WSZĘDZIE! RÓWNIEŻ W LESZNIE NP. W GRONOWIE, A CI ARCHITEKCI MIEJSCY POWINNI IŚĆ SIĘ KSZTAŁCIĆ. NIE MOŻE BYĆ TAK, ŻE POMIJANY JEST CAŁKOWICIE INTERES LUDZI, KTÓRZY JUZ TAM MIESZKAJĄ , ZAINWESTOWALI MNÓSTWO PIENIĘDZY W SWOJE NIERUCHOMOŚCI. ONI MAJĄ PRAWO SIĘ WKU....Ć. COŚ TRZEBA Z TYM ZROBIĆ!!!!!!!
68. Dodane przez karol, w dniu - 25-08-2021 21:46
W LESZNIE JEST TO SAMO!!!! PRECZ Z AROGANCJĄ URZĘDNICZĄ!
69. Dodane przez Do 56, w dniu - 25-08-2021 21:58
To jest jakieś rozwiązanie, ale też trochę strzał we własną stopę. Ten mur będzie też "zdobił" przestrzeń właścicieli pięknego ogrodu. Poza tym musiałby być naprawdę baaardzo wysoki;). Byłaby to dodatkowa budowla, na którą potrzebna jest zgoda starostwa.  
 
Dobrze, gdyby udało się jednak zlikwidować to drugie piętro, choć raczej wątpię w powodzenie. Co już stoi, tego nikt nie ruszy. Deweloperzy mają na to swoje "tajne" sposoby.  
 
Tak się rodzą niepotrzebne konflikty międzysąsiedzkie. Wiem coś o tym. Sama zamieszkałam kiedyś w budynku, który przez dłuższy czas był solą w oku mieszkańców z okolicy. Choć nie stanowił wcale aż takiej ingerencji w przestrzeń prywatną jak ta opisywana tutaj. Nikt nikogo nie podglądał w czasie figli w basenie, co najwyżej na balkonie;):)
Teraz jest już ok. Jesteśmy częścią krajobrazu;) i nawet z niektórymi mówimy sobie dzień dobry.
70. Dodane przez gala, w dniu - 25-08-2021 22:01
Ci co to budują nie liczą się z nikim. SZOK!
71. Dodane przez Elunia dlczego nie zamieszczasz wszystkich koemntarzy, w dniu - 25-08-2021 22:05
Elunia dlaczego nie zamieszczasz wszystkich komentarzy
72. Dodane przez Do kom.1, w dniu - 25-08-2021 22:19
Masz słuszną rację! Obecni decydenci nie maja żadnych zachamowan. To co sie stało w Boszkowie na odległość ma bardzo dziwny zapaszek ! Ciekawe czy te blochausy uwzględnione były w planie zagospodarowania przestrzennego i jaki wazny urzędas wydal pozwolenie na budowę  
tych bunkrow? Napewno jest to doskonały materiał dla dziennikarzy śledczych. Oby nie okazało się że jest to sprawa podobna do słynnego w  
Wielkopolsce zamku na jeziorze. Nikomu złe nie życzę ale jak inwestor obudzi się z ręką w nocniku to będzie to doskonała przestrogą dla pazernych cwaniaczkow.
73. Dodane przez Coz, w dniu - 25-08-2021 22:20
Nie chciałabym być w skórze właścicieli tych domków jednorodzinnych i obudzić się w otoczeniu takich murów. WSPÓŁCZUJĘ. Chyba wartość domu sporo spadła jak mniemam.
74. Dodane przez Z, w dniu - 25-08-2021 22:25
Bukowy zakątek hahaha ale jaja. Co za ..... wymyślił taką nazwę?Czy bardziej by nie pasowało "patodeweloperski" zakątek? To jest sprawa dla reportera... gdzie ci ludzie co tam będą mieszkać postawią swoje samochody? A ci co będą stali ba balkonach praktycznie siedzieć będą u swoich sąsiadów w ogródku z domków jednorodzinnych.
75. Dodane przez Marek, w dniu - 25-08-2021 22:39
Gmina Lipno słynie z takich głupoty, a teraz chyba tą głupotą zarazili się sąsiedzi że Świeciechowy. Po co wykształcony architekt teraz urzednik i radny ma pełną wiedzę techniczną i doświadczenie zawodowe oraz czerwoną pieczątkę. Dzieci nie ma co się uczyć wystarczy dostać się do urzędu.
76. Dodane przez Widz, w dniu - 25-08-2021 22:43
Ci z domków jednorodzinnych zachodu słońca już nie zobaczą... Mieszkańcy -walczcie o swoje, dlaczego ktoś ma zrobić interes Waszym kosztem?
77. Dodane przez Franz, w dniu - 25-08-2021 22:48
Pan Mazurek chyba będzie się musiał pożegnać z uprawnieniami: 
§ 3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o: [...] 
16) kondygnacji należy przez to rozumieć poziomą nadziemną lub podziemną część budynku, zawartą pomiędzy powierzchnią posadzki na stropie lub najwyżej położonej warstwy podłogowej na gruncie a powierzchnią posadzki na stropie bądź warstwy osłaniającej izolację cieplną stropu, znajdującego się nad tą częścią budynku, przy czym za kondygnację uważa się także poddasze z pomieszczeniami przeznaczonymi na pobyt ludzi oraz poziomą część budynku stanowiącą przestrzeń na urządzenia techniczne, mającą średnią wysokość w świetle większą niż 2 m; za kondygnację nie uznaje się nadbudówek ponad dachem, takich jak maszynownia dźwigu, centrala wentylacyjna, klimatyzacyjna lub kotłownia; 
17) kondygnacji podziemnej należy przez to rozumieć kondygnację zagłębioną ze wszystkich stron budynku, co najmniej do połowy jej wysokości w świetle poniżej poziomu przylegającego do niego terenu, a także każdą usytuowaną pod nią kondygnację, 
18) kondygnacji nadziemnej należy przez to rozumieć każdą kondygnację niebędącą kondygnacją podziemną
78. Dodane przez Do 63, w dniu - 25-08-2021 22:51
Psie zapachy i psie wycie? To właściciele nie będą ich słyszeć i czuć. Myślę, że ktoś, kto gustuje w tak wysmakowanej przestrzeni nie skorzysta z tego jakże genialnego i wcale nie złośliwego pomysłu.
79. Dodane przez HOOWLA NOREK, w dniu - 25-08-2021 22:55
JEYNY SPOSÓB NA NIEZABUOWANYCH DZIAŁKACH HODOWLA PSÓW i NOREK
80. Dodane przez Do 72 - zaHamowań, w dniu - 25-08-2021 22:58
Zahamowań w Blockhaus(ach)!
81. Dodane przez Marlena, w dniu - 25-08-2021 23:14
W pełni popieram mieszkańców!!! Chyba każdy widzi, że coś tu jest nie tak.. Urzędnicy powinni się wstydzić...Super, że nareszcie ktoś próbuje walczyć o swoje prawa i mówi głośno o tej PATODEWELOPERCE!!!
82. Dodane przez Przestrzennie, w dniu - 25-08-2021 23:27
Jest sposób, ale raczej na przyszłość dla innych ludzi, którzy mogą znaleźć się w podobnej sytuacji. Wykupić też okoliczne działki. Wtedy odległość do najbliższej ewentualnej budowli będzie na tyle duża, że nie będzie stanowić problemu. Jest to jednak pomysł dla trochę bardziej zamożnych;):) 
Niemniej odpowiednio duża działka pozwala na większe "manewrowanie" przestrzenią. W tym wypadku ewentualne postawienie konstrukcji osłaniającej, która zarazem nie będzie zakłócać harmonii przestrzennej otoczenia. 
 
W skruchę dewelopera nie wierzę. Postawi na swoim.
83. Dodane przez Druga strona, w dniu - 25-08-2021 23:59
A czy z kolei mieszkańcy bloku nie będą się skarżyć na zapachy grilla z ogródków? Albo hałasy? Albo widoki? Ta sprawa ma dwa końce jak każdy kij. Po prostu zła koncepcja. W dzielnicy domków niech będą domki. Bloki na osiedlach blokowych i niech nawet dla dobrego samopoczucia właścicieli nazywają się apartamentowcami.
84. Dodane przez V, w dniu - 26-08-2021 00:45
ludzie, ogarnijcie się. nikt nie buduje tam obory. to normalne, że się miasta rozwijają... gdzie mają się wybudować? na rynku? Śmieszne...
85. Dodane przez Karola, w dniu - 26-08-2021 01:34
A w boszkowie to ci od Kasi wybudowali?
86. Dodane przez Obywatel, w dniu - 26-08-2021 03:09
Tak mi się przypomniała sytuacja z protestem dotyczącym budowy Biedronki przy Rondzie Grzybowo.....
87. Dodane przez abc, w dniu - 26-08-2021 06:25
Dzień i noc pod obserwacją mieszkańców blokowiska - żal mi tych mieszkańców z domków jednorodzinnych...
88. Dodane przez A, w dniu - 26-08-2021 06:30
JEDYNA SZANSA! PISZCIE DO WOJEWODY O UCHYLENIE POZWOLENIA NA BUDOWĘ!
89. Dodane przez A, w dniu - 26-08-2021 06:35
JEDYNA SZANSA! PISZCIE DO WOJEWODY O UCHYLENIE POZWOLENIA NA BUDOWĘ! Nie macie nic do stracenia bo Wasze nieruchomości straciły na wartości wiele. WASZE ŻYCIE się zmieni bo z zza płotu będziecie obiektem do obserwacji. SZOK KTO NA TO.POZWOLIŁ, SZOK KTO COŚ TAKIEGO SOBIE WYMYŚLIŁ NIE LICZĄC SIĘ Z MIESZKAŃCAMI DOMÓWBJEDNIRODZINNYCH. W JAKIM MY KRAJU ŻYJEMY BEZPRAWIA....
90. Dodane przez tomasz2514, w dniu - 26-08-2021 07:31
To jest po prostu skandal! Zyjemy w państwie bezprawia, nie powinno być zgody na takie postępowanie!
91. Dodane przez Gronowo, w dniu - 26-08-2021 07:38
Stek bzdur! I pretensji! 
U mnie pod blokiem jest parking 
ale  
zastawiony samochodami  
z domków : /  
stawiają sobie beszczelnie swoje busy, busiki i gdy familia sie zjedzie na imprezkę to pod blokami auta stawiają.  
I co zrobisz? Nic.
92. Dodane przez Niko, w dniu - 26-08-2021 07:54
było trzeba kupić działki obok i wtedy by się nie miało sąsiadów. Jestem zdania ze każdy kto ma działkę może na niej robić co chce, a tu wielka awantura o to że ktoś postawił dom wielorodzinny bo wpadł na pomysł jak zarobić pieniądze.
93. Dodane przez Pub, w dniu - 26-08-2021 08:05
Do kom 91 to parking prywatny SM osiedla Gronowo czy parking publiczny dla wszystkich ???
94. Dodane przez POLAK, w dniu - 26-08-2021 08:18
26 RODZIN,ŚREDNIO PO 2 SAMOCHODY = 52 SAMOCHODY NA MAŁEJ WĄSKIEJ ULICY. SMRÓD, BRUD, HAŁAS, WALKA O MIEJSCA. NIE ZAZDROSZCZĘ....
95. Dodane przez ALE GAFA, w dniu - 26-08-2021 08:18
Po pierwsze ten budynek nie ma poddasza!! (definicja poddasza) tutaj żadne mieszkanie ani pokój nie ma skosu dachu! - ,,Ostatnie piętro położone bezpośrednio pod dachem spadzistym jest określane jako poddasze" - Tak nie jest!  
Po drugie jest to budynek 3 kondygnacyjny! Parter jest kondygnacją nr 1. sam P. Mazur Kierownik budowy to zaznaczył w wywiadzie mówiąc, że budynek ma dwie kondygnacje i poddasze czyli 3cia kondygnacja w tym przypadku :)  
krucha sprawa ktoś poleci za taką decyzje!
96. Dodane przez do 92, w dniu - 26-08-2021 08:47
ZARABIAJ JAK CHCESZ ALE NIE KOSZTEM INNYCH LUDZI. CHYBA OBOWIĄZUJĄ JAKIEŚ ZASADY WSPÓŁŻYCIA SPOŁECZNEGO. JAK TEN CO TO BUDUJE BYŁBY PIERWSZY W TYM MIEJSCU TO ROZUMIEM, ŻE MIESZKAŃCY JEDNORODZINNYCH DOMKÓW MOGLIBY MIEĆ DO SIEBIE PRETENSJE - ALE W TYM PRZYPADKU KTOŚ WYBUDOWAŁ BLOK, KTÓRY ZASŁANIA IM WIDOK OTOCZENIA, ODDZIAŁUJE NA NICH BEZPOŚREDNIO JUŻ TERAZ A I PÓŹNIEJ BĘDZIE ODDZIAŁYWAĆ JESZCZE BARDZIEJ - PRZYPUSZCZAM, ŻE CHOĆBY NP. ROZPALENIE ZWYKŁEGO GRILLA , BĘDZIE WIĄZAŁO SIĘ ZE SPIĘCIAMI MIĘDZY MIESZKAŃCAMI. POMIJAM DOSTĘP DO MIEJSC PARKINGOWYCH, HAŁAS. CI CO ROZPALĄ SOBIE KOMINEK BĘDĄ SZYKANOWANI PRZEZ BLOKERSÓW BO TAMTYM DYM BĘDZIE SIĘ CISNĄŁ DO MIESZKANIA. TAM NIE BĘDZIE ŻADNEGO PRZEPŁYWU POWIETRZA. CZY CI CO POZWALAJĄ NA TAKĄ ZABUDOWĘ MAJĄ W OGÓLE POJĘCIE O ZAGOSPODAROWANIU PRZESTRZENNYM?
97. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 26-08-2021 09:04
na Sadowej to samo, widzę że ktoś wcześniej napisał że są tam na wynajem 4 mieszkania.. tam jest 12 mieszkań!! blok z 12 mieszkaniami wśród domków jednorodzinnych. i jeden parking z tyłu, który nie jest w stanie pomieścic tylu samochodów, wszyscy zaczęli parkować sobie przed zwykłymi domami blokując wjazdy na posesje!!!! a w MPZP budynek dwurodzinny....
98. Dodane przez rolnik, w dniu - 26-08-2021 09:04
szanowni panstwo (fachowcy od budowlanki i prawa:) ja jestem rolnikiem ktory sprzedal deweloperowi podobna działke pod budowe. zrobilem to tylko dlatego ze juz mialem dosc wojen z mieszkancami podobnych domkow ze zakurze im elewacje albo ze obornik smierdzi. budujac dom widzieli gdzie mimo to robili to z premedytacja wiedzac ze potem mnie zalatwią! moja rodzina miala pole od 1957roku, dziadek ojciec i teraz mialem je ja i niestety przegralem wojne z ksiezniczkami i ksiazetami ktorzy do niedawna robili imprezki w blokach do bialego rana nie zwazajac na sasiadow, teraz nagle potrzebuja ciszy i spokoju....moja wlasnosc mimo to moje prawa byly lamane, to sprzedalem teraz jest to wlasnosc dewelopera a wy probujecie lamac jego prawa...slabe
99. Dodane przez Z, w dniu - 26-08-2021 09:05
Problem nie polega na tym,że powstał blok.Chodzi o to,że zamiast dwóch kondygnacji z poddaszem użytkowym powstały pełne trzy z dachem.Czytaj ze zrozumieniem.
100. Dodane przez Mr. Odleżyna, w dniu - 26-08-2021 09:10
Współczuję ale nic nie zdziałacie w danej sprawie. Może na przyszłość coś to da. Ot tyle w temacie.
101. Dodane przez iwenstor, w dniu - 26-08-2021 09:10
szok zdarzeniowy pani gosia chyba ma-przeciez gdyby tam postawic zwykly dom tylko pietrowy z poddaszem tez zrobiloby sie z 8m wysokosci i tez mialaby wszystko pozaslaniane i tez bylby ból gdybym z sypialni na pietrze patrzyl jak sie pluska w basenie:)
102. Dodane przez Annabel, w dniu - 26-08-2021 09:10
To jest blok???? (...) 
Współczuje mieszkańcom. 9
103. Dodane przez Brak słów, w dniu - 26-08-2021 09:16
Ewidentne błędy urabnistów. Brak wyobraźni,ładu, przestrzennego. Osiedle bloków to osiedle bloków, domków jednorodzinnych to jednorodzinnych, szeregowców itd. osiedle usługowe. Ktoś nad tym musi panować bo ostatecznie miasto będzie brzydkie i skłócone przez konflikty interesów. Teraz rządzi deweloper i bank!
104. Dodane przez AS, w dniu - 26-08-2021 09:22
GMINA POWINNA PŁACIĆ ODSZKODOWANIE TO BY NA DRUGI RAZ URZĘDNICY POMYŚLELI NA CO WYDAJĄ ZGODĘ!
105. Dodane przez A właściwie,, w dniu - 26-08-2021 09:38
jeśli spojrzeć na sprawę całkiem na chłodno, to całkiem niepotrzebne to larum. ;) Zobaczmy co się dzieje w czasie wakacji. Te tłumy na plaży jeden obok drugiego, wszyscy stłoczeni jak sardynki w puszce. Te kolejki i tłumy na Giewoncie i nad Morskim Okiem. Te falangi ludzi w Boszkowie. My chyba lubimy tak żyć w kupie, wielu z nas to nie przeszkadza, a wręcz daje poczucie przynależności grupowej.  
 
To tak trochę dla rozładowania emocji, na marginesie;););)
106. Dodane przez BA, w dniu - 26-08-2021 09:47
To ten sam deweloper co w Strzyżewicach??? Podobne argumenty
107. Dodane przez Do 23, w dniu - 26-08-2021 09:50
Akurat ten apartamentowiec "nowa wozownia" ;) przy Sobieskiego bardzo dobrze wpisuje się w otoczenie. Powstaje na terenie należącym niegdyś do wojska. Tam już wcześniej był wyższy budynek, który wyburzono. Nieruchomość leży całkiem na skraju Sobieskiego przy innym bloku znajdującym się przy ul. 55 Pułku Piechoty. Na zdjęciu prezentuje się nieźle, a i apartamenty mają mieć ponad 100m2.  
 
Chyba, że mowa o innym bloku na drugim końcu Sobieskiego. Do tego też nie mam uwag, też jest na skraju. Gorzej wygląda tam stary budynek socjalny w sąsiedztwie tego bloku, który zapewne należy do miasta. Jest strasznie zapuszczony. To mi się nie podoba, co do reszty nie należy przesadzać!
108. Dodane przez do 96, w dniu - 26-08-2021 09:50
jakiego grilla? przeciez nie wolno spalac wegla!!
109. Dodane przez obserwator, w dniu - 26-08-2021 10:01
Niestety nic z tym nikt nie zrobi. Dobry przykład jest z blokami na Gronowie, gdzie podobno skończyło sie na kilku mandatach za zbyt małą ilość garaży. Mieszkania też dziwnie zrobiły sie większe niż w projekcie bo przecież nowi właściciele płacili za m2... I co ??? Czy ktoś nakazał rozbiórkę? NIE - bo byli już nowi właściciele i żal było im utrudniać życie... Tak jest z deweloperką. Współczuję tez tym co kupują bliźniaki, przecież miedzy tymi domkami jest tak cienka ścianka bez wygłuszenia, ze sąsiad słyszy sąsiada jak ten drugi szepce do żonki ;-)... ale co??? metry kwadratowe większe na całej długości ściany o co najmniej 30 cm (0,30m x 8m = 2,4m2 co daje co najmniej 12.000 - 15.000 zysku !!!!!
110. Dodane przez Pejotl, w dniu - 26-08-2021 10:17
Abstrahując od tego, czy jest to zgodne z MPZP czy nie, to stawianie budynków wielorodzinnych w zabudowie jednorodzinnej jest patologią z urbanistycznego punktu widzenia. Niestety, odkąd zniesiono zawód urbanisty, to takie rzeczy są na porządku dziennym. Byle budować, bez infrastruktury drogowej, usługowej, rekreacyjnej. Zatorze to wymowny przykład. W MPZP cały teren w okolicy dawnej ubojni (kwadrat: Bojanowskiego, Działyńskich, Krzyckiego) przeznaczony pod zabudowę i sprzedany deweloperom. Każdy z nich buduje jak chce. Zero ładu i składu. Na tereny zielone przeznaczono kilkaset metrów i ... wybudowano tam plac zabaw wśród chwastów. Ani jednego skweru, o parku nie wspominając, bo na tym nie można zarobić...
111. Dodane przez stanislaw, w dniu - 26-08-2021 10:20
Współczuje tym ludziom co kupili mieszkania na parterze ,będą mieć widok na płot?
112. Dodane przez Do inwestor, w dniu - 26-08-2021 10:29
Gdyby tam powstały domki jednorodzinne nawet szeregowe po dwa lub trzy na każdej z dwóch dzialek ,ze spadzistymi dachami, to nie wyglądało by to tak jak teraz ,czyli kurnik z kilkunastoma balkonami na każdym poziomie. Niestety pazerność odbiera nikekturym rozum.
113. Dodane przez Do 109, w dniu - 26-08-2021 10:43
Cienkie ściany to już nie problem. Są skuteczne metody na wygłuszenie. Sama tak miałam, a teraz po odpowiedniej modernizacji błoga cisza i spokój. Życie w apartamentowcu lub szeregowcu nie jest takie złe:) a i do mężusia można ciut głośniej "poszeptać";)
114. Dodane przez wilkowice, w dniu - 26-08-2021 11:49
U mnie za płotem sąsiad na gruntach pod teren przeznaczony pod zabudowe domów jednorodzinnych gromadzi złom ,przycina pręty ,szlifuje itp .jednym słowem hałasuje dzień w dzień. Ale to pan firma jemu wolno.
115. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 26-08-2021 11:52
Prawo powinno stanowić jasno o takich sytuacjach . Urbanistycznie nie pasuje i koniec kropka. rozebrać to ,przywrócić do stanu poprzedniego .
116. Dodane przez ..., w dniu - 26-08-2021 11:56
to nie są dwie kondygnacje plus poddasze - to są trzy kondygnacje z atrapą poddasza
117. Dodane przez Kara, w dniu - 26-08-2021 12:01
Ja bym wystąpił o pozwolenie na budowę muru 4metrowego i zamontował kamery skierowane na blok
118. Dodane przez Gość, w dniu - 26-08-2021 12:27
Jest MPZP więc spoko, wszystko zgodnie z prawem. Wartość dodana do mieszkań to ładne widoki z balkonów;-) i lepiej pewnie nie zadzierać z nowymi sąsiadami- taka rada.
119. Dodane przez KOM.37, w dniu - 26-08-2021 12:53
KOM. 37 MA RACJĘ. WARTO ! A CZY Z TYMI OKNAMI NA SĄSIADA POSESJĘ TO TAK ZGODNIE Z PRZEPISAMI ?
120. Dodane przez Do 110, w dniu - 26-08-2021 12:59
Czy wiesz co, czego i jak uczą teraz na Architekturze ? Sami nie znają przepisów a fachowcy z przypadku to i urbanistyka jak widać przypadkowa i rządzi chaos :-(
121. Dodane przez Jac, w dniu - 26-08-2021 14:16
W starostwie uiszczono konkretne pieniądze inspektor też chciałby zmienić samochód więc ludzie nic nie zrobią są za biedni nie mają przebicia pieniądza
122. Dodane przez Krzywiniak, w dniu - 26-08-2021 14:26
Identyczna sytuacja w Krzywiniu. Bloki na osiedlu domków jednorodzinnych. Zmiana MPZP aby uszczęśliwić Inwestora. Elka zainteresujcie się proszę
123. Dodane przez obserwator, w dniu - 26-08-2021 14:50
Straszne miejsce do życia się tam zrobiło - ani bym nie chciał mieszkać w tym domu jednorodzinnym, ani bloku. Jakie tam zagęszczenie... 
Dziwie się też przyzwoleniu na naginanie prawa. Niby poddasze a faktycznie normalna kondygnacja, niby lokale mieszkalne - a domy jednorodzinne, niby domy jednorodzinne, a faktycznie budynki wielorodzinne. SZOK, NIEDOWIERZANIE, NAGINANIE I ŁAMANIE PRAWA - I NAJGORZEJ ŻE NIE MA SIĘ DO KOGO ZWRÓCIĆ O POMOC!
124. Dodane przez Justyna, w dniu - 26-08-2021 16:22
Wprowadzi się 26 rodzin, czyli powstaną nowe sąsiedzkie przyjaźnie, a może i gorące romanse, taka odskocznia od rutyny. W tym szarym życiu codziennym pojawi się trochę szczęścia. 
 
Lepiej, że obok będą ludzie mieszkać, niż jakby miała być pusta przestrzeń czy boisko.
125. Dodane przez Ania, w dniu - 26-08-2021 17:35
Ludzie weźcie juz nie przesadzajcie- każdy ma swoje zycie, nikt nie będzie stal godzinami pod oknem i obserwowac co robią sasiedzi z domku.
126. Dodane przez billboard, w dniu - 26-08-2021 18:23
Nie wiem w czym problem? Gdzie byli sąsiedzi kiedy na etapie wydawania pozwolenia nadzór budowlany ich informował?!?!? 
Dokładnie od wielu miesięcy sąsiedzi wiedzą co tam powstanie, jakie będzie duże i mogli wcześniej donosić na inwestora do Urzędów, prasy i tv o swoim sprzeciwie teraz już muszą z tym żyć. 
Kolejna sprawa to nie wiem po co wszyscy tu oczerniają inwestora pewnie jak to w Polsce żal i zazdrość skręca ich wątrobę. 
Inwestor buduje to na czym robi się kasę i na co dostał pozwolenie i tyle w temacie.
127. Dodane przez zytek, w dniu - 26-08-2021 18:24
W Stobnicy zamku jeszcze nie 'rozebrano' a w Święciechowie blok rozbiorą? 
W Gronowie koło kościoła też niby blok miał podlegać rozbiorce ?!?? Taka głośna sprawa nawet w tv. Nie bądźcie naiwni!
128. Dodane przez billboard, w dniu - 26-08-2021 18:24
Nie wiem w czym problem? Gdzie byli sąsiedzi kiedy na etapie wydawania pozwolenia nadzór budowlany ich informował?!?!? 
Dokładnie od wielu miesięcy sąsiedzi wiedzą co tam powstanie, jakie będzie duże i mogli wcześniej donosić na inwestora do Urzędów, prasy i tv o swoim sprzeciwie teraz już muszą z tym żyć. 
Kolejna sprawa to nie wiem po co wszyscy tu oczerniają inwestora pewnie jak to w Polsce żal i zazdrość skręca ich wątrobę. 
Inwestor buduje to na czym robi się kasę i na co dostał pozwolenie i tyle w temacie.
129. Dodane przez Oj tam, oj tam, w dniu - 26-08-2021 18:29
Myślę, że sprawa jest już pozamiatana. Wobec powyższego chyba trzeba odrobinę wyluzować i zmienić nastawienie. Z radością powitać nowych, być może świetnych sąsiadów. 
 
Podam przykład pochodzący od naszych sąsiadów z Niemiec. Otóż od jakiegoś czasu działają tam społeczne kooperatywy. Są to grupy osób zainteresowane nabyciem terenu i wybudowaniem na nim nieruchomości w celach mieszkaniowych. Są to całkiem obce sobie osoby, które łączy tylko jeden cel. Chcą mieszkać wygodnie, funkcjonalnie, w przyjaznej lokalizacji i otoczeniu, o wyglądzie którego sami zadecydują. Władze miast są bardzo przychylne takim zrzeszeniom i mają obowiązek zapewnić im korzystne warunki nabycia terenu. Ludzie żyją potem razem szczęśliwi jak w jednej wielkiej rodzinie :) w pięknym otoczeniu i w pełnej harmonii. 
 
Proponuję właścicielom domu i mieszkańcom bloczku zaczerpnąć trochę z tej filozofii. Zgoda buduje, niezgoda rujnuje. Może na początek wspólny grill w ogrodzie. Każdy przyniesie jakiś smakołyk własnej roboty, panowie zadbają o bufet i od razu lody zostaną przełamane. 
 
Kochajmy się!!!
reklama
130. Dodane przez Do 29, w dniu - 26-08-2021 19:20
Co tam tylko z bloczku będą zapraszać, niech zaproszą całą Święciechowę. To będzie dopiero impra. Że się nie pomieszczą? No to niech każdy mieszkaniec domku z ogrodem zaprosi okolicznych z bloczków i gra gitara. Tylko, żeby to miało miejsce w tym samym dniu o tej samej godzinie. Tak, żeby nawet ze stacji kosmicznej MIR widzieli jak się ludzie potrafią bawić w Święciechowie. Ja już szykuję piwko i kiełbaski, proszę o adresik i jestem na zawołanie do usług. 
 
Czasy są ponure, pora na trochę zabawy! Zanim nas zmiecie czwarta fala! 
 
 
Ktoś się dołącza????
131. Dodane przez Lukas, w dniu - 26-08-2021 21:16
PISMAKI MYŚLĄ, ŻE ILOŚĆ WYPOCIN I 130 KOMENTZRZY COŚ ZMIENI??? 
DUŻE I NAIWNE DZIECI ZALMI WAS.
132. Dodane przez Do 131, w dniu - 26-08-2021 21:58
Żal zostaw na Gorzkie Żale, albo dla samego siebie Bobasku.:);):)
133. Dodane przez Do 131, w dniu - 26-08-2021 22:38
Zawsze znajdzie się jakiś STEFEK BURCZYMUCHA!
134. Dodane przez RTA, w dniu - 27-08-2021 09:06
To jest dramat co Ci deweloperzy robią, tam jest tych domów jak nasrane, każdy inny zero jakiegoś porządku, układu czy systemu, to osiedle wygląda TRAGICZNIE !!!
135. Dodane przez phiii?!, w dniu - 27-08-2021 09:44
A kto się tym przejmuje....ani inspektor budowlany ani geodeta, a deweloper się cieszy i wszyscy zaciera rączki ???? Proszę spojrzeć na zabudowę jednorodzinną przy ul. Bojanowskiego w Lesznie. Na działce budowlanej dla domu jednorodzinnego powstają CZWORAKI
136. Dodane przez Biedni ludzie, w dniu - 27-08-2021 14:00
też gdzieś muszą mieszkać, a gdzie jak nie w czworakach. Historycznie jest to wysoce uzasadnione.  
Przynajmniej gdy ktoś obejrzy tą okolicę z lotu ptaka, to będzie miał nietuzinkowe widoki. Nie jak na przedmieściach amerykańskich miast. Tysiąc identycznych działek z tysiącem identycznych domków i ogródków. Polak ma fantazję, a co. A kto mu zabroni? :):):)
137. Dodane przez Nie przesadzajmy proszę, w dniu - 27-08-2021 15:12
Ani te bloczki nie są czworakami, ani też żadnymi kurnikami, jak chcą tu niektórzy. No a Święciechowa to z pewnością nie Beverly Hills, ani nie Bel-Air. To nawet nie jest poziom poczciwych polskich luksusów z Konstancina. Naprawdę ogarnijmy się. Nie nośmy pewnej części ciała wyżej niż wymaga tego od nas fizjologia:);) 
 
Święciechowa to zwykła sypialnia miasta Leszno, pomieszczą się w niej i bloczki od developera i szeregowce od developera i wolno stojące od developera.  
 
A właściciele domku albo postawią sobie płot, na którym mogą umieścić zresztą piękny mural ;), albo zaprzyjaźnią się z sasiadami, czego im serdecznie życzę. 
 
Mam nadzieję, że już wiemy, gdzieś mieszkamy i odzyskaliśmy kontakt z rzeczywistością:):):)
138. Dodane przez Janek, w dniu - 27-08-2021 17:50
A gdzie jest nadzór budowlany ? Ludzi ścigają za głupoty, garaże blaszane a tu taka budowla .
139. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 27-08-2021 21:06
kom.39 zdziwienia nie ma. Pan (...) JM kierownik budowy/developer/inspektor nadzoru/projektant z bogatym doświadczeniem pracy w leszczyńskich tuzach budowlanych jak widać w pierwszej kolejności zamontował kamery na każdym narożniku. Zbieg okoliczności ? Pewnie niedługo dowiemy się o obowiązującej definicji poddasza. Czyżby za dużo srok ?
140. Dodane przez Rozumiem, w dniu - 27-08-2021 21:08
właścicieli domku, że im się to nie podoba. Ale prawo jest prawem. Skoro nie ma definicji, co rozumie się przez poddasze użytkowe, developer może twierdzić, że jest nim właśnie ta trzecia kondygnacja plus dach. I tak zapewne będzie dowodził w sądzie, jeżeli sprawa trafi na wokandę. Nie wróżę właścicielom domku pozytywnego, z ich punktu widzenia, załatwienia sprawy. Skoro jest zgoda na takie rozwiązanie i inne budynki stoją, nikt nie wnosi tam uwag, to i tak nieruchomość powstanie w takim kształcie.  
Załóżmy, że w miejscu trzeciej kondygnacji mielibyśmy użytkowe poddasze. Tam też znalazłyby się oka i balkony. Sytuacja tak, czy inaczej identyczna. 
Trzeba kupować większe działki lub kilka, jeśli chce się zachować prywatność.  
To oczywiście nie zmieni tej konkretnej sytuacji, ale może stanowić dobrą radę dla innych inwestorów.
141. Dodane przez Do rozumiem, w dniu - 28-08-2021 09:33
Chcę ci rozjaśnić wiedzę żebyś pisał na temat. Otóż jest definicja i cytuję. Za poddasze użytkowe uznaje się kondygnację powyżej ostatniego stropu zakończoną dachem. Może być ona użytkowa lub nie. A że w tej sytuacji strop przykrywa trzecią kondygnację to w tym przypadku mamy do czynienia o jedną kondygnację za dużo. Po za tym na rysunku technicznym tego budynku wewnątrz zostały zaprojektowane imitacje skosów dachu na ostatniej kondygnacji udające poddasze które w praktyce nie będą wykonane. Oczywiście właściciele lokali na ostatniej kondygnacji będą płacić podatki od nieruchomości z obniżoną stawką ponieważ oficjalnie użytkują poddasze. Brawo!!!! Genialny Przekręt Finansowy!!!
142. Dodane przez Do 141, w dniu - 28-08-2021 13:11
No dobrze, załóżmy że masz rację i jest definicja. Jest druga strona, która twierdzi, że jej nie ma. Pytanie kto ma rację. Najlepsze rozwiązanie podać źródło, tj konkretny artykuł prawa budowlanego, dziennik ustaw rocznik  
itd. Chętnie się zapoznam osobiście. Przepisy, przepisy proszę! 
 
To jedno, a drugie, jaki to będzie miało wpływ na lustrowanie działki przy domku? Żaden. Jeśli powstałoby poddasze użytkowe, tak jak to ma miejsce w wielu takich budynkach, wówczas projektanci na takim poddaszu i tak umieszczają okna, czasem skośne dachowe, czasem w wykuszu proste, a bardzo często także balkony. Ogródek tak, czy owak będzie lustrowany z poziomu trzeciej kondygnacji. Jak ją zwał, tak ją zwał. Czy to użytkowe poddasze, czy też dodatkowe pięterko. 
 
I o co tu w ogóle kruszyć kopie? 
 
Dziękuję za urocze "rozjaśnienie wiedzy". Rozjaśnia się raczej sytuację. Wiedzę można przekazać. Takiej konstrukcji jak Twoja jeszcze nie spotkałam, ale poezja rządzi się innymi prawami:);):)
143. Dodane przez do 142, w dniu - 28-08-2021 13:53
Złośliwość i agresja są często objawem strachu.Czyżby inwestor się bał?
144. Dodane przez Do 143, w dniu - 28-08-2021 15:49
Ale ja nie jestem inwestorem:) Pomyłka! Jestem osobą, która przeczytała ten artykuł i wyciągnęła wnioski. Nie widzę powołania się na stosowny przepis prawa. Czyżby definicja znajdowała się tylko w czyjejś głowie, a nie w akcie prawnym? 
 
Gdzie tu widzisz w moim wpisie złośliwość, ja tylko skomentowałam to, jak widzę tą sprawę. Że nie jest to po czyjejś myśli, bardzo mi przykro, nic na to nie poradzę. :);):) 
 
Myślę, że inwestor jest tak pewien swego, że tu raczej nie zagląda. Niestety :(
145. Dodane przez DO WŁAŚCICIELI DOMÓW JEDNORODZONNYCH, w dniu - 28-08-2021 16:41
TEN BLOK ZA PŁOTEM - TO JAK BY WAM KTOŚ ZABRAŁ MIN 100 000 ZŁ Z CENY NIERUCHOMOŚCI, TO ZABRANIE KOMFORTU ŻYCIA W TYM MIEJSCU. WALCZCIE O SWOJE!!!
146. Dodane przez Nie ma o co kruszyć kopii!, w dniu - 28-08-2021 18:37
Nie ma o co kruszyć kopii! Lepiej oszczędzić sobie nerwów i pieniędzy. Te ostatnie będą potrzebne na solidny mur.
147. Dodane przez Do 145, w dniu - 28-08-2021 18:49
Powiem więcej, ta nieruchomość w chwili obecnej jest, moim zdaniem, nie do sprzedania. Po takim szumie medialnym. Wiadomo, że na wolnym rynku towar wart jest tylko tyle, ile chce za niego zapłacić nabywca. Czy znajdzie się nabywca? 
 
Podam przykład. Swego czasu miałam do sprzedania małe eleganckie pianino Legnica. Używane tylko przez 4 lata nauki, jako tzw. instrument dodatkowy. Jego wartość wyceniona przez specjalistę wynosiła wówczas około 11.000 zł. Niestety nabywcy nie chcieli mi zapłacić za nie więcej niż 1.000zł. Jaki z tego wniosek? W przypadku sprzedaży czegoś, czego jest dużo na rynku rządzi nabywca, a nie sprzedawca.:) 
 
Czy ktoś teraz zechce kupić ten dom?
148. Dodane przez do 144, w dniu - 29-08-2021 12:47
Raczej nie jesteś inwestorem bo on wie że ma problem. Precyzyjne określenie "poddasza użytkowego" może i nie istnieje, ale jest definicja kondygnacji i jak widać na zdjęciach to 2 i 3 kondygnacja nie różnią się od siebie niczym. Jest mistrzem zakłamywania rzeczywistości. Ale podejrzewam że to będzie musiał rozstrzygnąć Sąd.
149. Dodane przez Do 148, w dniu - 29-08-2021 18:57
Bardzo słuszne podejrzenie. A co się wydarzy - zobaczymy. Podobno Elka będzie nam nadal relacjonować przebieg sprawy. Jestem bardzo ciekawa finału. 
 
Co do meritum. Pytanie: jak wygląda owo użytkowe poddasze. Zapraszam na ul. Mierosławskiego w Lesznie, vis a vis marketu Aldi.  
Stoi tam dwukondygnacyjny, nie oddany jeszcze do użytku, budynek z poddaszem użytkowym. Na trzecim poziomie, na poddaszu znajdują się normalne mieszkania z oknami w wykuszach i z balkonami. Tyle tylko, że mieszkania te mają wewnątrz skosy. 
 
Pytam, co zmieni takie ewentualne przeprojektowanie budynku? Co to zmieni w sytuacji właścicieli domku wolnostojącego? Nadal za płotem będą mieli dwukondygnacyjny budynek z nazwy, a de facto z trzema poziomami mieszkalnymi. To tylko kwestia semantyki. Czy jeśli coś nazwiemy inaczej, to to coś samo w sobie się odmieni? No niestety nie. 
 
Dla mnie sprawa jest jasna. Właściciele domku zrobili szum, to ich prawo, ale obawiam się, że efektem będzie tylko zamieszanie na tym portalu i konieczność odgrodzenia się płotem. 
Niestety, developer tak, czy owak jest na wygranej pozycji. Państwo z domku mogą mu jedynie napsuć krwi i nakręcić sporo dodatkowych kosztów. Może właśnie o to ostatnie chodzi? Nie wiem na co liczą. Na to, że budowa przeciągnie się w czasie? To chyba akt desperacji, ale z punktu widzenia osoby z zewnątrz raczej skazany na porażkę. 
 
Niestety, działka to nie wszystko, duża działka to dopiero jest zabezpieczenie prywatności i komfortu. 
 
Pożyjemy... Zobaczymy ...
150. Dodane przez do 144, w dniu - 29-08-2021 22:01
SŁYSZELIŚCIE ŻE BĘDZIE PRÓBA COFNIĘCIA POZWOLENIA NA BUDOWĘ, CZY TO PRAWDA? 
 
A TAK NA MARGINESIE NIE MOŻNA TOLEROWAĆ NADUŻYWANIA PRAWA, TWORZĄC FIKCJĘ, GDYŻ PODDASZE UŻYTKOWE TO NIE TO SAMO CO KONDYGNACJA POD DACHEM, LUB ATRAPĄ DACHU... I POWINNO TO DOTYCZYĆ WSZYSTKICH DEWELOPERÓW 
 
OBY INSPEKTOR NADZORU POSTĘPOWAŁ ZGODNIE Z PRAWEM... TO LEŻY W KAŻDEGO INTERESIE...
151. Dodane przez Do 150, w dniu - 30-08-2021 00:11
Skoro Pan słyszał, to na pewno najprawdziwszą prawda.;) 
 
Ok, ok już to z 5 razy tu Pan wykrzyczał dużymi literkami.  
 
Wedle Pana życzenia - pozwolenie zostanie cofnięte, domek zostanie rozebrany aż do piwnic, a następnie developer zasieje tam łąkę kwietną i owady z całej okolicy będą miały miliony małych uroczych mieszkanek. A można też pomyśleć o osiedlu dla pszczół, takich kolorowych domków, na które mówimy ule. 
 
A świstaki będą siedziały i zawijały plastry miodu w sreberka! Ale to dopiero jak cofną pozwolenie. 
 
No już dobrze, mam nadzieję, że wreszcie został Pan usatysfakcjonowany :)
152. Dodane przez do zainteresiowanych, w dniu - 30-08-2021 13:43
LUDZIE - INWESTOR CHCE ZAROBIĆ JAK NAJWIĘCEJ TO ZROZUMIAŁE, ALE TO URZĄD POWINIEN STAĆ NA STRAŻY PORZĄDKU. WIĘC JEŚLI DO KOGOŚ PRETENSJE - TO DO URZĘDU... ONI TEŻ POWINNI PONIEŚĆ KONSEKWENCJE SWOICH DECYZJI BEZ WZGLĘDU JAKIE BY NIE BYŁY.
reklama
153. Dodane przez Zainteresowany kupnem mieszkania, w dniu - 21-09-2021 16:23
Wyjaśniło się coś w tej sprawie?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj